-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
#31733248
törölt tag
válasz zgospel #105119 üzenetére
A Ford topicban van egy srác, aki a kopásnak kitett részeket kővédő fóliáztatta és kerámia bevonatot rakatott a gépre:
"A fóliázás összesen 230 ezer volt, a kerámia 140."
Szóval tényleg drága, számomra egyszerűen nem ér ennyit.
-
runner 125
nagyúr
válasz zgospel #105119 üzenetére
Igen, a kavics elleni fólia a leges legdrágább, bármilyen színes fóliánál drágább. Hisz eleve sokkal vastagabb anyag, más a felülete, sokkal jobban kell törekedni a kb. tökéletes áttetszőségre, stb.
Micsurin
Nem használtam, de láttam már ilyen felületet, meggyőzően erős, egybefüggő és homogén felület volt. Igen, lehúzható egyben.
Viszont az tuti, h egy tankpadot nem vált ki. Hisz gondold végig, a slicc cipzártól elkezdve, a kabát gombjai, patentjei, mind hozzáérnek és 100% h pár hónap használt után kikezdi..
Tankpad kiváltására egy alternatíva van, a fent tárgyalt kavicsfelverődés elleni áttetsző fólia.
Az oldaltáskák alá szintúgy javasolt ilyet tenni. Annó vaterán árulta valaki 3M típusút egyedi méretben leszabva is. Felrakni nem nagy kunszt, youtube-n van jó néhány videó erről."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
z123456789
addikt
válasz zgospel #105308 üzenetére
Na, akkor sehol sem kap papírt. Egyébként én is szeretem a hangját is. Bevallom.
Nem értem az összefüggést a szerviz és a műszaki között. Abban az esetben igen, ha ez egy új, kötelező szervizes motor, és egy márkaszervizről beszélünk.
De nekem egy "tasim" van, aztán ő viszi el egy állomásra, miután lecsekkolta.
Így maximum az ismeretségi szintjén múlik, hogy mennyire baszakodnak a motorral. Ha van még ilyen lehetőség egyáltalán 2019-ben. Gondolom én. Mondom, sosem műszakiztattam még motort. De mondjuk autót sem.[ Szerkesztve ]
-
coccolino
aktív tag
-
Ferdzsoo
addikt
válasz zgospel #105338 üzenetére
Ezt meg kell cáfolnom én a sidi vortice-mban elég sokat gyaloglok és sehol soha nem zavar vagy érzem kényelmetlennek. Értem ezalatt hogy ha pl meglátogatunk egy várat, simán órákat elvagyok benne ide-oda gyalogolva...
Úgyhogy ez nagyban csizma függő is.-[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
coccolino
aktív tag
válasz zgospel #105338 üzenetére
tisztában vagyok vele, hogy versenycsizma, ahogy az elején írtam - korábbi baleset miatt - nagyon fontos szempont a biztonság és a "sima" túracsizmákban nem igazán van pl. csavarodás elleni védelem
vannak masszívabb túracsizmák amik talán többet ígérnek, és napi szinten is könnyebben viselhetőek, hosszú távon ellenállóbbak az időjárással szemben is, így a két típus között vacillálok
túracipőt használtam eddig, de eljött az új cipő vásárlás ideje, és ha már ennyit kiadok, szeretném a lehető legtöbbet kihozni belőle (az ésszerűség határán belül)igen, ez is egy tanácstalanság, hogy napi szintű használathoz tényleg szükség van-e a teljesen vízálló cipőre, mert úgy is keveset megy az ember, de tapasztalat alapján pl. múlt évben voltak olyan viharok, amik percek alatt jöttek, és 10 perc után már víz alatt volt az egész város, és reggel befele nem tudom megtenni, hogy várok fél órát
az meg, hogy komplett ruhatárra közlekedem, megint nem opció nekem''I am the world bigest washed up SUPERSTAR!''
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz zgospel #105415 üzenetére
Nincs igaza: miért kellene egy autós jogsihoz automatikusan adni az A1/B125-öt?
- az autós jogsinak nem feltétele még a biciklizni tudás sem, de ti feljogosítanátok - a legalapvetőbb tanfolyam elvégzése nélkül - egy 90-100 végsebességre képes, akár utast is szállító jármű vezetésére? Normális?!
- Nagyon jó szerintem a jelenlegi B125 képzés, aki tényleg két keréken (is) akar gurulni a városi forgalomban, annak igenis kell ez a minimális (és nem is drága!) képzés! Az, hogy mindenki lusta, fillérbaszó dög, az nem jogosít fel semmire sem.
Ha én 50 évesen meg tudtam csinálni az A1/B125-öt mindenféle robogós előképzettség nélkül, majd két és fél évvel később (mikor tényleg kedvet kaptam a motorozáshoz, valamint rájöttem a 125-össel való hosszú távú túrázás hátrányaira...) újabb KRESZ-tanfolyammal, újabb rutin / forgalmi vizsgával upgradeltem korlátlanra. Ha én meg tudtam csinálni, más is meg tudja!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz zgospel #105418 üzenetére
"...A motoros jogosítvány képzés meg csak arra jó, hogy ne essél fejre a második kereszteződésben. Édeskevés az a gyakorlat amit ott kapsz, sajnos...."
Ezt elfogadom, de most képzeld el: valaki még rendesen bringázni sem tud, leteszi az autós jogsit, felül egy 125-ösre, és a legelső vészfékezését sem tudja megcsinálni, amikor "megijeszti" az első, figyelmetlenül elébe kanyarodó autós. Mennyi baleset lenne így?! A motoros rutinpályán legalább azt megtanítják, hogy 50-es tempóról 12 méteren belül hogy kell megállni! Nem sok, de a nullánál végtelenszer több!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz zgospel #105420 üzenetére
Ha a - totál kezdő - delikvensről feltételezzük, hogy legalább az első pár száz megtett kilométere alatt betartja az előírt sebességhatárokat, azért sokkal kisebb lesz a sérülés nagysága... ….Egyébként meg igen: én az autós képzésbe beiktatnék egy 2-3 órás segédmotoros rutinpályát - anélkül még M jogsit sem mernék "ingyen" adni a delikvensnek, nem hogy A1-et...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz zgospel #105422 üzenetére
Egy autó vezetése egy 125-ös motorétól ezerszer jobban különbözik, mint egy 125-ös motoré egy korlátlan jogsival vezethetőétől. Ezt saját tapasztalatomból mondom, lépésekben szereztem meg az A-t.
Miért várnánk el, - miközben pont arról beszélünk, hogy a 25-28 órás teljes, korlátlan motoros tanfolyam sem tanít meg motorozni semennyire sem, azonnal menjünk tréningekre - hogy 125-ös jogsit ingyen, mindenféle legalapvetőbb motoros ismeretek és rutin nélkül, fáradság nélkül hozzánk vágják? mert ez így marha kényelmes lenne? Ki lenne a felelős ha a delikvens a legelső kanyarját sem tudja bevenni 50-nel (80-nal), mert soha nem kellett neki rutinpályán keringenie? Esetleg nem csak magában, hanem a többi közlekedőben is kárt okoz?
Miért kellene több tízezer (százezer) a motorozáshoz abszolúte fogalmatlan egyedet a nagyvárosokra szabadtani? Én nem könnyítenék, hanem szigorítanék: az M-et is rutinpályás vizsgához kötném, a nagyobb kategóriákat (az A1-et is) valamiféle komolyabb motoros tréning elvégzéséhez. Akkor kevesebb kezdő szenvedne / vagy okozna balesetet az utakon.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
HSM
félisten
válasz zgospel #105054 üzenetére
Szuper kis gép, grat hozzá!
(#105065) zgospel: "Annyi hogy a nagyon sportos futómű ellenére simán végigjöttem vele ugyanúgy a legszarabb úton is mint a Fazerrel. Egyáltalán nem veri se a seggem se a csuklóm. Csak ez nem hintázik közben, hanem átsuhan, simán kimozogja. Fekvőrendőrön még jobban is gördült át, meg fékezéskor sem borul le az eleje. A Fazer lágyabb volt de nem mozogta így ki a hibákat."
Ebben az a vicc, én tökéletesen ugyanezt tapasztaltam a GSXR1000 vs. SV650 futóműve esetén, és ezért is akarok majd egyszer egy normális futóművű vasat. [link] Jópáran néztek pedig hülyének, sportfutóművet a kényelemért...
Abban mondjuk még nem vagyok teljesen biztos, hogy ezt a SV fejlesztgetésével, vagy egy XSR900/Street Triple R esetleg DL1000 vásárlásával akarom-e majd idővel orvosolni. Az SV fejlesztgetésénél a jogi bonyodalmak tartanak vissza leginkább.(#105134) coccolino: Nekem a tankra ők rakták fel a fóliát: [link]. Hibátlan, igényes munkát végeztek.
-
HSM
félisten
válasz zgospel #105459 üzenetére
No igen, ez a másik fele, így makulátlan gyári állapotban jóval többet ér, mintha rádobnám a sokkal jobb, de típusidegen cuccokat, onnantól mindenki a bontószökevényt látná benne. Mondjuk a használt áraktól nem vagyok elolvadva, kb. 1M lehet egy patika példányért elkérhető.
Anyagilag viszont mondjuk egy műtét lenne maximum ~3-400K, viszont eladható alkatrészek maradnának, szóval azért végül jóval kevesebb is lehet. Plusz 0KM-es kora óta a tulajdonomban van, szval az se utolsó szempont, hogy erről tutira tudom, hogy tökéletesen egyben van, csak 6 éves múlt. Kényelmes is, nem fogyaszt sokat, a motor ereje is bár picit lehetne több, de jól kiszolgál, karbantartani sem kerül nagyon sokba. Ez a fejlesztési összeg lényegesen kevesebb, mint mondjuk egy hasonló korú Triple R-re vagy fiatalabb XSR900-ra váltás minimum bő egymilliós költsége. Idén sajnos a motorváltás még szerintem anyagilag nem lenne reális cél, inkább túrázni mennék el ide-oda. Aztán még az is opció, hogy idén még tolom az originál SV-vel, töltöm picit a malacperselyt, aztán majd jövőre meglátom, váltás, vagy upgrade, hátha addig olcsósodik picit a kínálat is.
-
HSM
félisten
válasz zgospel #105462 üzenetére
K8-as, de csak 2012-ben lett először forgalomba helyezve 0km-el. Most van benne 21K km, ha jól emlékszem.
Nem nehéz motor amúgy, 169kg szárazon, és elvileg 190 körül menetkészen. Egyedül jól elvagyok a 75 pacival, túrázni éppen jól lehet vele, utassal viszont már kicsit lomha, de olyankor úgysem húzom neki annyira.Én is a gyári állapot híve vagyok, csak gyárilag erre nem került túl jó futómű sajnos. Amúgy ami egyszerűsíti a dolgokat ennél a típusnál, hogy elég sokmindent össze lehet válogatni bontott GSXR alkatrészekből, amikkel gyakorlatilag gyári minőségben meg lehet csinálni, nem túlzottan horror összegből. Hátrány, hogy ehhez komplett eleje kell, felni, fékek, tárcsák, nem csak a teleszkóp. Gányolni, mókolni nem akarnám.
Pl. ez a munka eléggé tetszett: [link].[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz zgospel #105459 üzenetére
Köszi szépen és a többieknek is. Igen tény, hogy a Ducati felé húz a szívem. Az is megvan, hogy az R lenne pariban vele, de árban itt nagyon így jön ki a dolog. Egyedül annyi, hogy amire nekem kellene, ott kb feleslegesen ügyesebb a Triumph.
Valamikor májusra szervezek valahogy teszteket és eldöntöm aztán lesz valami.Amúgy japán már volt elég az életemben gsf400-tól kezdve egy gyák gixeren át egy hornetig. Most valami más kell.
(#105458) geresics: Szerencsére szeretek szerelni, sőt boldoggá is tesz. Bár nem hiszem, hogy új gépeknél ez annyira szempont. Ahogy fentebb is írtam a szívem a monster felé húz nagyon, de majd meglátjuk győz e a racionalitás.
Ráadásként pedig a párom is a Ducatira szavazott, bár az ő véleményében pont nulla a racionalitás.
[ Szerkesztve ]
-
erikke17
őstag
válasz zgospel #105484 üzenetére
Igen azt néztem én is. Gondolom jobb ha visz magával az ember egy szakit aki rá néz. Persze ott az a lehetőség is, hogy csak dizájn végett cserélte előző tulaj.
||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
-
vlevi
nagyúr
válasz zgospel #105491 üzenetére
Tracerre (GT-re nem) pedig 300 ezer kedvezmény van, ha jól emlékszem májusig.
Az MT10-re pedig talán 400.
Ez, ha jól emlékszem egyébként pont annyi kedvezmény, hogy idén jól megdobták az árakat, és nagy kegyesen egy ideig a tavalyi áron adják a motorokat...De a kistigris 3 milláért még mindíg tényleg jobb ajánlat. Kár, hogy itt a keleti végeken nem ismerik. De, talán mégsem, mert ahogy nézem ez azért mégiscsak használt motor.
-
vendingo
veterán
válasz zgospel #105656 üzenetére
Nálam a kábelok égtek.
Más: Egyáltalán még gyártanak analóg műszeregységgel motort? Nekem ezek a digitális csodák nem jönnek be.
Analógon a szemem sarkából is látom, hogy merre állnak a mutatók, itt meg olvasni/figyelni kell mindent.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Micsurin
nagyúr
válasz zgospel #105700 üzenetére
Osztan a formula egyes autókat is megmérik e majd? Elvégre azok is zavarják a nádi túzok nyári párzási énekének a terjedését és így veszélyeztetik a populáció természetes szaporulatát.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
runner 125
nagyúr
válasz zgospel #105747 üzenetére
Hát ez az. Legalább lett volna sötétszürke, vagy újra fekete, azt mondom még az átlag népnek fel se tűnik, h most a schwarz alatt mit ért az oszták, de pont fehér?!
Micsurin
Felesleges pénzt költeni a HD képekre, a tárcsák viszont meglepően újszerűen voltak. Tehát a km lehet valós, mert válla kb semmi nem volt. Persze ha valaki túrázni használja, többször használ motorféket, 40-50.000km-nél is lehet újszerű egy tárcsa.
Chris0321
Nem lopott motor, az meg h át van fényezve és sérült volt, szerintem nem elég arra, h bármit csináljanak.. Meg alapvetően én erre több enerigát nem is szándékozom fordítani.
geresics
A múlktori videód kapcsán már akartam írni, h vegyél sürgősen valamilyen endurot, vagy cross-t. Mert azt az Aprilia-t már régóta nem a "rendeltetés szerű felhasználási körülmények között" használod.
De ne ilyet.. 22 LE, 140kg. Ezzel élvezettel nem lehet csapatni földúton. Megint tipikusan egy városi padkaugró, autós hasonlattal SUV. Vagy arra remek, h a gazda kiguruljon vele a határba és megnézze milyen lesz a termés..
Gyenge, nehéz, pici rugóutak, vékony kis gyönge futóművek.
Keress rá a CRF250L-re. Ugyanez a geometria, meg kb. a blokk. Azt többen tesztelték.
Az ára is beteg, 900k-1M-ért már sokkal jobb használtmotorok vannak.
Az fix h én kihagynám.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Reaper
őstag
válasz zgospel #105791 üzenetére
és bigdady neked is köszi
A sisakra jó lenne ha 50-be beleférne, de elmegyek 80ig, ha megéri.
Lényeg, hogy jól kilássak belőle és szellőzzön. Plusz ha van napszemüveg, a páramentesítő akkor az is jó lenne Sharkból, teljesen laikusként a Swal-t néztem ki, bár nem tudom nem túlzás-e egy full kezdőnek egy ilyen.Abba mondjuk bele se gondoltam, hogy a használt piacon valószínűleg tényleg a kényelemre mennék és rosszul választanék, teljesen jogos észrevétel.
Leginkább olyan ruha kéne, ami használható utcainak is, városban lesz 90%ban használva.
Újakat nézve cipőből ezt, dzsekiből pedig ezt néztem ki, de látom mindketten a bőrdzsekit ajánlottátok, az tiszta, hogy jobban bírja, de tudnak a modern bőr cuccok már szellőzni? Meg vízállóak? Nyilván nem monszunra gondolok. Régi bőrkabátom az van, de majdhogynem rámrohad[ Szerkesztve ]
-
etnies
senior tag
válasz zgospel #105791 üzenetére
Nem értem az itteni bőrruha fesitizmust, közúti balesetben semmivel nem ér többet, mint egy jó kordura, ellenben hidegben hideg, melegben meleg, vizet nem bírja, kényes az anyaga, mindenféle aláöltözőket kell használni.
Pályán az egyrészes, púpos ruhának van értelme.
Közúton nincs tér, nem csúszod ki tisztán az esést.
A motorosok nem abban szoktak meghalni, hogy a hosszú aszfalton csúszás után elfertőződnek az égési sebeik, hanem abban, hogy leszakadnak a belső szerveik- illetve végtagjaik."önmagam hite vagyok magamban"
-
Reaper
őstag
válasz zgospel #105798 üzenetére
Akkor ezek szerint ez is egy túlértékelt extra lehet. Viszont akkor lehet kezdem valami 50 ezres sisakkal, a különbözetet meg rádobom a kabátra.
Cipőből találtam frankón kinéző kb rendes acélbetétes bakancsnak kinézőt, de az egy százas, annyit meg első körben nem költenék rá. [link]
Ahogy láttam a leírásban, külön gerincprotektor vehető bele, asszem kb 5 ezerért, annyit simán megér.etnies: azt hittem ezek a cipők védik a bokát (azt írják, hogy vann benne valami bokavédő), de akkor ezek csak a vicc kategória? Esetleg akkor ez?
Vagy esetleg ez?Kabátból van amit konkrétan ajánlotok?
Lassan úgy gondolom a börzére sem lesz érdemes kimennem, mert mindenből újat veszek
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz zgospel #106229 üzenetére
Nem jártam arrafelé, de amúgy is be van jegyezve, aminek kell.
geresics: Natürlich! De a JDM hátsó lámpáim még többet.
-Mike-: Nem, cipőben, mert tudok rendelni új pedálgumit, ha kell.
[ Szerkesztve ]
-
#74459392
törölt tag
válasz zgospel #106254 üzenetére
Ha elég gyorsan mész, azt a fél kilométert legurulod
Mennyire pontos amúgy? Épp valamelyik nap olvasgattam a Triumph Street Twinről és azt írták, hogy ez a hatótáv kijelzés nem működik a legpontosabban. Mondjuk nem emiatt nem veszek ilyen motort (egyelőre), van még előtte pár a sorban a kívánságlistán Moto Guzzi V7, Yamaha XVS 900R
-
z123456789
addikt
válasz zgospel #106283 üzenetére
Azt mondod?
Mondjuk a következő még az lett volna megoldásnak, hogy leszarom. Büntessen meg!
Egyébként igazad lehet, már megy a háborgás sok helyen nyomdafestéket nem tűrő hangnemben is.
Hál isten mondjuk nekem a kipun kívül minden gyári. Nem is vágyom nagyon kiegészítőkre.SC Project! Tényleg! Annyit még ki is adnék rá. Meglátom, aztán vagy ez lesz, vagy a db killer a TB-be. Mert amúgy szeretem azt a kipufogót.
Köszönöm a tippet.[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz zgospel #106283 üzenetére
Ha valamiből van Carbon, akkor az jó eséllyel szürkés, feketés színű, nem? Csak mert ez a forma jobban tetszik. Egy kicsit odschoolabb, ahogy lassan a motorom is. A másik sem rossz, de valamiért ez ragadott meg...ja, az ára miatt, ezzel lehet kevesebbet is fogyasztana?
[ Szerkesztve ]
-
-
-
Agostino
addikt
válasz zgospel #106320 üzenetére
köszönöm mindenkinek a tippeket!
átmegyek másik boltba szívesen, összeraktam magamnak mára egy több megállós útvonaltervet. : ) ha csak tényleg pár napot kellene várnom akkor az is belefér, viszont jövő hét végén kezdődik a rutin, szóval heteket nem tudok várni egy termék beérkezésére, eddig meg a munkám miatt nem volt időm fizikailag boltokat látogatnom : ) plusz mostanában azt látom, tisztelet a kivételnek, hogy ha az eladó azt mondja egy-két nap alatt itt lesz és szólunk ha bejön azonnal, nekem kell két hét után csörögnöm hogy wtf, nem ebben állapodtunk meg.
[ Szerkesztve ]
hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse
-
runner 125
nagyúr
válasz zgospel #106361 üzenetére
Alapvetően érdemes valamilyen waxot venni rá, majd évi 2x átdolgozni vele. A sorrend ilyenkor: tisztára mosás (PH semleges samponnal, így a felvitt wax réteg utáni mosásnál a waxot a sampon nem fogja leszedni, csak a koszt!), szárazra törlés (csak mikroszálas kendőket, szivacsot vegyél!) wax felhordás, 15-20 perc száradás, majd mikroszálas kendővel szépen körkörös mozdulatokkal áttörölni. A wax védi a fényezést, kevésbé bántja az UV, s a kosz sem ül úgy bele, tehát könnyabb lesz tisztán tartani, illetve a víz is könnyebben lefolyik róla.
Az ilyen kész törlőkben kevésbé hiszek, mert egyszerűen össze tudod karcolni vele a motort. Mikroszálas szivacs, melegvíz némi autósamponnal. Naked bike, nincsenek akkora felületek, mint nálam. Ha nagyon koszos is, max negyed vödör vízzel átmész a fehér részeken és pikk pakk kész.
Jah és legalább a tankot ahol hozzáér a lábad fóliáztasd le! Raknak rá frankó kavicsfelverődés védő fóliát, mert fehéren ha megkopik a lakk, na az azonnal látszik sajnos és messziről is. Bemattul, beszürkül, mintha koszos lenne, csak sajnos azt eltüntetni már nagyon nagyon nehéz kopás után. Nézesd meg valami szakival, az ülés végénél és a comb / térd belső résznél végig húzasd be."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Ghost of Tsushima technikai teszt
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Milyen videókártyát?
- Még több AI-t hozna a Windowsba a Microsoft
- Robotporszívók
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Politika
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs