-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ripley
tag
válasz qestion #3599 üzenetére
Volkswagen Golf GT 1.4 TSI, csak, hogy a mai utcán levő csúcstechnikát is lássuk.
lökettérfogat 1390 ccm
max. teljesítmény 125 kW/170 LE (6000/min)
max. nyomaték 240 Nm (1750-4500/min)
Mondjuk az is igaz, hogy dupla feltöltéssel. Kompresszor 2400-ig, majd turbó.... akkor evezzünk más vágányokra beszélgetésünk fonalával és öntsünk tiszta vizet a nyílt kártyák közé ...
-
Ripley
tag
válasz GeorgeBerger #3603 üzenetére
Akkor dízelre is mondok egyet Renault 1.5dCi, 105LE, fogyasztás Megane-ban ~5L/100km.
... akkor evezzünk más vágányokra beszélgetésünk fonalával és öntsünk tiszta vizet a nyílt kártyák közé ...
-
neduddki
nagyúr
HI!
Es mi topenik vajhhh ha kap egy kis jo szokaso magyar gazlljat nemi vizzel es nemi pisozkkal??? amugy hogy birja ahengerfej??? /felretesek elkeruelse vegett dizlenpartu vagyok:- )))/
udv
neduddkihttps://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
G@ben
addikt
válasz GeorgeBerger #3603 üzenetére
Miért ne lenne értelme? A változó szelepvezérlések és az új feltöltések mind arra mennek rá, hogy a maximális nyomatékot minél szélesebb tartományban kihasználhassuk. Ez a motor elég jól teljesíti ezt a követelményt. Hátránya, hogy a fogyasztása is a teljesítményhez mérhető.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
bandita001
tag
Lóerők harca ide vagy oda, jön az új biztosítás és csak szopás lesz az egész
http:// WwW.uNaLoM.CoM
-
#16741888
törölt tag
válasz GeorgeBerger #3603 üzenetére
Olajkályha, a benzinest lehet padlózni, a dieselt is, csak ne nézz tükörbe. Ki lehet menni Tökölre, ott a diesel kategória, tökmindegy hogy új Mondeo, Touareg, vagy régi 1es Golf,- valószinüleg 1,9motorral-, tökmindegy, mindenpadlózásnál, úgy füstöl, mint semmimás, pont mint egy régi olajos kályha, semmi különbség nincs. Drámai, van olyan hogy az autót nem lehet látni.
[Szerkesztve] -
karib
addikt
Érdekes dolog ez a TSI - a kérdés, hogy a fogyasztása hogy alakul reális körülmények között. Plusz jóval bonyolultabb szerkezet, és méretre és súlyra is messze túltesz egy 1,4-esen. Szóval szép mérnöki teljesítmény, csak a létjogosultsága kicsit kérdéses - egy 2 literes szívómotorból hasonló hozható ki, és nem biztos, hogy többet fogyaszt vagy nehezebb, ellenben jóval egyszerűbb szerkezet, könnyebb vigyázni rá és könnyebb szerelni...
Jó lenne látni róla egy épkézláb tesztet.Department of Redundancy Department
-
G@ben
addikt
Igazad van, de a 2 literes szívómotornak nem ilyen egyenletes a nyomatékgörbéje, valamint a jövőbeni károsanyag-kibocsátási követelmények szinte biztos, hogy csak feltöltött motorokkal érhetők el. A kompresszor és a turbo hátrányait meg ezzel a kombinált rendszerrel nagymértékben ki lehet küszöbölni, persze akár a változó geometriájú turbot is meg lehetne említeni, mert lényegében ugyanerre jó, lásd BMW 6 hengeres dízel vagy az új Porsce Turbo.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
karib
addikt
Én is kb. így sejtem - jó lenne beható elemző tesztet látni erről a témáról, mert leginkább a VW PR szövegeit szajkózzák mindenhol. Annyit azért sikerül kideríteni, hogy kb. 10 liter körül fogyaszt a Golf GT a 170 pacis TSI motorral... ami nem kevés, bár nem is annyira vészes.
A karakterisztika mindenképp barátságos, a fogyasztás so-so, a komplexitás viszont kicsit riasztó. Mindenesetre kíváncsi leszek, hova fejlődik ez az egész.
Változó geometriájú turbót eddig csak dízeleken használtak, benzinesen az új 911 Turbo az első.Department of Redundancy Department
-
GeorgeBerger
tag
válasz #16741888 #3610 üzenetére
Ne támadj le testvér..
Sok értelme szerintem nincs az agyontöltött 1.4-esnek, ha egy új konstrukciós kétliteres turbódízel ugyanazokat az adatokat hozza.
Ha két ugyanolyan lökettérfogatú motort nézünk, a szívó benzinessel szemben mindig jobb a turbódízel. A lóerő ugyanannyi, vagy maximum 10%-al kevesebb a dízel esetében, a nyomaték 50-60-70%-al több. -
Viewsonic
aktív tag
hogy vmi jot is lassatok
997turbo vs Gallardo [link]Aprilia Mille R Factory rox! :D
-
G@ben
addikt
válasz GeorgeBerger #3618 üzenetére
Azért a szívó benzinest a turbodízellel összehasonlítani...
A teljesítményük valóban egyezhet, de csak azért, mert a teljesítmény a nyomaték és a fordulatszám függvénye, lényegében azt mutatja, hogy magasabb fordulaton mekkora a nyomatéka. A dízelnek azért kicsi a teljesítménye a nyomatékához képest, mert nem magas fordulatra tervezték. Na meg egy feltöltött motornak illik jóval nagyobb nyomatékot produkálnia, mint egy szívónak, akár benzines, akár dízel.Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
#16741888
törölt tag
válasz GeorgeBerger #3618 üzenetére
Oké, persze tökéletesen eggyetértek, csak azért én mégis tartanám azt a feltevést hogy ha mindkettőt padlózod lehet az eggyiket nem fogod látni hátulról a másikat meg igen. Esküszöm drámai, mennyi fekete cucc jön ezekből ki, amikor padlózzák őket, hihetetlen. Ezértis nem lehet szerintem az 1,4turbot az 1,9D vel összehasonlítani, mert az a kis turbo a taposásra van tervezve, a diesel meg nem.
-
G@ben
addikt
válasz GeorgeBerger #3624 üzenetére
Talán egy kategóriát kéne nézned. Nem teljesítmény szempontjából, inkább a nyomaték szempontjából. De nézhetjük azt is, hogy egy dízel blokk nehezebb, mint egy benzines, ráadásul turbo is van rajta, ami növeli a gyártási költségeket, szóval nem mindig a dízel a jobb. Ne értsd félre, nem dízelellenes vagyok, nekünk is ilyen kocsink van, de furcsa szemszögből nézed a dolgokat.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
Integra
titán
a sima 1.6os motorjaik mennek 9-10 literrel
sőt, cimbi most vett egy 1.4-es ibizát, 9 liter a fogyasztása annak is, de másik cimbinek ugyanez a motor a poloban szintén ennyit eszik alapból
és igazad van, szerintem is problémás lesz ez a motor a vw-nek....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
karib
addikt
válasz #16741888 #3629 üzenetére
Hmm, netán a benzines autóknak fémtiszta a kipufogója? Abból is jön bőven égéstermék, csak kisebb darabokban, így nem látod. Ugyanúgy belélegzed, lerakódik
A füstölés nem esztétikus, de ez alapján összehasonlítani a dolgokat eléggé értelmetlen.Department of Redundancy Department
-
karib
addikt
válasz Integra #3631 üzenetére
Igen, hallottam, hogy ilyen horror a fogyasztásuk. Viszont van, akinek sikerül értelmes fogyasztást kihozni - nem értem, ennyire szór a gyártás, vagy ennyire számít ezeknél a láb? Mindegy, nem akarok kis VW benzinest venni - TSI alatt nincs semmi, ami említésre méltó
Department of Redundancy Department
-
Scream007
őstag
szerintme bármelyik autómárka fogyasztási adatára rá lehet tenni +1-2l-t.
Mert gondolom ők a létező legideálisabb esetet íják be.
Nem számolnak ilyenekkel, hogy klíma, télen fűtés mint állat, dugók agyba főbe, ócska utak, a tulaj nem megfelelő karbantartása a kocsi felé,...amelyik 1.6os autó elmegy 9 alatt annaka tulaja vagy nem ismeri a gázpedált vagy irtó nagy malaca van mert olyan szériát fogott ki. Mivel az 1.6 tipikusm pörgetésre kihegyezett motrok, ezért 9-10l alatt nem igazán lehet tölük elvárni, aki ilyet vesz szerintme tisztában van vele.BMW Über Alles!!..NSL rulzzz
-
Integra
titán
válasz Scream007 #3635 üzenetére
először is nincsen olyan hogy legideálisabb, csak olyan hogy ideális, mivel az ideális jelentése már magában foglalja hogy a körülmények a lehető legjobbak. ugyanez igaz az optimálisra mielőtt legoptimálisabboznál is egyet!
másodszor ez nem igaz, az én az 1.6os 116 lovas motorral városban szépen tempósan haladva is 8 literrel kijövök, országúton 6 alatt. nincs min csodálkozni, a németeknél még mindig nincs meg a megfelelő tqm.
és megint csak a képbe jön a németek parasztvakító folyamatosan megtévesztő pr-je
[Szerkesztve]...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Ripley
tag
válasz GeorgeBerger #3606 üzenetére
Csak a dizelekről jutott eszembe.
... akkor evezzünk más vágányokra beszélgetésünk fonalával és öntsünk tiszta vizet a nyílt kártyák közé ...
-
Scream007
őstag
válasz Integra #3636 üzenetére
Passsz nem tom, mondjuke egy 13 éves autóból nem indulok ki, mert sokak szerint ez már roncstelepre való,(mondjuk nem mintha érdekelne ezen a szinten ki mit mond), a mai technikát még nem votl szerencsém megtapasztalni.
Mióta nem mentem a 2. 3as bemutatóra, leízélnek, pedig jelentkeztem 2x tesztvezetésre, azelött maguktól mondták nincs e kedvem, de akkor még nem volt.
Na nem baj majd 1x
Az meg megitn hozzállás mit jelent a tempos, multkor kivételesen rámentem ecotec dologra, és 9-9.5 jött ki.Persze feljavítani nem nehézBMW Über Alles!!..NSL rulzzz
-
hobizoli
nagyúr
válasz #16741888 #3629 üzenetére
Nyilvan sokkal egeszsegesebb pl szenmonoxidot szivni, meg ozont, pedig egyiket sem latod, se nem erzed meg, mert szagtalan gazok, es nem is rakodik le a feher autodra...max pikk-pakk megfulladsz toluk, es joval elobb meg rovidebb ido alatt, mint ahogy a dizel koromjatol tudorakot kapsz, es az visz el
Kulonben meg birom, hogy orokke csakis a rosszulbeallitott, elhanyagolt, totalretkes legszuros, regesreg szervizelendo vagy hekkelt dizel a mervado pelda ijenkor, hiszen masmilyen ecceruen nincs is, mert ami pentek delutan gordult ki a ujonnan a szalonbol az is jobban terheli a kornyezetet, mint egy 15 eves benzines vas, nemtom akkor ijen LOL Euro4-s normakat, megis hogy teljesitenek...papiron, vagy hogy? Nyilvan sokkal tisztabb uzemu egy Euro0-s benzines motor egy Euro4-s dizelnel...ha'pejsze
hobizolitöbb drón kell ;P
-
karib
addikt
válasz Scream007 #3638 üzenetére
Nézd, a japánok tényleg tudnak kisfogyasztású benzinmotorokat csinálni, mások meg többnyire nem (biztos akad 1-2 kivétel, a kis VW motorok legendásan iszákosak, de a korai Ecoteceket is inkább szidták... ott állítólag a 100 lóerős, 1,6 8V motor volt a nyerő... Astra Si.)
Amúgy most botlottam bele a Google-on Astra után keresve: Index ''A VALÓDI városi fogyasztás'' topik [link]Department of Redundancy Department
-
Integra
titán
válasz hobizoli #3639 üzenetére
legyünk reálisak, bp tele van a legújabb dízelekkel.
én még nem láttam legújabb nem füstölő über dízel autót...
senki sem a 10 éves dízel tragacsokról beszél itt.
arról nem beszélve hogy a dízel kormát gyönyörűen érzed ha belélegzed, ahogy lerakódik a torkodra és a légcsövedre
[Szerkesztve]...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Scream007
őstag
tényleg tanulságos.
Nincs más kályhát kell venni És akkro kitaposhatom a belét akkor se fogyaszt semmit. De nem lesz élményautózás, mert magas fordulatszámon lehal.Ja és az életbe nem fog elmenni fél milliót egy mai füstölős dízel, még ha nem hajtod akkor sem.Más kérdés a mai benzinesek el mennek e fél milliót avgy többet.Ez majd kiderül jó pár év mulva a tulajoktól.
Amugy megnyugodtam ''BMW 316 E36 1994-es : 10.5-12L''...és ez elméletben már m43.BMW Über Alles!!..NSL rulzzz
-
hobizoli
nagyúr
válasz Scream007 #3649 üzenetére
5000-g sok dizel elporog, mert zoldkartyan merik a teljes toltes leszabalyzasi fordulatszam-t, persze a max jedi ennel kisebb rpm-n van meg.
Pl a 1.9TD Tipo-nal ez az abszolut uveghang 5000-5050rpm gyarilag -nem ecceru egy hangja van ekkor -, ez a motor meg a 80-s evek elejerol szarmazik a Ritmo-bol, szoval nem vmi mai fejlesztes.
Ugyanez a blokk volt a Croma-ban is az elso a vilagon, aminel mar direktbefecskendezest hasznaltak 1988-ban
hobizolitöbb drón kell ;P
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyúrósok ide!
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Le Mans Ultimate
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Friss traileren a Commandos Origins
- Politika
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Xbox Series X|S
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...