-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
8th
addikt
Édes f*szom... Az előbb unalmamban belenéztem a retekklub híradójába. Megtudtam, hogy az illetékes elvtársak kitalálták ha nem tisztul a levegő a fővárosban akkor 70-ről 50-re, 50-ről 30km/h-ra csökkentik a megengedett legnagyobb sebességet mert most figyelj!: úgy kevesebbet szennyeznek az autók. Fail.
Azt is megtudtam, hogy az öregebb autók karbantartása a többszöröse a modern új autókhoz képest. Gondolom erről megkérdeztek valami MGOE közeli mukit az meg jól megszakértette a kérdést.
-
BigBlackDog
veterán
Mondjuk ez logikus, nem? Olyan sebességkorlátok mellett még kevesebben fognak autóba ülni, inkább választják a tömegközlekedést, mert az gyorsabb lesz. Vagy várjá' csak, mégsem, mert a buszokra is vonatkozik a kresz, szóval azoknak is lassabban kell menniük. Na, mindegy, akkor maradnak otthon és megrakják friss fával a kandallót vagy lapátolnak egy adag szenet a kazánba. Végül is win-win lesz, a levegő is tisztulni fog, meg az autók is kevésbé fognak használódni, szóval a havi üzembentartási költség is lejjebb megy.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Nem, biztosan drágább egy új autó karbantartása, mint a tizen éves szétesés szélén táncoló romoké.
Egy biztos, én következő autónak csak újat veszek, igaz nem idén lesz.
Egyelőre jó ez is, de nem fogok többet szervizeket keresgetni, stb.
Veszek egy újat 4-5 év garanciával, 8-10 évig jó eséllyel hibátlan marad, utána meg jöhet a következő. -
Magnum_
nagyúr
válasz Kornel #56905 üzenetére
Mondjuk az se mindegy, hogy a garis autonal csak az olajcsere es olajszuro (suzuki celerio) 45k szaGszervizben es ennyi, vagy megveszem a cuccokat (osszes szurot) en es Joska bacsi beteszi es osszesen 25k.
Deeee szerintem.en is ujat veszek legkozelebb azert hasonloan gondolkodva csak nem 10+ misiert, hanem 5ertI humbly and respectfully decline™
-
Kornel
veterán
válasz Magnum_ #56906 üzenetére
Nem akarlak megbántani, de akkor ott nagyon átvágták az ügyfelet, egy vitára/scross szervize is olcsóbb.
Én is max. 5M körül fogok új autót nézni.
Szerintem Tsebacsi is kipróbálna egy scross-t, gondolkozás nélkül megvenné, 5,2 körül van az automata 1,4T és minden van benne ami kell.
***Vitara éves szervize 25k: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Magnum_
nagyúr
válasz Kornel #56908 üzenetére
Engem nem bantasz meg. Ismerosom volt. De ket kulonbozo, budapesti suzuki szervizben is ennyi volt a cost. Egyik a duna auto.
Mondjuk apamnak az elso 5k km-es olajcsere egy 20as volt.Scrox lehet, hogy jo auto. De ritka ronda.
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
K Norbi
addikt
-
Csápájev
őstag
válasz Kornel #56908 üzenetére
Szakszervizben minimum kétszeres a szorzó, bármit is csinálnak. És kismillió dologról fog kiderülni hogy nem tartozik a garanciális javítások közé. Ha azt gondolod hogy veszel egy új autót és onnantól kezdve minden évben meguszod 30 ezerből a szervizt, nagyot tévedsz.
Egy olajcsere a triplája lesz, mint más, nem szakszerviznél. -
Kornel
veterán
válasz Csápájev #56911 üzenetére
Nem premiumban gondolkozom.
Suzukinal 25k az éves olajcsere.
Azt meg talán kibírom.
Gyakorlatilag mire eladnam, 8-10 év, addig egyéb dolog miatt hozzá se kell nyulni.
Gyertya csere 105k km, stb.
3 évente egy fekolaj, meg amikor elkopik, akkor fékbetét és tárcsa, de az már majdnem gari időn túl lesz.
Egyéb kérdés?Saint: mi volt a reklám, csokító, ronda és finom?
Egyébként élvezet volt vezetni az 1.4T-t, tényleg.
Várok vele egy évet, amíg lesznek tapasztalatok, aztán meglátom.[ Szerkesztve ]
-
válasz Kornel #56908 üzenetére
Háát nem tudom. A titanium mondeókra van ráfagyva, nemhiszem, hogy egy scross bármilyen felszereltséggel is megütné azt a szintet.
Elvileg a vitara igényesebb mint az scross??Mert a vitara nálam közel duster szintű, ami meg hányinger. (na jó a dustertől azért valamivel jobb)
A vitara s ami már határeset, viszont annyiért már normális autó is kapható.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Jaffa75
őstag
válasz Tsebacsi #56889 üzenetére
Marad a 8g 4d!! Tsebacsi: megteszek mindent...
Azért a Vitara-t ne tegyük egy polcra a Dusterral... sógoromnak Dustere van, kopp igénytelen, nekem fapad, otromba! Ízléstelen, azonnal túladnék rajta... A motor is szomjas, a Vitara takarékosabb, a láncos motor a vélemények szerint örök élet, és mellette faék egyszerűségű...
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Jóval igényesebb anyagokból építkezik, pont azokon a helyeken, ahol a vitara gáz.
Nyilván a kormány, a kapcsolók, stb. maradtak suzukisak, de az ajtópanel, a műszerfal, mind mind jobbak, és nem azt a tejfölös doboz feelinget adják összeképben, mint a vitara.
Talán a FL során még jobban figyeltek erre, bár erre nem esküdnék meg.
Ami biztos, hogy nekem belülről jobb volt minden tekintetben, mint egy focus 3.
Vitara-tol konkrétan rosszul lettem, érdekes mód viszont asszonynak meg tetszett, hiába kérdeztem tőle, hogy ugyan mi a "szép" azon a belsőn? -
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #56886 üzenetére
IS250 sokat eszik. Az is bekér 12 litert lazán. Akkor már az mps.
#nincsbennetarcsi
-
Skillet
addikt
válasz Kornel #56905 üzenetére
ehh. szerintem meg amit az autó avulásán buksz, abból rendben tudsz tartani 2 idősebb autót is.
az idősebbre kevesebbek a terhek is, pl teljesítményadó.
pl az enyémre évi 70 körül lenne, a mostani 30 helyett.
de ettől függetlenül biztos jó az új autó, de azt szerintem hagyjuk, hogy az újjal jobban jársz anyagilag, mert nem hinném, hogy így lenne.Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
bajnokpityu
félisten
hajszállal puhább anyagok vannak az scrossban. mármint néhány helyen. de kajakra izzadságszagú, szar formák, arányok, stb. nem véletlenül nem fogy az scross. és vess meg, de nekem hasonló a véleményem az smax-ról. utolsó két mondeo pont kimaradt, de nekem fordból még mindig az egyes fóka belső része a leghitelesebb. az tiz évesen se recsegett ropogott. és az ős mondeo se olyan recsegős. vitara nem akar többnek látszani belül. olcsó, praktikus, és jók a formák.
8th:nagyon újautóellenes vagyok én is, eddig tök jó hazsnáltakat fogtam ki. de egy éve olyan szinten el volt torzulva a piac, hogy pár százezerrel oclsóbban adták a 4 éves 150ezret futott kocsikat, mint a tökújakat. és akkor én is beszálltam egy kőkorszaki japcsiláncosszivóba, cserébe nem fogjuk lecserélni 8-10 éves koráig.
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
8th
addikt
válasz Kornel #56905 üzenetére
Régi "kitiltott" autók mint pl. hazai Swift, Golf III, F Astra, Megane, Punto stb... Gombokból fenntartható autó mind. Erre jön a tévés megmondóember és szinte jó, hogy le nem hülyézi az embereket mert azok régi drágán fenntartható autókkal járnak ahelyett, hogy újat vennének. Hol él ez? Eleve ki a tökömnek van pénze ma Magyarországon új autóra?
[ Szerkesztve ]
-
Magnum_
nagyúr
válasz Kornel #56928 üzenetére
Szerintem ezt te sem gondoltad komolyan.
Ja, a behitelezett auto tenyleg vagany a havanna ltp elott
Ha ez a konstrukcio is jatszikMondtam, hogy a szerelom.mondta szombaton, hogy a legtobb ugyfele hogy all hozza. Es ez a nagy atlag.
Mi egy kis szeletet kepviseljuk az autosoknak.
Es kozottunk is eleg kevesek vesznek szalonbol uj autot.[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
Magnum_
nagyúr
válasz Kornel #56931 üzenetére
már annyi mindenről fogod, hogy elmegy vele az este
ok, átdumázzuk jövő héten. de röviden. meg a másik témát is.
aztán megnézed az új fékjeimet.amúgy nekem a következő nagy projekt (meglássuk, mit hoz a jövő, de jó lenne következő évben (max 2éven belül) meglépni a +1 szoba és garázs dolgot (persze ezen a környéken ), mert a munkahelyemen is van lakásvásárlási támogatás)
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
8th
addikt
válasz Kornel #56928 üzenetére
Ne basszál fel. Egy átlagos két keresős családban ahol (jó esetben) 300k-ból élnek amiből gyerek(ek)et kell nevelni lakáshitelt fizetni stb. az mikor tud összerakni annyi pénzt, hogy megvegyen 3,5-4millóért egy új autót? Nyugdíjas korára? Persze megveheti hitelre is csak akkor öt évig nincs se nyaralás se semmi mert a kocsi elvisz minden pénzt. Új autót venni a legnagyobb kreténség már csak pénzügyi szempontból is főleg ha nincs miből.
Nem sírni kéne, hanem tenni érte. Ez akkora f*szság, hogy nem is reagálok rá.
-
Kornel
veterán
Amúgy az átlag nettó fizetés 180k, mondjuk Bp-en ez nyilván több.
Persze van kevesebb is, de az átlagot bárki meg tudja keresni, ha akarja.
Na mindegy, nem akarok messze menő vitákba menni, mondom, jövő héten topic tali, várunk téged is, ha nincs kitiltva az autód.Saint: majd adom a témát, aztán lesz ami lesz.
Múltkor is civic bemutatót tartottam, amikor az arénában voltunk.[ Szerkesztve ]
-
Magnum_
nagyúr
válasz Kornel #56935 üzenetére
figy. tudod, hogy az én nevem hosszabb két betűvel. otthon vidéken NEM lenne munkám. nem viccelek. (max beléphetnék apámhoz, de az nem opció akkor sem, ha haza vágynék. elég az, hogy a diplomám az ő irodájában lett felakasztva, vagy nagy protekciók árán talán kormányablakban ülhetnék).
NE csak a budapesti átlagbérből indulj ki, ami átlagbér is kevés egy normális élethez (itt az értem, hogy az ember ne csak májkrémet egyen kiflivel, hétvégén meg löncshúst és fizesse mellette a rezsit, meg akár a törlesztőket. így nem csoda, ha az olajcseréket sem tartják be. előző munkahelyemen jogász (!!) volt kollegám mondta, hogy nem vitte el 2 éve olajcserére a toyotát, mert nem marad hó végére (mondjuk 3 gyereket vállalt, amivel megint nem értek egyet - another topic- és a tel.számlát is mindig csúszva fizeti be.
na, akkor vidéken rosszabb a helyzet. Ezért írtam, hogy az otthoni szerelőm itt csilliárdos lenne. ott nem kérhet el annyit.Qru: kimegyek Tomcsival M6-ra és majd tartom a tempót. akkor tuti bekopik
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
Kornel
veterán
Megtörik.
Na és?
Van casco.
Most is van a 9 évesen.
Értékvesztés:
8 éves Swift 1,3M
8 éves SX4 1,6M
[link]
Ujan 2,6 és 3,2 volt, tudom, nekem is volt.
Tehát egy átlag suzuki 8 év alatt elbukja az árának a felét.
A kinézett scross 4,8M, és "fullos", minden igényem kielégítené, nem úgy, mint a mostani (nagy navi, stb.)
8 évesen 2,4M-ért simán elmegy a fenti példákból kiindulva.
Tehát az értékvesztése 2.400.000 / (8*12) = 25.000 HUF / hó.
Ennyit simán elköltesz egy használt autóra bármikor, azt garantálom.
Ha akcióban veszed meg, akkor van téli gumi is felnin, így 5 évig gumira sincs gond, 4 év gari (+60k a 2 éven felül a +2 év), évente 25k-s szervizzel.
És nem egy fapados kisautoban, vagy egy levetett tizenéves premiumban ülsz, hanem egy jól felszerelt modern, biztonságos autóban.Saint: van benne igazság, de az éremnek mindig két oldala van.
Munkámból kifolyólag a dolgozók felvételében is részt veszek, hidd el, hogy az átlagbérnél nagyobb összegért sem hajlandóak sokan dolgozni, ha valóban dolgozni kell a pénzért.[ Szerkesztve ]
-
kaszaking
tag
Forgalmi V9-es mezőjénél a 02-es környezetvédelmi besorolás van. A rendszámon a műszaki matrica meg a 04es tartozó kék színű. Hogy lehet a forgalmiban átíratni? se kettessel, se négyessel nem mehetek pestre de azért mégis jó lenne ha helyes lenne a forgalmi
-
Magnum_
nagyúr
válasz Kornel #56943 üzenetére
tudod, mi lenne a legnagyobb bajod az scrox-al? hogy nem megy. és a kanyarban sem jó.
Kaszaking: köszi az ajánlást, anyukáat kértem, hogy menjen a Pfennybe csütörtökön nyitásra krokodilért, én sajna aznap miskolcra megyek korán
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™