-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mathiask
senior tag
válasz #92251648 #9947 üzenetére
"Az idézett cikk mondandója is inkább az, hogy merjünk szubjektívek, érzelgősök lenni."
És emellett benne van, hogy tudjunk róla, hogy azok vagyunk.De ezt én már nagyon sokszor leírtam(és ezért is linkeltem ezeket a cikkeket), hogy mindenkinek lazábbra kéne ezt a hifi témát venni. És ebben mindkét "oldalnak' van tennivalója.
Egyik oldalról engedjük el azt, hogy mindent objektíven akarunk megmérni, vagy hogy másokra erőltetjük a mérést, mert könnyen lehet, hogy még nem mindent tudunk mérni, meg lehet nem is kell.
Másik oldalról meg legyünk vele tisztában, hogy szubjektívek és érzelgősök vagyunk és emiatt amit tapasztalunk az nem a globális objektív igazság, így ha valaki mást mond nem hazudtol meg minket.
Mert lássuk be gyakran ebből vannak sértődések/viták, hogy a fenti két dologgal nem vagyunk tisztában. -
Dißnäëß
veterán
válasz btraven #9941 üzenetére
Nemnemnemnemnem. Félreérted. Vagy én magyarázom hülyén.
Akkor ennyivel jobb a hi-res audio. Sok vita van ekörül, tényleg jobb-e. Hallottam én már olyat CD-ről, hogy agyam eldobtam. Van is ilyen anyagom pár. Iszonyú sokat tud a CD. Szerintem CD szint körül-felett fontosabb maga a hangmérnöki munka minősége, mint a médium és a bitráta (akár PCM, akár DSD).
Akkor ezért használnak a DAC-ok oversampling-ot túlmintavételezést mert próbálják a CD-n elveszett adatokat valahogy visszaállítani.
1. Gyakran nincs elveszve a CD-ken semmi. Egyszerűen ő is túl tág az összes anyaghoz, ami szalagról kerül mastering után CD-re, alacsonyabb a zajszint, nagyobb a dinamikatartomány, szóval tágabb doboz. A PCM lehet a "ludas" abban, hogy nem szól a CD annyira analógul, ahogy sokan szeretik mondjuk egy szalag hangját, a DSD-re például sosem hangzik el ugyanez, pedig az is digi formátum. Vagy a DAC-ok minősége, az átalakításban rengetegféle alternatíva van elektronika oldalon és szvsz ettől nagyban lehet a PCM "digis, szúrós, nemjó", nem önmagában attól, hogy PCM pfúj.
2. Oversampling egy DAC-nál inkább a kimeneti szűrők miatt hasznos, akár dither-el, akár anélkül. Tehát visszajátszáskor. Önmagában semmi értelme, nem lesz több ugyanaz a torta attól, hogy 4 szelet helyett nagyobbra húzod szét és 8 szeletből állna össze, a 4 szelet között lévő lyukakkal meg mi lesz, oda ki tesz milyen infót honnan ? (Ugyehogy senki sehonnan, max odaátlagolsz valamit a két szomszédos szeletből). Mégis, az átalakítás mikéntjében van kicsi eltérés.
Nyilván a CD formátum egy kompromisszumos gazdasági döntés volt anno. (legfontosabb a profit ebben a szép kapitalista világban). Nem tudhatjuk, ez a nagyok játéka volt, itt sokszor a minőségen túl az ipari megfontolások is döntenek, gyártás olcsósága, hordozhatóság, satöbbi, több humán faktor is, meg pénzügyi is. A CD mögött (hogy elég-e nekünk) nagyon komoly akusztikai mérések és tömeges hallgatási tesztek állnak, rengeteg irányból, rengeteg emberrel, a maiakhoz képest nevetséges DAC-okkal, és még így is sikerült azt mondani rá, hogy "aha, jó lesz, ennyi elég a fülnek". Ők átmentek anno ugyanazon, mint a mai audiofülik, hogy többoldalas hosszú viták alakulnak ki, elég-e, nem elég-e, jó-e, rossz-e... vannak, akik esküsznek arra, hogy a CD kevés és a Hi-Res ordítóan jobb, miközben még a CD-nél is gyengébb szalagról átjátszott dolgot hallanak tudtukon kívül, abban a Hi-Res konténerben. (Ebben én 1 dolgot látok megfoghatónak, amiért jobbnak vélik és ez a visszaalakítás, akár Hi-Res PCM, akár DSD).
Tegyél be egy CD korszak eleji CD-t, egy jónak tartott anyaggal, legyen egy akármilyen klasszikus zene, majd tegyél be egy akármilyen audiofil (akár hi-res) anyagot, visszakonvertálva CD minőségre (16/44.1), legyen egy Chesky anyag. De megteszi kommersz ligából az "Egy gésa emlékiratai" c. film eredeti hanganyaga is (OST).
Ordítani fog a különbség, a formátum és képesség ugyanaz, de a mastering javult, mikrofonok javultak, jel/zaj arány azóta is javult, totál digitál rögzítés bejött, ADC-k javultak, minden javult. Egy CD-re csonkolt valódi (tényleges 22kHz feletti komponenseket tartalmazó) Hi-Res anyag megdöbbentően jól szól 16/44.1-en, számomra gyakran megkülönböztethetetlenül az eredetitől, még fülesen is, ha pedig még oversampling-ezem is, tehát a DAC ugyanolyan módban van dekódoláskor, mint az eredeti Hi-Res anyagnál, csak tényleg az a nüansznyi plussz magasfrekis komponens hiányzik a CD-ről "visszafújt" verzióban, egyenesen bukta az összehasonlítás, én nem vagyok rá képes, még a csövin sem, pedig az hülyére mikrorészletez (néha annyira, hogy sok addig hallgatható anyagot inkább mellőzök, hiányolom a minőséget róla, amit a másik, nála jobban masterelt anyag meg kiad).
Ez csak saját véleményem, de a mocsok jól masterelt és összerakott anyag CD-ről is elképesztően jól tud szólni minden egyebet is pengének vélve-gondolva körülötte (DAC, hangfalak, szoba, stb, de mondhatnék fülest is). Nekem spec semmi szükségem Hi-Res-re, a DSD ha natívan hallgatod, adhat valamiféle analóg-meleg fura, kicsit másabb érzést, de ebben már mindenki magának dönt, hol és mivel "színez". PCM + cső is kurvajó, semmi bajom vele, nem szúró, nem "digis", és meleg, mikrorészletező. Ahány fül, annyi rendszer, annyi ízlés..
Van, aki viszont egyértelműsíti a Hi-Res előnyét, ott ha akarsz, elgondolkozol rajta, elhiszed-e neki, vagy - minimum - utánanézel az anyagnak, miből gyúrták. Nehogy emulgeálószerrel telített növényi alapanyagú tejszínhab legyen a tortaszeletek között (ahogy az az esetek nagy részében van, ez ki is verte a hdtracks kapcsán a balhét már párszor, de az ipar mindig győz, meg a tömegek torkán könnyű a nagy hangzatos dolgokat lenyomni, audio-ban ugyanúgy, mint politikában, satöbbi).
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Z.É.T.
őstag
válasz Dißnäëß #9952 üzenetére
Én tovább megyek - és ebből nagyjából leszűrhető, merre haladok 27/40 évnyi hifizésben - nem 16/44.1 losslessnél, hanem számomra úgy nagyjából 192kb/s mp3-nál is < recording+mixing+mastering (+sound design + hangszerelés + hangszerkezelés) és akkor a zeneszerzőről még szó sem esett.
Streaming vs offline zenéhez:
~1200 előadótól ~1800 albumot hallgattam meg 1 év alatt. Elég sok meló, elvesztegetett idő lett volna mindet levadászni ellenőrzött losslessben. Emellett van egy 500 gigás HDD 90%-ig megtelve, ezeken vannak a "net már nincs, de áram még van" tartalékok és évente felkerül rá 20-50 album. (lassan kell egy újabb HDD)A fentiektől elvonatkoztatva, azért inkább Tidal/Deezer megy nálam és nem Spotify, de ha választanom kellene, hogy a gyengébb hangminőségű Spotify, vagy csak a meglévő offline zenék, simán a Spotify mellett döntenék. Mert rengeteg új zenét hallgatok.
-
Dißnäëß
veterán
Az szép, nekem ennyihez nincs türelmem. Kevés zene fog meg, a világ feltételezett teljes zeneállományához képest így is "nagyevő" vagyok, de ennyire nem Kedvenc pedig még így is csak kevés.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
vlaca2
tag
válasz btraven #9956 üzenetére
Igen igen, sok verzió létezik általában az albumokból. De ez nagyobb gond volt "régen"
még a fizikai hanghordozók idején. Ha a havertól kölcsönkért cd/lp jól szólt, akkor vadászhattál arra a kiadásra.
Streammnél ez gond már nem gond, ha több verzió van fent egy albumból, akkor amelyik a legjobban tetszik azt bekattintod a kedvencek közé, aztán ennyi.
Tidal-nál most az tendencia hogy felpakoljál a legújabb masterket általában, a régieket meg kiszórják. Többször volt olyan hogy nem működött az eltárolt kedvencre mutató link, a keresőben újra meg kellett keresni az albumot, de az már egy újabb master lett."I see the sound waves" Planar Speaker Asylum
-
btraven
őstag
Érdekesség:
[Colour Changing Card Trick YT videó] -
#03969024
törölt tag
válasz Dißnäëß #9949 üzenetére
Kár, hogy konkrét tapasztalata nincs senkinek, így én is csak elmélázgatok egy kicsit:
- Eléggé belém vésődött más dolgok kapcsán is, hogy ami olcsó, az legtöbbször gyenge minőségű is, ami meg drága, még nem feltétlen jó, vagy nagyon jó. Ha ezek a Daytn hangszórók tényleg annyira szuperek, vajon miért ilyen alacsony árúak? A piac azért beárazza a termékeket. Esetleg az amerikaiak tönkre akarják tenni a konkurenciát?
- Vajon a dobozkonstrukció, a hangváltó és a hangszórók mennyit nyomnak a latban egy doboz hangját illetően? Minőségi hangváltóval, okos doboztervezéssel kiváltható a kimagasló minőségű driver? Lehet, kidobtam az ablakon közel 3k eur-t?
Mondom, csupán elmélázgatok... -
#01758976
törölt tag
válasz #03969024 #9962 üzenetére
Vajon a dobozkonstrukció, a hangváltó és a hangszórók mennyit nyomnak a latban egy doboz hangját illetően? Minőségi hangváltóval, okos doboztervezéssel kiváltható a kimagasló minőségű driver? Lehet, kidobtam az ablakon közel 3k eur-t?
- sokat
- nem
- tudtommal még nem- Eléggé belém vésődött más dolgok kapcsán is, hogy ami olcsó, az legtöbbször gyenge minőségű is, ami meg drága, még nem feltétlen jó, vagy nagyon jó.
- dettó
- Ha ezek a Daytn hangszórók tényleg annyira szuperek, vajon miért ilyen alacsony árúak?
- nem annyira szuperek, de ár értéken kiválóak?
- Esetleg az amerikaiak tönkre akarják tenni a konkurenciát?
- Ugyan.
-
Dißnäëß
veterán
válasz #03969024 #9962 üzenetére
Mivel nincs egyértelműen, pontosan leíró törvény arra, ami szabályozza vagy megmondja egzaktul, mi tekinthető "Made in USA"-nak, gyanítom, a nagyja kínai alapanyag ugyanúgy, max a jenkik már csak összerakják és kész. Ha helyi cucc lenne az utolsó molekuláig, bukó biznic lenne. (Szerintem!!).
Vagy úgy csinálják, mint egy német PVC cső gyártó, akiről hallottam, hogy "Made in Germany"-t szitáz ugye a csövekre és egész jó áron adja. Aham, volt vagy 6-8 készítő üzeme, ebből bezárta a nagyját, 1-et meghagyott, a korábbi kapacitás 20%-át ez viszi, az auditor cimbi volt (nyilván... boríték zsebbe).. a többi csövet berendelte Kínából és ő már csak rászitázta, hogy Made in Germany. Így is lehet biznicelni. (Ez csak etikátlan, mert átver, de az a cső attól még lehet jó is, meg szar is - esetében jó, csak lebukott).
Vagy ha a boltban végigmész, egy Tesco-ban, elképesztő módon elszaporodtak a kapszulás kávékból is, és az őröltekben és szemesekben is a "100% Arabica"-k. Ismerve jól az arabica cserjék termesztési igényeit és a terméshozamot, ellenállóságot, a robusta-hoz képest mondjuk, állítom, átbaszás a nagyja. Ekkora mértékben, ennyi arabica-t nem lehet eladni, csak úgy, ha mondjuk fél mexikót be-arabica-zod, mindezt pár év alatt. Kb. mission impossible.
------
Dayton-ból ilyet nem nézek ki amúgy. Ha jó a hangszóró, jó, ha rossz, rossz, passz. A másik, hogy jól marketingelt termékek, fogy mint állat valszeg, így sokat rendelnek, lásd nagy tétel -> alacsony árat enged, konkurrenciával versenyezhet. Nem feltétlen gyenge hangszórók még ettől. Meg én azt látom a hifi cégeknél, hogy a legtöbbje "családi vállalkozás". A nagyok, mint egy Philips, Marantz, Yamaha, akárkik, akik hangszóróznak, tényleg cheapo-znak, egyértelműen csájna és abból is egy erős középmezőny, ami még szól jól, mert pont jóra sikerült (szó szerint). Az Accuton és hasonlók ezekhez a világszintű mammutokhoz képest kis "családi" vállalkozások, mint a PS Audio is és a többi. A PS is Made in USA, pedig egyik vidiben a raktárban állt Paul bácsi és épp megemelt egy üres erősítő aludobozt, hogy ez is most jött keletről.. a trafóikat is gyártja valaki.. szóval ..
Szóval a "kicsiknek" totál elrugaszkodott az árképzésük a piaci árazástól. A piac a termékeket árazza, csak nem mindegy, mi alapján, az audiofil gyártók esetén viszont ŐK áraznak, nem a piac. Luxusjószágok, közgé szóval élve. Mint egy kávéélvezőnek a minőségi kávé. Ő nem Omniázik, nem 300-600Ft-os kávézik, hanem felmegy egy komoly barista oldalra, forgalmazóhoz, és azt mondja, neki most közepes pörkölésű Sumatra Mandheling kell xy márkából, oszt jó. Ő arra esküszik. A másik nem, ő a Nicaraguai-ra, vagy akármelyik másikra. De mind drága. Tojnak rá. A luxustermékek piacát nem érdekli az ár, a kínálati oldal áraz, nem a keresleti.
A Dayton nem luxusba pozicionálja a hangszóróit, így érzékenyebb az árazása a piac vásárlóerejére. Nem vagyok nagy marketinges meg értékesítő, de valahogy így tudnám elképzelni, ők ezt tudják nyilván a központban és a stratégiájuk részeként tök oké dolog.
Lehet úgy van vele, hogy látja, hogy megbízhatók a beszállítói, jó a hangszórók design-ja és műszaki megoldása, és a végeredmény is.. egy korrekt motyót + Made in USA szlogent inkább elérhető árra belő és így inkább kisebb árréssel, de tisztességesen terítve a piacot harap ki abból minél többet, így téve összességében jelentősen nagyobb profitra szert, mint egy Accuton (fogalmam sincs, csak tippelek. Mióta orosz susogós meg indiai "átlagember" youtube vidiken is látok Dayton motyókat tesztelődni, hát szerintem nem apróban tolják, nagyon nem - tudnak emiatt nyugodtan tízezres tételben rendelni a beszállítóktól mágnest, membránt, spider-t, minden kutyafülét, nem rohad rájuk, egy Accuton esetén azért más a raktárkészleten tárolt mennyiség szerintem, vagy nem is nagyon van mindig, mert drága elkészíteni, még drágább, hogy csak álljon a polcon - cash flow impact - ergo először megvárják, hogy fusson be rendelés és utána - out of stock ugye - legyártják, vagy tényleg épp elfogyott, akkor meg megintcsak ez, hogy raktáron nincs. Ha lenne raktáron a gyártónál is, nem hetekbe kerülne annak eljuttatása a disztribútorhoz, aki Neked eladta, ez nem egy atomerőmű, hogy napokba kerül leállítani és újraindítani). Tippelgetek csak. Még a korona miatt is lehet Bezárt a gyár, közben elfogyott. Ennyi. De az is lehet, hogy a kerámia alkatrészek mondjuk igen, Kínából futnak be, és az Accuton is "csak" összeszerel, ez már jogossá teszi őt a Made in Germany-re és kész. Már csak a gyanúsan hosszú időbe, mire megkapod.. De amúgy tökmindegy, nem ? Kínával régen volt baj, hogy minden szart gyártott. Ma már olyat gyárt, amilyet kérnek. Egy Accutonnak (is) belefér, hogy durván erős követelmények mentén, precíz gépparkkal gyártasson akár Kínában is. Áram olcsó, munkaerő olcsó.
De nem is ez a lényeg szerintem, elhiszem azt is, ha full az utolsó molekuláig Made in Germany, vagy akármi. Tényleg nem lényeg ma már.
Én továbbra is vallom, hogy a hifi az egyik olyan "szakma" a világon, ahol az ár néha árulkodik az adott eszköz teljesítményéről, néha pedig nem. Ergo, nem koherens annyira, mint mondjuk az autók esetén. Ott is vannak ingadozások, de ekkora drasztikus eltérés nincs. Egy méregdrága selyem dóm és egy ilyen Dayton 35 dolcsis selyem között nagyon pici a minőségbeli eltérés a drága javára (ha egyáltalán, de talán az esetek többségében igen), míg a drágábbik ára el van szállva a picsbe. Mert ő nem Omnia meg Tschibo. A gyártó, a piac, a snake oil, a porhintés, az akármi, és néha ténylegesen extrajó megoldás. -> Megítélés az emberekben. A bennük kialakított kép formálása. Ha az elér egy bizonyos szintet -> Árazás és lehet top ligába helyezni.
Szerintem jól döntöttél amúgy, melyik hifista ne vágyna egy kis egzotikus driverre ? Meg azért ezek az Accuton-ok nem csak snake oil, én legalábbis látok a membrán merevségében rációt, meg a felépítésükben is. A drágább motyóban én is AMT-zek meg PA-zok, tök kretén cucc lesz, akarja a fene az n+1-edik hagyományos-jólbevált szobai szettet összerakni. Vágyok valami különlegesre. Nagyobb így az esélyünk a bukásra is, kérdés, mennyivel. Vagy mégsem nagyobb ? (Sima klasszik dómos meg papírmembrános jóféle mélyközepest is lehet instant elrontani). Odafigyelve jó lesz mindkettőnké, én azért hiszek ebben (vagy csak optimista vagyok). *vállvonás* Figy, baltánk van. Ne félj. Az euróid megmaradnak, max újrakezded. Csak akkor lakkozzátok le jó drágán a dobozokat, ha mentek már egy hétig és azt mondod, nyami, tetszik. (Most is hülyeséget írtam, a lakkréteg a magasfrekiket komolyan visszaveri a felületen, szóval de, lakkozzátok le).
Ilyen ez a popszakma. Én is csak méláztam. Bocs a hosszért, most ráérek (holnap nem fogok). Nincsenek egyértelmű válaszok.
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
#10726912
törölt tag
Az ic kábel tesztelés után (amiben a Kondo réz győzött a Wireworld ezüst ellen) kezdetét vette az usb kábelek harca.
Ma hoztam el TMP műhelyből egy usb réz kábelt, amit Tompi csinált. Nem mondta, miből van, van. Azt mondta, jó minőségű az alapanyag. Nem sokat használta, ezért adok neki egy hetet ( vagy akár kettőt is), hogy elnyerje a hangját.
Így bejáratatlanul a tónus mélyült, nincs annyi lecsengés, viszont a mélytartomány dinamikusabb lett és egyben több is. Nincs konkluzio, majd bejáratás után, ez csak egy pillanatnyi észrevétel.
Eddig a Chord Silver usb ment, ami ezüst angol kábel.
1-2 héten belül elkészül Tompinál egy másik usb kábel is, az Mundorf kábelből lesz gyártva, aztán az is be lesz járatva...ilyen kábelt még nem csinált, ez egy új fejlesztés, mondtam, szívesen járatom, tesztelem...ezek után fogok nagytesztet csinálni a Chord és a két TMP kábellel. -
#01758976
törölt tag
válasz Dißnäëß #9964 üzenetére
"Egy méregdrága selyem dóm és egy ilyen Dayton 35 dolcsis selyem között nagyon pici a minőségbeli eltérés a drága javára (ha egyáltalán, de talán az esetek többségében igen), míg a drágábbik ára el van szállva a picsbe."
Nagyon pici különbség. Minek az? A grafikonoknak a számoknak a fülünknek? Papíron pici az maximum.
-
#92251648
törölt tag
válasz btraven #9956 üzenetére
"Sajnos ez nagyon kevés info, bizonyos lemezeknek annyi verziója van hogy Dunát lehet rekeszteni velük, például, japán, német, amerikai kiadás, ilyen év, olyan év, ilyen remaster, olyan remaster."
A mainstreamben így van, az igényesebb műfajokban nem. De miért is mondogatod ezt mindenhol?
-
Dißnäëß
veterán
válasz #01758976 #9966 üzenetére
Én azt elfogadom, hogy nem mindent tudunk mérni. De ami súlyozottan számít, azokat szerintem igenis tudjuk. Nem mindenki szédül a betonon, aki mérnök és gyakorolja is a szakmáját, ASR ide vagy oda. Szerintem. Zu-ék sem csak úgy összelökték "nagyjából, szemre" a dobozt, szerintem.
De a normál közgé is ezt mondja, csökkenő határhasznon elve. Minden egyes pótlólagos jószágegység elfogyasztásakor a teljes haszon egyre kisebb mértékben nő. A végén őrült sokat öntesz bele, annyira marginális plusszért, hogy őrültség azt venni. Hacsak nem vagy Dagobert bácsi, akinek tetszik a design-ja és megfizeti. Tehát igenis hiszem azt, hogy ha nem is 35 EUR, de úgy mittomén, 100 körül már olyan selymet kap az ember, ami kúvajó is lehet. Csak én ennél még merészebb vagyok és azt mondom, lehet olyat is alkotni, ami 35-ért kúvajó. Sajnos vagy sem, a hifiben van karón varjú.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
#01758976
törölt tag
válasz #03969024 #9968 üzenetére
Nem akartam én elsőnek megpendíteni ezt a húrt, de kicsit sok ez a jóból.
Univerzális, nagyzenekarok is beleférnek, kiváló aurás ének, majdnem oda teszed ahová akarod, úgy ahogy akarod, 28hz! etc etc.. a hátamon felált a szőr. Ha fele igaz, már jó szvsz
Disznész: "Sajnos vagy sem, a hifiben van karón varjú. "
Csak már látnám, csak már látnám
Véleményem szerint egy jobb semelyem sincs 80-100k alatt, mondom ezt úgy, hogy nem ismerem a kínálatot.
Nem a mérést vagy annak létjogosultságát vontam én kétségbe, még ha ez így is hatott. De a magas elég fontos egy dobozban (persze mi nem?), viszont az tuti, hogy én külön kiemelt figyelmet fordítanék rá, ha építenék, ami sosem lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
válasz #01758976 #9971 üzenetére
Na ez a fehér holló. De mi együtt úgy érzem, megtalálhatjuk és az egész galaxis urai lehetünk !!
Amúgy ph-n miért nem a sorkitöltő bekezdési stílus a default ? Ez a balra zárt olyan ronda.
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
válasz #01758976 #9973 üzenetére
Épp estike indult el nálam és óóóóóóó. Könnyem kicsordul. Oakenfold, '99-ből, flac-ban. Dzsízösz én megint szerelmes vagyok. Betettem a tűt Nektek az egyik legjobb helyre, de igazából ez a mix minden idők egyik legeslegkirályabb trance mixe.. (A csinosabbik verziót hoztam, remélem senki nem bánja). Nonstop betegállatjó mix - a műfaj kedvelőinek.
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
#01758976
törölt tag
válasz Dißnäëß #9974 üzenetére
Távozz, tőlem Sátán!
https://tidal.com/browse/track/35125082
Most ilyen a hangulat. Meg egy picit Tigrisnek is szánva.
Egyébként párszor megpróbáltam magamra erőltetni ilyesmi zenét, egy haverom sokszor próbálkozott, de nem megy. Oakenfold nekem más túl sok, valami lágyabb, ha olyan zene lenne ahogy a csaj ki néz, egész nap csak azt hallgatnám.
[ Szerkesztve ]
-
Ba cy lus
őstag
The Arthur Lyman Group - The Exotic Sound of Arthur Lyman
Jazz, exotica. Ahogy a Taboo (1957) vagy a Quiet Village (1959) megszólal, az számomra döbbenetes. A Dead Can Dance - Into the Labyrinth albuma is csak jelenthet neki. -
Dißnäëß
veterán
válasz #01758976 #9975 üzenetére
Ez gyönyörű ám, amit hallgatsz Csak most pont Oakenfold-hoz lett kedvem. Megnyitottam a Foobar-t és görgettem a gyűjteményben, na mi legyen ma este. Á mondom ezt régen hallottam, lekatt és tódultak az emlékek gimiből, középiskolából.. pfffff. Szerintem így végig a mixet talán 10+ éve hallottam utoljára. Hatalmas katarzis ilyenkor így mindent egybevéve belemenni és hagyni menni és hallgatni. És azon szomorkodni kicsit, hogy egész kamasz életemben arra vágytam, hogy Oakenfold és Tiesto buliba mehessek, most pedig mire eljött az idő, hogy ezt bármikor megtehetném, mindkettő olyan gyenge semmitmondó értékelhetetlen zenét játszik számomra, hogy .. ez a vonat már elment.
Ez az Oakenfold amúgy nagyon finom zene, ahhoz képest. Ő a U.K. trance vonallal, és Tiesto a tiszta hollanddal, nagyon nagy űrt hagytak maguk után, ahogy elkezdtek mást játszani (szinte egy időben, mintegy parancsra kezdtek mélyrepülésbe).
Sokáig semmi, aztán jött Brejcha és hozott valami nagyon különlegeset.. ebbe ha belepillantasz egyszer, jó példa arra, hogy egy mai zúzó milyen, amikor nem áll meg. Bár ez high-tech minimal techno, nem trance. Bizonyos szemmel nézve puhább, lágyabb Oakenfoldnál, ritmusra is lassabb, bizonyos szemmel nézve meg keményebb. Tedd el ilyen hangulatú időkre, hátha. Dallam az van. Előző kiadója közölte vele, mikor a számokat megalkotta - merthogy ellentétben a többiekkel, itt szinte mind az ő saját zenéje - hogy túl dallamosak, a minimál techno nem ilyen, fuck off. Erre ő otthagyta őket, megcsinálta a saját kiadóját és befutott. Csodás, ahogy a befőtt eltette a nagymamát.
Oakenfold - The Goa Mix (Disc 1)
Ez szintén kult mű a tance világban. Olyan, mint a himnusz. Tudni kell, kész. Kicsit lassabb, ami talán könnyebben fogyasztható.
Amit még ajánlok, aztán vagy talál fogást Rajtad, vagy nem:Sterbinszky - The Trance Sound of Dance Tuning Disco (1999)
Nagyon nemszerettük, de ez az albumja elég jó mérföldkő, simán ment volna világszerte is a mix egy hatalmasat, ha felvesz valami álnevet és mondjuk valami nagy nyugati label alatt jön ki. Jó kis lötyi, de vannak benne "vinnyogós" track-ek, ami Neked fájhat, én meg már annakidején is elbuktam az ezért felelős extrafinom szőrszálaimat középfülbenSlam Jr. - Strictly Trance Symphony
Egy hatalmas, csodás trance album, magyar DJ-től, nagyon nem robbant be se rádióba, csak a klub életbe, egy réteg kedvence maradt. Elképesztő, zseniális kompozíció, nem szeretnék arról nyilatkozni, milyen messzire és milyen galaxisokba és dimenziókba vitt többünket annakidején (és minek hatására) de úffffh. Highly underrated.Tiesto - etalon volt trance-ben, classic.
- Magik széria, főleg Magik 2-6, de Neked gyors lesz. De azért rápróbálhatsz.
- In Search of Sunrise széria, főleg 1-3, na ezt viszont ajánlom. Kicsit nyugodtabb. (Kicsit).Ezekben olyan számok vannak, hogy egyenként is súlyosak, itt meg képesek voltak a DJ-k betenni tizen-x ilyet egy mixbe egymásután. K* jó.
'99 és környéke pluszminusz pár év csodás korszak volt trance szempontból, meg nagyjából mindenben, ami EDM.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Quantic ?
Bontok egy pomelo-t.Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
válasz fehér_ember #9984 üzenetére
Igazából a Traveller Song-ot akartam linkelni (Track 3), de az albumot sikerült. No sebaj.
Van egy kicsit monotonabb, direkt "koszosabbra" vett számuk is, a Time is enemy. Marha jó klippel.. idôutazás kb. Addiktív tud lenni, vagy 100x megnéztem már kíváncsian a részletekért. Ablak a múltba. [link]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
-
Dißnäëß
veterán
Üdvözlöm Károly, maga esetleg itt köztünk nem fordult meg már, vagy MÉG ? [link] Hatalmas.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Plexicushio
senior tag
válasz Dißnäëß #9974 üzenetére
Nonstop betegállatjó mix - a műfaj kedvelőinek.
A műfaj kedvelője vagyok, szinte "mióta az eszemet tudom" (uplifting/vocal/club) - de ez számomra (a JÓ trance-hez képest) még a középszintet sem üti meg szvsz, bocs. Nem is bírtam sokáig hallgatni.
Tiësto munkássága úgy 2007-2008-ig vállalható max, utána:
/2006 körül már egy Armin lenyomta.../
De az In Concert 1-2 na az vitt akkor mindent. Azokban az időkben kedvenc is volt. + Parade of the AthletesA Trance aranykorát én úgy '93-'99 közé tenném, ekkor születtek a legnagyobb klasszikusok. Meg mégy egy kis reménykeltő fellángolás a kétezresek elején.. Ám mindörökre az EDM Királynője marad.
Az a Slam Jr. lemez nekem is megvolt
Na, de hogy az én ízlésembe is bele lehessen kötni, pár vegyesen (itt-ott rövidebb klipp változatok) a legnagyobbak közül (bár én single trackekért "rajongok", nem mixekért, nem szimplán előadókért) - de kb. mindenki is unalomig ismeri őket.
Saltwater (Chicane) - Az Alfa és az Ómega - Moya Brennan vokáljával. 'Nuff said.
Greece 2000 - Three'N'Ones
Finished Symphony - Hybrid
Cafe del Mar (Three 'N One Remix) - Energy 52
Lizard - Mauro Picotto
El Nino - Agnelli & Nelson
Lucid - Phynn
Awakening - Rank1
The Silence - Delerium ft. Sarah Mclachlan (Tiesto Remix)
Into The Night - 4 Strings
Desire - Blank & Jones
Arcadia - Gabriel & Dresden
-
Dißnäëß
veterán
válasz Plexicushio #9988 üzenetére
Szerintem Te egy vérbeli trance-eshez illően nem szívtál eleget anno...Bocs, de Chicane lehet populáris volt, de hogy halálgagyi is, az biztos. Egyáltalán, hogy vetted a listára ? Greece 2000 és Cafe del Mar OK, ment egy nagyot, de lényegében a többi amiket linkeltél, azok a trance éra azon darabjai, amik amolyan jólmegfőzött gulyáslevesek. Működnek, finomak, de semmiképp nem a kaviár vagy osztriga kategória a műfajból, ha érted. Mintha a Viva TV-ről szedted volna ezeket elő, de tipikus itthoni magyar DJ-k által is játszott zenék, amikkel dunát lehetett rekeszteni, kb. mindenki ezeket vette elő és a könyökünkön jött ki, mikor már az n+1-edik mixet hallgattad és csak ugyanaz, ugyanaz, ugyanaz jön szembe, vagy bementél egy "diszkóba" és egymásután ugyanez a recept és mikor lelkesen jött át haverom hozzám, hogy mit hozott, úh, kapcsoldki... De hát honnan is tudott volna a magyar ezeknél sokkal komolyabb darabok létéről tájékozódni ? Ugye anno erre sok lehetőség nem volt, még az Internet is épp terjedőben, '94-ben még Doom2-ztünk a cimbikkel hálózaton, Jumper partin, 486-osokkal.. De utána érdemes volt elmerülni a net mély bugyraiban egy jó MATÁV csomaggal, 56k-s modemmel és DC++ -al, jöttek olyan anyagok le nyugatról, Hollandiából, Ibizáról, amit hírből sem ismertek itthon még.
Totál mást nyomott egy U.K. Underground-on nevelkedett Oakenfold anno, Armin szerintem közelébe nem ér Tiesto-nak - az AKKORI Tiesto-nak - se kifinomultságban, se a számok egymásután fűzésében, azok ízléses összeválogatásában, Armin ugyanúgy elkurvult és egy hülye show-DJ, látvány-DJ lett, mint Tiesto ma már, vagy Oakenfold (sajnos).. van számomra vagy 3-4 értékelhető szám Armin-tól és vége.. a trance fénykorában viszont lényegében két király volt a trónon, Tiesto és Oakenfold, mindkettő a zenére koncentrált, nem a kirakatra.. egyik a zümmögősebb-ugrálósabb holland vonallal, néha nagyon cukros-nyálasra fogva vokálosan a figurát, de mégsem hánytad el Magad tőle, Oakenfold meg inkább egy konok brit módjára hozta a "negatívan"-szép, kicsit sötétebb, igazi szeletelős darabokat, amikre ugyanúgy hatalmasat lehetett szállni egy fotelben ülve, kocsikázva... A többiek alkottak szintén jó mixeket, de nincs egy olyan album sem, amit úgy 1:1 el lehetne fogyasztani bármelyiktől is, mint a korábban linkeltek közül pár. Armin producerként volt jobb inkább, DJ-ként semmi különös, felkapták és tolja a tömegpittyputtyot, mint Tiesto is ma, ízlése sosem volt elég kifinomult történelem író mixekhez, pár számban tudott viszont villantani, de ez kevés a boldogsághoz.. Tiesto sajnos nagyot esett a "szakma" szemében, amikor "valahol elvesztett valamit" abból, amit régen nyújtott, a dallamosság, az egyik a másikra csodásan ráfolyik-egybeolvad, a mixek integritása, úgy In Search of Sunrise 6 körül.. Ki tudja.. lehet sok volt a speed, vagy a kokó, mindenesetre fücsivel jobbakat alkotott.. Egyik sem csinál már ezek közül épkézláb mixeket, hulladékból építkeznek és a hírnevükre alapoznak, kb. a fényes múltból élnek.
Azért annak örülök, hogy Safri Duo-t és Robert Miles-t nem hoztál, vagy egy Sash - Ecuador-t, ezt értékelem.
Pár jópofa szám a felső rétegek alattról:PPK - Resurrection
Age of Love - The Age of Love (Brainbug Remix)
Underworld - Dark and Long
Cosmicman - I love you
Tiesto - Theme from Norefjell
Tomcraft - Loneliness (utolsó értékelhető darabok egyike)
Kamaya Painters - Endless Wave, Cryptomnesia, Northern Spirit, Far from Over
Armin - Communication, Blue Fear
Quivver - Space Manoeuvres (Pole Folder Remix)
William Orbit - Adagio for Strings (Ferry Corsten Remix)
Fire & Ice - Never Ending Melody
Andain - Beautiful things (Gabriel & Dresden Remix)
BT - Mercury & Solace (BT 12" Mastermix)
Nalin & Kane - Open your eyes
Tilt vs Paul Van Dyk - Rendezvous (Quadrophonic Mix) - ez az LP megvan
Der Dritte Raum - Hale Bopp
Push - Universal Nation
B.B.E. - Flash
Chakra - Love Shines Through
Solarstone - Seven Cities (Original Mix)
Way Out West - Mindcircus (Gabriel and Dresden Remix)
Karen Ramirez - Lies (Tilt Mix)
The Sneaker - Scatterbomb (String Mix)
.
.@hárásó. Óriási hibát vétettem tegnap éjjel. A világ egyik (ha nem "A") leghíresebb Trance Mixét kihagytam az előzőkből. Hát ilyet hogy tehettem ? Most szarul is érzem magam kicsit. Ezt kellett volna első helyen hoznom. Ez az egyik híres nonstopkurvajó mix. Bocs, Óki. You're the best. Csodás válogatás, eszméletlenül jól változtatja finoman a hangulatot és tök meditatív Uplifting, aztán lehozós, de végig nagyon elviszi az agyat, igazi szállós trance, nagyjából felteszi a műfajra a koronát. (1 óra 40 percig a nagyja profi, a vége kicsit szétesik, de amit addig alkot, wow).
Paul Oakenfold @ Home, Space, Ibiza - Essential mix Live [1999-07-25] BBC radio 1És hogy fair legyek, nemsokára hallgatlak, csak kaja, mosogatás.. élni is kéne.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
migabi24
nagyúr
A héten került fel az apróra egy autó árával vetekedő őregítet színezüst kondo kábel az lett 4 fele szétosztva, hogy halandó ember is ki tudja fizetni🤣 és abból csináltam magamnak, előtte is kondo volt csak ksl spc 3 már az is több százezres kábeleket alázott meg, de ez tényleg mindenek felett áll még arra is rátett egy lapáttal, úgyhogy most nagy az öröm
-
Dißnäëß
veterán
válasz #01758976 #9986 üzenetére
Jól látom, magyarok ? Vagy benézek vmit ? Ehhez azért kell a közepes (középnagy) rendszer, térrel.. egy puha szőnyegre leülni, körbeülni a vízipipát (nem fontos bele hallucinogén), és egy diszkógömb sem árt, ami forog és vetít a plafonra némi színt. Vagy projektorra kitenni valami visualization-t
Amúgy poén zene.. megvan még a CD ? Rip-elted esetleg ?
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
#92251648
törölt tag
válasz btraven #9989 üzenetére
Ne keverjük a különböző helyi kiadásokat és a remaster-eket! Az 1972-ben rögzített és 1973-an kiadott albumból messze nincs annyi master, mint érzed. Hivatalosan egy eredeti (1973) és négy remastered verzió (1979, 1992, 2003, 2011) létezik belőle, illetve Alan Parsons quadro próbálkozásai és egy 5.1 sávos SACD kiadvány (2003). Az elmúlt fél évszázadban elég sok adathordozó formátum érkezett a piacra, ezeken is rendre kiadták az albumot, de csak ezek miatt az eredeti zenei anyagon és a sztereó keverésen nem változtattak. Nem véletlen, hogy újra és újra foglalkoztak az anyaggal, hiszen minden idők egyik legjobb rocklemeze és a 2. legnépszerűbb zenei kiadvány 50 millió feletti példányszámmal.
Más világ volt a 70-es években, akkor szinte országonként történt a lemezkiadás, míg ma a nagy kiadók és leányvállalataik, helyi irodáik lefedik az egész világot. A Pink Floyd akkori kiadója, a Capitol Records nagyon sok országban értékesítette az albumot a helyi kiadókon keresztül, ezért, meg persze a rengeteg, kevésbé legális kiadvány miatt olyan hosszú a lista, amit találtál. Magyarországon a Ring kiadó neve alatt jelent meg.
-
Plexicushio
senior tag
válasz Dißnäëß #9991 üzenetére
Armin sokak szerint a trance megcsúfolása (volt), azt nem is írtam, hogy jobb. Egy értékelhető zenét talán alkotott amire emlékszem.
Tiesto pár jó szám, szerettem régen nagyon, valójában pedig hát ennyi volt benne, ahogy írták anno, sablonos 4/4-es alap hatásvadász gagyi szint.Szerintem Te egy vérbeli trance-eshez illően nem szívtál eleget anno...
Na ez biztos igaz, pl. az általad fosásigistenített Oakenfold mix(ek), zajnak jó, zenéhez nem sok köze van - ergó nem csodálom, hogy csak "beszívva' lehet élvezni. (méghogy a krém, a kaviár meg osztriga )
nade off vége.
-
#92251648
törölt tag
válasz Plexicushio #9997 üzenetére
"... sablonos 4/4-es alap hatásvadász gagyi szint"
Pár évvel ezelőtt keveredtem vitába egy valamilyen techno (bocs, nem ismerem a pontosabb műfajneveket) producerrel, aki azzal érvelt valamelyik aktuális sztár kiadványa mellett, hogy vegyem már észre a zsenialitását, végre valaki szakított a 4/4 ütemmel. (Persze 4/4 volt, csak hősünket megzavarták a triolák és felütések.) Eleinte azt hittem, csak poénkodik, de végül beláttam, komolyan gondolja. Csipetnyire sem zavarta, hogy az ázsiai, amerikai és európai népzenében is évszázadok óta létezik a 3/4 és 6/4 és 6/8 és 7/8 és 9/8, meg ezeknél bonyolultabb ritmus és persze a klasszikus, jazz, rockzene is régóta alkalmazza őket. A popzenéhez szokott fülnek nyilván a 4/4 az egyetlen ismert képlet.
-
Dißnäëß
veterán
válasz Plexicushio #9997 üzenetére
Oakenfolddal nem az a baj h agyon istenítették, hanem mert még ma is. De ez a többi régi nagyra is él. Brejcha ma az egyetlen "négynegyedes szeletelő" DJ, akit tudok értékelni kb. Mondjuk jövök is le a partizenéről rendesen.
Azért a nem 4/4 tüctücöt keresni kell, lássuk be. Pl. ha előveszek egy Creedence Clearwater Revival-t, vagy Elvist, vagy Mark Knopflert / Dire Straits-et, vagy Bob Marley-t, Pink Floyd-ot, meg még hozhatnék n+1 előadót, a dalok 99%-a 4/4. Nekem ez így jó.
fapaci: hálistennek vannak dobozból kilépők nagyritkán [link] [link] [link] [link]
Ők fejből, mert kifejezetten vadásztam egy időben a "háromszögeket" Jó lenne még látni ilyeneket..Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
#01758976
törölt tag
válasz Dißnäëß #9991 üzenetére
Alakul ez komám Essential mix Live [1999-07-25] bele hallgatok itt ott perceket, és nem kellet levennem a fejest Ez azért már eredmény, lassan is, de haladok a dologgal. b
9995 Magyar két tag, a fő arc Szilágyi Áron, egy Döme nevezetű beatboxos , meg egy Ausztrál csávó a didgeridooval. Szerintem világi nagy zenét csinálnak. És nem árt hozzájuk egy jobbacska rendszer se, igaz, de az akkori kocsimban elég jó cucc volt. Sajna nincs ripem, pedig sokáig megvolt a grabb. A cd sincs már meg mert a következő kocsiból elvitték a lemezt.
[Ez] még talán értékelhető minőség. Úgy szólt nálam a kocsiba, irány Moszkva! érzést adott. Qrva jó volt. Ohh és CD-n király minőségű megszólalása van.
Qssc? Mekkorára daraboltad?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- Politika
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Hisense LCD és LED TV-k
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Netflix
- MW2 - MW3 játékosok baráti köre
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- Verbatim 500GB Portable HDD
- Intel Core i9-11900KF Processor 16M Cache, up to 5.30 GHz
- Cooler Master hyper 212 led turbo
- Bontatlan Nitro 5 Gamer Laptop AMD Ryzen7 5800H 16GB DDR4 /1TB SSD/Nvidia Geforce RTL 3070 8GB Gddr6
- Lenovo Ideapad Gamer Laptop RTX4050 16GB DDR5 RAM 165Hz Kijelző Ryzen5 7535H GARANCIÁLIS
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest