-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
Az eleg durva. Audin 70-es tanknal kb 2-3 litert lehet meg beleeroltetni, i30-nal volt mar 5 liter is, de 3 mindig megy, pedig annak csak 50-es a tankja. De 47-nel tobb meg sose ment bele, pedig akkor mar csak 3km range-t irt ki.
Bezzeg a B4-es Passatba sikerult 74 litert toltenem a 70-es tankba rendszeresen (ma mar nem jarnam ki ennyire). -
Vismajor01
addikt
válasz MC Pite #268743 üzenetére
Na most én jövök
-rugózni
Nincs olyan kombi ami jobban rugózik mint egy suv, nemár...2x akkora rúgóútja van
-kanyarodni
Azt suv is tud, bár kombi biztos jobban, de közbe meg sztem se kombival se suvval nem kénye kanyarokat feszegetni, arra ott van az mx5
-jól fogyasztani
Ez motorfüggő, vannak suvnál is benzinfaló V8asok és takarékos dizelek/hibridek és viszont
-agilisebb, könnyebb
Ez igy igaz
-halkabb
Mi?Bent a zaj szintje? Kizárt, suv=premium, legalábbis elvileg
-olcsón gumizható
Volvom kombi volt, 67 ezer ft /db volt a michelin cc2, most a lexusra 57e/db ->kerékfüggő nem típus
-jobban variálható ülésrendszer
Ez megint csak adott kombi/suv függvénye, volvomban semmit nem lehetett variálni, lexusban lehet a hátsó üléseket előre-hátra húzni és dönteni, a két első ülés pedig síkba dönthető.
-akár teljesértékű, de minimum szükségpótketeket cipelni
Ezt is jobban tudja a suv, mivel csomagtér alatt sokkal több hely van
miközben
-nem kell a tököm magasságába emelni a csomagokat
Pont kényelmes magasságba van, ez nem pickup
-a gyermekem normálisan ki tud szállni belőle
Az mondjuk nekem nem szempont, én szálljak ki belőle normálisabban
-fellépő nélkül pakolhatsz a tetejére (tetőcsomi/box)
Ez igaz
-szebb
Ló*asztÉs akkor amit szerintem tud a SUV, a kombi nem vagy kevésbé jól:
-Sokkal kevésbé érzékeny a szar utakra, könnyebben kisimít bármit
-Nem csak lábtér, de fejtér is rengeteg van hátul
-A csomagtér ahelyett h alacsony de mély, magas és kevésbé mély, mindent elérek benne nem kell lehasalnom h elérjek bármit, viszont ha lehajtom az üléseket akkor befér mosogógép+szárítógép, strandmon fotel egybe, 220x60as szekrény, etc.
-Ha nem a fogyasztás az érdekes hanem haladni szeretnél akkor sokkal könnyebb jól motorizált suvot venni mint kombit
-Alapból premium szegmens, ezért sokkal több extra "alapból" benne van, nem kell vadászni a jól felszerelt kombit amit senki se vett meg anno(najó azért ez erősen márkafüggő is)
-Magasan ülsz, ami egyszerűen kényelmesebb, biztonságérzeted ad. Tudomtudom, majd mindenki tankkal fog járni és akkor ez nem lesz, de most van Feleségem is ment vmerre anyám priusával és ez volt az első amit mondott, hogy olyan furcsa h alacsonyan ült benne.
-Karotta cikke alapján tudjuk, hogy 2 tonna jobb mint 1.5.Amúgy már legalább 2x beszélgettünk erről itt a topikban és sose jutott senki előrébb, mindenki vegye azt amit akar, elvégre valakik subarut vesznek ami nem megy de legalább szarul fogyaszt
DE nyilván én tudom jól mert kombiból ültem SUV-ba szal én vagyok a király ti meg helikopterek vagytok
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
ArthurShelby
addikt
Ehhez jön még, hogy az autó róóssz, és egyre jobban szankcionáljuk az autóhasználatot Európában. Az autózás idővel egyre jobban luxus lesz szerintem.
Pont múltkor néztem régi Bp-i háború előtti bérházáakat. Ott betudtál menni szekérrel a kapun, és volt aki földszinten az istállóban tartotta a lovatit. De az már nagyon gazdag volt (sztár színésznők pl), normál emberek gondolom bérkocsival (taxi), illetve villamossal közlekedhettek. Az Andrássyn is csak az arisztokraták lovagolhattak gondolom.
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
rbalint88
addikt
válasz Vismajor01 #268854 üzenetére
Pedig atlag autohoz kepest a Priusban is magasan, lablogatosan ulsz (plusz jon meg hozza a kanyarban dolos-puha futomu)
tul sok SUV-os tapasztalatom nincs, Tucson nem rossz, de szvsz foldszinteskent tobb hely lehetne benne, Touareg utasterben hatalmas, de a csomi pl eleg rosszul kihasznalhato, szvsz nem nagyobb a nyilas se, mint egy golf/passat kombie. De a rossz utakat tenyleg jol birja.[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
válasz macilaci78 #268846 üzenetére
Az autót tisztán kell visszaadni, sosem volt gondom a korábbi bérlô retkével.
Egy-egy napra, évente többször is bérelek, nem tartós bérlés esetén ennyi az ár.Itt most fôleg az 500 kg csempén van a hangsúly, az nem személyautó hátuljába való. (Szerintem)
"Bad reklám is reklám too"
-
Qru
MODERÁTOR
válasz rbalint88 #268853 üzenetére
És a második kattanásra már kicsi ki is fröccsen szóval tényleg tele van ott már (Bubiról van szó).
A tank amúgy hivatalosan 64 literes. De ilyen szomjas jószághoz kell is a tank, hogy érdemi hatótávod legyen. Nagyon nem szeretem kijárni (paratankoló vagyok, mióta egyszer a Skodából kifogyott a nafta), 57 liter volt a max amit eddig bele tudtam tölteni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
kisza25
félisten
válasz Vismajor01 #268854 üzenetére
A SUV nem egyenlő a prémiummal , minden gyártónak van már SUV-ja (lassan már más nincs is), egy stonic, vagy mokka, vagy kona, aygo X... Szerinted prémium?🤔
Egy SUV rugózását sokkal keményebbre kell hangolni, hogy ugyanolyan viselkedése legyen kanyarokban, mint egy kombinak, mert magasabb és nehezebb, lehet lágyabbra hagyni, de akkor billegős lesz minden irányban. Alapból keményebbre csinálják. Egy rendes terepjáró úgy megy alattad 80-90- nél, mintha egy hajóban ülnél. Nekünk volt suzuki grand vitara soft top, na az nyeli a hibákat.
Kanyarokat ne feszegessük egy kombival: RS 6 ról hallottál már? Vagy RS skodáról, meg van pár kombi bmw és merci...[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
Vismajor01
addikt
válasz kisza25 #268860 üzenetére
Halottam, és szted RS5 nem fog jobban kanyarodni tőle? Nem mondtam h nincsenek kanyarvadász kombik, de ettől még nem ez a főprofilja és nem erre lett kitalálva, ahogy a suvoknál sem hiába van már ferrari meg lamborghini. Ilyen alapon azt is lehetne nézni h hány m3 homokot tudsz vele elvinni, csak fölösleges mer nem erre való
Aygo x nem suv. És persze, már mindeninek van, de elmondható h ha toyota suv v renault suv v nissan az akkor is premiumabb mint ugyanazon márka kombija v kisautója.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
kisza25
félisten
válasz cappa72 #268861 üzenetére
Az a baj, hogy oda nem fog, mert le kell foglalni a chipet gyártó kapacitást, nem lehet egyik napról a másikra+ az üzem hiába tudna többet gyártani, ha nincs egyből munkaerő. Aztán ugye a kis autók kikopnak, a nagyobbat meg nem fogja nagyon olcsóbban adni.
Én nagy csodát nem várok 5% max10% árcsökkenést
Inkább az lesz, hogy jönnek az olcsó kínai márkák és az európai gyártók jól pofára esnekEladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #268854 üzenetére
Lexus az prémium, a Vitara is SUV aztán ha abban ülnél elég szúrná a pópód a fapadjából kilógó szálka...
#nincsbennetarcsi
-
kisza25
félisten
válasz Vismajor01 #268862 üzenetére
Akkor is a fizika szabja a határokat, egy SUV vagy jobban fog billegni, mint egy kombi a kanyarokban, vagy keményebb lesz a futóműve.
Meg akkora felniket raknak rájuk, hogy azokkal aztán nem lesz komfortosabb, maximum a magasabb oldalfalú gumi segít.
Pl kia ceed 205/55 r16 az a niron 205/60 r16, de inkább malom kerekeket raknak rájuk, pl xceed 235/45 R18, az biztos komfortosabb a 205 55 r16- nál[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
veterán
válasz Vismajor01 #268854 üzenetére
Nem kötözködés, tény megállapítás következik.
bár kombi biztos jobban, de közbe meg sztem se kombival se suvval nem kénye kanyarokat feszegetni, arra ott van az mx5
A legjobban kanyarodó autóm evör a 2008-as évjáratú Mondeo kombi volt. 1.6 szívó, 16"-os kerék, bármikor "bárhová" berámoltam teljes lelki nyugalommal, magabiztosan vette a hosszú, húzós kanyarokat is.
Plusz hatalmas csomagtartó - ettől még nem szerettem, ratyi beltér, szénné kellett forgatni, hogy haladjon (1.6, 125 ló). -
Vismajor01
addikt
válasz kisza25 #268865 üzenetére
Ez így van, nem is szeretnék a fizikával vitatkozni. Én veled vitatkozom hogy ki a sz*rt érdekel h egy kombi v suv h veszi a kanyarokat. Az egyetlen hátrányt az ilyen lefelé visszafordító lehajtó/felhajtóknál látom, hogy te kombival gyorsabban tudsz menni mint én. De ad 1 40-es tábla van szal senki se menjen többel, ad2 ha akarnék se mennék többel mert hátul kiesnek az ajtón. Szerintem itt nem az autó képességei a kérdés hanem h ki vezeti meg kik ülnek az autóban. Én RS6-al is úgy kanyarodnék most mint a Lexussal, mert hozzámvágnak egy cumisüveget hátulról hogy "kiesek a kocsibóóóól"
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
brumi1024
veterán
válasz Vismajor01 #268854 üzenetére
Ha nem a fogyasztás az érdekes hanem haladni szeretnél akkor sokkal könnyebb jól motorizált suvot venni mint kombit
Ha mar premium SUV-okrol beszelunk akkor ezt cafolnam. Egy X5-ben pl egy 30d tud kevesnek erzodni, mig egy 3-ast vagy 5-ost sokkal jobban mozgat, es igaz ez az osszes felette levo motorra.-Magasan ülsz, ami egyszerűen kényelmesebb, biztonságérzeted ad. Tudomtudom, majd mindenki tankkal fog járni és akkor ez nem lesz, de most van Feleségem is ment vmerre anyám priusával és ez volt az első amit mondott, hogy olyan furcsa h alacsonyan ült benne.
Megint csak preferencia kerdese, nekem rendszeresen az az erzesem van a SUV-okban, hogy se elindulni, se megallni nem tud es meg fel is akar borulni. Az ulespozicio sem szimpatikus, en lent a foldon szeretek ulni.Ez motorfüggő, vannak suvnál is benzinfaló V8asok és takarékos dizelek/hibridek és viszont
Azonos hajtaslanccal egy kombi kevesebbet fog fogyasztani. -
Vismajor01
addikt
válasz brumi1024 #268870 üzenetére
Megállapítottad hogy ugyanazzal a hajtás lánccal a kombi jobban megy(naná hisz könnyebb) és kevesebbet fogyaszt (naná mivel könnyebb).
Nem is mondtam sehol az ellenkezőjét. Meg egyébként ha őszinte akarok lenni akkor nálam egyterűeknél jött ki ez inkább. Őszintén szólva kombi autóknak semmi értelmét nem látom és ennek ellenkezőjéről ennek a topiknak a látogatása se győzött meg Egyterű v suv volt anno a kérdés, és na egyterűt aztán tuti nem gyártanak rendes motorral, abból nincs 30d
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
brumi1024
veterán
válasz Vismajor01 #268872 üzenetére
"Vismajor01:
Mit tud egy kombi amit egy suv nem?"Ez volt a kiindulopont.
Megállapítottad hogy ugyanazzal a hajtás lánccal a kombi jobban megy(naná hisz könnyebb) és kevesebbet fogyaszt (naná mivel könnyebb).
Exactly my point, ez az egesz SUV mizeria rafeneje, minek cipelsz feleslegesen pluszsulyt. Es ezzel igazolvan azt a pontot, hogy jol fogyasztani a SUV nem tud egy kombihoz kepest, mert akkor vedd meg a kombit ugyanazzal a hajtaslanccal, es az jobban fog.
Szerintem a kombi az ertelmes kompromisszum a paholhatosag - menetdinamika skalan, ha valakinek szuksege van ra.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
kisza25
félisten
válasz Vismajor01 #268868 üzenetére
Most Ausztriában azt figyeltem meg, hogy a kanyaroknál nem raknak ki táblát, hogy mennyivel ajánlott menni, pedig aztán ott vannak kanyarok.
Én nagyon dijjaztam, hogy az i30 kb semennyit sem billeg (lehet nem gyári rugó van alatta, az i30 coupe billegősebb volt)
Wagrain St Johan 9 km 300 méter szintkülönbség Saalfelden Bischofshofen 15% emelkedő, majd lejtő, 500 méter szintkülönbség fel, majd le, ilyen visszafordítókkal[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
Vismajor01
addikt
válasz brumi1024 #268873 üzenetére
De nem az volt a kérdés, hogy két ugyanazzal a hajtáslánccal rendelkező autó közül melyik fogyaszt jobbna fogd már fel... Akkor belepakolom a yarisba és az a kombinál is jobban fog fogyasztani, szar kombi. Nem?
Amit eleve leirtam továbbra is megállja a helyét, vannak takarékos és nem takarékos kombik, és vannak takarékos és nem takarékos suvok. A nem takarékos kombi többet fog enni mint a takarékos suv. A takarékos suv meg többet mint a takarékos kombi. Így jó?
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Vismajor01
addikt
válasz kisza25 #268876 üzenetére
Én ezt sokszor itthon is hiányolom. Na persze lehet mert szar suvval megyek ami fel akar borulni, de főutakon közlekedve sokszor jön szembe h nincs külön táblája a kanyarnak én meg bele esek 90el és ki akarok esni a túloldalt És sokkal inkább 70es kanyar.
És tartom h mindenki addig feszegeti a kanyarokat amig nem ülnek hátul. Vagy leszarod a hátul ülőket
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
barnam_
nagyúr
válasz Vismajor01 #268872 üzenetére
"és na egyterűt aztán tuti nem gyártanak rendes motorral, abból nincs 30d"
Igaz nem gyártják már, de anno volt Merci R osztály 5 literes V8-al meg talán AMG is volt belőle... boldog kétezres évek -
Vismajor01
addikt
válasz barnam_ #268880 üzenetére
Jó mondjuk ez már pláne az én saram, mert én azt akartam h menjen is meg fogyasszon is jól Nagy fájdalmam hogy még nem találták ki(de, a villanyautót) ami keveset fogyaszt ha nem nyomod neki, de sokat ha nyomod neki de megy is.
Volt egy 2008as GL merci V8 volt az is, 6400 cm3 talán? Na mondom ez azért túlzás
Nekem Lexus eléggé bevált, ha óvatosan közelekedsz akkor 8-9liter, hameg tolod neki akkor megy de persze kajál is.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
kisza25
félisten
Kint olyan faxának éreztem a futóművet, falta a kanyarokat, itthon meg egy kalap guanonak, már ahogy a kapun kifordulok, egy f.o.s itt az összes út
A tipo futómű puhább, itthonra jobb, azzal is lehet kanyarodni, mondjuk nem úgy, mint ezzel a kombival[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
kisza25
félisten
válasz Vismajor01 #268879 üzenetére
Az elölülő ujjait úgy kellett lefejteni a paravasról
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
z0d1@Ku$
senior tag
-
lazac_
tag
válasz V.Stryker #268834 üzenetére
Nincs külön autópályamatrica, azzal a jobb oldalival magyar pályamatricát lehet venni (ha átváltod angolra, vagy románra a nyelvet, akkor annyira nem is összezavaró, biztos csak véletlen, hogy nem egyértelmű...).
@cOxeR #268797 : >Itt mennyire használtam ki a helyet?< -
ArthurShelby
addikt
válasz Vismajor01 #268881 üzenetére
"Nekem Lexus eléggé bevált, ha óvatosan közlekedsz akkor 8-9liter"
Gondolom hibrid és városban ennyi. Autópályán pl már több lenneA rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
félisten
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tboldi #268886 üzenetére
Itt 980 kg-ot írnak rá pl, de a forgalmiban 974 kg van. Az a hivatalos ugye.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #268891 üzenetére
A Suzuki saját maga SUV-nak deklarálja de valóban a Crossover jobban ráillik a mérete miatt.
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
Én a Honda katalógusát néztem, ami az 1.4 LS-nél tökéletesen egybevág a CoC papírral, amit kaptam az autóhoz.
Forgalmi mint hivatalos? Amikor lefokozták a WagonR-t 5-ről 4 személyesre, majd Euro 4-ről 3-ra, holott a legelső forgalmijában minden helyes volt?
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tboldi #268895 üzenetére
De az enyém 1.2i és fapad, szóval nem tudom miért lenne releváns az 1.4-es és jobban felszerelt autó súlya...
Rendőr is azt nézi, attól hogy nem feltétlenül igaz még lehet hivatalos adat. Subnál is elsőre sikerült a WRX teljesítményszintjét beírni... Nem volt igaz de mégis az alapján számolták (volna, ha nem javítják ki) az adót.
Sőt a Passat is Euro4 vt a valóságban meg Euro5...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Vismajor01
addikt
válasz ArthurShelby #268888 üzenetére
Most 3200 kmen 9liter a fogyi a pc szerint, ebbe azért van pálya is bőven, kb 30-40%
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
tboldi
nagyúr
Félreértesz, csak azért írtam az 1.4-et, mert azt tudom hitelesíteni a CoC meglétével, de ebből arra következtetek, hogy a Honda brossúrájában az 1.2-nél is valós adatok szerepelnek.
szerk.: Persze, ilyen értelemben hivatalos, de amíg ekkora bakikat vétenek, és nem pontos adatok szerepelnek benne…
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz kisza25 #268863 üzenetére
Az olcsó kínait magyar kereskedelmi egységben szokás drágán eladni. Megannyi ilyen eset van, ledszalagok, airsoft cuccok, akármi. Nem hiszem, hogy épp a gépjármű lesz majd kivétel.
A kínai sem hülye, meg fogja nézni, a konkurens elérhető alternatíva alá fog árazni és egy vaskos hasznot fog realizálni.
Anno, amikor a TGV vasutat begcsinálták és a jegyeket beárazták, nem az volt a szempont, hogy mennyibe kerüljön a jegy a vasút gazdaságos üzemeltetéséhez. A frászt, az adott viszonylatban a kereskedelmi repülejegyek alá lőttek 10%-kal. Persze, 10% nem sok, de az utazási időt is figyelembe véve már jóval kedvezőbb. Egy repülőtér viszonyleg messze van a belvárostól, oda is el kell jutni, na meg menjél ki korábban a check in miatt. A vonat meg azért városból városba megy, nem kell drága és időigényes transzfer/parkolás/taxi. Leszállsz a vonatról, felülsz a metróra és mész, ahova akarsz. A vonaton a mozgás is szabadabb, jóval több a hely, a csomagokra sincsenek annyira szigorú előírások.Ugyanez lesz a kínai kocsikkal, gondolom, megkínálják valami vámmal, egyéb adókkal, na meg egy márkát meghonosítani sem olcsó: értékesítési hálózat mellé szervizhálózat, alkatrészraktár, minderre rájön a világrekord áfa. Simán ott lesz a Dacia minőség Dacia áron. Oké, az Audi minőség lehet, hogy beesik VW, Skoda árszintre, de ez nem nagy segítség a magyar családoknak...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Új hozzászólás Aktív témák
- Befagy az egész gép
- Call of Duty: Black Ops 6
- Milyen notebookot vegyek?
- Sorozatok
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- Filmvilág
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest