-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
szatocs
őstag
Jó rohadt nagy off topic lett ez...(már csak ezért sem rakom ezt offba)
=== Szatocs ===
-
Matthew
senior tag
Senki nem tud segíteni: #3674???
-
Scream007
őstag
válasz Viewsonic #3798 üzenetére
gyááááááá,
Ennek szinte fütyül az lefujója vagy mi.
amugy ez mire is jó és hol van motorban mert jó lenen technikailag is tudni mi ez nem csak azt hogy kiba jó hangja van váltáskor, vagy amikor a turbo bekapcsol akkor vagy mikor is van?
Megnéztem a maradék videot is, azért azt nem gondoltátok hogy az m6ot le lehet nyomni, holni ksi lancerrel
Amugy a fehér evonak vana legjobb hangja.
[Szerkesztve]BMW Über Alles!!..NSL rulzzz
-
szatocs
őstag
válasz Scream007 #3812 üzenetére
''karib'' linkjéről:
A lefúvó, szuszogó, blow-off szelep, becenevén BOV: Amikor az intenzíven gyorsító turbós autó vezetője hirtelen leugrik a gázpedálról - például mert sebességet vált - a nagynyomású levegőnek hirtelen nincs hova mennie, mert becsukódik előtte a pillangószelep. A sarokba szorított légoszlop rögvest leállítja, lelassítja a turbó lapátjait is, és elindul visszafelé. Ez egyrészt némi sokk a szerkezetnek, másrészt így a turbónak a következő gázadáskor újra fel kell pörögnie, ami időbe kerül. Ezeket védi ki a BOV, ami egyszerűen kiengedi a beszoruló levegőt egy vidám füttyszó kíséretében.=== Szatocs ===
-
karib
addikt
Gyerekek, most vettem egy ilyet [link], hogyan tudnám tuningolni? Valahogy olyan lassú - egy Impreza is lenyomott a pirosnál
Department of Redundancy Department
-
Scream007
őstag
thx thx egyre okosabb leszeka végén
Akkor ezen a képen hol kéne lennie enneka bov szelepnek??? [link]
[Szerkesztve]BMW Über Alles!!..NSL rulzzz
-
karib
addikt
válasz Scream007 #3816 üzenetére
A kompresszor oldalon, néha egybe van építve a turbó házával - ahogy a cikk is írja, a pillangószelephez vezető úton kell legyen, hogy annak záródásakor az ott feltorlódó levegőt ki tudja ereszteni.
A másik oldalon is van egy szelep, a wastegate - ez meg a turbina oldalon szabályozza a nyomást: minél jobban nyomod, annál több a kipufogógáz, annál jobban pörgeti a turbinát... aztán egy fokon túl már sok, és akkor a wastegate elengedi a kipufogógáz egy részét a turbina mellett (továbbmegy a kipufogóba, de nem ''tekeri'' már a turbinát).
Nos, ezekkel a szelepekkel meg egyéb trükkökkel lehet sok érdekeset csinálni, mint pl. ALS.Department of Redundancy Department
-
hobizoli
nagyúr
válasz Scream007 #3816 üzenetére
Az intercooler es pillangoszelep kozott agazik le, es az Ambient Air-nel csatlakozik be egy vakuumvezerelt szeleppel.Aamikor gazelvetelkor a pillangoszelep bezar, a szivosorban mogotte azonnal vakuum lesz, es az innen odavezetett vezerlocsovel megnyitja ezt a szelepet a turbo elott, es az beszippantja visszafele aramlo levegot.
hobizolitöbb drón kell ;P
-
Scream007
őstag
válasz GeorgeBerger #3829 üzenetére
mosta középső csavarfedélről vagy magáról a kis szelepsapkáról van szó?
mondjuk mindkettő ellophatóBMW Über Alles!!..NSL rulzzz
-
karib
addikt
[link]
Durvít a BMW. Új motorok az X3-ban:
3.0sd: biturbó sorhat @ 286 LE (535d + 14 LE)
2.5si: 2,5 sorhat @ 218 LE (ez már volt az 5-ösben)
3.0si: 3,0 sorhat @ 272 LE (eddig 265 volt a legerősebb az 1-esben)
Elég komoly számok - gondolom majd szépen átszivárognak a többi modellbe is.
Mellesleg belülről egész tűrhetően néz ki ez az X3. Elölről a frissített már egy fokkal jobb. Hátul viszont borzalom - ahogy a legtöbb mai BMW.Department of Redundancy Department
-
Scream007
őstag
Nekem így már szimpi az x3, előtte nem tetszett, szinte majdnem x5.
A turbóval játszanak meg az elektronikával Münchenben , Innen 1 lépés hogy a benzinesbe is tegyenek végre biturbót Fogyasztás nagyon meggyöző egy terepjárónál szerintem, 10L alatt mind.Nekem mondjuk a 320si tetszik az újak közül.Az 5ösből tették át a motorokat picit változtatva.BMW Über Alles!!..NSL rulzzz
-
Scream007
őstag
Multkor volt szó az M6ról a ásik topicban.
Na legújabb lóerő újságban ottvan egy kis privát cég felpakolta 620 lóra
kompresszoros hűtés+miegymás, durva nagyon és az volt akkor a dilema, ud e 300 fölött menni, hát tud 330cal papír szerint, ez a 620 lovas szóval az 507es ménes is megközelíti ezt szerint, lehet pont 300 a vége.BMW Über Alles!!..NSL rulzzz
-
karib
addikt
válasz Scream007 #3834 üzenetére
Hányszor mondjuk, lesz 3 literes benzines biturbó is nemsokára 306 paci. Ha úgy vesszük, a 272 LE szívóhoz képest alig több, de teljesen más lesz a karakterisztikája az biztos, alulról nagyon bikául fog húzni minden bizonnyal, míg a szívó pörgősre van kitalálva.
Ugyanígy szerintem egy kompresszoros M5/M6 biztosan egészen más, mint a gyári. És nem feltétlen jobb. Oké, erősebb, de közel sem biztos, hogy ugyanolyan jól kiautózható. Pl. a kompresszor is több súly az autó orrába, nem biztos, hogy jót tesz a súlyelosztásnak. Világos, hogy jobban gyorsul és nagyobb a végsebessége, de ezek közel sem mindent eldöntő tényezők (lásd még: neves és hozzáértő újságírók és pilóták mennyire tudnak szeretni, dicsérni halál egyszerű autókat, pl. Peugeot 205 GTI, Saxo VTS, Mazda MX-5 Miata, Lotus Elise stb stb).
Persze bármit meg lehet oldani - nyilván az M5/M6 tervezésénél is bele kell férjenek egy adott költségkeretbe. Már így is bőven overkill a legtöbb ember számára Meg hagyni kell valami fejlesztési lehetőséget a következő generációs autónak isDepartment of Redundancy Department
-
karib
addikt
válasz GeorgeBerger #3838 üzenetére
Plusz csövezés stb, nem tudni, számít-e - csak egy tipp.
A kompresszor pedig az alsóbb fordulatszám tartományokban képes alaposan megtolni a nyomatékot és a teljesítményt, tehát eléggé más lesz a karakterisztikája a motornak. Sőt, alaposan bele kell nyúlni a motorba egy feltöltő beépítésekor, és igazából nem tudni, hogy milyen kompromisszumokat kell kötni az átalakítás során. Ha meg ész nélkül aggatják rá a kiegészítőket, lehet, hogy fékpadon és papíron állati jó lesz, de valójában barátságtalan, netán hamar szétesik.
Csoda nincs - valahol mindig engedni kell egy kicsit. Lehet, hogy sokkal brutálisabb egy kompresszoros M5/M6, de meglehet, hogy nem akkora élmény vezetni, mint a sikító atmoszférikus V10-est. Vagy csak más, kinek épp mi tetszik. Nem igazán lehet abszolút győztest hirdetni - nem csak gyorsulásból és végsebességből áll a világDepartment of Redundancy Department
-
karib
addikt
válasz Scream007 #3839 üzenetére
Na, a 3.0 biturbó pont nem neked való. Inkább egy nyugis, nyomatékos motor lesz, nem annyira tépnivaló. Amolyan V8-helyettesítő. El tudom képzelni - már az 528 is úgy jár, mint egy villanymotor (a sorhat ugyebár eredendően egy kiegyensúlyozott konstrukció), most ezt megtoldják 1,5x teljesítménnyel és 2x nyomatékkal... mmm. Kellemes, haladós, de nem ugrálós-sportos. Nekem ez a tippem.
Persze lehet majd rajta tekerni könnyen, de ahhoz, hogy igazi vadállat legyen, ahhoz valszeg erősen át kell építeni, mert láthatóan nem csúcsteljesítményre hegyezi a BMW (értsd: kisebb turbók a jobb reakcióért, cserébe kisebb a maximális légszállítási képesség is, ami egy egyszerű ''csavarjuk fel'' tuningnál már hamar limitáló tényező letet...).
Jó dolog a gyorsulás, én is azért vettem turbós autót Mégis, a városban néha élvezetesebb (és tán gyorsabb is) volt a Swifttel cikázni (pláne tavasszal kopott téli gumikkal... 20-al kanyarodva már úgy csikorgott, hogy csak na ). Szerencsére maradt még a családban Suzuki, így néha nosztalgiázhatokDepartment of Redundancy Department
-
karib
addikt
válasz GeorgeBerger #3842 üzenetére
Függ a kompresszor típusától is - nem vagyok annyira járatos, de van több konstrukció (Roots, Eaton stb.).
A turbó jobb hatásfokkal dolgozik, lévén a kipufogógáz mozgási energiáját használja a sűrítésre. Persze ez némi plusz terhelést ró az egész rendszerre (nagyobb a kipufogási ellenállás vagy mi), de összességében a nagyobb teljesítmény ezt messze kompenzálja. Probléma a turbólyuk, amit már mindenféle okos megoldással minimalizálni lehet, pláne ha nem csúcsteljesítményre hegyezed a motort, hanem barátságos teljesítményleadásra.
A kompresszort a motor hajtja közvetlenül, tehát nincs késlekedés, alul is jól húz (ahol ugye a legkritikusabb, pláne kis motoroknál). Ellenben meglehetősen nagy a teljesítményigénye, a felsőbb fordulatszám tartományokban már el kell engedni a töltőnyomás egy részét, mert túl sok - a kompresszor áttétele pedig fix, tehát ott nem tudsz variálni, tölt végig, mint a barom, legfeljebb nem használod ki. Tehát nem épp gazdaságos.
A kompresszor további hátránya, hogy eléggé fix - lehet tuningolni persze, pl. a hajtás áttételek változtatásával, de egy turbós autó könnyebben piszkálható szerintem.
Tehát nem fenékig tejfel, mindkét konstrukciónak megvannak az előnyei, hátrányai - sőt, pont hogy egymást kiegészítik. Innen is jött az ötlet a VW TSI motorhoz - alul kompresszor, felül turbó. Abban is egy elektromos tengelykapcsoló lekapcsolja a kompresszort úgy 3000 rpm körül, hogy feleslegesen ne zabáljon teljesítményt.
Más érdekességek is vannak, pl. elektromos hajtású/rásegítésű turbók, kompresszorok - de ezek még nagyon gyerekcipőben járnak számos mechanikai nehézség miatt. Pedig az ötlet zseniális - alul segítsen rá elektromos hajtás a turbóra, úgyis megvan hamar a töltőnyomás és akkor már minden szuper. Csak megcsinálni nehéz Talán majd ha áttérnek az autók 42 voltra.
Másik ötlet: kompresszor fix áttétel helyett kapjon egy pici CVT váltót, és akkor felsőbb tartományokban nem töltene annyira túl... bár lehet, hogy túl bonyolult (nem mintha a TSI egyszerű lenne).Department of Redundancy Department
-
Scream007
őstag
Életembe 5x ha csikorogtattama kocsit, az olyna ovis.
Amugy se vennéka ostaniból semmit meg a e46ból se, e36 m3 rulezz, jólehet rá kell dobnom vagy 2 millát hogy jó állapotban legyen de akkor még mindig csak 5 guriga és lenne egy olyna autóm ami elég ütős azért
Ma nevettem egy swiften jól kikapartatta az autat odarajzolt a betonra, csak szegényke nem volt ura ahelyzetnek majdnem oszlopnak csapta az oldalát, olyna 20-30cmen mulott.BMW Über Alles!!..NSL rulzzz
-
G@ben
addikt
A kompresszor a felsőbb tartományokban túltölt? Szerintem inkább kevesebbet tol. Vannak autók, amiknél a Roots-kompresszor elé bekötöttek egy turbot (a kompresszorba nyomja a levegőt) és a nyomatékgörbén nagyon szépen látni, amikor megindul a turbo.
Egyébként 1-2 hónapja bejelentettek egy kompresszort, ami kétsebességes.Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
karib
addikt
-
karib
addikt
Többféle kompresszor konstrukció létezik - lehet, hogy van olyan, ami inkább fölül lódul meg igazán, de ilyet szerintem inkább dragsterben használnak, mint hétköznapi autóban.
Ha már a turbó is tölt, akkor föléje minek kompresszor? Mármint közútra.Department of Redundancy Department
-
G@ben
addikt
Konkrétan az új Miniket szokták így tuningolni, hogy rátesznek egy turbot is. Csak azt akartam mondani, hogy egy nagy teljesítményre hangolt közúti autónál jól jöhet a turbo, hisz nem környezeti nyomású levegőt szív a kompresszor, hanem nagynyomásút, ami a teljesítmény szempontjából előnyös. Én úgy tanultam, hogy a kompresszor inkább lent tol, a turbo meg felül lódul meg, de nagyon.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
karib
addikt
Igen, ezt írtam én is, nem? Lehet, hogy nem lett 100% az írás, pedig 2x átfogalmaztam.
A kompresszor egyre nagyobb nyomással tölt, ahogy nő a fordulatszám. Egy fokon túl már nem tudsz mit kezdeni vele, ezért le kell szabályozni. Tehát nem a kompresszor nem tudna többet, hanem nem tudsz több levegőt préselni a motorbaDepartment of Redundancy Department
-
G@ben
addikt
Végülis igen.
Csak kérdezted, hogy minek oda a kompresszor, de szerintem közúton azért nem baj, ha alul is húz valamennyire.
Ez a rész volt nekem kicsit fura:
''A kompresszort a motor hajtja közvetlenül, tehát nincs késlekedés, alul is jól húz (ahol ugye a legkritikusabb, pláne kis motoroknál). Ellenben meglehetősen nagy a teljesítményigénye, a felsőbb fordulatszám tartományokban már el kell engedni a töltőnyomás egy részét, mert túl sok - a kompresszor áttétele pedig fix, tehát ott nem tudsz variálni, tölt végig, mint a barom, legfeljebb nem használod ki. Tehát nem épp gazdaságos.''
Ezért kérdezem, hogy felül túltölt? A fix áttétel miatt szerintem éppen kevesebb levegőt tud ott betolni, mint amennyit a motor igényelne.
[Szerkesztve]Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
Új hozzászólás Aktív témák
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- nVidia kártyát mindenkinek!
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Házimozi haladó szinten
- Számtech boltosok memoárjai, azaz amikor kiborulunk...
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- További aktív témák...