-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz z123456789 #50232 üzenetére
Amit kaptam kártyát azon a lejárat ideje 2021. 10. hó.
A -10 Ft most év végéig érvényes, utána nem tudom, hogy mennyi lesz. Ha abból indulunk ki, hogy a Forensis hamarosan megjelenő, ugyanilyen kártyája -8 Ft jelent, akkor nem aggódom. Enni meg amúgy sem kér.
@(#50228) lenko:
"szóval a lényeg ez az ország a 0-val egyenlő."Még várnak a UK-be mosogatókat; akinek az a pálya, igyekezzen.Nem személyes, csak a hsz-ed üzenetére reagálok.[ Szerkesztve ]
-
Jajj srácok úgy várom a tél végét, hogy ihajj. Első dolgom lesz a kerék csere után kib@szni a kukába az előző tulaj által adott keveset futott (valóban van még bőven profil mélység) Imperial Snowdragon téli gumikat.
Az eladásnál azt az apróságot elfelejtette megemlíteni, hogy amikor felrakta, akkor b@szott utána beállítattni a futóművet, ezért olyan szinten szarul kopott be a jobb első gumi, hogy amellett, hogy elhúzta az egész autót jobbra, de még a kormányt is fordította nagyobb sebességnél.
Summa-summárum ma a jobb első ment hátra, jobb hátsó ment előre és láss csodát nem húz semerre. Szegény futóművest meg jól megsz*pattam, mert hétfőn először a futóműre gyanakdotam ezért egyeztettem vele időpontot, most meg mondhatom le.
Egyetlen pozitívuma ennek a retek guminak, hogy mivel a gyári méretű (185/55 R15) ezért egy lityivel kevesebbet eszik a gép, mint a nyárival (195/50 R15).
[ Szerkesztve ]
-
Peter.70
őstag
Hondához akinek nem gyári felni van az autón, az használ központosító gyűrűt?
-
Declare
őstag
A dugodijat azert kell bevezetni, hogy kontrollalhato legyen a forgalom es elhetö legyen a belvaros. A forgalom szimulacios modellekben is egyertelmüen az jön ki, hogy Bp eseten ez egy must have dolog. Egy Hamburgban pl valszeg jo ideig nem kell dugodij, vagy soha nem is fog kelleni, mert olyan a varos strukturaja, uthalozata. Osloban sem azert vezettek be, mert a "rohadt EU" (tiiicsak be )...nem is tagallam, hanem mert kell. Nem kell mindent benyalni a téfauból
-
Peter.70
őstag
Nekem 3 decit csal a BC Honda Jazz
-
Elektrosokk
addikt
Nem tudom volt e már... elég jó Lett szerintem. ALFA ROMEO GIULIA VELOCE 2.0T Q4 igazi vadállat verda
érdekes amit ír a tesztben , ha a jobb oldali kerekek a fűre kerülnek menet közben.
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Declare #50263 üzenetére
Konkrétan a 4-es metró miatt kell amúgy.
Itthon ez keveseket fog elrettenteni. Nálunk a jellemző attitűd hogy a 15 éves 320d-vel megyek még a budira is akkor is ha a se**em kilóg a gatyából. Nem hiszem, hogy érdemi forgalomcsökkenés lesz miatta.
5k lesz mint egy megyei matrica /év. Szted ki nem fogja megvenni?
Az a vidéki aki amúgy is csak évi 2x jött volna pestre... attól meg nem lesz érdemi forgalomcsökkenés.mod:
raczger: 0,1-et mértem legutóbb. Bubi 0,3-at csalt legutóbb.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Declare
őstag
Mi az egyetemen forgalomtechnikai szempontbol vizsgaltuk, modelleztük is es abban egyertelmüen az jött ki, hogy a forgalomszamlalasi adatok es uthalozat/varos szerkezete miatt, ha elhetö belvarost akarunk, akkor kell. EU ebben a szempontban, biztosan nincs . Mar evekkel ezelött be lehetett volna vezetni, mert indokolt, csak senki nem szeret olyat tenni, aminek a nep nem örül.
Ha abbol a szempontbol nezzük, hogy van egy rosszul megtervezett 4 es metro vonalunk, ami sokkal kevesbe kihasznalt, mint kellene lennie es ezert kenyszeritö eszközkent probaljak meg a nepet beterelni, ez egy masik aspektus....de itt megint csak nem EU vagy EU, hanem a szokasos magyarorszagi sikertörtenetekröl beszelünk. Pesze ez itt is, mint mindig, mindenhol joly joker....mi tökeletesek vagyunk, de a rohadt EU....
Amugy igaz....kapja be az EU, vinnem kell centiroztatni a teli gumikat....
-
-v-
addikt
válasz Declare #50269 üzenetére
Még mindig nem érted: konkrétan arról van szó, a 4-es metró építéséhez kapott EU-s támogatás egyik alapfeltétele volt. Ha nem vezetjük be a dugódíjat, nem teljesítjük amit vállaltunk, tehát bukjuk a nagyon sok milliárd EU-s metró támogatást, ami ciki lenne. Qru erről beszél ...
Amúgy meg persze, g*ci jó lenne ez a dugódíj, kár, hogy p+r parkoló az szinte 0, meg most már fizető övezet lesz lassan külső rákos is, szóval ja, csak szépen magyarosan ezt is, nem rendszerben gondolkozni, és megteremteni a feltételeit valaminek, hanem ostobán bevezetni hasunkra csapva, lényeg valami f******* **** jól járjon azzal is.
[ Szerkesztve ]
-
pelenka35
őstag
Sziasztok.
Reggel kiáltam a garázsból az opel astrával,most meg nem indul semmit nem csinál.Az aksi jó ,tehát az nem lehet. Ötlet?Gamertag:Rob3rt75
-
gooool
őstag
Sziasztok!
Így év vége felé anyumnak váltunk biztosítót, tegnap néztem meg a kínálatot és a meglévő Aegon jövő évre 21 ezres ajánlatot küldött, míg a K&H-nál 12-ért tudnánk megkötni, így lesz egy évfordulós váltás.
Ránéztem az enyémre is ennek apropóján. Jelenleg Union-nál vagyok, 73 ezres éves díjjal.
A K&H-nál ez most 53-ra jönne ki, ha január 1-el váltok.
Tudtommal van lehetőség közös megegyezéssel felmondani a biztosítást, ehhez küldeni kell egy nyomtatványt nekik és el kell bírálniuk. Ha belemennek, akkor időarányosan visszakapom a pénzt és köthetem a másikat. Chaten az ügyintéző ezt bőszen tagadta, mivel hogy május 14-én van az évfordulóm.Van értelme megpróbálni és megállja a helyét ha írok nekik? Szabályok értelmében van, ahogy utána olvastam és hát 20 ezer forint, az 20 ezer forint...
Köszönöm a segítséget!
Üdv, Balázs
-
Qru
MODERÁTOR
válasz raczger #50264 üzenetére
A bc meg csal, főleg a japó autókban tapasztalataim szerint Ez volt a hsz-ben.
Amiknél tapasztaltam japán vonalon: Kuvik G8 és G9, Jazz mk1 és mk2, Impreza GH, Lexus IS... Nyilván biztos van ami keveset csal de ezek elég sokat (-0,2-0,3). Ami azért fájó, mert az elektronika pontosan tudja mennyi benzint fecskendezett be, tehát egyértelműen a fogyasztók átverése a cél...
Declare: Persze túlterhelt a város ezen kívül nincs is hol parkolni, carok az utak, stb.
A baj azzal van ami Vilike ír, hogy ha át is veszünk vmit nyugatról az tuti, hogy "magyaros módon" (értsd carul) valósítjuk meg.
Nem a 4-es metróba beterelésről van szó ez attól sokkal nagyobb volumen. Ha vki tudja akkor az pont te vagy. A hitel miatt muszáj bevezetni, ezért ez a lightos verzió lép majd érvénybe. Senki nem meri meglépni a keményvonalas dugódíjat, főleg nem így a választások előtt. Tehát ebben a formában csak egy újabb sarc érdemi eredmény nélkül.Zsokszám: Az elég gáz lenne ha kóreai lenne. Bár lehet akkor nem csalna a bc...
mod:
gooool: Mire hivatkozva bontanád fel? Mert csak arra hivatkozva, hogy máshol olcsóbb tuti elutasítják.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Declare
őstag
Megegyszer: a dugodij forgalomtechnikai szempontbol indokolt Bp-en. Ahogy pl Osoloban is, akire nem kötelez ra az EU ilyet (szoljatok ha tevedek).
A 4 es metroval meg ha jol tudom a következö van:
Alapbol rossz az egesz, mert a nyomvonalat kb 1000 eve terveztek meg, az akkori forgalomtechnika alapjan. Most az epites elött, mindenki hangoztatta, hogy ezt felül kellene vizsgalni, de nem volt eppen olyan cimbora, aki a forgalomtechinka es egyeb dolgokon tudott volna szakitani tengernyi penzt, igy ezt lesz@rtak, mert az epitkezesre meg sorban alltak az "éhes cimborak". Igy megepitettek az elavult nyomvonalon a metrot, ami nem hozza azokat a kihasznaltsagi adatokat, amiket az EU elöir (rohadjanak meg vagy sem, de azert van abban logika, hogy minden sz@rra nem osztjak a lovet). Ezert kitalaltak, hogy gyorsan bevezetik a dugodijat, ami amugy is regota log a levegöben, ez nyilvan növelni fogja valamellyest a metro kihasznaltsagat, az egeszet raverik az EU ra, hisz ez a karty, mindig tuti es problem solved.
A masodik felevel, amit irtal, azzal 100% ig egyetertek , de következik abbol is amit irtam.
Persze ha valakinek a "rohaggyonmegazeu" kartya a szimpi, huzza azt. Csak egy alternativat dobtam be, atgondolasra de befejeztem
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Declare #50278 üzenetére
"A miért kell a dugódíj kérdésre kettős választ adhatunk. Budapest eddig egyedüli városként nem saját akaratából vezeti be a dugódíjat, hanem brüsszeli nyomásra. Az egyszerű választ tehát: azért van szükség a dugódíjra, mert ez EU ezt írta el a 4-es metró építésének támogatásáért cserébe." - [link]
Ez az elsődleges ok, mellesleg meg jót tehet a városnak. Vagy nem mert nem éri el a célját érdemben... A bevezetés után pár hónappal kiderül.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
raczger
őstag
Nem hinném, hogy a fogyasztók átverése lenne a cél, vagy legalábbis a saját fogyasztásomból kiindulva, mivel nem feltétlen mutat kevesebbet a BC, 22 tankolásból 8 alkalommal mutatott többet a valósnál. Szerintem inkább valami mérési pontatlanság lesz a háttérben, az is lehet, hogy szoftveres.
Eddig azt gondoltam, hogy ez a 3 tizedes szórás jónak számít, úgy látszik tévedtem.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
brumi1024
veterán
válasz Declare #50278 üzenetére
Elbeszéltek egymás mellett, pedig mindkettőtöknek igaza van. Lehet, hogy kell a dugódíj, de az is biztos, hogy rosszul lesz bevezetve. Az 5k/év szimpla sarc lesz, és senkit nem fog eltántorítani. De alternatíva sincs, én Budakalászról ingázok Dél-Budára, viszont hiába mennék - akár 10-15km-es kerülővel városon kívül, körbe -, ilyen opció még tervben sincs. Nem szeretnék másfél órát tömegközlekedni egy 25 perces út helyett, így marad a rakpart, mint egyetlen út, ami messze túlterhelt, és a fűnél-fánál lévő fel-lehajtók miatt nem teljesen azt a szerepét tölti be, mint szerintem kellene.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz brumi1024 #50281 üzenetére
+1. Sima elbeszélés van a dologban.
Rakpart se ekkora forgalomra épült és nem is tranzit útként. M0-t be kéne fejezni... De arra nincs pénz csak a 4-es metróhoz hasonlóan jól kihasznált M6-os autópályára pl.
mod:
Arra leszek még kíváncsi, hogy be merik-e vállalni a rakpartok egyirányúsítását...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
EQMontoya
veterán
válasz Declare #50278 üzenetére
Technikai szempontból sem indokolt túlzottan, dugódíjnak akkor van értelme, ha a belvárosban van kulturált és megbízható tömegközlekedés.
Namármost ha elballagunk és megtekincsük a hármas metrót, akkor hamar levonhatjuk a konzekvenciát, hogy ez bizony nem van.
Ha tovább is nézzük, akkor láthatjuk, hogy a 3-mas metró felújítása idejére valóban csak egy dugódíj hiányzik még Budapestnek, és utána már tényleg csak annyi dolgunk lesz, hogy felosszuk a várost 3-4 további településre, amik között csak útlevéllel lehet átkelni.
A másik súlyos probléma ugyanis, hogy Budapest egyik külvárosából a másikba igazából nem tudsz nem a belvároson keresztül menni.
Lásd: alsó rakpartok, Rákóczi út, Nagykörút, Hungária.
Az hagyján, hogy tisztességes M0 kellene, de az is nevetséges, hogy XI-ből Szendendrére a budai alsón kell mennem, meg az is, hogy az M5-re tartva be kell jönni a Lágymányosi hídra, hogy utána újra kifelé mehessek.Brumi: budai alsón csak az Erzsébet hídnál lévő felhajtót kellene elfelejteni a francba, a többi ok.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
Stylerr
addikt
2 Celsius fok van odakint, ilyenkor mennyire veszélyes nyárigumival flangálni a városban?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Stylerr #50284 üzenetére
Az aszfalt hidegebb mint a levegő most, szóval eléggé. Amíg nem kell hirtelen fékezned vagy irányt váltanod nincs baj...
mod:
z123456789: Hát volt GM tulajdonban lehet az kavart meg.
gooool: Egy próbát megérhet mailben de ez kb olyan, mintha a levennéd a boltban a kenyeret és a pénztárnál meg alkudoznál belőle...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tomcsi23
veterán
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
máyköl
veterán
válasz molnarpeter #50257 üzenetére
Komolyan?
Forrás? -
-v-
addikt
válasz Declare #50278 üzenetére
Én nem abba akartam beleszólni, kell-e vagy nem, simán leírtam, a metrószerződésben van egy kikötés, arra vonatkozott az eu miatt kell rész. Úgy tűnt ennek nem vagy tudatában, ezért másról beszélsz, csak ezt az egyet akartam megvilágítani, hogy van egy ilyen dolog, qru is erre gondolt, amikor azt írta, az eu miatt muszáj.
Ha most se megy át a dolog feladom[ Szerkesztve ]
-
-
gooool
őstag
Ki van fizetve, szóval anyagi részről mellékes a dolog, csak meglepő volt, számomra, hogy az Union nyár elején magasan a legjobb ajánlatot adta ezzel a 73 ezerrel (A0, Öcsöd lakhely, 22 éves), most pedig a K&H laza 20-al kevesebbért is ad kötelezőt, míg az Unionnál újraszámolva 2-3ezer a minusz.
Akkor majd áprilisban időben kapcsolok és váltok.Üdv, Balázs
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...