-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
karib
addikt
Láng: telefon, majd megmondják, hogy mit tudnak W210-hez kell neked naaagy fék, mijük van
eBayről tapasztalat útján érdemes vásárolni - pl. márkafórumban javasolták az eladót, vagy konkrét típusszámú terméket kell keresni, ahol egyértelmű a dolog. Ha átvertek, a hitelkártyádon még jó esetben letilthatod a tranzakciót és a kereskedőt is bepanaszolhatod az eBaynél.
A fék valóban fontos biztonsági eszköz, én is ezért upgrade-elek. Én azért körülnéznék, hátha akad egy-két lezúzott AMG valahol, amiből a fékek átemelhetők. Mindenesetre a beszerelés is legalább olyan fontos - ha jó a szerelő, egy nagyobb, bontott szettet is át tud pakolni, és meg tudja ítélni, hogy jó-e.
Összességében amit másnak is szoktam mondani: márkaspecifikus oldalakat, fórumokat kell keresni. Szerencsére a Mercedes népszerű tuningplatform, így tuti akad bőven infó.Department of Redundancy Department
-
Soak
veterán
-
tomcica
addikt
Dodi miket cserelt ki a gepben? MIlyen chippet hasznalt?
Azert neztem a PSI-t mert kulfoldi forumokon ajanlottak,boxos,meg kb 120 ezer ft nem is veszes...2 ev garancia van a boxra.
A leirasban azt irjak,az ujraprogramozas altal mar alacsonyabb fordulatnal is nyomatekos lesz 1500tol,ezt ugy eri el hogy a turbo elobb kapcsol be.Apam szerint ennek a hatulutoje,hogy a gyar az optimalis kenest stb...2000fordulattol allitotta be,ez meg a motrot elkezdi prgetni mar 1500tol.Szoval ramehet az elletartam de nagyon.
Mas chippekkel mi a helyzet?Lefutnak azok a diesel autok par szazezer km-t?There are two mistakes along the way to Mastery: Not starting it and not going all the way."
-
karib
addikt
Hát igen, ők valszeg tudják a dolgukat Törött autóról sokmindent le lehet szedni - persze ehhez kell a szakember. De a pl. hátulról zúzták össze, attól az első fékei még lehetnek kincstári állapotban. Persze csak a szerkezetre gondolok - új tárcsa, betét (+ esetleg fémszövésű fékcsövek) kell a cserekor.
Department of Redundancy Department
-
akasp
senior tag
tudom, hogy mit fogok venni: bugatti veryon-t 750000 fontért. 1000 lóerő, a sebbességet le kellett korlátozni 400 km/h-nál 100-on 2,5 mp alatt van
-
karib
addikt
válasz tomcica #4053 üzenetére
Majd Dodi mesél az övéről, én csak ennyit tudok, hogy neki 150 LE-ről chippelt TDI-je van.
A mai dízelek nagyon ki vannak hegyezve, nem szabad tőlük félmillió km futást elvárni, mint a hajdaniaktól (anno a 2,5 literes, 5 hengeres Audi TDI tudott 115 pacit, és már az is hűde erős volt). Valahol itt írták, hogy az 1,9-es JTD/CTDI moci tervezett élettartama 150e km... nemtom, hogy igaz-e, de el tudom képzelni. Persze ez egy statisztikai szám, nem kell tőle megijedni.
A kenés szerintem nem játszik itt szerepet, egyformán jó kell legyen az egész fordulatszám tartományban. A turbó egyfojtában pörög, ahogy a kipufogógáz hajtja - szabályozni általában két szeleppel szokták, egy van a kompresszor (szívó) oldalon, egy meg a turbina (kipufogó) oldalon. Ezeket többnyire ma már a motorvezérlő igazgatja, hogy minél vezethetőbb karakterisztikát kapjál - ne legyen akkora turbólyuk, rúgásszerű teljesítményugrás, ami a tapasztalatlan vezetőt bajba sodorhatja. Tehát többnyire így néz ki a dolog, ha a motor fordulatszámának növekedését nézed:
- eleinte nincs töltőnyomás, gyenge a motor
- éled a turbó (már eléggé pörgeti a kipufogógáz), hirtelen jönne egy rúgás - ilyenkor szoktak kicsit elereszteni a nyomásból, hogy egyenletesebb legyen
- szépen engedi felépülni a teljes töltőnyomást az elektronika
- már túltöltene a turbó, ezért engednek el valamennyi töltőnyomást, hogy a beállított maximumon maradjon
Legtöbbször ezt a fokozatosságot iktatják ki, hagyják a turbót tölteni, ahogy bír - ezért azt fogod érezni, hogy alacsonyabb fordulaton hirtelen nagyot húz majd. Érzésre gyorsabb lesz az autó, mint valójában, de hát ez is számít. Arra kell figyelni, hogy ne érjen felkészületlenül a hirtelen teljesítményváltozás, pl. kanyarban, vízen stb.
Emellett lehet emelni a felső turbónyomás határt is, általában a turbó többet tud, mint amennyit az elektronika enged. Adsz hozzá még üzemanyagot, és már kész is a plusz teljesítmény.Department of Redundancy Department
-
karib
addikt
válasz tomcica #4053 üzenetére
Egyvalamit mindenképp érdemes megtenni: jó olajat használni, és gyakran cserélni. Persze a gyárak ma már 15-20-30e km-t adnak meg, de ez egy vicc. Elhasználódik az olaj, és ne feledd, hogy az olaj keni a turbót is. Szerintem jó befektetés 10 ezrenként lecserélni az olajat és szűrőt, plusz légszűrőt (pláne a poros Bp-n), de üzemanyagszűrőt is lehet gyakran.
Emellett pedig a turbóra érdemes vigyázni - gondolom tudod, hogyan. Egyrészt indítás után adj pár másodpercet, hogy a turbóban is átfordulhasson az olaj, másrészt pedig amíg nem érte el az üzemi hőfokot, addig ne pörgesd (ez szívómotorra is áll, de a turbót még könnyebb tönkretenni). Megálláskor nem szabad hajtás után kapásból leállítani. Főleg autópályáról lehajtva nem szabad azonnal lekapcsolni a motort, akkor akár egy percig is érdemes hagyni alapjáraton hűlni, de városban is érdemes pár másodpercet várni, mielőtt leállítod. A turbó soktízezerrel pörög, kell neki idő, amíg lelassul - ha a motort leállítod, akkor nem lesz kenése a még épp lepörgő turbónak. Egy ideig bírja, aztán szép lassan megadja magát (plusz a felhevült olaj is összekocsonyásodhat és eltömi a furatokat, szintén nem jó).
Emellett érdemes jó minőségű gázolajat tankolni, a közvetlen befecskendezésű mocik nagyon kényesek a szennyeződésekre, a változó geometriájú turbók meg a tökéletlen égésre (sok korom).Department of Redundancy Department
-
tomcica
addikt
Nem terveztem 200 ezer km-tol tobbet belehajtani,sot lehet 150 ezer sem lesz.Utana csere van kilatasba.Amikor az elettartamrol kerdeztem,arra gondoltam hogy nem adja be a kulcsot mondjuk 50 ezernel.
There are two mistakes along the way to Mastery: Not starting it and not going all the way."
-
tomcica
addikt
Igazad van.Edesapam ugy tanitott,hogy indulaskor amig nem melegedett fel a motor ne porgessem,szoval igyekszem kimelni a ''joszagot''.Nalunk (Vajdasag) talan meg porosabbak az utak,meg az uzemanyag is minosegen aluli,ezen valoztatni nem tudok.Szoktam adalekot adni az uzemanyaghoz,meg az olajat kethetente ellenorzom,Castrol-t szoktam hasznalni a minosegibbol (nem a kimeros ocskabol,meg romanbol nalunk az is van)...
There are two mistakes along the way to Mastery: Not starting it and not going all the way."
-
tomcica
addikt
Igazad van.Edesapam ugy tanitott,hogy indulaskor amig nem melegedett fel a motor ne porgessem,szoval igyekszem kimelni a ''joszagot''.Nalunk (Vajdasag) talan meg porosabbak az utak,meg az uzemanyag is minosegen aluli,ezen valoztatni nem tudok.Szoktam adalekot adni az uzemanyaghoz,meg az olajat kethetente ellenorzom,Castrol-t szoktam hasznalni a minosegibbol (nem a kimeros ocskabol,meg romanbol,nalunk az is van boven)...
Telen melegitem a motort indulas elott(ezt ujabban nem javasoljak,de nem erdekel) 5-10 percig.
Ja es nalam az auto egyenrangu velem,szoval amit nem kivanok magamnak azt a kocsinak sem.A hatarait tiszteletben tartom,nem porgetem gyakran,nem csapdosom az ajtajat.Olyan szamomra mint regebben a lo a lovasnak....There are two mistakes along the way to Mastery: Not starting it and not going all the way."
-
tomcica
addikt
Upsz 2x ment,szaggat a net....sorry
There are two mistakes along the way to Mastery: Not starting it and not going all the way."
-
#00809728
törölt tag
válasz tomcica #4040 üzenetére
Szasz!
Mivel ugy invitáltak igy megosztom a tapasztalataimat.Nem rossz a chip tuning mert rendesen huz rajta de én akkor sem ajánlom.
2 féle chip van.
van az egyszerü amit ugy 15.000-40.000ft-ig árulnak simán egyszerüen rádugod majd az eredeti adatokat ő átkeveri és egy kis teljesitménynővelést fogsz vele elérni.
Sok esetben ugy hírdetik 20 de akár 40% LE tőbblet.Itt még esetleg az a bibi is előfordulhat ha éppen a jó Magyar utjaink eggyikén véletlenül az egyik láb elmozdul a chipnél.Akkor legjobb esetben megáll az autó ugy tudom.....Lool
2 a teljes szoftver átírás amiről bővebb felvilágosítást itt tudnak neked adni
[link] de azt hiszem anno már ezt írtam.
A kettő nem ugyanaz tehát nem keverendő.
Bocsi nem csak neked szol....
Hogy egy profi optimalizálást végezzünk, az eredeti szoftvert kiolvassuk, majd ezt dolgozzuk fel. A gyártó által meghagyott tûréseket kihasználva optimalizáljuk a szoftvert a teljesítmény, nyomaték, élettartam, fogyasztás és szennyezõanyagkibocsájtás maximális szem elõtt tartásával. A szoftver módosítása tapasztalaton, teljesítmény- és füstgázmérésen alapul. -
#00809728
törölt tag
válasz tomcica #4053 üzenetére
Szasz!
2001 ota van diesel autóm
2.0hdi [link] amit itt chippeltettem nagyon meg vagyok vele elégedve.30.000km körül vettem a pug 206-osomat semmi más nem került a mociba csak a srác álltal előírt uj szoftver.
90.000km körül adtam el néha hajtottam is de mindig betartottam az írott ill íratlan szabályokat egy diesel esetében.Tehát ha mész ezerrel ne állítsd meg a mocit hanem kicsit járasd alapjáraton és csak az után állítsd le.
Hidegben én minig járattam egy keveset mielőtt elindultam vele.Ez itt megosztott valaki megfogja valaki azt mondta nem kell.
Itt nem a motorról van szó hanem a ledermett olajról szerintem de ebbe nem akarok belemenni.
Pug 90.000km után is ugy mükődőtt mint egy kis Doxa kimértük a kompressziot és semmi változás.Igaz én a 15.000km olajcserét mindig betartottam és vagy Castrolt ill mobilt rakattam bele.
Most egy Seat leon cupra 19pdti tulaja vagyok előzző tulaj kinti foszer belerakatott egy sima egyszerü lábas chippet +20paci kb.Én ezt sajnos nem vettem észre és elvittem ahoz a sráchoz akit feljebb is belinkeltem.Ő átírta a teljes gyári szoftvert 2 féle van nála sportos ill a normál.Én minig normált rakattam bele.Tehát ő felhozta a szoftverrel ugy 25% tehát kb 200ló felett volt már.Ezt akkor még nem tuttuk.
Elmentem egy ő álltala ajánlott céghez és kimérettem a mocit.212 paci.
Felhívtam és szoltam neki valami nem koser mert 151le-212 az nagyon sok lett.
Ő sem hitte el ezért tőbbszőr is átnézte a progiját de azt mondta max 187 pacis lehet tőbb nem.
Mivel minden gyári az autón sem turbo sem más nem lett megpiszkálva igy egy szerellővel elkezdtük átnézni a mociteret.
Hát a motor oldalában volt egy elég furcsa kis szerkezet amire +20% volt ráírva.Ezt kiszedtük és igaz kicsit gyengébb az autó de valahogy az én lelkemnek jobb.
Viszont ezt neked is leírom.Mivel ezek nagy nyomásu dieselek és egy nagynyomásu pumpa nyomja be az üzemanyagot ami szerintem a legdrágább cucc igy mindig arra kérem a tulajokat rakjanak bele + üzemanyagszürőt.
Mivel a nagynyomásu pumpában van szürő de ha eltőmődik a gyártok nem ugy csinálták meg,hogy bocsi ezt kiveszem és berakok egy másikat és kb 5.000ft hanem a nagynyomásu pumpát komplett cserélik ami 250.000-450.000ig is terjedhet.
Én a pug ill a seat esetében ugy csináltam megnéztem hol a gázolajszürő és az elé betettünk egy sima egyszerü bárhol kapható 220ft diesel szürőt.
Ugyanis csak egyszer tankolj rossz kuton. -
#00809728
törölt tag
válasz tomcica #4061 üzenetére
Ja es nalam az auto egyenrangu velem,szoval amit nem kivanok magamnak azt a kocsinak sem.A hatarait tiszteletben tartom,nem porgetem gyakran,nem csapdosom az ajtajat.Olyan szamomra mint regebben a lo a lovasnak....
Na végre egy olyan ember aki a kocsiját nem munkagépnek tekinti.
Pedig pár dolgot belinkelhetnék pár emberkétől.
pld az autó van értem nem én ő érte tehát nem érdekel.
Következő kb fél éve én ki sem takarítottam.Nem írok neveket nem akarok ősszeveszni senkivel se de ez nálam igen csak surolja az igénytelenség határait. -
#00809728
törölt tag
Szasz!
Bocsi siettem és nem néztem át mit írtam.A.G.A igen Szfvári cég de láng termékeket forgalmaznak ugy tudom.
Sparko= Sparco.
[link] ő neki van egy boltja a Blahán Corvin áruzás 2 emeletén.Na ő beszezi ami neked kell.Hivatkozz rám Dodi72 akinek ano pugja volt.
[Szerkesztve] -
Soak
veterán
válasz #00809728 #4070 üzenetére
ÉRterm, sparco, igy már tudom . Most ahogy faterommal beszélgettem leesett ,hogy van egy jó ismerősünk akinek autobontoja van és ő a Láng cuccokat nagykeráron kapja ,szóval ő megkérdezi a brembot is
U.i.: Bemegyek lehet oda is, hivatkozok rád, mondom ,hogy irja a számládhoz a féket -
karib
addikt
És hogy kicsit felélesszük a lelankadt sztrítrészer hangulatot: [link]
Department of Redundancy Department
-
ZS0
tag
Olyan cucc nincs ami a fogyasztást csökkenti anélkül, hogy a teljesítményt is csökkentené?
-
Soak
veterán
De van, mégpedig a lábad , egyébként szerintem nincs mert ellent mondana egymásnak ,hogy kevesebb mennyésgü üzemanyagból ugyanannyi energiát állitsunk elő mint több üzemanyagból ,ugy ,hogy az üzemanyag minősége változatlan , de valamilyen szintü optimalizáció biztosan van ami kis mértékben csökkenti a fogyasztást de szvsz a gyártók nem hiszem ,hogy ne használtak volna ki minden tartalékot
-
karib
addikt
Valszeg VW-specifikus fórumban okosabban tudnak hozzászólni Elvileg megcsinálható, mert mindent meg lehet csinálni - mondjuk bontóban szerintem a régebbi elemek vannak többségben, az új pofa sejtésem szerint drágább.
Abba is érdemes belegondolni, hogy a legtöbb ember nem szereti az átalakított autókat, tehát az eladáskor ez nehézséget okozhat. Én is jobban szeretem a korhű autókat - ami nem gyári és időazonos lámpa, lökhárító, kormány stb. van, az nekem már általában gyanús.Department of Redundancy Department
-
ZS0
tag
Sajna nem találtam olyan vw polo forumot a neten ahol élet is van. Majd konzultálnom kell egy szerelővel.
Biztos lesz olyan akit az átalakítás elriaszt, de olyanok is lesznek majd akiknek kifejezetten tetszeni fog (remélem). Nekem is jobban bejönne egy külsőre újfajta polo a régi árán... -
I_Am
veterán
-
-
karib
addikt
Most olvastam, hogy a frissített E osztályos Mercedesből kihagyták az anno nagy újításként beharangozott SBC félelektronikus fékrendszert. Nagy csendben. Fura - lehet, hogy nem vált be, vagy csak túl drága? Pedig azt mondták, hogy nemsokára jönnek a teljesen elektromos fékek.
Az adatlapokat nézegetve az is szembetűnt, hogy az E63 AMG-n elöl 6, hátul 4 dugattyús fékek vannak - na, az durvaDepartment of Redundancy Department
-
BaKeSZ87
senior tag
Sziasztok! Remélem tud nekem segíteni valaki, csak arra lennék kíváncsi hogy mibe kerül egy sima, alap középdob egy Corsa B-re. Thnx!
Új hozzászólás Aktív témák
- Vicces képek
- Crypto Trade
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Path of Exile (ARPG)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Építő/felújító topik
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest