-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Na megjottek a bosoko torlok, eleg fasza. Pozitivum, hogy tok konnyu felrakni
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Mágus2 #29703 üzenetére
Ahhhaaaa! Az a baj, hogy nem én hoztam el a szerelőtől így azon kívül hogy EGR baja volt és főnök a DPF-et is kipucultuk semmi részletet nem tudok.
Mindegy most jó, hozza a szokásos 10-13 literes fogyit városban mint eddig és nem is erőtlen. Szóval olyan mint volt. Gurul, dudál, világít.
mod:
Zack: Fogyit nem dobja meg ha ledugózod?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
zack
nagyúr
Nem írta senki, hogy nőtt volna. De ez Mondeo. Más típusban nem tudom mennyire megoldható, csak azt tudom, hogy a Mondisok előszeretettel dugózzák.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Kornel
veterán
Ide is bemásolom:
Szóval 159 SW 1.9 16V JTD nézelődésben vagyok...
Hozzáértőktől kérdezném, hogy mennyire gáz, ha az olaj következőképpen volt cserélve:30k km-nél
60k km-nél
90k km-nél
124k km-nél
138k km-nél
159k km-nél
173k km-nél
195k km-nélEzek elvileg biztosak, most van 208k km benne.
Érdemes ezzel foglalkozni, vagy még rosszabb lehet, egy bizonytalan eredetű példány?Köszi a válaszokat!
-
veterán
válasz Kornel #29708 üzenetére
A többször megénekelt 2006-os, csippes 1.9cdti Vectránál még elhittem (2006-ban volt, 10 éve!), hogy elegendő 30 ezrenként cserélni; márkaszervizben kapott mindig Opel olajat (akkor még erről is hittem, hogy jó lehet).
Kb. 100 ezer km-nél megszorult a turbó, mert a dzsuvától eltömődött az turbó kenését biztosító olajcső. Más baja nem lett, persze ez is elég. Szóval én ellenőrziném ezt a csövet a rokon motoros Alfán.Szerk: ezek után természetesen áttértem minden autónál a 15 ezres olajcserére.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz focvis #29714 üzenetére
Ha megveszem, nyilvan ellenőriztetem ezt is.
Egy turbó felújítás belefér, nem támadók sírva miatta.
Elvileg ezen még gyári van, akkor nagy kárt nem okozhatott, elvileg...
Amugy benne van az eladó az átvizsgálásban, most mondta, már csak egy értelmes markaszervizt kell találjak a közelében, ahol hajlandóak is megcsinálni ezt, még értenek is hozzá -
gaborbol
őstag
válasz Kornel #29713 üzenetére
Az okosok szerint uzemmeleg motoron kell merni, mert akkor tagul ki minden alkatresz arra a pontra ahol hasznalva van, ergo hasznalati erteket akkor fogsz csak kapni.
Kulonben irigyellek kicsit, hogy belevagsz es azt veszed mai tenyleg tetszik. En a Prius2-rol vagy a P4-re cserelek vagy a Camry hybridre es ennyi, kerulom a rizikot. Van gyerkoc, vettunk hazat kezifek be van huzva egy idore
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
válasz Kornel #29717 üzenetére
Na ja, Olaszországból tréler számra hordták a törött 159-eket, hazai példányokkal jársz a legjobban, vagy te magad hozol be jót, nem pedig a szarból várat veszed.
Ez amit most nézel jónak tűnik, Alfaamore tag? Ha igen, akkor nézz szét az oldalon, írj a facebookos alfás csoportba, ismerik-e az autót, mit tudnak róla."Bad reklám is reklám too"
-
zack
nagyúr
válasz Kornel #29708 üzenetére
Nem sok jóval kecsegtet.
Eleve ott kezdődik, miért kell fillérb@szónak lenni, miért nem lehet 15e-ként olajat cserélni. Nem akkora tétel, hogy egy Alfás ne tudja megfizetni. Az olajcsere az egyetlen amivel olyan károkat lehet okozni, ami fossá koptatja a motort. Ráadásul az Alfa erre különösen érzékeny. Van 34e periódus is!Az Alfa sosem volt megbízható. Én még nem hallottam olyat, aki elégedett volt vele, és mindenki locsolta bele a százezreket, és többet állt szervizben mint amennyit használta. Ha villantós Pinfarina dizájnra vágysz kívül belül, akkor 3-400e mindig legyen a zsebedben, meg egy 0-24-es autómentő aki mint leendő VIP tagnak ad kedvezményt...10 kiszállás után 1 ingyen.
Nem vagyok Alfa ellenes. Minden drága hozzá, a cerka baromi vastagon fog, és nincs megbízhatóság.
30e km után pedig sűrűbbet pisilek, mint amit ebből az autóból olaj gyanánt leengedtek. Igazi pénztemető, amit csak tetéznek ebben az esetben az olajcsere periódusok.[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Integrale
veterán
Ezeket nem tudom, hogy honnan szedted, de nagyrészt valami ősi magyar berögzött baromság. Semmivel sem megbízhatatlanabb mint bármi más adott kategóriában, olyat pedig mindenről lehet mondani, hogy úgy hallottam ettől meg attól, hogy ennyit meg annyit költött rá.
Heti 3000-et kap az utóbbi hónapokban a benzines Alfa itthon, 250-e nél megírom a listát, hogy mibe került az elmúlt 140e km alatt.
El kellene már felejteni ezeket a népi mendemondákat. "Az Alfa sosem volt megbízható." Vannak kényes motorok, és modellek, miből nincs?
Minden drága hozzá? Talán hétvégén írta kornelka, hogy mi mennyibe kerül, pláne összevetve egy "kortárs" Accorddal.
159-nek kicsit nézz utána mielőtt pénztemetőnek titulálod.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
zack
nagyúr
válasz szőröscica #29720 üzenetére
Nem azt mondom, hogy az Alfa dízel nem jó. Azt mondom, hogy az Alfa mint márka, nem megbízható. Nem csak blokkból áll egy autó. Biztos ki lehet fogni jót, de nagyobb az esély egy pénztemetőre, mint egy megkíméltre. És ezen egy 30-34e olajcsere nem segít...
Ha az olajon spórolt, mindenen spórolt.(#29721) Integrale
Most már mindent értek. Az álláspontomat módosítom. Meg kell venni! Nem lehet rossz!
Honnan vettem? Nem régi mende-mondákból. A barátomnak elég pörgős autószervize van, és elég sok minden megfordul ott. Alfa is...[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
szőröscica
addikt
-
Integrale
veterán
Arra nem gondoltál, hogy szervizbe hordta? Gyári intervallum ennyi, (mint egyébként a gyártmányok 90 százalékánál), szóval ebből nem az következik, hogy máson is spórolt.
Mágus2: Ezt most nekem?
A délelőtti témára, úgy tudtam, hogy ajtónyitásra izzít a legtöbb VW konszernes dízel, hülyeség, vagy van benne igazság?
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Integrale #29725 üzenetére
Neked, hogy ne kapd fel a vizet...hallomásból minden autó szar, ennyi erővel azt is mondhatám, ne vegyetek semmit, de hozzám csak azok jönnek, amivel baj van, szóval ebből nem lehet levonni semmit. De vannak, akik konkrétan készpénznek vesznek 1-2 rossz tapasztalatot és kivetítik egy egész márkára, országra, népcsoportra. Nem értek egyet zack kollégával, de ettől nem dől össze a világ.
Nem izzít semmit ajtónyitásra. Az üzemanyag pumpa indul a tankban, de csak a benzinesekben. Ellenben padlógázon izzít ez a retek common rail, szóval rossz gyertyával kevesebb a ménes.
Néha már olyanokat olvasok itt, hogy le kell esni a székről. -ez nem neked szólt, hanem aki követi a gondolat menetet, az megtalálja magát.
[ Szerkesztve ]
-
zack
nagyúr
Álljunk meg egy kicsit. Nem kell védenetek az Alfát. Az enyém csak egy vélemény volt. Lehet vele egyet nem érteni. Ha húszan beírjátok az ellenkezőjét, akkor sem fog változni a véleményem. Ettől függetlenül biztos van megkímélt, problémáktól mentes Alfa, de amit leírtam, azt tartom.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
-
Mágus2
Közösségépítő
A pénteki darabokat kellene kerülni, de vannak gyárak, ahol úgy gyártanak, mintha minden nap péntek lenne.
Bosch: made in mexiko és társai...
Igazából nem is az alfát akarom védeni, hanem azt szeretném elérni, hogy ne nézzenek le egy márkát sem csak azért, mert jóskapista befürdött vele.
[ Szerkesztve ]
-
-
Qtya123
őstag
Nyilván nem kell eltemetni az Alfát, de azért azt valljuk be, hogy a használtpiac általában nagyjából reálisan beárazza az autókat. Az alfák árazásán meg azért látszik, hogy szép dizájn ide vagy oda, nem éppen tartják az árukat és ennek oka van, ami nem csak a mendemonda és eltúlzott véleményeken alapul.
Másik, hogy az egy dolog, hogy 30ezer a gyári olajcsere előírás, attól még nagyon nem tesz jót a motornak. Sok szerelő (olyanok is akik márkaszervizesek) véleménye, hogy az ilyen 20-30ezer km gyári előírás enyhén szólva túlzás, főleg a dízeleknél. (nyilván ezzel sokat nem lehet kezdeni, mert valóban a legtöbben azt fogják betartani, ami az előírás -- vagy inkább fölé mennek párezerrel, mintha az olaj literjét heroináron mérnék...)
[ Szerkesztve ]
-
válasz Qtya123 #29735 üzenetére
A 30k gyári előírás létezik és jó. Amit ti és a márkaszerviz elfelejt hozzátenni, hogy "adott körülmények között". Ui pályán használva kevés hideg és rövid távval a 30k simán tartható.
(#29736) focvis : kornelka megválaszolta. Kérdezz hátha az oldalason kívül is sikerül pluszt adnom
(#29738) kornelka : minél több, de ha igény van rá, kérj még pár darabot tartalékba
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Integrale
veterán
válasz Qtya123 #29735 üzenetére
Ezt hetente lerágjuk. A piac jelenleg a nemzetet és a gyártmányt árazza, és nem a modellt. Az olasz olcsóbb lesz akkor is, ha extra megbízható, a német és a japán pedig drága akkor is, ha épp egy rossz széria/motor stb.
Lásd Punto, egy jó kis autó, megbízható, nem torkos, olcsón üzemeltethető, és relatíve dögös forma, majd fele annyiba kerül, mint egy Polo azonos évjáratból és felszereltséggel.
Oka van, igen, mégpedig az előítélet.
Ezt pedig nem most, (sőt valószínűbb, hogy inkább sosem) fogja ledobni magáról egyetlen olasz márka sem.
Nagy vesszőparipa ez a piac áraz duma, de végig is kellene gondolni.Fiat konszern része ugyan, de nincs sok közös alkatrész a Fiatokkal (motoron és apró bizbaszokon kívül).
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Kornel #29738 üzenetére
Ezt nem mondom meg a hasamra ütve. Pontos motorkód szerint meg lehet nézni az adott motorra jellemző adatokat. Ha VAG motor lenne, kapásból rávágnám, hogy ha 25 fölött vannak a hengerek, akkor jó motor, de nem vagyok alfa guru. a motorhoz tartozó szerelési útmitatóban benne vannak az adatok, csak be kell azonosítani a motort.
Teljesítményből nehéz megmondani. Havernak volt, hogy hidegen nehezen indult az atombiztos adagolós 1.9TDI octavia. Mértünk 20,17,14,11 bar nyomást, 19 bar az elhasználódási limit azon a motoron, az alatt motorgenerál. És ez a motor pályán 200-al ment. Csak -10 alatt nem akart beindulni, de nagyon nem. kb 1 perc köszörülés után éledt fel.
[ Szerkesztve ]
-
LógaGéza
addikt
Tegnap vittem a Doblót (2015-ös 1.6Multijet) 5000km-es olajcserére, Fiat Márkaszervizbe, ott is hagytam majd' 40ezret... 5L Magnatec 5W30, 21ezer, majd 30 ezernél találkozunk. Kérdeztem a szervizest, hogy nem sok-e kicsit ez a 30ezer, annyit mondott, hogy Ducatoknál 48ezer a csereperiódus
Szűrőt direkt megjelöltem, ugyanis érdekelt, hogy cserélik-e, erre csak szűrőbetétet cseréltek
Valahogy kezdem megérteni, hogy miért nem szeretik az emberek a márkaszervizeket. Még ha valami Long Life Seleniat raktak volna bele, akkor oké, megértem az árat, de hogy olyan olajból, amiből én megveszem egyszeri user a 5L-es kiszerelést 7ezerért...kornelka
Mondanám én is, hogy én is tudok egy nagyon jó Alfa szerelőt, de gondolom nem fogod lehozni Újkígyósra[ Szerkesztve ]
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
SzlobiG
félisten
válasz Qtya123 #29735 üzenetére
Anno ez a "mende monda" nem véletlen terjedt el, hogy az Alfától meneküljön az ember tényleg iszonyat problémásak voltak a 2000-es évek táján, de manapság már semmivel nem rosszabb mint akármelyik másik. Ettől függetlenül meg van a véleményem róluk nekem is, de túl sok Alfa fan van itt a topikba.
Amúgy is én úgy tudom #csakahonda
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Integrale #29740 üzenetére
"Nagy vesszőparipa ez a piac áraz duma, de végig is kellene gondolni."
Azért én akárhogy próbálom végiggondolni, ismerek pár Alfát, illetve rengeteg VW-t, néhány Fordot és sok japánt mind családi, mind ismerősi/baráti körben.
A meghibásodás gyakorisága és súlyossága az alábbiak szerint alakul csökkenő sorrendben:
1. Alfa (pedig ebből van a legkevesebb, amire rálátok, egyébként mind jóval 2000 utáni)
2. Fordok
3. VW
4. JapókA használt piacon pedig az ár ugyanennek megfelelően fordított sorrendben áll (ez alól tán a Ford kivétel, az olcsóbb kicsit, mint az Alfa). Nem hiszem, hogy itt kizárólag az előítéletek dominálnak. (nyilván az is benne van az árban, de kategorikusan kijelenteni, hogy minden olcsóság csak előítélet kérdése, szerintem nem helytálló)
bitpork: autópályás használat valóban más, de a 30.000 km intervallumban én úgy gondolom, hogy az autók nagyon nagy százaléka nem a 90%-át a pályán futja. Amely autóknak meg nem a pályázás a fő profil, ott mégegy dolog beleszól: az idő. Évi 10.000 km-es mászkálással 3 évig benne van ugyanaz az olaj télen, nyáron. 3 télen át ugyanaz az olaj kapja a hidegből adódó minden megterhelő mellékhatást.
[ Szerkesztve ]
-
zack
nagyúr
válasz LógaGéza #29746 üzenetére
Váci úti Maserati/Ferrari szervizbe (Warm Up), akciósan 190k egy olajcsere. 50e km-ként váltócsere a Ferrari motoroknál. Jó, oké. Értem én. Olasz.
Na ott mi kerül 190k-ba? Ott sem az olaj.
Gyertya + kábel cserére mondtak 15e munkadíjat, mert V6, problémás, nehezen hozzáférhető. Nem mondom, hogy nem volt szopás, de én, aki most csináltam először 2ó alatt megcsináltam, szép nyugiban, friss levegőn.
Én sehol sem merem ott hagyni az autót. Lássam mit töltenek bele, milyen szűrő kerül bele, mert az okosságot olyan pofátlanba nyomják, hogy vicc.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
Új hozzászólás Aktív témák
- EAFC 24
- Autós topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Android szakmai topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Yettel topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- RAM topik
- További aktív témák...