-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz #32577792 #56952 üzenetére
Tudnék mesélni.
a facen kisebb vita alakult ki egy twingo vezérlés cseréje során.
Amire az egyik igen erősen szakosodott hozzáértő beírta Valeo vezérlést kell feltenni, mert az gyári francia beszállító és francia autóhoz az való.Nekem itt be is fejeződött a pályafutásom.
Viszont ha valaki találna Valeo vezérlés szettet az linkelje már be nekem legyen szíves, hogy még se haljak meg hülyénMindenki mindenhez IS ért ebben az országban.
Elmegyek kvantumfizikusnak.Renault power
-
bobooo
addikt
Szevasztok,
2013 körüli Meganeból az 1,5 dCi milyen általánosságban (vagy 1,2 TCe)? Vagy maga a 3as Megane?
Van olyan típushibája, amiről jobb tudni vagy nagyjából jók/megbízhatóak? -
rob210
Topikgazda
válasz bobooo #56956 üzenetére
A megane III és a fluence igen megbízható és jó autó.
A diesel "betegségek" mindegyiknél megvannak, de azok sok kilométeresen jönnek elő.
Meg ha gondos a gazdájuk akkor elő se jön. (pl olajcser ciklus)
A varrogép motorról ilyen jókat már nem tudok írni.
Elég betegesek a TCE motork a kis köbcenti nagy turbó, sose lesz jó párosítás vélemyénem szerint.
De használható az is, csak a szervizelésére, kell kisebb összeget félretenni.Renault power
-
baluka6
aktív tag
válasz bobooo #56956 üzenetére
Szia,
1.2 TCe motrot szerintem felejtsd el, a 115 lovas verzió nagyon gázos.
Konkrétan kettőről tudok, amik motorgenerálosak lettek 100.000 km előtt. Elkezdték enni az olajat, 1000 km alatt 2 liter. Ha jól emlékszem az olajlehúzó gyűrűk tapadtak le és a szelepekkel is volt valami malőr. 4 éves autók, a Renault a javítási költség 30%-t vállalta át, ami 1.350.000 Ft-nál nem túl meggyőző.Egyébként Nissan Juke-t is szereltek ugyan ezzel a motorral és ott is rengetek motorhibás, így bontott motorot is alig találni hozzá.
-
rob210
Topikgazda
válasz Gombinyó #56960 üzenetére
De csak ráfognak minden sz@rt és ezért válalnak át csak 35% ot a javításból, hogy lásd ők milyen jó fejek.
Be kell látni hulladékok ezek a kisköbcentis motorok.
Mert nem csak a renault a Ford agyon hypolt ecoboost évmotorja hulladék is hulladék.
Meg az opelé is de azt hagyjuk is.Kis köbcenti turbó magas fordulat gyilkos összeállítás.
Ezért pakolják oda a 6 os váltókat is, próbálkoznak mindennek, de hát.....Renault power
-
Gombinyó
őstag
válasz rob210 #56961 üzenetére
Az úgy elég meredek, hogy garanciás autóra elmegy 1m motorgenerálra most motortól, márkától függetlenül.
Mondjuk faterom zsír új céges Renaultján a mélyen tisztelt márkaszerviz nem húzta meg normálisan az olajleeresztő csavart és kuka lett a motor. Ott ráadásul elzárkóztak mindentől.
-
-
speedydb23
senior tag
válasz orosziem81 #56964 üzenetére
Egy kis matek.
Nem tudom a pontos adatokat, ezért minden fikció szinten mozog!
Tehát adott egy 60 literes tank a L3-ban.
Mondjuk azt, hogy a 17-18 literes fogyasztást tartósan 230 km/h átlaggal érte el a kolléga.
Tehát a 60 literes tank osztva 17 literrel = 350 km
350 km tud elmenni ilyen sebességgel egy tele tankkal, ami azt jelenti, hogy 1,5 óránként kell megállnia tankolni, mert ekkor tett meg 350 km-t. (350 km / 230km/h = 1,5217...
Vegyük azt, hogy betartja a 130km/h ami itthon megengedett, és csak annyival megy a Német pályán.
Ekkor kb fogyaszt a kocsi 6 litert, nem tudom a pontos fogyasztást, csak fikció!
Ezzel a számmal az jön ki, hogy 1000 km-t tesz meg egy tele tankkal.
Ebben az esetben 7ó40p után kell kimenni tankolni. (1000 km / 130km/h = 7,6923)
Tételezzük fel, hogy egy tankolás minden esetben 10 percet vesz igénybe.
Tehát, akkor ha 230km/h-val akar megtenni 2500 km-t, az azt jelenti, hogy összesen 10ó 52p lenne a menetidő tankolás nélkül. De mivel 1,5 óránként ki kell állnia 10 percre, így az össz menetidő 7 db tankolással fog megnövekedni.
Összesen 12ó 2p lesz a teljes menetidő. (2500 km / 230km/h átlaggal)
Ugyan 130km/h-val 2db tankolás lesz, mivel ugye teletankkal indul mind a két esetben, így 3000 km-re elég ha kétszer tele tankol az indulási teletankra.
Tehát 19ó14p + 20 perc tankolás lesz a teljes menetidő = 19ó34 perc. (2500 km / 130km/h átlaggal)
Amenyiben rosszul matekoztam volna akkor javítsatok ki.
[ Szerkesztve ]
-
orosziem81
tag
válasz forceberg #56929 üzenetére
A fogyasztásba belejátszhatnak a folyton eresztő gumik, de csak a téliek. (A gumik újak, a szelepek is ki lettek cserélve, így gondolom maga a felni van deformálva, idő hiányában még nem foglalkoztam vele, inkább rendszeresen fújom a levegőt)
A közlekedési stílus hangulat-, és rohanásfüggő. Az előzés is sok és a lassítás-gyorsítás is az út változó minősége(vagy minősíthetetlensége) miatt. Táv munkábajárás 20km x2.
-
orosziem81
tag
válasz speedydb23 #56966 üzenetére
Te imádod a matekot, látom
Teljesen igazad van, hamarabb eléri az ember az úticélját gyorsabban közlekedve, így kevesebb időt kell a volán mögött tölteni.
EAGLE kolléga majd megmondja a pontos számokat.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Pár hete, Stuttgart mellett egy kis faluban" sikerült egy Ilyen szettet venni 80 ezerért 110 helyett (ott a boltban volt ennyi az eredeti ár, de szállítással is kb ennyi lenne ebay-ről)szóval, épp akciózás volt.
Persze, azóta már munkába vannak fogva, egy egész napom rá ment, mire kicseréltem elől meg hátul mindent, mert akkor már kicseréltem a lengőkarokat is. A tkm fog külön szilentekkel baszakodni, a lengőkben meg gyárilag benne van mind a három. Mondjuk a bölcső leszerelése nekem új volt és élveztem is, de nagyon sok K anyázás mellett.Féknyikorgás, textar mi? Itt nincs ilyen... Az autó úgy áll meg, mint a szög. A 200 feletti fékút is érezhetően rövidebb lett, nyilván ennyit számít a valódi minőség.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz orosziem81 #56964 üzenetére
Bőven megéri ennyivel előbb odaérni nekem. Sőt!
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz speedydb23 #56966 üzenetére
Nálam egyszer volt olyan, hogy konkrétan nem hittem benne, hogy eljutok a kútig. Aztán mégis sikerült, nyilván "pár csepp" lehetett már benne, ekkor pontosan 66.7 liter nyomtam bele csordultig, holott (kb-ra megadva) 66 liter a gyári. Ha ez itthon lett volna, benyelem annak, hogy átbaxtak, de ez Svájcban volt egy olyan útszakaszon, ahol még a büdös életben nem jártam és a gps mást mutatott egy kurva elterelés miatt, emiatt volt ez a kis eltévedés, nevezzük így, amiért így alakult ez a helyzet.
Szóval, vegyük úgy, hogy jól számoltál, de akármennyire hihetetlen, nálam 130-nál 5,5 liter a max, valós egyenes úton. De az sem érdekelne, ha 10 litert enne 130-nál, de a fele is elég neki. Emiatt is lett "átírva" a motorvezérlő egyrészt, meg, hogy menjen is, mint egy állat, ha már a rönó direkt elveszi "gyárilag" ezeket a brutális tartalékokat a tulajdonostól, hát kapják be. A legtöbben fosnak tőle, de már sokszor leírtam, a 470 körüli nyomaték 223 lóerővel a bő 230 feletti autókázás lassan 3 éve meg sem kottyant a mai napig az autónak. Én itthon sem megyek 130-cal. 150-nel megyek mindig.És ahogy írtam is. Nekem nem kevés pénz, ha valahova (jóval) előbb érek oda.A fed egy fos. 230-250 között 24 litert ír, amikor meg megtankolok simán kijön 20 alattira. Azt nem is nézem, csak az OBD-t, ha rá van kötve, az legalább pontosan mutatja mindig.
Valóban, én nem kímélem az autót, de hogy ez a rönó imádja, ha rúgva van neki, ahol csak lehet, abban biztos vagyok, különben már rég darabjaira hullott volna szét...motorikusan.
És sokszor csodálkozom, hogy egyesek micsoda hülye motorikus problémákról szoktam írogatni, talán nem kellene erőltetni a tatás vigyázok rád vezetést, hanem gyakrabban adni a pofkájára és akkor nem lesz mi lerakódjon. Gyakori olajcserék és még gyakoribb légszűrő-cserékkel (10k>>5K), plusz az előbb említett jól megküldöm a kicsikét, ez a motor kimegy a világból.
A többi alkatrésze már nem ilyen jó sajnos, konkrétan a futómű egy fos, de hát azt is jól karban lehet tartani, csak kell költeni rá ez nem vitás.Az asszony Talisman-jaba átülve nekem mindig idegen érzésem van, 1.6-os 160 lóerős, de az enyémhez képest lomha és sokkal jobbam szeretem, a lagesz belső terét. Pedig, amikor vettem, akkor úgy volt, hogy az lesz enyém, aztán így alakult, nem jött be, neki meg igen. Azzal hordja a gyerekeket mindenhová, azzal megy dolgozni és mint nő, nem is figyel rá.
A múltkori olajcserénél kint várakoztatták, ő meg elfogadta mikor a nyomatékosan megmondtam neki, hogy legyen ott bent és figyelje. Hát nem B+! Csak remélni tudom, hogy tényleg le is lett cserélve. 2 napja úgy alakult, hogy én vezettem, ahova nyúltam ott pipere faszságok tömkelege. Otthon rendmániás, de az autó az kész kupleráj...De a lényeg, hogy a lagesz más, a talisman futóműve viszont mérföldekkel komfortosabb, mint az ez az elbaxott kemény egyáltalán nem magyar utakra való laguna futómű. Na jól eltértem itt az egésztől...lépek is -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #56972 üzenetére
Azok csak kötőszók nálam ...
Oké, majd moderálom magam a jövőben, ha tudom.
Ha meg van benne olyan, ami kiveri k....ra a biztosítékot, akkor töröld ki.Egyébként meg, nem tudom, hogy itt is tag-e az illető, de a fészbukos laguna topikra most került fel egy videó és hát ez HANG nagyon nem hallatszik "olcsónak", már aki megtudja nézni.Nem tudom, Fb-ről, hogy lehet videót lementeni, de ezt hallani kellene másnak is, aki nem tudja megnézni.
[ Szerkesztve ]
-
Gombinyó
őstag
válasz rob210 #56963 üzenetére
Kellett tegnap szidni a Renaultot. Reggel mikor indultam volna munkába törölt egyet az ablaktörlő majd megszűnt létezni. A hátsó működik. Hívtam az assistancet és mondja a csaj, hogy sajnos ez csak járásképtelen autóra vonatkozik. Az tök jó csak az enyém is járásképtelen, mert szart se látok a csapadéktól. Szerencsére egy kollégám még be tudott hozni dolgozni. Jól kezdődik a kapcsolatunk, az előző autómmal soha nem volt ilyen, hogy ne tudtam volna elindulni és ne értem volna oda valahová.
-
Gabady
aktív tag
válasz orosziem81 #56965 üzenetére
Köszi.
Mit javasolsz helyette ? Szeretek dinamikusan vezetni, napi 100km-t pályán beleverek....
Eddig nem volt problémám az ELF olajjal, szigorúan 10e km-enként lecserélem... sőt van amikor meg sem várom azt.*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
Gabady
aktív tag
-
polonic
félisten
Megnéztem itt a topik összefoglalóban linkelt oldalon az 1.6 dci-ről az infokat.
[link]Ami feltűnt:
Timing chain: lifetime
Oil change intervals: up to 40,000 km
Diesel Particulate Filter: lifetimeHogy gondolja egy gyártó, hogy akár 40 ezer km-enként legyen olaj cserélve. Ezt nem értem. Mi alapján gondolja, hogy ez jó a motornak?
Aztán a DPF sem bírja ki sok 100 ezer km-ig. És a vezérlés? Láncos, tudom. De azért olvasni olyat, hogy cserélni kellett a vezérlést láncos motornál is.
-
baluka6
aktív tag
válasz rob210 #56959 üzenetére
Így van. Az más kérdés, hogy Grand Scenic-be volt ez a motor, de attól nem kéne tönkre mennie..
A garancia pedig él, ezért is vállaltak át egy minimális részt, de a többi bukó, mert szerintük nem típushiba és a nem megfelelő használatból adódik.
Bár azért a Renault nem szeret sok mindent elismerni széria hibának, lásd a Megane 2 légzsák átvezető szalagot vagy a kormányművet, amelyeket a Ph2-ben javították.
-
Gabady
aktív tag
válasz baluka6 #56984 üzenetére
Ph2-ben mivel másabb az átvezető szallag ? Vagy jobban mondva mivel másabba a bajúsz kapcsoló egység ?
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz polonic #56982 üzenetére
A 40K fele is már egy vicc, max 10 ezrenként cseréld. A légszűrőt (ha teheted) még előbb. Nekem a, mann vált be a legjobban, a csomagtartóban van vagy 4-5 db biztos. 2x német - magyar oda vissza út (kb 5500km) után én azt simán kicserélem. És bizony láthatóan sokat "fogott".
A lánccal meg ne törődj, ha annak baja lesz, csattogni fog (hallottam már másik rönónál, durva hangja van). Akkor kell megnézetni. Az enyémbe 350 az ismerős lagunájába mindjárt 500 ezer lesz. Lánc, váltó és kéttömegű még mindig a gyári, nála és nálam is. Mondjuk, biztosan sokat számít, hopgy sokat pályázik mind a két autó, meg vezetési stílus is, de nem spóroltak ezekkel az alkatrészekkel.A kérdés az, hogy az előző gazdája betartotta ezt a intervallumot? Mert, ha igen, az már gond...lehet (esetleg) valamikor.
[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
Persze. Cserélni fogom nagyon hamar. Most 16 ezernél jár az olaj. Aztán a csere után ráállok a 10 ezres cilusra.
Motul vagy LiMo vagy Valvoline olaj lesz a következő. A szűrőkből én is mann-t választottam. Még az előző kis fiatba is illyeneket vettem.
Levegőszűrőt is gyakrabban fogom cserélni, minden olajcserénél, az biztos.Egyébként állandóan hallható a csattogás vagy csak indításnál, lállításnál?
Az előző tulaj évente szervizeltette, olyan 20-23 ezer km-t ment egy év alatt.
Milyen gondok lehetnek?
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz polonic #56987 üzenetére
Az csattog egyfolytában, legalábbis, amit én hallottam.
Egyszerűen 10K felett az olaj elveszti (még legjobb is) azt kenést, amit (még) az elején, de max 10 ezreig biztosít.
Az elf-nél én már 5000 után hallottam, hogy a motor nem olyan, ronda dízel hang, gyengébb, több rezonancia meg ilyenek. Én megőrülök ezektől. Ha viszont egy Renault motor képes úgy járni, hogy bent ülve már-már benzinesnek érezhető, jobb a nyomaték is, nem is kicsit, akkor azt az olajat fogom használni és addig, amíg az bírja. Ilyen pl a top tec 4400, vagy motul, de már itt vannak a xado luxury drive-ok is. Most majd ezt fogom kipróbálni.
Nem azért drágább, pl jelen estben az elf-nél ezek az olajok, mert a motul-nál a marketinges kitalálta, hanem mert valóban tudják is azt, amit ígérnek.
De kipróbálom majd én is az Enesos-t meg a valvoline-t is. ...valamikor. De azt is beszéltük, hogy az elf is jó lehet, ha az autó "nincs rúgva" nagyon. Én meg írtam, hogy bizony ezeket rugdosni kell és elég gyakran, mert akkor nem sok bajuk lesz, viszont akkor kell a jobb olaj is.[ Szerkesztve ]
-
baluka6
aktív tag
válasz Gabady #56985 üzenetére
Azt pontosan nem tudom, hogy min változtattak, de angol fórumon olvastam amikor az enyém is bedöglött, hogy Ph2-t szoktak bele tenni bontottan, mert állítólag azok nem szoktak elszakadni.
De ugyan itt írták, hogy a Scenic 2 átvezető szalag is ugyan ez és állítólag azokkal sincs gond, de ennek nem tudom mennyi a valóság alapja. -
#32577792
törölt tag
Azért tedd hozzá, hogy átlag feletti, nem rendeltetésszerű használat esetén
Mert azért Te nem a gyári előírtak szerint használod.
Nekem is van némi tuning az 1.5-ös motoron, de 130-140 max. a pályán és 100-110 kint. 20ezret elmegyek az elf olajjal, deka fogyasztás nélkül, és nem veszek észre változást a 20e végén sem.Mivel flottás volt az autó, ment rendesen 30e km-nél szervizbe, ekkor volt olajcsere is. Nem érzem, hogy tropa lenne a motor.
-
#32577792
törölt tag
Alapból hangosabb az 1.5-ös.
Majd ha veszek egy műszert, ami méri a zajt, előtte/utána, akkor tudom mondani, hogy halkabb lett. Az érzés pedig marad az ágyban
Minek menjek 140 fölé? Országon belül mennyivel érek hamarább, ha kitaposom a lelkét? 100km-en mennyi időt takarítok meg? 140-el megyek, az 42 perc, ha 160-al 38 perc. 4 perc megtakarítás.
Belefutok egy traffiba: 30k
+2 Liter üzemanyag: 900-1000HUF
Mindez 4 perc miatt....
Ja és mivel nyomom neki, mint DJ a süketnek, cseréljek 10k alatt olajat, vegyek bele 50-90%-al többért... Tehát duplázzam meg az olajcsere költségeit.
Az a helyzet, hogy 28k nyugdíj, 110k fizetés mellett, egyrészt nem megy, másrészt hülye lennék, harmadrészt, aránytalan.
De nyilván, mindenki úgy közlekedik, azt tesz bele, amit akar[ Szerkesztve ]
-
Steven
addikt
Mondjuk nekem nincs bajom ΞΔGLΞ-el , de vicces hogy kb 10 hozzáoszlásból 8 ba benne van,hogy 240 el közlekedik... 1000cc motorom van maradjunk annyiba , hogy én sem 50 el közlekedek DE se nem híresztelem se nem vagyok büszke rá...
Szerintem nem a topikba való
És ,hogy hozzá szóljak a témához... nem éri meg gyorsabban menni azért az 5-10 percért vagy akár 30 percért... (ugye attól függ mennyire koppon mész... ) aki csinálja azért csinálja mert élvezi...Legalábbis nálam így van...
béke
[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz Steven #56997 üzenetére
Igen, de Németországban pályán, ott meg nincs limit. Mi ebben gond?
:-)
Dehogynem éri meg, pont ezt írtam, annyiért te is küldenéd neki, ami a csövön kifér.Itthon (szintén pályán) meg 150, 154-nél lő ki/be a trafi, szóval ezzel sincs gond. Vagy igen?
Az egész hozzászólásod nem vágom...:-)[ Szerkesztve ]
-
zaskar
senior tag
Annyiszor feljōn itt, hogy vannak az Elf-nél jobb olajok is (nem kétlem, mert az Elf nem igazán nevezhető drága olajnak) , hogy úgy döntöttem, a következő olajcserekor, jövő hónapban valami mást is kipróbálok az 1.5 dci Megane-ba (FAP nélküli). Pl. Motul melyik fajta lenne jó hozzá, és honnan szerezzem be? Korábban Filter ABC-től meg Formula 3000-től rendeltem olajokat. Aztán ha jó tapasztalataim lesznek vele, a Laguna is azt kap legközelebb.