-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
karib
addikt
Nem, bár az újabb fékrendszerek már többnyire képesek vészfék rásegítésre.
Az SBC annyit csinlált, hogy a fékpedállal te valójában már csak egy jeladót taposol, mint az elektronikus gázpedálnál, aztán majd a vezérlőelektronika bizgerálja a fékeket, amik egyelőre még hidraulikus működtetésűek. Ez utóbbi miatt csak félig elektronikus csak a rendszer - távlatilag 100% elektromos fékeket ígértek, ahol már szervomotorok mozgatják a fékbetéteket is. Sokan kritizálták az SBC-t a fura pedálérzet miatt - illetve az is fura lehet, hogy az ABS működésekor nem vibrál a pedál (hiszen nincs közvetlen kapcsolatban a hidraulikus körrel). Áramkimaradás esetén viszont valami mechanikus kapcsolat azért létrejön és rátaposhatsz a rendes munkahengerre is valahogy
Ez volt az E osztály egyik nagy trükkje. Lehet, hogy csak túl drága és nem hoz semmi újat, ezért hagyták ki a modellfrissítéskor.Department of Redundancy Department
-
Soak
veterán
Nem lehet ,hogy csak biztonsági okokból hagyták ki?Én nem biznám rá az életem elektromoos cuccra, bármikor meghibásodhat , viszont egy ''semi-elektronik'' vagy a hidraulikus fékkel közvetlen kapcsolat van a lábad és a fék között.
U.i.:Ha jól vettem ki a müködést a szavaidból -
karib
addikt
Az SBC semi-elektronik: gáz esetén van valami mechanikus áthidalás, és továbbra is hidraulika mozgatja a fékeket. A következő lépcső a full-elektro fék, tényleg csak jeladó van és elektromotorok szortják a tárcsákra a betéteket.
Nem tudom, hogy volt-e vele gond. Én se feltétlen bízok benne - bár ezt statisztikailag jobban ki lehet mutatni. Reflexből elutasítani nem szabad - ki mondja, hogy egy hidraulikus rendszer megbízhatóbb kell legyen? Mindkettő mellett lehet érvelni, aztán meglátjuk. Mondjuk én a ''ha nincs vele baj, ne babráljuk'' filozófia híve vagyokDepartment of Redundancy Department
-
Soak
veterán
Igen, én is hasonlót probáltam mondani, hogy a kiváló mostani fékrendszereket minek kell fejleszteni ha tökéletesen elátják szerepüket és mindenki megbizik bennük?Jó egy érv biztos a motor erős növelése (nem kell a pumpát hajtani) de szerintem az nem egy komoly mennyiség
-
#00809728
törölt tag
-
tomcica
addikt
Udvozlet mindenkinek!
A kerdeseim a kovetkezo:
A feknyerget szeretnem befesteni es nem tudom milyen festekkel tegyem azt.Ugy hallottam a fek bizonyos korulmenyek kozott akar 3-400 C fokra is felmelegedhet.Van olyan festek amelyik kibirja ezt a hot?!
Tunning muhelyt keresek Szegeden,amelyik jol dolgozik es megbizhatoThere are two mistakes along the way to Mastery: Not starting it and not going all the way."
-
jagada
őstag
Hi!
A levegőszűrőt szeretném lecserélni sport direkt szűrőre.
Fog ez jelentős üzemanyagfogyasztással járni 1.2-es 16V-s mocinál?
és van valami amire oda kell figyelnem, vagy az injektor ill. befecskendező rendszert nem fogja bezavarni? esetleg állítani kell valamin, vagy az érzékelők automatikusan átállnak majd?Mazda 3 Sport Takumi Limited Edition
-
Petya25
addikt
Na azért ez se semmi:
[link]Antonio Coimbra de la Coronilla y Azevedo, bizony!
-
karib
addikt
Alapjában véve ne számíts érezhető különbségre egy direktszűrővel. Viszont bele lehet gondolni pár plusz lóerőt, illetve a szívóhang is kicsit markánsabb lesz
Két dolog, amire viszont nagyon oda kell figyelni:
1. Csak jó minőségű szűrőt vegyél - ha vacak, akkor telemegy a motorod porral és széjjelkopik.
2. A direktszűrőt olyan helyre kell tenni, ahol friss, hideg levegőt tud szívni. Tehát lehet, hogy némi csövezésre is szükség lesz. Ha csak rácuppantod a gyári airbox helyére, akkor rosszul is járhatsz, ha épp a motortér közepén köt ki. A lényeg: semmiképp se a motortérből szívjon meleg levegőt - meleg levegőben kevesebb a zoxigén, ergo nem hogy felfelé, inkább lefelé fog menni a teljesítmény.
Én ezen okokból letettem a direktszűrőről. Túl sok barkácsolással járt volna kialakítani az új helyét, illetve nem tudtam egyértelműen kideríteni, hogy melyik szűrő megbízható. Maradok a gyárinál, esetleg egy K&N panelfilter upgrade lesz.Department of Redundancy Department
-
szatocs
őstag
=== Szatocs ===
-
#00809728
törölt tag
Szasz Karib!
Látom írtál a direktszűrőről is pár gondolatot.Jó kis hzzzászolás azért én kiegészíteném.
Nos nem minden esetben jó a directszűrő.Diesel ill korszerü benzinesek esetében sem ajánlom hosszú távon.
Minden szivó rendszerben van egy légnyomás mérő müszer ami az szabályozza a pillangó szelepet és ő is változtatja az értékeit.
Anno vettem a Pug 206-ra 20hdi-re egy ilyen jó kis sprot szűrőt kb 10.000ft körül volt.
Betettük és amikor megjőtt 10fok akkor elkezdett darabossan járni az alapjáratom.
Gondoltam mindenre de a szűrőre nem.Elvittem egy márkaszervizbe mindent átnéztek és rájőttek a szelep nem enged át annyi levegőt mert valami bezavarta.Nos kivették a sport direktszűrőt a kocsiból majd be a gyári egyszerüt egyből minde jó lett.
Seat leon cupra 19pdti a manusz akitől vettem kintről hozatott egy sprot szűrőt.Nem rossz de éppenséggel semmit nem szűrt majndem csak olyan volt mint egy szunoghálló darabka.
A srác aki olajat ill minden mást cserélt rajta csak jót nevetett és bazta ki a kukába.Azt mondta lehet jobb a hangja meg kb 1-2 lóerővel jobb de az tuti minden belekerül az égéstrébe .Tehát dőntsem el.
Ezek csak gondolatok és tapasztalatok nem kérek senkit,hogy fogadja meg. -
Soak
veterán
Csak ,hogy feldobjam a témát megkérdezném ,hogy valakinek van közelebbi tapasztalata impreza wrx stivel? mert szerlemes vagyok és nagyon tetszik, főleg a motorjában rejlő lehetőségek, jah és még annyi ha valakinek tényleg életközeli tapsztalata van akkor attól kérdezném ,hogy tényleg brutál a fogyasztása?
Szerk&U.i.:Az evo is nagyon bejön, mert az is kegyetlen ,szivesen meghalgatnám pár tapasztaltabb ember véleményét hogy viszonyul egymáshoz a két autó
[Szerkesztve] -
Motion_Blur
félisten
Már vezettem Imprezát. Úgy remegett a lábam, hogy alig bírtam kuplungolni, majnem lefulladtam vele
Szerintem egy gokartozás nagyobb élmény
EVO vs. STi: az EVO-t választaná egy pályaversenyző, hiába gyengéb esetleg. A futóműve páratlan...Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
ByB
addikt
válasz Motion_Blur #4124 üzenetére
Természetesen lehet 50-nel is közlekedni velük, de reggelente amikor beindítod és egy finom gázfröccsel ellenőrzöd a boxer motor meglétét, kicsit nehéz beállni a sorba...
-
ByB
addikt
válasz Motion_Blur #4126 üzenetére
Sajnos nálam eddig max 1 hétig voltak ilyen ''szörnyetegek'' (Vectra GTS 3.2, Astra OPC, Speedster, Impreza WRX...) és mindig ''sírva'' adtam őket vissza! Megszokni, talán évek múltán...
-
Soak
veterán
válasz Motion_Blur #4122 üzenetére
Igen ,igen azt tudom ,hogy a futoműve kifinomlutabb az EVOnak de én nem pályaversenyzésre használnám és a motor tuning mellett biztosan leeht azon is javitani
ByB :milyen páratlan foglalkozásod van ,hogy lehetőséged van ilyenekkel furikázni? -
bambano
titán
Néha szétnézek a használtautón és vectra gts 3.2-t fillérekért dobálnának az ember után. 2 éves korára elveszíti az új árának majdnem 2/3-át. Az értéke meg nem Szóval nem kell olyan hajde nagy állás ahhoz, hogy ilyen autót vegyél.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Amióta wifin keresztül sikerült vírust feltolni a kocsiba (szerencsére jelenleg csak a navit meg a dvd lejátszót tudták megfertőzni), azóta én jobb szeretném, ha a fékem teljesen mechanikus lenne. Túl egyszerű gyilkolási módszer lenne, ha a fontos ember kocsijában kikapcsolnák a fékeket.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
A két turbó csak feleslegesen bonyolítja a motort és érzékennyé teszi a terhelésre. A sima szabadszívású 3.2-es olyan egyszerű darab, mint a faék, ettől lesz tartós imho. A 3.2-esben is több, mint elegendő erő van, nem szenved lassúságtól
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
karib
addikt
válasz bambano #4136 üzenetére
Szerintem csak egy turbó van azon a V6-oson, és az sem egy annyira bonyolult szerkezet. Pesze egy szívómotor egyszerűbb, kényelmes autózáshoz bőven elegendő. Én azért inkább a turbóval támogatott 230 pacira szavaznék (plusz előny, hogy van még benne bőven tartalék, hisz a gyári OPC is 260 LE).
Department of Redundancy Department
-
karib
addikt
Ha megengedheted magadnak, szerintem nem jársz rosszul egy Imprezával vagy Evóval Viszont ha már a fogyasztás kezd elriasztani, akkor inkább keress valami mást - egy dolog, hogy sokat zabálnak, de a szervizelésük sem lehet olcsó. Plusz költség a gyors gumifogyás is
Department of Redundancy Department
-
bambano
titán
Nem tudom, hol olvastam a két turbót, de most utánanéztem a weben és sehol nem találtam ilyen utalást... A 3.2-es 211 ló, az nem sokkal gyengébb, mint a 230, 300nm a 330 helyett, ez se rendít meg senkit. Viszont nem kell azzal szórakozni, hogy visszahűtse az ember a turbót, ha sietett, nem kell kínosan odafigyelni a motorolajra, meg ilyenek. Bár állítólag (már csak félve merem mondani ) ebben az autóban vízhűtéses a turbó ezért le lehet bármikor állítani a motort, de hiszem, ha látom. A 3.2-esnél ha jól emlékszem, 67le/literre jön ki a fajlagos teljesítmény, ami a sima régi 1.6-os ecotec motor szintje. Hondások gondolom visítva röhögnek rajta.
Én a 3.2-est választanám, ha ebből a két motorból kell választani.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Nem néztem én be semmit, főleg, hogy a ''be'' az helyhatározásnál használatos igekötő. Te azt írtad, milyen jó volt egy hétig hajtani a tesztautót, én meg azt, hogy ha meg akartad volna venni, akkor se dől össze anyagiak miatt a világ, mert nagyon olcsón hozzá lehet jutni.
Az egy kérdés, hogy miért nevezed a 2/3-ados értékvesztést irreálisnak. Azért, mert úgy gondolod, hogy ilyen nem létezik, vagy azért, mert úgy gondolod, hogy ez nagyon komoly anyagi teher annak, aki ilyen autót vett. Egy 3.2-es gts full bőrrel, xenonnal, sok mütyürrel 12 misi körül volt annó újonnan. Sajnos már nincs ilyen árjegyzéke az opelnek, mivel a ráncfelvarrott c2-es vekit a csúcsmotorral lényegsen alacsonyabbra árazták (rájöttek, hogy azt a rettenetesen sok luxusfelárat, ami a c1-en volt, nagyon kevesen akarják megfizetni), így sajnos url-lel nem tudom bizonyítani az állításomat. A használtautó.hu-n anno több autó is volt 4.5-5.5 misi közötti árfekvésben. Egy 18 hónapos 3.2-est már 4.6-tól meg lehetett venni. A 12 misis autó 4.6-os árára 2/3-os értékvesztést mondani szerintem nem túlzás.
Egyébként gondolom azért ennyire olcsó a 3.2-es, mert sokan azt hiszik, horribilis összeg a fenntartása. Megveszi cégautónak a vállalat, és vagy leamortizálva vagy más okból eladják, annyiért, amennyiért el lehet adni. Ezért van olyan irreálisan alacsony ára.
[Szerkesztve]Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Nem állítottam, hogy nincs különbség a két motor között. Azt állítottam, hogy a turbo miatt (ha nem kapja meg a szükséges plusz törődést) kevésbé megbízható a motor mint a sima motor és ez nem feltétlenül éri meg azt a minimális különbséget, ami a két motor között van.
A turbo a web szerint már 1800-tól húz, a 3.2-es meg 2000-től kezd mocorogni. Igazán aszfaltszaggató módon 3500-tól megy a 3.2-es. Tehát ha már mozog és hirtelen nagyon sietős lett, akkor vissza kell kapcsolni a 3.2-est. Nagy dolog.
Ha meg 1-ben indulnál, akkor jobb is, hogy nem kezd rögtön vágtázni, mert mindenkit lelökdösne az útról.
Ez szigorúan a magánvéleményem.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
hobizoli
nagyúr
válasz bambano #4142 üzenetére
Vizhutes igazan nem nagy vmi, 15-20 eve is vizhuteses turbok voltak mar a autokban, legalabbis a legtobben, bar az R5 GT-ben csak '88-rol, GTti-ben meg asszem '91-tol, de pl az Uno-k mar eleve vizhutes egyseggel jottek ki '85-ben. Aki meg nem tudja kivarni, az vegyen Turbo Timer-t egy turbofelujittas arabol akar 3-4-t is vehet -egy hasznalt HKS egyseget lattam vmi 20k-ert-, de padlozas utani egybol leallitasokat egy ido mulva a szivo motor sem koszoni meg.
Teny, hogy ki lehet hozni ugyanennyi csucsteljesitmenyt kisebb ccm-bol is, de van egy orokervenyu mondas: ''There is no replacement for displacement'', es talan csak a feltoltes ami jobb.
hobizolitöbb drón kell ;P
-
karib
addikt
Igen, az OPC szerintem túl hivalkodó (illetve pár év múlva kicsit izzadtságszagú lesz), meg a nagy kerekek nem Budapestre valók (max 17''-osat vállalnék) - mindezt igazából papírról tippelem, eddig csak dízel Vectrákhoz volt szerencsém, azok teljesen kellemesek voltak. Ránézésre a turbós nem csúcsteljesítményre van kihegyezve, hanem egy nagyon kellemes karakterisztikára, amihez az automata is jól passzol. Esetleg egy kis elektronikai átsimogatást még megérdemelhet, hogy előcsalogassuk a rejtőzködő pár lóerőt
Department of Redundancy Department
-
karib
addikt
válasz bambano #4142 üzenetére
Szerintem mindegyik turbó vízhűtéses - vagyis a többség, ahogy hobizoli írta. Ettől még vigyázni kell rá. Amúgy amit turbós autókhoz írnak, az ugyanúgy áll szívómotorra is, max a turbós esetében pár másodperccel többet érdemes várni, illetve ha nem vigyázol rá, akkor látványosabb, hogy a turbó hamar megadja magát, minthogy csak szép csendben szétkopik a motorod.
Amúgy semmi bajom a 3,2-essel, ekkora értékvesztéssel kiváló vétel Nekem azért a turbós szimpatikusabbDepartment of Redundancy Department
-
ByB
addikt
válasz bambano #4145 üzenetére
Alap - ''Sajnos nálam eddig max 1 hétig voltak ilyen ''szörnyetegek'' (Vectra GTS 3.2, Astra OPC, Speedster, Impreza WRX...) és mindig ''sírva'' adtam őket vissza! Megszokni, talán évek múltán...''
Kérdés - ''ByB :milyen páratlan foglalkozásod van ,hogy lehetőséged van ilyenekkel furikázni?''
Reakciód - ''Néha szétnézek a használtautón és vectra gts 3.2-t fillérekért dobálnának az ember után. 2 éves korára elveszíti az új árának majdnem 2/3-át. Az értéke meg nem Szóval nem kell olyan hajde nagy állás ahhoz, hogy ilyen autót vegyél.''
Sorry, ezekszerint csak számomra volt félreérthető a dolog. A ''benézni'', pedig egy szleng szó, nem hittem, hogy ezzel újdonságot írok!
De hogy valami építő jellegűt is írjak, megnéztem én is itt-ott a 3.2-es 2004-es Vectra GTS-eket, amik állításod szerint elvesztik áruk kétharmadát, de átlagban 7 milla között mozognak! Ami szerintem reális, azaz 1/3 (jó állapotú autó esetén) - 1/2 (teszt vagy törött autó esetén) értékvesztés, értsd ár.
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Luck Dragon: MárkaLánc
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest