-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Szada85
aktív tag
válasz rvn_10 #77638 üzenetére
Üdv,
Ha nagyon általánosan szeretnénk fogalmazni, akkor abban az esetben, ha kevéssé ért hozzá az ember, akkor érdemes lehet az autót akkor, amikor megnézed ( tehát vásárlás elött ) egy "átnézetésre" elvinni. Ilyent szinte minden márkaszervíz végez, pontos árat én sajnos nem tudok, de korábban a srácok talán 10-20 Ezer Ft közöttit írtak, majd kijavítanak. Ez alapján kapsz egy általános képet az autóról
Amit vásárlás után általában rövid idön belül érdemes cserélni, az az olaj+olajszürö (ki tudja mikor cseréltek benne), ékszíj, üzemanyagszürö, levegö és pollenszürö, gyertyák.
Én emellett a vezérlést is le szoktam cseréltetni ilyenkor, ugyancsak amiatt, mert ki tudja, mikor cserélték rajta, és a vezérlés segítségével müködik a Motor ( ez lehet szíj, vagy lánchajtásos ), ami ha meghibásodik, akkor a Motor maga is tönkremehet/tönkremegy. -
válasz rvn_10 #77638 üzenetére
Szebben nem írhattam volna le mint fentebb Szada85 kolléga. H Astra esetében 15-20,000-Ft egy komplett átnézés. Megéri, mert későbbiekben sok fejfájástól és anyagi csődtől menthet meg.
Érdemes előtte feltérképezni a lehetőségeket, felírni, egyeztetni a szervízzel. Mert lehet nem fognak befogadni. Mert sok az időpontos.
De ha odaszólsz hogy a héten használt autó átnézésre mennél akkor beterveznek és legtöbb esetben fogadnak bármikor.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
válasz rvn_10 #77644 üzenetére
Topic keresővel eltudod olvasni, mert vagyunk itt páran H-tulajok. És talán mindannyian megírtuk megközelíthető összeggel. Mivel 1.4-es az alany , itt a lánc a fő kérdés árilag, hozzá a szett , feszítő görgő, vízpumpa. Stb.
Tutis kollégának 1.4-es van ő tudná megmondani igazán.
Vagy a Bárdi, Unix oldalon rá keresni.[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
válasz rvn_10 #78009 üzenetére
Szia. Az easytronic nem egy tartós szerkezet, én nem ajánlanám. Inkább a hagyományos automataváltó itt van 4 & 6 fokozatú, vagy manuális kézit.
Dízelből az 1.3-CDTI nem szabad meg venni. Az 1.7-CDTI megbízhatóak ,mindegy melyik lóerős. Ugyanis több is van.
Szintén zenész az 1.9-CDTI ezek is jók de a 120-pacis kicsivel megbízhatóbbnak tartják mint a 150 pacist.[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
válasz rvn_10 #78011 üzenetére
Felsoroltak mindegyike szuper.
Bár az összefüggést nem értem, gondolok itt az 1.4 és az 1.7 dízel kapcsán. Milyen felhasználás alatt fogód majd használni?
Évi hány ezer kilométert teszel majd meg vele?A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
-
kmarci25
veterán
válasz rvn_10 #78080 üzenetére
Nekem 1,7 DTI van. (A motorról csak annyit, hogy gyenge, mindössze 75 LE, cserébe jól fogyaszt.) Maga az autóval nincsen nagyobb bajom, az enyém még 2004-es (régi típusú hátsó lámpa, illetve nincs sötétítve egyik ablak sem). Autópályán erős a motorzaj, ez az ami legjobban zavar, mert átlagban 2-3 hetente pályázunk. Fenntartása egyszerű, mert nem drága az alkatrész, és kb mindenütt kapni, illetve a szerelők sem hajtanak el. Típushiba a kormányszervó hibája, ami úgy jelenik meg, hogy kigyullad az ESP lámpa, illetve nincs szervó. Ez azért zavaró tud lenni. Tüneti kezelés az, hogy leállítod, majd újraindítod a motort, ez van, hogy egyből segít, ha nem, akkor kell neki hosszabb idő leállítva (kb. 1 óra). A hosszútávú megoldás valami kormányszögjeladó (jelentsen ez bármit is ) cseréje, állítólag Szekszárdon van egy szaki, aki 70 ezerért csinálja, akkor meggyógyul. (Facebook csoportban olvastam.)
Csomagtartó élhető (azért lehetne nagyobb), engem egyedül a gyengusz motor (ez téged nem érint, ha benzinest szeretnél), illetve az erős motorzaj (ez lehet, hogy érint) zavar."There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
diegho
nagyúr
válasz rvn_10 #78078 üzenetére
Nekem 2003-as 1.6 Z16XE van. Ha megkímélt példányt veszel, akkor nem lehet nagy gondod. Én a legolcsóbbat vettem HAHU-ról 2 éve nyáron, ráadásul osztrák volt, sőt még fújva is volt pár elem (persze 300 alatti értékek vannak) de összességében jó autó. 31k-t tettem eddig bele. Az EGR-el volt szívásom, de már levakoltam és kifordítottam. Igazából a kopó alkatrészeken (futómű) kívül egy kipufogósort vettem rá, mert kifújt a középső dob több helyen, de ha már ott voltam, akkor a hátsó dobot és a flex csövet is cseréltük, valamint volt egy motorolajszint mérő cserém, mert max olajszint mellett bejelzett, hogy nincs benne olaj, a többi az vagy kopó, vagy apróság (hátsó ablaktörlő kábel törés, kp zárnál kábel törés, szellőztető rendszernél egy műanyag valami törött le, ezek összesen kb 15k-ba kerültek). Szerintem nagyon praktikus autó, iszonyat jól pakolható, 2 gyerek van, simán elmegyünk 3-an +2 gyerekülés akár több száz km-t is. Nekem az üléspozíció nagyon jó, imádom, hogy magasan ülök. Ha találsz egy itthoni keveset futott végig szervizelt példányt, akkor nagy meglepetés nem fog érni, de mint látod a legolcsóbbal se igazán volt gond.
-
Szada85
aktív tag
válasz rvn_10 #78107 üzenetére
A - szerintem - legtisztább útja ennek, ha elöször is leülsz a családdal, és definiáljátok a célokat az autóval, az elvárásokat, mert addig csak a pillanatnyi hév rángat a típusok között.
A keretetek adott, illetve nagyjából azt is leírtad, hogy milyen felhasználásra ( napi 15km ingázás ), mellette néha egy-egy hosszabb út - keresel autót.
A következö kérdés, hogy igazából mekkora autó is kell?
Elég a kisebb méretü, cserébe praktikusabb ( mint pl, amit írtál Meriva, 5 ajtós H Astra ), vagy olyan, amiben böséges a hely a családnak, illetve szükséged van a nagy csomagtérre is ( pl. C Vectra/C Vectra Caravan ).
Ezekkel a paraméterekkel már nagyjából le lehet szükíteni, hogy pontosan mely típus/típusok jöhetnek szóba Nektek.A benzin/dízel kérdés megint örök, ahogy már feljebb is írták, 15 km-es "rövid" utakra, illetve ha sokat használod városban ( értsd beindít-picit megy-leállít-majd újra ), azt a dízelek nem túlzottan fogják szeretni ( a dízel köztudottan nehezebben is melegszik be, stb. )
Alapvetöen én is egy benzinest javasolnék, a motorvariánsokat pedig majd az adott típust kiválasztva fogod látni.
Egy 1.6-1.8 (illetve innen felfele) szívóbenzin a mindennapi közlekedéshez szerintem elégséges erövel bírhat, föúton nyugodt, egyenletes tempóval ingázva a hajadat sem fogja leenni ( bár persze relatív, kinek mi a sok fogyasztás ), krúzolásra pedig az autópályán a kirándulásokra is megteszi.