-
Fototrend
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
access_denied
senior tag
Ha jól tudom, akkor a 70-200 f4 L obi közelpontja méter felett van. Egy makró obié (jelenleg Canon 100 f2.8) 30 cm körül mozog. Ezért vannak kételyeim a macro obi és az extrém dioptria párosítással
Másik felmerülő kérdés a mélységélesség. Nemhogy tized, lehet, hogy század milliméterekben mérhető csak a kép mélységélessége.
-
access_denied
senior tag
válasz skippper #7700 üzenetére
Köszönöm az észrevételt, minden gondolat hasznos.
Nem pók méretű alanyokban gondolkozok, hanem pl. pók egyes részleteiben, vagy muslincában, egyéb nagyon apró alanyban. Canon 100 makróra helyezném fel azt a legértelmesebben használható dioptriát, amellyel még megfelelő távolságból (min. 5 cm) lehet fényképet készíteni.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz access_denied #7701 üzenetére
1,2 m
Átgondoltan kell párosítani az objektívet és az előtét lencsét (nem 25 dioptriát kell rátenni) -
Snakeiboy
aktív tag
válasz rosta11 #7696 üzenetére
A sima verzio van nekem, a VC nelkuli. A back fokusz sajna konnyel elofordulhat a gyanuja mar nalam is felmerult de eddig rafogtam hogy bena vagyok es azert lesz kb a kepek 25% back fokuszos portrenal 50mm-en . De ennek ellenere csak ajanlani tudom es sok boldogsagot hozza . Milyen vazad lesz?
Ja 2.8on csak akkor hasznalom ha amr tenyleg nincs mas lehetoseg. Pl ISO 1600sem eleg. Ugyanis a kepsarkak akkor sajna a nem a legszebbek de alatalaban oda nem komponalok semmit
[ Szerkesztve ]
Miert?????
-
rosta11
tag
válasz Snakeiboy #7705 üzenetére
Minolta végű objektíveim vannak, így sony vázat fogok venni. A Sony piacra küldte a fix tükrös dslr-t, az slt-t, amely a legjobb videót tudja a dslr-ek közül. Érdekelne ez a téma is, így ezen a vázon gondolkodom. Egy A33-at veszek, ha minden igaz.
Ezzel a tamronnal szépen lehet a videókon is a mélységélességgel játszani, mintha profi kameráról lenne szó. Villámgyorsan élesre áll, mert AF-el élesít, nem úgy mint a többi dslr.
Mondjuk védi a profi videó felvevőket a sony, mert csak 29 percet lehet vele egyfolytában videózni, érzékelő stabival meg csak 9 percet.
Másrészt tudja azt, amit egy középszintű dslr-nek tudnia kell.
-
rumos14
nagyúr
válasz rosta11 #7706 üzenetére
nekem volt ilyen obim, Sony-ra, és nagyon meg voltam vele elégedve. pl. kevés fényben városnézésre tök jó volt. aztán eladtam, mert inkább még fényerősebb fixeket használok, meg egy 16-80-at. szóval a 17-50 nagyon jó, én nyugodtan használtam nyitva, vagy f3.2-n minden gyútávon.
-
access_denied
senior tag
Érdekes kérés. Valaki tudna mutatni, küldeni (nickem kukac freemail pont hu) Canon 70-200 F4-el (nem IS) készült beltéri, vaku nélküli képet? ISO 800-1600 max, F4 és F8 közötti blendenyílással?
Kipróbáltam a Tamron 70-300-at, sajnos elég csúnyán CA-s képeket kaptam F8 alatt. A stabilizátora mindent visz, de a kép minőségét jó lenne, ha össze tudnám hasonlítani a Canonnal. Majdnem megvettem a Tamront, aztán elbizonytalanodtam. A fókuszálás 300mm-en nem volt valami istenes, pedig -úgy gondolom- nem volt drámaian sötét (üzlet). -
macskajancsi
aktív tag
válasz access_denied #7708 üzenetére
itt tudsz válogatni mindenféle szempont alapján.
coito ergo sum...
-
access_denied
senior tag
válasz macskajancsi #7709 üzenetére
Ez egy nagyon hasznos link, köszönöm
-
access_denied
senior tag
Beszereztem a Tamron 70-300 SP obit. Nagyon nagy volt a kísértés a Canon 70-200 F4 L obi részéről, de aztán a a kézből tartott 300mm-en 1/20 alatti záridővel készített sikeres képek meggyőztek.
Zárt helyiségben, gyenge fényviszonyok között habozik a fókuszálásnál, valamint a motor sebessége is picit lassabb, mint az USM, rekeszelni is kell, CA is jelen van, de ez az összes negatívuma az obinak. Aki most azt gondolja, hogy ez így dráma, annak jelzem, hogy általában nem 70-300-al dolgozunk beltérben, a rekeszelést sem mindenhol kell F8-ig levinni, a CA utómunkával eltüntethető, cserébe a kép minősége ebben a kategóriában kiemelkedő, és mint említettem a képstabilizátora világbajnok.
-
Surfym@n
senior tag
válasz access_denied #7711 üzenetére
Lenne pár kérdésem az obival kapcs.-ban:
anyaga érzésre mennyire tartós, nagyon műanyag?
frontlencse elforog fókuszálásnál?
gyűrűk lötyögősebbek, vagy feszesek (FTM-et kipróbáltad, mennyire precíz)?
mennyire hajlamos zoom creep-re? van lock-kapcsoló?
melyik végén lágyabb?
Milyen a bokeh?Előre is köszi a válaszokat.
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
access_denied
senior tag
válasz Surfym@n #7712 üzenetére
Szia!
Anyaga teljesen rendben van, masszívnak tűnik, természetesen ezt majd pár év múlva lehet érdemben minősíteni, de ezzel nem lesz baj. Mindenesetre nem Sigma hámlós felületű.
Frontlencse természetesen nem forog el, ezt a kinyúló tubus végén lévő kis pötty is jelzi. Lényeges, mert lapszűrőkben gondolkozok.
Gyűrűi feszesek, sajnos a 70-300 közötti tartományt kb. 80 fokos gyűrűelfordítással lehet megejteni, ez kicsit kevés.
Zoom creep abszolut nincs, lock sincs, de nem is lenne rá szükség.
FTM: mivel kicsi a keresőm (550D) ezért nem nagyon tudok jobb élességet állítani, mint a gép, live view módban belenagyítva igen, de azt inkább állványról szoktam.
Bokeh, lágyság... sajnos erre még nem volt időm, jelenleg prioritást élvez a tanulás.[ Szerkesztve ]
-
Petzval
senior tag
válasz access_denied #7713 üzenetére
Nekem van egypár Sigmám egyik se hámlós felületű és mechanikailag is jók az EX minőségű meg a nevéhez méltóan mechanikailag optikailag is emelt minőség.Nem hinném hogy a Sigmákra úgy általában jellemző lenne a gyenge minőség, sőt a Sigma makró sorozata csúcs és a 150-es világbajnok!
-
access_denied
senior tag
válasz Petzval #7714 üzenetére
Senki nem vonta kétségbe a Sigma obik, lencsék minőségét. Bár nincsenek Sigma obijaim, nem kevésszer találkoztam a felületük sérülékénységükről. Elég csak a Sigma, hámlás szót beírni a keresőbe. Nyilván ez a hardcore fotósoknál hamarabb jelentkezhet. Mindenesetre ilyen "hibalehetőségről" Canonnál, Tamronnál nem találkoztam..
Az pedig, hogy a Sigma makrói csúcsak, hát... a Canon 100 (IS nem IS) és a Tamron 90 se egy rossz darab. Itt nincsenek hatalmas minőségbeli különbségek a kapott képet illetően. -
Moleskin
tag
Zsír! Ezt láttátok már?
Nekem is kell egy ilyen. Remélem összejönnek elegen hozzá. -
-
naky?
csendes tag
Sziasztok! Bedöglött a Sigma 17-35 mm F2,8-4 EX obim fókuszmotorja , tud valaki segíteni ,esetleg eladnám , mert rossz a szemem. Egyébként olyan mint az új és inkább megcsináltatnám.
-
Morgal
tag
Sziasztok!
Keresek hibátlan állapotú Canon EF 17-40 F4 L-t, dobozával, napellenzővel és egyéb tartozékaival.
(lehetőleg küldj képet az objektívről)
Az ajánlatokat a morgal kukac citromail pont hu címre várom.
-
Zoli bácsi
őstag
Sziasztok! Utólsó kirándulásunkon sikeresen elhagytam a Praktikám kitobijának (Pentacon 1,8/50) objektívsapkáját. Próbálgattam, a Nikon 52mm-es objektívsapkája majdnem jó rá, de azért egy kicsit nagy, nem lehet rárakni. Sajnos tolómérőm nincs.... Az lenne a kérdés, vajon hány mm ennek az obinak a szűrő peremnél az átmérője? 50 vagy 51 mm-re saccolom. Ha meglenne ez az adat, tudnék obisapkát keresni.
Köszönöm.[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Zoli bácsi #7723 üzenetére
50-51mm-es szűrőméretről még nem hallottam, de a régi 50-es alapobiknál előfordult a 49mm-es méret. Szerintem ez is az lesz.
-
csakb
őstag
válasz Zoli bácsi #7723 üzenetére
A szűrőmenet 49 mm-es, a külső átmérője pedig 51 mm, ha olyan rányomós sapkát keresel, mint az eredeti volt (biztos nem lehet kapni). A lényeg, hogy a 49 mm-es obisapka jó lesz rá, ez fotósboltokban kapható.
-
Petzval
senior tag
válasz Zoli bácsi #7723 üzenetére
Olyan sapkát már nem gyártanak csak olyat ami a menetbe kapaszkodik, ezért a menetátmérő szerint vehetsz sapkát. A Jenis márkájúak nagyon jók. Az Optiformban vagy a digifényképnél lehet kapni.
-
Pilács
senior tag
Sziasztok!
Olyanban kérném a segítségetek, hogy a Nikon 18-105VR vagy 16-85VR között kellene döntenem, annyival jobb a 16-85VR mint amit kérnek érte vajon? Tesztekben nagyon kis külömbséget mutat ahogy én látom, de ugye nem egészen ugyan az a tartomány, ill fém bajonett a 16-85-ön...
Üdv!
Ajándék szesznek ne nézd a fokát!
-
Pilács
senior tag
ill még olyan kérdésem lenne, hogy M42 adapter Nikon-hoz létezik e olyan ami legalább a fókuszt visszajelzi? Ha jól láttam a Canon gépekhez létezik, ami segítségével legalább fókuszt tud nézni a váz... ha nem létezik, akkor legegyszerűbb átalakító elegendő? Max anyag és kivitel minőgégben különböznek gondolom..
Ajándék szesznek ne nézd a fokát!
-
csakb
őstag
Az a baj, hogy a Nikon tükörakna-mélysége jóval nagyobb, mint a többi rendszeré, ezért az M42-es obikkal csak akkor tudsz végtelenre fókuszálni, ha az M42-es konverterben van egy plusz lencsetag. Ez kissé megnyújtja a fókuszt, és kicsit ront a képminőségen is. Az olcsóbbik, lencse nélküli konverterrel nincs végtelened, de ha csak portréra, vagy makróra használod az objektívet, akkor ez nyilván nem baj. Ebből van csipes változat is (a faterán most találtam), amivel elvileg van fókusz-visszajelzés, és fénymérés, de nem tudom, hogy tényleg működik-e.
-
kiskornel
addikt
válasz Zoli bácsi #7723 üzenetére
Az első pár találat az a régifajta ráhúzós obisapka.
Szerintem 51-es. A Zeiss 50mm-es obimra legalábbis akkora megy (beleírt érték). De ez csak erős tipp...
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
Zoli bácsi
őstag
Köszönöm mindenkinek.
Mindenképpen olyat veszek, ami zsinórral a vázhoz rögzíthető. A digitálison ilyen van, aztán megszoktam, hogy leveszem és elengedem. Csoda, hogy eddig nem hagytam el, bár már párszor kereste a család.[ Szerkesztve ]
-
Darkness1
aktív tag
Ha valaki használ(t) hosszabban Pentax smc DA 16-45 mm f/4 ED AL objektívet, az legyen szíves írja már le hogy muzsikál 16-20mm környékén. Olvastam persze teszteket, de azért kíváncsi vagyok a felhasználók véleményére is.
[ Szerkesztve ]
No stress, no work Today!
-
rumos14
nagyúr
-
Throme
veterán
válasz rumos14 #7735 üzenetére
Az slrgear-t nézegetve élesség és torzítást tekintve nincs nagy különbség. Nem is tudom a mutatott értékekben látható eltérés a valóságban mennyire kivehető.
Amit 16 mm-en produkál az egyik azt 18mm-en a másik és utána nagyjából egyformák...Fókusz skála nekem igazából nem hiányzik, de másnak lehet.
A tömítettség szerintem akkor számít, ha a váz is olyan, valamint a fotózási körülmények mennyire mostohák...
Műanyag bajonettel nekem még nem volt gondom, de nincs kizárva, hogy idővel lesz (vagy nem).Úgy gondolom a 16-85 nem ér 2x többet mint a másik. Ha valakinek fontos a nagyobb átfogás hasonló képminőség mellett, akkor meg pláne nem.
-
rumos14
nagyúr
rögtön leszögezem, hogy a 18-105 egy baromi jó ár/érték arányú obi. a többi gyártó irigykedhet.
hozzá képest valamennyi előnye biztosan van a 16-85-nek, de biztosan nem szignifikáns. ami számomra a 16-85 mellett szólna, az a kezdő gyútáv. ekv 24mm számomra elég szinte mindig, ekv. 27mm-nél már volna hiányérzetem. persze ezzel nehéz megindokolni a 2x árat... de számomra a 16-85 kedvezőbb tartomány mint a 18-105. -
Üdv mindenkinek! valakinek volt már tapasztalata inkompatibilis sigma obik szervizelésével (firmware frissítés/chip csere)? Mennyibe kerülhet ez nem-garis (amcsiból hozott) lencsénél?
Az obim, 2.8/24-70 DG (nem-hsm) kiakasztja a D7000-emet úgy, hogy be sem bootol a váz (sajnos/szerencsére nem egyedi eset, csomó fórumon írják)
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Robb202
tag
Tárgyfotózáshoz van speciálisan kiélezett objektív? Amivel nagyon szép képek készíthetőek?
Tudnátok ajánlani ilyet? -
krisi047
aktív tag
Sziasztok! A 18-105-ös Nikon kit objektív és a sigma 17-70-es között gondolkodom. Melyik ajánlanátok inkább a kettő közül? Árban nagyjából ugyanannyi. Az átfogás mértéke nem szempont, a 17-70 is megfelelő nagyságú számomra.
-
johnjohn
addikt
-
johnjohn
addikt
válasz rumos14 #7746 üzenetére
Összegzésként a tesztekben mégis jobbnak látszik képminőségben, mint a régi, de ennek lehet az is az oka, hogy javult a minősége és kisebb a szórás a példányok között.
A fém bajonett, és a mechanikai konstrukció valószínűleg időtállóbb mint a Nikon, 2-3 éves korukban fog kiderülni a 18-105-ös obikról, hogy hogy bírják a strapát.
A kolléga azt írta az átfogás nem annyira szempont.
Itt van összehasonlítva a régebbi változattal.[ Szerkesztve ]
-
Robb202
tag
válasz Petzval #7748 üzenetére
Köszönöm a válaszokat.
johnjohn:
Igazából ilyen tárgy sátorban szeretnék többnyire, órákat, kisebb apróbb kütyüket fotózni.
Lehet tévesztettem, de pontosan azt akartam mondani, hogy jó minőségben szeretném a képeket rögzíteni. De tényleg bitang jóban.
Az alap Obim ami a D90-hez járt (18-105) az például nagyon közelről nem tud már élességet állítani, homályos lesz a tárgy és a részletekre nem tudok rámenni. Ráadásul az OBI több sebből vérzik. Ha pl egy belső templomot fényképezek állványról vagy kézből jó megvilágítással a nagyon távoli pontok homályosak lesznek és valahogy nehéz vele olyat állítani hogy a kép minden egyes részlete éles legyen.
Ezért is szeretnék egy jó makrót ami jó minőségben dolgozza fel a képeket lehet vele nagyon közelről is fotózni, akár úgy hogy a tárgysátorba csak az objektívet dugom be a gép kint marad.
Bár kicsit off, de egy ilyen tárgysátorhoz milyen erős fény kell, hogy a képek jó legyenek? Ne sárgásak?
A lényeg, hogy nagyon szép nyálcsorgatós képeket tudjak létrehozni
[ Szerkesztve ]
-
válasz Robb202 #7749 üzenetére
A jelenségek, amiket leírtál, nemigen köthetők az objektív optikai minőségéhez:
Közelre nem tud fókuszálni -> makroobjektív vagy közgyűrű kell.
Templombelső -> az obi fényereje kevés. Megnyugtatlak, egy sötétebb templomban ISO1600+f/2-es fényerő is kevés lesz, kell az az állvány - és ha már van, akkor a fényerő legyen f/6-11, hogy jó nagy legyen a mélységélesség."nagyon távoli pontok életlenek"-> ezt hívják mélységélességnek, ami nagyon kicsi, ha nagy fényerőn dolgozol (gondolom ez történt a templomban)
"sárgaság"->nincs vele bajod semmilyen megvilágításnál sem (pl gyertya), ha a megfelelő fehéregyensúlyt beállítod
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
Új hozzászólás Aktív témák
- Softbox és diffuzorok - Fotós derítők, reflektorok és hátterek
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- 4K UHD autós kamera,dashcam, VIOFO duo,valódi csúcsminőség,SONY EXMOR csip, WIFI,GPS,G-szenzor
- Sony A6000 + 16-50 mm kit - Szinte teljesen új állapot