-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yutani
nagyúr
válasz
Petykemano
#59289
üzenetére
Ez tényleg érdekes! Most akkor mi van ezzel a uarch-val? Milyen terhelést helyez rá a játék, ami a pro alkalmazásoknál nem lép fel és felmegy ilyen órajelre?
-
válasz
Petykemano
#59287
üzenetére
Ezzel teljesen egyetertek.

Gyari UV meg ugye nem jatszik, nem veletlen ezekkel a VCORE ertekekkel lettek a chip-ek bin-elve (vagyis ez az az "UV" (teljes voltage curve-re ertve) ertek amit a legrosszabb kiszort chip is biztosan visz).
-
válasz
Petykemano
#59285
üzenetére
A lényeg, hogy itt az eredmény inkább az UV-től, semmint a TDP emeléstől érkezik.
Szerintem kettonek a kombinaciojabol, persze egyszeru kitesztelni, hogy TDP emeles nelkul, csak UV mellett is hozza e ezt a novekmenyt.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Petykemano
#59271
üzenetére
Tudom vicc, de mivel nálam 24/7 megy a gép, az üresjárati fogyasztás sokat nyom a latba és ez a mostani széria siralmas. A jelenlegi 6900 Formula a gépben 11W-ot eszik idle multimonitorral. Ezek a szörnyek meg 100W felett.
-
Raggie
őstag
válasz
Petykemano
#59271
üzenetére
Leírják, hogy hogyan OC-znak és teljesen power limites a kártya.
Tehát a TDP-re adnak +15%-ot és annyi. (az UV és OC csak ezen a kereten belül játszik)
Tudom, hogy ez nem mérés, de ez alapján szerintem jó közelítéssel a Nitro kártya alap fogyasztására ha rászámolunk 15-20%-ot akkor megjaphatjuk az OC fogyasztást is.
Ez alapján kb 505-525 W lehet szerintem a "gaming" fogyasztása OC alatt. -
Yutani
nagyúr
válasz
Petykemano
#59260
üzenetére
Fentebb b linkelte a Sapphire 7900 XTX tesztet. Fogyaszt, mint az állat, de közben 2%-ot tudott javítani a default kártyához képest. Tehát jelentősen nő a fogyasztás és éppen csak látszik valami teljesítmény javulás.
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
Petykemano
#59252
üzenetére
az hagyjan, de a Sapphire Rapids még meg sem jelent...
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
Petykemano
#59245
üzenetére
azon filozom, hogy lehet tudna a chip a 3+ Ghz -t, viszont a prefetch nelkul ertelmetlen, mert nemlesz mivel etetni a feldolgozokat.
DE. az is lehet, hogy a 3D cache modellre az AMD elengedte a bug javitasat, mert a bazinagy pluszcache mar eleve feleslegesse teheti a prefetchert... -
#36531588
törölt tag
válasz
Petykemano
#59252
üzenetére
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
Petykemano
#59238
üzenetére
valoszinuleg megtorternt a javitas, de egy ilyen chip legyartasa -- majd ABU pontosit -- sacc 2 honap, utana validacio, amiről valamelyik AMD mernok -- talan a Phenom procik TLB bug javitasa magassagaban -- aszondta anno, hogy 90 nap. lehet ez utobbi azóta lerövidült.
-
szmörlock007
aktív tag
válasz
Petykemano
#59239
üzenetére
Simán lehet, hogy közben az 5nm-es techet is optimalizálják a jobb teljesítmény/fogyasztás végett (rdna1 és rdna2 között is sokat nyertek ilyen optimalizásással), aztán ez idő.
-
Raymond
titán
válasz
Petykemano
#59234
üzenetére
"mert egy 1-2 hónapos csúszással érkező A1 steppinggel nem javítható."
LOL, 6+ inkabb
-
awexco
őstag
válasz
Petykemano
#59200
üzenetére
Ez legalább olyan elbaszott lett mint a vega .... de miért ? van munkaerő és pénz is ...
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Petykemano
#59169
üzenetére
Én is ettől félek, ugye nem ez lenne az első eset, hogy az év végi csoda driver volt várva, aztán ehelyett hónapokig +15 átlag known issue volt görgetve.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Petykemano
#59169
üzenetére
Az egyértelmű, hogy legkésőbb január végéig ki kell adniuk egy javított drivert, amivel a kártyák jelentőset (akár 20% is) erősödnek, mert a jelenlegi kb 30% perf/$ előny nagy része az árazásból származik, és az valószínűleg nem lesz elég kompenzálni az erősebb Nvidia mindshare és RT együttes hatását. A tavaszi éves nagy driverfrissítés előtt meg kell oldani ezt a gondot, ha a market share javítása érdekében erős eladásokat szeretne realizálni az AMD.
Na persze amennyiben általános lesz majd a custom kártyáknál az a 400 wattból 3,5/3,7 GHz, az is egy új helyzetet teremthet...
-
Alogonomus
őstag
válasz
Petykemano
#59158
üzenetére
Szerintem nagyon elkapkodod az N31-es kártyák temetését.
A tesztek alapján egyértelműen látszik, hogy a kártyák adott játékban vagy "rendben" működnek, vagy egyenesen szembemennek a logikával. Több esetben például a QHD felbontáshoz képest UHD felbontáson jobban teljesítenek a 4080/4090-hez képest. Ez szinte biztosan driver eredetű probléma, nem hardveres gond. Több esetben a tesztelők is kihangsúlyozták, hogy egyértelműen szoftveres hiba áll egy jelenség mögött, és nem szabad az eredményt komolyan venni.
Sok tesztelő panaszkodott például a kártyák hiányzó tuningtartalékáról, közben viszont érkezett hír 400 wattból elért 3,5/3,7 GHz-es levegős tuningról is, ami 40+% tuning.Az AMD fő hibája a teszthez biztosított béta-driverek optimalizálatlansága volt. Amelyik esetekben nem ütközött gondba a driver, azokra a PCWorld végkövetkeztetése volt igaz, a problémás esetekre pedig a belengetett 70% gyorsulást és 50% energiaspórolást hiányoló végkövetkeztetések.
Az AMD szoftvermérnökei előtt kemény év végi időszak áll, mert egyértelműen van mit csiszolni a driveren, hogy jövő év elején már kedvezőbb képet mutassanak a tesztek. -
Busterftw
nagyúr
válasz
Petykemano
#59162
üzenetére
Ami nagyon furcsa, mert ugye az RDNA/CDNA pontosan ezért lett szétválasztva.
-
válasz
Petykemano
#59146
üzenetére
Emlékezz vissza Májusban kopite első RDNA3-nal szemben eldobott negatív kommentjére, erre: [link]
Már akkor tisztában volt egy nvidia leaker azzal mit hoz az RDNA3, Jensen pedig februárban eltörölte a GH202 chipletre alapuló csúcs gamer GPU-t..
#59147
Az RDNA2 nél Nvidia is hibázott az mellett hogy az AMD is is jó lett.
A Samsung gyártás miatt lett elcseszve. 20 % kal gyorsabb lett volna a 3090 Ti és a 3090 is, mint ahogy kijött aztán. -
Petykemano
veterán
válasz
Petykemano
#59118
üzenetére
(+50% perf/W a túlhajtott 6950X-hez képest)
A CB +18% perf/W-ot mért ki a 6900XT-hez képest [link] -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano
#59121
üzenetére
Mondta az AMD, hogy külön órajelen fut a front-end és a shader. Ez nem újdonság. És ennek az oka az, hogy a mai hardverek nagyrészt front-end limitesek, így azt az AMD az RDNA 3-mal akkor is magas órajelen hajtja, ha a shadereket már nem tudja a fogyasztási keret szűkössége miatt. Ez egy logikus lépés azt látva, hogy mennyire kezdenek CPU-limitessé válni az új címek.
Mi éppen végeztünk az alap mérésekkel a példányunk kapcsán. Szóval nem tudtuk megnézni. De látható, hogy nem gond 3 GHz fölé menni, csak a fogyasztás megnő.
-
Petykemano
veterán
válasz
Petykemano
#59109
üzenetére
@Abu85
Erre a képre reflektálnál?
- egyrészt tényleg igaz ez, hogy külön clock domain van / shader engine?
- másrészt azt látjuk a képen, hogy a gPU tudja a 3.5Ghz-et, csak túl sokat fogyaszt közben?
- harmadrészt a Ti példányotok mit produkál? -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano
#59106
üzenetére
Azért az MDIA nekem kellene. Meg kb. mindenkinek must-have, aki nem a leggyorsabb processzort használja, mert pont segít a CPU-limiten. A mi tesztünkben már az 5800X-en is látszik, hogy korábban CPU-limitesnek tűnő beállításoknál jött az RDNA 3 és skálázódik.
Ez a funkció tökre fontos azoknak, akik 200-300 dollár között veszik a CPU-t.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Petykemano
#59091
üzenetére
Átgondolt a gondolatmeneted.
Az Nvidia - és a piac is - egyértelműen egy minden szinten a csúcs Lovelace szintjén teljesítő kártyát vártak az AMD mérnökeitől, ezért is készült eredetileg a 600 wattos verzióval az Nvidia. Azért az információért valószínűleg sok iparági szakember sokat fizetne, hogy az AMD mikor engedte el a 4K-s és azon túli koronát.
A pletykák viszont jelentős RDNA3 előnyről szólnak az alacsonyabb felbontásokon, ami hihetőbbé is teszi, hogy ebben a generációban kezdetben valóban a piaci részesedés növelésére fókuszál majd az AMD, hiszen az eladott kártyák nagy részét egyébként sem a csúcskártyák teszik ki, hanem a takarékosan gyengébb kártyák. Bár 4K felbontáson a 30% fogyasztási előnyért - 7900 XTX alighanem ugyanúgy nem a 355 wattot eszi átlagosan, ahogy a 4090 sem a 450 wattot - cserébe talán már 15%+ lemaradása is lesz a csúcskártyának, de a 3 slotnál kisebb kártyával learatja az AMD azt a piacot is, amelyik erős kártyát igényel, de a 4090-es kártyák már méretileg nem opciók oda, hacsak nem folyadékhűtésesek.
Az alacsonyabb felbontásokon pedig esetleg bizonyos címekben már a "kis" N31 is előnyben lesz a 4090-hez képest, mert az Nvidia látszólag a Lovelace kapcsán is beleszaladt az alacsony felbontás melletti alacsony kihasználtság problémájába.Ráadásul készülnek 3x8 pines 525 wattig nyújtható custom 7900 XTX kártyák is, amik talán le is dolgozzák majd azt a 4K-ban jelentkező 15% lemaradást a 30% fogyasztási előnyből, csak persze azok a custom kártyák már 3+ slotosak lesznek, vagy folyadékhűtésesek.
Aztán hogy a refresh mit hoz az egyik és a másik oldalon, az egy új helyzet lesz, de drasztikus változást aligha hoz.
A "benne felejtett" hardware bug koncepcióját nem érzem hihető magyarázatnak az RDNA3 vártnál gyengébb teljesítményére, hiszen az RDNA2 állítólag stabilitási okokból beállított 2,8 GHz-es korlátja után valószínűleg ez a terület komoly figyelmet kapott az RDNA3 tervezésekor. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano
#59091
üzenetére
Nincs még HDL 5 nm-re. HPL van csak. A HDL majd a Zen 4c chiplettel érkezik. Egyébként az AMD évek óta nem használt már HDL-t GPU-khoz. Ennek az oka, hogy a GPU-k áramköreinél már nincs nagy előnye. Tranzisztorsűrűségben igen jó a HPL is, és magasabb órajelet tudnak belőle kihozni. Ezért vannak már egy ideje 2 GHz fölött a GPU-k. És a Vega óta minden GPU dizájnt HPL-lel hozott az AMD. A Navi 31-et is.
Nincs olyan, hogy GFX11.5. GFX11.0.x van. Ezek a különböző iterációk.
-
Yutani
nagyúr
válasz
Petykemano
#59091
üzenetére
Érdekes eszmefuttatás!
A Navi31 6nm-en HPL könyvtárral vajon kezelhetetlenül nagy lenne? Talán olcsóbb lenne gyártani a nagyobb kiterjedés ellenére is.
-
fatal`
titán
válasz
Petykemano
#59074
üzenetére
Jah értem. Igen, így jogos.
Illetve elnézve az amazonos árakat, még lehet, hogy amúgy is bejön az 5%.

-
válasz
Petykemano
#59074
üzenetére
Ezt írtam le régebben én is.
AMD most lépte meg az Nvidia "90" behozását ami addig a 80 és Ti volt.
Mondjuk abban még lehet bízni, hogy lesz egy két AMD-gyártó aki igyekezni fog majd MSRP környékén maradni, mint az XFX . -
fatal`
titán
válasz
Petykemano
#59009
üzenetére
Nem csökkentett árat, csak az európai árat hozzáigazította az EUR-USD árfolyamhoz, az USD MSRP változatlan maradt. Ahhoz, hogy elgondolkodjak egy 4080-on, le kéne vinniük az árat legalább oda, ahova a 12GB-os 4080 (most 4070Ti) érkezik, $900-ra. Vagy $1200-ért kellene érkezzen egy Ti a 4080 és a 4090 közé félúton. És még persze ez is drága. De jelenleg az összes új nv kártyának az ár/érték aránya szar.
Az AMD-t ugye még nem tudni, mert ezek csak pletykák.
-
fatal`
titán
válasz
Petykemano
#59004
üzenetére
hanem sikerült megint az NVidia alá árazni 5%-kal.
Ez hogy jött ki? Csak mert a 4080 20%-kal drágább, mint az XTX.
-
Pakmara
őstag
válasz
Petykemano
#59004
üzenetére
Kösz az első rész, így világosabb. Ha nagyságrendileg valós eredmények akkor sem értem teljesen. (bár lehet rosszul hasonlítom az adatokat.) 6950 XT 335 W TDP; 7900 XTX 355 W. Ez cca +6%. Max bench ugrás cca 24%. Ez teljesítmény/ W-ban sem olyan eszméletlen ugrás sztem.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano
#58986
üzenetére
Majd az NDA lejártakor.

-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano
#58984
üzenetére
Ne élj Twitter foszlányokból, amelyet olyanok osztanak meg, akik nem is látták a kiadott pdf-eket.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano
#58981
üzenetére
Miért lenne gond a wave32 móddal? Írja az RGP is, ha VOPD-ben átmegy a kód. Ez nem egy hardveres képesség, hanem fordító fordítja be. A hardvernek semmi köze hozzá, mert a szoftver oldalán van ütemezve.
Ha már Locuza kirakta, akkor itt van a rá vonatkozó slide: [link]
Egyébként a VOPD-nek csak akkor van értelme, hogy ha a két wave-en másféle operációt akarsz végrehajtani. Az más kérdés, hogy lehet ugyanazt is, de akkor már hasznosabb a fordítónak wave64-et fordítani, mert értelmét veszti a két wave-re bontás és a dual-issue képesség. Tehát nem véletlenül nem látnak a fordítótól két FMA-s wave32-t. Egyszerűen semmi haszna az egy FMA-s wave64-gyel szemben. Ellenben az egy FMA-s és egy ADD-os wave32-nek marha nagy haszna van, mert azt nem lehet egy ciklus alatt wave64-gyel megcsinálni. Ettől függetlenül a fordító be tudna fordítani két FMA-s wave32-t, csak ugye minek?
-
Yutani
nagyúr
válasz
Petykemano
#58981
üzenetére
Nem hangzik túl jól.
-
Petykemano
veterán
válasz
Petykemano
#58963
üzenetére
Ide - a 6144 stream processzorhoz - kapcsolódó beszélgetés:
"It seems that N31 has a serious efficiency problem in wave32 mode, and it has been improved in wave64 mode, but not completely." [link]
"Yeah, RDNA 3 can't dual issue FMAs in Wave32, so a lot of applications predictably won't see major increases vs RDNA 2 on a per WGP and per clock basis" [link] -
válasz
Petykemano
#58973
üzenetére
Két csúcs GPu-t nézve régebben betettem ide, Kepler tweetje szerint hogy a 4090 GPU $177, a 7900 teljes GPU $88.
Tehát van 90 dollár különbség / GPU, memóriában legyen plusz $100 a 4090 , a 4080 hoz sztem a + 8 GB elviszi a különbséget.
Innentől az AIB partnereknél mi a különbség a két gyártó között?
valószínűleg az AIB kártyák zöme 3x8 pin, 400W fölötti fogyasztás mindkét gyártónál. Tehát kell megfelelő VRM és PCB és hűtő. Nagyjából ugyan az ami a 4080/ 4090 alá kell.
Sok multi gyártó egyszerűen azt a hűtőt alkalmazza amit az Nvidiánál is használ, tehát nem olcsóbb, plusz némileg kisebb volumenre is készülnek megtérülés szempontjából.
Igazából az a kérdés akarnak e csökkenteni, mert valószínűleg a válasz hogy semelyik gyártó nem akar. Nvidia is csak normalizál némiképp. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano
#58973
üzenetére
Nem számolnak azzal, hogy a 4080 lapkája elég nagy, illetve azzal sem, hogy a GDDR6X drága a GDDR6-hoz viszonyítva.
Igazából a Navi 31 és a kapcsolódó memória olcsóbb, mint az AD103 és a kapcsolódó memória. Eközben a két kártya fogyasztása is hasonló, tehát nincs az a fizika, ahol ugyanazon a gyártósorokon olcsóbb lesz az AD103.

-
Z_A_P
addikt
válasz
Petykemano
#58971
üzenetére
"van Twitter fiókod "
Csing-csong-jing néven. Átkozott kínaiak fecsegnek

-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano
#58968
üzenetére
Ezúttal az is NDA alá tartozik, hogy ki mit tud és hol van kártya. Kérem kapcsójaki.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano
#58964
üzenetére
Úgy, hogy Chiphell és Bilibili. Szokás szerint nettó marhaság. Eleve nem gondolnak bele abba, hogy az AMD lapkája 305 mm2. Akkor az NV veszteséggel adja a sokkal nagyobb, és drágább node-on készülő AD103-at és AD104-et? Nyilván nem.
Az a bajuk a kínaiaknak, hogy az AMD letiltotta őket fullon a kártyákról. Egy deka cuccot nem kapnak a startig, mert korábban mindent kiszivárogtattak. És most néznek, hogy hogy lesz ebből VGA, amikor nekik még nincs. Hát persze, hogy nincs, nem kellett volna elpofázni az adatokat, és lenne a start előtt. Ezért sincs még egy valós teszteredmény sem az új Radeonokról. Nincs Kínában, ahonnan szivárogtatni lehetne. A tesztelést most nyugatabbra végzik, megbízható cégek, akik tényleg tartják a szájukat. -
Busterftw
nagyúr
válasz
Petykemano
#58964
üzenetére
Nem lehet inkább úgy veszteséges, hogy az AMD a "szokásos" volumennel számol?
Tehát nem megy el annyi, hogy az visszahozza az R&D-t?Yutani
4 magos AMD CPU?
Ők is úgy lesznek ekézve mint az Intel?
-
Cyberboy42
senior tag
válasz
Petykemano
#58944
üzenetére
Nem is lesz itt 3+Ghz 2 nyolc tűs tápcsatikkal. ahhoz több kakaó kéne.
-
awexco
őstag
válasz
Petykemano
#58941
üzenetére
A +60.7% az jó vagy sem ?
-
válasz
Petykemano
#58944
üzenetére
Annak már mi értelme lenne? Felesleges/ értelmetlen húzás is lenne már azt gondolom. valószínűleg a zöld oldalon egyelőre nincs több a tarsolyban max egy 4090Ti 2000-2500+ dollárért ami kit érdekel kategória sztem.
Árat csökkenteni meg tudnak így is úgy is ha akarnak. -
Yutani
nagyúr
válasz
Petykemano
#58933
üzenetére
Jó meglátásaid vannak. Valóban, amennyire tudni lehet, azé az elsőbbség, aki az OEM piacot nagy mennyiségben ki tudja szolgálni, ha jó terméket tud letenni az asztalra. Ehhez az AMD-nek szükséges volt a Ryzenre. Valószínűleg az AMD CPU-k térnyerése sem a DYI piacon látható jó pozíció miatt annyi, amennyi, hanem mert az OEM-ek elkezdtek a Ryzennel gépet építeni. Így is elég lassan indult be a dolog.
VGA fronton is ez lehet. 2022Q3-ban azt láttuk, hogy brutálisan kevés GPU-t szállított le az AMD. Most kérdés az, hogy azért, mert kevés a gyártókapacitás, vagy mert alacsony volt a beérkező rendelés a termékekre? Vagy direkt lett visszafogva a termélés? Ki tudja...
-
awexco
őstag
válasz
Petykemano
#58933
üzenetére
Nemrég volt a hír hogy csökkentik a cégek a tsmc-hez leadott rendeléseiket . Pont most tudnának jó szerződéssel sokat gyártani/szállítani . Oem-eknél meg a managgerek 2 forintért csinálnának valamit az anyukájukkal . Mondjuk nem tudom mi a helyzet oem fronton(régi termékek raktárkészletével ) , de alig látni 6xxx szériás laptopot .
-
Yutani
nagyúr
válasz
Petykemano
#58928
üzenetére
Teljes mértékben egyetértek.
Valahol talán Abu írta le, és igazolódni látszik, hogy az AMD nem akar az NV olcsó alternatívája lenni. Sosem térnek már vissza az R770-es idők, és nem is akarnak ők annyira nagyon market share-t növelni a DVGA piacon, legalábbis az látszik.
Chart 2002-2022:
Forrás -
Raggie
őstag
válasz
Petykemano
#58928
üzenetére
"Ilyenfajta elköteleződéstől természetesen az AMD rajongók sem mentesek. Szó sincs arról, hogy az AMD vásárlók / rajongók lennének a racionálisak és az Nvidia vásárlók / fanok pedig az elvakult őrültek. Én legalábbis nem így látom.
Ennek ellenére én annyira elvakult vagyok, hogy nem is szoktam Nvidia kártyákat nézegetni. Valahogy nem. Nem gondolom, hogy szar, csak azt feltételezem, hogy piacvezetőként biztosan sosem lesz olyan kedvező ajánlata, ami az én árérzékenységemnek megfelelne.
Ennek ellenére viszont sosem esett nehezemre nemet mondani AMD ajánlatra sem, amit nem tartok a magam számára kedvezőnek, nem okoz nehezemre felróni az AMD-nek ha az árazási gyakorlata fogyasztó-ellenes vagy hogy (ha) nem ők csinálják a legjobb terméket."
Hatalmas +1 a részemről, az egész fenti részre. -
awexco
őstag
válasz
Petykemano
#58923
üzenetére
Nagyon korrekt irás !
on : van már valami tip ai ra ? ( talán raytracingra is hadra fogható ? )
-
Yutani
nagyúr
válasz
Petykemano
#58923
üzenetére
Ó igen. Az NV az NV fanokból él, akik sirdogálnaik, hogy milyen drágák az NV kártyák, majd megvonják a vállukat és nincs mit tenni, vesznek egyet. Egy NV-t. Nem AMD-t, amivel szavaznának az NV árképzése ellen, hanem pont amellé teszik le a voksukat. Ja persze, miért vennének AMD-t, amikor az sz@r RT-ben. Meg sz@r a driver. Meg minden is sz@r, ami AMD. De hát tudjuk ezt, évtizedek óta vesződünk vele elégedetten.
-
válasz
Petykemano
#58872
üzenetére
Mass prodra szinte 100%, hogy nem lesz ket fajta.

-
awexco
őstag
válasz
Petykemano
#58863
üzenetére
Ha jól rémlik xilinx elég sok videó coder cuccot is gyárt . Lehet hosszútávon egyszerűbb beletenni majd minden spéci feladatra és munkára fogni . Mert mostanság elég gyakran jönnek a video codec-ek . Lehet adat tömörítésre is hatékony lehet . Valami ok tuti van . Sokkalta izgalmasabb téma mint a dls vs fsr vagy a sugárkövetés .
-
Yutani
nagyúr
válasz
Petykemano
#58863
üzenetére
Kiválthat-e encoding/decoding egységet vajon? Ha igen, akkor külön blokkot nem kellene tervezni a GPU-ba erre a feladatra.
-
awexco
őstag
válasz
Petykemano
#58861
üzenetére
Az fsr-el együtt fhd-ben sokmindenre elég lehet …🤷🏼
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano
#58858
üzenetére
Pontos számom nincs, de ránézésre nagyobbnak tűnik. És ez valószínű is, mert mindenből kétszer-háromszor több van benne, mint a Navi 23-ban, és ugyanazon a node-on jön.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano
#58855
üzenetére
Nem kisebb a Navi 23-nál a Navi 33. Nagyobb, és nem is kevéssel. Emiatt a Navi 23 és Navi 24 megmarad. A Navi 33 a Navi 21-et váltja, és a kisebb, butított verziói a Navi 22-t.
Ami a Navi 33-nak kicsi az a tokozása. Abban inkább hasonlít a Navi 23-ra, de a lapkaméret az nem.
-
huskydog17
addikt
válasz
Petykemano
#58855
üzenetére
Nem, nem túl szigorú, tökéletesen igaza van, a 6500-as semmire nem jó, egy ipari hulladék, kár a homokért, semmi értelme. Ha az ember 100 dolcsit akar költeni dVGA-ra sokkal jobban jár egy használt GTX 1060-al, ami minden szempontból sokkal jobb. Az RX 6500-as még a 6,5 éves Polaris/Pascal szériához képest is masszív visszalépés. Nincs olyan ár, ahol a 6500-as értelmet nyerne. Bár mondjuk egy dologban talán lenne értelme: büntetni az ősellensége(i)d, azaz ha valaki mondjuk felvásárol ebből a sz*rból 100 dollárért darabját és mondjuk 200-ért eladja az ellenségeinek, akkor megvan a tökéletes büntetés nekik és az okos keresett rajta egy csomó pénzt.
-
Yany
addikt
válasz
Petykemano
#58853
üzenetére
Amíg létezik RX480/570/580, vagy bármi a másik oldalról, ami 1060+, addig sehová nem való, kukába sem,mert az környezetszennyező.
-
Petykemano
veterán
válasz
Petykemano
#58746
üzenetére
rebate-tel együtt $99-ért lehet kapni a Nav24-re épülő 6500XT-t
Oda került, ahová való -
Petykemano
veterán
válasz
Petykemano
#58849
üzenetére
Mindenki abban a hitben van, hogy a 0Hi v-cache (vagyis az alap) az 6x16MB és a 1Hi az 2x6x16MB.
Adná magát, hogy olcsón gyártható MCD-ket stackeljen egymásra az AMD.
Ugyanakkor Abu azt mondta, hogy elvileg az MCD is tudja fogadni a CPU-khoz gyártott v-cache lapkát.
Hogy ez tényleg így van-e, azt nem tudom, de minden jel arra utal.
Így néz ki a 3D v-cache
Így pedig az MCD:
A méret elvileg nagyjából ugyanakkora.
Pontosabban nem tudhatjuk, hogy ha az AMD N6-on gyártja az új v-cache-eket, akkor azon N7 helyett mennyivel lesz ténlyegesen sűrűbb - kisebb.Persze akárhogyis, nem lenne tökéletes az átfedés.
Esetleg el tudnám képzelni, hogy mondjuk a 3D V-cache lapka felét le kell tiltani, vagy a TSV-től tábolabb eső részek elérése valamivel nagyobb késleltetést eredményezne.Mindenesetre amire utalni akarok ezzel az az, hogy nem kizárt, hogy nem 2x6x16MB, hanem 6x16MB + 6x32 esetleg 6x64MB lehet a v-cache-sel szerelt változat kapacitása.
Amennyiben igaz, hogy az MCD fogadhatja a CPU-knak szánt V-cache lapkát.
Máskülönben talán MCD-k egymásra pakolása lehet célszerű.
Ami azért érdekes gondolat, mert most jelentette be a Samsung a GDDR6W-t, ami ugye két GDDR6 lapka egymás fölé tokozva. egy GDDR6 lapka 32 bites szokott lenni, de egy GDDR6W 64bites kapcsolatot igényel.
Milyen praktikus lenne, ha a vertikálisan duplázott GDDR6 lapkákat vertikálisan duplázott duplázott memóriavezérlő szolgálná ki és csak a huzalozást kellene megduplázni? -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano
#58746
üzenetére
Ár szerinti bontás csak desktopra van, mert ott egyszerű lekövetni, hogy a dobozba vagy OEM szinten eladott VGA mennyibe került. Mobilnál ez nagyon nehéz, mert például az AMD úgy adja el a termékeinek nagy részét a notebookgyártóknak, hogy Ryzen+Radeon ár van, de nincs külön Radeon ár. És egyébként a Ryzen+Radeon ár is annak a függvénye, hogy van-e Advantage deal. Az Intel is egyre több ilyen árukapcsolást csinál, és így nehéz egzakt módon meghatározni, hogy a csomagban eladott dGPU végül mennyibe volt a csomagból. Ezek sokkal bonyolultabb szerződések, mint az, hogy dobozba kerül egy cucc, vagy az OEM rendel x mennyiséget.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Petykemano
#58731
üzenetére
Arra próbáltam utalni, hogy az Activision Blizzard és az Epic talán úgy látják a saját méréseik alapján, hogy a 88%-os piaci részesedés csak a legyártott darabszámokat jelzi, de a 88% túlnyomó részét nem a versenyképes RTX 20xx és RTX 30xx kártyák teszik ki a játékosoknál, hanem az eredetileg is tömegterméknek szánt, és már túlhaladott GTX 1030/50/60, és GTX 1630/50/60 kártyák.
Ezzel lehetne csak magyarázni, hogy látszólag miért maguk alatt vágják a fát a 88%-os oldaltól elfordulással. A milliárd dolláros cégek pedig megfontolt döntéseket szoktak hozni.
Az persze nem kérdés, hogy sok Ampere kártya készült, de ahogy az elmúlt években tapasztaltuk, azok szinte sosem a boltokba kerültek, hanem a bányákba, és annyira nem jelennek meg raklapszámra a bányászkártyák a használt piacon. Semmiképpen sem milliós nagyságrendben. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano
#58721
üzenetére
Továbbra is fontos adat, hogy annak a 100%-nak a 76%-a 100 dollár alatti VGA, 18% 100-300 dollár közötti, és mindössze 6% 300 dollár fölötti. És ugye, amikor az NV és az AMD hozza az új generációt, akkor ezt a 6%-os részt célozza, mert egyik next-gen VGA sem lesz 300 dollárnál olcsóbb.
Ezzel szemben a piaci részesedést nagyrészt az dönti el, hogy abban a 100 dollár alatti 76%-ba mennyi VGA-t adnak el, tehát alapvetően a Polaris 23, a GM107 és az ARC-G11 versenyéről volt szó eddig. Ebből a Polaris 23-at nyár óta nem gyártják, helyére megy a Navi 24, csak nincs annyi kapacitás a TSMC-nél, hogy annyit lehessen gyártani belőle, amennyi Polaris 23 készült negyedévenként.
Viszont, ha a bevételeket tekintjük, akkor hiába nagy a 100 dollár alatti VGA-k forgalma, a húsosfazék inkább a piac 6%-a. Persze nyilván a maradék 94%-ot sem a vásárlók két szép szeméért csinálják, de ezeken nagyon kevéske a nyereség. Ezért van az, hogy a JPR visszaesése egyáltalán nem korrelál a negyedéves jeletnésekben olvashatókkal:
Az NV ugye eladási darabszámban -19.7%-ot esett éves szinten, miközben bevételben a PC gaminget magába foglaló Gaming szegmens eredménye éves szinten 53,9%-kal csökkent.
Eközben az AMD eladási darabszámban -47.6%-ot esett éves szinten, miközben bevételben a PC gaminget magába foglaló Gaming szegmens eredménye éves szinten 14%-kal nőtt.
És ugye a múlt évi Q3 mindkét cégnek egy nagyon zsíros bányásznegyedév volt. A különbség most abból ered, hogy darabszámban nem ugyanazokból a szemgensekből veszítettek. Emellett persze mindkét cégnek tartalmaz mást is a PC-n kívül a Gaming szegmens, de a jó hír itt annyi, hogy ezek nem igazán változnak éves szinten, tehát, ami csökkenés-növekedés van, azt a PC indikálja, a többi terület stabilan állandó eredményt biztosít.Ez a tendencia folytatódni fog, mert az NVIDIA jelenleg 4,5 milliárd dollárnyi eladatlan GPU-n ül, és mellé még van 4 milliárd dollárnyi előre lekötött tétel, ezek nagy része még mindig a Samsungtól jön, tehát prev-gen. Ergo az NV rá lesz kényszerítve arra, hogy ezeket szórja ki gyorsan, mert ennyi tételt normál esetében, tehát nem bányászláznál másfél év eladni, de kellene majd hozni az amúgy már kész AD106-ot a tömegpiacra, miközben szeptemberben még tavaszra volt időzítve a start, októberben már nyárra, most pedig jövő őszre. De nem azért, mert bármi baj lenne a hardverrel, úgy működik, ahogy a nagyobb modellek, csak ugye van hozzávetőleg 9 milliárd dollárnyi olyan már kifizetett termék, amelyeket ki kellene dobni, ha tavasszal jönne. És érthető módon az NVIDIA nem akar úgy 7 milliárd dollárnyi tételt csak úgy leírni. Tehát a jövőben ezek eladása lesz a fontos, és emiatt a piaci részesedésük biztosan nőni fog, mert belemennek majd a veszteséggel történő értékesítésbe is. Utóbbi miatt viszont a Gaming szegmens szzonális eredménye még pár negyedévig romlani fog. Persze az egész attól is függ, hogy az AMD hogyan árazza majd a Navi 33-at. Ha nagyon ki akarnak baszni az NV-vel, akkor benyomják 400 dollárra, és akkor az NV-nek is le kell vinnie a GA102-ket erre a szintre. Szóval olyan nagyon ennek a helyzetnek az NV nem örül, az AMD annál inkább, mert a Gaming részlegük már most növekszik a bányászláz után, és még nincs is itt a next-genjük.
#58723 Albus_D : Az NV-nek nem az a baja, hogy nem ürül a raktár, hanem az, hogy orbitális készleten ülnek. Olyan készleten, amit normál piaci környezetben másfél év eladni. Bányászlázzal nem lenne gond, mert arra tervezték a mennyiséget, de normál piaci körülmények között már lassan ürül a raktár, a most jellemző visszaesés mellett pedig még az sem kizárt, hogy két év múlva is Ampere-eket árulnak 800 dollár alatt.
#58726 Albus_D :
Az RTX IO, ahogy be lett mutatva:
Az RTX IO, ami végül lett:
Tehát végül nem az lett, aminek mondták eredetileg, hogy a GPU közvetlenül tudja olvasni az adattárolóról az adatot, hanem olyan megoldás, ami a rendszermemóriából olvassa be az adatot. Ez egyébként a DirectStorage API. Ilyen formában az egész RTX IO nem létezik, mert egy szimpla név maradt belőle, semmit nem ad hozzá a szabványhoz. Nem is kell külön támogatni, mert nem történt semmi változás. Olyan, mintha a többi gyártó elnevezné az implementációt jucuskának, és innentől kezdve jucuska technológiaként hirdetnék, de közben működésben nem módosul semmi a szabványhoz viszonyítva.
Amiről én beszéltem az az, hogy a GPU-nak közvetlenül kellene elérnie az NVMe adattárolót, így megkerülve a rendszermemóriát. Az RTX IO erre nem képes, holott eredetileg ezt hirdették még két éve. Mi történt szerinted két év alatt? Csak nem rájöttek, hogy nem tudják megcsinálni egyedül, az Intel és az AMD segítsége nélkül? De!
#58727 b. : Nem a nyitottság a gond. Az rendben van az UE5-nél. A baj az, hogy ha a Nanite használva van, akkor nem tudsz használni hardveres RT-t. Ha pedig bekapcsolod, akkor fallback módba kapcsol a Nanite, tehát ez nem fog működni. A két eljárás nem kompatibilis egymással. Lényegében a DXR megöli az UE5 fő újítását.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Petykemano
#58721
üzenetére
Az AMD akkor engedte el az RDNA 2-es piacszerzést, amikor a konzolgyártók lehívták az opciós jogaikat, és az AMD a konzolokhoz gyártotta az APU egységeket. Persze ez is nagyon megérte az AMD számára, és a piacszerzést ráér az RDNA 3-mal megvalósítani, mert egyáltalán nem az Nvidia a valódi technológiai ellenfele, hanem az Intel.
Ráadásul a látszólagos Nvidia dominancia ellenére az Epic sem az Nvidia kártyák adottságait nézte az UE5 megalkotásakor, de például már az Activision Blizzard sem az Nvidia kártyáinak a képességeihez igazította az utolsó két címét. [link] [link]
Ahogy Abu is utalt rá, a piaci részesedésben ugyanúgy egységnyinek számít egy $100 alatti GTX, ahogy egy $2000 fölötti RTX. -
Busterftw
nagyúr
válasz
Petykemano
#58714
üzenetére
AMD 8%?
Ez új történelmi csúcs.
Én egyszer felvetettem már, hogy az Intel az AMD piacát fogja érinteni, úgy látszik így is lett/sz. -
Yutani
nagyúr
válasz
Petykemano
#58714
üzenetére
Nem nagyon tudom felfogni a Total PC dGPUs grafikont, ahol 2022Q3-ban NV 88%-ot, AMD 8%-ot, Intel 4%-ot szállított.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano
#58714
üzenetére
Miért lenne pánik? A raktárkészlet ürül, és csak +2 hónapra számolják most a Navi 21 és 22 kivezetését a tervezetthez viszonyítva, ami például egész jó, mert tavaszra le lehet cserélni mindkét lapkát. Ez teljesen jó az AMD-nek. Állhatnának úgy is, ahogy az NVIDIA áll, hogy van kb. 60 millió eladatlan vagy lekötött GPU-d az előző generációból, és nem tudod hozni a next-gent a tömegpiacnak, mert tök lassan veszi meg a piac az előző generációt. Az Navi 33 ellen szánt AD106 például most 2023Q3 végén jönne. Nem azért, mert nem készül el gyorsan, hanem mert ha kihozzák, akkor le kellene írni úgy 4 milliárd dollárnyi eladhatatlan készletet. Az AMD felhalmozott GPU készlete nincs 50 millió dollár, tehát ha nagyon szorít az idő, akkor ennyit még le is tudnak írni, de nyilván nem szorít, ráérnek azt eladni februárig.
Ha a piac valamilyen okkal beomlik, az mindig annak fáj, akinek nagy tartalékja van.
-
Petykemano
veterán
válasz
Petykemano
#58702
üzenetére
Van már ábra is hozzá:
Tavalyhoz képest csaknem megfeleződött az eladótt PC dGPU-k száma.
Az AMD ebben a szegmensben Q/Q elvesztette eddigi eladásainak több mint felét.
Számoljunk:
AMD:
2021Q3: 4millió kártya
2022Q2: 2.85m kártya
2022Q3: 1.12 kártya(Az Nvidia eladásainak csökkenése is jelentős: 20millió eladott kártyáról 12-re esett vissza)
Abu, az AMD-nél nincs pánik emiatt? Őket nem csak kriptó bezuhanása és az akkor még csak várható recessziós hullámverés érintette, tehát nem csak a darabszám csökken, hanem még piaci részesedést vesztettek. Ez mitől lehet ennyire súlyos? És nem aggódnak?
-
Cyberboy42
senior tag
válasz
Petykemano
#58712
üzenetére
Na ja, mondok én neked egy konkrétat is... a cég amiben dolgozom, a covid alatt annyira megdrágult az alapanyag, hogy a főnökom nagyjából dupla olyan áron tudta csak beszerezni azt, tehát fogta magát és a terméket is megdrágította amit gyártunk. Mostanra az alapanyagok ára nagyjából vissza is ált az előtte lévő árakhoz, de persze az termékünk ára az megmaradt xD most akkora profitja van hogy alig bírja elsikálni az adót xD
-
Senki9876
tag
válasz
Petykemano
#58707
üzenetére
Csak megemlítem hogy a szállításra (ez csak a hajóra érvényes) nem lehet kifogás. Jelenleg ugyanolyan vagy olcsóbb mint covid előtt.
Pl. az év elején 20" konténer Shanghai -ból 6-8e euró volt, most még 2-2,5e euró
-
awexco
őstag
válasz
Petykemano
#58709
üzenetére
bányászat alatt volt az 150 is
-
Yutani
nagyúr
válasz
Petykemano
#58707
üzenetére
A 100k új kártyáért a pillanatnyi USD árfolyammal $200 lenne. El tudod képzelni azt a szenáriót, hogy $200-ért vesztegessenek egy eredetileg $329 kártyát? Ilyen drop még talán a Polarisnál sem volt. Na jó, ott talán igen.
-
Hellwhatever
aktív tag
válasz
Petykemano
#58702
üzenetére
Ezt az ünnepi szezont kéne még valahogy kibírni mindenkinek és elnapolni a VGA vásárlást jövő tavaszig. Lenne itt normális ára megint mindennek.
-
FireKeeper
nagyúr
válasz
Petykemano
#58702
üzenetére
nahát, kriptó hajó földbeállt, rá kell jönnie a piacnak a gémerek meg nem tudják/akarják megfizetni ezeket az árakat (pláne évtizedes rekord infláció mellett). nem tudom ebbe a professzionális piac is benne van-e, de nem lennék meglepve ha ott is hasonló visszaesés lenne.
én amondó vagyok hogy r.hadjon is rájuk a raktárkészlet, nyerészkedett mindkettő amikor ment a buli. azért egy 6900 XT-t 150k-ért elfogadnék

-
awexco
őstag
válasz
Petykemano
#58702
üzenetére
Sok volt a bánya ... Intel bányász procijával mi a szitu ?
-
#36531588
törölt tag
válasz
Petykemano
#58681
üzenetére
"Azt persze én is tudom, hogy nem először történik, hogy Abu azzal érvel, hogy amit az AMD csinál, azt a fejlesztők akarják és pont úgy akarják és ez sem teljesítményben, sem a könnyebb programozhatóság miatt szélesebb penetrációban nem igazán mutatkozik meg"
Ennyi a lényeg.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Petykemano
#58677
üzenetére
>> Radeon Raytracing Analyzer
> Szóval mi van, ha ezt a toolt éppen annak kimérésére fogják majd használni,
> hogy meddig lehet elmenni? Hogy az nvidia még zökkenőmentesen bírja,.de az AMD
> dadogjon?a kérdésfelvetés jó ..
de én nem emiatt aggódnék az AMD/nVidia/Intel helyében ..1.) Biztos használnak hasonló eszközöket a versenytárs erősségeinek és gyengeségeinek meghatározására, és biztos bevásárolt jópár nvidia 4090-est az AMD, hogy apró darabokra szedje .. és kielemezze .. és az nVidia is hasonlóan figyeli az RDNA3-ast ..
2.) De szerintem az nVidiának is van hasonló tool-ja.
"NVIDIA Nsight™ Graphics is a standalone developer tool with ray-tracing support that enables you to debug, profile, and export frames built with Direct3D, Vulkan, OpenGL, OpenVR, and the Oculus SDK."
3.) és az Intelnek is .. "Intel® Graphics Performance Analyzers
Improve your game's performance by quickly identifying problem areas."
4.) Ha túl sokat titkolóznak, akkor pont a játékfejlesztőket akadályozzák meg, hogy a Radeonra (vagy nVidiára, Intelre ) optimalizálják a programokat és a game engineket.de viszatérve ..
a Radeon 6000 gyengeségeire nem lett volna célszerű technológia stratégiát építeni az nVidia és az Intel-nek ( esetleg csak rövid távú marketing kampányt )
mert ezeket a problémákat az AMD is ismeri .. és tudhatólag dolgozik is rajta ..
És most már azt is tudjuk, hogy a Radeon 7000 -res teljesen más
.. máshol vannak a szűk keresztmetszetei ..Szerintem az jobb stratégia, hogyha a versenytárs következő legjobb jövőbeli lépéseit próbálják megtippelni és arra felkészülni.
Az nVidia szerintem most az RDNA 4,5,6 gen -re próbálhat felkészülni.
és kicsi a valószínűsége, hogy az RDNA2-es gyengeségeire építenének ..
Viszont a játékfejlesztőknek a meglévő 1-2-3 éves GPU-kat is optimalizálni kell
( már amennyire az időbe belefér .. ha van hatékony tool .. akkor több minden fér bele .. ha nincs hatékony tool .. akkor pedig kevesebb ..
Vagyis lehet titkolózni .. de ezzel pont nem érdemes. ) -
válasz
Petykemano
#58680
üzenetére
Igen teljesen értem mit írtál. Azt nem értem hogy egy ilyen AMD-s monitorozó/ optimalizáló programból ,amit az AMD fejlesztett segítségnek az RT hardverhez való hozzásimításához és megpróbálja kiaknázni a benne rejlő potenciált, hogy lett az hogy majd most jól kibukik hogy az Nvidia korlátozza az AMD-t és szűk keresztmetszetet helyeznek el? Azt gondolod erre szükségük lenne?
Nvidia és Intel is használ ilyen optimalizáló szoftvercsomagot már régóta több API-ra ez nem új keletű dolog enélkül nem is igazán tudnák belőni az optimális terhelhetőséget.
Miért gondolod hogy erre szükség van mikor felhasználói / professzionális programok alatt ennél amit játékok alatt látsz még nagyobb a különbség ?
Maga a szűk keresztmetszet az annyi hogy az Nvidia erre helyezte a hangsúlyt tranyó milliókat költ egy GPU-n belül erre az AMD meg másra használja azt fel, mondjuk IC-t épít be. Egyszerűen nincs szükség a korlátozásra és kimérésre, fejlődni kell hardveresen is ahhoz hogy a Raytracing menjen.
Intel alapból akkorát lépett például RT terén az ARC-cal a saját raszter teljesítményéhez képest amit az AMD 2 generáció alatt. Tehát valószínűleg ha van is ilyen korlátozás first time hozzák azt, amit az Nvidia azonos szinten lévő kártyái.
AZt gondolom ez pont azért kell hogy ne dadogjon az RX 6000 AMD kártyákon még az RT amit az RX 7000 hez lőnek be, vagy pedig pont mondjuk az IC-cachehez tudják majd optimalizáni az RT-t ami meg Nvidiának lenne hátrányos. Tehát ez a megközelítés kétélű dolog. -
paprobert
őstag
válasz
Petykemano
#58680
üzenetére
Én inkább azt mondanám, hogy Pistike szülei nem etették eléggé a gyereküket, hogy megfelelően fejlődjön fizikailag, és teljesíthessen az iskolában.
Naponta egy parizeres zsömlével akarják megúszni, és mindent elkövetnek, hogy az iskola változtassa a testnevelésórát inkább csak egy órás nyújtássá.Ha mindenki egy parizeres zsömlével beérné naponta, -mondják Pistike szülei- akkor nem kellene ezt a feleslegesen sok nehéz izomzatot cipelni, a világ sokkal környezetbarátabbá-takarékosabbá válthatna, és kevesebb erőszak is lenne, és hát Pistike sem lenne akkora nyominger.
-
válasz
Petykemano
#58681
üzenetére
De még nem tudjuk ,hogy a 7900XTX RT-ben mennyit javul, vagy tudjuk?
-
#36531588
törölt tag
válasz
Petykemano
#58677
üzenetére
"Mármint az sejthető, hogy az RT-vel valami hasonló történik, mint a tesszelációval."
Dehogy sejthető. Az nv-nek speciális fix hardvere van rá, az amd meg már ki tudja hány generáció óta kullog utána, igyekezve mindenféle szoftveres csalásokkal megoldani a hátrányt. Lásd ezt is. Gondolom a szűk keresztmetszetet felismerve a problémás részt egyszerűen kihagyják az elvégzendő feladatok közül, így próbálva sebességet nyerni.
Természetesen megvan az a kemény mag a fórumon, akik szerint az amd bármilyen sikertelenségéről csak és kizárólag a kokurencia tehet, és nem unják meg ezt hirdetni.
-
válasz
Petykemano
#58677
üzenetére
Ezt amúgy hogy tudtad ebből kihozni? Mint mindig, mindenben az a szűk keresztmetszet az egyik gyártónak ami a másiknak jobban megy. Lásd Resident Evil 13 GB Vram igény...
AMD, Nvidiától független saját támogatású játékaiban amúgy is kevésbé terhelő RT effektek vannak mert szimplán trükkök nélkül is az Nvidia kártyák erősebbek raytracingban lásd a Quadro-k teljesítményét tervezésnél és filmkészítésnél, aminek nem sok köze van a játékokhoz.
Nvidia egyértelműen a saját hardverére szabja a saját támogatású játékait.
Valószínűleg még mindig a Turing a legelterjedtebb RT-képes hardver a piacon amit azért illő most már hozni mindegyik oldalnak. -
Petykemano
veterán
válasz
Petykemano
#58674
üzenetére
Közben olvastam a raktárkészletes sztorit.
A navi 23-24 marad. Úgyhogy ez egy rebrandelt navi24 lehet -
hokuszpk
nagyúr
válasz
Petykemano
#58672
üzenetére
mi van, ha ez egy mernoki minta apu, csak rosszul van detektalva a cpu neve ?
mondhatni miert 5600G -vel tesztelnek ? igp nelkuli proci nem volt keznel ? -
Yutani
nagyúr
válasz
Petykemano
#58608
üzenetére
Architected to achieve 3 GHz
Ez volt az original goal, amihez végül a respin kell? Ha az megvan, akkor lehet a 4090-re lőni? Érdekfeszítő kérdések!
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
Petykemano
#58608
üzenetére
de vajon honnan tudjak, hogy a 4080 304mm hosszu lesz ?
-
Chiller
őstag
válasz
Petykemano
#58521
üzenetére
Reméljük a legjobbakat. 680M van a notimban, és az tényleg elképesztő, hogy R9 280X/GTX1050 Ti közeli tempókra képes, csak hát tényleg miért kellett erre várni, és miért nem lett előbb kiadva?

Egyre másra veszik a gamer notikat az emberek (köhh
), csak lenne piaca egy kb. tenyérnyi alaplapon minden egybe APU-nak (pld RX6600/3060 vagy a majdani RX7600/4060 szintjén), mellette meg egy 99.9 Wh-s aksinak.Ramból a sok vágott gagyiVGA (6400, 1650, stb.) már utalt rá, hogy egy normálisabb DDR5 biztos elég akár 2x ilyen erős GPU-nak is. De talán egy 3x ilyen erőst se fogna vissza nagyon. Pláne hogy ott a V-cache is már, ahogy írtad. Valószínűleg ez is lesz a titok a dragon range esetén, csak jöjjön is ki, és ne aranyáron.
-
Chiller
őstag
válasz
Petykemano
#58463
üzenetére
Kicsit más vizekre evezve a fenti kommentek helyett, erre reagálnék.
Sajnos azt kell mondjam, mindez (dragon range , illetve power APU) szuperül hangzik, de valószínűleg majd csak egy PS6 vagy XboxY lesz belőle valójában.
Esetleg pár darab lehet gyártásba kerül de vagy túl drága lesz, vagy egyéb gyermekbetegségei lesznek.Az AMD-nek már évek óta a lehetősége lett volna egy rendes IGP-vel ellátott APU piacra dobása, legutóbb az RDNA1 idején, de ez nem történt meg sem akkor, sem korábban, sem most. (egyébként ha nagyon akart volna az NV-nek is lehet összejöhetett volna, akár az intellel összebútorozva - de neki se akaródzott)
Valószínű hogy licensz, pénz, (gyár)kapacitás, esetleg a feltételezett piacvesztés (VGA, konzol)* miatt nem sikerült eddig, és szerintem ezután se fog. Talán ha az intel koprodukciós változat piacot robbant, lehet lett volna belőle valami. Legalábbis egy current gen laptop mid-kategóriás GPU sose lesz mondjuk egy szintén középkategóriás (6-8 magos) CPU mellett.
*esetleg mind együttvéve
Pedig engem is nagyon érdekelne. De a kapitalizmus nem így működik

-
Petykemano
veterán
válasz
Petykemano
#58461
üzenetére
ITT valaki azt állítja, hogy az interconnect paraméterei a következők :
GLink 2.3LL
TSMC N5/N4P
17.2 Gbps
0.27 pJ/bit
Latency: 5nsEz lényegesen alacsonyabb energiaigény, mint az előző 1.3pJ/bit értéke.
-
2xar
tag
válasz
Petykemano
#58429
üzenetére
Sztem igen. Bár nekem ahogy most utánanéztem, egyre inkább a 17k / wafer ár tűnik reálisabbnak. Tehát:
AD102: $309 / GPU
AD103: $155 / GPU
Navi31: $152 / GPU
Navi31+3D V-cache: $200 / GPU#58432 fatal`:
Igen, 600k Br. tűnik reálisnak és sajnos eladhatónak is az XTX-ért karácsonykor. Januárban talán lesz 500k-ért. Ami még fájdalmasabb, hogy az XT is csak 500-550k tájékán várható idén sztem, és ~450k-ért az első hype lecsengése után.Ezek még mindig borzalmas árak. Nem tudom hogy mikor lesznek újra "elérhető" áron felső kategóriás kártyák. Ha így haladunk tovább, a PC-játék annyira szűk réteg számára válik csak elérhetővé, hogy szépen kihal az egész a francba...
-
válasz
Petykemano
#58406
üzenetére
Nem tudom, elég vegyes dolgok vannak Twitteren.
AMd diáit többen kérdőjelessé tették a saját méréseik alapján még HU -is. A Dián az "Up to" szerepel ezért vannak feltételezések hogy az AMD a max FPS-t nézte az új gennél nem az átlagot. [link]
De Abu amit írt ez alapján ez akkor nem igaz, valós átlagot néztek.
Harware Unboxed ma kiírt egy ilyet a hype vonat lecsönnektésére: [link]
Az hogy AMD melyik SKu-t támadta,Úgy érzem azért egyértelmű mit támadtak valójában. erősen hárítanak Kepler táblázata : [link]
Szerintem meg kell várnia valós teszteket mindkét gyártónál, de December azért rohadt messze van még..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano
#58398
üzenetére
Az alsó régió sosem fogja megkapni ezeket. Jelenleg legalább 7-szer drágább 5 nm-es chipet gyártatni, mint 6 nm-eset. Egyszerűen abba az árba az 5 nm nem fér bele. A Navi 33 lesz a legkisebb, és az már 6 nm-en készül csak azért, hogy 400 dollár alá lehessen vinni az árát.
Az NV az Ada esetében nem is gondolkodik 600 dollár alatt az AD106-tal. Olyan észvesztően drága az 5 nm-es wafer a TSMC-nél, hogy még a legkisebb lapkával is támadhatatlan az 500 dollár alatti régió. Jelentős profitot kellene feláldozniuk a 400 dollárhoz, ami meg értelmetlenné teszi az egészet, mert akkor inkább gyártják tovább az olcsó Ampere-eket nagyobb profittal.
Az NV a legkisebb Adával a 3070 Ti-t cseréli le, árban is hasonló lesz a fejlesztés. Ez alatt marad a teljes Ampere felhozatal, amit most frissítettek GDDR6X-szel.
Az AMD a legkisebb Navi 33-mal a Radeon 6800-as sorozatot váltja, de sok dologtól függ, hogy miképpen. A Radeon RX 6700 XT-nek valószínűleg nem mard hely, tehát az ki lesz vezetve, a Radeon RX 6650 XT pedig technikailag marad a piacon, de a 6600 széria is le lesz váltva az RDNA 3-mal, csak APU formájában.Az Intelre egyelőre azért felesleges várni, mert ők veszteséggel adják a mostani nagyobbik GPU-t, és emiatt nincs is nagy gyártási mennyiség belőle. A kisebbik GPU-n van nyereségük. Nagyon sokat kell változtatni az architektúrán, hogy az 5 nm-es TSMC node-on egyáltalán a nyereség közelében legyen, mert az Intel is annyiért veszi a wafert, amennyiért az NV és az AMD, vagyis nekik is bejön egy ~7-szeres szorzó.
-
szmörlock007
aktív tag
válasz
Petykemano
#58400
üzenetére
https://www.angstronomics.com/p/amds-rdna-3-graphics
Ez már régóta tudott, még augusztusban megírta az Angstronomics.
"The world’s first chiplet GPU, Navi31 makes use of TSMC’s fanout technology (InFO_oS) to lower costs"
-
szmörlock007
aktív tag
válasz
Petykemano
#58398
üzenetére
Korábbi pletykák alapján (persze nem biztos, hogy pontosak) a Battlemage a felsőkategóriában nyit, gondolom az is az 5nm-es gyártástechnológián. (a 3nm-t sem zárom ki de akkor 24 első fele lenne legkorábban, szerintem logikusabb az 5nm és 2023 vége aztán majd meglátjuk Raja terveit
). Illetve szintén ezen pletykák alapján chipletes lesz az is.
Hmm ezek szerint az MLID-es pletykákra emlékeztem.
Illetve most keresve találtam egy ilyet is, de lehet hogy kamu
. -
Komplikato
veterán
válasz
Petykemano
#58372
üzenetére
Technikailag kizárt, hogy kidobjon AMD olyan verziót, amiben nem 6 chipet van, hanem mondjuk 8 vagy több? Esetleg valamelyik profi kártya visszabutított verzióját? Nyilván az nem férne bele a 355, de még a 400 watba sem. Csak nem értem mire alapozza a jóember, hogy a chipet design-al nem lehet csúcskártyát gyártani?
-
válasz
Petykemano
#58372
üzenetére
Köszönöm, tökéletesen megértetted mire gondoltam a nevezék/ SKU stratégiával

Nekem továbbra is érthetetlen a negatív felhang.
Én továbbra is azt látom hogy azonos áron gyönyörű előrelépés történt. Valójában az Nvidiánál is ez történt a 4090 vs 3090 vonalon azonos árban ( elméletileg azonos) de viszont a 4080 árazása az fertelmes a teljesítménye pedig erősen kérdőjeles. Semmi infó nem szivárog.
( remélem ez a z Ampere készleteknek szól, és lejjebb viszik majd)
A csúcsot lehet prémiumnak árazni de azért lennének kétségeim( persze majd ha kijönnek a valós tesztek meglátjuk mennyi az annyi) hogy a 3D modellel szemben tud e elég előnyt felmutatni a 4090.
Ami kicsit meglepő az RT teljesítmény ilyen szintű elmaradása, nekem fontos de sok embernek mellékes tényező és az RDNA 1 ről vagy Turingról még az RDNA3 is jelentős előrelépés. Sokan vannak még azokon a generációkon a bányászat miatt.
A másik hogy a multimédiás és Stream képességek hatalmasat léptek előre ami szintén nem mellékes sokunknak. -
válasz
Petykemano
#58352
üzenetére
Úgy, hogy a felső kártyákat feljebb tolva nevezékben megalkot egy új kategóriát és a kisebb SKu-kat drágábban tudja adni ez alapján. Ugye Nvidiánál nem létezett xx90 kártya, 80Ti volt a csúcs. az Amperevel hozta be .AMD nél nem volt eddig XTX kártya most már van és ez fölé jön még egy csúcs modell.
magyarul a 7900XT az valójában 7800 lenne. -
válasz
Petykemano
#58352
üzenetére
Szerintem úgy érti, hogy számos potenciális 4090 vevőt - főként akiknek az RT annyira nem nagy kunszt - átcsábít.
-
válasz
Petykemano
#58308
üzenetére
Ket dolog a ket hozzaszolasodhoz.Az elso amiben a csalodottsagot irod.
Azert jo lenne ugy megnezni a 7900 XT-t es XTX et hogy csak onmagaban az RDNA 2 höz.Mi történt?Azonos áron,nemileg jobb fogyasztassal elore leptek 50 %ot aremeles nelkul.Ezzel aki elegedetlen,az nem gondolkodik.A masik hogy AMD ezzel a 7900XTX verzioval behozta a 4090 et a sajat portfoliójába.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Petykemano
#58330
üzenetére
A hírek szerint a 4080 is nagyjából a 4090-hez hasonló méretű hűtővel érkezik majd, így a legtöbb vásárlónak a 4080 sem fér majd be a gépébe, vagyis az aktuális generációból csak az RDNA 3 termékekben gondolkozhatnak. A 4080 esetleg nem 3,6 slotos lesz, "csak" 3,2 slotos, de mindenképpen túl nagy lesz egy átlagos gépházba.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Küszöbön az androidos PC-k
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Battlefield 6
- Építő/felújító topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Apple iPhone 17 Pro Max – fennsík
- Xiaomi 15T Pro - a téma nincs lezárva
- Gumi és felni topik
- Milyen egeret válasszak?
- Fellélegezhet a tech szektor a Trump-Xi egyeztetés után
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 1st - i7-6G I 8GB I 256SSD I 14" WQHD Sérült I HDMI I W10 I CAM I Garancia
- KIÁRUSÍTÁS - HP Elite / ZBook Thunderbolt 3 Dock (akár 2x4K felbontás)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10400F 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
- FELVÁSÁRLÁS A GYŐRÚJBARÁTI BOLTUNKBAN!
- Google Pixel 10 Pro XL Moonstone Super Actua 120 Hz, Pro kamera 5 zoom 256 GB Használt,Gari
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest







Esetleg pár darab lehet gyártásba kerül de vagy túl drága lesz, vagy egyéb gyermekbetegségei lesznek.


