-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz KTTech #15516 üzenetére
Neked jön a yaris cross ugye? Kíváncsi vagyok hogy rendbe tették e dübörgést (valamit elcsesztek a hátsó hangszigeteléssel/akusztikánál) nagyobb sebességnél több tesztelő panaszkodott rá. Jazz crosstar mellett lehetne esélye feleségemnél (nálam meg plusz pont lenne egy helyre járni szervizbe plusz olyan kerékmérete van amire van gumi, ha jól emlékszem a szimpatikus felszereltség egy az egyben scross/vitara 17-es méret).
-
őstag
-
őstag
válasz KTTech #15650 üzenetére
Hát igen a fenntartási költségek jelentősen számítanak használt árban, ezért volt jó régen németből az import (de ugye már nálunk se annyira olcsó a fenntartás, plusz autóhiány mindenhol...). Mondjuk a másik oldalon kormány is ütötte mindig a brit piacot (nem jön nepper a kontinensről bevásárolni).
-
őstag
-
KTTech
veterán
válasz KTTech #15678 üzenetére
Közben megnéztem, az alábbi modellek nem hibridek nálunk (vagy van nem hibrid verziójuk):
- Aygo X (sima már nincs is)
- GR86
- GR Supra
- Hilux
- Highlander
- Proace CityMinden más modell csak és kizárólag hibrid / tisztán elektromos illetve üzemanyagcellás.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
őstag
válasz KTTech #15684 üzenetére
Pedig a turbós higlander izgi lenne
Toyota szalon csinálná itthon ilyen napelemet akkor az nekem is jó lenne (én nem láttam sehol, ha valaki tud ilyen szervízt az köszönném)
szerk: éppen nincs itthon highlander? Gondoltam ránézek, levették az árakat a toyota oldalról...
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz KTTech #15691 üzenetére
Hát azért a CHR-t sem nevezném kicsinek, 4,4 méter vs 4,6 (rav4). 11 vs 12 az kevesebb mint 10% különbség volt (igaz most már több mint tavasszal). De ha valaki kisebb autót akar arra nem a CHR jutna eszembe akkor már inkább Yaris Cross. Ha meg praktikusabb közepeset akkor Corolla Cross. Kivéve ha a CHR tetszik és pont
De ugye ízlések és pofonok, nekem a yaris sokkal jobban tetszik mint "csomag" mint a yaris cross (és a YC sokkal jobban mint a CHR).
-
őstag
válasz KTTech #15695 üzenetére
Akkor a C-HR-ben egyetértünk Ha jól emlékszem neked csomagtér miatt kellett főleg a YC, amit tud is a yarishoz képest. Nekem kicsi volt, de pl corolla cross nálam esélyes lett volna éppen kisebb mérete miatt ha lett volna (bár jó hogy nem vártam rá most vehetném + 2.5 milláért ahhoz képest amennyibe a rav4 került...)
-
KTTech
veterán
válasz KTTech #15705 üzenetére
Na, új infó: a Cross nem várható 2024.04 előtt, viszont azt a konfigurációt kapjuk, amit megrendeltünk... és fenntartják az szerződéskötéskor adott árat, valamint a mostani Yaris akkori árbecslését is. Mivel 0%-os a kamat, így gyakorlatilag előtörlesztem a Cross-t a következő majdnem 1.5 évben...
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
AssAssynn
őstag
válasz KTTech #15740 üzenetére
Elvben egyik ismerősöm is cseréli a hibrid yarisát újra, ugyanígy beszámítással, és ugyan nem ismerem a történet részleteit, de talán kb. 300 ezret fog ráfizetni. Mondjuk ő már elég régen megrendelte, szóval az új ára az akkori listaáron megy, a régijét pedig a mostani használt áron számítják be. De nem ismerem a történet minden részletét.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
Ck.
addikt
válasz KTTech #15740 üzenetére
Úgynézki nekem is idejekorán leváltásra kerül az NX 300h...egyrészt rengeteget fogyaszt, ebben a téli időben pályán 110-120-as tempóval akár a 9-9,5 liter sem ritka jeges motorral, amin kicsit meglepődtem. Nagy átlagban azért pályán elmegy 6,5-7-8 literrel is kevésbé extrém időjárás esetén, illetve pályát mellőzve, kis odafigyeléssel vegyesen országúton és városban akár 6-6,5 literrel is el lehet járni, de nem az igazi összeségében az étvágya. Az elmúlt 1 év átlaga durván 7,5 liter mindennel együtt, ami kicsit csalódás, ennél még egy hybrid nélküli SUV is képes kevesebbet enni, legyen az gázalajos vagy benzines...ezek szerint a 3. generációs hybrid-rendszer nem sikerült vmi túl takarékosra nagyobb bódékhoz, legalábbis a Lexus táján.
Félelmetes belegondolni, hogy a mostani generációs RAV4, ami jóval nagyobb bódét is takar, nevetve eljár 4-5 literekből, szemét kitaposva sem megy 6 fölé, a fent említett 9 lityót még hallomásból sem ismeri.De a fogyasztás csak egy dolog, a kényelem, a csend és a hozzáadott extrák bőven tudnának kárpótolni, de sajnos már céltalan eszköz számunkra. Tavaly februárban a nagyobb beltér és kényelmesebb családlátogatások miatt cseréltük le az IS 300h-t az NX 300h-ra, de időközben néhány tragédiát követően úgy alakult, hogy nem lesz több családlátogatás, innentől kezdve puszta munkába járásra, az idő 99%-ban 1 fővel felesleges egy ekkora autó, ekkora fogyasztással és fenntartási költséggel. Szóval downgradelni készülünk...
Néhány éves kiszemeltek jöhetnek jelen helyzet alapján szóba, lehetőleg csakis a 4. generációs hybrid-rendszerrel:
- C-HR (sajnos csak pre-facelift fér bele)
- Prius 4 (nagyon nehéz nem ex-taxi/uber-t kifogni)
- 1-2 éves új Yaris (ez is kicsit drága és még nem ültem benne, kérdéses a helykínálat)
- Yaris Cross sajna már kb. elérhetetlen kategória
- (Corolla hatchback még esetleg szóba jöhet)Mivel nem vagyok nagyon pici ember, ezért a fenti listát is kicsit fenntartásokkal kezelem...Szóbakerült még egy pár éves Kia Niro is, mint potenciális alternatíva, Ti erről mit gondoltok? Van belőle hybrid is, plugin hybrid is, elég jókat hallani erről a típusról is.
Bármelyik típus mellett döntenék is, mindenképp olyat választék, amire még érvényes a Toyota 10 év/100k mérföld, illetve a Kia 7 év/100k mérföld garanciája.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz KTTech #15788 üzenetére
Az európai piacra szánt hybrid Lexusokban tudtommal szintén csak e-CVT van, ez alól kivétel az LS hybrid, ahol az e-CVT mellé kapcsoltak egy 2 fokozatú automata váltót. Az összes többi európai hybrid modelljük (CT, IS, NX, UX, RX, RC, LC, GS) csak e-CVT-vel van szerelve, ha minden igaz.
Hát gyerekek, ha ennyi probléma van a Kia váltóival - és mint olvasom motorikusan is - akkor gyorsan el is felejtem az előző Nirot, a továbbiakon pedig még megy a matek és az agyalás.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz KTTech #15820 üzenetére
Visszakerestem az összes hozzászólásodat a topikban a Yaris kapcsán. Teljesen őszintén, autópályán meg úgy általában mennyire hangos, mennyire szűrődik be a külvilág? Gondolom a 17-es kerekek sem tesznek neki jót.
ADAC teszt szerint 71,8 dB(A) a belső zajszint 130 km/h-nál, ami félelmetesen magas értéknek tűnik. Az előző céges Corolla TS-em tud 68,5 dB(A)-t ilyen tempónál és már az is zavart.Munkahelyváltás miatt (és mivel nem kaptam új helyen céges kocsit) 2 hét alatt kellett vennem valamit novemberben, egy keveset futott, 2019-es, benzines Volvo V40-re esett a választás, ami erős, csendes, kényelmes, de megváltozott az élethelyzetem és 80%-ban városban használom, ahol eszik 7,5 litert plusz még kuplungolhatok is a manuál váltóval.
Egy Executive+VIP Yarison agyalok (tetőablak nélkül), mert tetszik a világos belső, a szép nagy felni és fontos a JBL hangrendszer (a HUD már csak hab a tortán), nem mellesleg az üzemeltetési költségeken is sokat fognék. De ha anyámékhoz lemegyek havonta egyszer Győrbe (Budapestről), meg évente 2x külföldre nyaralni, akkor jó lenne halláskárosodás nélkül megérkezni a célállomásra.Aminek örülök, hogy a 2022-es modellekbe már raktak motoros deréktámaszt a vezető oldalán, ami a Corollában is volt, ennek ellenére fél óra után fészkelődtem, szóval illúzióim nincsenek a kényelemmel kapcsolatban.
"Less but better" - Dieter Rams
-
No.01
őstag
válasz KTTech #15843 üzenetére
Nem is tudom, h erre irjak-e vagy csak olaj lenne a tuzre...
En hacsak nem rovidtavra megyunk akkor bekapcsolom a futest. Telen altalaban 22 es 23,5 kozott (utalok fazni) Otthon is hasonlo a helyzet, bar a jelenlegi arakkal (nem nem az otthoniakkal mert az meg majdnem barati) mar visszabb vettuk igy 21-22 szokott lenni.
A melohelyi 5-8 fok (hacsak nem hutohaz) meg irto keves, bar miota van ez a dolog mar az irodaban sincs 22 (erzetre inkabb 20,5). Ha az ember nem mozog nekem mar szokszor keves.A leirtak alapjan viszont mar ertem, h te miert vagy a fogyasztas alacsonyabbik vegen. Az egyetlen "rontas" a kepletben, h ha jol emlekszem legtobbszor nem egyedul vagy 2 szemlelyel mesz. Ez igy szerintem nagyon kozel van az idealishoz.
OCTAMD:
Azt a 8,5-et azert sokallom akarhogyis. Nalunk (Corolla 2.0 TS) futve 2 szemellyel, jol megpakolva egy Rotterdam-BP szakaszon jott ki eddig a legdurvabb adat 6,8l de ez hidegben volt ugy, h a nemeteknel azert az ember tud haladni (Vmax 150) a tobbi helyen ora szerint 125 es 140 kozott mentunk.
Az emlitett tavhoz hasonlot szoktunk eloadni. BAH- Budaors vagy BAH-Erd es meg a hideg P2 sem mutatott ilyen durva szamot soha. -
galervin93
őstag
válasz KTTech #15842 üzenetére
Akkor elnézést, az AC-vel kevertem!
Nekem télen-nyáron mindig megy az AC akár hűtök (jó itt nem kérdés), akár fűtök. Éppen a párásodás miatt. 19-20 fok körül fűtök így.
A párásodás ellen még az is jó lehet, ha a belső és a külső levegő keringetést kapcsolgatja időnként az ember.A tavaszi és az őszi 10-20 fok közötti időjárást leszámítva (akkor elég az ablak) mindig* hűtök vagy fűtök. Negyedik évébe és lassan a 70ezredik kilométerébe lépve a P3 fogyasztása nálam 4.9 ez idő alatt.
(*néha játszom azért. Tegnap este másfél kilométeres út, jéghideg motor, a vezető oldali ablak kivételével az összes ablak le. 15 km és 3.8 fogyasztás volt a járgányban. Mire hazaértem, másfél kilométer alatt ez felment 4.6-ra, de az utolsó 200 méteren villannyal gurultam, ott visszaesett 4.4-re. Ki lehet számolni, 1300 méterig hogy zabálta a hideg motor a benyát. Csak érdekesség, semmi több. )
Valaki írta fentebb az Örs-BAH-ot, hát évekig jártam a Köki-Andrássyt (Oktogon kb.) napjában kétszer oda-vissza, ráadásul akkor még exem miatt a hűtés/fűtés is erősebben kellett menjen. (Soha többet Pest, nemrég vidékre költöztem, remélem így is marad még pár évtizedig. Jaa, vonattal járok Pestre, a villany Flirt egész jól suhan. )[ Szerkesztve ]
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
Ck.
addikt
válasz KTTech #15896 üzenetére
Nagyon is számítana, a mai napig furcsállom, hogy a Lexus szinte mindig egy lépéssel le van maradva a Toyotához képest. Amúgy nem a 4. generációs hybrid-rendszer van az UX-ben, illetve az új Yaris, Yaris Cross, valamint a faceliftes C-HR-ekben egyaránt?
[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
válasz KTTech #15907 üzenetére
adac tesztekben vannak valós mért fogyik is ám. Lexus UX250H
Amúgy aki keresne most CT200ast jó áron, ismert előélettel
Azt hiszem, az eladót közvetve ismerem, s tényleg új kora óta magyar autó (NCC rendszám beszél). Röhej, hogy a CT-ket sokszor olcsóbban megkapni, mint a poszt-FL aurisokat.. Ez konkrétan tényleg jó áron van.szegény NX-et tényleg nem jó taposni. Pályán búcsút lehet mondani a hatékonyságnak.
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
No.01
őstag
válasz KTTech #15916 üzenetére
Ne mar! Edesanyam szavajarasa ez minek annyi LE?
Te elozni nem szoktal soha??? Valoban van labtol fuggoen 0,4-0,7l extra a 2.0-as javara, de en el nem cserelnem pedig hidd el ahol en jarok is eleg sok a trafi es a korlatozas.
Most, h hideg is van meg nem is (~5fok) es nem palyazom egesz heten igy meg futessel (22fok, ules es kormanyfutes) is kenyelmesen elmegy 5,2-vel. Lehetne ennel jobb? Nyilvan, de nekunk ez a P2-es idoket idezi csak ez lenyegesen modernebb es majd 2x olyan eros.Ck.
Mindig meg tudsz lepni. A Yaris Cross es az UX viszonyabol en sehogysem juttotam volna el oda, h a kedvezobb fogyi vegett dontsek az elobbi javara. Nyilvan nem is vagyunk egyformak.[ Szerkesztve ]
-
blueye
veterán
válasz KTTech #15916 üzenetére
Azért még mindig többen élünk MOn mint UKben és itt bizony van pl. érdi emelkedő az M7esen és rengeteg 2x1 sávos út ahol nem mindegy az előzésnél az erő. Sokáig 1.8as C-HRt vezettem, most néha a 2.0át, van tapasztalatom. Igaz naponta most egy 2.5 RAV4et hajtok. Ha vki csak városban használja annak tényleg jobb az 1.8as.
-
FLx
addikt
válasz KTTech #15920 üzenetére
Itthon pont azert kell erosebb motor, mert kulonben letolnak a fenebe. Egyebkent egyik veglet sem jo, aki 150-nel a fenekedbe jon es villog, de az se aki a kamion mogott dekkol es nem mer elozni, vagy eppen 92-vel probalja elozni a kamiont es padlofekkel kell megallnom a belsoben, mert nem talalja a gazpedalt. De uez nagyobb sebessegnel se vicces, amikor Pistike 133-al elozi Jozsikat, aki 131-el megy. Ha mar elozok, akkor 150 es menjunk, egymas mellett parhuzamosan haladni a legveszelyesebb dolog. En semmiert nem cserelnem kisebbre a 2literes Corolla-t, sot inkabb erosebbet vennek. Mondjuk az is igaz, hogy en az M6 fele jarok eleg sokat, az meg mindig tok ures, barmennyivel lehet menni.
-
nagyúr
válasz KTTech #15986 üzenetére
Az enyém nem szól érte, ha N-ben van. De itt most nem arról van szó, hogy órákig N-ben ácsorogsz, hanem a lámpánál arra az 1-2 percre, amíg várakozol, és nem akarod taposni a féket, és nincs HOLD gombod, akkor be lehet-e tenni N-be. A válasz pedig az, hogy nyugodtan be lehet tenni, az égegyadta világon semmi baja nem lesz tőle. De ha a féket akarod taposni, akkor az is tök jó módszer, azzal sincs semmi baj.
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Upo
addikt
válasz KTTech #15986 üzenetére
Ha megállsz a lámpánál, akkor leállítja a motort. Akkor mi töltené a hibrid akkut? Ha meg nem bír ki 2 percet a hibrid akku töltés nélkül, akkor szervizben a helye.
Hibridnél ráadásul az N nem kapcsol semmi szerkezetet a "váltóban", csak nem ad áramot az MG1-nek, amitől az esetleg járó benzinmotor forgatónyomatéka nem fog átmenni az MG1 felőli bolygóművön. Tehát csak elektronikus változás történik.
P-ben is ugyanezt csinálja mint N-ben, csak még az éket is becsappantja a kihajtásnál.
Tehát ha úgy vesszük, P-be rakosgatva jobban kopik mint N-be.
Kéziféknél meg a bowden és a pofák kopnak.Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
Senhi
aktív tag
válasz KTTech #16034 üzenetére
Nincs fizikai leválasztás a szó hagyományos értelmében, P kivételével az összes fokozat, állás, irány a 3 motor (ICE, MG1, MG2) segítségével van vezérelve elektronikusan. N esetén az MG1 és MG2 szabadon fut (járó motor nélkül adott sebesség felett az áttételek miatt az MG1 túl is pöröghet),
[ Szerkesztve ]
-
Upo
addikt
válasz KTTech #16034 üzenetére
Nem, nincs kuplung a HSD-ben. Az ami annak látszik, az csak egy rezgéscsillapító tárcsa, nem lehet nyitni-zárni.
Ha nincs áram alatt a rendszer, akkor szabadon pörög az MG1 és MG2, azaz "üresben van".
Illetve lenne, mert az ékzárat mindig bekattintja ha leállítod. Szerintem pont azért, mer áram nélkül különben szabadon gurul.Adtam linket a videóra ami elmagyarázza, aztán van másik is ami részletesebben. Igen színvonalas egyetem hatalmas tudású oktatója magyarázza el az asztalán szétszedett-összerakott hibrid hajtóműveken. Ha nem haragszol meg, annak jobban hiszek.
Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
OCTAMD
őstag
-
Paxker315
addikt
válasz KTTech #16192 üzenetére
nem úgy volt amúgy, hogy a friss hibridek már körülménytől függően Atkinson-Millerről tudnak váltani Otto-ra? Amúgy ezek (a nyomatékszegénység) végett profitálnának egy jó turbóból is, más kérdés, hogy az eletromotor tölt be hasonló funkciót (extra nyomaték lentre). Hmm
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
OCTAMD
őstag
válasz KTTech #16198 üzenetére
Igazából aki úgy gondolja,hogy ezt csak úgy megkapja a 10-15éves kocsinál,az nem számolja bele,hogy hány millió forintot is hagyott már ott szervizen,mert ugye csak akkor jár
Illetve azt hiszem az a trükk,hogy csak 280000km felett kezded szervizeltetni a kocsit,így nem tudnak annyira lehúzni ha behal mondjuk 340000kmnél az akku
[ Szerkesztve ]
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
OCTAMD
őstag
válasz KTTech #16231 üzenetére
Magyarban erre nincs ekkora igény,sőt ha aláárazom az autómat 400000el,mert én bőven ugye megtehetem,nem hordtam szervizbe a pénzem,akkor pláne elviszik,hiszen egy 5milliós használtautónál 400000Ft rengeteg,de ha egy 8millióst is tudok adni mondjuk 500-600al olcsóbban,akkor megint nyertem
[ Szerkesztve ]
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen