-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nordik
őstag
válasz diablo1984 #88172 üzenetére
Nekem 2 éve lett cserélve az okoskerek, most újra kerreg indításkor. Igaz akkor szolenoid szelepet nem cseréltem, kitudja nem e a gyári van még benne.
Mindenesetre érdekes, hogy csak ennyit bírt. Vagy könnyen lehet egy szolenoid csere megoldja? Esetleg nem működik megfelelően és tonkre is vágta ilyen hamar?
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #88202 üzenetére
Ma adtam le őket majd kiderül, de 2 sanszos, hogy bevégezte.
Renault power
-
diablo1984
veterán
válasz diablo1984 #88199 üzenetére
Nem értem ezt az 1,6 benzin 110 lovas motort, már mindent is kicseréltem benne, de ez a nyomorult még mindig kerreg, ép úgy mint a régi alkatrészekkel. Nem értem egyszerűen, ma még hideg sem volt, mi a francért csinálja? Az okoskerék jól működik, az autó szedi a lábát, jól megy, de hidegindítás az vagy kerreg, vagy nem, holott minden új már benne, nem értem, hogy miért csinálja, vagy mitől.
Direkt azért vettem egyszerű benzinest, hogy ne szopjak vele, erre ez az egy komplikáció van benne, az is egy raklap lóvé volt és még mindig fos az egész. Mi okozhatja, már kifogytan az ötletekből... -
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #88212 üzenetére
Nincs pozicióban a kerék. Pl.
Jobb ötletem nincs.
Új vezérlés új solenoid új kerék annak nem szabad szólnia.Renault power
-
Nordik
őstag
válasz diablo1984 #88217 üzenetére
Nekem Purflux volt benne, most Hengst. Ugyanúgy kerreg.
Gondolkodtam rajta, hogy kap egy új szolenoid szelepet mivel valószínűleg a gyari lehet benne, de ezek után minek…
Mondjuk ez annyira nem pálya, hogy 2-3 évente meg kell bontani a vezerlest, mert nem bírja az okoskerek. Vagy együtt kell élni a kerregessel. Kérdés meddig viseli el a vezérlés.
-
Nordik
őstag
válasz diablo1984 #88220 üzenetére
Igen ez volt benne. Szerintem nincs érdemi jelentősége milyen van benne ha amúgy ajanlott hozza.
M3nal is ennyire rosszul tervezett egyébként? Vagy ott már változtattak?Olvastam én is régebben ezzel kapcsolatba mindenfélét. És mindenki mást mondd. Van akinek megoldja a szolenoid csere, van akinek az okoskerek csere és van akinek ugyanúgy kerreg tovább hiába cserél ki mindent is.
[ Szerkesztve ]
-
Nordik
őstag
válasz diablo1984 #88222 üzenetére
A gyari az enyembe is annyit bírt nagyjából a szervizkönyve szerint. Ez pont be van jegyezve. Aztán kapott újat ami kibírt úgy 5-6 évet. Majd én csereltettem és ez most majdnem 3 ev után megadta magát. Szolenoid az valószínű egyszer se lett cserélve.
-
prandris
tag
válasz diablo1984 #88222 üzenetére
A vvt bordáskék belsejét egy stift rögzíti alapállapotban ameddig nem ér el X fordulatot a motor, ha eléri akkor kapcsol a vvt szelep ami kinyomja az olajnyomással a rögzítő stiftet a helyéről és eltekeri a bordáskerék belsejét másik állásba nem? Ha indításkor kerreg akkor a stift nincs a helyén (ahol lennie kellene) és ide oda verődik ameddig be nem kattan a furatba. Szerintem itt teljesen mindegy hogy milyen olajszűrőt raksz fel az indítás pillanatában amúgy sincs nagyon olaj a vvt kerékben. Arra van a legnagyobb esély sajnos hogy szar az okoskerék. Valakitől olvastam hogy szeretik úgy megtépni az új okoskereket hogy nem a gyári rögzítővel van letartva, hanem az okoskerék stiftje tart ellen a húzásnak így kapásból szétcseszik. De én vakon vagyok a témában, lehet hülyeség az egész akkor hagyd figyelmen kívül.
-
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #88227 üzenetére
De el tud.
Illetve ha egyszer nem a megfelelő olaj kerül bele, vagy éppen bemos valami koszt az okoskába az is tud ilyen gondot okozni.
Hiszen megragad a retesz és ugyan ott vagy.
Azt hiszem cseréltél olajat és mocskos volt, ha jól emlékszem.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #88229 üzenetére
Attól viszont meg tud tapadni a retesz.
Ha hiszel benne ha nem, tegyél bele egy verylub turbót.
Rontani nem fog, viszont kenő és tisztítóképességének köszönhetően lehet helyreáll a retesz.Renault power
-
tordaitibi
veterán
válasz diablo1984 #88271 üzenetére
Idézném magamat pár hsz-szel feljebbről:
Nekem nincs olyan a gomb nyomkodására hogy nullázás.
Hiányzik a léptethető menüből.
Vagyis az én autómba, dacára a yutubon fellelhető féltucat ilyen videónak, nem lehet elérni ezt a villáskulcsos menüpontot az ablaktörlőkar végén lévő gomb nyomkodásval.
Ha nem hihatő, nagyon szívesen csinálok róla vidót hogy nincs, nem létezik nem működik a yutubos megoldás nálam.
Ha lenne benne ilyen akkor már magamtól is megtaláltam volna, még fórumoznom se kéne. -
tordaitibi
veterán
válasz diablo1984 #88278 üzenetére
Írja a gépkönyve hogy a menüpontok országonként és kiviteltől függően változhatnak.
Sajnos nálam nincs ilyen szerviz nullázás.
Tovább keresgéltem és a gáz-fék nyomkodásos megoldást is kivették sok modellnél úgyhogy marad az obd csatlakozós reset. -
diablo1984
veterán
válasz diablo1984 #88227 üzenetére
Múlt pénteken kicseréltem az olajszűrőt a meganeban, a 2 napos hengst szűrőt dobtam a kukába a man szűrő miatt(de levéve-és csavarhúzóval átbölkve, mert a 2 napos szűrő sem akarr már lejönni- kiderült, hogy a hengst és ami az olajcsere előtt levedlett szűrő is ez a visszafolyásgátlós volt).
Csodák csodájára másnap, harmadnap, utána semmi jele nem volt a zörgésnek, péntek délután óta zörgésmentesen használtam ezt a kék (mi)csodát, egészen ma délutánig, mert ma délutáni indítás alkalmával szolidan(de inkább kelletlenül) bezörgött megint, jelezvén, hogy a megtakarításomat még ne kezdjem másra költeni(hogy b@#@&$ +).
Szóval szivat még mindig a gépsas, nem tudom, hogy a melegebb idő miatt volt-e tünetmentes, vagy mi miatt, de lassan jön a nyár, így nehezebb dolga lesz felidegelni.
U. I: a termosztátom is szarozik, full fűtésen 2 csíkról képes 1 csíkra visszahűlni a kis genya.... ezt is fagyállócsere után(mikor máskor)....
-
kisgyerek85
senior tag
válasz diablo1984 #88344 üzenetére
Még nem, akartam amikor vittem műszakira, de a srácok mondták, hogy addig nem tudják amíg eltérő a felni van elől és hátul. Ez az én saram, tudok róla, csak épp, akkor nem jutott eszembe. Veszek rá 4db új gumit és felrakatom egyforma felnire.
Amúgy keresztbe is áll egy picit a kormány.
Akkor itt lehet a megoldás, hogy miért hallok hangokat? -
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #88351 üzenetére
Géppel csak viszonyítani lehet, hogy jók-e.
Inkább úgy fogalmaznék, hogy élő adatban látszik, ha már kiugró a korrekciós értéke. Magyarán a véghez közeli állapot látszik.
Amiről ő beszélt az már egy ráncfelvarrás utáni ráncfelvarrott. magyarán, ha volt gazdája és minden második olajcserénél jó minőségű (mahle, purfux, knecht) ü.a. szűrő csere is volt, akkor egyálltalán nem hihetetlen a 400e.Renault power
-
files32
tag
válasz diablo1984 #88465 üzenetére
Ugyanezt mondták a o.9 Tce-re, amikor jött az 1.0 Tce. Kevesebb alkatrész, egyszerűbb motor.
-
Dyno
veterán
válasz diablo1984 #88465 üzenetére
Szerintem ott a H5ft kódú 1197cm3-s motorra gondoltak, Robi pedig az 1149cm3-s D4ft-re ami a d4f turbósított változata, nincs közvetlen befecskendezés, nincs nyúlós lánc.
D4ft már nem volt iv-es Clioban, csak szívó motorként.
-
Gombinyó
őstag
válasz diablo1984 #88465 üzenetére
Amiről Robi beszél a clio 3ban az nagyjából az az 1.2 szívó motor turbósítva, 101 lóerővel, mint a clio 4ben a 73 lóerős szívó 1.2. A nevét leszámítva semmi köze a rettegett 1.2 tce-hez, amire te gondolsz. Az már az újabb modellekben volt, Megane 4, Qashqai, Kadjar, stb.
Amúgy, ha Clio 4, akkor 1.2 szívó vagy 1.5 dci. Nem találkoztam a 65k km alatt hibájával, amíg nálam volt. -
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #88465 üzenetére
Igen mert ők a 4 es clio 12 tce motorját köpdösték!
Az egy láncos motor telis tele konstrukciós hibával.
De a 3as clióban egy szíjas motor van ugyan az a szívó motor, mint amiből a 4 es clió 73 lovas motorja van, csak tettek rá egy turbót , hogy menjen is.
Nem is értem ezt a motort miért nem vitték tovább, mert ez egy iszonyat jól sikerült motor.
Tudod, van némi rálátásom, és amikor az öreg 1.6 os szívó benzin megane-t le kellett/ le akartam, (mert a mai napig kutya baja) cserélni, akkor ez a motor és a clio grandtour karosszériája volt az ár érték bajnok!
A mai napig nem bántam meg, hogy lecseréltem és elengedtem a 6 sebességes megane 3 at.
Majd 600/700ezerrel drágább lett volna, menetteljesítményben kb. ugyan az.
Fogyasztásban sokkal jobb, kicsit szűkösebb mint a megane ez tény.
De ha én a 190es magasságommal be tudok ülni magam mögé akkor az legyen elég másnak is
Ami nagy előnye az pedig a fenntarthatóság, sokkal olcsóbb hozzá egy vezérlés szett, vagy bármi amit cserélni kell rajta.
-illetve nem 2 dolog van amiben drágább, az egyik a turbó, mert az a meganeon nincs, a másik a kuplung.
Az a meganehoz 74ezer ehhez 116ezer. (pedig egyébként ugyan az a hidrós rendszer.)Egyszóval a két TCE nem ugyan az!!!
Én a D4F es 16 szelepes vasblokkos tce-t istenítem! Aminek 2012ben leálltak a gyártásával.Renault power
-
hermanyi
őstag
válasz diablo1984 #88493 üzenetére
Nálam 5 évet nem bír ki ,hogy ne legyen 100 ezer benne . Tavaly előtt a Mutyiba 6 olajcserém volt 10 ezenként . De Mutyinál én 70 ezrenként cseréltem vezérlést is .
Aláírás (nem kötelező megadni - minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
hermanyi
őstag
válasz diablo1984 #88501 üzenetére
Pecát ne mond a 700 lityi csomagtérbe alig férek be . Igen vidéken kötelező az autó. még akkor is ha nem kényelmes tipus az ember
Aláírás (nem kötelező megadni - minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #88504 üzenetére
Még szerencse, hogy nekem a szerelés a hobbym.
Vagy lehet ez nem is az én szerencsémRenault power
-
forceberg
veterán
válasz diablo1984 #88507 üzenetére
Sry, ahol felnőttem, ott a horgászok között ez volt.
Nyilván ezt is lehet kultúráltan művelni.
Aztán a 2000-es években volt apósjelöltékkel is voltam, ott meg kb. ültek a kisszékben, jól elvoltak, néha bedobtak ezt-azt a vízbe, még ritkábban görbült is a bot.
Nekem nem volt túl mozgalmas, mivel én menetelni szeretek a hegyekbenIgazából az időjárás hatással van a motor üzemére, kérdés, hogy mennyire szabadna ezt megérezni?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
salieri.
őstag
válasz diablo1984 #88516 üzenetére
Persze ,cserélem ,csak nem tudom,hogy normális-e. Van ezeknek a motoroknak valami hibája,vagy bátran meg lehet venni ? Egy 3-as cliót nézegetek...
-
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #88719 üzenetére
Több dolgot tudok felsorakoztatni.
1 a vw egy túlmisztifikált tervezői anomália.
2 túlértékelt öngerjesztő presztizs baromság.
3 mindig a sz@r franciázás megy, de amikor egy ilyen németprémiumos embertől megkérdezem miben miért, hogy jobb megy a hápogás. Gyakorlati észérvű magyarázat nincs.
Nekem pont ezzel van a bajom. Mindig a presztizsre hivatkoznak. Ezt én viszont pont letojom, amíg engem elvisz az autóm biztonságosan A-B pont között, megbízhatóan indul amikor indulnia kell, addig csak mosolygok a trélerre váró német prémium tulajon, aki megengedheti magának a sok százezres javítási számlákat "presztizsből".
Egyszer mentem bele egy emberrel ilyen vitába , de aztán rájött, hogy elfogyott az érve viszont én még mindig a technikai túltervezettséget és baromságokat sorolom...
Nekem soha nem lesz német autóm, nekem soha nem lesz presztizsem. 🤣Renault power
-
mycso
Topikgazda
válasz diablo1984 #88724 üzenetére
Simán ugyan az a kategória mint egy B8.
Mondjuk a laguna 3-at is simán egy B6 mellé teszem.Akit érdekel a vw prémiumsága, érdemes a B8/ arteon face csopikba belépni. Kb. egy évet voltam tag mindegyikben (mert bevallom az arteon volt az irracionális nagy szerelem részemről). Aztán gyorsan elszáll minden prémium gondolata az embernek a vw-vel kapcsolatban.
A teljesség igénye nélkül: apró idegesítő elektronikai gondok (fűtőmotor, terelők, lámpák, stb...), olaj/vízfogyasztás (standard módon, tehát ez egy elfogadott tény). A bőrösök szerintem csúnyán öregszenek. Stb.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
MM
őstag
válasz diablo1984 #88719 üzenetére
Volt két Megane 3 is nálam, 6 évig, aztán 3 évig Megane 4, ezalatt kb 400e km-t tettem beléjük.
A Megane 3 üléssel nekem sosem volt gondom, bár nem vagyok nagydarab. A Megane 4 kifejezetten jó volt (Intense "félbőr"). Utána pár hónapig volt szerencsem egy Golf 7 sportsvan-ben ülni, abban feláras masszírozós ülés volt állítható ülőlappal. Na azt szerintem az NDK női súlyemelő válogatott tagjaira tervezték, nekem kb olyan volt, mintha egy sörpadon ülnék... Most Oktáv 4, megszoktam már az ülést, Golfnál jobb, de a Megane jobb volt.
Szerintem pont hogy a Renault ülések mindig is jók voltak, felszereltségtől függetlenül, míg pl. Peugeot mióta Stellantis, elmentek abba az irányba, hogy alaparon sz@r az ülés, vegyél AGR-t, mint a VAG-nál.
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz diablo1984 #88730 üzenetére
Minden esetben.
Na jó, az asszonynak sikerült lőni gombokért egy 140k km-es, tip-top Jetta V-öt, de ugye az a VAG-on belül a toprongy kategória.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #88757 üzenetére
Fene tudja, de ha ez bekerül a lapátokhoz, akkor ott rendet tesz.
Renault power
-
Amarth
aktív tag
válasz diablo1984 #88903 üzenetére
2-es 1.9 Dci-vel szemezgetek.
Most látom, tdi-t írtam előbb.
[ Szerkesztve ]
Porfestés Szegeden, rövid határidővel!
-
Predator2
addikt
válasz diablo1984 #89050 üzenetére
Nem tudom. Nem voltam ott amikor ellenőrizték az autót.
De szerintem nem fog.>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Thom!
veterán
válasz diablo1984 #89131 üzenetére
Mi penz a csere?
-
Nordik
őstag
válasz diablo1984 #89131 üzenetére
M2 1.6 16V 83 Kw 113Le
Ma elugrottam a szerelőhöz mennyi munkadijjal számoljak. Beszéltem vele, szerinte ha csak inditasnal kerreg és nem is mindig akkor egyelőre ne foglalkozzak vele. Mondtam neki jövő hónapba megyünk horvátba, azt mondja nem fog megdögleni.
Azt tanácsolta pucoljam ki a szolenoid szelepet hátha segít. Bár kétlem, szerintem ettol nem fog megjavulni.
Van rajta szűrő ugye, bár nem volt egyáltalán koszos, levettem róla megpróbálom igy. Kicsit el is volt deformalodva. Olajszűrő úgyis szűr. Oda már tiszta olaj kerül.
Nekem ez most 3 évet kibírt de vicc, hogy ez ennyit tud…
[ Szerkesztve ]
-
Nordik
őstag
válasz diablo1984 #89145 üzenetére
Ezek után minek cseréltessem ki én is, ha ugyanúgy kerregni fog.
Eléggé random jön elő, például most reggel nem volt kerregés, szépen indult.
-
forceberg
veterán
válasz diablo1984 #89147 üzenetére
Ha ez vigasztal, az enyéim is kerregnek, mindkettő!
215 és 360e km.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Nordik
őstag
válasz diablo1984 #89153 üzenetére
Szolenoidot te cseréltél? Ha az szabályozza a működését a kereknek akkor nem lehet, hogy keson nyit zar stb.?
Nekem a szerelő is azt mondta nyomjam át fektisztitoval és az segíteni szokott.
-
Nordik
őstag
válasz diablo1984 #89153 üzenetére
A múltkor mondtam, hogy bőségesen atmostam a szolenoidot fektisztitoval illetve leszedtem a szurot róla. Azóta több napi állás után se volt kerreges. Kérdés melyik segített. Nekem lehet tényleg csak koszos volt. Szűrő nélkül egyébként nemtudom mennyire érdemes használni.
De neked, hogy új szolenoiddal is miért szólal meg az kérdés.
-
Nordik
őstag
válasz diablo1984 #89186 üzenetére
Majd írj a fejleményekről.
A tisztítás után nekem tobb napja nem szólalt meg indításkor. Valami köze mégiscsak lehet a szelephez. Olyan nem lehet, hogy pont leallitaskor nem engedi el rendesen az olajnyomast a kerekbol a szolenoid, így a retesz nem tud beugrani a helyére? A következő inditasnal ezért kerreg.
-
zeon.hu
nagyúr
-
t.imi
addikt
válasz diablo1984 #89388 üzenetére
Az az eu6-tól van megáldva mindennel?
-
atosan
addikt
-
Mezga Aladár
veterán
válasz diablo1984 #89646 üzenetére
Minden rendben csak érdekel a dolog.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
gergo5991
őstag
válasz diablo1984 #89686 üzenetére
szóval a rózsaszín az a gyári ami van benne, és a tetejére öntötték akkor a sárgát, a renault saját fagyállóját.
azt tudni hány liter fagyálló megy a kocsiba?
szabad ezeket így keverni? lesz tőle baja az autónak?[ Szerkesztve ]
-
gergo5991
őstag
válasz diablo1984 #89688 üzenetére
1 liter sárgászöld mennyibe kerül amugy? mert 7x 1 egység van kiirva és 3,84 euró 1 egységre.
csak azért kérdem mert 7x1 egység ( gondolom litert takar, kiszámláztak 26 euróért), meg 48 eurót a cseréjére..
ha csak felöntötték 2 literrel akkor megyek vissza reklamálni[ Szerkesztve ]
-
gergo5991
őstag
válasz diablo1984 #89722 üzenetére
nekem 110 lovas 5 sebességes
2010-es 3. gen 1.6 16v dynamique K4m v8 motorkód[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
válasz diablo1984 #89725 üzenetére
A JR5-ös váltó van az 5-ösben?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
szebe
őstag
válasz diablo1984 #89725 üzenetére
de annak az a gyengéje
Ez miben nyilvánulhat meg? (mekkora kiadásra készüljek? )
Vagy csak úgy gyengéje, hogy kevésbé komfortos?[ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
szebe
őstag
válasz diablo1984 #89735 üzenetére
Mik lehetnek a tünetek?
J Astrát is nézegettem, ott a "híres" M32-re a régi ikarusokhoz hasonló búgást, és bólogató váltókart mondták, mint egyértelmű jel.Illetve ha előjön, akkor kb mi pénz ezt javítani/cserélni?
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
ThodEE
őstag
válasz diablo1984 #89785 üzenetére
2 féle váltó van, nekem a Megane 3/3 1.5dCi 110hp a hosszú váltóval 6osban óraszerint 209nél forog 3500at
[ Szerkesztve ]
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
ThodEE
őstag
válasz diablo1984 #89787 üzenetére
Annak meg kell a bugi Ignis 180nál majdnem 5500at pörög
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
Új hozzászólás Aktív témák
- MILC felhasználók szakmai topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Telekom mobilszolgáltatások
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Autós topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Alkoholista nevelde
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen