Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
lezso6 #32199 üzenetére
Értem, akkor legjobb esetben lutri. Mondjuk az új gyártástechnológiában remélhetőleg lesz ennyi (25%?) tartalék.
-
Raymond
titán
válasz
lezso6 #32174 üzenetére
A gyenge CPU miatt van a 30 is es a csokkentett reszletesseg is a jatekokban. Az AC Unity-nal ami emlitve volt az egyik ekes peldaja a problemanak es a boven 30FPS alatti teljesitmenynek. A CPU nem birta a sok NPC-t, a PC verzional meg meg egy 2/4-es i3 es 750Ti kombo is jobban birta az iramot. Az AC Syndicate-nel mar nem volt meg ez a problema. Mi volt a megoldas? Kevesebb NPC. Ezek azert vannak felhozva peldanak mert szepen latni rajtuk a problemat. De a csokkentett reszletesegen lathatod ezt minden jatekban. Ezert is van az hogy a PS Pro es XB1X-nel is feljavitasok abban merulnek ki hogy van jobb AF es magasabb a felbontas esetleg mas GPU effekt jobb megoldast hasznal (AO mondjuk). A reszletesseg (object details, distance LOD, NPC) viszont semmit vagy minimalisat javul csak.
-
PuMbA
titán
válasz
lezso6 #32174 üzenetére
Onnan lehet tudni, hogy CPU limites a konzol, hogy Hitmanben van frame rate unlock mód, tehát annyit fps-t tol ki a konzol, amennyit bír. Ebben a módban hiába jóval erősebb GPU-ban a sima PS4, az Xbox One S sokszor jobb fps-t produkál a gyorsabb procija miatt és ez is csak maximum 40fps körüli érték
Digital Foundry tesztelte ezt.
-
HSM
félisten
válasz
lezso6 #32174 üzenetére
Már hogy maradt volna kompatibilis? Megírták volna a PRO-ra, és fele FPS lett volna a simán. Az sehogy sem jó.
Elméletileg, igen, kompatibilis, gyakorlatilag meg nem igazán. Egyedül így garantált, hogy a gépek között jól cserélgethetőek maradjanak a kódok.
A CPU-limitet az bizonyítja, hogy megnézed, milyen grafikával és milyen sebességgel fut egy PC normálisabb CPU-val és egy 7870-es Radeonnal a problémásabb PS4 címekben.
Látni fogod a különbséget képminőség és FPS tekintetében is.
-
cyberkind
félisten
válasz
lezso6 #32171 üzenetére
Érdekes téma ez mert van 60fps-es játék és nem erőltetik rá mindenkire egy CoD-ban, Forza-ban és még egy pár címben a 30-at, ha annyira nem számítana akkor ezek a címek is mehetnének 30-al és cserébe azt a többletet lehetne másfelé tolni. Ott a Destiny 2, minden konzolon 30-al megy de elég, vagy legalábbis nem hallok felháborodást, hogy csak 30 és ez milyen rossz, pedig ez fps.
Ez ugyan csak egy Dark Souls 3 de itt sincs meg a 60fps a Pro-n.
-
HSM
félisten
válasz
lezso6 #32162 üzenetére
Pedig az. Megnézheted pl. a Hitman-t, sok helyen a 30FPS-t alig éri el a konzol, miközben PC-n röhögve fut ennél jóval gyorsabban is. Valahol van is erről egy videó neten, ha gondolod vadászd le.
Emlékeim szerint ugyanez a BF4 is. PC-n nálam vígan futott 70+ FPS-el, konzolon sokan panaszkodtak az FPS-re. De ami vicc, most a HD7770 kaliberű R7 250X-emen is vígan fut 60+ FPS-el, mediumon, tehát egyáltalán nem úgy tűnik, hogy a GPU a szűk keresztmetszet a konzolokon.Az addig szép és jó, hogy vékonyabb az API, valóban, egy csomó ellenőrzést meg lehet így spórolni, ugyanakkor ahogyan picit lejjebb is írják, rengeteg munka így is marad a CPU-n. Az animációk, fizika, AI, jelenetek előkészítése, csomó minden ugyanúgy CPU-feladat.
Az, hogy a félgenerációs konzolokba nem került erősebb CPU két ok is indokolta. Az egyik, hogy FHD-ről 4K-ra mentek vele, amihez azonos CPU mellett 3-4X-erősebb GPU kell. Jé, éppen ennyivel bővítették.
A másik fontos ok pedig a két konzol közötti oda-vissza kompatibilitás megőrzése, ahhoz pedig nem nyúlhattak túl komolyan a CPU-hoz. Így kapott kis plusz órajelet, de nem olyan sokat, hogy a régi konzolon használhatatlanul fusson ugyanaz a kód, csak FHD-ban.Ezen a helyzeten egyedül úgy lehetne segíteni, ha a fizikai, AI számítások nagy részét átvenné a GPU, eredetileg ez is volt a koncepció, ehhez viszont egészen más algoritmusok kellenének, amik úgy tűnik, valamiért nem akarnak jönni, vagy a szükséges mértékben jól működni.
-
cyberkind
félisten
válasz
lezso6 #32162 üzenetére
Pedig nemhiába van kevés 60fps-es játék és inkább vitték az egészet a 4K 30fps irányába, minthogy legyen 1080-1440p 60fps, azt meg ne mondja senki, hogy nem lényeg a 60 mert ha meglehet oldani sokat dob a játékra, illetve ha annyira jók=erősek a konzolok akkor minek kellettek az új gépek 3-4 év után?Azért, hogy skálázzuk 4K-ra ezt meg azt, mert még az X-en se minden natív 4K.
-
Shing
őstag
válasz
lezso6 #32162 üzenetére
Elvan a konzol, de nem kell megint a szoftveres oldal túlhájpolása. Nem véletlenül elég egy rakat új játékhoz egy Q9650 proci... ilyen CPU terhelésekre vannak belőve a mai játékok, valószínűleg a konzolok miatt.
Az, hogy nem növeltek nagyot a konzol fejlesztéseknél lehet, hogy inkább kompatibilitási okok miatt van, de azt az architektúrát egyébként sem vitte tovább az AMD, nem úgy mint videokártyánál a GCN-t. Így maradt az órajel növelés.
Egy Zen-t sem lehetne csak úgy bepattintani. De majd meglátjuk, hogy lesz-e még konzol update és ha igen, milyen mértékű. -
Petykemano
veterán
válasz
lezso6 #32162 üzenetére
Valami azért csak lehet benne, Abu néhány alkalommal már mondott olyat, hogy zajlanak kísérletek a gpun való számításra. Ez nyilván egyszerre érdekes, izgalmas és jövvőbetekintő, mert a gpu számítási kapacitása jóval nagyobb, másrészt kényszer is, lévén, a konzolban csak ott van elérhető számítási kapacitás.
A kérdés csak az, hogy ez szándékos-e?
Hogy azért van-e így, mert úgy látták, a PC piac sosem fogja egy magas CPU követelményű konzolt követni, vagy celeronok és pentiumok fognak jellemzően rendelkezésre állni.
Vagy mert látták, hogy a gpu jobban fog fejlődni mindenképpen és direkt rá akarták kényszeríteni magukat es a fejlesztőket a gpu alternatív kihasználásának kutatására.Technikai kényszerűség talán az első amds x86 szériánál még volt: megfelelően alacsony fogyasztás mellett elfogadható teljesítményt 28nm-en a jaguár magok adtak. De a frissírésre már simán rendelkezésre álltak volna az excavator magok is, amik már 28nm-en is kellemes enerigahatékonyságot biztosítottak. Sőt, az xbox (xbox one x) esetén talán a zen is belefért volna. De nem volt rá szükség.
-
HSM
félisten
válasz
lezso6 #32035 üzenetére
A GCN2, a Hawaii bőven hozott 25-30%-ot a Tahiti-re, de van ahol ennél többet is.
Ott semmi baj nem volt a skálázódással.
Illetve a Vega-t sem nevezném "pofáraesés"-nek, de tény, hogy most még nem azt hozza, amit hozhatna a számok alapján.
Amúgy ami az arányokat illeti, azért itt az is kérdéses, mennyire szólhatott itt bele a dolgokba a játékok fejlődése. Gondolok arra, nyilván volt egy elképzelése az AMD-nek arról, merre fognak fejlődni, és ahhoz lőtték be az arányokat. Kérdés, hogy itt a tipp volt megalapozatlan, vagy csak egyszerűen más irányba ment a szekér.
(#32029) Shkiz0: Én máshogy gondolom. Szvsz a jelenlegi elavult szoftveres környezetet kéne alaposan átreformálni/kukába dobni, és azokat a hardvereket is kukázni, amik erre vannak optimalizálva. De nyilván a játékosok nagyrésze nem fogja hirtelen ezt meglépni, tehát marad a helyzet, ami volt eddig is. Állunk egyhelyben.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
lezso6 #30894 üzenetére
Igazából ma már nincs tipikus ételemben vett High Performance node. Ilyen alacsony csíkon már nem tudsz akkora különbséget betervezni. A manapság élő modell az, hogy lesz egy LP node tervezve, és azt alakítják a továbbiakban. A GloFo 7 nm-es node-jánál azért alakult ki ez a nézet, mert az IBM technológiája, de ez nem fog drámai különbséget okozni.
Az AMD leginkább a Common Platform miatt marad, mert a Samsung és a GloFo még mindig együttműködik bizonyos technológiákkal kapcsolatban. Ráadásul elég szorosan. A GloFo új eljárásai például támogatni fogják a Samsung második generációs I-Cube tokozását, ami már lehetőséged ad a szilícium nélküli interposer alkalmazására.
-
Shing
őstag
válasz
lezso6 #24771 üzenetére
A nulla marketing nekem is feltűnt. Kezdhetné az AMD azzal, hogy elkezdi a játékokat támogatni. Anno volt egy fellángolás 2013 környékén. Far Cry 3, Tomb Raider, Crysis 3, Bioshock Infinite, Dirt, stb. Most ott tartunk, hogy minden AAA cím nv-s.
Sztem ez alap, az nvidia-nak már 15 éve is volt annyi esze, hogy szénné logózzon mindent, én a régi játékokban is inkább az ő nevüket láttam. Aztán ott volt a Physx, elég erős marketing elem lett, ha az AMD-hez kerül tuti elbaltázzák azt is a nulla marketinggel.Ráadásul nv-nél a kisebb rétegeket is megcélozzák, pl. amikor beletették az opcionális AO-t driverbe vagy lehetett downsampling-t használni kis trükközéssel vagy most az Ansel, amit mondjuk az ingame photography-s gémereken kívül nem sokan fognak használni, de ők megcsinálták. A shadowplay-re is ráéreztek, a videosok nagy része emiatt vett nv-t... Vagy olyan apróságok amikor megjelenik egy nvidia-s cím, akkor feltesznek egy videot arról, hogy miket tettek bele, HBAO, TXAA, stb. Ezt így kell csinálni...
-
Asbee
veterán
válasz
lezso6 #24764 üzenetére
Honnan veszed ezt, vagy miből jutottál erre? Annak akinek az AMD név nem mond semmit annak az Nvidia sem fog. Aki pedig benne van a tech-ben annak nyílván nem no name. Olyannal sem nagyon találkozni, hogy aki próba után elégedetlen a konzollal, akár PC-ről téve egy próbát, azonnal az AMD-re mutogasson. Vagy te tudsz több ilyen esetet is mutatni?
Nem hinném, hogy a konzolok sikere kisebb lenne, ha nagyon határozottan ki lenne emelve, hogy amd apu. Lehet még nyernének is vele más fronton.
Esetleg az nem fordulhat elő, hogy sokan nem azonnal szélsőségeket keresnek, hanem ilyen tapasztalataik voltak vga, cpu téren? Ha ne adj isten valóban kialakult egy olyan kép, hogy egy utolsó gyártó, nem lehet hogy annak valami oka is lehet saját házuk táján? Vagy mindenki alapjáraton lenézi őket? Tudom ez kicsit sarkalatos, de ennek megint kicsit összeesküvés elmélet szaga van, amiben ők a tökéletes áldozati bárány, akiket alapjáraton utálnak. -
Solymi81
aktív tag
válasz
lezso6 #24760 üzenetére
lezso6: Nem gondolnám, hogy ez lenne a probléma. Átlagjúzernek fogalma sincs miből tevődik össze egy konzol, ne adj isten egy PC. A modularitást mint lehetőséget nem ismerik és nem is érdekli őket.
Azt vesznek ami amit mondanak nekik vagy jobb esetben amit összeállítanak nekik.A legtöbben Intel+Nvidia kombót raknak össze, mert az ismert ill. "megbízhatóbb", legalábbis a marketing ezt mutatja. Mivel az AMD ismeretlen ilyen körökben ezért ferdén néznek rá.
A dolgo lényege annyi, hogy az AMD-nek tolnia kellene a marketinget, promókat ezerrel, hogy bekerüljenek a köztudatba. Ehhez pedig sok-sok pénz kell.
Shing, Raggie:
A konzol hardver erősségét azért befolyásolja a piacra belőtt ára is.
Simán lehetne 2-300K konzolt is gyártani, csak épp ahhoz el is kellene adni, amire nem biztos, hogy lenne piac. A konzol még mindig casual szórakoztatási eszköz, ezért nem is akarnak sokat költeni rá.
Hoz egy átlagot ami pont elég, többet az átlagfelhasználó nem vár el.
Ha lesz rá valós kereslet, akkor lesz alatta olyan hardver ami a 4K+VR-re is elég, de az már nagyon zsebbenyúlós. Olyan félmillát egy ilyen TV+konzol kombóra Nyugaton se nagyon fognak kidobálni.A DX12 meg ezekszerint arra lesz jó, hogy optimalizálja a fejlesztést és kihasználja a hardvert. Az irány jó, mert ebből lehet majd fejlődni, de több tényezős a dolog.
Mint ahogy ezelőtt is, most is felesleges az AMD-től csodát várni, de a fejlődés megkérdőjelezhetetlen és az irány is ki van jelölve (tisztára magyar politikai szöveg
).
Persze addig az Nvidia se fog ölbe tett kézzel ülni, úgyhogy kíváncsi leszek ők hogyan és mivel fognak ebbe beszállni.
-
füles_
őstag
válasz
lezso6 #24637 üzenetére
Éppen most olvastam redditen: "It's not enough to have a great product, people must know about it"
És tényleg így van.
De véleményem szerint nem ez a fő probléma hanem az afféle megmondások,hogy "informatikus haver azt mondta hogy Nvidia a király AMD meg egy szar,AMD-t ne vegyél,mert megbánod"
Aztán ha rákérdezel,hogy miért akkor vagy nem tud mondani semmit vagy akkora baromságot mond hogy vered a fejed a falba...Múltkor ugyanígy jártam.Azt mondja nekem AMD-t ne vegyél mert szar,megkérdeztem hogy miért szar,erre azt mondta hogy Nvidián szebb a kép meg több FPS-ed van.Aztán meg hiába próbálod neki megmagyarázni,mert "nem az úgy van,AMD csak szar lehet" -
-
cyberkind
félisten
válasz
lezso6 #24545 üzenetére
Dehogy érkeztünk el, akkor érkezünk el oda ha minden újabb PC-s játék Uncharted 4 minőséget fog hozni, ez meg másik dimenzió se olyan messze van az egész.
Tök jó effekt, épp elég, hogy a szemem tudja magától, tökéletesen nincs szükségem ilyenre még a játékokban is, motion blur dettó ugyanez.
(#24550) proci985
Akkor használjátok, nekem épp elég, hogy a szemem tudja és kész. -
Raggie
őstag
válasz
lezso6 #24506 üzenetére
De írta Abu:
a benchmark módban azt a beállítást teszi be mindenképp, amit beállítasz!Ott lehet majd mérni.
Az általános játékmenet közbeni mérések amúgy sem túl jók szerintem, mert nem pontosan ugyanazt a jelenetet hasonlítod össze. És akkor ezeken a nem ugyanolyan mérési környezetben kapott eredményeken hasonlítgatják össze a pár százalékokat.
-
#85552128
törölt tag
válasz
lezso6 #24429 üzenetére
Jó lenne ha körbenéznél milyen játékok jöttek DX12-vel és ezek közül hányban van multiGPU támogatás, mielőtt ilyet írsz. Megsúgom: a DX12 exkluzív MS címek kapásból kiesnek (Quantum, Forza, GoW). BF1 Hitman, Civ6 csak DX11 alatt működik működik a multiGPU. Deus Ex, Ashes, Total war meg a sokat szidott Tomb Raider DX12-es portja ahol egyáltalán működésbe hozták a multigpu-s módokat, de ott azért mert foglalkoztak vele és megvan DX11 alatt is...
-
-
Ren Hoek
veterán
válasz
lezso6 #24304 üzenetére
Most kezdjek el korábbi évek PH-s explicit apis cikkek garmadáját linkelni a témában? - amiből ma már csak egy szelíd vélemény lett: Valójában a fejlesztőknek jó, nekünk semmit sem jelent szinte'.. könnyebben és olcsóbban letermelik ugyan azt a lelketlen sz.r játékot... AMD-n picit gyorsul, de kb az egyetlen rendes techdemo DX12 is csak egy 6 évvel ezelőtti játék színvonalát hozza romok és roncsok nélkül, gusztustalan terrain mellett (AOTS) - szóval a userek szinte semmit nem fognak látni/érezni ebből... csodák csodájára még mindig az erő számít a GPU-ban.
Egy szaklap szakmai hírnevét ugyan úgy csökkenti, ha sorra buknak be a költői túlzások, ígéretek, stb... ráadásul R&D mérnök területen dolgozok már,.úgyhogy imádom a szakmai okfejtéseket. Illetve Imádtam. Most már átugrom inkább őket én is, (úgysem az lesz alapon) és abszolút megértem ha valakinek mégennyire sincs mérnök vénája technoblablának fogja hívni és csak berakja az NV kártyát és játszik. (Vagy AMDt ha lenne).
CUDA fordítóról olvastam... jó kérdés, hogy gyakorlatban hogyan fog működni és mikor lehet rávenni a kutatók által használt Matlab fejlesztőit, vagy a deep learning python tool fejlesztőket, hogy teszteljék. (Úgy tudom nem műlödik mindenhol 100%-ban) Ha problémák nélkül megy, akkor azt mondom grat AMD. Addig semmiféle pofon mincs.
-
#85552128
törölt tag
válasz
lezso6 #24264 üzenetére
Az a cikk leírja, hogy kicsi is de volt profitjuk rajta. Jelentős persze ha 1$-ért adták volna az is "jelentős" pénz ekkora mennyiségnél, de ettől még gyakorlatilag ingyen átadták és pénzügyileg max adalék volt mintsem fő bevételforrás (ami 50 millió chipnél után nagy butaság) ha tényleg egyetlen alternatívák voltak.
A Sony cucca is erősebb kérhette volna az MS minimum ezt, de nem nekik még gyengébb kellett meg is lett az eredménye.
Ez olyan hozzáállás, hogy majd "hiszem ha látom" addig meg hagyatkozzunk a tényekre, a dx12 felemás indulása minden csak nem bizalomgerjesztő - ezért sem kell jó előre elvárásokkal indulni..."Ha a DX12-t nem hozhatnák át, még nagyon baj lenne."
Ööö... miért is ? A fejlődés nem áll meg, ha nincs DX12 lesz más, akár jobb is... Sőt van is, még a Vulkan is többet felmutatott egy játékban mint a DX12 egy tucatnyival.
-
#85552128
törölt tag
válasz
lezso6 #24256 üzenetére
1, De az [link]
2, Nem jöhetett be annyi sok pénz, ha folyamatosan veszteségük van.
3, Akkor a legolcsóbb megvalósítást választották.
4, Na látod és az is úgy beváltotta az ígért egyszerű portolást, hogy most a SM6-ot kell várni, hogy lehetővé tegye - semmi gond, majd ha eljutunk oda és jönnek a minőségi portok fellehet hozni hogy igen ez sikerült.
MS érdekeibe inkább ne menjünk bele, a GOW-on kívül egy normálisan összerakott PC-s címük nem volt.(#24257) Zeratul: hozzájön még a bluray meghajtó és a featurekhez kapcsolódó licenszek a csatlakozóktól a használt dekoóerekig/szoftverekig stb. Az említett dolgok pedig a VGA-n is "filléresek".
-
#85552128
törölt tag
válasz
lezso6 #24253 üzenetére
1, Az, hogy az MS nem tudta profittal adni a gyengébb vasat miközben a Sony igen nem azért van mert eleve így tervezték, hogy feleannyi XO-t adnak el...
2: 50+ millió soc és mikor is volt utoljára pozitív negyedévük ?
3: de azért abból is a legolcsóbbat
4: Szerintem is hülyeség, hogy nem létező dolgokat ennyire tényként kezelünk, ebben egyetértünk.(#24254) Zeratul:
Tehát mit is láttál te a SM6-ból ? Hány játék épült rá, hogy kijelentsd olcsóbban jó minőségű portokat kapsz ? Ezt már a DX12-nél is előtte "valaki" aztán kiderült, hogy megint kell valami, miből gondolod most nem ez lesz ? Vagy, hogy az olcsó és jó minőségűből nemcsak az első teljesül ?"2. Ugyan a helyzet a VGA árának csak töredéke a GPU."
Ahogy pl. a PS4 Pro árának is csak töredéke a soc, de mivel jóval több dolog van benne/rajta mint egy VGA-n így egy még kisebb töredéke... -
HSM
félisten
válasz
lezso6 #24206 üzenetére
Azért megnyugtató, hogy van még, aki érti miről írok.
(#24207) Asbee: Ezen a hozzászólásodon szakadtam!
"Szerinted miért nagyobb a piaci részesedése? Biztos a fél világ hülye igaz?"
"A piacot miért is kell, hogy annyira érdekelje a nagy jövő és a technoblabla"Nem zavar, hogy a második mondatod következménye az első? Nem értenek hozzá, nem látják át, a te szavaiddal élve "hülyék".
Az Nv pont ezt a "hülye", alulinformált vásárlói hozzáállást használta ki a piaci stratégiájával, beáldozta a cuccainak a rugalmasságát, jövőállóságát az aktuális megoldások melletti sebességért, és tökre tettek rá, hogy ez hosszabbtávon jó-e a vásárlóknak, a játékok fejlődésének avagy sem. Ugyanúgy, ahogy a játékok alatti magasabb FPS-ért is beáldoztak mindent, amit csak lehetséges, nem számít az élmény, a jó végeredmény, csak az FPS.(#24209) Ren Hoek: Nem a GCN volt a tévút. Hanem hogy valami érdekes okból nem jött új API, amivel kihasználhatóvá vált volna. Ez a tévút, hogy befagyasztották a fejlődést évekre. Nyilván voltak, akik ezzel nagyon-nagyon jól jártak, de nem mi, játékos felhasználók....
(#24211) Petykemano: Két dolgot tudhatunk egészen biztosan... Az egyik, hogy anyagi erőforrásokból az AMD nem áll túl jól. A másik pedig, hogy ezekre a modern gyártástechnológiákra egy lapot metervezni horrorisztikus költség. Csak a gyártás beindítása egy lapkára, meg a prototípusok. Tehát egyáltalán nem meglepő, hogy csak a legfontosabb két piaci területre hoztak most Polaris lapkát, egyet a belépő+játékos noti szegmensbe, és egyet, ami a mai teljesítményorientált, de nem túl drága szegmensben lett egy igencsak erős ajánlat. FHD-ra untig elég, nomrális áron, fogyasztással, sebességgel és technikailag is a ma kapható messze legfejlettebb GPU-val.
Amúgy amit Ren Hoek-nek írtál... Miért az AMD szúrta el, hogy nem jött modernebb API? Éppen, hogy velük lett kiszúrva, hiszen nem ők a szabványosító szervezet...
Ami az FX-eket illeti, mint írtam, ha normálisabb API lett volna a játékokra, ami jobban skálázódik, akkor játékra is egy lényegesen jobb alternatíva lehetett volna, és talán nem váltak volna a mainstream négymagos kékek az egyeduralkodó játékos procivá....
(#24213) Ren Hoek: Mint láthatjuk a benchekben, éppen ennyit hoz.
Durván 30% körül. Közben meg még lehetővé is tesz egy csomó hasznos szolgáltatást. Pl. TrueAudio Next, vagy a VR-re a megfelelő preempció.
"A userek döntöttek, és nem az akkori GCN mellett, hanem amellett, hogy hűvös, csendes kártyát akarnak."
Persze, mert a DX11 alá befagyott piacon mit láttak? Hogy a Maxwell ugyanazt a sebességet hozza, csak kisebb fogyasztással, hűvösebben, és mellette semmi nem szólt a GCN-ek meleltt. Mert mint Asbee is utalt rá feljebb, különben is a usert ilyesmi nem érdekli....(#24216) lezso6: +1.
(#24218) Peat
:"Én amiket láttam azok közül azt mondom még az AMD az amelyik jobban ferdít, félrevezet, becsap."
Aham... A 4GB-os, 256bit széles buszú 970 a kedvencem. Mondj csak egy hasonlót a piros oldalról. -
Peat;)
veterán
válasz
lezso6 #24210 üzenetére
"A piaci részesedés nem csak a terméktől, hanem a marketingtől is nagyban függ. Sikeres termék != jó termék."
Azért ph!-n ilyet benyögni...bakker. Vagy ha arra gondolsz hogy AMD nagyon balfék akkor megértem. De itt azért eléggé tolva van az AMD szekere mégis egyre többen térnek át a zöldekre évről évre. Másrészt melyik gyártónak különb a marketingje? Én amiket láttam azok közül azt mondom még az AMD az amelyik jobban ferdít, félrevezet, becsap. Engem már itt elvesztettek konkrétan, azt választom amelyik kisebb mértékben néz hülyének. Amikor külön cég volt az ATI akkor egyébként pont fordítva volt. Akkor az nvidia volt a nagyobb sumákoló, ATI meg tette a dolgát. Fene se érti miért voltak ATI kártyáim és amióta AMD belekontárkodott miért vannak nvidia kártyáim...
Azért mert AMD teljesen piacképtelen kommunikációt folytat és csak a szűk technikai fanoknak felel meg azzal, a többiek meg már kiröhögik azért hosszú évek alatt megdolgoztak. Ezt a renomét nagyon nehéz visszaállítani, miközben nagyon fontos lenne, mert a vga is olyan dolog amit 1-2 évente cserélhet az ember, így stabil vásárlóbázist kellene kialakítani. Új vásárlót szerezni mindig drágább mint meglévőt megtartani, ezt minden hülye tudja, csak AMD nem. Akinek van egy 390-ese de kulturáltabb gyorsabb kártyát szeretne az mire váltson? És már mióta? Nvidia meg minden évben szépen adagolja a drogot ahogy kell, 660-760-960-1060 pl, de feljebb is ugyanez, ezt hívják termékstratégiának. Ami a másik oldalon van azt meg trehányságnak. -
proci985
MODERÁTOR
válasz
lezso6 #24216 üzenetére
Blur is ilyen volt par eve. Ld Deus Ex Invisible War, "lassito effekt amitol rondabb lesz a jatek?". Ahhoz kepest meglepoen jol oregedett kinezetre.
Egyebkent reszletesseg novelese meg a megoldas, de azt sokan nem veszik eszre a felhasznalok kozul. Dishonored2nel meg vagyok dobbenve, hogy mennyien tartjak rondanak, pedig gyonyoru.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
lezso6 #24212 üzenetére
A +30% fogyasztás... akkor lett volna szép, ha beigazolódik, hogy most +30-40%-os teljesítménynövekményt is hoz DX12-ben. Ebből szinte semmi nem valósult meg. Egyébként ha +30% fogyasztással tudja ugyan azt, akkor hogyan nevezhetnénk ekvivalensnek? Nem, nem tudta ugyan azt egy 290/290X és egy 970/980 annak idején. Hadd ne nekem kelljen elemeznem a piaci helyzetet. A grafikon a Maxwellnél csúszott ki, de durván - és pont ezért.A userek döntöttek, és nem az akkori GCN mellett, hanem amellett, hogy hűvös, csendes kártyát akarnak. Itt mérte fel rosszul az AMD a helyzetet. (Azelőtt 35-40% körül fluktuált... ez még egy normális share volt, tehát a GCN önmagában valóban nem felelős ezért a helyzetért... )
Én arra számítottam 2015-ben, hogy hamarosan vége a Maxwelleknek, és felszabadul a GCN erőtartalék majd, annyi DX12 játék lesz hamarosan - kiegyenlítve a GPU erőtartalékokat. (Nyilván AMD is erre számított)
Egyébként megjegyzem, a mai napig nem jött (lehet csak én nem láttam) olyan áll leejtős technológiai bravúr... tényleg akármilyen techdemó (mint anno egy Crysis 1 volt), vagy játék, vagy jelenet vagy fénykép ami nyíltan megfekteti a Maxwellt/ Pascalt, GCN-en szárnyal (egyGPU-s rendszereken)... mellette instant álleejtős annyi egység, robbanás, fotorealisztikus növényzet, fizika stb van benne .
Miért nincsenek ilyenek? Hogy várható el, hogy rendesen terjedjenek a játékok, hogyha csak a végeláthatatlan cikkek sorozatát olvashattuk, hogy miért lesz ilyen brutálisan jó nekünk a DX12 - mutatványt meg semmit? A semmiről beszélünk már lassan 3 éve...
-
Ren Hoek
veterán
válasz
lezso6 #24206 üzenetére
Pusztán kapitalista indokokról van szó. Üzletileg a GCN tévút volt. Ennyi.
Talán a helyes megoldás az lett volna, hogyha párhuzamosan fejlesztik. Kiadtak volna pár éve egy kiherélt, minden felesleges feature-től megszabadított GPU-t, és mellé a kísérleti GCN-t full modern tudással.
Előbb átnyomni az API-t, utána kiadni a HW-t...
-
Asbee
veterán
válasz
lezso6 #24206 üzenetére
így csak az az út lehet jó, amit az NV jár.
Elég viccesen hangzik ez itt. Lassan évek óta, pont az ellenkezőjét halljuk és akarjátok lenyomni a torkunkon.
hogy az NV-nek nagyobb a piaci részesedése
Szerinted miért nagyobb a piaci részesedése? Biztos a fél világ hülye igaz?
nem érdekel a jövő meg a technoblabla, most jó minden NV-n, kit érdekel az AMD?
A piacot miért is kell, hogy annyira érdekelje a nagy jövő és a technoblabla, főleg ha gyakorlatban nincs előnye? A nagy többség nem azért vesz kártyát, hogy évek múlva mikor már megy a süllyesztőbe elmondhassa, jajj de jó végre lett belőle valami amit ígérgettek. Ha most jó minden NV-n akkor azt veszem meg. Majd ha minden AMD-n lesz a jobb akkor azt veszem meg. És hidd el sokan itt ezzel így vannak!
Inkább az a primitív hozzáállás,hogy így vélekedsz azokról, akik évek óta végigzongorázták mindkét oldal kártyáit esélyt adva és fórumokon írták a tapasztalatokat, majd levontak egy következtetést. Te is ide tartozol vagy netán Abu tanított? -
válasz
lezso6 #23822 üzenetére
Annál elcseszettebb radiátor nem létezik, mint ami a 1060 wf2-n van. Csak egy pillantást vess rá.
Rejtély, hogyan működhet 120 W-on. Márpedig tény, hogy a 120 W elfogy, és valahol hő lesz belőle, amit valahogy el kell disszipálni. 470-re a giga is egy brutális hűtőt tett, ott mégsem működik, a létező legrosszabb hűtés polarisra.
-
válasz
lezso6 #23819 üzenetére
Valahogy mégis jó ez a hűvös, máshogy nehéz érzékeltetni a különbséget. A nem fogyaszt annyit önmagában nem jól mutatja, mert valamiért a fogyasztáskülönbségnél nagyobb mértékben könnyebb hűteni. Volt polarisom (470 nitro+), amin egy bonyolult, agyonhőcsövezett radiátor mellett is vihart kell kavarni, míg a 1060-on egy olyan egycsöves vicchűtő (giga wf2) van, amit el se tudtam képzelni, hogy vgán valaha működhet, és terhelve is alig jár a venti, mégis alacsonyabb a végső hőmérséklet. Ha ez a hűtőt tenném fel a cpu-mra, megfőne, mint a rák. Számomra rejtély, mitől működik.
-
Loha
veterán
válasz
lezso6 #23792 üzenetére
NV-n nagyon pontosan monitorozható a fogyasztás a max. TDP %-ában, csak azt kell tudni hozzá, hogy mennyi a 100%, ami érték megtalálható a kártya BIOS-ában. Arra való egyébként, hogy 100%-nál elkezdi elvenni a boost órajeleket a kártya, hogy ne füstöljön el rajta a VRM.
Intel prociknál ha max TDP közelébe akarsz menni, ahhoz többszálú AVX kódra lesz szükséged.
-
#85552128
törölt tag
válasz
lezso6 #23785 üzenetére
Az egy hibás GPU only mérés, ugyanaz a GDDR5 van mindkét kártyán, nem fog az AMD kártyán többet fogyasztani.
Szeptemberben jött az első MSI AB béta aminél egyáltalán Polaris supportról volt szó, azóta meg többször frissült ez is meg a GPU-Z, HWINFO is - többek között pont a fogyasztás mérés miatt. -
válasz
lezso6 #23684 üzenetére
Nvidia egy dologgal még könnyen kompenzálhat egy ideig. Az árazás az ő játékszere. A gpu méret és a fogyasztás miatt bármilyen árcímkével dolgozhat. Akár vághatnak 15%-ot a teljes palettán, vagy a következő generációkat tervezhetik 15%-kal nagyobb, több stream processzoros és gyorsabb gpu-val, és még mindig csak az amd azonos árkategóriájával kellene versenyezni. Persze ezek csökkentik a hasznot, de segítenek fenntartani a piaci viszonyokat.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
lezso6 #23678 üzenetére
Azért még Abu is elmondta, hogy a GPUopen kétélű fegyver - szétszaggathatja a piacot ha egyre több hardver spec dolgot használunk. A GPUOpen egyáltalán nem egy "jó dolog" a teljes gamer piacot nézve. (+Pc-s kutatások vége...) Csak az AMD-nek jó főleg.
Inkább csoda, hogy a konzol ütőkártyát eddig nem használták ki igazán, hogy a konzolokban GCN van. Mert ezzel csúnyán ki lehet verni az NV fogát.
Szóval ennek az lesz a következménye, hogy akár egy monopol helyzet felé közeledhet majd az AMD. PC-sként nem dönthetek majd AMD/NV között, ha konzolfunkciókat, gyors kódot szeretnék használni játékokban, csak egy pártra lehet szavazni. Ez kissé megölheti a versenyt, kutatást is. Vagy ennek következményeképpen az NV becsicskul, és a Volta már ilyen alapokra érkezik (netalántán beindul a legrosszabb lehetőség, hogy lesznek főleg NV támogatott játékok, meg AMD-s konzol portok, meg a többi. Trágya optimalizálás mellett, amit már most látni a DX12 csodák alatt) - viszont úgy vettem ki, csak a nagy stúdiók fognak GPUopen fejleszteni, a többi nem engedheti meg magának.
Hamarosan kiderül, hogy rátudják-e kényszeríteni a GCN-t az NV-re.
-
Peat;)
veterán
válasz
lezso6 #23634 üzenetére
"Pl ha a 480 és az 1060 között kéne választanom (és gyártófüggetlenek a játékok, amivel játsztom), akkor az előbbit fogom, mert ott van prófécia. Hátha bejön, vesztenivaló meg nincs."
Ó én is így indultam neki, lezso6.
Abu írt is minden szép és jót, csepegtette a reményt. Amikor jött a bejelentés hogy 150 watt én akkor már írtam hogy kicsit kevesebbre számítottam. Semmi gond, jött is Abu reakciója hogy ne úgy nézzem azt, én aztán nagyon meg fogok lepődni, nem beszélhet róla mert hát titoktartás, de hogy lesz meglepetés.
Teljesítményben ugyanez megismétlődött a 970 ellenében, ment a hangulatkeltés hogy közel nem egy súlycsoport a két kártya.Túltettem rajta, jött a gyakorlat, szembesültem az igazsággal. Meglepődtem az biztos, abban igaza volt.
Oké, ez van nézzük a kártyákat, követtem a topikot. A topik miről szólt? Ez meg az úgy melegszik mint az állat, ez meg az hangos, az dobálja az órajelet, lassan úgy kellett keresni a normális modellt mint tűt a szénakazalban. Ja meg van pár csúnya driver bug de ki fogják javítani.
"Persze ha fontosabb a melegedés / fogyasztás, akkor gondolkodás nélkül NV választok." Szóval nem, nem csak erről van szó. Ez egy sarkítás volt részedről.
-
Venyera7
senior tag
válasz
lezso6 #23634 üzenetére
Szerintem egyáltalán nincs gond a próféciákkal. Csak helyén kell kezelni, mert az alapján Pl 480-at / Furyt venni, hogy majd odaver az 1070 / 1080-nak, mert DX12 / AGS 4 / anyámkínja, na ez tényleg hülyeség.
1-2 jàtèkban ez helyzet, nem èrtem mièrt fáj ez pàr embernek, ez van ès kèsz. Persze a játèkok 98%-ban nem ez a helyzet.
-
keIdor
titán
válasz
lezso6 #23634 üzenetére
" Csak helyén kell kezelni, mert az alapján Pl 480-at / Furyt venni, hogy majd odaver az 1070 / 1080-nak, mert DX12 / AGS 4 / anyámkínja, na ez tényleg hülyeség."
De látod, hogy ez megy, oké, hogy csak 1-2 ember csinálja, de már hónapok óta ez megy ebben a topikban.
Én annyiban látom máshogy, hogy szerintem azt kell venni, amelyik szimpatikusabb. (480 vs 1060)
Azt is lehet látni, hogy teljesen játékfüggő az, hogy a régebbi generáció milyen gyorsan avul el.
A BF1 pl. imádja a Keplert és a Maxwell-t, van olyan játék amelyik már nem, ugyanez igaz a GCN 1-2-3-ra is.
Ezért nem adok én annyira a próféciákra. Teljesen lutri. -
keIdor
titán
válasz
lezso6 #23628 üzenetére
Félreérted akkor, nem az R600 a lényeg, hanem maga a sok ígérgetés onnan indult, abból a korszakból.
Emlékszel a DX10 vs DX10.1-re? Megérte a DX10.1-es AMD-t venni a DX10-es GTX-200 széria helyett?
Származott belőle bármi előnyöd? Nem. Tény, hogy jobb volt a 10.1, de nem terjedt el és semmi hátrányod vagy előnyöd nem származott belőle.Pedig lehetett olvasni itt, hogy a DX10.1 mennyire jó (az is volt) és milyen hamar terjedésnek indul majd, és hátrányod lesz a hiánya miatt nV GT200-as kártyákon. (na ez az, ami viszont nem jött be)
-
->Raizen<-
veterán
válasz
lezso6 #23589 üzenetére
We use a frametime run with the ULTRA quality preset. We will test DX11 and a good number of cards in DX12 mode performance wise. Both modes look very similar, DX11 seems to be a slight notch faster albeit we are taliing a few FPS here. We flick the quality settings at Ultra before each resolution run and disable VSYNC. Games typically should be able to run in the 40 FPS range combined with your monitor resolution. From there on-wards you can enable/disable things if you need-more performance or demand even better game rendering quality.
-
-
FLATRONW
őstag
válasz
lezso6 #23254 üzenetére
Nekem is ez ugrott be.
Azonban volt egy olyan Doom Vulkan teszt, ahol a lassabb CPU-k mellett belassultak az AMD-k, az NV-k pedig tartották magukat.
Persze kérdéses, hogy mennyire lehet egy kalap alá venni ilyen szempontból a Vulkant és a DX12-t, az alapok mindenesetre megegyeznek. -
letepem
aktív tag
válasz
lezso6 #23256 üzenetére
Advanced tabs, letting you fine-tune virtually every aspect of the game’s visuals. (One of those options, for enabling async compute, won’t appear if your graphics card doesn’t support the feature. All modern Radeon graphics cards do, as well as Nvidia’s GTX 10-series GPUs, though older GeForce cards such as the GTX 970 do not.)
Felületes voltam, csak az AC eszerint.
-
#85552128
törölt tag
válasz
lezso6 #23123 üzenetére
A steam survey soha nem is a negyedéves eladásokat mutatta
De ez a forrás nélküli "jövőbemutató" grafikon aztán tényleg hiteles
Valaki sokat játszhatott a hétvégén a Quantum Breakkel ha már a jövő évit is tudja.
Amúgy meg onnan ahol ők voltak csak felzárkózni vagy végleg eltűnni lehet
-
Ren Hoek
veterán
válasz
lezso6 #23089 üzenetére
A DX12 kánaán ezt hozza el kb. Teljesen erre számítok... értelme se lesz tesztelni a GPU-kat, mert teljesen ellentmondó adatok lesznek a csodás DX12 játékokban. Arról nem is beszélve, hogy kitudja lesz-e optimalizálásra pénz külön eszközönként, külön kódutakkal? Valószínűleg csak a nagy stúdiók engedhetik ezt meg maguknak. Mi lesz a kisebb költségvetésűekkel? (Amik gyakran pont játékmenet, sztori stb... miatt emelkednek ki) Megcsinálják konzolra, aztán lesz egy kókány port, amellett, hogy ezerféle kártyára kellene optimalizálni.. és már most káosz van, még GCN-ek között is! Pedig még kint sincs a Vega, másik oldalon meg a Volta...
Volt egy hullám, az elején még régen beindultak a specifikus hardvergyorsítók, aztán egyre inkább szabványos lett - látva, hogy ez nem jó irány..., és most kezdünk ugyan oda visszatérni szétforgácsolódó piaccal (miközben csökkennek a PC eladások... ez szerintem nem tartható fent sokáig. Szerintem most tényleg a szakadék felé rohan a PC gaming masterrace.)
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
lezso6 #22710 üzenetére
hát nagyon leegyszerűsítve a dolgokat kb ha 1200-1400as órajelet el tudnak vele érni és nem fogja meg a memória, akkor meglesz az. Titan(új) tesztek alapján (már amennyi van) annyival nem gyorsabb egy 1080nál, ilyen kb 20% volt ahogy néztem (de tényleg nagyon kevés teszt van, 4K surround + SLI lenne érdekes).
-
Ren Hoek
veterán
válasz
lezso6 #22617 üzenetére
Kicsit ezért félek 1070/1080-at venni, sanszos, hogyha kijön a Volta, akkor a föld színéről is el akarják majd törölni a Maxwellt/Pascalt, támogatással együtt. Ez jó a cégnek, mert veszel új kártyát. jó a fejlesztőknek, mert végre nem kell külön szarakodni... csak a tulajoknak nem jó. Megint ott ketyeg az óra majd, hogy mikor kell eladni. Egy év alatt 20-25K a reális bukó a kártyán. 1080-nál persze több... de 20 felett már nem jó érzés, még ha van is rá keret...
-
válasz
lezso6 #22607 üzenetére
Egyáltalán nem szükséges gyártóspecifikusan optimalizálni. Ettől szabvány.
A szabvány azt garantálja, hogy működni fog, azt nem, hogy gyors lesz. Mivel a DX12 elvileg hardverközelibb, a jó teljesítmény érdekében jobban figyelembe kell venni az egyes architektúrák sajátosságait. Eddig ezzel foglalkozott a driver, és bizonyos esetekben most is tud (shader-csere, ütemezési finomságok, etc.), de mások (pl. memória-stratágia) ki vannak csavarva a kezéből, és azt az alkalmazásnak kell tudnia.
-
TTomax
félisten
válasz
lezso6 #22600 üzenetére
Én mondtam hogy az új APItól van?Tényleg nincs értelme mert eddig amit írtam érvként csak legyintesz rá,mert szerinted majd azok a játékfejlesztők/kiadók fognak majd gyártóspecifikusan optimalizálni akik eddig is magas ívről tettek a pc gamingre.Én még emlékszem arra az időkre amikor mindenki egy magasabb egységes APIért volt oda,hogy minden hardveren minden funkció elérhető legyen neeem nem a DX volt az hanem az OGL...majd egy év múlva visszatérhetünk erre a kérdésre,bár volt aki már idén nyárra prognosztizálta a Kánaánt,szerintem még vagy 3év mire lesz ebböl valami és ez azért vicces mert már két éve is pozitívumként utalt néhány ember a GCN mellett mint DX12 hardver,bár addigra a polarist is meg a pascalt is kukázhatjuk,a vega meg ki tudja még milyen lesz...
-
TTomax
félisten
válasz
lezso6 #22596 üzenetére
Ja hát persze,lehet rá legyinteni csak az a gond hogy tucatszámra tudok ilyen dolgokat hozni kb minden játékban volt valami gond az elmúlt két évben és mindegyik csak egy "réteget" érint. (Talán a wowwal nem.)
A DX12 előnyeit nem leírni kell,hanem prezentálni.Írni én is tudok nagyon szépeket.Nekem van egy olyan érzésem hogy te az elmúlt két évben nem nagyon játszottál day1 játékokkal. -
TTomax
félisten
válasz
lezso6 #22590 üzenetére
Legutóbb például erre rágtam be 3hónapra jött fix márpedig úgy hogy a 144Hz-et a mai napig nem támogatja,de legalább 60Hz-en nem kell 1280x720ban játszanom,és a 2K games nem éppen egy garázscég... [link] [link]
Amit te írsz az a marketing szöveg,a valóság pedig az,hogy az egész arról szól leginkább hogy minél kevesebb munkával lehessen konzolról portolni,nem hogy még majd optimalizálgatnak 5-6 féle (söt) archra.Egy dedikált csapat mindig is jobb munkát fog végezni,főleg annak fényében hogy számukra elérhető minden adat a gpuról,nem ugy mint egy játékfejlesztő stúdiónak,akinek még ideje sem lesz rá a kiadó nyomása miatt,eddig sem volt lásd day 0 patch stb... hol volt ilyen a CoD2 pl?Most meg a játékok kiadása után még egy évvel is foltozgatnak,de nem kicsit.Félkész termékeket adnak ki,és márt preorder haszon van.Nem is érdekeltek a komoly javításban.Nevetséges amit néhány kiadó megenged magának,én ezért is nem veszek meg már preorder semmit,majd ha látom jól megy akkor olcsóbban megveszem mert addigra az ára is jócskán esik...
-
TTomax
félisten
válasz
lezso6 #22584 üzenetére
Hát ne haragudj,de nem.Néha egy felbontás vagy monitor frissítési probléma javítása hónapokig tart,vagy egy MultiGPU support... az nVnek egyszerre több csapat ír drivert, (ami több ember mint egy átlagos studió) és még így is csúszik be hiba, brand függő.Tudod mikor fognak ezek vele foglalkozni,nagyon szépen látszik máris,még abból a kis supportból is buktunk ami eddig volt...
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Leépíti a Sony az európai piacot?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen notebookot vegyek?
- Autós topik
- Lendülettel mehet nyaralni a Samsung
- Tesla topik
- Iszonyatos mennyiségű hulladékkal járhat a Windows 10 terméktámogatásának vége
- One mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix G731GU Gamer Noti! I7 9750H / GTX 1660TI / 16GB D4 / 512 SSD
- Akciós Windows 10 / 11 Pro OEM Licenc Kulcs 100% eredeti, jogtiszta!
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Thor II 1200W 80+ Platinum tápegység! Olvass!
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40AC Thunderbolt 3 docking station
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest