-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Soak
veterán
[link]
The Caterpillar 797 mining truck was the largest of its kind in the world until 2001. Brought into operation in 2000, it has a payload capacity of 360 tons. The Cat 797 is powered by a 24 cylinder V24 quad-turbo diesel engine that produces an amazing 3,400 horsepower. -
Ragnar_
addikt
És ez ?
[link]
Mondjuk ez szerény fogyasztással óceánjárókba való motor
[Szerkesztve]Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
szatocs
őstag
=== Szatocs ===
-
SzalaiG
addikt
Brokátbordó gyönyör - Toyota Avensis 2.0 D-4D Sol [link]
Ez tetszene... -
szatocs
őstag
=== Szatocs ===
-
SzalaiG
addikt
UP!
-
dragonfx
veterán
Ma láttam egy ilyet:
[link]
Nem kispálya azzala feltéttel hogy amit én láttam annak mclaren SLR felnijei voltak, az az éles szélfujta küllős, vagy 20as volt.
Audi S8 6.0 W12 quattro"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Nightmare
senior tag
Sziasztok.
Lehetőségem van venni egy sport hátsó kipufogó dobot és hozzá egy középső gázgyorsítót;használtan.Sztetek megéri,illetve mi lesz a következménye;ha felrakatom?
[Szerkesztve]-Honnan veheted észre, hogy dragonfx akar leelőzni? -??? -Ha a seggedben lévő vadul szélvédőmosózik. :D By dokar
-
Petya25
addikt
Nem mindennapi drift:
[link]Antonio Coimbra de la Coronilla y Azevedo, bizony!
-
tomcica
addikt
Halli autofanok...
www.racingtdi.com
Spanyol csako a 99-es kiadasu TDI Golf 4-et tunningolta meg 130 LE-rol 251 LE-re.Leirja miket cserelt es a dino teszteket is mellekelte (mondjuk angolul van,de a regi oldala spanyolul volt azt meg nehezebben ertettem )
Tetszik ez a mereszseg,az viszont kerdeses hany evig fog porogni ezekkel a karakterisztikakkal....There are two mistakes along the way to Mastery: Not starting it and not going all the way."
-
G@ben
addikt
Másik topikból áttereltek, úgyhogy folytatás itt.
Válasz erre:[link]
''a kettő teljesen egyenlő fontosságú''
Ez igaz, de azt kéne megérteni, hogy teljesítményt nem mérünk, hanem számolunk, méghozzá a forgatónyomatékból és a hozzá tartozó fordulatszámból, amiket viszont mérünk.
A teljesítmény lényegében megadja, hogy magasabb fordulaton a nyomaték mekkora.Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
Válasz erre: [link]
Bizony én is meglepődtem, amikor a forgatónyomatékot a tanár nem Nm-ben, hanem simán Joule-ban fejezte ki, de levezette a képletet és igaza volt. A forgatónyomaték is egyfajta munka.
A képleteket azért írtam be, mert a mértékegységeket akartam bemutatni, hogy az bizony Joule is lehet, mert az energiákkal jöttetek, hogy az kell hozzá.Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
Válasz erre: [link]
Lásd előző hozzászólásaim, miszerint a forgatónyomaték is energia, azaz arra is érvényes az energiamegmaradás.
Köszönöm, tudom, hogy miért kell a váltó az autóba, a kérdés ironikus volt.Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
Dr. Ernő
tag
[link]
A lényeg az, hogy a forgatónyomatékból származik a munkavégzés (teljesítmény). Ha nincs erő ami az erőkart meghatja nem tudunk munkát végezni, nincs teljesítményünk.
Ha egy kerékpáron nem vagy képes a pedálokat tekerni mert annyira elfáradtál, bár
van erőkar, de nincs erő, nincs forgatónyomaték, nincs végzett munka (azaz teljesítmény) így a kerékpár megáll. De ott a képlet ami világosan leírja ezt.
Tehát a forgatónyomaték SZÁMÍT meg a fordulatok száma (fordulatszám) SZÁMÍT, amiből adódik a teljesítmény.
''Levezeted, hogy a teljesitmeny szamit, aztan meg azt mondod, hogy megsem?..''
A teljesítmény hogyne számítana, de teljesítmény adódik valamiből.
Ahogy utaltam is rá teljesítmény ahhoz kell, hogy minél nagyobb sebességet tudjál elérni
ill ezt a sebességed tudd tartani, de ez a teljesítmény a forgatónyomatékból és a fordulatok számából adódik.
Ezért nem jó az, ha azt mondjuk, hogy a forgatónyomaték mindegy. Kis forgatónyomatékból is kihozhatjuk ugyanazt a nagy teljesítményt, de akkor nagyon sokat kell forognia a motornak.
Itt van példaként a Honda S2000. Ugye kis foragtónyomatékból jelentős 240Le teljesítmény előállítására képes a motor, DE CSAK 8300-as fordulat melett!! Ez a jellemző pedig jelentősen kihat az alacsony fordulaton mérhető képességekre. -
bambano
titán
Hát mit mondjak, én is meglepődtem. Ettől függetlenül egyik oldalt erőkarral, másik oldalt vízszintes elmozdulással szorozni nem helyes, bárki bármennyire is erőlteti ezt a véleményt. Szorozhatnád sacc/miatyánkkal is...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
lyalyly milyen energiamegmaradás érvényes egy nyílt rendszerben??? Meg milyen energia az a forgatónyomaték, ami álló helyzetben is hat? Ha nem mozdul az autó, akkor nincs mozgási energia változás. Ezzel szemben álló motoron is hathat forgatónyomaték, lásd pl. troli.
[Szerkesztve]Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
CYBERIA
őstag
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy az autó gyorsulását a teljesítmény, vagy a forgatónyomaték határozza meg, illetve ehhez még az, hogy hogyan jellemezhető egy 1000 kW 10 Nm autó, valamint 1000 Nm 10 kW menettulajdonsága.
Remélem sikerül tisztába tenni, mert ezen már régen rágom magamAPU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
Dr. Ernő
tag
válasz CYBERIA #4282 üzenetére
1000 kW 10 Nm
Ehhez a teljesítményhez percenként több 100000(!) fordulat kellene ilyen nyomaték mellett.
Valószínüleg az autó el sem tudna indulni a nagyon kicsi nyomaték miatt, esetleg
speciális áttételrendszeren keresztül meg lehetne oldani valahogy.
1000Nm 10KW
Ez iszonyatosan nagy teljesítmény. (13600 lóerő) Ebben az esetben megúsznánk
egy kb 90000 fordulat/perc képességű motorral. (nyomaték kicsi a teljesítményhezt képest)
Ha ez megvalósulna ez az autó igencsak gyorsulna, és baromi nagy végsebessége lenne.
Persze ez csak elmélet. Az itt szereplő fordulatszámok olyan magasak, hogy megvalósításuk
hagyományos motorral nem hiszem hogy lehetséges.
[Szerkesztve] -
CYBERIA
őstag
válasz Dr. Ernő #4283 üzenetére
10 kW az miért 13600 LE?
Milyen előnyei vannak külön-külön a nagy teljesítménynek, ill. nyomatéknak?
Az alapján, amit leírtál, az 1000 kW-nak semmi jelentősége nincs, azon kívül, hogy pörög a motor, mint az állat.APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
[pod]Diablo
őstag
Halottam hogy mostanaba lessz valamikor a Hungaroryngen Auti Tuning Festival.És arra elnnék kiváncsi hogy valakitudja-e hogy pontosan mikor is lessz?
Előre isk öszönöm"Sült hal, Tom Jones, délutáni tea, rossz kaja, mégrosszabb idő, kibaszott Mary Poppins, LONDON!" // ...when i get sad.i stop being sad and be awesome instead...
-
Dr. Ernő
tag
válasz CYBERIA #4284 üzenetére
Hú ezt a 10KW-ot nagyon-nagyon benéztem.
Ebben az esetben (természetesen 13,6 LE) a motornak csak kb 100 fordulat / perccel kellene
üzemelnie. Jó vontatási képességekkel rendelkezne, de nem lenne túl gyors. Traktornak jó lenne.
A nagy teljesítmény a nagy végsebességet biztosíthatja, a nagy forgatónyomaték pedig a vontatásnál jönne jól. -
CYBERIA
őstag
Ok, éppen ezekre voltam kíváncsi, köszönöm a válaszokat!
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
dabadab
titán
válasz CYBERIA #4282 üzenetére
Egyertelmuen a teljesitmeny hatarozza meg - arra azert persze figyelni kell, hogy a maximalis teljesitmenyt adjak meg a gyartok, gyorsulasnal meg az szamit, hogy konkretan milyen teljesitmenyt bir produkalni a jargany.
Ha fix allandonak vesszuk a teljesitmenyt es eltekintunk a legellenallastol meg egyeb aprosagoktol (mindenfele vesztesegek, kiporgo kerek, stb), akkor ha az 1000 kW-os auto t ido alatt gyorsul v sebessegre, akkor a 10 kW-os 100*t ido alatt.DRM is theft
-
dabadab
titán
A forgatonyomatek nem energia.
Ugyan a Nm es a J ranezesre ugyanaz a mertekegyseg (alapegysegekben kg*m^2/s^2), de ennek az az oka, hogy a szogelfordulast a fizikusok vmiert nem jelolik, ha megtennek, akkor a forgatonyomatek mertekegysege a J/rad lenne, vagyis a forgatonyomatek eppen ugy nem energia, mint ahogy a teljesitmeny sem.
Az energiamegmaradasra meg azert hivatkoztam, mert egy vegletekig egyszerusitett modellt vettem alapul, tekintve, hogy ha megprobalunk nagyon realisztikusak lenni, akkor belefulladunk a reszletekbe, de igy legalabb az alapok latszanak: ha egy m tomegu test sebessege t ido alatt v1-rol v2-re valtozik, akkor ott dE=m*(v2-v1)^2/2 mozgasi energiavaltozas tortenik, amihez dE/t teljesitmenyre van szukseg. Ennyi. Csak a teljesitmeny szamit, semmi mas.DRM is theft
-
G@ben
addikt
válasz dabadab #4291 üzenetére
''dE=m*(v2-v1)^2/2 mozgasi energiavaltozas tortenik, amihez dE/t teljesitmenyre van szukseg''
Kérlek, hogy a teljesítményt bontsd tovább egy kicsit a sokszor belinkelt képlet alapján! Máris eljutunk a forgatónyomatékhoz.
''Csak a teljesitmeny szamit, semmi mas.''
Könyörgöm, egy dolgot fogjál fel! Ha nincs forgatónyomaték, akkor nincs teljesítmény sem, mivel azt a forgatónyomatékból számolják! Nem mérik, hanem számolják! A maximális teljesítmény csak azt mutatja, hogy magasabb fordulaton mekkora a nyomaték. Évekkel ezelőtt én is a teljesítményt vettem alapul az összehasonlításoknál, de amikor a forgatónyomatékkal kezdtem helyette számolni, sokkal pontosabb eredményeket kaptam több száz autó összehasonlításánál. Véletlen lenne? Nem hinném.
Elismerem, hogy a teljesítmény is számít, mivel ha magas a nyomaték és a teljesítmény is, akkor viszonylag lapos a nyomatékgörbe, azaz elég széles fordulatszámtartományban magas a nyomaték, szemben mondjuk a turbodízelekkel, amiknek elég csúcsos a görbéje, így nem is tudnak úgy gyorsulni, mint ahogy a nyomatékmaximumuk alapján várhatná az ember, mivel általában nem CVT-váltósak, így nem tudnak mindig a nyomatékmaximumon dolgozni a motorok.Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
dabadab
titán
''Máris eljutunk a forgatónyomatékhoz.''
Meg a fordulatszamhoz, illetve ahhoz a felismereshez, hogy igazabol csak a ketto szorzata szamit (ami a teljesitmeny). Egyebkent tenyleg nem ertem ezt a makacs ragaszkodast a forgatonyomatekhoz:
Egyreszt csak azert van ilyenunk, mert a motorok konkretan forgo mozgast vegeznek. Ha nem motor hajtja a kocsit, hanem mondjuk lovakat fognak ele v hatulrol toljak v vontatjak v sugarhajtomuve van v akarmi, akkor igazabol nincs is ilyen adat - ennek ellenere megis mozog
Masreszt, mint arra mar utaltam, a kerekeken fellepo forgatonyomateknak (mert vegso soron megiscsak ez szamitana, nem?) abszolut semmi koze nincs a motor fotengelyen mert nyomatekhoz. Semmi. Ezek utan miert lenne barmennyire is relevans ez az adat? (Es pont ez, nem pedig mondjuk a valamelyik masik tengelyen mert forgatonyomatek.)DRM is theft
-
G@ben
addikt
válasz dabadab #4293 üzenetére
''Meg a fordulatszamhoz, illetve ahhoz a felismereshez, hogy igazabol csak a ketto szorzata szamit (ami a teljesitmeny).''
Akkor miért van az, hogy sok autó viszonylag alacsony fordulaton húz, ahol a teljesítmény még kicsi, magas fordulaton meg nem, ahol viszont nagy? A Te magyarázatoddal ez ellentmondás!
Igaz, hogy lónál, meg sugárhajtóműnél nincs forgatónyomaték, de mi most a belsőégésű motorról beszélünk, nem?
Nincs köze a keréken mért forgatónyomatéknak a főtengelyen mérthez? Ezt gondoldd át még egyszer! Nem ugyanakkora az értékük, ami az áttételek miatt van, de csak akkor nem lenne közük egymáshoz, ha nem lenne köztük semmilyen fizikai kapcsolat.Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
SaNyEe
aktív tag
fokukac: (folyt. milyen autót vegyekből)
Mégis melyik szelepre gondoltál? Mert van egypár ami az üzemanyagellátással foglalkozik ill. hengerek szellőztetésével Pillangószelep, szívó ill. kipufogószelepek.
Ha ez így lenne akkor motorfékezés után nem járna a motor nem
Egyébiránt mindig van befecskendezés kivéve ha leállítod a motort vagy lefolytottad és nincs motorfordulat és rajtmaradt a gyújtás.
Ha a pillangószelep zárva van akkor is áramlik át rajt légmennyiség ám, különben nem lenne mivel elégetni a tüzelőanyagot és alapjáraton mindig lefulladna, vagyis ha nem adnál gázt. Most ebben nem vagyok biztos de mintha lenne egy kis furat a pillangón vagy pillangókon ha hengerenkénti, vagy sosem zár/nak 100%ra
Úgy dióhéjban ennyi.-- end of transmission --
-
nagyúr
-
dragonfx
veterán
válasz fokukac #4296 üzenetére
neme gyszerűbb ha lejtőn leállítod és akkor biztos a nulla
(vicc volt, jóóó van naaaaaaahhh...de egyik ismerösöm eljáccotta mert nem figyelte a benzinszintet és haza szerettet volan jutni )"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
SaNyEe
aktív tag
válasz dragonfx #4297 üzenetére
csak meg ne lepődjön, hogy nincs kormány és fékszervó és egy nagyobb kocsi esetében rögtön pánikra adhat okot szal az ilyennel óvatosan. Egyik ismerősöm is próbálkozott és próbálkozik is. Namost neki a szitu a következő, van egy viszonylag hosszú lejtő a városon belül, motor lekapocs, csak olyan régi az ótója, hogy éppen feltalálták a kormányzárat és abban a modellben úgy működött, hogy ha a gyujtáskapcsolót teljesen visszaforgatta alapállapotába(ki tudja húzni a kapcsolóból a kulcsot) akkor a kormányzár már aktív is volt Nem kicsit lepődött meg mikor nem tudta bevenni a kanyart. Szerencsére nem jött semmi szembe neki.
fokukac: ezek tények, lehet hogy újabb konstrukcióknál már van valami okosság ehhez nem értek viszont.
Itt olyasmire tudok gondolni hamár így felvetetted, hogy gyujtás van csak nincs mit begyújtani de ha alapjárati fordulatszám közelébe esik a főtengelyfordulat akkor megkezdődik a befecskendezés és újraindul a mókuskerék
3.éves mérnök informatikus és mérnöktanár jelölt-- end of transmission --
Új hozzászólás Aktív témák
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen