-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
EQMontoya
veterán
válasz kisza25 #88399 üzenetére
Persze, ezt értem, csak ebből nekem az látszik, hogy sok szempontból nem tartunk sehová.
Oké, apám '97-es 323F-je akkoriban egy kategóriával nagyobbnak számított, viszont annyit nőttek az autók, hogy kb. ekkora. Illetve az autók is elég sokat drágultak az elmúlt években, szóval aránylag még drágább se volt. Ellenben van kárpit az ajtókban.
Szóval az elmúlt 20 évben az autók nőttek sokat, meg az áraik is, amivel oda jutottunk, hogy ma egy B szegmensbeli autó akkora, mint akkoriban egy C, viszont aránylag annyiba is kerül, cserében a beltere megmaradt a B kategóriában. Ez aztán a fejlődés, na.
Persze, az ütközésbiztonság meg a fedélzeti elektronikák nagyon sokat fejlődtek, ez tény, de ez akkor is gyász.
Same rules apply!
-
válasz EQMontoya #88402 üzenetére
1999-ben a honda civic s 1,4 3,5M volt szalonból, szervókormány, manuális klíma, abs és 4db elektromos ablakkal,
akkor 15eFt volt a minimálbér és nettó 100eFt fizu jónak számított édesapám autója a példa)
Akkor most 7M-be kerülne ugyanezzel egy új honda kb az lenne reális, de nem kerül annyiba és sokkal több mindent kapsz bele és nagyobb is, biztos hogy nincsen fejlődés?
Amúgy most rendelt egy kia carens-t és mint a kisgyerek mutogatta nekem mi mindent fog tudni, pedig majdnem fapadot vesz 5,3Mért a fedélzeti számítógép, a cd/usb bluetooth kormányról, a 6lufi, a 4db szivargyújtó csatlakozó, a fűthető/hűthető kesztyűtartó, bicska kulcs, ködlámpa, nappali led.... most tök alap dolgok, ami 20 éve mind extra volt, ha egyáltalán volt[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
őstag
válasz kisza25 #88400 üzenetére
Az a baj, hogy még opció sincsen arra, hogy ilyen extrákat kérjen bele az ember, mint, hogy puha könyöktámasz az ajtón, puha műszerfal, állítható deréktámasz, stb. Aztán az i20/Rio vonalon csak az 1.4 szívó motorral lehet kérni automata váltót, ami csak 4 fokozatú, de a Stonicba még ezt sem lépték meg, az csak kézivel kapható.
Holnap rohannék rendelni egy Riót, ha a fentieken javítanának, mert amúgy dizájnra nagyon bejön.
"Less but better" - Dieter Rams
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szőröscica #88382 üzenetére
Aki sóher ahhoz, hogy klímás autót vegyen az elég sóher ahhoz is, hogy ne használja azt mert többet eszik miatta a kocsi.
#nincsbennetarcsi
-
Declare
őstag
válasz EQMontoya #88402 üzenetére
"Persze, az ütközésbiztonság meg a fedélzeti elektronikák nagyon sokat fejlődtek, ez tény, de ez akkor is gyász"
Pont erröl van szo...szerintem, akkor inkabb sokkal olcsobbak lettek az autok. Egy mai suzuki swift is ürhajo egy olyan 97` es autohoz kepest.
Nyilvan az ABS-t nem sporolhatja ki, mert muszaj, meg az ütközesbiztonsagi fejleszteseket, anyagokat....akkor min tud sporolni? Pl a minösegen. Sokan akik azt a kategoriat veszik, nem is varjak el, hogy pihepuha szövetek, meg müanyagok legyenek.....legyen olcso az auto es menjen A bol B be.
Meg hat ugye egy keleti autotol ne is varjon az ember minösegi belteret
-
EQMontoya
veterán
válasz Declare #88407 üzenetére
Szerintem nem lettek olcsóbbak.
2002-ben 2M volt egy classic Astra és 2.5 egy sima.
Ma ez a kétszerese.Kétszeresére meg max a minimálbér nőtt.
Pont a múltkor írtam, hogy 5 éve még kijött a cégautó keretünkből az RS Oktáv, ma egy millával lóg ki belőle.
És az elmúlt 5 évben hivatalosan nem volt infláció.[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
válasz xEon1337 #88405 üzenetére
A motor választékot kérdeztem i20-nál, hogy miért ilyen hülyén van (nekem 1,4 manual lett volna a tuti), azt mondták, hogy van egy környezetvédelmi norma motoronként, meg az összes eladott átlagára. Így befolyásolják, hogy mit vegyél, mert különben nem tudnák tartani az átlagot, ami miatt keményen megvágnák őket, vagy magasabb pénzt kellene alapból fizetniük, ami az autókat drágítaná
Amúgy 1,4 szívó rio-t szerettem volna, de az 3,8m volt új, használt nincsen még, i20-ból csak autómatával van 1,rszívó[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
footy
addikt
-
Qru
MODERÁTOR
-
EQMontoya
veterán
válasz Magnum_ #88411 üzenetére
Most néztem, 2002 óta bő kétszeresére nőtt az átlagbér a KSH szerint.
Tehát elvben stimmelne a dolog, kétszeresére drágultak az autók és kétszeresére nőttek a bérek is.
A dolog viszont ott sántít, hogy az átlagbér azért nőtt a kétszeresére, mert szűkült valamennyit a társadalmi olló (ennek egyébként örülnünk), tehát jelentősen nőtt a minimálbér és az alacsonyabb keresetűek átlag jövedelme. Ma több a minimálbér, mint akkor az átlagbér volt.
Ez viszont azt is jelenti, hogy annak a jövedelmi rétegnek, akinek reálisan van esélye új autót venni (felső 30-40%) bizony nem kétszereződött meg a bére.
És ezt kiválóan mutatja az autópiac is, bőven nem adnak el annyi új autót, mint a válság előtt, főleg nem magánszemélyeknek.Same rules apply!
-
Declare
őstag
válasz EQMontoya #88408 üzenetére
Na jo, de azon kivül, hogy azt is Astranak hivtak, amit anno kaptal, meg a mostani modellt is, kb semmi hasonlosag nincs bennük. Sem kenyelemben, sem biztonsagban, sem semmiben nem tudod összehasonlitani. Egy sokkal magasabb szintre lepett az autozas. Szoval ha igy nezzük, ma 2x ebe kerül, de mondjuk 10x többet ad.
(#88409) tboy93
ezt "ti" sosem fogjatok megerteni...kenyelem, design, ergonomia, anyagminöseg plusz az autozas egy szövegkörnyezetben(#88412) footy hat hasznaltan nezve is van akkor még idöd, mielött be kell köttetned a 3 fázist a garázsodba
-
EQMontoya
veterán
válasz Declare #88416 üzenetére
ezt "ti" sosem fogjatok megerteni...kenyelem, design, ergonomia, anyagminöseg plusz az autozas egy szövegkörnyezetben
Kinek mi az autózás. Amit "ti" értetek alatta, hogy eljutunk A-ból B-be, arra nem is vágyunk. Ami az élvezetes részét jelenti, azt meg "ti" nem ismeritek. Általánosítsunk még?
Same rules apply!
-
válasz xEon1337 #88405 üzenetére
Amúgy mikor néztem a kia rio-t 1,4 benzinnel azonos felszereltség mellett a ceed már csak 300eFt a különbség
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Declare
őstag
válasz EQMontoya #88418 üzenetére
"Általánosítsunk még? "
Mehet
A 7 es bmw ha villog a leallosavban, lehet, hogy csak jol erzi magat. Kicsit megall, ücsörög, megmasziroztatja a hatat a mazzsazsülessel, szol a dynaudio hangcucc es pihenteti a könyöket a fütött, hangyabör kartamlan....otthon meg amugy is csak üvöltözik vele az asszony
(#88419) footy helyes
-
A Waberer biztosító foscsi nem? Mintha azt olvastam volna itt.
Csak 18 ezerrel drágult a kgfb-m, vagy a Genertel van még, az 14-et dobott rá. A Waberer +6k.
hmm, inkasszóval csak 8k a Genertel, úgy néz ki eldőlt.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Attól függ mikori 318d. Egy mostanival kiegyeztem volna, nem olyan szar az. Igaz csak 150 paci, de városban nem eszik sokat, 8 sebességes automatával luxury kivitelben már 13 misiért az enyém (na jó, az ára kéne csak ). És mivel rendelésnél ingyenesen be lehet ikszelni a típusmegjelölés levételét...
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
nagyúr
Az elmúlt 6 évben 7 autónk KGFB-je volt a Waberernél kötve, semmi negatívumot nem tapasztaltam. Sok dolgod alapvetően nincs a saját biztosítóddal, leginkább az a fontos, hogy az Üfsz gyors, pontos, kedves legyen, és ez megvan.
Genertelnél javasolt alaposan átolvasni a feltételeket, régebben volt náluk pár elrejtett akna károkozás esetén.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
-
nagyúr
Na ezaz ezért járok én ide
(#88429) tomcsi23: Nem-nem, Öregem mercije alattam kevesebbet eszik, mint alatta. Pedig én vagyok a nagyobb És 10-11l.
(#88431) EQMontoya: Tudtommal csak az 5-ös gyúlékony?!
(#88432) [vilike]: BMW-nél mindent, még az infravörös BKV-bérlet égetőt is, ami a buszmegállóban fikázó utasok zsebében gyújtja lángra azt
(#88433) Jaffa75: Majd a civic-edből áttesszük, az jó lesz! Ja az már nincs, áhh akkor hagyjuk, a VW az foscsi
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
tboldi
nagyúr
Újabb hét, újabb erőmérő. Vajon újabb fenyegetések is?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #88435 üzenetére
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
brumi1024
veterán
válasz Declare #88421 üzenetére
7-es BMW-ben, de úgy überhaupt BMW-ben (sem Audiban) gyárilag nincs Dynaudio. Oda az nem módi, Harman van, esetleg Bose, csúcsként pedig Bang&Olufsen.
Más: X5 átvéve, eddig csak édesapám vezette. Selymesen jár a sor6, szépen szól a hifi, a garázs kicsi és 9.6-ot írt az első városi 40 km-re (Tsebacsi: ). Most irány Zakopane, kíváncsi vagyok milyen hosszabb távon. Sportmód ellenjavallt az első 1500 km-en
tboldi:
[ Szerkesztve ]
-
Peter.70
őstag
Ford Focus volt már? [link]
-
Integrale
veterán
válasz tboldi #88438 üzenetére
Tekintve a Wankel motor karakterisztikájára, 80e km-nél új motort kapott.
" tudomásul veszik a szervizelésre és használatra vonatkozó aranyszabályokat, és így nem különösen problémás a motor "
Persze, ha nyolcvanezrenként újat kap (gondolom ez lehet a szervizelésre vonatkozó aranyszabály), akkor nem.
"Bad reklám is reklám too"
-
tboldi
nagyúr
válasz Integrale #88444 üzenetére
Ezen én is pislogtam egy kicsit.
Amúgy itt egy viszonylag friss Car Throttle-ös videó a típusról. Egyet elfogadnék újonnan (tudom, már nincs), használtan már nem merném bevállalni.
-
veterán
válasz xEon1337 #88395 üzenetére
Múlt hónapban 8 napra béreltem autót, titkon 1.0 TSI / 1.2 TDI-re számítottam; végül Hunyadi i20-at kaptam. Nem voltam túl happy a gondolattól, hogy egy koreai, 1,25-ös szívóbengással fogok hegyet mászni.
A gyakorlatban viszont nagyon kellemesen csalódtam: kényelmes; egész agilis a futóműve; 120 kmh-ig elfogadhatóan gyorsul.
Amiben nem múlta felül az elvárásaimat: autópályán nem lehet emberkedni vele; a csomagtartó lehetne nagyobb (2 nagy bőrönd nem férne el benne; 1 nagy bőrönd + 1 kicsi igen); a fogyasztása sem volt kiemelkedő, igaz rossz sem. -
őstag
Na beugrottam hazafele egy Hyundai szalonba, de csak seggpróbáztam néhány kocsit, semmi különös.
i30 Fastbackot a mai naptól lehet rendelni, január végén - február elején lesz a szalonokban is megtekinthető, ára a sima 5 ajtós és a kombi között helyezkedik majd el. Egyébként nekem nagyon bejön a beltere, minden kézre esik, elfogadható minőségű, szóval kéne.
Ioniq electric volt még kiállítva, itt illetve a Konában már kopogós a műszerfal, de ettől függetlenül nem futnék el, ha megdobnának vele.
i20 az egyértelműen belépőbb szint, ami kifejezetten nem tetszett benne, az a kormány. Szerintem túl vastag 9 és 3 óránál, nem lehet rendesen fogni.Azt hiszem elkezdek gyűjteni egy i30-ra
"Less but better" - Dieter Rams
Új hozzászólás Aktív témák
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- 3D nyomtatott versenypályák
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000