-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
A nagyobb kapacitás akkor focizik, ha sokat áll az autó és az ilyenolyan elektronikák szopogatják az áramot, pl. riasztók. Ha nap mint nap használod, akkor rakhatsz bele nagyobbat, sok értelme nincs, esetleg úgy jársz vele, hogy a nagyobban korszerűbb technológia van és azzal jól jársz.
Amikor nekem dízelem volt, olyan 70-80 amper között ment az izzítás, másik 70 amperrel önindítóztam. Most mindenféle hibalehetőségeket mellőzve egy gyors becslés: 72 Ah-s akksi 72 ampert egy órán át tud leadni. 150 Ampert saccra 28 percig. ehhez képest izzítózol vagy 15 másodpercig, indítózol 2 másodpercig. Vagyis kiveszel 120 As + 300 As-t, ez mondjuk kevesebb, mint 500 As. Ezt elosztod fejben 3600-zal, annyi amperóra töltést vettél ki az akksiból. Úgy kb. ki a bánatot érdekel egy indítózás szemszögéből nézve, hogy mekkora kapacitású az akksid?
A töltésről: 500 As-t 60%-os töltési hatásfokkal 833 As töltéssel lehet visszatenni bele. Tehát 1 amper töltőárammal 14 perc alatt töltöd vissza, 10 amperrel meg másfél perc alatt. És nem 10 amperrel tölti a generátor, hanem annyival, amennyit bele bír tuszkolni. Tehát ha minden indítózás után 2-3 percig megy a motor, nem teljesen alapjáraton, akkor kb. visszatöltötted az indítási töltést.
Én tudom, hogy a fenti eszmefuttatás a pontosságtól messze áll, viszont azt is tudom, hogy a körülbelüli nagyságrendek szemléltetésére alkalmas.
Egyéb: uriember 3-4 évenként, de max. 5 évenként akkor is kidobja az akksiját, ha nem tapasztal hibát, mert ennyi pénzért ezt a rizikót nem érdemes felvállalni. Szerintem értelmetlen minden olyan tett, gondolat, ami 5 évnél hosszabb működésre serkenti az akksit. Tegyük még hozzá, hogy a mai motorok (főleg az indító) nem arra vannak tervezve, hogy daráld az indítást. Ha néhány rövid kísérletre nem indul, akkor jobb utánajárni, hogy miért, nem erőltetni, mert beköpi a katalizátort, stb. stb. és peregnek a nullák a javítási számla végén.
"bár exideről eddig csak tőled halottam negatívumot.": meg tőlem. vagyis tőlem mérsékelt lelkesedést hallottál.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Jim Tonic #19786 üzenetére
Ez az állítás általánosságban igaz, a gyakorlat meg kicsit mást mutat
Nem tudja *annyival* növelni az akkumulátorát, hogy számítana a generátor mérete, mert nincs annyi légköbméter a motortérben. A 65 Ah-ról 75-re növelés meg hibahatáron belül van töltőáram tekintetében."Ha egy akkut soha nem töltesz fel a maximumra, az csak káros hatással van rá": amelyik autóban fel lehetett tölteni a 65-öst, abban a 75-öst is fel lehet.
(#19791) _seth_: a generátor annyival tölti az akksit, amennyit az képes befogadni. A feszültségszabályzó beállítja a 14 voltos kapocsfeszültséget, és amennyi áram ennek hatására átmegy az akksin, annyival tölti. Nem hiszek benne, hogy töltőárammal túl tudnád terhelni a generátort, de ha mégis, akkor majd nem 14 volt lesz a kapocsfeszültség, hanem kevesebb és ettől csökkenni fog az akksi áramfelvétele.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
zolikaDB
veterán
_seth_ : x20xev bontódik!!!
-
Pitu
aktív tag
5ajtós G-hez hol találok pótféklámpát árral (google volt, egyelőre kevés sikerrel. autósboltban meg nem vágták hogy ledes-e v. sem...)? Lehet ezt javítani? 3-4db kiégett.
-
Tacso
aktív tag
[ Szerkesztve ]
No Stress on Cres - I love my Cruze
-
Mela Kehes
addikt
Sziasztok!
2007-es opel merivához vettem légterelőt. Feltettem, de az első ablakoknál megszorul. Úgy értem, hogy nem tudom az ablakot felhúzni csak lépésenként, mert az elektronika akadálynak érzékeli és visszajön. Ha nem teszem be a szorítókat, akkor is. Rém bosszantó, mert elég drága volt. Le kellene belőle vágnom? Mit lehet tenni?
[ Szerkesztve ]
"Ha lehet menni akkor menjünk, ha meg tökölni kell akkor meg tököljünk."
-
Szplöttyy
senior tag
válasz Mela Kehes #19813 üzenetére
Nem tudom van-e rá megoldás, de szvsz ez ilyen, több ismerősnek is van, és mindenki ezzel a problémával küzd.
Smoke & Torque
-
Calogero
addikt
Én kaptam a légterelőkhöz egy V alakú lemez, este tudok róla fotót is mutatni.
Nálam nincs ilyen gond. az enyém HEKO típusú. -
_seth_
veterán
válasz Mela Kehes #19817 üzenetére
Nem tudom itt működik-e de B vectránál igen: lebontod az ajtókárpitot, lehúzod teljesen az ablakot, lehúzod az ablakemelő motorról a csatlakozót, vársz pár percet, összedugod, felhúzod teljesen és elvileg az újonnan érzékelt max magassága így beáll a légterelőhöz. B vectra + e kadetten is működött így bár előbb-utóbb mindkettőről ledobtam a légterelőt
zolikaDB: köszi, írtam is neki!
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Pantal
senior tag
Hali. Egy B-s Opel Corsám van. Az ablaktörlővel lenne problémám:
Ha egyet felkattintom a karját, hogy magától néha töröljön, akkor nem megy végig, csak mondjuk 2/3-nyit megy végig a lapát, minden egyes törlésnél, így kb a 3. törlés után áll meg alul. Addig meg ugye máshol. Viszont ha kettőt kattintom fel, akkor megállás nélkül töröl, az működik rendesen. Mi lehet a hiba oka?Más: Szigetszentmiklóson és/vagy környékén tudtok Opel bontót?
[ Szerkesztve ]
-
Calogero
addikt
válasz Mela Kehes #19817 üzenetére
-
Mela Kehes
addikt
válasz Calogero #19820 üzenetére
Nekem V alakú van. Ha beteszem is szorul, ha nincs bent is szorul. Látszik a légterelőn, hogy elmozdul, amikor felér az ablak. Gáz. Ilyet mint amilyen neked van tudok venni valahol?
[ Szerkesztve ]
"Ha lehet menni akkor menjünk, ha meg tökölni kell akkor meg tököljünk."
-
Calogero
addikt
válasz Mela Kehes #19821 üzenetére
Szerintem külön nem kapható.
Holnap megnézem neked hogy a kocsiban hogy maradt-e, (úgy emlékszem mintha a hátsókhoz nem kellett használnom)Nekem ilyen van : [link]
Ha van el tudom neked küldeni postán, vagy személyesen ha Debreceni vagy.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz Calogero #19820 üzenetére
Az ilyen szarok csak ilyen légterelőkhöz valók? Múltkor a feleségem autóján ajtót cseréltem, és nem jöttem rá, mi a fene lehet. Értelmetlennek tűnt. Volt benne 4db. Pedig nincs terelője. Vagy valaha lehetett rajta? Fiat Punto, nem Opel.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
_seth_
veterán
válasz Jim Tonic #19824 üzenetére
Valamikor volt, máshoz én még nem láttam ilyet pláne nem autóban a tömítésbe Nekem rozsda bevonat volt a gumin 2 ponton olyan 1,5 centi hosszan, innen lehetett látni, hogy volt rajta korábban is, majd raktam én is de nem jött be.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
zsolthee
senior tag
Urak!
Ehhez az olajhoz mit szóltok? Astra F-hez (benzin, 1.6i) vettem, bár egyik autószerelő ismerős mondta, hogy nem a legjobb, nem nagyon ajánlja.
A címke alapján gondoltam nem lehet rossz. Annyira megérné 2x drágábban Castrol-t tölteni bele? Egyébként úriember módjára évente/10ekm-enként cserélem benne az olajat... -
zsolthee
senior tag
válasz neduddki #19827 üzenetére
azért kérdeztem mert megállapítani nehéz, hogy tényleg az van-e benne. Kíváncsi vagyok a tapasztalatokra. Átcímkézett gagyi tesco-snak is hallottam már ezt a fajtát
Bár a hátulján full német matrica, többnyelvű prospektus. És nem Tesco-ból lettt vásárolva még véletlenül sem.
Van egyébként olyan vacak olaj, amit még egy 20 éves autóba is bűn beleönteni?
Mondjuk nem váltóolajra gondoltam vagy ilyesmi...[ Szerkesztve ]
-
zsolthee
senior tag
válasz Jim Tonic #19831 üzenetére
Lehet, hogy az előbb említett hamisítások miatt alakult ki benne ez a vélemény.
Köszi. Akkor örülök, hogy nem nyúltam mellé.
Másik: Astra F ('92) - a levegő befújás irányát szabályozó gomb mögötti világítás kihunyt. Hogyan tudom cserélni? Milyen izzó kell oda? Még a nevét sem tudom...
Egyszer találtam a kardánboxban egy kis égőt. Kieshetett az oda? Mivel ritkán használom az autót, csak hetekkel később egy éjszakai vezetés során derült ki, hogy nincs ott világítás. -
#TOTTI
őstag
Ezzel mennék valamire egy C-s Vectra és egy VW Polo esetén?! 2005ös autók, hibakódokat kéne kiolvasni ill törölni?!
-
bambano
titán
-
Szplöttyy
senior tag
válasz #TOTTI #19833 üzenetére
Ilyet még nem láttam, de van ugyanilyen BT-s ami kicsit hoszabb fekete és kék/sárga a matrica az az igazi ELM 327 az minden hibakódot töröl és olvas, meg élőadat is van, androidos telefonnal fogyasztás, hőfokok, rpm, stb.erre gondoltam. ésígy működik
Smoke & Torque
-
bzoley
veterán
Üdv,
Meg tudná mondani valaki, hogy milyen átmérővel kéne visszacsapó szelepet vennem F Astrához, hogy rá tudjam applikálni az üa rendszerre, pl. a szűrő után, vagy valahová?
Köszi! -
bzoley
veterán
válasz Jim Tonic #19841 üzenetére
Az érdekelt volna, hogy ha veszek egy valamilyen visszacsapót(az eladó tudására hagyatkozva), elvágom a csövet, tudom-e majd csatlakoztatni a visszacsapót. Egyelőre az ac relére szereltem egy nyomógombot, és indítózás előtt járatom kicsit. Megbontani mem nagyon merem a rendszert egyelőre, szivattyú csere pedig nem aktuális.
-
Okuyama
tag
Üdvözletem az uraknak,kis segítségre volna szükségem .Egy Opel Vectra B vel van indítási gond ,2 napig áltt az autó és tegnap előtt indítani akartam egyszerűen nem tekert az önindító ....... A műszerfalon a visszajelzők erősen világítanak ,gyújtás ráadásánál nem halványodnak el az ikonok ,talán egy hangyányit ...... Egyébként 97 es év végi 1.6 benzines modellről van szó.A másik hogy amikor ráadom a gyújtást az üzemanyagszivattyut nem hallom zúgni ,pedig elvileg kellene nem ? Azt hozzá kell tegyem hogy amikor megvettük az autót akkor is eléggé hangos volt kintről hallgatva a szivattyú,létezik olyan hogyha megadja magát az AC Pumpa akkor az önindító se teker ? Én ettől függetlenül 3 hibaforrásra gondolok .
Üzemanyagszivattyu
Gyújtáskapcsoló
Önindító szénkefe csere .......Szerintetek ? ( a biztosítékokat már nagyjából átnéztem ....)
-
tomyoy
senior tag
Ezen én is gondolkodtam már párszor, gyújtás után ugye betölt az AC, majd utána miként tartja fönt a nyomást? megy folyamatosan járó motornál vagy valahol van nyomásszabályzó és az kapcsolgatja? vagy ez motorfüggő...
nyiknyiknyiknyik
-
bambano
titán
válasz tomyoy #19846 üzenetére
emlékeim szerint (nem vagyok benne teljesen biztos) a régebbi motorokon a benzintankból megy előre egy cső, amin keresztül az ac előrenyomja a benzint, és megy egy vissza is, amin a felesleget visszaöntik a tankba.
a modernebb motorokon rájöttek, hogy felesleges a dupla csövezés, ezért a benzintank alatt van a nyomásszabályzó és onnan közvetlenül megy vissza a tankba a felesleg. Ami meg kell az injektornak, azt egy csövön tolja előre az ac. a c1-es vectrán pl. biztosan így van, láttam a szervizben
az egészen régi motoron, mint pl. a ladákban, elöl volt egy mechanikus, membrános pumpa, amit a motor hajtott és szívta a tankból a benzint.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Bundle topik
- iPhone topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Nintendo Switch
- Delphi programozás
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- További aktív témák...
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest