-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
haruspex
aktív tag
Ez egy gépajánló topic, nem lehet túl sokszor leírni, hogy szar, amíg nincs igazi alternatívája,nyilván ha a kérdező ismerné, nem kérdezné. A mai árak mellett lehet, hogy ez megfontolandó ajánlat lenne am. De erős fenntartásokkal, Pl. Nincs mechanikus zár, ha olyan témát fotóznál vele, vagy régi lámpáknál, és ugye elvben vlog gép, de stabilizált nagylátón egy régi Obi van hozzá, ami nem jó, de sztem már csak használtan beszerezhető. Lehet az eist kicsit csiszolták legalább, esetleg a kezelhetőséget, hogy ne akkora katasztrófa legyen mint az elődje.
De aztán lehet, hogy mindenki péntek délutáni példányt kapott ki, a kérdező meg biztos kivétel lesz. És nem, nem csak nyitva használtam. Mondjuk ha tehettem sehogy.
-
Mr.Csizmás
Topikgazda
-
ftc
nagyúr
Természetesen
Gyerekek, családi kirándulások, természet s videó is elfogadható legyen.
Leginkább ami fontos, hogy legyen kereső illetve normál AF.
A színek legyenek legalább fuji szinten.Amiket nézek:
Pana G90 vagy G97 illetve G100
Fuji X-T 30 II esetleg 50
Nikon Z50 II
Canon R10DPpreviewt kezdetm olvasgatni, de hátha van itt is valakinek tapasztalatja ezekkel kapcsolatban
-
haruspex
aktív tag
Igazából ismerem az obikat, és a lehetőségeket, pláne mivel használtam arendszert és pénzt költöttem rá, szóval utána is néztem.
A fuji-n kívül az összes cserélhető objektíves rendszerrel fotóztam már, bár nem volt szándékomban végigpróbálni, és ezek közül egyedül ezt találtam használhatatlannak.... De más is volt már ezen a véleményen akivel beszéltem, nem én vagyok az az egy, ezért is írtam példákat, hogy a megfizetett influenszerek, és az itteni kórus mögött azért elég sok embernek van baja a rendszerrel, főleg aki próbált mást is, és nem csak az ergonómiával, de kedves, hogy odaírtad.
"Mondjuk ezt a menüs dolgot sose fogom érteni" Majdnem mindegyik menűét szokták szídni, de ez mindent alulmúl, máshol, nem láttam még a rövidítéseket magyarázó rövidítéseket.....
Egyik vázzal sem mennék úszni, de eladni időjárása állónak amit b@sztak körbe leszigetelni, az pofátlanság, és ez ilyen tipikus sony húzás. Ha nem hazudnak, akkor jó legalább felül valamit szigeteltek.
"videós fókusz nem lesz olyan" a videós fókusz sonyk egyetlen valós előnye ahogy látom, pár más rendszerhez képest, de mutatok Neked olyan videót ahol natív objektívvel folyamatosan ugrál az arcom és a háttér között pedig kitöltöm a fél képet.....SZóval ezzel is futottam lyukra, bár este volt.
Amit linkeltél az valszeg pont lesz a többire is a viltroxok is jönnek Nikonra is, a Canon meg korlátozottan, a szokásos ügyfélszívató politikájuk miatt.
AZ új váz apsc-n kettőt jelent, az egyikből az AI-chipet kihagyták persze (azt láttam működni tényleg impresszív, bár annyira nem hat meg), meg (is-t). ÉS Lehet örömködni sok pénzért a reklámvideókban, (azoknak akik elfelejtették mondani az előző gépeknél, hogy semmilyen beállítás nem működik az érintőképernyőn) , hogy 8-10 évvel mindenki után sikerült....
A kitobjektívnek továbbra sincs semmilyen alternatívája. Könnyű, kicsi használható átfogású alapobjektív mi van még? Jó a sigma 18-50 de az egyik sem. Ha nincs Akkor minek kis vázat gyártani.
Amúgy kipróbáltam a vázat, másikat is, de ott nem derül ki, hogy nem igazán úgy működik élesben ahogy kellene neki.
Egy dolog, hogy a váz szar, ami igazán bosszantó ugye a cég üzletpolitikája, és a hype ami itt is megy. Le fognak tolni hosszútávon mindenkit, a szűkülő piacon, kb egyetlen szenzorgyártóként, végtelen marketingbüdzsével.
-
haruspex
aktív tag
Aztán vettem helyette egy másik vlog/steam kamerát ami viszont képes volt elvárható működésre. Az a 6500 alatt kb ugyan ezek a kezelőszervek 6700 alatt ugyan ez a csodálatos menü, és ugyanezek az objektívek, és az összesnél ugyan az a hozzállás (ugye az időjárásálló gép aminek csak a tetejét, és az elejét szigetelték megvan? ) ne magyarázzuk már a bizonyítványt. Mondjuk meg kell hagyni amikor beszart pár hónap után, tényleg gyorsan megjavították.
Point&shootra nem milcet vesz az ember, hanem kompaktot, de arra is szar amíg nem tudsz gyorsan alap dolgokat állítani mint expokorrekció, (2025-ben olyan kamerát árunak ahol az érintőképernyőn nem tudsz állítani semmit....)vlogra, meg a stabilizáció, meg a zselé miatt nem jó, pedig elvileg arra lenne, mint mondtad.
Volt már a kezemben Sony, sok csodára nem számítottam, de sikerült meglepni. Nem érdekelt milyen rendszer, használni szerettem volna megvettem ami megfelelt volna a kritériumoknak.
Az egypálcás tükrös obikat nem is értem, évekig ment a kampány,
milyen jó, hogy fel lehet tenni Sonyra mindent vegyétek emiatt a legjobb, illetve a képminőség, és a fókusz sem lett rosszabb., A méret meg van amikor nem elsődleges. Amúgy az egyik obim most egy első genes sigma 50-150 , kínai adapterrel nem váltja meg a világot, de teljesen jó. PLáne 70k-ért amennyiért vettem
Persze jó lenne, ha lenne alternatíva. (Sonyra eredetileg az volt a terv, hogy kifogok egy használt samyang 35-150-et 800 eu körül az amazonról, de végül maradtam egy 50-150 f 2.8 is-nél.) Elég sok obi, ami megjelenik sonyra, megjelenik a többire is.
A tárgyfelismerésre panaszkodott az srác is aki végül megvette a az oly 40-150-et, (a fénykezelésére, meg egy influenszer akivel Iránban beszélgette szal nem csak nekem nem jött be a dolog)
Én elhiszem, hogy a full frame jobb, oda vannak egészen izgalmas objektívek is, de egyrészt nem akarok felváltani, másrészt valamiért szkeptikus vagyok már (ugyanez ment évekig a világ legjobb autófókusza szöveg, aztán mindig a következő generációnál kiderült, hogy annyira mégsem jó vedd az újabbat), plusz ez az árkategória a többinél is bőven jó már ugyanígy. -
haruspex
aktív tag
Az lx eket az 1 inch és az f 1.4 miatt írtam, ott már lesz háttérelmosás is, vannak fent idei tesztek is róluk, nyilván helyén kell kezelni, de 100 felett kicsivel mennek, és valszeg van hozzá normális telefonos program, legalább is volt. (Es a sony a legújabb 300k feletti zv-1be is 5-6 éves szenzort tett ha jól tudom, úgyhogy akkora nagy előrelépések nincsenek már sajnos. ) . A gx880 100 alatt is felbukkan, objektívvel amikor szökőévenként van belőle. Lenne valami keret?
-
freelanced
addikt
Tudsz esetleg erre ajánlást?
Egyébként meg valami időjárásálóbb MFT váz, 1 fix obival, fix fókusszal...
Alapvetően szerintem azért nem feltétlen rossz időjárásban lesz kinn, nem zárom ki, de én is kevesebbet mozgok egyelőre olyankor.Jelenleg Osmo Action 4 van, arra is van ilyesmi?
-
pethob
aktív tag
A Sony 10-18 f4 mellett a Tamron 11-20mm f2.8 is játszhat ha szürkén veszi az ember. Amennyiben sikerül egy a6000-et olcsón lőni, a kettő együtt beférhet a keretbe, és állítólag az egy elég jó obi...
Tamron 11-20-ról Fuji X rendszerben tudok nyilatkozni. A Fuji 10-24-hez képest élesebb nyitva, középen is, de főleg a széleken. Sőt, talán egy picit még F5.6-8 között is (a széleken) Ugyanakkor több CA-t dob és a 11 milliméternek van egy jól látható hordó torzítása, amit ugye csak utólag LR-ban tudsz korrigálni, szemben az eredeti Fuji 10-24 vázon belül automatikus korrekciójával. (De egyébként sem annyira szembeötlő a torzítás a Fuji 10-24-en még 10 mm-en sem.)
Így tájképre én bátran ajánlanám a natív obi helyett a Tamron 11-20-at, de ingatlanra, ahol a torzítás könnyen előjön egy ablak/ajtó/szekrény képre kerülésével inkább maradnék a natív (Sony-nál Sony, Fuji-nál Fuji) objektívnél!
Általánosan is igaz, ha valaki nem akar sok és bonyolult utómunkát, hanem jó JPG-et a vázból, akkor érdemes kerülni a 3rd party lencséket is, meg az adapterezett megoldásokat.
Ha a széles látószög torzítását el akarod rejteni a néző elől olyan képeket kell lőnöd az egyes helységekről, amint két falból minél több látszik, de semiképp nincs rajta a harmadik is. Fix objektívekkel ezt sokszor nehéz beállítani, és az utólagos vágás is gyakorlatot igényel, mert nem mindegy miből tudsz vágni, mi esik le, hogy pl. a képarányt megtartsd. Szóval én is, továbbra is széles látó zoom-ot ajánlanék elsősorban.
Eredeti kérdező kérdezte fentebb, hogy a kereső fontos-e? Szerintem itt ingatlan fotónál nem, a képet úgyis állványról kéne lőni elsősorban. De ha a családot is elkezded fotózni a géppel, akkor már szinte biztos hiányolni fogod.
A kihajtható kijelző az állvány miatt viszont szerintem fontos kényelmi eszköz. Én a Canon R100-at továbbra is elengedném. (Egyébként is azt gondolom, hogy az abszolút belépő szintű vázak a legtöbb esetben nem jó választás.) -
zsolt19900
őstag
köszi
pont néztem egy összefoglaló vidi alapján a Sony-kat is, találtam is aprón full frame gépet Sony A7 II-et [link] ill. egy Aps-c Sony A6300 [link] (ha jól mondom őket), viszont ahogy néztem a full frame gépre most pont nincs lélekmelengető áron széleslátó obi
Mármint az A7 II-re nem igen találtam, Aps-c gépre pont találtam 100e alatt picivel, amit ha összeadok, hogy van 260ért egy aprón (ehhez van még pár obi is mondjuk)+a széleslátó obi, akkor 350környékén megállna a dolog
Plusz jófogáson is van egy Sony a6000 amihez az alap kitobit adják és ha ehhez hozzászámolom a hardveraprós [link] obit, akkor 250ben megállna a dolog
Erre a felhasználásra elegendő amúgy az Aps-c, vagy ugorjak rá az A7 II-re és lessem hozzá az obikat, hát ha beugrik rá valami kedvező használt? -
haruspex
aktív tag
Régebbi technológiával készülteket szállított ha minden igaz, pl nem voltak hátsó bevilágításúak. Cserébe rolling shutterben pl a 20mp-sek jobbak voltak mint a sony 24-esek ugyanabból a generációból, (magyarul jobb volt a kiolvasási sebességük). Az hogy ebből mi amit a megrendelők kértek, mi az amit csak kaptak, azt nyilván senki nem tudja. De amúgy még nem hallottam ilyen felvetést.
-
Golota
aktív tag
Nem a szenzor előnyét vitattam. Kizárólag az IBIS kivitelezéséről szólt. Azt viszont tény, hogy NEKEM az EM5 stabi többet jelentett, mint a 6400 nagyobb szenzora. Sokkal több bemozdult képet lőttem a Sonyval, mint az Olyval. Az A6600 gyengébb stabi+ erősebb szenzor kombó már jobb, de azért ne felejtsük el, hogy generációs különbség van a két gép között, no meg 3x ár.
Az IBIS fétist is vitatnám. Lehet, hogy a Canon DSLR és általában a legtöbb profi fotós cuccban ritka az IBIS, de akkor azt is számoljuk össze, hogy a komolyabb objektívek közül mennyiben NINCS stabi...
-
kovsol
titán
Fölös vita. MFT rendszerek esetén van ez az IBIS fétise az embereknek, amikor úgy igazán videó ahol nagyon fontos. És a legtöbb ember a lassú záridő miatti bemozdult témár keveri azzal, hogy jaj a stabi szar. Közben legtöbb esetben a téma melle nem megfelelő záridő választás a hibás. Egy tájkép esetén is lehet megannyi mozgó dolog, falevelek, fűszálak stb mozognak. Atán jönnek, hogy bemozdult a kép mert remegő kezemet nem fogja meg az IBIS.
Szamoljuk össze hány Canon DSLR gépben van stabi. Gyors lesz.
-
haruspex
aktív tag
Mondjuk én is elég ritkán használok jpg-et, elhiszem, hogy Neked tetszik, én is szerettem a pana színeit bár nem voltak túl népszerűek. A kezelhetőséget is elhiszem, hogy Neked kényelmes, de hidd el ez tényleg rossz, mindenki másnak aki használt másik rendszert. A canonos haverom 5 perc után mondta, hogy sose venne Sonyt. Mindegyik menürendszerét szokták szidni, de ez visz mindent, (a kedvencem amikor a rövidítéseket, meg a menüpontot írja ki magyarázatnak mégegyszer.)
A point&shoot gépek között is volt amelyiknek normális kezelhetősége volt, de azért ott pont a megnyomod a gombot, és lesz kép a lényeg, telefonnál szintén, egy milcnél meg nem.
A zv-e10/z30, lehet, hogy dedikált vlog gépek, de bár én nem vagyok egy nagy videós,de egy zv-e10 arra pontosan alkalmatlan, és ez elég sokat elmond a Sony "jóvanazúgy" hozzáállásáról. Ezen kívül az ember használná fotózni is, és a kezelésük pár nagyjából hasonló a többi géphez, a főbb kezelőszervek is ugyanazok. A szemből használod felvetés meg pont vicces egy olyan váznál ahol nem tudsz semmit állítani a képernyőn
A z30 egy teljesértékű gép pl. kereső nélkül.A kortárs obikra a kijövetele környékére gondoltam, amikor ez volt a felvetés. Akkor is volt itt esküdözés, hogy a világ légmegérősebb gépe, meg mennyi minden van hozzá. Ma meg egyszerűen akinek van pénze a rendes obikra nem ezt nézi.
Persze, hogy él, a Sony lett az új canon, letoltak mindent pénzzel, meg monopol helyzettel, (mindenki kb. azt gyárt amihez adnak szenzort.) A többit megoldják marketinggel, öröm nézni mikor vmi csoda influenszer örömködik 2024-ben az érintőképernyőn, mint újításon.... Ezzel együtt ezek az obik amiket felsoroltál, vannak más rendszerre is, fixek, és csak a 23mm ami pancake, ami mondjuk volt is. És mondjuk nem egy 20mm 1.7, de a Fujisok is biztos írnak kapásból is egy példát. Meg hiába vesz meg egyet vagy kettőt ezek közül visszajutunk oda, hogy az alapobi, a 16-50, és nincs más. miközben fujin, és mft-n nem ez a minőség. Persze az jó, hogy ha nem baj, hogy nagyobb, és van pénz akkor már van sony, meg sigma alternatíva is, de azok sokszoros áron (egy használt váz ára felett), és máris nagyobbak. Méretben am a yn50 passzolt még. Nyilván ma már kompetitívebb a rendszer jóval, de ezekkel a megkötésekkel tisztábban kell lenni.
AMúgy majd, egyszer lekörmöl a 1.5 rendszerváltás tanulságait, hátha segít valakinek. -
haruspex
aktív tag
Hát az ami nincs az nem szubjektív.... A jpg motorban a színek tényleg azok. A kezelhetőség is az valamennyire, de azért a SOny az elég gyenge. Van itthon egy zv-e10, és egy z30 nem sokan vinnék el szerintem 2. is a a zv-e10-et a Nikon helyett. Az e-pl-5/6 nem igazán ajánlott vázak legfeljebb nagyon olcsókk, nem is egy kategória árban sem az a6000-rel. (valamilyen stabi azért van azokban is)
A kitobi azért jön elő mindig, mert a megkerülhetetlen a Sony apsc-jén, nincs más kicsi stabilizált zoom, és egyetlen olcsó alapzoom, ráadásul mindig elhangzik, hogy nem olyan rossz, pedig de. AMúgy sincsenek még mindig normális tényleg kis objektívek, ami azért baj, mert a vázak kicsik. (AMi önmagában nekem pl. jó lenne, csak minek, ha nincs mit rátenned)
A kortárs obik közül jók kb. a sigma sor volt jó
(16-50 levélnehezék, a 16mm szintén, 10-18 gyenge, a 18-105 a sonysok szerint is videóra jó inkább, a 16-70 max közepes az árához képest.) A többi milc rendszerre csak vettél valamit és az általában jó volt.
Mostanra vannak már jobbak, a 10-20 pl. optikailag jó, csak a sony-s humor jegyében a stabi maradt ki belőle, meg ugye újrázták a16-50-et, hogy ne legyen kétségünk sokat nem vátozott a hozzáállásuk. Illetve vannak tényleg jó 3.party obik, de ha olcsóbbat akarsz akkor azok fixek lesznek, szóval az a6000, meg amúgy, az olcsóbb sonyk csak fenntartásokkal, és ennek tudatában ajánlandók szerintem.
Az mft jövője sajnos kétséges hosszútávon, (pedig bőven lenne helyük a piacon a kis mérettel, és a stabikkal, csak el kellene adni a gépeket). Mondjuk pont új obikra azért nincs annyira szükség, (max a régiek újrájára stabilizátorral néha) mert elég jó a lefedettség.
csacsi77: az nem éppen egy belépő obi, más rendszeren komplett szettet vettél az árából. (Meg első gépként lehet a kezelhetőséget is könnyebb megszokni, ha nem tudod milyennek kellene lennie, meg persze van akinek ez kézreáll.) De egy jobb kamerás mobil után ma már sztem csalódás lesz egy sima kitobival egy a6000-es.
vakablak93 : 84mm inkább az 56-osokat figyelembe véve, az a klasszik vállprortéra megszokott táv. De semmi baj az 35-tel, meg mindenki azzal fotózik ami neki jó, de ajánlani erre ezt szoktuk. -
Tin_Shield
őstag
Ez így van, kb 2FÉ-t fog, kb mint az egyszerűbb OIS-ek. A PL-7-től jött a komolyabb E-M10-zel egyenértékű. Ettől még ott van, és egy szódásüveggel is működik.
Nincs leírva a Sony, sőt a 3rd party cuccokkal nagyon ütős rendszer lett a kezdeti bukdácsolások után. De 300EUR max. keretből továbbra sem gondolom, hogy ebből lehetne a legjobb szettet összehozni család-tájkép-portré vonalon. -
Tin_Shield
őstag
Mindegyikben van stabi, a Panasonic kezdte viszonylag későn a vázstabikat, ott viszont a kitobikban van a stabilizátor, ezek persze mehetnek Olympus vázra is.
A kitobi azért kerül szóba mert 300 eurós keretből nem nagyon játszik más. Jó (és drága) objektívek, minden rendszerre léteznek, m43-ra is. Hogy lesznek-e újak, nem tudom, szerintem a meglévő választék is elég bőséges. Már a Sonyra is bőven jó, a Canikon van még lemaradva.
Át lehet petsze rawra, de ez nem nem változtat azon, hogy képélesség az objekívtől függ, ezért nem érdemes a dpreview képeket ebből a szempontjából hasonlítgatni... -
-
p_adam
addikt
Akinek élettelen modern képek tetszenek, ám legyen. (vagy vért izzad, hogy ne úgy nézzen ki) Ha 1000 másik videó lenne erről, akkor lehetne azt mondani, hogy mindenki másnak van igaza (persze lehet A6000-ről meg lehet van 10000 videó mert ez a népszerű választás, nem kifejezetten a mennyiség a lényeg).
Itt speciel arról volt szó, hogy adott keretből mit lehet kihozni 2024-ben és melyik tér el jobban telefonos fotóktól - itt jön elő az az előny, hogy szépen meg lehet tekinteni az összeset.
A mellékelt 10 éves cikk még 500-1000 eurós árat írt a vázra. Ma viszont már kb. 200 euró - a teteje... -
simes
csendes tag
A moderatornak igaza van, tul sok ez itt.
Nem uj full frame geprol beszelek, az A6000 ne is emlitsd, ha sokat huzol csikozodik a kep, annal sokkal jobb.
Egy tipusrol beszeltem, nem altalanositotam, olvasni is meg kellene tanulni.Venni kell a faradsagot es ki kell probalni, ha erdekel de lehet homokba dugni a fejunket, ugy biztos okosabbak leszunk.
Tema lezarva!
-
PuMbA
titán
Ha nem kell folyamatos fókusz, mert előre befókuszáltál, akkor se tudsz 15fps-nél többet lőni sajnos. Most cserélt ismerősöm Sony A1-ről Nikon Z8-ra, egyrészt mert nem szereti ezt a korlátozást, másrészt meg Sony-ra nincs olcsóbb fix teleobi (4-5 milliónál kezdődik, mikor Nikon-nál van egy halom kiváló obi 1 és 2 milla között), harmadrészt mert az A1-re nem hozták még ki firmware-rel a videó szem fókuszt, ami ötezer éve benne van az olcsóbb vázakban.
-
haruspex
aktív tag
Ok, csak tegyünk már úgy, hogy az af-s manuálfókusz lenne....A mondjuk egy a7 mk-I-en majdnem, de azért ez nem az a kategória már, komolyan, ráadásul van ahol csak másik is betalál, és az kontrasztos is tud követő fókuszt, az is talál fókuszt csak rosszabb aránnyal.
Persze jó ha van, sok mindenben jobb, sok témához meg nem feltétlen vennék gépet nélküle, plusz nem is kéne ma már úgy kiadni semmit, de ezek a fórumos dogmák egyszerűen félrevisznek sok embert. A fókusz maga meg nem csak ebből áll, egy témafelismerés is ugyanolyan fontos sok esetben pl. -
elfelejtette
veterán
"A Canon APSC natív objektívpark eléggé vékonyka, és mostohán kezelt. Rátehetsz adapterrel régi tükrös obikat, de annak is vannak hátrányai (súly, képminőség, stb). A Nikon APSC-re ugyanez mondható el."
Én is ezt tapasztalom. A jobb fényerős üvegek Nikon F-re is FX vázra vannak.
MILC gépeknél milyen hátránnyal járhat APSC vázon FF obi használata? Vagy egyáltalán fennáll ez a probléma a bestbuy MILC gépeknél?Jelenleg milyen MILC gépet lenne érdemes venni, amihez viszonylag jó minőségű nagyobb átfogású fényerős zoom objektív is van emberi áron?
-
ANDROID???
addikt
Megvolt a Media körút. R50 OFF max, ha 120 Ropi kittel, mert az biza annyira pici... R10 na az rendbem van.
Kíváncsiságból megtaperoltam Sonyék A7 gépét, hát nehéz, nem is annyira hobátlan a kézben, nyilván megszokható, de az R10 az azo nal belepasszolt a kézbe.
Viszont, baromira nem fér be a keretbe amit rá "szánok" a dologra.
Várok, esetleg valami emberi akciót nem az 1-5 %- oz, 🫣😁 -
Tin_Shield
őstag
-
MrChris
nagyúr
Fujinon xc 15-45 messze jobb, kb pro minőség a Sony 16-50-hez képest. Nikkor z dx 16-50 is jobb képélességű. De a Canon rf 18-50 is lelépi. Igazából talán nincs is gyengébb kit objektív. Esetleg az Olympus EZ változatú 14-42-el van versenyben. Azért az elég csúnya, hogy egy 700ezres csúcsváz A6700-hoz is ezt csomagolják.
-
csacsi77
senior tag
Azért van már ott elég obi és ha jól emlékszem jön a Sigma 1,4-es trió is Z bajonetre. Mi kellhet még? Egy FTZ adapterrel meg minden is van. Én nem engedném el, de ezt nem mi döntjük el, hanem a kérdező. Bár az ára miatt már félig le is mondott róla. Igaz, így lehet egy kicsit spórolni.
-
balazs1022
őstag
Szuper!

Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket!

Most már legalább van egy irány.

Ui: Még annyi kérdésem van, hogy élőkép és élőkép nélkül is ugyanolyan gyors a fókusz?
Ugye a 450D es 550D-nel 1/5 olyan lassú előkeppel. Meg a Canon-nál oda-vissza fókuszál. Először felmér, aztán vissza áll oda ahol a legelesebb volt. Ha kevesebb a feny, akkor nagyon lassan teszi. -
dukola
csendes tag
Ezeket úgy hívják, hogy SI-prefixumok. Megszorozzák az utána álló mértékegységet.
[link]
Ha letekertek a "Hárommal nem osztható kitevő"-höz ott a deka, ami 10-et jelent.
1dkg=10g
100dkg=100*10g=1000g=1kilogramm.
Mivel a hentesnél, csmegepultnál, zöldségesnél kértek valamiből 90dekát, de több lesz, és azt mondja az eladó: "kiló húsz lett, maradhat?" az azt jelenti, hogy 120 deka lett. Innen a félreértés, hogy a kiló az száz. Aki nem ismeri az SI-prefixumokat, az azt hiszi, hogy a kilo az 100, pedig valójában 1000.Egyébként megrendeltem az RP-t 370-ért, de azóta már felvitte az alza 500-ra. Vajon megkapom 370-ért, vagy lemondják a megrendelésemet? Visszaléphetnek egyáltalán? Kifizetve még nincs.
-
Laby
őstag
Rosszul foglamaztam akkor…Nem állítom, hogy végtelen pénzzel nincs alkalmas Sony gép sportfotózásra, csak amiket néztem rengeteg cikket, ott a számomra megfelelő árkateógirában Canon R7, 6D Mark II, esetleg Nikon Z50, vagy D500 jöttek ki mint jó opciók. Viszont annyi ezer kombináció van, hogy próbálom magamba szippantani mindazt amit olvasok, de végtelen sok az infó.
#58539Golota
Köszi, jól átnézem majd ezt az oldalt.
#58535adlersson
Igen, tudom hogy megvehetem 3x annyiért az f2.8-at, csak nyilván nincs 3x annyim.
Pont ezért próbálom felmérni a megfelelő kombinációt, mert sosem volt szerencsém a Canon objektíveihez, és vázaihoz sem. -
vodrosjozsi
addikt
Most a tanácsodra megnéztem pár Nex modellt, hát tök jó meg minden de ami a legjobban szúrja a szemem, hogy nem lehet mikrofont felrakni..
Van erre valami külső megoldás vagy ne is várjak ilyet?
Nem lenne igazán fontos, sokkal fontosabb a cserélhető obi csak hát ha már van külső mikrofonom akkor szívesen rátenném.
Vacilálok egy hx60-hx90 és az rx100 II között mert azon van hely, de nem cserélhető az obi
Miért csinálják ezt? -
RZozo
aktív tag
Valószínűleg úgy, hogy ha jól láttam, akkor kihajtható kijelző ugyan van, de nem forgatható, dönthető.
És számomra egy kicsit játékgép kinézete van. És majdnem kétszer annyiba kerül, mint az M50 Mark II. Utánaolvasok, de a nem forgatható, dönthető kijelző miatt ezért a pénzért inkább a Pana G90 felé hajlok. -
Gaben92
őstag
1500€-ba van A7 II + Sigma f/1.4 DG DN HSM ART (35mm vagy 50mm).
Tamronnál van most nálunk 100-200€ cashback Sony FE obikra, a 70-300 így 479€ lenne. Egy fokkal jobban hangzik mint a Sony 70-200 ára.

Bekukkantok a Sony topikba.
-
Gaben92
őstag
"A Tamron obikra öt év gari van. Azért az eléggé bevéd.
"
Ejtés ellen nem gondolnám.
Alap obi akkor lesz csak ha a kitobit potom pénzért adják. Jelenleg ott áll a dolog, hogy a vázon lenne spórolva kicsit míg beszerzi az obikat, szóval ebből jött le a következő két opció.
Sony A7 II + Tamron 28-200mm f/2.8-5.6 Di III RXD kit. Ehhez havonta jönne egy Sigma f/1.4 DG DN ART fix sor. Mármint nem havi egy sor, hanem egy obi a sorból.

Sony A7 II (csak váz) + Samyang AF 50mm f/1.4 + vagy Sony FE 70-200mm f/4 G OSS vagy Sony FE 70-300mm f/4.5-5.6 G OSS. Attól még az f/1.4 ART sor ehhez is jönne valószínűleg.
Később meg ha rájön, hogy kéne egy jobb AF (bár imád MF-el pöcsölni) akkor lehet menni felfelé a vázban. A Sony nálunk be is számítja az A7 II vázakat újabb generációs A7 vázakba (1400€ ráfizetéssel adják az A7 III-at) szóval kb 300€ bukó lehet rajta ha rögtön pár hónap után váltana A7 III-ra.
Ez így nagyon gyökérül hangzik?

-
Gaben92
őstag
"Nagyon maximum 60-80 eurót ér, ha egyáltalán megveszi valaki, mindenesetre nehéz eladni."
Canon márkakereskedésnél nálunk beszámolják új objektívbe, de nyilván nem ez a prió. A lényeg az, hogy a Sigma 18-50-től amiatt fázok kicsit mert FF-re nem lesz jó. Felhívtam párom, megkérdeztem mennyi esélyt lát arra, hogy FF upgrade-et akar ha mondjuk most megvesszük a 6400-at. "Szerintem azért egy évig csak kihúzom vele..."Nem lenne egyszerűbb megelőzni a problémát, és most megvenni a (drága) FF vázat, mielőtt megveszi a teljes fix sort is az olcsóbb vázhoz, és még több problémát csináltok magatoknak?

Pont erre akartam kilyukadni, mikor írtam, hogy a belépő Canon FF és az obik jók lesznek ha mondjuk vesz egy R5-öt később, szóval nem csinál problémát magának.
Vagy hasonlóképpen ha az ajánlott Sony 6400-ra esne a választás, akkor is Full Frame obikat venne, hogy ne kelljen kukázni őket ha fentebb akar lépni vázban.Jelenleg ott áll a dolog, hogy olcsóbb váz + normális FF obik mert akkor lehet fentebb lépni egyszerűen. Vagy A6400 lesz FF obikkal, vagy rábeszélem az A7 III-ra ami marad pár évig, vagy kap egy A7 II-t és jövőre lecseréli A7 IV-re valószínűleg. A6400-tól a méret miatt fázik kicsit.
Persze, ha nagy fix párti a párod, akkor ez se opció, még akkor se, ha amúgy a legtöbb focal range-en fixekkel vetekedő képminősége van.
Nem arról van szó, hogy nagy fix párti, ez szigorúan taktikai dolog. Ha létezik ilyen, akkor azt mondanám, hogy van egy "negatív aurája" ami az általa birtokolt műszaki cuccok korai meghibásodását vagy elhalálozását okozza. Szóval inkább vesz több drágább fixet + 1-2 olcsóbb zoom-ot mint egy nagyon drága zoom-ot ami kiválthatja mindet. Inkább MF beszopódása van, AF-et csak akkor használ ha tényleg kell.
-
Gaben92
őstag
+vihartigris:
Sigma 18-50 kitben biztosan nem két okból. Nem a lencsével van a baj hanem kitben nem éri meg. 20€-val drágább megvenni a vázat és a Sigma 18-50-et külön-külön, mint kitben. Akkor már inkább jöjjön valami jóárasított kitobi, a Sigmát meg mevenném külön. Például a 16-50mm f/3.5-5.6 PZ OSS + 55-210mm f/4.5-6.3 OSS kitt és külön a Sigma 18-50, a Sony 16-50-et meg eladnám. Ha lenne jó áron csak 55-210 kit (és nem lenne a másik ok) akkor az lenne a legértelmesebb, és külön Sigma 18-50 de sajnos nincs.
Másik ok már komplikáltabb...
Az a helyzet, hogy ismerem párom. Arra számítok, hogy nyár elejére lesz itthon egy teljes fix sor... Viszont két évet adok maximum annak a váznak amit most vesz amíg visszaszokik, utána mindenképp jön majd a 3-4000€-s FF váz. Szóval nem szívesen költe(t)ném a pénzt APS-C only lencsékre... Másrészről meg APS-C vázhoz nem szívesen vennék FF lencséket.
Másrészről viszont ahogy a Canon beintett a 3rd Party gyártóknak és gyakorlatilag csak Canon lencséket lehet kapni már, nem sok jót vetít előre. 
Szóval elég nagy a dilemma.
-
Gaben92
őstag
Nincs nagyon. Finnek ebből a szempontból gyökerek. Bemennek a boltba és azt veszik ami van, fel se nagyon merül, hogy rendelni is lehetne valamit.
Ha nincs Fuji a boltban akkor a városban nincs senkinek Fujija, kb ennyire egyszerű a dolog....
Párom úgy van a dologgal, hogy vázból használtat csak akkor ha szinte új, meg őszintén szólva elég szar a piac általában. Mondjuk most pont van egy A9 2000€-ért (egyetlen eladó A9 az egész országban) de jelenleg ott húzta meg a határt, hogy 2000€-be bele kell férnie legalább egy objektívnek is ami nem a legalja.Canonnál van viszont most nálunk 250€ cashback EOS R vázra amivel így nézne ki a dolog
csak váz 1350€
+ RF 50 mm f/1.8 1450€
+ RF 24-105mm f/4-7.1 IS STM 1650€Aztán akad még EOS RP váz 1200€-ért és EOS RP + RF 24-105mm f/4-7.1 IS STM 1300€-ért.
-
Gaben92
őstag
"Azt a szenzorteljesítményt, autofókuszt stb azért azóta már eléggé átléptük"
Eddig értem a dolgot, de a belépő MILC is átlépte vagy csak a 4k+ €-s?
Totál laikus vagyok a témában.- Fuji nincs raktáron 500km-es körzetben sehol ahol kézbe lehetne venni és kipróbálni, szóval az kiesik.
- Sony APSC szóba jöhet, de melyik az amelyiket érdemes?
- Canonból M50-et dobtuk, de az R5 tetszett neki (azt tudta kipróbálni), budgetbe az R10 férne bele gondolom.
- Nikonból Z50 egyedül (kereső nélkül nincs élet)vihartigris + lugosi:
Egyelőre talonban van a dolog. Jelenleg ott áll a dolog, hogy próbálja rávenni magát a MILC-re de eléggé ki van az EVF-től.
-
dabgergo
őstag
Köszi, így fogok tenni!
Egyébként nem extrán fontos az eye AF, nem esküvőt fogok fotózni vele, azt már abbahagytam, csak saját családot, de ha már váltok (mert egyébként D750-el elég jól elvagyok a fix sorral) akkor legyen legalább előrelépés, azt pedig első sorban az eye AF tudná meghozni számomra.Eddigi videók alapján úgy tűnik h már azért elég használható a Nikon és a Fuji rendszere is ilyen célokra is, nem csak a Sony.
Szívem szerint talán Sony felé menné amúgy, de anyagilag nem akarok abba a csapdába besétálni mert lencsék rohadt drágák és félek h egy idő után egy vagyont ott hagynék.
Persze az is igaz h Z-re meg nem nagyon van még 3rd party lencse...
Nem egyszerű döntés, nézegetem még őket. -
dabgergo
őstag
Köszi ez tetszik jó irány!
Egyedül az merül fel bennem h ha már apsc akkor nem jobb e a fuji? Gondolom af-ben biztos nem jobb, de annak mintha jobban lenne "lelke", de nem próbáltam, csak amolyan megérzés.Egyébként melyik a legolcsóbb olyan fuji most aminek már elég profi az eye-af-e?
-
whatnot
őstag
Pont az objektív választék miatt egyre inkább hajlok a Sony felé.
A Canon EOS R7 pl. egy szimpatikus váz. Oké, nem FF, de a paraméterei nagyon jók. Viszont van kőkemény 2db RF-S objektív a Canon választékában. Biztos, hogy jönnek még, de mik, mikor és milyen áron. Így nem nagyon lehet tervezni.
Szóval lehet, marad inkább a 6fps mechanikus zár, a croppolt 4k@60fps videó és akkor a Sony a7 IV.De lehet, most inkább várok. Állítólag újabb bejelentések várhatóak: Canon R8, Sony a7 V...
Felhasználás: nem teljesen kiforrott, de valószínűleg nagyobb arányban lennének tájfotók, portréfotók, mint madárles/sport. De utóbbi is lenne.
-
freelanced
addikt
Köszönöm az infót. Lehet, hogy elengedem most akkor így.
Gondolkodtam D200 és hasonló gépeken is, vagy esetleg valami olcsó MILC, pl Samsung NX300 vagy NX2000. Alapból úgy vagyok vele, hogy azért csak nagyobb a lencse meg az érzékelő mint az adott iPhone-on de közben meg nincs összehasonlítási alapom képminőség terén.
Tudom, hogy a Samsung NX széria is már nem túl ajánlott lévén nem támogatja a Samsung, nem készül hozzá már semmi, de ilyen 30 körül mozognak a gépeik, szóval átmenetinek ki tudja, akár jó is lehetne.
-
Golota
aktív tag
Ez attól függ, min akarja nézni a fotókat. Ha egy telefon képernyőn, vagy egy kisebb tableten, akkor jó alternatíva lehet egy IPhone. Ha nagyobb méretben nézegeti, akkor tutira nem fotóznék mobillal. Pláne családi képeknél engem pl kifejezetten zavar, ahogy egy mobil szerint ki kellene néznie egy képnek.
-
DanielLong
senior tag
Köszi a részletesebb véleményt, megfontolom még egyszer.
Mr. Csizmás: Tudnál linkelni olcsóbb nagy átfogású darabot? Nekem a Fuji tetszene, csak pont ilyesmi üveg nem volt hozzá. Az volt az érzésem a teszteket nézve, hogy fényképezésre ebben az árban talán az X-S10 lenne a legtutibb.
-
DanielLong
senior tag
Azért vetettem el a Sony-t, mert videózás nem igazán lesz és a kics és összezsúfolt kezelőszervei sem tetszenek. Marad szerintem a Canon 850D, a Canon R10 kisebb lenne, de a méret nem probléma. A Canon RP túl drága, a Fuji X-S10-hez nincs olcsón objektív, Olympust elvetettem, mást nagyon nem láttam. Ha még lenne, esetleg egy Sony A7II érdekelne, de az se mai csirke már.
-
#19103744
törölt tag
Jól gondolod, másik helyiségben van ill, jó lenne netről is elérni. (VPN-en keresztül is.) Nem kellene 0-24-ben mennie, nem filmet akarok nézni csak figyelni, ezért vettem olyan kamerát is amit elvileg fel lehet éleszteni. Még nem jöttek meg bővebben csak később tudok nyilatkozni.
0519
Ha figyeltél volna az első h.sz.-ben jeleztem, h. NEM akarok kábeleket! Főleg számítógépet nem. És nem is lesznek, max. tápkábel. Örülök, h. megértem azt, h. nem kell kábelrengeteg a kapcsolathoz. Ha most minden ami wi-fi-n van utp-vel kellene összekötni, + audio video stb. akkor kb. mehetnék a híd alá lakni, de minimum esnék kelnék a kábelrengetegtől. Vannak olyan részei az okosotthonomnak amit nem is lehet másképp elérni, csak wifin keresztül.
Mr.Csizmás
Mint ezt is jeleztem, ezen a körön is túl vagyok, tengernyi videót, tesztet átnyálaztam. 500$-ig nincs semmi normális kamera. Én ezt a problémát 200€-ból meg fogom oldani. Egyébként sem jók ezek a típusok mert nem erre vannak kitalálva. Jellemzően nagy távolságokat/területet akarnak felügyelni vele. Ezeket a videókat egy S20+ -al készítettem. Kapásból. (nem ügyelve semmire) Ezt a mozgást nem tudja egyik sem követni. Két kamera már utazik az eredeti gazdájához. És nincs nagy bizodalmam az utolsóval sem ami még szintén úton van. Elfolynak, törik akad a kép stb. Nekem szinte makróra van szükségem és 30 vagy inkább 60 FPS-re. Ezt egy biztonsági kamera sem tudja 500$ ért sem ez most már kb. borítékolható. -
rbkzndrs
tag
Fuji-t nézegettem, nekem úgy tűnt kicsit kívül esik a keretemen, ha a Sony-t választanám ahhoz milyen obikat lenne érdemes beszerezni szerintetek?
vihartigris köszönöm meglesz
-
MrChris
nagyúr
Abba a Xiaomi 12X-be érdekes kamera került, ez így monitoron valóban fos, rawba biztosan többet tud. A jpg motor ahogy írtam xar majd mindegyikben, egyik rosszabb mint a másik. Vízfestmény, paca, összemosás, rajzos élesítés, főként ronda színek... Talán itt még nem linkeltem, az enyémmel ACR-el ezt sikerült részletességben kihozni, ezt pedig Neat-el szűrve iso3200. Számomra ez minőségre már egészen elmegy. Középkategóriás A52.
-
Rapid136
őstag
Nézted már a kitobi RAW-ját? (oké, talán a megfelelő szoftver kikorrigálja...)
Hogy akarsz portrézni csinálni 50mm-en 5.6-os rekesszel?
Alapvetően az egyetlen látható különbség a mai mobilok és a cserélhető obis gépek között az az egyenletes háttérmosás, amivel ki tudod emelni a témádat.
Másfelől meg a fix objektiv "rákényszerít" a mozgásra, a helyváltoztatásra, hogy megtanuld a látószögeket. Egy zoommal nem nézegeted hogy milyen gyujtótávolságon vagy, lecövekelsz és egyhelyről fotózol.
Akkor tanul az ember, ha megdolgozik a képért és megérti a fizikáját. Nem hinném hogy ez akkora túlzás lenne. -
MrChris
nagyúr
Majd egyszer próbáld ki a Fuji 15-45 kitobiját. A Lumix 12-32 meglepően éles, de a Fujié eddig messze a legjobb. Ezekhez képest a 16-50PZ... nem akarlak vele bántani, de több mint érthetetlen. Sógornőmnek ilyen van A6000-el, családi összejövésnél visszatérőn megkérdezi, hogy mit lehetne vele kezdeni, FHD-n is látszik ahogy keni a szélét, sarkokat, én meg elmondom az itt hallottakat, hogy jól rekeszeljen, meg belezoomoljon, vagy cserélje le. Csak F8-on meg sokszor bemozdul, meg a látószög is csorbul. De végülis Steve Jobs megmondta, hogy nem a készülék a hibás, rosszul tartjuk az iPhone-t.
Erről jut eszembe, hogy a mai raw képes mobilokkal 30-60 fps raw sorozatokat lehet lőni. 'Sajnos' a képminőségben is nagyot léptek. Jó pár teló kamerája eq. 24mm-en saroktól sarokig éles és részletes. A jpg motorjuk viszont nagyon gyenge. Még. De ez át is hidalható.
-
Mr.Csizmás
Topikgazda
ez talán 2019-ben volt valid

meg ami elérhető, az jó eséllyel használható, nincs plasztik virágcserép szindróma (50/1.8 ii, random 18-55)
Új hozzászólás Aktív témák
- Insta360 X4 akciókamera Adventure Bundle
- Samyang AF 85mm f/1.4 FE II objektív Sony E
- DJI Pocket 2 akciókamera (Not for Sale verzió gyártói sample)
- Canon EOS 250D gépek objektívvel, kiegészítőkkel. (2220 / 4250 / 5800 expoval)
- Canon EOS 2000D gépek, objektívekkel, kiegészítőkkel, ( ÚJ / 100 / 560 / 4200 expoval )
- BESZÁMÍTÁS! Asus H370 i5 9600K 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA CHIEFTEC 700W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB RAM RX 9060 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi 9, Xiaomi Redmi 9AT, Xiaomi Redmi 10, Xiaomi Redmi 10 2022
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3464, 96% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.


Jó szórakozást hozzá.




Mr.Csizmás
