-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jaded
senior tag
-
gergo5991
őstag
sziasztok, benzines turbó nélküli 1,6os meganerol van szó, reggel mikor mentem vele melóba hideg volt a motor mondhatni, 2esbol ahogy 3masba váltottam, a kocsi olyan hangot adott ki mintha egy TDI kocsi amikor váltani szokott ilyen fütyülős hangot (na ezt most szépen elmagyaráztam) hoztam hozzá egy linket
valaki tud hozzá fűzni valamit hogy ez mégis mi akart lenni? azóta nem jelentkezett ez a hang.Megjegyzem inditáskor is volt valami csikorgó vagy sipoló hang, kinyomott kuplungnál abbahagyta a csikorgást, 1-2 percig melegitettem a motort utána már abbamaradt teljesen ez a hang.
[ Szerkesztve ]
-
Nordik
őstag
Nekem is szól a kinyomocsapagy főleg ebbe a hidegbe.
A kuplungom jó viszont nem tudom okozhat e bármi problémát ha egyébként elhallgat idővel? -
polonic
félisten
Most toltam le 250 km-t autópályán és a fogyasztással nem vagyok kibékülve. 6,7-re felment az átlag. És a pillanatnyi is 6 felett volt végig.
Egy hete pedig 6 alatt volt pályán. Az átlag 5,4 volt.
Gps szerint 130-as tempóval megyek mindig.
Szerintetek mi lehet? -
Xantomas
őstag
válasz polonic #57109 üzenetére
Téli gumi + hideg + nedves aszfalt + széljárás.
Nekem ugyan azon a BP-Paks M6 távon, tempomattal, konstans 130-as GPS-en mért sebességnél az autó 5.7, meg 6.8 között eszik, épp milyen kedve van, vagy épp DPF-et takarít-e. Ha kicsit odalépek, jó nagyokat tud hörpinteni a tankból.
M2 CC 1.9dCi[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
polonic
félisten
Én is gondoltam regenerálásra. Ennyit számítana?
Alapjárati fogyasztást nem tudom. Ebben egy csik van. Amikor megállok akkor nem jelzi.
A fordulatszám 900 volt alapjáraton. -
gergo5991
őstag
köszi a választ, biztos ami biztos hoztam egy videót is meghallgatni
videóérdekes pedig hogy alig 1000km-t tettem a kocsiba és jelentkezett ez a hiba, nem tudom hogy most én vezetek annyira szarul hogy eltosztam valamit eh.. nem tudom. Neten próbáltam utánajárni ennek a kinyomócsapágynak, és ott irják hogy a legrosszabbat az teszi neki ha pirosnál kinyomott kuplungal várjuk a zöldet, hát én sose csináltam ilyet még. vagy a hideg tett be neki?
-
gergo5991
őstag
válasz rob210 #57115 üzenetére
bocs eleg felreertheto voltam, hasznalt a kocsi, 1evig allt a parkoloban kb, januar ota hasznalom azota tettem bele 1000km-t, 2010es megane 3 masrol van szo
gondolom a gyári kinyomocsapagy van meg benne, nincs tudomasom rola hogy az elozo tulaj cserelt volna barmit is a kocsin
-
rob210
Topikgazda
válasz gergo5991 #57116 üzenetére
Na akkor most, hogy mindent leírtál, mér tudjuk a megoldást.
Kuplung kinyomócsapágy csere. Ahogy diablo leírta, ha egy csapágy áll, majd ujra forgásra bírod, akkor rövid idő alatt produkál valami hibát.Nem akarok károgni, de pont ugyan így szokott járni a kerékcsapágy és összes forgó alkatrész a kocsiban. Ezért nem szabad sokat állt autót venni.
Renault power
-
gergo5991
őstag
válasz rob210 #57118 üzenetére
rendben, köszönöm szépen a diagnózist, ahogy nézegettem 20-30e körül van egy kinyomócsapágy, de olvastam hogy elég bonyolult munka mert a váltót is szét kell szedni, hogy akkor már érdemesebb az egész kuplungot cserélni. Nem állt sokat a kocsi, akitől vettük az minden nap használta, csak egyébb okok miatt mikor megvettük nekem még nem volt jogositványom és addig nem akarta senki használni a kocsit, 1 év alatt 3 max 4x volt menve a kocsival és ja, egyhuzamba állt vagy fél évet is. Most hogy megszereztem a jogsit aktivan próbálnám használni , csak ugyebár ilyen időjárási viszonyok miatt kb 0 rutinnal nem akarok beüllni a kocsiba.
Érdemes hivatalos renault szerviszben javittatni a dolgot? nézegettem hát elég durvának tűnik a 10e forintos órabér nálunk (felvidék)
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz gergo5991 #57119 üzenetére
20-30e?Hát akkor az valami speckós csapágy lehet, mert az egyszerűbbek 10 alatt megúszhatóak, de éppannyi munka van vele mint egy kuplungozásnál, váltó le, és utána hozzáférhető, max a kuplungot nem kell leszedni a blokkról, de ez gyakorlatilag 10 perccel rövidíti meg a munkát(a munkadíjat egyáltalán nem).
Mod: látom valami hidraulikus szirszar van benne és a java 30 fölött kezdődik(még kedvezménnyel is 16-17e), ha van jó szerelőd, akkor talán 30ból megúszod, ha lehúzós szerelőd van, akkor 50 fölött, ha szakszervíz, akkor ki sem merem írni hogy mennyire megcumiztathatnak, főleg mert a gyárit raknák bele az amúgyis erősen fogó tollú munkadíj mellé!
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz diablo1984 #57120 üzenetére
mod2: a gyári renault 28e a bardinál, az 15 ezerért már hozható, ha van nem lehúzós szerelőd!
A kuplungot ha nincs fossá kopva én nem bántanám, a gyári mindig jobban bírja mint az utángyártottak, de persze ha a pénztárcád engedi.... -
gergo5991
őstag
válasz molnarpeter #57121 üzenetére
köszönöm a válaszokat, neked és diablo1984-nak is, felvidéki vagyok, szóval a nógrád megye passzos, amugy ja, eredeti allkatrészt néztem, meg eredeti renault szervizt ott 10k / óra a javitás, esetleg meg tudnátok mondani műszakin igy át-e engedik a kocsit? március 30.-án jár le, de ha lehetne hagynám a javitást későbbre 2-3 hónap mulva ha megoldható.
-
gergo5991
őstag
válasz molnarpeter #57124 üzenetére
SK, de amugy nem áll széndékomban csalni, csak magammal tolok ki. meg amúgy is, be van kamerázva nálunk
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz gergo5991 #57123 üzenetére
perzse, ezt a részét lesz@rják, csak ne sírjon benne folyamatosan, mert annak az lesz a vége, hogy széthullik és akkor kap a kuplung is(betámaszt, megszorul, bármi lehet) és akkor az is cserés lesz! De az előtt úgyis állandó közeli hangot ad majd, de akkor nagyjából max a szervízig ha kibírja....
-
FRENK1988
veterán
Rob! Honnan szoktál alkatrészt rendelni? Fater szeretné lecserélni a vezérlést és én szerezném be az alkatrészeket.
Más: Reggel (első indításkor hidegben) fura hangja van kb ilyen [link]. ez mi okozhatja?Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
AttyVin
aktív tag
válasz xuldar #57085 üzenetére
Ugyanez az évjárat van (1,6-os K4M).
Eddig sok hiba nem volt.
Közel 6 év alatt csak a kötelező cserék.
Viszonylag jól felszerelt (a kiszemelt nem tudom milyen változat lehet).Inkább a mérethez kissé gyenge (bár jól bevált) motor és a hatsebességes váltó hiánya a gond.
Így a fogyasztás sem valami fényes.
Ja, és a csomagfedél zsanérja katasztrófálisan van tervezve.
Meg a felszereltség kicsit random-szerű (másik F fórumon gyakorlatilag nem találtunk két teljesen azonosat).És az anyagválasztás is eléggé "takarékos", az alapminőség azért török...
[ Szerkesztve ]
Üdv, Vino
-
rob210
Topikgazda
válasz FRENK1988 #57128 üzenetére
Mikor, hol, olcsóbb.
Vagy az autoalkatreszed - ről
Vagy a Kauffer - től
Vagy a fékmester - től
Néha bárdi.
De ha vezérlés akkor a garonál van gyári.Egyedül a contitec amit messzire kerülj el.
A tavalyi évben 2 szakadt el belőle.
Én ezért veszek mindig INA vagy Dayco szettet, ha a gyárit nem hajlandó kifizetni a tulaj.Renault power
-
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #57136 üzenetére
Nem én vettem, én csak beszereltem meg se néztem, de szerintem a román leányválalat kimagasló terméke volt.
Renault power
-
forceberg
veterán
válasz diablo1984 #57139 üzenetére
Ha 10-15 percig megy a kocsi 100-as tempónál 5l helyet 10-15l-es fogyasztással, idő kell, mire visszaáll, de még egy tanknál is mérhető marad.
Euro3 és Euro5-ös 1.5-ösöm van.
Így télen a DPF-es autóval az első 6km már-már benzines értékeket hoz. Kb. 6km-után áll be normálisra.
A régi Euro3-as már 1km után szinte csak annyit fogyaszt, mint bemelegedve.
Szóval DPF-es dízelt hidegben 15-20km alatt nem is érdemes beindítani...http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
#32577792
törölt tag
válasz forceberg #57141 üzenetére
Ez így van. Ha rákényszerülök egészségi okok miatt, hogy kocsival menjek dolgozni arra az 1km-re, 2-3 nap után olyan égetést csinált, hogy le kellett állnom megnézni nem ég-e valami a kocsiban, olyan égett szag jött be. Szóval ezekkel kerülni kell a 4-5km-es távokat is, ha utána nem megy hosszabb útra.
Ha ilyenre kell autó, akkor benyás vagy hibrid -
denesh1
újonc
Sziasztok. Új vagyok a fórumon, üdvözlök mindenkit.
Segítséget szeretnék kérni.(Megane 2 1.5 dci 86 le) Eddig nem tapasztalt probléma adódott. Alapjáraton hideg motornál lettem figyelmes egy csattogó-szuszogó hangra, melegen már nem hallatszik. Utánakerestem, valószínű h valamelyik injektor tűzkarikája ereszt, és ott kifúj a henger.
- jártatok már így?
- szerintetek mennyire veszélyes hiba ez? Az autót használnom kellene a jövő héten, időpont csak utána van.
- nehezen/drágán javítható?
Köszönöm a válaszokat. További szép napot.
-
diablo1984
veterán
válasz forceberg #57143 üzenetére
Meg azokból már jót kifogni szinte lehetetlen, 15 éves már a fiatalabbja, 15 év alatt egy dízelbe a világ összes futását is beletolták már, adott esetben pénztemető lehet! Nálam a dpf-es dízel napi 3km oda 3km vissza(tudom-tudom, szívóbenzinest nézek már helyette, de annyira megszerettem, nincs szívem elkótyavetyélni) távra megy hétköznap, közben még a gyereket is kidobom az ovinál(tehát ezen a távon még indítgatva is van), kis melegítés indulás előtt, de még így is 6,5-7 literből kijön, pedig emelt alapjáraton melegítené szerencsétlen magát, büdöset is kipufog ekkor! Eddig bírja, de fosok, hogy lesz még ennek böjtje.... De jön a tavasz, akkor már nem akarja hevíteni magát(4 fok alatt emeli meg hidegen az alapjáratot, addig míg kb 50 fokos nem lesz a víz), ha meg jön a még jobb idő(és nem lesz már ovi) akkor előtúrom a 4 ütemű robogóm(kíváncsi vagyok, hogy eresz alatt letakarva mit amortizálódik, általában rommá hugyoznak a szomszéd macskái mindent nálam, remélem ezt nem) és megyek azzal a melóba!De most télen nem azért van 2,5 millám autóban, hogy a garázsban álljon én meg megfagyjak, a gyerkőc sem sétál annyit még....
(#57144) denesh1: Maga a karika egy párszáz forintos tétel, az inkább a gáz, ha az injektor bele van gyógyulva a hengerfejbe! Ha nincs, akkor párezerből megúszod, ha nem jön ki, akkor a szerelőd megmondja, hogy hogyan tovább! Nézz rá az injektorokra, fújj a tövébe wd40-et, amelyiknél kifúj ott habzik, be is szokott kokszosodni, és ahol koksz, ott összegyógyulás is van!
[ Szerkesztve ]
-
denesh1
újonc
válasz diablo1984 #57145 üzenetére
Köszönöm a választ.
Szerelőm sajnos nincs, random keresgéltem, de nem sok bizalmam van. Ha nem reménytelen, megpróbálnám itthon. Ha nem javasolt, akkor viszont várnom kell. Ha egy hétig így használom, lehet nagyobb baja? -
diablo1984
veterán
válasz denesh1 #57146 üzenetére
Ha ez a baja és nem mégy egy héten 2ezer km-t, akkor nem történhet nagy baja!
Magad inkább ne, ha nincs tapasztalatod, ha az injektor nem jön ki, akkor a szerelő is vakarni szokta a fejét, ha kijön, akkor egy tisztítás a lyukon(közben porszívóval szívni a retket, hogy ne essen be a hengerhez), tisztítás az injektoron és mehet is össze!Nem nagy feladat amúgy, de ha valami nem jön, akkor van gáz.... -
denesh1
újonc
válasz diablo1984 #57147 üzenetére
Csak munkába járás, 50km/nap. Azt sem tudom pontosan, mióta van így. Tegnap figyeltem fel a hangra, de azt csak hidegen hallom, indítás után pár perc múlva megszűnik. Mondjuk nem értem, miért
-
denesh1
újonc
válasz gixxergabi #57149 üzenetére
Csak spéci kiszedőszerszámmal lehet nekiállni, vagy kulccsal is kimozgatható?
A magasnyomású cső lekötéséről is lehet mindenfélét olvasni. Hivatalosan nem is szabad visszatenni, cserélni kellene. De látom, hogy nem szokták[ Szerkesztve ]