-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Nagybatyamnak volt egy zsir uj szalonbol kiguritott ducati monstere, kb. 1 hetet elt meg a motor, az egyik autopalyan kanyarban 120-130-nal egy olajfolton megcsuszott es kirepult a mezore. Szerencsere nem volt se fa, se arok, illetve a ruhaja se 5 forint volt, igy meguszta egy sipcsont toressel. Persze a motor TK lett.
-
Kornel
veterán
nem tudom én se, csak jobbra balra nézelődök, nem zárok be minden lehetőséget...
most beszéltem haverommal, ő honda jazz-t nézeget, ugyan egy árban mennek kb. az azonos évjáratú civic-ekkel, ellenben 8 helyett 6 litert eszik max., tehát évi 15k km-en közel 100k-t fog, csak az üzemanyagon.
én ől. lazán megyek 20 k km-t is.
most elgondolkoztam, ha kihozok egy új kis dízelt a szalonból, csak üzemanyagon fognék egy civichez képest évi 180 ezret...persze ez nem jelenti azt, hogy ezt fogom csinálni, csak több szempontot figyelembe veszek.
van még időm gondolkozni, március vége előtt nem nagyon áll pénz a házhoz
splash: kuplungcserén kívül (előző női tulaj okán) és a két első rúgó törésén kívül (gyári hiba, de nem beismerve) 0, azaz 0 hibája volt.
mentem vele 53 ezer km-t, 5,25-ös átlagfogyasztással...
[link]
Amire kellett, és amilyen ok miatt kellett, mai napig megvenném.
Napi 120, majd 80 km-t ingáztam, 9 Ft-os üzemanyag térítéssel, így a cél az volt, hogy minél kevesebb költségből megtegyem az utat, de mégse egy ezres swift "kényelmével" és "biztonságával" kelljen ezt tenni, emellett karbantartásra se kelljen csilliókat költeni, mivel cél az volt, hogy minél több pénzt elrakjunk lakásra.
Szerintem ezt a célt 100%-osan teljesítette, ha nem billegne ültetett futómű nélkül, mint egy hajó, mai napig elgondolkoznék rajtaSx4 sedan meg A-ból B-be közlekedni szintén bőven elég lenne, ha máson kiélhetném a száguldozási vágyamat
[ Szerkesztve ]
-
válasz Kornel #26410 üzenetére
Tudom , kussoljak. Gondolkodtál már azon hogy egyszer az életben olyat veszel amit szeretnél, olyan helyett ami racionális (ennyivel kevesebbet fogyaszt, annyival megbízhatóbbnak mongyák stb,stb)?
Hidd el , nem foglalkoznál többet más autók nézegetésével, és magadnak tennél szívességet. Halkan megjegyzem, én is ezt csinálom.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Kornel
veterán
válasz bitpork #26412 üzenetére
1. akkor most civic-et vennék, ez is az A opció.
ez tetszik a legjobban.
csak elég olcsón adják most újan is, 5M 0 km-esen...
ahhoz képest drága a használt.egyébként ne kussolj, jókat szoktál mondani, csak mások az elképzeléseink a jó autóról, ennyi
nekem nem fér bele, hogyszerlőhözpékhez járkáljak az évi egy-két olajcserén kívül, mert egyszer pofán vágom valamelyiket, amikor kókányolnak, taknyolnak, meg szptják az embert,tudom, kell keresni egy jó szerelőt, Mágus már fel is ajánlkozott, de most vigyem szlovákiába bp-ről szereltetni az autót?
és nem csak nekem van ez a gondom pesten, sokan írták már ugyanezt.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Kornel #26413 üzenetére
Ez generál probléma: sokan nem autót szerelnek, hanem pénzt keresnek. A kettő együtt nem mén. E mellé oda kívánkozik, hogy ha én Szegeden tudok találni vkit aki megbízhatóan dolgozik, akkor a nagy faluban -már csak a nagy számok törvénye miatt is- kell tudni találni egyet. Oké, idő és energia - megértem. De feleséget is úgy választ az ember h előtte ingét gatyáját vadászatra költi. És akkor tényleg csak halkan jegyzem meg, hogy az autó legalább hálás fajta a végén
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Kornel
veterán
válasz bitpork #26414 üzenetére
hidd el, ennyi suttyót - nem csak szerelők - mint itt, máshol nem találsz, és nem csak a nagy számok törvénye alapján, hanem arányaiban is.
Van összehasonlítási alapom.
Ha miskolcon lennék még, akkor bármit - jó állapotban - meg mernék venni, volt egy nagyon fasza szerelőm, akire bármit rábízhattam.[ Szerkesztve ]
-
LógaGéza
addikt
válasz Kornel #26413 üzenetére
Mondjuk azért Pesten pont van jó Hondás szerelő, fél ország hozzá hordja a Hondáját, legalább ez a problémád is meg lenne oldva
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
Kornel
veterán
válasz LógaGéza #26416 üzenetére
így van, ezt már első körben leinfóztam.
sőt rajta kívül is lenne egy, aki korrekt hondás.
mondjuk a hondán nem is nagyon kell a kötelezően cserélendő és kopó dolgokon kívül nagyon mókolni...viszont teljesen más irány, de egy misét megérne:
Mindig is tetszettek, 3M környékén még 100k km körül, 3-4 év gyári garival, folyamatosan szervizelve még jó vétel is lehet egy hasonló.
[ Szerkesztve ]
-
LógaGéza
addikt
válasz Kornel #26417 üzenetére
Ilyen szempontból bitpork mellett vagyok, vegyél olyat ami tetszik, amire szívesen nézel ki az ablakon, örömmel nézel vissza az ajtóbol stb. Ez minden racionális érvet legyőz.
Ha olyat veszel amit a józan ész diktál, akkor mindig benned lesz a kisördög, hogy mi lett volna, ha...Sokat nézelődtem én is a Civic előtt (Lupotól indultam ), de még a mostani hibái ellenére is jól esik ránézni az udvaron, szeretem a a hangját 4e felett (bár a sor4 szívó hang amúgy nem egy durranás). Racionálisabb döntés lenne lecserélni, de inkább költök rá, hogy egyre jobb állapotban legyen, még ha lassan a ráköltött pénzből tudnék egy másikat venni is
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
Kornel
veterán
válasz LógaGéza #26421 üzenetére
igazából eddig az ufo civic az (FL), amire azt mondom, hogy tetszik is, megy is, és minden más szempontból elfogadható.
csak ugye ott motoszkál a fejemben, hogy kicsivel többért már majdnem újat adnak másból, ami lehet kevésbé tetszik, de mégse 7-8 éves, stb.bitpork: mindennek és mindenkinek van hibája, még nekem is
[ Szerkesztve ]
-
-
Kornel
veterán
válasz Morris #26425 üzenetére
mondom nincs aki szervizelje (normális)
ha lenne nem rugóznék rajta.to all:
ha már honda, akkor egy kis "eretnekség": 2.2 CDTI? megy is, átlagban 1,6 literrel kevesebbet kér, mint a benzines, ez évi 100k üzemyanyagban, abból azért kijön a plusz szervizre költött pénz.
persze csak ha stabil, megbízható motor.pl:
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz rbalint88 #26427 üzenetére
akihez a mondeot hordtam, az jónak mondott citroen/ford szerelő volt... cserebe az emberi dolgoztak már helyette, inkább nem minősítem, hogy hogy...
persze lehet keresgetni, de mondjuk ajánlások alapján jobb, ez már fél siker, ha te tudnál ajánlani jó szakit.
a splasht évi egyszer levittem miskolcra, és a régi szerelőmmel elvégeztettem a betervezett dolgokat, mert amúgy hozzá se kellett nyúlni, de olajcserére betoltam a márkaszervizbe is, bár vigyázni kell velük, mert 10w40-et locsolnak bele, holott 0w20 az ajánlott, azért nem mindegy -
roberto211
őstag
Üdv Urak! Rég jártam erre ( A nő elszívja az ember összes energiáját )
Kérdésem lenne a következő.
Múlthéten vittem suzimat (régi swift) féltengelycsukló cserére és közölte velem a szerelő ha leakarom vizsgáztatni még decemberben akkor tüntessem el a rohadásokat mert sajnos 16 évesen elkezdett rohadni és olyan helyen amit nagyon javítani se lehet. (futóműtartó,küszöb mögött,stb,stb)...Alias az alváz.
Most két vagyis 3 lehetőség van..
1. Megcsináltatom jó lakatossal/karosszériással 100+ ezerért a kb 300 ezres autót és használom addig amíg meg nem eszi egy sárkány.
2. Elkezdek intenzívebben gyűjteni és veszek nyár végén egy 7-900 ezres autót fiatalabbat,jobbat,stb.
3. Összegányoltatom lakatos józsival hogy vizsgán ne látszdjon és fél év múlva megint előjön. (Ezt nem nagyon akarom mert idővel magammal b@szok ki mivel ha alólam kihullik akkor forintot nem tudok belőle kivenni)..
Én a kettes megoldást tartanám a legésszerűbbnek.. Szerintetek is ez lenne?
És itt jön a kérdés: .
Oké h másik autó de milyet? Leginkább biztos már tudjátók a régi fórumozásomból,hogy japó párti vagyok és benya de a többi gyártótól se zárkózok el.. Japán, Német, Francia ezek mind jöhetnek ha köztudottan megbízható a tipus.
Kritérium az ,hogy ne legyen se túl nagy se túl kicsi gondolok itt arra ne legyen régi swift méretű de ne legyen egy 7 személyes espace méretű sem.. Motor 1.4től felfele akár 2 literig.. Minimum 90 lovas legyen és évjárat minimum 2003-2004.. Felhasználás: Leginkább város, és vegyesen pálya néha 1-2 nagyobb út ..
Japánból leginkább Suzi, és Toyota-Mazda.. Németből Ford,Opel Franciából meg csak Renault.
Ezekből a márkákból az alábbi kritériumokkal mit tudtok nekem javasolni? Gyors váltás, pörgős motor , gyorsulás,megbízhatóság számít leginkább nálam de nem feltétlen ezek alapján választanék autót..
Ötletek?
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
8th
addikt
válasz roberto211 #26430 üzenetére
Én lehet, hogy lassan elengedném a kezét.
-
rbalint88
addikt
válasz roberto211 #26430 üzenetére
mint rutinos 2001-2004 körüli autókat vásároló egyén, mondanám, hogy a rozsda miatt ne akarj átülni olyanba, mert azokon is vagy már van rozsda vagy 2 éven belül lesz annyi, amivel legalább egy tisztességes alvázvédelem formájában foglalkozni kell. és ugye ilyen korú autóknál már benne van, hogy valamikor sérült volt és ott sokkal könnyebben indul meg a rozsda, ezzel is számolni kell.
ha meg tudod oldani, akkor otthon csináld meg magadnak. sok ész nem kell hozzá, flex, drótkorong, csiszolópapír, rozsdapassziváló, alvázvédő, fekete spray. a legnagyobb kihívás, hogy hogyan férj hozzá a kocsi aljához... valószínű taknyolós józsi ára körül meglesz a rendes alvázvédelem.
szóval a kettes megoldás a legkevésbé ésszerű, főleg, hogy azért foglalkoztál a kocsival és műszakilag jó állapotban van. a kettes megoldás akkor lenne ésszerű, ha lenne másfél misid autóra és vennél valami félig hobbiautó státuszban levő gépet, amit rendbe raksz. például egy Alfát -
roberto211
őstag
Én is leginkább erre hajlok ,erre utal a kérdés,hogy mi legyen helyette a felsorolt kritériumok alapján.
rbalint: Huhh.. Most megint érdekes dolgot írtál. Meg elgondolkoztatót. De a kettes megoldásból azért vannak olyan autól/tipusok ami nem feltétlen a rozsdáról híres. Pld Megane II? Nem a rozsdáról híres és egyből csináltatnék rajta rendes alvázvédelmet ahogy átvenném.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
nagyúr
válasz roberto211 #26430 üzenetére
Neked simán jó lenne egy Ep1 civic. Az 1.4-el is ellennél egy jó darabig, futóműve elég jó, nem egy nyűgös darabok. 3 ajtó is kiszolgálna téged egyelőre. 8-900k között biztosan találnál belőle megfelelőt.
Alternatívaként bubi swift vagy ha kicsit bevállalósabb vagy akkor egy alfa 147 se elvetendő opció. Civichez képest sokkal extrásabb. (valami ilyesmi, ha nem is pont ez a darab: [link])
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
válasz roberto211 #26433 üzenetére
Ismerősöm két éve hozott kintről egy Audi A2 benzinest. Sima 1.4 16v kézi váltó bézs belső. Annyi hibája volt, hogy a váltója nem vette a hátramenetet és a gyerekülés miatt egy ponton kifoszlott a hátsó ülésen a huzat. Ezt leszámítva tip top karcmentes illatos autó volt. Leszervizelve névre írva 1.1 millióból megállt. Digit.klíma, abs, esp, négy lufi + fejlégzsák a hátsó utasoknak is, gyári nagy hifi stb. Alumínium bódés elrohadni sosem fog. A belseje nagyon össze van rakva nagyon penge kis kocsi érezni rajta a minőséget. Nem drágább fenntartani mint egy random 1.4 benzines akármit most már egyszeri halandó számára is elérhető árkategóriába süllyedt. 900k-ért hazai itthon forgalomba helyezett is akad már. A legjobb, hogy nem lopják nincs rá kereslet.
-
trassher
addikt
válasz roberto211 #26430 üzenetére
Szóval akkor lengőkar bekötési pontnál is rohad már? Ha igen ne költs rá egy fillért sem mert sosem lesz jó. Azt ott nincs lakatos aki megcsinálja neked úgy hogy fél évnél tovább jó legyen. Régi barátomék ugyanígy jártak 96-os swift-el. Aki azt mondta megtudja csinálni szarul csinálta meg, más meg azt mondta hogy nem lehet. Leadták a bontóba az autót, kemény 70.000 forintot adta érte.
Redmi Note 7
-
roberto211
őstag
válasz trassher #26436 üzenetére
Azt nem tudom vagyis nem hiszem mert ezt nem mondta a szerelő de szerintem egy éven belül az is rohadna... Leginkább ahogy mondtam futóműtartó és környéke.. Tehát elképzelhető h lengőkar bekötési pont is elkezd majd rohadni.. Lehet még időt húzni vele , jópár évet kiszolgál még szerintem de nem nálam, én így minél hamarabb váltani akarok.. De aki arra vesz régi swiftet h guruljon meg tankolja ott jópár év elfog telni mire kiesik alóla.. Azért nem annyira vészes még az állapot csak most előzöm meg inkább..
Én is így gondolom h nem költök rá.. Kiszolgálta szegény magát rendesen, 16 éves , műszakilag még mindig hibátlan sőt még kívül is szép állapotú csili vili csak hát régi japán.. Várható volt h alul kezdi megenni a rozsda majd..
8th: Köszi a tippet. Én is leginkább kintről hoznék be magamnak autót mert itt ilyen árban elég gyenge a piac ahogy nézegettem most.. Vannak kiszemeltek csak még nem tudom melyik lenne a legoptimálisabb nekem.. Ezért kértem itt a segítséget. Audikat meg szeretem de valahogy ez az a2-es nagyon nem jön be. a3 tól inkább.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
trassher
addikt
válasz roberto211 #26437 üzenetére
A miénk márciusban lesz 20 éves és az alja rozsdamentes. Cserébe pereg a tetőről a lakk egy jégverés miatt. Belseje mint egy új. 200-at adnának érte de felesleges eladni. Amíg megy addig megy.
Ha teheted hogy újabb autóba ülsz át akkor nincs kérdés. Nekem a g astra 6 év suzuki után kánaán volt. Ahogy az autókozmetikás barátom mondta "Az a suzuki egy szekér ez meg egy autó."
Ha 900K a a keret akkor én kint nézegetnék egy 1.8-as g astrát. Nem azért mert nekem g astra van hanem azért mert a kritériumaidnak abszolút megfelel. 1-2 alkatrésztől eltekintve lényegében suzuki áron van az alkatrész, nem egy bonyolult konstrukció és a neten minden fenn van hozzá ha hozzá kell nyúlni. Na jó a váltó az opeles de más nagy baja nincs. Faceliftesek már 125 lovasak, menni megy és 1 literrel eszik többet mint az 1.4.Redmi Note 7
-
roberto211
őstag
válasz trassher #26438 üzenetére
Most nézegettem kint a gastrakat.. Annyiért mennek az 1.8 as 2000-2002 es gastrák, mint a 7g 1.4 szivik 3d-k.
100-250euroval olcsóbb max. Na ha most a kettőt nézzük h gastra vs civic 7g ep1 akkor egyértelmű nálam a civic.. JObban tetszik, sportosabb kinézet, 3 ajtós forma bejön nagyon, meg maga az egész autó.. De ettől függetlenül tudom h nem rossz a gastra csak ilyen áron inkább kuvik (nekem).
Mágus: Az már a szerelő dolga nem az enyém.
Gergoke88: Így van.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz roberto211 #26439 üzenetére
Majd a hátsó szilentek cseréjekor jusson eszedbe ez a bejön duma...
-
hroberto
veterán
Urak!
Van egy kis gondom. A műszerfalon kigyulladt az ABS valamint az ESP kontroll lámpa. Ezeken kívül a kijelzőn ABS, ASR, ESP, Visszagurulás gátló és Kormányzási segéd hibákat jelez. Kb. fél évvel ezelőtt is volt egy ugyanilyen hibajelenség, viszont akkor pár nap alatt magától "megjavult". Mi lehet a hiba?Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
Gergőke88
addikt
válasz roberto211 #26439 üzenetére
és az alkatrészárak?
ott azért lesz difi...szerk: elfelejtettem, hogy a Hondában sosem megy semmi tönkre
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Richard! #26445 üzenetére
Te se vagy szebb, mégis szeretnek a szüleid. Azért visszább az agarakkal, ez az undorító meg ronda szöveg nálam már megérne egy pofont... A nem tetszik jelző sokkal szalonképesebb lenne, de tudom, akkor nem lennél kemény megmondógyerek
Kornél: Vigyázz, mert facelift előtti modell, csak cserélte a grillrácsot. Nincs benne tolatóradar ami ennél pedig nem hátrány (nem véletlen került bele a facelift utániba alapból).
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz hroberto #26447 üzenetére
Valamelyik ABS jeladó lesz vagy oldalcsúszás érzékelő. Olvastasd ki a hibát, az pontosan megmondja, hogy melyik. Ezek a rendszerek, amik most nem működnek, mind figyelik a 4 kerék egyidejű forgási sebességét. Elég, ha egy jeladó nem ad jelet, vagy csal, már kikapcsolnak, nehogy keresztbe állítsa az ESP az autót egy egyszerű fékezésnél.
[ Szerkesztve ]