-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz forceberg #56100 üzenetére
Igen, de már le lettem hurrogva emiatt. :-D Mivel sokat tankolok külföldön, a sima alap shell-el is csendesebb, jobban megy, mint itthon az agyon ajnározott prémiumokkal.
Egyébként, ha itthon tankolok, akkor fele-fele arányban tankolok molt és shell (mind kettő premium) egymás után, akkor kb azt a hatást érem el, mint az előbb említett sima külföldi alap üzemanyaggal.
Egyszer sikerült sima mol-t tankolni bele, azt hittem kitépem a hajam, annyira szar volt az autó. Egyébként az omw premium-tól is hangosabb lesz és már sokadszorra olvasom ezt rönósotól. Graz-ban meg a tkm tudja hány omw kút van, szerintem legalább 5, bármelyiknél beletolom az alapot és észrevehetően jobb lesz az autó.
Azt írják mende-monda meg placebo, mondják csak, de én úgy próbálok kalkulálni, hogy itthon ne nagyon kelljen tankolni. Viszont a kinti premium és alapoknál én nem érzek ég és föld különbséget, sőt szinte semmit. Egyszerűen jobb az üzemanyag külföldön.------------
Valvoline-t nem próbáltam még, de ha beválik, lehet nem is kell csak xado, maradok motul+vt.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
polonic
félisten
Azt tudjátok, hogy 2013-as grand scenic dynamique felszereltséghez jár a xenon?
Ha nem, akkor milyen izzókkal szerelték őket? -
AMD Power
titán
válasz forceberg #56106 üzenetére
Nekek az Astraba a Mannol nagyon bevalt. 5W40 vettem bele. Evi 8000km varosi hasznalat mellett alig evet belole. Max egy-ket dl.
Megane hasznalt mar valaki ilyet?
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Tom5
addikt
Jövő héten cserélem az olajat az 1,4 16V-ben. A tipikus Elf 5W40-est. Aztmondjátok akkor van jobb?
Ár annyira nem tényező, ezen nem spórolok. Napi szinten használom a kocsit. (100km 80%autóut/20%város)) -
rob210
Topikgazda
Én tök jól elvagyok az ELF-el, de mindenki azt rak bele amit akar.
Renault power
-
polonic
félisten
Ha már szóba került az olaj, akkor én is kérdeznék.
1.6 dci-be a gyári elf-en (ez melyik is konkrétan), milyen olajok mehetnek bele? Melyik minősítést kell nézni? -
speedydb23
senior tag
válasz rob210 #56114 üzenetére
Azért egy szívó benzinesnél talán nem annyira jelentős a különbség az olajaknál, mint egy turbó dízelnél.
Egyébként én is eddig ELF-et használtam a Renault-ba, de attól, mert ezt ajánlják, még ne higgyük el, hogy ez a legjobb a motornak...
(Érdekesség de a gyári Renault F1 istálló is lecserélte a(z)
ELF-etTotalt-t Castrol-ra)[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #56114 üzenetére
Pedig elég sokszor hangoztattad anno, hogy az ELF-et soha többé, inkább xado, nyilván nagy lehetett a fejlődés azóta, hogy 180 fokos lett a megítélésed. Ezt most nem rosszindulatból írtam, de furcsa!
Egyébként, az elf addig tökéletes, amíg nem mész huzamosabban vele 150 felett. vagy főleg városban használod, mert utána, mint írtam is max 3000 km és a motor legszívesebben kiöklendezné velem együtt.
Egyszerűen az az olaj (SXR 5 40) az én autómba nem jó és nem is fogom belerakni, mert egy hulladék a többihez képest. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
De a lényeg:
Végül nem kellett Bécsbe mennem, de így is mentem 418 km-t. Ebből pálya, kb 300 néha megküldve 170-ig, de a tempomat 148-ra belőve.
A motor valami brutálisan vajsimán és csendesen jár, élvezet húzatni. A VT tuti, hogy még rányomott erre, a motul önmagában is selymes járásúvá tette, de ennyire finom még attól sem volt. Én nem is tudom, hogy idáig miért nem fedeztem fel ezt az adalékot. Eddig csillagos ötös. De ugye ennek egyre jobbnak kell(ene) lennie, nos kiderül majd 4-5 ezer km után, mit tudnak együtt igazából. (MOTUL + VERYLUBE TURBO) -
meroly
veterán
válasz meroly #54647 üzenetére
Ehhez újabb fejlemény, hogy a hibát eddig nem nagyon tudtam mihez kötni, ezt a torpanásost.
Van hogy előjött van hogy nem, ha finoman nyomtam gázt általában nem, meg ugye csak 4000 fölött, de ott se mindig.
Na ma kicsit járattam pályán, meg van benne egy adag spuri is, gondoltam kormolom és azt vettem észre, hogy 2-ban lepadlózva 4000-ig pörög és ott megtorpan, nem pörgeti tovább. 3-ba rakom és ott csak torpanás, de pörög magasabb fordulatra. Persze újra próbálva 2-ben is csak torpanás és megy tovább, de lepadlózásnál az esetek 99%-ban megtorpan és vagy/ott is marad.
Hamarosan eljutok szerelőhöz uzemanyag nyomást mérni, csak gondoltam hátha segít a további ötletelésben.[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
AMD Power
titán
válasz forceberg #56113 üzenetére
Nalunk lehet,hogy nem. Kulfoldon nagyon szeretik. En elotte a 2x dragabb Total hasznaltam. Es nem volt jobb , Szoval engem meggyozott.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
footy
addikt
-
rob210
Topikgazda
Nincs 180 fokos fordulat, csak pénztárca barát ésszerűség.
Egy a régibe raktam a xadot, mert abban már 350e felett volt a kilométer.
(398al adtam el bontatlan -motorral)A mostanihoz viszont az elf plussz minden második cserénél a xado adalék és tökéletesen teszi a dolgot. Az enyém egy 107 lovas benzines ezt sose felejtsük el.
Turbósba én se ezt raknám, hanem a xadot vagy az eneost.Ennyi a mai napig vállalom, hogy az elf 10w40 ese sz@r.
Viszont az 5w30 assal nincs bajom.
Az 5w40 ről meg nem tudok nyilatkozni mert sose használtamAmikor kérdezi mindenki akkor én mindig az 5w30 at ajánlottam.
Az, hogy a xadot nem irom az meg már azért van, mert senkit semmiről nem akarok és fogok meggyőzni. Elegem lett a hitetlenekből, meg kioktatókból. Nincs harag senkivel szemben, csak a szélmalomharchoz, már öreg vagyokRenault power
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #56124 üzenetére
Értem én, de megcseszhetem az ésszerűséget, ha (nálam 2 héten belül) az ELF nem rosszabb, hanem kimondottan szarabb lesz és csak egyre hígabb gané lesz belőle. Márpedig én biztosan nem fogok olyan autóval járni, ahol ennyit bír az sxr 5-40. Egyébként nem kell védeni az 5w30-cast sem, ugyanaz, nem bírja a "nyomást" (nyomatékot) hosszútávon elviselni, egyszerűen nem 150 feletti és főleg nem tartós 200-250 km/h közöttire tervezték ezeket az olajokat. Ami nagy kár, mert emiatt hamar megdöglenek. Inkább kifizetek négyszer annyit, de nekem kussban legyen minden és a motor érezze és hálálja meg a törődést.
És meg is teszi.Az LM top tec 4400, meg motul 8100 x-cess-nek meg sem kottyannak a tartós 200 feletti autókázások, meg a durva (ki)gyorsítások, sőt mintha egyre jobbak lennének az idő múlásával. Na itt a különbség.
De többet erről én sem írok, mindenki azt használ, amit akar. Azért a XADO LUXURY DRIVE-ot biztosan kipróbálom, meg kíváncsi vagyok majd Forceberg kolléga tesztjére is, ha kipróbálta a Valvoline-t.
-------------
Na, pl az ENEOS is felkerülhet a kipróbálási listára
[ Szerkesztve ]
-
szasanyi
félisten
Fluance-ben szélvédőcsere volt emiatt vettem egy pár új, Valeo 600/400 Silencio X TRM lapátot az ablaktörlőre. Kissé nyekereg mikor elindul a törlés, ami zavar... Ez normális ilyenkor? Bekopik egy idő után és megszűnik-e ez a jelenség, vagy érdemes lenne reklamálnom a vásárlás helyén?
-
forceberg
veterán
válasz szasanyi #56128 üzenetére
Próbáld ki, hogy használat után, leállítás után fordítsd át, hogy az indulásnak megfelelő irányba álljon a lapát.
Hideg van, keményebb a gumi, plusz ha sokat áll "visszajövő" állásban, akkor induláskor még ugrálgathat is, mire átfordul.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
rob210
Topikgazda
Rendben nem is azért írtam, sőt direkt kiemeltem, hogy az enyém benzin 107 ló.
Ezzel soha nem fogok 170 et se menni, nem hogy 200 felett
Oda már valóban nem raknám én se az ELf-et, de lássuk be te extrém felhasználó vagy.
Ennyit és ilyen körülmények között talán még 3 an használják az autójukat innen a fórumról.
Ezek majdnem verseny körülmények.
Nagyobb nyomatéknál nagyobb nyíróerő keletkezik, amihez illik speckó olajat használni.
Tehát egy véleményen vagyunk, de az ELF elnyíródása idő előtti elhasználódása, nálam és a városban meg keveset pályázóknál nem fog előjönni.
A hidegindítási tényezője viszont jó, nekem meg elég sok hidegindítás van.Renault power
-
forceberg
veterán
válasz polonic #56131 üzenetére
Első körben tedd bele nyugodtan a Full Tech-et, aztán közben nézegess körül.
Minden hidegindításkor nézz azért rá a digit szintmérőre.
Rob is, amit írt, valóban normál használatnál valószínűleg fel sem tűnik a különbség.1.5 fogyi L3 kombi: FC 4,8-at írt, de 5,25-re jött ki most hidegben a tankolással mérve, ugyanazon a kútfejen újra teletankolva. Lukoil Nitro. Nagy átlagban 20km-es távokkal, hideg motornál persze kímélve hajtva, az első pár km-en odavissza pár megállással tarkított belterület, aztán 100-110-es utazótempó.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
FRENK1988
veterán
Megane/Scenic I tulajok!
Nektek is gyorsan megy a tankszintjelzes? Alig mentem 300km-et teletank óta és épp féltank felett vagyok egy paraszthajszállal. Ez normális? Vagy tényleg 10liter a fogyim...Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
Steven
addikt
válasz FRENK1988 #56135 üzenetére
Gondolom attol függ ,hogy használod én a Vitarámba raktam már bele 14 litertameg 6 litert is (1,4 turbo) amúgy átlag 8
most a 2 literes megane amióta nálam van 10 litert ír átlag fogyira, de rövid távokra használom... városba csak...
üdv
[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
rob210
Topikgazda
-
xuldar
őstag
válasz FRENK1988 #56143 üzenetére
Ha 4000-ig pörgeted a motort, ne csodálkozz, hogy 10 litert is megiszik. Nekem 1,4-es szívóbenzin van, ha gyorsításnál pörgetem 4000-ig, 18-20L-re megy a pillanatnyi fogyasztás. Igaz, nekem van fedkomp, és erre van állítva a kijelző.
Szerk: Az én fedkompom elég pontos, mindössze 1dl az eltérés a tankolás után számolt és a kijelzőn mutatott fogyasztás között.
[ Szerkesztve ]
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
speedydb23
senior tag
válasz FRENK1988 #56143 üzenetére
Fogyasztást sosem a mutató alapján mérünk...
Tele tank -> mész 100 km -> Tele tank
Ami belement annyi 100 km-en a fogyasztásod, ez a legegyszerűbb módja a számításnak!
Ami még segíti a pontosságát a fent leírt mérésnek, hogy ugyanarra a kútra, és lehetőleg kútfejre menj tankolni mint ahol tele toltad.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz forceberg #56144 üzenetére
Akkor legyen itt egy (amolyan) extrém adat is.
235km/h (GPS) óra szerint 250km/h óránál az FC nálam 24.5-25 liter körül mutat, de a kútra érve ez "csak" 20-21 körül van, szóval itt már elég durva eltérés van, szerencsére lefelé. Bár az a 3-4 lityi ilyenkor már olyan mindegy. -
xuldar
őstag
válasz speedydb23 #56147 üzenetére
Minden kútfej hitelesítve van. Azért az durva lenne, ha dl-ben lenne mérhető a kútfejek közötti eltérés, amikor ml-ekért is büntetnek. Megértem a gyanút, de ezt már túlzásnak tartom.
ΞΔGLΞ: 250-nél már ennyit eszik a dízel is? Azért ez kemény, tekintve, hogy a régi VW-m az 1,9-es TDI motorjával 170-nél evett 7,5-et. A mostaninak ez a végsebessége, papíron erősebb motorral, a fogyi viszont a közelébe sincs a dízelnek, de ez nem meglepetés.
[ Szerkesztve ]
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
meroly
veterán
válasz meroly #56121 üzenetére
Az lehet hogy az AC pumpa ebben a Clioban nem csak fordulatszám vezérelt, hanem a sebesség érzékelőre is rá van kötve?
A sebesség érzékelő körét írta tárolt hibának korábban, bár akkor a környezetvédelmi lámpával együtt, de ha arra is rá van kötve, akkor annak rendellenes működése okozhatja azt hogy nagy teljesítmény igénykor (gyorsítás lásd fent padlógáz kettesben) miért fulladozik és mondjuk ugyanekkora fordulatnál pályán egyenletesen haladva miért jó.
Jó az elmélet?
Impossible is nothing