Új hozzászólás Aktív témák
-
Vitee
aktív tag
Pont most rakott ki egy videót az egyik YT arc, aki szokta tesztelgetni a dolgokat, hogy az új driver hazavágta neki a Freesyncet: [Ancient Gameplays]
Bár nálam előtte se volt jó, de valszeg nálam ez akkor monitor miatti inkompatibilitás. -
MeszesKPT
őstag
Azért kíváncsi lennék, hogy mennyire volt valós igény ez a beépített böngésző. Engem mondjuk nem érint, mert mindent borderless windowedban használok és így a task váltás instant.
-
Vitee
aktív tag
válasz
raubisoda #195 üzenetére
Ez nagyon érdekes.
Nekem végig DP-be van, HDMI-t még nem néztem, de akkor ez most hogy? Ki akartam próbálni, de akkor nem sok esélyt adok neki, ha neked HDMI-n is fos volt.
Van akinek jó, van akinek nem? Akkor én tényleg a kártyára gyanakodok...
Próbáltam én is minden féle limitert, radeonon belül is, semmi nem segít, csak ha kikapcsolom... -
-
planktone
csendes újonc
válasz
raubisoda #195 üzenetére
Próbáltam már ezen is azon is, már korlátoztam az fps-t minden féle módon, a LOL-t valahogy nem szereti....
Még valami...
Ezt a prüttyögő hangot hogy a fenébe lehet kikapcsolni???!!! Mindig prüttyög egyet, miután vissza alt-tabolok egy játékba pár másodperc után.
A falra tudok mászni az ilyenektől. -
schwartz
addikt
RDR2 ezzel a verzioval megint nem megy fullscreen csak windowed modban. Tokom ki van mert vissza kellett rakjam a regi drivert. EZ ki a fax hibaja, Rockstar vagy a driver?
-
Duck663
őstag
válasz
paprobert #188 üzenetére
Tudja fene, furcsa módon a UC mellett a hőmérséklet annyira nem szállt el. Bár van egy olyan érzésem, hogy a Navinál használt hőtérkép, rávilágított erre-arra és lehet, hogy adott játék esetében ugyan a lapka mért hőmérsékletértéke relatíve alacsony, viszont tudják, hogy egy adott részét a program jobban terheli, és emiatt visszaveszi az órajelet. De ez csak tipp.
A feszültségértékeket nem is néztem. Én is hanyagolni fogom. Rettenetesen zavar, hogy ahogy eléri a 70 °C-ot lepadlózza a ventilátort, visít mint egy porszívó, és addig nem is igen veszi vissza, amíg 50 °C alá nem ment.
-
paprobert
őstag
Az UC nem szimplán csak az égbe emelt feszültség miatti thermal throttling? Nálam teljesen őrült feszültséggel kínálta meg a GPU-t az autoOC, így inkább hanyagolom. Szerintem te is csak ennek az eredményét látod.
Szerk, én is váltottam RTSS-re, egyelőre jónak tűnik a dolog.
-
ttt
senior tag
Nálam fűt már desktopon (RX480). 60 Celsius körül megy úgy, hogy nem csökkent a venti sebessége. Nem nyomoztam sokáig, ment vissza a korábbi driver 20 fokkal hidegebb. Majd később.
-
válasz
janos666 #182 üzenetére
nekem 144hz-s monitor van én úgy láttam, hogy pont 144-re limitál a vsync, de amúgy ha limitert használok akkor minek a vsync? Nem igazán használom egyébként a vsyncet, inkább olyan beállításokat használok, hogy 60-100 közt legyen kb mindig az fps-em, bár nekem nincs képtörésem se meg stutter se. De ha jobb vsyncel akkor benyomom azt is azon ne múljon.
-
Duck663
őstag
Dehogy javították, nálam is ez van. Szinte mindegyik drivernél, nem is értem, miért nem lehet ezt normálisan megcsinálni?.
A fekete villódzás meg driverhiba. Jelenteni kell. Nekem egy-egy driver a windows betöltésekor csinálta korábban, ennél jó.
Nagyon érdekes ez a driver. Az órajelvezérlés teljesen megváltozott, úgy működik, mint korábban a Bonaire lapkáknál, valószínűleg a RDNA-s kártyákkal szerzett tapasztalatokat felhasználva fejlesztették. Az autotuning is elég furcsa, egyes játékok esetében nem OC van, hanem UC. Ami szintén furcsa, hogy az autotuning használatakor megemelkedik a VRAM használata. Egyes játékok esetében tulajdonképpen addig tölti, amíg van hely. Van 8GB VRAM? Hát használjuk! De ez ilyenkor akadásokat eredményez, szóval van autotuning, de inkább kerülendő. Mindegyik esetében legalább 1GB plusz használt van, az overlay jelzése szerint. Szinten érdekes és ez megint csak tuningnál szembeötlő, hogy megemeli az órajelet, de közben a fogyasztás esetenként csökken, bár szerintem a méréssel lehet valami probléma. Az is furcsa, hogy kb 3% órajelcsökkentés mellett beesett 100W alá a fogyasztás, nem is értem, hogy?! (RX580) Nehezen hiszem el.
-
janos666
nagyúr
válasz
hackeeeee #173 üzenetére
Szerintem a pillanatnyilag legjobb általános célú beállítás szerintem:
G-Sync: On + V-Sync: On + LowLatencyMode: Ultra
Ilyenkor kapsz egy automata felső limitert a tartomány teteje alatt néhány fps-el, aminek hála sohasem kapsz V-Sync szintű lagot, de a tartomány felső határán, illetve alatta sem lesz képtörés soha, és az LLM segíthet olyankor is, ha ~99% terhelésen pörög a GPU (a tartományon belül mozog az fps véletlenszerűen, nem a felső limiten hasít, és nem a CPU a fogja vissza).
Ezt játéktól függően (ha van jó beépített limitere) érdemes lehet finomítani úgy, hogy LLM Ultra helyett On, és a játék saját limiterét használod (pár fps-el a max freki alatt), mert akkor picit alacsonyabb lehet a késés, de az inkább akkor jó, ha az idő nagy részében az fps limiten tud futni a játék, és nem fut ~99% terhelésre a GPU (ahová jól jönne az LLM: Ultra, de az már magában limiter is iulyenkor, így ha ragaszkodnál hozzá, akkor néhány fps-el az Ultra-féle limit alá kéne tenni a játék saját limiterét, hogy az legyen érvényben, max 1 frame késésért).Szerintem a FreeSync-re is ugyan ez igaz (már csak azért is, mert a G-Sync Compatible esetén is ez van érvényben, nem csak az nV modulos G-Sync-nél). Kivéve, hogy ott nincs driver auto-limit a tartományhatár alatt (a V-Sync szerintem effektíve ugyan úgy viselkedik FreeSync mellett is, mint G-Sync mellett, az AntiLag pedig nem ad limitet, mint az LLM: Ultra és másképp sem tünteti el a teljes lagot, amit akkor kapsz, ha eléred a tartomány tetejét), és nemrég kivették a manuális driver limitert is, úgyhogy ott marad a játék saját limitere (legjobb, ha működik), vagy annak hiányában az RTSS (ami valószínűleg jobb, mint a driver régi limitere, szóval amúgy is ez lenne a javasolt). De azért kérdezgettem erről, mert ebben nem vagyok teljesen biztos.
-
Istipeti
friss újonc
Sziasztok! Mintegy lámaként kérdezem, hogy be tudom valahogy állítani az FPS állandó megjelenítését a monitor valamelyik sarkában?
-
hackeeeee
Jómunkásember
-
Tyrel
őstag
Hát amelyik monitorommal rossz volt az FreeSync, abban az időben nem volt még se nVidia kártyám, se G-Sync Compatible nem létezett, hogy kipróbálhassam vele.
Utána lett (pár köztes lépcsővel) lett ez a mostani FreeSync monitorom még nVidia kártyával, és sokkal jobban működött benne a FreeSync mint amikor először találkoztam a tech.-el. Bennem is volt gyanú, hogy talán azért mert nV kártyával hajtom, de nem rég lecseréltem egy 5700-ra és ezzel ugyan úgy tökéletesen működik.
Konklúzió: simán a monitor jó.
-
válasz
Northlorien #168 üzenetére
Nekem is megy jack, hdmi és dp-n is a hang. De lehet neki egyszerre kellene hogy menjen, nem külön-külön?
-
Tyrel
őstag
válasz
planbmokus #166 üzenetére
Telepítés után ha kiválasztod pl. a Gaming profilt (vagy preferenciát vagy mi az), ott azt hiszem ő automatikusan bekapcsolja a RIS-t. Lehet azért tűnik élesebbnek a kép.
-
planbmokus
senior tag
Tegnap pont újratelepítettem a gépet, este sikerült is letesztelni:
Pro:
-R6:S alatt kb 10% plusz fps (RX5700), folyamatosan magas képkockaszám (99% 200+), nincsenek esések
-érezhetően alacsonyabb input lag bekapcsolt freesync mellett
-lehet csak halucinálok, de mintha élesebb is lenne a kép
Kontra:
-az alapból bekapcsolt "filmic grain" szerintem undorító (de most már tudom, hogy ki lehet kapcsolni) -
RobbyJr
addikt
Egyébként ebben a driverben az overlayt hogy lehet kikapcsolni
-
Tyrel
őstag
Nekem is volt olyan (Acer XZ321QU) monitorom ami sok esetben sötéten vibrált, mintha pillanatokra kikapcsolta volna a háttérvilágítását. Ez szerintem sima monitor hiba, nem tudsz vele mit csinálni. Spóroltak az elektronikán ill. a FreeSync implementáción és ennyi.
G-Sync-nek ugye az a nagy előnye hogy a monitor oldali hardver is ellenőrzött (meg drága
), mivel az nVidia szállítja. FreeSync-et viszont az adott monitorgyártó implementálja úgy ahogy akarja, olyan hardverrel amilyennel akarja, és hát bizony szeretnek spórolni. Kb. Apple vs. Android, egyik kötött, ellenőrzött, drága... a másik olcsóbb, de cserébe az adott gyártón/szérián múlik hogy épp mennyire sikerült jól.
Valószínűleg akkor csinálja a villódzást amikor át kell lépnie a FreeSync - LFC tartományok határain, többnyire az szokott nekik gondot okozni. Esetleg Firmware frissítésben bízhatsz hátha van hozzá újabb ami megoldja, ha nincs akkor IJ, AMD nem fog/tud javítani ezen driverből. Esetleg LFC-t megpróbálhatod valahogy kikapcsolni ha lehetséges egyáltalán...
Sajnos nagyon monitorfüggő, volt hogy én is sokat szívtam FreeSync-el, akkor még én is azt hittem hogy az AMD felelős a hibákért, aztán így utólag már látom hogy az Acer volt... Most a 34GK950F-el tökéletesen működik a FreeSync, de ez sem jelenti azt hogy az összes LG monitorral ugyan így fog. Szimplán felsőkategóriás darab és nem kellett spórolniuk a az elektronikáján, ami vastagon meg is látszik... Sajnos ez ilyen...
Esetleg a G-Sync Compatible monitorlista valamennyit talán segíthet olyan monitorok találásában amiknek korrekt a FreeSync implementációja (teljesség igénye nélkül). Ezen felül a FreeSync2 matrica úgy vettem észre hogy komolyabb validációkat (jobb minőséget) is takar, nem csak szimpla HDR támogatást.
-
válasz
victorhun7 #160 üzenetére
Amd cleanup utility sem hoz szerencsét?
-
victorhun7
tag
Sziasztok
Az a problémám merült fel ezzel a szuper új amd szoftverrel hogy nem tudom vissza tenni a régire ... -
joey04
titán
válasz
#65912064 #115 üzenetére
win alatt nem tudom mi változott, de nv kártyával tökéletes a hang minden állítgatás nélkül hdmi-n is. Már rengeteg mindent végigpróbáltam, napi szinten követem a linkelt a topikot, meg egyéb hasonló problémákat kibeszélő oldalakat, de nincs normális megoldás még. szvsz nem is lesz.
-
Vitee
aktív tag
Sziasztok,
Valakinek tapasztalat ezzel a driverrel, Freesynces background flickeringgel kapcsolatban van? A kártyám egy SPulse 5700XT.
Nekem egy AOC c24g1 monitorom van, de ha be van kapcsolva a freesync akkor a töltőképernyőknél mindig villog, sőt játék közben is, ha olyan jelenet van. Van amelyik játéknál ilyen "lag"-os érzése van az embernek mikor mozgatja a kamerát, ha kikapcsolom semmi baja. Nem tudom jobban leírni, de nem olyan Smooth a mozgás, mint kikapcsolt Freesyncnél. Na ennek nem így kellene működnie. Olyan jatéknál van ez, ahol át tudja lépni a Freesync tartomány felső határát, itt ugye 144-et.
Próbáltam chillel állítani a 144fps alá pár kockával, de semmi eredménye, ugyan úgy csinálja, szerintem nem működik normálisan. Játékon belüli limiter se jó, hiába állítom 120fps-re akkor is villog. Töltőképernyőknél a legjobban, itt van 1000-2000fps is valamikor.
Amelyik játékban nem lépi át a tartományt ott betudom kapcsolni mert nem villog.
De így minden játéknál ki kell sakkoznom, hogy szereti-e vagy nem a Freesyncet, hogy eldöntsem előtte, hogy ki vagy be szükséges-e kapcsolnom. Ez így elég frusztráló és zavaró.
Próbáltam CRU-val csinálni más beállítást a monitornak, de nem segített.
Van erre megoldás? Nem vagyok egyedül, elég sokat olvasni erről a netem, főleg offi. AMD fórumon.
Van akinek tökéletes, van akinek nem. Ez monitor hiba lenne? Vagy a driver akad össze a monitorral? Magyarul lottózzak és próbálgassak többféle monitort, hátha az egyik jó lesz?
Amit nem próbáltam, de itt írták feljebb, hogy FRTC + Anti lag jobb a Chill helyett. Ezzel érdemes próbalkozni?
Vagy a monitor kuka és ez ennyit tud?
Valaki tapasztalt hasonlót?Előre is köszönöm.
-
janos666
nagyúr
válasz
Stormbird #153 üzenetére
A tripple buffer nagyon nem úgy működi, ahogy írja.
A 16 vagy 17ms sem igaz, mindig 1/60-on belül kell lenni, ha teljes szinkront akarsz.
Az RTSS nem driver, hanem CPU oldalom működik, ezért hatékony, és amúgy ilyenkor hamisan sima a grafikon, amiatt, hogy a saját limiterén túli apró tüskéket nem látja (ha a játék limiterét használod, akkor viszont igen, tehát tüskésebb lesz akkor is, ha igazából kevesebb a tüske, csak látod, ami ott van).
De a legfontosabb, hogy nem 60-ra kell limitálni, hanem 59.99-re, hogy a V-Sync limitere alatt maradj, tehát mindig az RTSS legyen érvényben (azért nem 59.00, vagy kevesebb mert akkor minden másodpercben és nem csak perenként lesz egy apró kis akadás).
A nagy tüskék pedig mindig ott lesznek, limiter nélkül és azzal is.
És megint: nem másolgat sehova semmit semmi.
A 70% pedig nem hatalmas különbség a 60-hoz képest. -
janos666
nagyúr
Abban igazad van, hogy G-Sync nélkül szar ablak módban játszani. De szerintem nagyon kevés játék van, amit ne lehetne valahogy valamilyen kis késésű fullscreen módba tenni. Még mindig van Full Screen Exclusive mód (akkor is, ha a Win10 igazából már lecserélni valami más, de funkcionálisan egyenértékűre), szerintem DX12-höz is van megfelelője, és a G-Sync esetén a keretes ablak is "áttöri" valahogy a DWM-et Win10 alatt (lehet extra lag nélkül ablakban játszani, még kis, keretes ablakban is).
Ha ezeket a grafikonokat egymás mellé rakod, látszik, hogy a max freki alatti limiterrel VRR nélkül sem olyan nagy a hagyományos V-Sync késése (az egyetlen hátrány, hogy stabilan a limiten kell maradni, nem lehet fel-le szánkázni az fps-el, mert akkor vagy jön a harmadik buffer, vagy ledob 30-ra 60-ról, ha tüsszent).
Az első támasztja alá, hogy mehet az ablak mód. Sajnos nem találtam olyan grafikont, amin azonos max frekvencia / limit mellett lehetne összevetni az időket. De szerintem egyértelműen látszik, hogy a kisebb frekvencia miatt nagyobbak a számok a második grafikon első blokkjában, így onnantól kezdve elég egymással összevetni a második grafikon két blokkját, hogy látszódjon mennyi a hagyományos V-Sync büntetése (limiterrel).
Egy -0.01Hz limiter pedig be lehetne építve a játékokba, aktiválódhatna a V-Sync kapcsolóval együtt.
-
Tyrel
őstag
Végre én is eljutottam a kipróbálásig, ez az új UI nekem is tökre bejön, szép is, gyors is.
Volt már pár restartom is, nekem nem felejt el semmit, igaz az előző verziókkal is összesen egyetlen egyszer resetelődött magától a WattMan-om mióta megvan az 5700.
Ami szerintem problémás az új UI-ban, hogy sok beálltás el van rejtve a jobb felső fogaskerék alá, amit kicsit logikátlannak érzek. Bal felül van 4 kategória, inkább adták volna hozzá oda egy ötödikként, hogy egy helyen legyen... Nem katasztrófa, egyszer kellett megtalálni, de ezen kicsit még gondolkodhattak volna.
Ami egy fokkal zavaróbb, hogy a grafikonokra ha rámutattál az egérrel, akkor az eddigi Radeon Software kiírta (tooltip-ben) hogy ott épp pontosan milyen érték van. Ez az új ez nem, hiába símogatod a grafikonokat... semmi...
Még kevés időm volt csak tesztelni, remélem nem kiabálom el, de nekem eddig nagyon pozitív ez az új driver.
-
Daelion
őstag
Ennek a FPS limiter módosításnak én sem örülök.
45-75 közti Freesync monitorom van és eddig simán használtam global 74-es max limitet és minden rendben volt.
Most beraktam Chill alatt 74-74 és valahogy nem az igazi illetve nem is mindig akarja észlelni,hogy működni kéne azt tabolhatok ki-be játékba mire észbe kap,hogy be kéne kapcsolni.Ez miatt most inkább RTSS limitet használok,játékon belüli megoldásokat ha lehet kerülöm mert eddig azokkal van a legrosszabb tapasztalatom. 'persze van kivétel'
Profil resetelés nálam is gond már vagy nyár közepe óta,addig ment vagy fél évig simán Undervolt+power limit profilba aztán volt valami update és azóta állandóan resetel.
Fast boot windowsba/biosba kikapcs,minden más overlay progi letörölve és még mindig csinálja pedig én semmit sem piszkáltam azóta,hogy stabilan ment.
Ha valami vissza fog üldözni a zöldekhez akkor ez miatt lesz pedig amúgy semmi bajom AMD karikkal. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
paprobert #136 üzenetére
Nem kell. A 75-75 Chill + erre V-Sync FreeSync-kel ugyanazt csinálja. Sőt, eredményben kisebb is a késleltetés, mert pacinget is kapsz.
(#137) janos666: Az azért elég nagy, mondjuk egy VRR-hez viszonyítva, mert a Vista óta ugye a V-Sync pipeline az OS-en keresztül van kezelve, vagyis a meghajtó erre nincs hatással. Ki se lehet cserélni ezt a pipeline-t, mert a swap chain erre van megírva.
Az NV-nél is lagmentes a limiter G-Sync mellett, de náluk azért nagy gond, hogy két G-Sync implementációjuk van, és rohadt nehéz ehhez egy V-Sync konstrukcióval alkalmazkodni. Tehát sokkal nagyobb az esélye a bugoknak, és a nem várt mellékhatásoknak. Az AMD-nek egy VRR implementációval egyszerűbb megoldani. De elméletben az NV-nek is így kellene működnie, csak hát maguknak feleslegesen túlbonyolították a rendszerüket, ami sok specifikus problémát generálhat. Ha jelented, akkor ezeket ki fogják javítani, ha olyan kijelzőt használsz, amit ők hitelesítenek erre. Ha nem olyan a kijelződ, akkor sajnos mossák kezeiket.
Az Anti-Lag az nagyon leegyszerűsítve a Chill, csak nem az inputhoz igazítja a jelenetátadást, hanem a frame time-hoz. Nem nagy kunszt igazából.
(#141) Create. : Az Enhanced Sync az ilyen "szegény ember FreeSync-je". Ha van FreeSync, akkor nincs értelme használni, hacsak nem a 270 fps elérése a cél, de szerintem ez már értelmetlen. Az Anti-Lag független ezektől.
-
Kansas
addikt
Az a fura, hogy az AMD saját hangkártyáját sem, de megvan, miért: azokat lehet választani, amik a Windows hangbeállításoknál a bemenet listában vannak.
Az AMD hangkártyának nincs bemenete, az "integrált cicergő audio kimenete" sem az.@Duck663: én megpróbáltam Abu tippjét használni a VSYNC-kel, de ahogy kikapcsolom az Enhanced Sync-et, a VSYNC(Wait for Vertical Refresh) értéke beáll "Always off"-ra és ha bármi másra átteszem, azonnal visszaáll, amint átlépek másik fülre vagy becsukom a beállítás-menüt(legalább is a globális beállításoknál).
Mondjuk az AMD szerint az a beállítás csak OpenGL játékokban hatásos, egyéb API-k esetében az ingame beállítás él. -
Duck663
őstag
Nem tudom a drivernek vagy az Anno 1800 updatenek köszönhetően, de a fagyás megszűnt.
Viszont akadozik.
A Chillt kenjék a hajukra, nem jó, állíthatom én azt ahova akarom.
-
Az enhanced syncnek van jelentősége meg az anti lagnak, ha a monitorom 30-144hz-ig freesynces és úgy szoktam beállítani a grafikát, hogy 60-100 között legyek nagyjából mindig? Egyébként a game profilt használom, auto undervolt-ot kapcsoltam csak be, 20perc rdr2 alatt nem volt problémám, majd pénteken játszok többet.
-
janos666
nagyúr
Pedig még a hagyományos V-Sync késésé sem nagy, ha kap egy CPU oldali limitert (pl. 60.00 Hz-hez 59.99 fps-t), ami szerintem elég nagy szégyen, hogy csak akkor lett szélesebb körben ismert, mikor már volt VRR is, viszont a játékok vagy driver-ek azóta sem kínálják fel, csak RTSS-el, vagy esetleg .ini file szerkesztéssel működtethető így a V-Sync. Ezt több, mint egy évtizeden át használhattuk volna így (mióta divat lett a DirectX féle V-sync az OpenGL-é helyett).
De amúgy biztos, hogy AMD-nél a V-Sync az egy teljesen lagmentes limiter FreeSync mellett? (Gondolom, ha igen, akkor is csak AntiLag-al együtt.)
Csak mert nVidia-nál, ha be van kapcsolva a V-Sync (a tartománytól alacsonyabb fps esetére), akkor teljesen hagyományos, nagy lagú V-Sync lesz belőle, ha eléri az fps a tartomány csúcsát. Ezt az LLM=On csökkenti ugyan, de jobb inkább a VRR tartományban maradni. Ezért használ az LLM=Ultra egy durván -3% limitet a csúcs alatt (hogy magas fps-hez soha ne kapcsoljon be a V-Sync, még a redukált queue hosszal se).AMD-nél az AntiLag is használ valami hasonló offset limitert, vagy a V-Sync kapcsoló működik másképp, és nem is V-Sync módba vált, hanem limitert kapcsol néhány fps-el a csúcs alatt?
-
paprobert
őstag
Elméletben lehet hogy hasonló, de a gyakorlatban az érzékszerveim mást mondanak.
75 fps FRTC+Anti-Lag = érzetre 120 fps környéke volt eddig, ami számomra tökéletes egy shooternél.mostantól
vagy ~120 fps-sel kell futtatni a játékot Chillel.
vagy kézzel kell matatni a játékmotorban.Megmondom őszintén, nagyon kényelmes volt eddig az élet, és ezt nem kívánom feladni azért, mert az AMD legacyvá minősített egy funkciót, hogy egyszerűsítse a driver fejlesztését.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
paprobert #130 üzenetére
Alapvetően ugyanaz a kettő, ha így párosítva használod az FRTC-t és az Anti-Lagot. Én már régóta csak a Chillt használóm, mert a jelenetszámításnál dönt a pacingről, és ez jobb késleltetést eredményez. Ugye Anti-Lag mellett nincs scene pacing, az ilyen korlátozó funkciókhoz pedig nem árt, ha minden frame egységes időközönként jön. Ezt csak a Chill garantálja.
A menüs dologba nem szoktam belefutni, mert eleve vertikális szinkronlimitet használok a FreeSync-re. A V-Sync-től sokan ódzkodnak, mert nagy lehet a késleltetés, de ha aktív a FreeSync, akkor a V-Sync már csak egy limiter.
-
paprobert
őstag
Próbáld ki egy fps játékban a fix 60-at Chillel, és utána a fix 60-at Anti-Lag+frame limittel (a limitet kézzel, vagy ahogy tudod állítsd).
Össze sem hasonlítható a kettő input lag tekintetében.
Ki tud örülni annak, hogy használható feature-t vesznek el az emberektől?Ráadásul azzal, hogy nincs egy globális frame cap, a menükben újra 500-1000+ frémmel pörög a videokártya egy csomó játékban, mert a Chill ott nem aktív.
Ez így egyelőre visszalépés valahova a 2010-es évek elejére... -
Hajdi
senior tag
De miért ilyen ez 2 éve? (Mióta megvettem) Még a HD6950 (szétalázott bios-al) is pöcc röff felvett bármit. Most van egy elvileg sokkal fejlettebb kártyám, ami nem hajlandó normálisan rögzíteni bármit is! Mindegy. Elengedem. Nem is akartam ebből problémát, csak nem értem.
-
Kansas
addikt
Összekötöd a monitorod DP-n keresztül a videokártyával, a Windows-ban alapértelmezetté teszed az AMD hangkártyát és a monitoron beállítod, hogy használja a beépített speakert(ha van), vagy a monitor hangkimenetére kötöd a speakert/fejhallgatót.
Ha a monitor nincs felkészítve a hang fogadására és/vagy továbbítására, akkor így jártál. -
gaborw
tag
Ezt jól összraktàk. Nekem nagyon bejön az egész, úgy ahogy van.
-
Duck663
őstag
válasz
janos666 #121 üzenetére
Hiába állítok bármit bárhova, a régebbi driverrel, nem volt smooth, egyszerűen akadozott, tört. Ha teret hagytam neki akkor is, nem véletlen írom, hogy mi volt a jó. Ez meg egyszerűen nem tartja azt az értéket, amit megadok. Ha működne a chill, nem morognék.
Kicsit más. Bekerült a régebbi VGA-k autotuningja is ebbe a driverbe. Nekem a RX 580-ra olyan értéket állított be, amin ez a VGA még az életbe nem ment, de több játék is hajlandó volt elindulni és futni, eddig fagylalt sem volt (Anno 1800 még nem ment). Viszont kb azonnal maxon tekeri a ventilátorokat, ami igen "kellemes" hangélményt jelent. Az üresjárati ventilátor kikapcsolás pedig már a múlté, azt ugyanis tojik kikapcsolni, de legalább nem tekeri maxon.
-
Kansas
addikt
Min hajtod akkor a monitorod/TV-d, DVI-on?
Egyébként én is megnéztem a config manual-t, és én se találok benne arra utalást, hogy lehet kiválasztani a hangkártyát amiről felvesz. Pedig elvileg felvesz hangot is, mert egyéb hangbeállítások vannak ott.
Talán a Windows-ban megadott default device-t használja.
Valóban jobb lenne, ha lenne opció kiválasztani a hangkártyát... -
janos666
nagyúr
Ha mondjuk 40-120 a FreeSync range, akkor nem valahogy úgy kéne belőni a Chill-t, hogy a tartományban maradj, pl. 42-118 (hagyva neki egy kis keretet ingadozásra)?
De egyszerűbben: ha a régi limitert akarod kiváltani, akkor a Chill felső értéke legyen bárhol a tartomány teteje alatt, és olyan alacsonyan, ahol neked még épp megfelel (feláldozva a teljesítményt a kevesebb áramért/hőért cserébe)?
Persze, ha mégsem tartja a beállított értékek közt az fps-t a Chill, az más kérdés.Vagy ha van, a legjobb a játék saját limitere, de valószínűleg az RTSS is jobb, mint a driver régi limitere.
-
LGG555
aktív tag
Valaki tudja hogy ha bekapcsolom az anti lagot akkor a Far Cry 5 miért kezd el rettenetesen lagolni?
-
Duck663
őstag
válasz
janos666 #112 üzenetére
A monitorom freesynces. A 60-60 nekem nem jó, mert a freesync felső határa ettől feljebb van. Ha azt lövöm be alsó és felsőnek az sem jó, legalábbis ennél a drivernél, ugyanis tojik ott tartani, ugyanúgy maxon pörget mindent, ezért is jönnek a törések, és hiába az enhanced sync, valamiért úgy is törik.
Az Anti-lag + frtc volt eddig a tökéletes, esetleg plusz az enhanced sync. Ehhez jönne jól a boost. Az frtc maximum syncig engedi (ha addig állítottad be), de nem engedi hogy "túlpörögjön", az anti-lag, a késleltetést csökkenti, a boost, meg ha a VGA elfogy, akkor kicsit visszavesz a felbontásból. De ami most van az így ebben a formában nem jó, se nem stabil, se nem smooth.
-
Hajdi
senior tag
Én már letiltástól kezdve, registry mókoláson át, driver törlésig mindennel próbálkoztam. DDU kismilliószor, ugyanakkor sajnos semmi sem segített. Az ötletekből kifogytam, marad a várakozás. Valahol olvastam, hogy az Asus-t nem szereti, nekem Asus Xonar AE hangkártyám van, ugyanakkor az alaplapi vezérlővel sem működik, szóval...
-
LGG555
aktív tag
válasz
janos666 #112 üzenetére
de a Chill-ről nekem mindig az jött le, hogy csak FreeSync-el együtt van igazán értelme
Nem feltétlen, például ott van a WOT játék, semmi szükség a max teljesítményre és hogy 300W -on pörögjön a gép, belövöm a Chillt és szépen megy 50 FPS képkockával a játék 140W fogyasztással. -
janos666
nagyúr
Nem használtam még (a játékos gépben évek óta nV van), de a Chill-ről nekem mindig az jött le, hogy csak FreeSync-el együtt van igazán értelme (ha belövöd a sync range határaitól 2-3 fps-en belülre), EnhancedSync-el talán még elmegy (talán egy 30-60 beállítással), de sima V-Sync mellé nem lehet jó (esetleg az említett 60-60 beállítás).
De kipróbáltad azt is, amit Abu javasolt: 60-60 Chill beállítást? -
LGG555
aktív tag
Végre, működnek a játékprofilok, azt hittem soha nem érem meg ezt a napot
-
jerry311
nagyúr
Fontosak a gamerek, de azert ALT+R lesz a billentyukombinacio, mert minden LoL jatekos bekaphatja. Az ALT + R(adeon) fontosabb mint a gamerek.
Gratulalok a fejlesztoknek. -
Érdekes. Ha játék módra váltok driveren belül, akkor videó lejátszás alatt (potplayer) alig tudok tekerni a filmben. Ha standard-on van, akkor nagyon gyors.
Valamit csináltak a srácok. -
Duck663
őstag
Abu, hagyd már, a Chill közelében sincs a Anti lag + frtc-nek. Chillel folyamatos a tearing, anti lag + frtc-vel 1 szál sem volt. Tök mindegy mit állítgatok, kapcsolok enhanced syncet vagy sem, nem lehet megszabadulni a törésektől. Már mint hiba jeleztem is, mert ez így sz@r. Arról nem is beszélve, hogy így az anti-lag mellett folyamatosan maximumon pörög a VGA, és tolja ki magából a frameket, de én csak a monitor felső határáig szeretném, hogy menjen, ne tovább. Ha vsyncet kapcsolok, akkor meg megölöm az anti-lagot, arról nem is beszélve, hogy valamilyen oknál fogva ugyanúgy ottvannak a képtörések. Talán ki kellene próbálni és megnézni, mi hogy működik jól. Lehet elméletileg jó a chill, gyakorlatban nálam semennyire sem vált be. Anti-lag + frtc viszont pokoli smooth eredményt ad, és a VGA is csak addig pörög fel ameddig annak feltétlenül muszáj.
-
Kansas
addikt
válasz
#65912064 #101 üzenetére
Hogy minek a böngésző?
Írják: azért, hogy ha valamit ott is szeretnél közben nézni(pl. 2. monitoron), akkor ne kelljen Alt-Tab-bal váltani hozzá, mert az pár játékot igencsak kikészít. Nyugi, normál használathoz mehet továbbra is a jelenlegi böngésződ, sőt, egyáltalán nem vagy rákényszerítve az AMD böngésző használatára semmilyen formában, de aki ezt a másik felhasználást is szeretné zökkenőmentesen használni, az ezzel tudja. -
RobbyJr
addikt
válasz
#65912064 #101 üzenetére
Nekem is újraindítás után szerencsére megjegyezte a beállításokat. Nekem ez az egy problémám volt szerencsére. Többlet képkockát minden általam játszott játékban észrevettem. Nálam eddig nyerő.
(#102) JóképűIdege:Előtte mennyi volt az fps?
-
JóképűIdegen
tag
Azert ez a driver mar egy kis teljesitmeny tobbletet is ad...
[kép]
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Formula-1
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen légkondit a lakásba?
- iPhone topik
- Peugeot, Citroën topik
- OLED TV topic
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Hyundai, Kia topik
- Házi hangfal építés
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix GTX 1080Ti 11GB GDDR5X Videokártya!
- Csere-Beszámítás! Asrock Challanger B580 12GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- Csere-Beszámítás! Sapphire Pure RX 7700XT 12GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- Csere-Beszámítás! Sapphire Nitro+ RX 7800 XT 16GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- Csere-Beszámítás! Asus Prime RTX 5060Ti 16GB GDDR7 Videokártya! Bemutató darab!
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 1st - i7-6G I 8GB I 256SSD I 14" WQHD I HDMI I W10 I CAM I Garancia!
- AKCIÓ! Apple iPad Pro 11 2024 1TB WiFi + Cellular tablet garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ASUS ROG GL552VW - 15.6"FHD IPS - i7 i7-6700HQ - 8GB - 128GB SSD + 1TB HDD - GTX 960 4GB -
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 2000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest