-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
jaktib
tag
válasz pakriksz #43702 üzenetére
Köszönöm a választ.
Neked akkor bevált a motor. Kinézetben is nekem jobban tetszik mint a gs. A te motorod milyen idős mik a tapasztalatok?. Megbízható? Van egy teszt a totacar oldalon ott azt írják jó kis motor. Az érdekelne. hogy az szerinted is igaz, hogy lassú tempónál nehezen kanyarodik. A gs amit vezettem azzal nehéz volt szlalomozni nekem. -
pityaa23
senior tag
válasz Polemius #43799 üzenetére
Megmondom őszintén nekem fekete színben tetszik igazán. Túl nagyok lennének az igényeim? Márciusban kezdem a vizsgát, abszolút nem sürgős a motorvásárlás. Április közepéig lehet nézelődni szerintem. Ezért nem kéne elkapkodni. Amit ma néztem külsőre mindenben tetszett, szép plexi, hasidom, szebb tükrök stb, de az árát nem éri meg.
-
pakriksz
őstag
válasz jaktib #43801 üzenetére
Írtam, eddig amióta megvan kb 600 km-et tudtam gurulni vele jó idő hiányában. Nem volt gond vele (2001-es gyártású, kb 35 ezer km-el). Nem tudom hogy kanyarodik lassú tempónál, még nem próbáltam (de ugye itt már nem is bukok meg ha leteszem a lábam ilyenkor ). Simán lassan mentem vele amikor az autók között előre mentem, akkor nem volt gond. (az amit a tanpályán kell csinálni az szerintem elég életszerűtlen, olyan szűk fordulókra nem sűrűn van szükség a valóságban, na meg nem gond a lábazás sem).
GS-hez képest azt érzem, hogy az er-5 kevésbé rezonál, és alacsonyabb fordulatszámon sem rángat, és már ott is erős, na meg ugye jobb a váltó is, és 2000-től (de lehet 2001-től), van rajta gyári üzemanyag szint mérő.
Szerintem jó kezdőnek, mert kevés rajta az idom, a tükör karok fémek és 2 csukló van rajtuk tehát ha rádől, akkor csak becsuklik, és felállítva simán visszahúzod a helyére. Az indexek is viszonylag rugalmasak (de sajnos az itt is műanyag), és az alkatrészek is tűrhető áron vannak ahogy néztem.
Bár szerintem nem kezdőnek is jó, mert nem nagyon érzem hogy az 50 ló olyan kevés lenne normális motorozásra. Hegymenetben sem erőlködik nem kell nagyon visszaváltogatni, és bőven túl lehet vele menni a legális sebességkorlátokon. Én csak 140-ig mentem el vele, mert az nekem elég, de állítólag 190-200 reális max sebesség. Olajat nem igazán eszik, 600km alatt nem vettem észre olajfogyástTroll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
canniball
nagyúr
válasz Bogyó bá' #43785 üzenetére
Hát hogy az "öreg taták 40 évet elmotorozgatnak a szakadt 125-ös MZ-jükkel, (70-nel)" a környékbeli tavakig pecázni az egy történet. Az meg egy másik amikor egy 130-cal suhanó sportmotor elé kikanyarodik a lesz@rom bömbis/a kalapos sofőr/egyéb állatfajta.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
kcsa
veterán
válasz pityaa23 #43808 üzenetére
Csendben megjegyzem az enyém most áll fényezés alatt - igaz nem motor, hanem robogó, azon pedig kicsit több fényezett elem van És pont balesetes történet miatt De ha mindenki olyan hülye lenne mint én hogy ilyen lelkiismeretesen javít, akkor soha nem lenne gond a használt motorokkal...
-
polimorf
tag
válasz Bogyó bá' #43785 üzenetére
Egyetértek veled.
Szerintem is egy kicsit túl van lihegve ez az öltözet téma. Van egy barátom aki bejárta már motorral fél európát, és a mai napig egy katonai surranó a csizmája, sima farmer a nadrágja, és bicikliskesztyűje van, ja és egy lidlis sisakban nyomja. Megtehetné hogy drága cuccokat vegyen mert független jól kereső srác, de inkább a túrákra költi a pénzt.
Nekem is csak egyszerű olcsó gönceim vannak, de nem is érdekelnek a márkák és a divat, mert szerintem ha 150-nél a fának csapódok akkor tök mindegy milyen márkás cucc van rajtam akkor is ott maradok. Tiszteletben tartom a márkás cucc használók képviselőit is, de egyrészt nem mindenki teheti meg, másrészt nem mindenkit érdekel, hogy milyen árkategóriás cuccban nyomja. Inkább igyekszem előrelátóan óvatosan közlekedni.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Something_
őstag
válasz polimorf #43810 üzenetére
De ha 150-nél elkerülöd a fát, és 80-nál elkapod bokával a másik fát, akkor van rá esély, hogy nem törik darabokra a lábad.
Meg ha 150-nél leesel a motorról és nincs fa, akkor a bőröd megmarad.De mindenki maga dönti el, hogy mennyit ér neki az élete. Inkább nem mennék el egy nagyobb túrára farmerben és lidl-s bukóban, vennék ruhát és a következő évben mennék el, mert akkor elmondhatom, hogy megtettem mindent a biztonságomért.
-
polimorf
tag
válasz Something_ #43812 üzenetére
Persze Neked is igazad van, ha megteheti valaki akkor vegye meg a drága cuccokat, de drága göncök nélkül is lehet motorozni. Ő így is meg tesz mindent a ruhán kívűl, mert nagyon rutinos és nagyon óvatos, pláne ha nem maga megy.
Ez meg elég demagóg szöveg, hogy "mennyit ér az élete". Szerintem nem összeg vagy márkafüggő a védelem milyensége (persze ez csak az én véleményem). Hozzáteszem, ha megtehetném én is megvenném a drága dolgokat, de mivel nem így van megelégszem az olcsóval is, és nem is kacsingatok a drágák felé, inkább beletankolom a gépbe. Monda ezt egy 3 gyerekes apa[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz polimorf #43813 üzenetére
Na meg ha az ember tényleg túrázgat, nyakig felcuccolt motorral, akkor nem fog 150-nel száguldozni a kanyarokban akkor sem, ha a motorja bírná. Szerintem... (Érdekes lehet egy forró kánikulai napon 8 órát motoron ülni egy teljes testpáncélban.)
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Laraxior
titán
Ha nincs agyad a motorozáshoz akkor baszhatod bármi van rajtad, ha meg van hozzá agyad, akkor gatyában is mehetsz úgyse lesz semmi bajod.
Igen, a 130-al repesztesz egy sportmotorral, és keresztben eléd vágnak, az az agynélküli verzió, ugyanis autópályán nem keresztben, hanem hosszában közlekedünk, máshol meg nem lehetne annyival menni, ergo ha megdöglesz, tudj rá. (ugye a motoros aki felvette a saját halálát, pl, vagy a balfasz német akinek kiverte a kezéből a kormányt az út )Röviden tömören
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
kcsa
veterán
válasz Something_ #43812 üzenetére
nem akarlak bántani, de a várakozás neked se ment pl. jogsira.
-
Type-R
őstag
válasz polimorf #43810 üzenetére
ez kb olyan, mint az autósoknál, akik azt mondják, hogy a haverjuk azért élte túl a balesetet mert nem volt bekötve, és ezért ők se kötik be az övet, holott a statisztika alátámasztja, hogy az övet becsatolók nagyobb aránnyal élik túl, mint akik nem csatolják be
a sisakhoz: mint minden motoros protektorra, sisakra van egy szabvány, ha nem felel meg a szabványnak, akkor nem lehet árusítani, tök mindegy, hogy lidl-s olcsóság, vagy drága japán sisak
magyarul az olcsó lidl-s is meg kellene, hogy védjen, ezzel nem is szabadna gond legyenfarmer: sokan használnak farmert, mert úgy tudják, hogy nehezen szakad, ami igaz is
a jó farmernak nagy a szakítószilárdsága (asszem ez a neve), de súrlódás hatására szakad, mert ilyenkor nem szakító erő hat rá, hanem súrlódó
erre egy példa a hétköznapból, amikor a túlsúlyos embereknek a combjuknál szétmegy a nadrág
és ami fontos még, hogy az utcai farmerban nincs protektor, ami nem csak az esés ellen véd, hanem a szél, hideg ellen is, és védi az ízületet, ami ugye nem gyógyul meg soha, ha egyszer oda van
ez ellen jó a külön felcsatolható protektorsurranó: sokan azt mondják, hogy nem rossz megoldás, ha elég hosszú, mert tartja a bokát, de igazából, itt is a kritikus pontokon nem adja meg a kellő védelmet
ami még egy tényező, az a vastag talpa, nem annyira jó a visszajelzés a hátsó fékrőlbiciklis kesztyű: a bringások nem hiszem, hogy tartósan nagy sebességgel mennek, gyenge a szélvédelem, az ízületeknek árt, nem ma, nem is holnap, hanem majd 10-20 év múlva, és akkor lehet sopánkodni, hogy miért nem húzott rendes kesztyűt
esés esetén meg nulla a védelemszerintem nem úgy kell hozzáállni, hogy ha nagyot esek, akkor úgy is mindegy
ha nem megfelelő a védelem, akkor kis esésnél is lehet nagyobb gond, amit mondjuk egy jobb védőfelszerelés használata esetén megúsztál volnaaz óvatos közlekedés jó, betartva a szabályokat, segítőkésznek lenni, stb...
viszont az utak tele vannak őrültekkel, akkor nem tartják be a szabályokat, és a hirtelen előugró vadakról se feledkezzünk megahogy fentebb is írták, drága hobbi, de lehet ésszerűen élvezni kevesebb pénzből is
okosan kell vásárolni
ilyenkor télen sok az akció, a magyar használt termékes oldalak tele vannak olcsó, jó cuccokkal -
Something_
őstag
Az igaz, de nem hirdetem azt, hogy más se tegyen le jogsit, anélkül motorozzon. Sőt, én nem motoroztam, hanem robogóztam, viszont így visszatekintve véleményem szerint a robogó és a motor között annyi a hasonlóság, hogy mindkettőnek két kereke van, legalábbis 250 ccm és 600 ccm-ből kiindulva.
Jah és kizárólag Bp-n használtam, szóval 70-et mentem max vele, full beöltözve. 50-es robesszal pedig nagy nehezen 60-70-et, amihez ugye nem is kell jogsi. Sokkal veszélyesebb volt "legálisan" vezetni Bp-n az 50-est, mint a rendszámos 250-est.Úgy vagyok vele, hogyha lehet védekezni a baj ellen, akkor én megteszem. Gerincvédő nélkül motorozol, elesel szerencsétlenül és nyomorék leszel. 20-30e ft-ot nem ért volna meg? Mit mondasz a családodnak, aki 40 évig néz az ágyban és cseréli a pelenkát? Azt hogy drágám, tudod milyen kényelmetlen 8 órát túrázni napon gerincvédőben nyáron?
Szerk.:
Tudom, hogy te beöltözöl, nem neked szól, csak úgy leírtam[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Something_ #43819 üzenetére
Akkor én most bűnöző vagyok, mert a feleségemet csak 2 légzsákos kocsival viszem nyaralni, mikor ha milliomos lennék, akár 10 légzsákosat is vehetnék?
Ne essünk már át a ló túlsó oldalára: 80-nal túrázgatva ne kelljen már úgy beöltöznöm, mintha egy Hayabusát tesztelgetnék a kocsik között szlalomozva...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
polimorf
tag
válasz Type-R #43817 üzenetére
Autóval már karamboloztam úgy, hogy ha be lettem volna kötve akkor ma nem beszélgetünk. Pont ezért engem a statisztikák nem is érdekelnek, mert személyes tapasztalatom van.
De nem is azt mondtam, hogy senki ne vegyen drága cuccot. Mindössze azt mondtam, hogy nem mindenki teheti meg, és, hogy olcsó cuccokkal is lehet jót és jól motorozni. Van egy közeli rokonom aki megvette a drága motort a drága öltözettel együtt és tavaly annyit motorozott amennyit én hátrafelé toltam a gépet, mert arra költötte az összes pénzét. Én inkább benzinre költöm. De ez nem követendő, mindössze a saját véleményem. Ha gazdagabb lennék valószínűleg más lenne a véleményem.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Archer
őstag
válasz Laraxior #43815 üzenetére
"ha meg van hozzá agyad, akkor gatyában is mehetsz úgyse lesz semmi bajod" - bírom ezt a képmutatást, amit itt egyesek nyomatnak. Itt mindenki maximum 90-nel közlekedik (nyilván azért kell 3 literes V6-os is utcára mert kisebbel már nem is lehet elérni a 90-et...), mindenki betart mindent így nyilván nem is eshet semmi bajuk. Nem kell ide szembejövő autós meg villanyoszlop, ha az ember kimegy a városból, bármelyik kanyarban lehet egy eső utáni kavicsfelhordás vagy traktor általi szétkent sár aztán máris megvan a baj. Egyik srác egy hegyi szerpentinen kb. 20-30!! km-es sebességnél totálkárosra törte a motort, asszem 60 vagy 80 volt a megengedett. Nedves leveleken elcsúszott és elkapta a beton szegélyt. Na most ha a motor, ami azért nagyrészt fémből van, ilyen sebességnél kukára törik, akkor a "puha" emberi test mindenféle védelem nélkül hogyan tolerálja ezt?
Más:
Ugyan én sem gondolom, hogy egyedüli motoros csizma a 100k-s Sidi Vortice, minden más tornacipő de hülyeségeket ne állítsunk már. Senkinek ne legyen rá szüksége de igenis minél több és jobb vackot vesz az ember magára, az esélyei annyival nőnek. Mindenki annyit költ amennyit tud/akar erre a célra (van aki egy szutykos telefont vesz 80-100k-ért, de az nem sok, mert nyilván mindenki olyan fontos ember manapság, hogy szükség van neki ilyenre de egy csizmáért vagy egy kabátért, ami 5-6-7 évet kiszolgál, ez már csillagászati összeg), egyedül szerintem az gáz, amikor a rendelkezésre álló keretből nem akarja a legjobbat kihozni, mert jó az olcsóbb is.Én pl. sosem májerkedtem a cuccaimmal, amikor már meg tudtam venni évek alatt a jobb dolgokat akkor sem, de mindig akad egy-egy ember, aki elkezdi kérdezgetni, hogy ez meg az meg amaz mennyi volt? Nem tökmindegy? Akkor ki turkál kinek a zsebében?
Ok, azért mindig akad egy két kretén is, akinek annyiból áll ez az egész, hogy a jó hangos kipufogóval meg a drága cuccaival lehessen villogni a városban két lámpa között meg kanyarban záróvonalon előzni mert miért ne de azért talán nem ez a többség.[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
fattyu
veterán
válasz Bogyó bá' #43820 üzenetére
te. én ugye vezetek ahogy vezetek. 70 felett nem volt még perecem. és NAGYON kellett a hetvennél zakóhoz a komoly cucc.... és még álló tereptárgy nem is lett belőle.
Mindenki hiheti hogy megvédi az olcsó is.
nekem mindig az a kérdésem hogy mennyit ér a szaros életem. vagy tessék teljesen beöltözetlenül nyomni. sisak se. akkor egy perec van és fájront. vagy NORMÁLISAN beöltözni.
Elárulom annó a 70es perecemen hason könyökön támaszkodva csúsztam. Alpine cordura kabát. totálkárosra mállott a könyöke és oltári mák volt hogy a semmi sem fogta már protektor ott maradt a könyökömön... ha az 80-85 szerintem nincs két működő karom.
ennyit erről... azért mert emberek mennek 200 fölött ne higyjük már hogy 80nál nem lehet nagyon könnyen maradandó /halálos dolgokat elkövetni. pláne ne propagáljuk már.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Type-R
őstag
válasz polimorf #43821 üzenetére
"Mindössze azt mondtam, hogy nem mindenki teheti meg, és, hogy olcsó cuccokkal is lehet jót és jól motorozni."
én nem írtam sehol az ellenkezőjét, pont az utolsó pár sorban arra mutattam rá, amit te is írtál, hogy nem feltétlen kell sokat költeni
az a baj itt, hogyha előjön a motoros ruha téma, akkor mindig elkezdődik az olcsó - drága téma, és valahogy mindenki elbeszél a másik mellett
-
Something_
őstag
válasz Bogyó bá' #43820 üzenetére
Nem, te azért vagy "felelőtlen", mert érett fejjel a kezdők által olvasott fórumba beírod, hogy a vaterán vásárolt 22e ft-os bőrkabátod is teljesen jó, megjártad vele Erdélyt és nem lett semmi bajod.
Említed, hogy tele van puha protektorral. Ha egyre gondolunk, akkor az a protektor nem is protektor. Az arra van, hogyha Erdélyben lefekszel kabátban a földre, akkor növeli a komfortérzetedet, mert van egy kis szivacs, amin fekszel. De ha rendes, normális CE minősítéssel rendelkező protektor van benne, akkor elnézésedet kérem, akkor jó vétel volt.
Gerincvédőről beszélek, nehogy már a 8 órás nyári motorozás és a 20-30e ft-ért azt mondd, hogy nem éri meg, hogyha úgy van megírva, akkor motoron fogsz meghalni.
A másik, hogy a [link] ft-os kesztyűd "olcsó és jó", az sem állja meg a helyét. Max nem lesz koszos benne a kezed. Ebben is "puha protektor" van, nincs benne csuklóra rögzített öv, sanszos, hogy úgy lerepül a kezedről csúszásnál, ahogy van. Ha meg oda vered a tenyered, kézfejed, akkor szintén nem lesz koszos a kezed.Egy gerincprotektorra ne sajnáljuk a 20-30e-et. 17 évesen barátom 50-es robesszal vidéken elesett kb 30-al, olyan helyen találta el a gerincét, hogy azóta (kb 6 éve) ágyban fekszik, mert nyaktól lefelé lebénult.
Ha lett volna rajta gerincprotektor, azóta is kosarazna, elég jól nyomta.
De úgy is lehet nézni, hogy szerencsétlenül esett, így volt megírva.Fattyu által leírt mondat a fontos a kialakult helyzetben, amiért koptatom a billentyűzetet:
"azért mert emberek mennek 200 fölött ne higyjük már hogy 80nál nem lehet nagyon könnyen maradandó /halálos dolgokat elkövetni. pláne ne propagáljuk már."[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz fattyu #43824 üzenetére
Igazatok is van meg nem is: azért azt lássátok be, hogy nem ugyanakkora a veszély, ha az ember nyugis túrázásra megy, pláne egyedül (természetesen teljesen beöltözve, csak szerényebb cuccokba), mintha szándékosan, adrenalinvadászgat, műmájerkodik a városban 130-cal a kocsik között, vagy ugyanezt az autópályán jóval 200 fölött. Szerintem van különbség. Persze ha a "nagy könyvben" az van megírva hogy motoron döglök meg, azt 80-nal is lehet, sőt 30-cal is...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
polimorf
tag
válasz Type-R #43825 üzenetére
Előbb megírtad a tutit: "a sisakhoz: mint minden motoros protektorra, sisakra van egy szabvány, ha nem felel meg a szabványnak, akkor nem lehet árusítani, tök mindegy, hogy lidl-s olcsóság, vagy drága japán sisak
magyarul az olcsó lidl-s is meg kellene, hogy védjen, ezzel nem is szabadna gond legyen"
Ez a lényeg.
Minden cucc amit üzletben árulhatnak meg kell feleljen egy Törés vagy más teszten. Tehát az árat már csak a reklám és a márka növeli.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Outlander
őstag
Ejtsük már a témát... két (vagy több?) tábor van és kész.
Work until You no longer have to Introduce Yourself.
-
fattyu
veterán
válasz polimorf #43828 üzenetére
Minden cucc amit üzletben árulhatnak meg kell feleljen egy Törés vagy más teszten. Tehát az árat már csak a reklám és a márka növeli.
ezt most ugye te sem gondoltad komolyan....
léyzusom neeee
tényleg komolyan a CE minősítés az ha megvan akkor annál nincs tovább nem lehet jobb? szóljunk már az ostoba gyártók R&D részlegének hogy lazítsanak már...
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Pocee
senior tag
válasz Something_ #43819 üzenetére
Erre a jogsi nélkül Pesten csak robogóval,csak 70el,azt mondanám,hogy nincs olyan,hogy csak kicsit szarsz be...ha kicsit beszartál,akkor beszartál.
Mr.Brightside
-
polimorf
tag
válasz Outlander #43829 üzenetére
Most nem is a táborokról van szó, hanem arról, hogy jönnek új motoros jelöltek és szegények azzal vannak riogatva, hogy több százezerért kell göncöt venniük mert különben meghalnak. Holott a motorozni vágyó kezdő örül ha a motorra össze tudja kuporgatni a pénzét. Nemhogy többszázezerért még cuccot vegyen.
Ha annakidején ilyeneket olvasgattam volna lehet neki se kezdek motorozni.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Outlander
őstag
válasz fattyu #43833 üzenetére
Erre amúgy csak annyit tudok mondani, h nem rég vittem vissza egy CO érzékelőt, hatalmas anyázások közepette, augusztusban vettem, 8k körül... rajta van h megfelelt mindent szabványnak stb stb. stb..
Aztán volt egy fogyivédős teszt, amin úgy megbukott mint annak a rendje...
Szóval ezek a szabványok olyanok mint a ruhaméretek...
Persze a lidlis bukósisak az pont rossz példa, mert a törésteszten sok pontot kapott.
[ Szerkesztve ]
Work until You no longer have to Introduce Yourself.
-
Type-R
őstag
válasz Something_ #43831 üzenetére
szerintem sok sisaknál valóban a márkanévért fizetünk elsősorban többet, mert egy sisak előállítási költsége nem lehet nagyon magas
nyilván nem mindegy, hogy milyenek a felhasznált anyagok, a külső héj, vagy a bélés
egy színes plexiért képesek elkérni akár 100€, ami szerintem is pofátlanság, holott az tömegtermékbiztos, hogy a fejlesztés elég sok pénzt emészt fel, de akkor is
az én tapasztalatom, hogy a drágább sisak belső anyaga tényleg jobb, a zajvédelem is, és a légellenállás
ha valaki ezekről lemond, az mehet olcsóbbal is
a fő, hogy kényelmes legyentöbb teszten is kijött, hogy az olcsók is hozzák az előírt normákat, az más kérdés, hogy ezek mennyire elétszerűek
-
fattyu
veterán
válasz polimorf #43835 üzenetére
és melyik a jobb? ez vagy hogy toljad nyugodtan strandpapucs rövidgatyó munakvédelmi sisak kombóban az első szezont nyugodtan. majd óvatos leszel....
vagy igenis számoljuk már bele az indulásba hogy FEL KELL ÖLTÖZNI. és ez igenis 100-150 es tétel vállalható nem top cuccokból. keszztyű csimma kabát sisak. szerintem még alá is mondtam középkategóriával....
ja el is felejtettem. Ama 70es könyökön tenyéren csúszós esésnél a szűz Alpine gp pro kesztyű is kukás lett. annyit kapott a tenyere is hogy már nem védett volna legközelebb. Meg lehet nézni egy 2006-2008as gp-pro tenyérrészét meg tegyük mellé Bogyo kollega kesztyüjét... Nem maradt volna kézfejem abban kb.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Something_
őstag
válasz Type-R #43838 üzenetére
Persze, ez egyértelmű, én a "csak" szón akadtam fent
A sisak fő célja a védelem. Ha ezt maximálisan tudja (induljunk ki a sharp töréstesztből), akkor az már jó sisak.
De kolléga azt írta, hogyha meg van pl az 5 sharp csillagos sisak pl 30e-ért (Caberg v2 asszem), akkor az a feletti árkülönbség "csak" a márka és a reklám.
Fenéket, ahogy írod is.
Komfort, időtállóság, szélvédelem, pinlock, szellőzés, stb, stb.
Szóval nem ilyen egyszerű ez, ahogy megint le lett írva -
Something_
őstag
válasz fattyu #43841 üzenetére
De esőben nem szokott senki elesni, mert esik vazze és ezért lassan megy mindenki. Ha meg elesik lassan, akkor feláll és megy tovább
bogyo112: az enyém is beázik, sőt hideg is, ha hideg van...
Ezért vettem gore-tex-et, hogy növeljem a komfortérzetemet, ne kezdjek el fázni egyből és hogy ne csesszem szét az ízületeket. -
polimorf
tag
válasz fattyu #43839 üzenetére
A két szélsőségről beszéltek strandpapucs stb. meg a 100ezres csizma. Miközben azért van egy normális középút is. Mert szerintem 20000-ért is lehet elfogadható csizmát kapni. Csak nem kellene túlzásokba esni.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Archer
őstag
válasz polimorf #43828 üzenetére
Nem egészen így van. Amit CE szabványnak mondanak, az Európában a EN-1621 jelű, azon belül van a EN-1621-1 és az EN-1621-2, az utóbbi a hát és a gerincvédőkre, az előbbi az összes többire (sisakoknál más van). Attól függően, hogy mekkora erőt engednek át magukon (nyilván előre meghatározott tesztkörülményekről van szó), Level 1 és Level 2 osztályba sorolják mind a két csoportot. Szóval igen, egy adott minimum szintnek elvileg mindegyik megfelel, de van, amelyik túlteljesíti azt.
polimorf: Sajnos nem így van. 9-10k-ért egy normális munkavédelmi cipőt nem tudok venni, pedig annak csak az orrába meg a talpába kell rakni egy darab lemezt, mindegyik széthullik 2-3 hónap után, akkora sz@rok, nemhogy 20-ért olyan csizmát, ami még véd is több ponton. Inkább 40-50 körüli az az összeg, ahol már lehet elég jókat venni védelem szempontjából, sajnos ilyen árak vannak.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
fattyu
veterán
válasz polimorf #43844 üzenetére
mondom. ez arról szól hogy ki mennyire hajlandó mákra bízni illetve elhinni hogy a gonosz nagy gyárak csak azlért kérnek sokat mert rá van írva hogy sidi meg alpinestar.
nekem meg kétszer maradt bokám motor alatt. az ócska hetven ezres csimma megvédett úgy hogy kb észre se vettem.
Én azt tisztára elhsizem hogy lehet nagyon defenzíven és nem kockáztatva motorozni. én azt is tudom hogy én nem ezt csinálom. de ha kiadja neked az igazi hülyét aznapra aki ad egy olyan mattot amire nem lehet mit lépni, akkor milyen érzés lesz hogy költhettem volna többet? rendesen tudnék járni. vagy nem egy év és 4 műtét lesz hogy a kézsebész csináljon egy 50%os valamit a jobb kezemből.
Én csak azért vernyogok ezeken amugy mert ugyan nem motoron de nekem sikerült a jobb kezemet romosra törnöm 15 éve. 90%os. és így is iszonyúan limitáló kellemetlen hátrányos időnként fájdalmas.
na befejezetem a rantot... csak tényleg gondolja át mindenki hogy mondjuk 3 hét ami kiesik munkából a maximalizált 60% táppénz mellett az mennyibe kerül. én 4 perecből álltam fel vigyorogva hogy megin megúsztam ahol a JÓ cucc védett meg. szarabb cuccban lett volna nagyobb baj.
ebből kettő sakk matt volt kedves autóstársaktól. a másik kettőt én csináltam magamnak. de aki azt hiszi hogy attól hogy ő nem kifejezetten húzza neki még nem tud hibázni vagy rossz napon felülni amikor nem kéne... az naiv.
szerintem
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Ferdzsoo
addikt
válasz pityaa23 #43804 üzenetére
Huh bakker ezzel az öltözködés témával nagyon gyűlnek a hsz-ek, de elég jól toljuk hogy igazából személyeskedés és anyázás nem is lett belőle, igazán büszkék lehetünk magunkra.
Ha megengednétek összefoglalnám:
Mindenki vegye azt amit akar és jónak talál, és soha senkinek ne legyen arra szüksége hogy megtudja mennyire is jólvagy rosszul választott...Motor színre visszatérve, egyáltalán ne érdekeljen a szín szerintem, én az első motoromat nyomban át akartam fujatni annyira nem tetszett a színe, viszont műszakilag ugye rendben volt, ezért megvettem hogy majd jövőre átfujatom.
Aztán valahogy az ember szépen hozzánő a motorjához és megszerettem a kéket, pedig eleinte rendesen nem tetszett. 3 év után pedig már magam sem értettem miért akartam átfujatni annyira tetszett...
Persze ha egyből olyan színt kapsz miről álmodtál az azért megdobogtatja az ember szívét.
De műszakilag sokkal fontosabb hogy egybe legyen a gép.
A mostani gépünkhöz úgy álltam mondjuk hozzá hogy csak fehéret veszek ha nem lesz addig várok amíg lesz. Ennyi. Aztán nem is kellett várnom mert pont volt, amikor akartam venni. Szerencse is kell..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Ferdzsoo #43848 üzenetére
Én anno - a tanfolyam ideje alatt - piros Majesty 125 robogókat kerestem, erre vettem egy fekete mini-choppert... (és ez volt életem egyik legjobb döntése járművásárlás terén. A piros szín iránti rajongásomat meg a 15 éves Yarisomon élem ki).
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-Mosquito-
őstag
válasz polimorf #43844 üzenetére
A 30eFt-os vacak Nitro csizmám úgy beázott mint a sicc. Akkor jöttünk haza Szepesi várból meg Veletek voltam még gurulni akkor is szakadt az eső. Utána vettem a Daytona goretex-es csizmát. Nem tudom mi a franciért vártam ennyit,egyik legjobb döntés volt,hogy megvettem.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Politika
- Milyen légkondit a lakásba?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Azonnali processzoros kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen házat vegyek?
- További aktív témák...
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest