-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Nem csak pályán sajnos. A Hungárián meg az Erzsébet hídon is kaptam már akkorát hogy csak fogtam a fejem.
Egész karosszéria elemet befedni drága nagyon, nem feltétlen éri meg. Anno matekoztam és jó pár telibe fényezés ára kijön egy géptető fóliázásból... Így én le is tettem róla.
#nincsbennetarcsi
-
veterán
Tavaly nyáron 90-100-zal gurultam a 8-as úton, mellettem, párhuzamosan 80-90-nel egy Dacia; felcsapott egy követ, Golf szélvédő csere (casco 170 e. Ft + bosszúság).
Budaörs és az "Osztyapenkó" között 3 vagy 4 alkalommal kaptam kavicsot 10 év alatt, míg B.örsön dolgoztam (cascós csere vagy javítás mind). -
Qru
MODERÁTOR
válasz focvis #69752 üzenetére
Nekem mázlim volt, igazán nagyot nem kaptam eddig. 2 fúrás/feltöltés volt meg van pár felületi (hámsérülés) amivel nem foglalkozom. Igaz a fényszórón is van 1-2 ici-pici nyom, arra akarok pl fóliát, most hogy megnéztem mennyibe kerül egy új fényszóró.
Sajnos a Fűnyíró is kapott egy nagyobbat. Mivel nem látómezőben van így átmegy műszakin de azt is meg kéne furatni igazából mielőtt végigreped...
#nincsbennetarcsi
-
footy
addikt
válasz Mágus2 #69743 üzenetére
Miert? Nekem ez meg nem tunik olyan neccesnek...
Az egyik baratom mercien most pucoltak egyebkent a DPF-et 30e hufert. Annyit meg csak kibirok ha beut a ménkü(#69742) Declare
Biztos ki lehet olvasni OP-commal, nem ertek az opelhez. (es a VW-hez sem )
Gondoltam megnyugtat a tudat, hogy az enyemben is 230 van es meg nincs tele a DPF[ Szerkesztve ]
-
EXIEZ
senior tag
Üdv.
Valaki használ ilyen izzót vagy ehhez hasonlót? Mennyivel jobbak mint egy hagyományos halogén?
Izzó -
tboldi
nagyúr
Felejtős. Egy halogén izzóra tervezett lámpatestben nem fog jól világítani + a hatóság is nagyon szereti.
(#69760) EXIEZ: Ha jót akarsz legálisan, akkor a korábban említett Osram Nightbreaker Lasert, esetleg Unlimitedet válaszd!
Mondjuk a magasra állítás is lehet probléma.[ Szerkesztve ]
-
98bja
senior tag
6-os golf vélemények, tapasztalatok? Használt 1.4 tsi 122 lovasat nézegetek, jókat írnak róla, de személyes tapasztalatok érdekelnének
-
Qru
MODERÁTOR
-
barnam_
nagyúr
Srácok, van itt olyan, aki tudna nekem segíteni autórádió beszerelésében?
Sima 1 dines rádió helyére másikat. Annyi a trükk, hogy egyszer már próbáltuk, de nem tudtuk kiszedni a rádiót.Egy helyet hívtam, ott munkadíjra nettó 10-et mondtak, amit a rádió árához képest (20k) sokallok.
Persze nem ingyen gondolnám az itteni segítséget sem -
-
barnam_
nagyúr
Igazából már ott beszívtam, hogy amit az új rádióhoz adtak kiszedő, nem jó a régihez (mindkettő JVC).
Egy ismerősöm ismerőse próbálta kiszedni, elvileg találtunk hozzá való kulcsot, de nem jött ki. Nem tudom, hogy esetleg le van-e csavarozva a rádióDe már a novemberi black friday óta benn a csomagtartóban a rádió, most már unom nézegetni, inkább hallgatnám
-
-
Declare
őstag
válasz Mágus2 #69743 üzenetére
Ez nem azt jelenti, hogy lassan megtelik es akkor bekapcsol a regeneralas es az kipucolja es kezdödik elöröl a "feltöltödes"?(#69757) Mágus2 elöbb utobb cserelni kell mindenkepp nem? Ahogy kezdtem is a HSZ em, azt olvastam valahol (az interneten ), hogy 200-250k km között altalaban megtelik a dpf es csere....de az nem azt jelenti, h sz@r a motor, csak a dpf egyszerüen elerte a veget nem? Nyilvan ha 90 k km alatt mondjuk meghal, akkor mas baj van, de 200-250k között ez normalis vagy nem?
Amugy en is azt olvastam, hogy a dpf tisztitas, az ideig oraig jo, mert utanna nagyon gyorsan ujra eltömödik. (de ezt sem tudom mennyire igaz....)
Bocsi hogy berobbantottam a dpf temat, de ez is autos tema az összes "traktorost" erinti....a fünyirosok, addig nyrjanak füvet
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Declare #69772 üzenetére
Nem. Kétféle érték van. Egyik a szűrő aktuális telítettsége, másik a korom mennyisége, ami már nem ég ki. Előbbi 20-30grammnál elkezd kiégni, utóbbi marad a 70g limitig, amikortól tisztítás vagy csere.
Ahhoz, hogy az új dpf is kibírjon 250k km-t, nem elég a dpf-et cserélni. Egr, béfecskendezők és a turbó cseréje is szükséges. Korommal azért telik meg 250k km alatt, mert a fent emített dolgok elkoptak.
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
válasz Speeedfire #69770 üzenetére
Régi: JVC KD-G332
Új: JVC KD-X330BTTopic talin szívesen biztosítom a lehetőséget a próbálkozásra
(#69771) aero.: ilyesmi a gyári Merci rádiókhoz szokott kelleni, nem?
-
-
-
veterán
Vagy itt 4-5 évet. A tulajdonosok szeretik; a károgók kárognak.
-
barnam_
nagyúr
Ilyen a keret nélkül.
Elvileg olyan volt a kiszedő, mint az ebay linken, de nekem nincs ilyenem.(#69776) Speeedfire: én is attól tartok, hogy le van csavarozva hátul, ahhoz pedig bontani kell. Próbáltam kiszedni a hamutálat még korábban, sajnos a kezemben maradt a fabetét
-
válasz barnam_ #69779 üzenetére
Pedig az kell hozzá. Anélkül majdhogynem lehetetlen kiszedni, mivel kis fém dudorok kapaszkodnak a körülötte lévő fém keretbe, azt a kapcsolatot szüntetni meg a kiszedő.
4.29 gbp-ért szálltással együtt megkapod ebayről is mo.-ra, de a hifis boltokban lennie kell ilyeneknek.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz Mágus2 #69773 üzenetére
Köszi szepen az infokat!
Ez amugy azt jelenti, ha kb mondjuk 150k km enkent kicserelne az ember a befecskendezöket, turbot, egrt stb, akkor kis tulzasbol a vilag vegeig jo lenne a dpf?
Nekem, mint irtam közel 250k van a kocsiban. Azt hogy tudom meg, hogy allnak ezek a dolgaim (turbo, egr, befecskendezök)? Egyszer mar kerdeztem, de akkor asszem nem kaptam valaszt. Vagy ilyet nem lehet igy megmondani? Vagy kizart dolog, hogy 250k nal jo allapotban legyenek?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Declare #69784 üzenetére
CR rendszer esetén már 50 000km után nem az igaziak a befecskendezők. Élettartamuk kb 150 000km ha sima gázolajat tankolsz. Prémium dízellel ki lehet tolni az élettartamukat, de 300k km körül akkor is csere lesz a vége.
Jöhet a duma, hogy azenyémbenmár300kvanésmégjók, de ha beméretné, kiderülne, hogy szarok. Csak még indul és megy a motor, de mondjuk az alsó fordulatszám tartományokban már jóval lustább, mint új korában.
[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #69785 üzenetére
CR rendszer esetén már 50 000km után nem az igaziak a befecskendezők. Élettartamuk kb 150 000km ha sima gázolajat tankolsz. Prémium dízellel ki lehet tolni az élettartamukat, de 300k km körül akkor is csere lesz a vége.
Azért ez elég durva. Főleg, hogy egy modern CR esetén itt sok százezer forintról beszélünk.
Same rules apply!
-
BigBlackDog
veterán
válasz EQMontoya #69786 üzenetére
Mondjuk a PD elemek sem túl olcsóak. Engem inkább olyan szempontból "varázsol el", hogy mégiscsak újabb technológia, de valahogy a mérnöki munkából a tartósságra való törekvés ezek szerint elmaradt (hogy mi miatt, az persze nem annyira egyértelmű, legalább az én fejemben).
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz EQMontoya #69786 üzenetére
A magas nyomás elvégzi a dolgát. Padlógázon jóval 2000 Bar fölött van a nyomás ezekben a befecskendezőkben a legújabb generációnal(van ahol eléri a 2500 Bar-t)
BigBlackDog Törekednek ők... de a környezetvédelmi normák pontosan az ellenkező irányba mozdítják a mérleget. Ahhoz, hogy tudja az euro6-ot, kell a 2300Bar, na most ilyen nyomásnál meg nem lesz tartós. Az ős, adagolós, szent 1.9 TDI 250-300Bar-al működött, az tartós volt...
Nem lehet mindent, vagy tartós, vagy környezet barát, bár legyártani sem épp környezetkímélő ennyi befecskendezőt, de az EU a kipufogóból kiáramló 0,1%-ra veri, nem érdekli őket, hogy a repülők, meg a gyárak tonna számra tolják az arcunkba a mérget. Az autó lassan már levegővel megy csak. Télen nálam az első 5percben nem jön sem füst sem pára a kipufogóból. Ami kijön a motorból, megy is vissza.
[ Szerkesztve ]
-
[link] Diószórás videó. Az mondjuk durva, hogy a mélyen tisztelt szerelő úr nem tudja, hogy TSI vagy TFSI néven fut-e a Skodában a benzines.
-
Declare
őstag
válasz Mágus2 #69785 üzenetére
Jo azert az ertelmes hatarokon belül gondolkozzunk egy ember sem fog 30 evesen mar ugy futni, mint 20 evesen, de attol meg nem kell lelölni
Az, hogy mondjuk 0,5 masodperccel lasabban futja a 100 at pont nem erdekel. Csak azon megy a filozas, hogy meddig erdemes költeni es javitgatni egy autot, ami alapvetöen megfelel az igenyeidnek es mikor jön el az a pont, amikor mondjuk az van, hogy nagyon komoly összegbe kerülne ha üzembiztos autot akarsz es erdemesebb lenne egy ujabba fektetni (ami ugye megint lutri, amire megint csak költeni kell az elejen stb).
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Declare #69791 üzenetére
Csak azon megy a filozas, hogy meddig erdemes költeni es javitgatni egy autot, ami alapvetöen megfelel az igenyeidnek es mikor jön el az a pont, amikor mondjuk az van, hogy nagyon komoly összegbe kerülne ha üzembiztos autot akarsz es erdemesebb lenne egy ujabba fektetni (ami ugye megint lutri, amire megint csak költeni kell az elejen stb).
Attól függ, mikori az autó. A régebbiek tartósabbak, az újabbak meg kevésbé. Egy 2000-es évek eleji autó még 10 évesen is autó volt. Most nézz meg egy 2010 utánit 7 évesen. Hozzá kell tenni, sokkal többet futnak most az autók, de akkor is gyatrák lesznek a 2010 utániak 10 éves korukra. Én a 12-es octaviat még vagy két évig tervezem megtartani, hogy az új tulaj is használja még egy kicsit, mielőtt előjönnek a sok fizetésből orvosolható bajok.
7-8 évesen már jönnek a gondok. A mostaniak meg szerintem 5-6 évesen már problémásak lesznek. A kis turbósok addigra leturbótlanodnak. Egy sima 1.2TSI is 1,7 bart tol. Régen annyival a forma 1-ben is indulhattál volna rendes hengerűrtartalommal.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Mágus2 #69788 üzenetére
Véleményed szerint 1.4 boosterjet-be érdemes premium benzint tankolni majd? (OMV MM)
Itt is magas nyomású a benzin befecskendezés, gondolom a szutyok benzin ezt is kinyirná.
Turbo elvileg 1,1 bart tol, indítás után 30 mp, leállítás után 30 mp járatás gondolom elég, pálya tempó után 1 perc.
Olajcsere 3-13-23-33 gondolom megfelelő lehet? -
Declare
őstag
válasz Mágus2 #69792 üzenetére
Jo hat de gondolom, azert a gepek, anyagok, amiket hasznalnak sem olyanok, mint a 2000 es evekben
Egy 2010 elötti 2 literes turbodizel, meg egy mostani, 2017 es legujabb között azert olyan hatalmas különbseg nincs nem? Az, hogy vannak 1,0 motorok nagy nyomassal es ezekkel mi lesz az mas kerdes, engem ez nem erdekel . Az en verdam egy 2008 as H astra GTC a 110 loerös 1,7cdti vel. Egy 2014-15 körüli 2 literes dizel golf mondjuk ( az a csalosdizel asszem ) pl lehetne egy alternativa. Vagy az ujabb K astra mondjuk az 1,6 cdti vel....de mondjuk egy 320d bmw sem hiszem, hogy olyan oriasi riziko. Az egy igen jo motor ha jol tudom (1-2 szeria dolog, van valami szelepekkel, bar az F30 at mar lehet nem erinti csak az elözö e9x generaciot). Ha azt az ember orvosolta utanna azert jo hirben allnak. 25d meg plane.
-
seadrone
őstag
sziasztok
2005ös E12 toyota corollába szeretnék erősebb kürtöt.
nagyon gyenge a gyérija, mi fér be a helyére, aminek ereje is van, és milyen áron lehet ezeket beszerezni?
köszi
-
barnam_
nagyúr
válasz Speeedfire #69783 üzenetére
Mindenki nyugodjon meg, rbalint88 segítségével kikerült a régi rádió a helyéről
Viszont sajnos gányolva volt korábban, így kénytelen leszek autóvillamosságit keresni.
De legalább kinn van a régi rádió, ez már fél siker[ Szerkesztve ]
-
-
adalbert1
veterán
-
rbalint88
addikt
válasz szentkuti11 #69797 üzenetére
Nagykalapacs, flex. Egyebkent a gyari kiszedo es nem eroszak kihozta a regi radiot. Egy lapos csavarhuzot vetettunk be, hogy tudjuk huzni az elolap beakaszto reszenel.
Cucu: vissza kell ra epiteni az iso csatikat, mert igy minden radiocsere ganyolos lesz. Nem egy nagy dolog, meg megiscsak igenyesebb ugy...
Új hozzászólás Aktív témák
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Fujifilm X
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen