-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szada85
aktív tag
válasz Tikakukac #79690 üzenetére
Ezért írtam én is, hogy lutri az egész. Eddig nagyon ilyen miatti bírságot én sem hallottam ez igaz, ettöl még ha olyan kéket fogsz ki, akinek épp rossz napja van, akkor simán hivatkozhat erre, és megbüntet.
De nyilván egy csomó ilyen lutri van, engem például a sok területen átalakított GSi-vel is párszor állítottak meg, olyankor pedig tisztelettudóan, és udvariasan viselkedtem, nem is volt sosem semmi gondom, másnak meg úgy repkedt a forgalmija, mint pihe a szélben.
Ettöl még ha akart volna, bármelyik bármikor megzsanettozhatott volna. Kell a szerencse Faktor is, nahh. Addig jó, amíg nem büntetnek meg, ennyi.@legelek:
A C Vectránál elöl a lengökarhoz van csatolva a szintezös doboz egy csuklós karral, és ahogy megül az autó, a lengökar állásából érzékeli ezt, és úgy állítja a fényszórókat, minden indításkor csinálja nekem, ha elég gyorsan kapcsolom fel a Xenon, akkor látni is a csóván is.Hogy Zafirához melyk részt mennyire könnyü beszerezni nem tudom, a G OPC-nél és a Vectránál is elég ritka pl. a spricni is, szintezöt még csak-csak lehet találni, ezeket hozzáértövel a megfelelö helyre felszereltetni, aztán kell valaki, aki ismeri a kábelezés csinját-bínját, és bekábelezi neked. Tapasztalat híján csak feltételezem, hogy ez utóbbit lehet a legmacerásabb, de hátha van, aki már csinált ilyet, és majd Ö kijavít.
-
Szada85
aktív tag
válasz ArthurShelby #79703 üzenetére
Elhiszem, én is nagyon szeretem/hasznosnak érzem a Xenont, igazából sokáig elvoltam nélküle, aztán a G-t megvéve abban volt, és azóta pl. a Vectránál is fontos szempont volt, hogy olyat találjak, amiben gyárilag van.
-
Szada85
aktív tag
válasz Luck Dragon #79707 üzenetére
A G-nél semmilyen izzót nem kellett cseréljek (volt helyette sok más, amit igen ), szóval erröl sajnos nem tudok nyilatkozni.
-
Szada85
aktív tag
válasz Wiz Khalifa #79730 üzenetére
Szerintem is érdemes ennek elözetesen alaposabban utánajárni, mielött némi pénzmagod bánja, elég sok cikk foglalkozott már ezzel a témával, és híresen nem könnyü otthon bármit is beíratni a forgalmiba.
Értem, hogy van TÜV papírod, de pl. ez a TÜV papír magyar nyelvü? Mert nem egy cikkben olvasni, hogy a német nyelvü TÜV papírral annyit érsz, mintha kést rántanál egy pisztolypárbajon.
Hivatalos magyar nyelvü fordítás/igazolás kell róla minimum, de itt egy cikk példának:[link]Plusz szerintem nézd meg/nézesd meg, hogy a kapott papír eleve a Te rugóidhoz passzol-e, vagy csak adott valamit a srác. Megegyeznek-e a KBA számok a rugón és a papíron, illetve szerepel-e rajta a Calibra, mint engedélyezett típus.
A felnikhez is a gyártó, és a típus alapján tudsz keresni leggyakrabban német nyelvü TÜV papírt, onnan mehet a fordításos móka, bár, ha gyárilag nem szerelték 17"-os kerékkel a Calit, akkor kíváncsi leszek, mit szólnak hozzá a papír ellenére.
-
Szada85
aktív tag
Ha még nem oldódott meg, esetleg nézz szét itt is:
[link]Ez mondjuk pont az 5 ajtós H, de a "Modelle" menüpontnál az Astra után kiválasztva a modellt, majd utána legalulra görgetve egy halom kezelési brossúrát, árlistát találsz minden variánshoz, kiadási dátum szerint.
Annyi a negatívum, hogy német nyelvü, de hátha jó lesz.
-
Szada85
aktív tag
válasz -=RelakS=- #80120 üzenetére
Igen - biztos vénségemre, de - nekem is nagyon tetszik a gyári megoldás.
Ezért fáj is nagyon, hogy a CD30MP3-hoz hasonlóegyszerüprofi módon (a´la Dension Gateway széria) nem tudok belevarázsolni USB csatlakozást az ncdc2013-ba, csak picit "kókány" módon, de folyamatban van a megoldás, lesz AUX-om a héten, aztán mehet a bikicsunáj.. -
Szada85
aktív tag
válasz farkas-j #80122 üzenetére
Össze fogom írni a mikéntjét, bár én is csak másoltam a tennivalókat Youtube videó alapján.
Munkahelyen sajnos nem megy a YT, így nem tudok linkelni, de rákeresve az "ncdc2013 aux"-ra fog kidobni több találatot, abból az egyik - igaz németül -, de nagyon f@szán leírja a menetet, kapcs rajz minden van. (Letspatrik felhasználónéven)
Nincs nagy trükk egyébként, a CD-tár vezetékének megfelelö szálait kell elcsípni, és közé iktatni egy 3,5mm-es jack dugaszt.
Igazából pont emiatt nem értem, miért nem kompatibilis a Dension/Yatour megoldás, mert elvileg azokat is a rádió CD-tár bemenetére kell(ene) kötni, az oldalukon rákeresve pedig csak a FL Vectrák/Zafirák rádióival (CD30/70/90) kompatibilisek (lehet CAN-BUS köll hozzá).
Ahhoz meg drága azért, hogy kísérletezésre megvegyem. -
Szada85
aktív tag
Ezt pedig úgy közösbe kérdezném, mindenféle bántó szándék, vagy élcelödés nélkül, de tényleg nem értem, és hátha valaki tud racionális magyarázatot.
Mi a pozitívum (azaz milyen ok okoz örömöt) abban, ha valaki vesz egy dízelt (legnagyobb valószínüség szerint a gazdaságosabb fogyasztás miatt), majd 11,2 literes átlaggal jár vele?
Tudom persze, a gázolaj még így is kicsit olcsóbb, de basszus a 3.2-es szívóval 10.4 az átlagom, pedig sokszor számolom füllel a hengerszámot.
Ettöl persze a hiba még lehet bennem van, szóval kíváncsi vagyok a véleményetekre. -
Szada85
aktív tag
válasz -=RelakS=- #80138 üzenetére
Bevallom öszintén - és most ez rettentö sznobnak hangzik, pedig nem vagyok az, de nem tudom másképp leírni - nem szoktam nézni nagyon sem a benzin, sem a gázolaj árát, így - ezek szerint tévesen - abban a hitben éltem, hogy a gázolaj még mindig olcsóbb.
Elnézést érte. -
Szada85
aktív tag
válasz Petyyyyy #80145 üzenetére
Amennyire olvastam, a legtöbb oldalon 10 körüli városi, és 7-8 körüli vegyes fogyikat írnak erre a mocira, plusz tudom, hogy a lovak zabbal mennek.
Inkább csak szokatlan, hogy egy feltöltött dízeles mocis tulaj ennyire örül egy 11 literes fogyasztásnak ( a használat körülményeit nem ismerve persze, lehet, hogy végtelen Le/örökélet Nm cshipsz van rajta ), míg ha én bárkivel a 10 Liter körüli benzinfogyasztásról beszélgetek, akkor látom, ahogy szépen csúszik a szemöldök a tarkójára, hogy Úúúristen, mennyiii?! -
Szada85
aktív tag
válasz -=RelakS=- #80148 üzenetére
A totemeket ismerem én is, ezentúl majd gyakrabban is nézem, de csak óvatosan, mert mégis milyen hülyén néz ki, hogy beállsz a kútra a benzines V6-os hajóddal, majd elkezded fürkészni a számokat, hogy melyikböl lesz meg 2000-ért a teletank...
-
Szada85
aktív tag
válasz MunezXBK #80151 üzenetére
"Itt" vagyok én is, és jellemzöen délután/este szoktam tankolni, mivel a kisváros kútja nem esik útba munkába menet reggel, így általában úgy idözítem a dolgot, hogy amikor kell, akkor délután, bevásárlás, ügyintézés közben. Szóval akkor mégis sikerül spórolni egy kicsit, még ha az életvitel miatt is.
-
Szada85
aktív tag
válasz Teszla_ #80182 üzenetére
Tényleg elég jól felszerelt gép lett, jó látni, hogy van aki még értékeli az ilyen különlegességeket.
Klimából volt digitális, igaz legendák lengik körül, annyira ritka.
Belsőből esetleg a full bőrbelső, fűthető első ülésekkel volt a top.
Illetve elvileg hasonlóan ritka az állítható magasságú kormányoszlop is.
Plusz ahogy Petyyyyy is írta, a 4 villanyablak kellhet a teljességhez. -
Szada85
aktív tag
válasz molnarpeter #80204 üzenetére
Szia.
A CDTi-nél volt/van közismert probléma, ami még elöfordulhat, nevezetesen a fötengely csapágyak megszorulása/olajnyomás gondok, jellemzöen a nem megfelelö idöközönkönként cserélt, nem megfelelö minöségü olaj esetén, bár több esetet is írnak, aminél ettöl függetlenül is bekövetkezett.
Érdemes beleolvasni ezekbe a fórumokba:
[insigniaclub.hu/fötengelycsapágy gondok]Illetve volt pár éve egy TC cikk is valami turbócsö repedésröl, ami akkoriban elég sok autóst érintett.
-
Szada85
aktív tag
válasz ArthurShelby #80208 üzenetére
Én szerintem nem, legalábbis a C Vectra/Signum párosnál létezik sima halogén projektoros (vetítölencsés) fényszóró is, illetve a Xenon-os projektoros fényszóró.
Illetve láttam már G Astrához is a Xenonhoz hasonló kialakítású, de sima halogén projektoros lámpicseket is.Tehát ha projektoros a lámpa, attól még nem biztos, hogy Xenon. Szerintem. De hátha más majd kijavít.
-
Szada85
aktív tag
válasz MikeWazowski #80222 üzenetére
Ez nem a Te hibád, az olaj az egyik olyan téma, amivel minden fórumban pikk-pakk világvége hangulatot lehet csinálni.
A második helyen pedig az olajcsere periódus kérdése van talán, partiban a téli/nyári/négyévszakos gumi és a Budget gumi/márkás gumi témakörökkel...Esetleg, ha elviszed szervízbe, kérd meg öket, hogy mérjenek egy kompressziós végnyomást (a.k.a "kompressziómérés") a motorodon, az is segíthet picit a diagnózis felállításában. Szerintem.
-
Szada85
aktív tag
válasz ArthurShelby #80231 üzenetére
"A xenon-nak mindig kékes a fénye, míg a halogén projektorosnak sárga."
Tegyük hozzá, hogy gyárilag.
Mert ugye manapság mindenki úgy cserélgeti a hagyományos izzókat "Xenon hatásúakra", és a Xenonokat is minél kékebbre, mintha kötelezö lenne, és attól lenne prémium egy autó. -
Szada85
aktív tag
válasz Teszla_ #80241 üzenetére
Nagyon szép darab, vigyázz rá Te is sokáig, és legyen benne sok örömöd!
Utólagos engedelmeddel végeztem gyorsan egy kis házifeladatot (az a GL jelzés nagyon zavart, mert az az alapfelszereltség jelölése volt), és erös a gyanú, hogy - ha minden gyárilag volt így benne, márpedig miért ne lett volna -, egy nagyon finom kis "különleges kiadású" F Astrád van.Faceliftesböl a 2.0 16v motorral csak CDX/Cool Motion/GSi/Motion/Style felszereltséggel lehetett rendelni az Astrát.
Forrás: [link]Ez a belsö kárpitozás (sportülések, anthrazit színben a "Lightning" fantázianévü mintával) pedig a fentiek közül kizárólag a Motion/Cool Motion kiadáshoz volt. A Motion kiadásban alapból benne volt a villanyos tetöablak, a Cool Motionben pedig a klíma.
Tehát elvileg neked a kettö közül valamelyik van, némi plusz extrákkal megtoldva.
Itt ha lejjebb görgetsz van - sajnos német - leírás a kiadásokról: [link]Itt pedig egy korabeli árlista motorokkal, elérhetö extralistával: [link]
-
Szada85
aktív tag
válasz molnarpeter #80253 üzenetére
Alapvetöen igen, gyakorlatilag a "Motor aljának" lecserélésével megelözhetö a komolyabb gond, kérdés persze, hogy egy ilyen csere milyen összeg, illetve mennyire rentábilis az autó árához képest.
Ami biztos, hogy egy ilyennél - számomra - a valóban napra pontosan lekövethetö szervízélet kulcspont lenne, vagy persze olcsóbbat venni, és helyböl kalkulálni ezzel a kiadással.
A sürü olajcserét pedig autótól, motortól függetlenül minden meghálálja, szóval azt a jó szokást érdemes megtartani szerintem.
Ez a "bajom" egyébként a legtöbb - számomra szóba jöhetö/tetszö - újabb autónál, hogy majd mindegyiknél hullanak ki a csontvázak szépen sorban, márkától függetlenül sajnos.
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz diablo1984 #80283 üzenetére
Igen, ez a GSi-m, valamikor december vége fele töltöttem is fel róla egy télies képet.
-
Szada85
aktív tag
válasz -=RelakS=- #80294 üzenetére
Ugyan, egy jobb minöségü, picit vastagabb olaj bele, és mehet tovább...
Kevesebb henger, kevesebb fogyasztás. -
Szada85
aktív tag
válasz Declare #80348 üzenetére
Nem tudom, hogy ezeknél a bérautóknál vajon a bérlö cég definiálja a motyókat bele, vagy a gyártó csinál ilyen pakkokat "mi kell majd késöbb a vevöknek" alapon...
Az állandó 4 kerék szerintem is felesleges, lehet kérni FWD-ként is.
Az átlagfogyi 9-en állt átvételkor, visszaadásra lemászott 8,7 literre, szerintem a 4 kerék nélkül egy 0,5-1 literrel biztos lejjebb lehetne.
Vannak benne - számomra - szimpatikus megoldások, jól élhetö kisautó, a magas szék miatt elég jól elöre is látni - már amíg el nem szaporodnak ezek persze -, jól lehet "tervezni a közlekedést", jól felszerelt modell volt.Az OPC eladás egy nagyon összetett kérdés volt egyébként, több pont is szólt mellette.
1. Mivel van már egy reszelös/projekt autó a GSi személyében, amihez gyülnek a cuccok ezért nem volt jó, hogy van mégegy ilyen.
Egyfolytában azon pörögtek a neuronok, hogy mit lehetne moddolni rajta, könyvjelzöben már volt software, csigusz, dBilas szívósor, motorbelsö, két kútba viszont nem szerettem volna szórni a pénzt.2. Haza szinte mindig autóval megyünk, amire csak korlátozottan volt ideális, a Caravan kasztni fasza volt, de nem túl hosszú az F23-as váltó, 140-nél ~3,5-4 ezret forgott, a "nyitott" kipu is hangos volt már ilyenkor és a motornak is volt hangja, amit 9-10 órán át hallgatni nem volt az igazi.
3. A túlzott maximalizmusom miatt is egy halom pénzt tudtam/terveztem volna rákölteni, megvolt a másik LET nyügje is (szelepszárszimmering), tehát egy komplett generált csináltattam volna rajta, akkor már új kuplung, meg ami még kell mellé, új futómü is lassan kellett volna, elég szép listát írtam össze, ami abszolút nem lett volna rentábilis.
Így ezen három pontok kombinációja végett jött a váltás gondolata.
Néha hiányzik persze, mert különleges volt, és megvolt a maga bája, nagyon sportos kiállása volt, de nem bántam meg, hogy elment, tágasabb is a Vectra, szuper utazóautó, a V6 gyönyörüen szól, a hangszigetelése is annyival jobb, hogy például pályán 140-nél csak egy nagyon pici morgás jön a 6 hengerböl, és a "racionális" kereteken belül gyakorlatilag semmilyen tuningolhatóság nincs, egy kompresszoros átépítés ugyanis 6-7 ezer €, odáig meg nem merészkedek már el, azon az áron már ott a Vectra OPC. Ami ellenében még tartom magam, nagyon vonzó opció, de egyelöre gyöz a józan(?) eszem... -
Szada85
aktív tag
válasz Infinity70 #80357 üzenetére
CD30MP3-nál több lehetöséged is van. (Mivel a rádiók megegyeznek a C Vectra/B Zafira rádióival, így azonosak a lehetöségek).
Ha fontos a gyári rádió/gyári kinézet:
- Létezik a Yatour MT-06 nevü kütyü, amit a rádió CD tár kimenetére lehet csatlakoztatni, és "virtuális CD tárként" funkcionál. Van rajta USB, AUX, SD csatlakozási lehetöség, utána a rádión pedig a CD tárat kiválasztod, és máris szól rajta. 15-20 ezer között lehet találni, plusz beszereltetés. [link]- Ennek a "nagynevü profibb" verziója a Dension Gateway széria. Ugyanúgy a CD-tár bemenetre kötik, és ugyanúgy müködik, mint a Yatour, csak kicsit minöségibb, illetve van belöle Bluetooth verzió is, amivel telefon kihangosítóként is müködik az autórádiód, csak fel kell csíptetni egy mikrofont valahova.
Árban húzósabb, utoljára dupla áron láttam a Yatourhoz képest, ~40 ezer Ft környéke, plusz beszerelés. [link]- Plusz - legalábbis C Vectránál müködik, Corsánál nem tudom - lehetséges a gyári rádiók közül egy komolyabbat beépíteni, amin már van AUX dugasz gyárilag, itt meg kell nézni mi kell pontosan hozzá, szokott kelleni kábel, plusz feltanítás.
Ha nem fontos a gyári rádió/ gyári kinézet:
- Illetve ugye kiszerelheted a gyári rádiót is, és berakathatsz - beépítökerettel - valami 2 DIN-es Androidos fejegységet is, azokon van USB, AUX, mehet rá tolatókamera is, minden fancy dolgot tudnak.[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz -=RelakS=- #80365 üzenetére
Simán elképzelhetö igen, múltkor ismerösöm játszott a Skoda konfigurátorával, és ott pl. amikor az "Extra" opciókat válogatod pluszban, akkor a lista végén ott vannak ezek is választhatóként, ugyanúgy ki kell választani.
Most megnéztem, pl. elakadásjelzö háromszög 10,65€, EÜ csomag 12,10€, fényvisszaverö mellény 4€, és mindet hozzá kell adni, különben nincs... -
Szada85
aktív tag
válasz -=RelakS=- #80383 üzenetére
-
Szada85
aktív tag
válasz -=RelakS=- #80386 üzenetére
Jó, hát most 9.90€-ért mit vársz, hogy egy lób@szó nagyot adnak majd?
Kis pénz, kis háromszög. -
Szada85
aktív tag
Sziasztok!
Van nálam egy FM transzmitter, és a kérdés az lenne a transzmittert használók felé, hogy Ti kihúzzátok-e a szivargyújtóból használat után ( autó leállítása után ), vagy folyamatosan bent hagyjátok?
A szivargyujtótól is elveszi az autó a delejt ha leveszem a gyújtást, szóval elvileg nem tudja szívni az akksit, de inkább biztosra mennék a véleményetekkel.Illetve lenne még egy. Elvileg ez a kütyü bekapcsoláskor kiír egy feszültségértéket (amit mindenhol úgy írnak, hogy ez "kb az akksi feszültsége" is.)
Mennyire megbízható érték ez?
Kérdésem alapja, hogy ma meló után beülve és gyújtásra kapcsolva 11,7V-ot írt ki a kütyü, motor pöcc-röff indult nehézség nélkül, motor beindítása után 14,2V-ot, hazaérve (14km) pedig 12,6V-ot írt.Elektronika téren nem vagyok túl nagy szaki, de a 11,7V az álmoskönyvek szerint is elég karcsú, szóval van rá esély, hogy inkább megelözö jelleggel lecserélem az akksit ( 1 éve van meg az autó, nincs infó, mikor volt cserélve ).
-
Szada85
aktív tag
"Ma ismét megnéztem a kiszemelt autót, mivel még nem kelt el, illetve az ára is némileg csökkent."
Mióta van fent, illetve mennyi idö telt el mióta elözöleg megnézted? Nem tudom eredetileg mennyiért hírdették, így pusztán gondolat, hogy ha tényleg annyira jó, mint ahogy a leírásban említik, akkor nem kellett volna már az eredeti áron, hamar elkelnie?
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
Alapvetöen én is általában inkább "túlzottan" szkeptikusan/óvatosan közelítek egy ilyen kérdéshez is, mint az autóvásárlás, különösen, ha egy jelentösebb összegröl van szó. Szóval nálam emiatt kongatja a harangot az, amit írtam. Ettöl még nem egyenesen következik, hogy az autó rossz, pusztán tágabbra nyitja a pupilláimat.
Az én gondolatmenetem leírom, ha megengeded, (és szerintem amargo fórumtárs is hasonlóra akart utalni).
Adott egy motor (2.0cdti), amiröl tudjuk, hogy mennyire érzékeny az olajcsereperiódusra, olajminöségre, magában hordoz egy mára közismert problémát (motormegszorulás, csapágykopás, stb.) ami ugyancsak az elöbbi következménye, illetve adott a konkrét autó, aminél tudjuk, hogy a maximális (30.000km) olajcsere periódussal futott idáig a fenti motorral.
Az én fejemben ez azzá állna össze, hogy az adott autó motorjánál a közismert probléma fennállásának lehetösége magas.
Mivel nem vagyok járatos a garanciális/szavatosságidös dolgok müködésével, így nem tudom, hogy egy esetleg késöbb, a fenti hiba miatt bekövetkezö motortönkremenetel esetén milyen esélyekkel tudnád a kártérítési igényed a kereskedés felé érvényesíteni.
Emiatt én teljes nyugodtsággal úgy venném meg az autót(vagy bármelyik 2.0cdti-t), ha utána az elsö (itt mondjuk 150 ezres ) szervízre a vezérléscsere mellé beterveznék egy karter leszerelös, csapágy&olajpumpa átnézös/cserélös müveletet is, mintegy megelözö jelleggel, inkább kiadnék most 150-200k-val többet(vagy amennyibe kerül egy ilyen) a szervízben, minthogy utána ne adj Isten tényleg megáll a motor, és egy milliós motorgenerálra kelljen beiratkozni.
Esetleg ezt meg lehet próbálni korrektül elöadni a kereskedés felé, és ezzel próbálni meg mondjuk 3 millióra letolni az árat, hátha.
De ez természetesen csak az én véleményem.
-
Szada85
aktív tag
válasz ArthurShelby #80453 üzenetére
Elhiszem, hogy így van, annyira mélyen nem ástam bele magam a témában, hogy konkrétan mik változtak, az olajpumpa, olajpumpa tömítés, csapágyak lettek-e módosítva az évjáratok között, röviden rákerestem csak a cdti motorra, és elég sok évjáratból volt panasz.
Emiatt is emeltem ki, hogy ez az én gondolatmenetem volt, illetve nem is beszéltem le róla, vagy, hogy ettöl rossz autó/motor páros lenne, pusztán ha én döntenék, ez is ott lenne, mint szempont, hogy a legritkább periódusban cseréltek az adott autón az olajat, és azok a mocik érzékenyek erre.
-
Szada85
aktív tag
válasz ArthurShelby #80478 üzenetére
Az én véleményem az, hogy igen, szerintem borzasztó sok bárminek, én eddig minden autómban tartottam magam a max 10 ezer Km-es periódushoz, és ezután is fogom. Ez lehet sokak szerint túlzottan gyakori, vállalom.
Ugyanakkor az is tény, hogy mind a jelenlegi autóimból a C20NE-m illetve korábbi G OPC is "húzott" motor, ergó meghálálja/hálálta a gyakori friss olajat, a mostani V6 pedig véleményem szerint szintén igényli a gyakori, és minőségi olajcserét, például a bődületes hőterhelés miatti igénybevétel miatt is.
Emiatt is írtam, hogy lehetséges, hogy sose lenne baja azzal a motorral, én -már csak a saját magam maximalizmusa miatt is- azért biztosan vétel után lekapatnám a kartert szerelőmmel, és szétnéznénk odabent, biztos, ami tuti. De nem vagyunk egyformák, én talán picit túlzottan is maximalista vagyok az ilyen dolgokban.
-
Szada85
aktív tag
válasz ArthurShelby #80481 üzenetére
Mivel eddig mindegyik autóm erősen 10+ éves (volt), ezért márkaszervíz összesen kétszer volt terítéken, egyszer otthon gyári kulcs pótlás+programozás, és egyszer németben az OPC vezérléscsere végett.
Ezt az Opeles nem márkaszervízt is mende-mondák alapján találtam annó, bár a képhez hozzátartozik, hogy mára a srác(ok) is picit felhígult(ak), de ettől függetlenül még mindig ő(k) a legmegbízhatóbb, akit ismerek. Minden autómat ő(k) szereltek, szóval lehet a bizalmi viszony miatt is kérhetek tőlük ilyet.
Egy szakszervízben pedig gondolom mindenre normaidő van, így ott nehezebb ilyen pepecselős melót beadni nekik, de ez csak feltételezés, mivel tényleg komolyabb tapasztalatom ezen a téren. -
Szada85
aktív tag
válasz ArthurShelby #80488 üzenetére
Emiatt is írtam, hogy szegényes a tapasztalatom márkaszervízzel, ami volt, az viszont alapvetöen pozitív.
Mindenféle reklám nélkül, inkább csak történetmesélös jelleggel, annó a G OPC-vel otthon az Opel Interatnál voltam (az ottani egyik srác volt évfolyamtársam egyetemen, ez lehet persze csorbít az érdemen, lehet "csókosnak" számítottam) gyári kulcs pótlásakor, aztán másnap indultunk volna vissza Németországba, amikor is egy lámpához gurulás végén, kuplungot kinyomva többé nem volt alapjárat, motor beindult, de le is fulladt folyamatosan, Check engine lámpa vigyorgott a szemembe közben.
Nagyon rally soförös gázpedálrugdalásos alapjárattartással el a szervízbe, kiolvasták a hibakódot, P1160 (töltönyomás szenzor) és P0170 (üzemanyag korrekció), ami innen ugye elég sokminden lehet.Pörögtek is a szemem elött a nullák csúnyán, aztán az elektromos szaki srác elöbújt, belenézett a kis Bibliájába, és máris rávágta, hogy olvasott már ilyesmit, és valószínü semmi komoly, csak van egy, kevesek által ismert hibája a LET-nek, miszerint a szívósor környékén van egy közös földpont a kábelkorbácson, ami a légtömegmérö, MAP szenzor, és még pár szenzor közös földpontja, és ez a csatlakozás hajlamos eltörni, így elégtelen lesz a földelés, és akkor jönnek párban ezek a kódok a tünettel...
Nagyjából 1 óra alatt lebontotta, amit kellett, kapott egy újraforrasztott csatlakozós földelést, és utána jó lett, soha többet nem volt vele gondom.
Szóval mázlim is volt persze, de vannak szakik, aki tényleg profik, csak egyrészt valószínü sokkal kisebb számban, plusz nem feltétlen könnyü rájuk bukkanni.Szerencsére a jobbak idövel szájhagyomány útján azért terjednek.
-
Szada85
aktív tag
válasz ArthurShelby #80491 üzenetére
Az otthoni márkaszervizben a gyári kulcs beszerzése plusz tanítása 50 ezer Ft körül volt meg (de ugye itt a kimondott munkadíj nem igazán látszott, mert a programozás kb. 5 perc ha volt, ott inkább a kulcs maga volt tétel).
A másik javításnál a pontos összegre már nem emlékszem sajnos, túl nagy volt akkor rajtam a para, hogy hazajutunk-e.A másik a német márkaszervizes kaland volt, ott az OPC vezérléscseréje (szíj, görgök, ami kell), olaj+szürök cseréjével, illetve egy átnézéssel együtt kerekítve 1000€ (~300-310 ezer Ft) volt.
Plusz kaptam mellé egy árajánlatot, jobb hátsó spirálrugó feletti gumiágy szakadt volt, ezt ~300€-ért ki is cserélték volna (nem éltem vele. )
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs