Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
addikt
válasz
Grillo #159097 üzenetére
Nem kap hozzáférést az USB pendrájvhoz. Frissen formatált USB, 16 gigás. Semmi más nem használja elvileg, frissen bedugom a gépbe, aztán becsukom a feljövő intézőt. Megnéztem a FAQ-ot és az access denied bejegyzés alatt írják, hogy a Controlled Folder Access be tud zavarni. Na, ez nálam be sincs kapcsolva. Tehát nem zavarhat be.
Nézem az inkompatibilis szoftverek listáját és nekem egyik sincs.
Valami tipp?
-
Grillo
őstag
válasz
npera #159095 üzenetére
Én is nézegettem már a váltást, de kéne valami aktiválni a BIOSban, amitől kompatibilis lesz a dolog, addig meg nem jutottam el, hogy meg is nézzem. Majd a karácsonyi szünetben időt szakítok rá. Bár most 2 napot szabin leszek, de már tudom, hogy a délelőttöm kuka céges dolgok miatt. Mindegy, majd az időbankból kiveszem, mikor jövő héten megyek CTre. Céges verdával.
-
npera
addikt
Win 11 Multi-Edition ISO for X64 az egy jó alap, nem? Microsoft oldalán garázdálkodok.
-
npera
addikt
-
npera
addikt
Ah, olvasom a FAQ-ot.
These options have been moved to a new dialog that you will see after you press the START button. Please press the START button and you will find what you're looking for.
-
zetor2000
őstag
válasz
npera #159089 üzenetére
Nem feltétlen kell licenszet venni, a Rufus letölti az image-t, aztán ki lehet herélni, mehet a telepítés. Így persze "próbaverzió" lesz belőle, mert jajgat, hogy licensz kell neki. De egyes laptopok (talán brand gépek) BIOS / UEFI része tartalmazza ezt az aktiváló kódot / rutint, és mennek tovább.
-
npera
addikt
Megint volt egy betörőliga, ami "végigsöpört" a környéken. Több környékbeli telepen is végigmentek és minden szerszámos furgont kinyitottak. Szép munkát végeztek, amint a kép is mutatja....
-
npera
addikt
Nagyon jó, a Fusion (!) befenyített, hogy januártól legalább Win 11 23H2 kell neki. Máskülönben nem megy. Akkor alighanem installálnom kell...
Remélem ez nem ellenkezik a fórum szabályzattal. Ha veszek egy OEM licenszet, akkor azt Rufusszal ki tudom pucolni, hogy ne akadékoskodjon a régi alaplapomra, ugye? Az eleve úgy megy, hogy kell egy ISO image, aztán a kulcsot beírja az ember jól. Attól még legál marad a licensz, gondolom (naívan).
-
Sipi-
őstag
válasz
2-More #159085 üzenetére
Állítólag a nyári időszakban nem lesz felújítás a M7-esen. Ezt ígérték 2-3 hete valahol. Ehhez képest nem úgy nézi ki pl. a Siófoknál lévő központi elválasztósávcsere, hogy kész lesz 2 héten belül. De legalább annyit csináltak, hogy hétvégére nem csak egy sávot hagytak meg (szerdán még le volt szűkítve egy sávra Siófoknál, szombaton már 2 sáv volt ugyaott).
-
2-More
tag
válasz
Sipi- #159083 üzenetére
Ja, én nem tépem magam rajta, csak mondjuk kb fél hatkor indultam, és majdnem fél kilencre értem haza. És nem az a baj, hogy leállósáv meg társai, mert az olyat agyonverném petrencésrúddal, hanem az a baj, hogy van 5 kilóméteren felújítás címszóval lezárás, felmarva (vagy épp az se) az aszfalt, út szélén áll az úthenger, a satöbbi, meg egy szakadt ingisben a szerencsétlen 60as biztiőr aki őrzi, nehogy ellopják a 40 tonnás Komatsu homlokrakodót éjjel. De DOLGOZNI, az egyetlen egy mamelukot nem látsz kinn, mert az autópályán munkát, de mindent, a fünyírást is beleértve, csak szigorúan csak hétköznap 8-16:30 között lehet végetni, lehetőleg 4x annyi idő alatt, mint bárhol máshol európában. És 4x annyiért.
-
Sipi-
őstag
válasz
2-More #159075 üzenetére
Később kell indulni, vagy nem vasárnap (vagy pünkösdi hétfőn), de ezen felül bele kell az agyadba kalkulálni, hogy ez a 2-2,5 óra most erre van szánva. Lehet rajta arccal pörögni ezerrel, de amíg nincs kék villogó és sziréna a kocsid tetején, addig nem fogod sehogysem vasárnap délután 6-kor 1 óra 20 percre leszorítani az időt nyáron a Balaton-Budapest távon. Felesleges rajta idegeskedni, dudálhatsz, leállósávoshatsz, váltogathatod a sávokat össze-vissza, de ez csak önámítás (és a többi közlekedő lassítása), pár percnél többet nem lehet vele nyerni az egész úton.
Mi tegnap este 3/4-ed 8-kor indultunk Siófokról, Polgárdinál lehozott a pályáról a waze, úgy értünk volna haza kb. 21:40-re. De későn indultunk, kaja nélkül, így Székesfehérvárnál megálltunk a Burger Kingben enni, azidő alatt a maradék út 62 percről 55-re csökkent
Onnantól lehetett jönni 130-al kényelmesen (de az autósokból sokan még mindig nem ismerik a jobbra tarts szabályt az autópályán és a középsőben kocognak 120-al Székesfehérvártól Budapestig).
-
zetor2000
őstag
Nekem ma első szám, első személyes tapasztalás volt a MÁV-val való utazás. Pontosan jött a szerelvény, és 5 (öt) percet késett. Még gondoltam is, hogy a végén meg kell keresni, hogyan lehet visszakapni a pénzem, de nem kellett. A kallernak se kellett mutogatni a jegyet, mert vagy 3x elment mellettem oda-vissza, de senkitől nem kért semmit.
Lehet, hogy ez vmi scifi, de lehozta a MÁV az utat egy random 5 perces késéssel, amiért Jappánban már-már harakiri lenne a sinkanszennél mindenkinek, de itt, hogy a "Hernád" IC késett (?) pont belefér. Az is igaz, hogy felszálláskor az utastajtékoztató tábla nem ment. Lejhet, a masinisztánál sem, aztán nem késett...sokat.
-
blueboi69
őstag
válasz
2-More #159078 üzenetére
"Kb az egész várost élhetőbbé lehetne amúgy tenni azzal"
ha körbeérne az M0
" Én meg le szoktam csapni a belsőből át a felüljáró alatt, onnan goto petőfi híd, onnan meg rakpart."
Azzal amit te írsz, pont 2hete egy átlagos hétköznapon szoptam 1órát. M1-M7 bevezetőtől a Budapestgarden-ig. Utána csak 40p volt mire találtam parkolóhelyet
-
2-More
tag
válasz
blueboi69 #159076 üzenetére
Általában az van, és most is ez van, hogy vágnának át a droidok, és az M1/M7 bevezetőig áll a sor vissza mert menne mindegyik be egyenesen a városba a déli fele. Én meg le szoktam csapni a belsőből át a felüljáró alatt, onnan goto petőfi híd, onnan meg rakpart.
Kb az egész várost élhetőbbé lehetne amúgy tenni azzal, hogy kiszélesíteni a rakpartot 2x2 sávra mindkét oldalon, de legalább a budain ami a nagyobb forgalmat viszi, hajóforgalom vagy a partra történő jövésmenés eleve marginális, és ami van, az megoldható lenne pár alul/felüljáróval, dehát qrva anyád autós, mikor lehet helyette plázs meg gyaloghíd meg biciklis apámfasza. -
blueboi69
őstag
válasz
2-More #159075 üzenetére
Almádiból át kell vergődnöd a déli partra, kb mire eljutsz az M7-ig, merthát sokan mennek arra annyi idő alatt eljutsz fehérvárig kb.
Másrészt nem muszáj az M1-en menni, ahogy mondod lehet menni Zsámbék, Tök felé, jártam már arra párszor.
Ami lemarad még sztem, hogy oké, hogy az M7 be van állva, de akkor már Bp is. Nem szűnik meg a dugó Budaörs után, tehát Kesziig állhatsz kb az egész városon át.
Na majd a következő ilyen hétvégén nézünk egy konkrét utitervet, hogy melyik útvonalra mit jósol
Hosszabb km-ben, ez nyilvánvaló. -
2-More
tag
válasz
blueboi69 #159073 üzenetére
Ha már almádiból felvergődök fehérvárig, akkor édesmindegy, hogy átvágok e a vidék mélyén az M1-ig, ami ugyanúgy be van állva, mint a szar ilyenkor, ergo, ha menni akarok, akkor meg mehetek a kertek alatt fel. Fészkesfehérvártól átmész lovasberénynek,akkor előtte is van agglomeráció, lovasberény után meg mehetsz fel vértesacsa/alcsút/felcsút után óbarok fele fel bicskéig, ezt mindennek lehet nevezni, csak nem egy nyílegyen szakasznak nulla településsel, lehajtóval, bánattal, amit végigversz 80-90el, vagy még többel. És utána is ha nem akarod ahogy mondtam, beszopni az M1 bevezetőt ugyanúgy, akkor vághatsz át zsámbékon át a bánatos isten tudja még hány falun, és mehet vörösvár vagy solymár felől budakalásznak, az szép karika, ha kalandozni akar az ember, de mondom, egy előnye van, ha nem akarsz pályamatricát venni, meg ha nem akarsz állni, csak haladni, de időben se rövidebb, meg pláne nem kilóméterben.
-
blueboi69
őstag
válasz
2-More #159054 üzenetére
Hm, Fehérvár és Lovasberény között kifejezetten jó az út, sztem azt nemrég csinálták meg. Lovasberény és Bicske között is mentem tavaly és egyáltalán nem volt vészes. Fehérvár és az M1 között van konkrétan 4db település, ebből kb 2-ben van lámpa. Sztem régen járhattál arra.
-
Sipi-
őstag
válasz
-szabi- #158951 üzenetére
Nem szívtad még be magas fűben lévő pocsolyával?
Én nem tudnék és akarnék ilyen helyen tekerni, nekem a kiépített bicikliút jön be. Vasárnap ismét megcsináltak a Balaton keleti-kiskört (78-79 km). Az utolsó 30 km-en bele kellett húzni, mert jött a vihar, de végül csak 1-2 csepp esőt kaptunk, meg sok szelet. Ahogy hazaértünk utána fél órával esett az eső, de nem túl sok.
Péntekem meg Familyparkban voltunk, nagyon jó volt. Sokan voltak, de nem volt tömeg, maximum 10 percet kellett várni egy-egy helyen, de sokszor még annyit sem (tavaly június végén voltunk, akkor bőven fél órás sorok voltak). Zárás előtt a család többi tagja a hullámvasútról ki sem szállt, úgy nyomtak le van 5-6 kört. Én ezt nem mertem, mert pár éve egy ilyen után elvezettem még Sopronba a szállodába és kidőltem, hányingerem volt. Akkor aludtam 2 órát és elmúlt. De most haza kellett vezetnem Budapestre utána. -
-
Jahno
veterán
válasz
2-More #159062 üzenetére
Bicajos kurvaanyázósnak már mutattam, hogy mekkora pakkal szálltam fel a BKVra, akkor meg az volt a baja, hogy mit képzelek magamrólam :-D Ez sem egyszerű, így is csomószor csak akadék vagyok. Molnárkocsit legalább nem sajnálom ha összerugdossák. Buszon volt pár makettkedésem, mikor csak első ajtós felszállás van és keresztben el sem férek semmivel. Viszont pár busznál hátul teljesen jó rakodóhelyek vannak, 2 bőrönd, táska és egy átlagnál nagyobb hátizsák még elfér kockában, ha nem áll elé a majom. Ha eléáll, akkor persze szopunk. Erre jó bír lenni a 2es villamos és egy csomó más is.
-
2-More
tag
válasz
Jahno #159061 üzenetére
van vagy 3-4 dell nagyvasam, ilyen dual 6-8-10 magvas xenók, 64-128 guga ramok, raid5 perc akármifasz, elviszi a W10 szépen, általában az szokott lenni a szopás, hogy az intgrált VGA a mai napig valami matrox g200 azt' nincs semmilyen driver hozzá, nem mintha kéne mondjuk. beröffentettem ebből is vagy 3at bohóckodni, meg raktam bele még meg MÉG ramot, meg vettem azt a fiókos Aten konzolmonitort billel, meg németből a síneket hozzá, meg egy kombó usb-vga konzolkábelt, összeraktam, örültem mint majom a farkának, betoltam a rackbe, azt' azóta nem volt 1x se kihúzva, de VAN, és ott a tudat, hogy bazz alig volt 50k tok-vonó, de ha meg kéne venni bótba' akkor 450k lenne
-
2-More
tag
válasz
hobizoli #159059 üzenetére
Én nem szarakszom, csomószor jövök be a gyárba ha kell a molnárkocsi, úgy felszállok vele a hévre mint a szél, ki van fizetve
de hoztam haza ugyanígy gépvasat is, meg most összeákombákomoltam a céges selejtből egy új játszósgépet magamnak, rendeltem rá aliról két fogantyút, microATX, legrugott 8gen 360as ROG alaplap, feltöltöttem/megtákoltam rá egy wasserkühlét, nagyon kis jópofa lett, ha még ram meg egy gpu is jutna bele, meg egy rendes professzor, még valamire jó is lehetne
-
Jahno
veterán
válasz
2-More #159030 üzenetére
De megint minek és mi támogatja ezen a szinten... Legalább a telepítőkészleteim nekiláttam rendberakni, úgyis kell ide, gyárba, mindenfelé, ez se legyen túlzottan szétszórva, meg 64 gigás penen 4 giga adat.
Lehet odahaza óvatosa nekilátok a Vista/Win2003-2012közti időszakot is kigyepálni, max. pár év múlva majd sírok.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
2-More #159055 üzenetére
tipikusan azok makognak ilyen atomnagyokat kozoluk is, akiknek 1km-s sugaru koron belul zajlik az egesz elete
cigi a dohanyboltbol a sarkon, kizsbóótt mellette, evfolyamtarsakkal a pub a kovetkezo sarokra az egyetem mellett
csomitaroban bent volt multkor 2 valto is, de kajak kivi lennek mit szolna BKV is arra, ha felszallnek vele a piros kiloharminchatosra reggel es azzal caplatnek el tobb atszallassal ujpestig
aztan amikor keszen van, akkor meg vissza ugyanez
darabja olyan 25kg korul van
mert a rontgenszemu okostojaska azt gondolja, hogy csak a napi km hianyat kuzdi le vki azzal, meg hobbibol jar autoval amikor megy az akarhonnan akarhova es csomitarto is tuti koppra ures, mert bele meg nem lat nyilvan
ebben is magabol indulva ki, mert o hobbibol bicajozik varosban, es neki a csomitarton nincs semmi extra terhelese, meg a labat is borotvalja, hogy azzal is aramvonalasabb legyen szorzet nelkul
egyik ilyen nagyon eszoszto a Haller utcabol jar a Orczy terre, ami van is vagy 2 vilimegallo neki, lehet 3 is, a masik meg a Dohany utcabol a Muzeum krt-i ELTE-BTK-ra
....granulalok -
válasz
eattila #159057 üzenetére
ez hátra akasztható, és ha a coupé nagyon hosszú csomagtérajtajára jó, akkor erre is jó kellene hogy legyen
a tapadókorongos megoldások tetszenek még, de drágák is (mondjuk egy jobb hagyományos szett se olcsó), meg nekem a tetőn vagy ablak van, vagy napelem, így nem lenne hova tenni. -
válasz
2-More #159055 üzenetére
nem vagyok egy adományozós típus
dehogynem, csak nem önként
pont most néztem meg, hogyan és milyen vonatokkal lehet a tisza-tóhoz menni. most már tudom, hogy autóval fogok, csak rápróbálom a priusra a bringatartót, amit a hyundaihoz vettem...
-
2-More
tag
válasz
hobizoli #159050 üzenetére
Mondjuk, nem vagyok egy adományozós típus, de erre rádobnék pár forintot, hogy livefeed nézhessem, ahogy felszáll pár ilyen drótvázas terminátor a marhavagon színvonalú máv-ra, majd kileheli a lelkét a szerkezet valahol a pusztában, hogy hányadik perc után mennek csülökre az utolsó kulacs Gatorade-ért. Egyből kisebb lenne az arc, hogy csak a tömegközlekedés a fasza, és minden autós tömeggyilkos.
-
2-More
tag
válasz
blueboi69 #159049 üzenetére
Ismerem azt a környéket, jártam arra kurva sokat, szar az út is, sok a település is, annyi pszichológiai előnye van, amit írsz, hogy agyilag jobb hogy nem állsz. Időben nem vagy előrébb, mert állsz az 4-5km dugókban 10-15 perceket, azt elbukod kétszer mucsaröcsögén a 30al szüttyögbe, meg kerülgetve a tankcsapdákat a 811esen.
-
Jahno
veterán
válasz
blueboi69 #159051 üzenetére
Tanulnának, ezért mentek volna vonattal, egy kocsiba 80an kényelmesen beférnek, egyfejű is hetek óta hirdeti mini videókban, hogy mindenki balfasz aki szerint probléma lehet és ne szóljanak bele a felnőttek dolgába. Aztán megint nem adta ki. Meg hát mikor menjen? Amikor dolga van és ráér.
-
blueboi69
őstag
válasz
Jahno #159047 üzenetére
Lesz meglepetés, azt várom. Valszeg nem tudtak csak úgy unatkozó 300 buszsofőrt, járművel együtt összekaparni azonnal.
Egyébként már csütörtökön is eléggé telített volt az M7 Balaton felé, de nem tanulnak ebből az emberek. Jóidő 3napos hétvége, tuti, hogy fullon lesz a Balaton...
-
blueboi69
őstag
válasz
2-More #159046 üzenetére
" többet megyek kilóméterben, időben meg ugyanannyit"
km-ben többet, írtam is, hogy kerülő. Időben fene sem tudja, gps jellemzően ekkora kerülőkkel nem szokott számolni.
Cserébe ha tudsz haladni akkor az kevésbé fáj, mint araszolni a pályán. Szerintem. Főleg ,ha tudod, hogy nincs esély gyorsulni Bp-ig. -
Jahno
veterán
válasz
2-More #159046 üzenetére
És akkor menj tömegközzel, mikor Fülén egész hétvégés hacacáré volt, haverok fele a közlekedés miatt maradt le róla. Volt pár kisebbnagyobb anyázás, vakhajnalban meg autóval is tervezhető. Haversrác visszafelé bejelentkezett, hogy 17:15 körül itt van, abból pont 17:22 lett, nabumm.
-
2-More
tag
válasz
blueboi69 #159042 üzenetére
Almádi, felverettem a hetes fele, polgári, füle, és társain át, tudja a gps merre kék menni, de csodák nincsenek, ott is feltorlódik minden is. Kalász vele meg úgy lehet kerülni, hogy átvágnék a mindenen is, és a vége az lesz, hogy többet megyek kilóméterben, időben meg ugyanannyit. Bicske meg Berény fele akkor fasza menni, ha van valami keményebb gépsas, két gyerekkel meg egy nővel, akik sírnak ha 5 ezret forog a motor, nincs értelme szopni arra.
-
blueboi69
őstag
válasz
2-More #159037 üzenetére
Ilyenkor még érdemes lehet nagyobb kerülővel, de ha északi parton vagytok akkor a 8-ason fehérvárig aztán a 811-esen Lovasberény, Bicske, majd az M1-esen támadni Bp-et. Sőt te onnan kalász felé tudsz is kerülni át a budai hegyeken. Kerülő, de jobb ,mint araszolni a dugóban.
-
Jahno
veterán
Jahh, tegnap nekem is bevert az élet egyet. Délután fájt a derekam, aztán meg egyre jobban. Előjele semmi, nem is emeltem, nem rendezkedtem, csak éppen nekikészültem volna. Este nyüszítve befeküdtem az ágyba, most reggelre egész működőképes lettem, de nem az igazi. Szóval így közeledve a 70 felé lesz még meglepetés....
-
Jahno
veterán
válasz
npera #159033 üzenetére
Vasút most eléggé összeomlott, amiben az a jó, hogy a helyi megmondóember előtte mindenkit is lehülyézett és nyilván magas lóról pofázva megmondta, hogy nem lesz semmi probléma, tudják a dolgukat és mindenki kussoljon. Aztán nem adta ki, így 1 napos késéssel lett egy csomó pótló busz aztán meglátjuk mi sül ki belőle.
Itt még azt is külön hírben harangozták be, hogy milyen sikeres az akció, mert első nap már 10ezer utasnak térítettek vissza a késések miatt
Agyrém az egész.
Mellé komplett kampány épül, ami szidja a Bkv-t és élteti a MÁVot, de a legegyeszűbb dolgokba is úgy kötnek bele, mint ha az univerzum élete múlna rajta, oszt megy a köpködés. Utas meg szív.
Volt ugye egy 10 perces üzemszünet délben, csak úgy tájékoztató jelleggel. Erre elég rendesen ráugrottak, minden is volt itt már de kíváncsi lennék némelyik megmondó politikusra aki 2 napja ezen fröcsög, hogy últ-e egyáltalán BKV-n az elmúlt 1 hónapban, vagy fel tudna-e sorolni 5 járatot a 2-2 végállomásával együtt, mert szerintem nem biztos.
-
npera
addikt
Beszéltem asszonnyal. Vonattal mentek Füredre Törökbálintról a fiammal. Volt valami vonatjegye egy időpontra, de pár perccel korábban befutott egy vonat, ami jó irányba ment. Fel is szálltak, mert ha jön valami, akkor arra fel kell szállni. És jól tették, mert az előző 2 vonat (!) kimaradt és az a vonat, amire jegyük lett volna bizonytalan idővel később jött csak volna. A kaller leokézta az utazást, elnézést kért a késésért és haladtak szépen nyugodtan az uticéljuk felé. Nem volt incidens, kellemes másodosztályos ülésen kaptak helyet.
Ez még hétfőn volt, így kánikulát is megúszták. Szerdán jönnek vissza, majd meglátjuk a sikert
-
2-More
tag
válasz
hobizoli #159028 üzenetére
Mobo nem kell, itt van az asztal mellett egy Asus z10pe-d8 ws, 8x DDR4 RECC 128GB, 7x PCIe 16x, meg egy m.2 NVME, MINDENT is tud, csak két legkisebb 6 magvas, valami 1,8as xeonokkal szégyenkezik, de néztem most, a nagy órajelű és/vagy sokmagvas V4 xeonok még mindig kikúrt drágák, max egy 2680 érné meg, az frutti, minden más ami combi, az onnan indul hogy 50k, x2 az már gombócból is sok, pláne sokadik diligépnek.
-
2-More
tag
válasz
hobizoli #159024 üzenetére
vagy egy 1680at kéne bebökni, csakhát az uni, inkább egy 2689 párossal szemezek, az 10/20 felállás, két procival az 20 mag 40 szál, és 3,8GHz vs a a 1680 4GHz-je, esetleg egy 2696 de az valami spéci OEM cucc, nem is biztos vinné a lap, pedig az magában 22 mag/44 szál. Meg is nézem mit mond rá a csaliekszpressz.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
2-More #159012 üzenetére
E5 xxxx-v4 Xeon--nal a 6core felett csokken a max orajel per core
2x 6c12t a csucs igazabol
mondjuk ahova 12c24t nem eleg, ott mas megoldas kell
de egy 13-14gen i7 vagy egy R7-9xxx DDR5-l megeszi reggelire, es nem kerul tobbe se
....meg nem mellesleg official felmaszik ra a Win11 is csont nelkul -
npera
addikt
-
2-More
tag
válasz
blueboi69 #159019 üzenetére
"Az alakor búza más búzafajokhoz hasonlóan olyan glutént tartalmaz, amely az autoimmun gluténérzékeny (lisztérzékeny) emberek szervezetében létrehoz egy olyan autoimmun folyamatot, aminek következtében súlyos egészségkárosodást szenvedhetnek. A nem autoimmun gluténérzékeny és a búzaallergiás embereknél is rosszullétet okozhat valamennyi búzafajtából készült termékekkel, így az alakorral történő kontaktus is.
Egyes vizsgálatok szerint az alakor búzában található gliadin fehérje kevésbé ártalmas a lisztérzékenységben szenvedőkre".Parancsolj.
Jegyzem meg, a glutént ugyanolyan sületlenség démonizálni, mint a laktózt, vagy a koleszterint, a szénhidrátot, stb. A búz fehérjetartalmának a 80%a eleve glutén. Annak, aki nem eheti, szopás, de ez van. Régen meg aki gluténérzékeny volt, és nem volt csak gluténtartalmú gabonaszármazék, az simán éhenpusztult, ezért nem volt annyi gluténérzékeny ember.
-
blueboi69
őstag
válasz
2-More #159018 üzenetére
"Cserébe pontosan ugyanannyi benne a glutén, mint bármely más buzafélében,"
"Az alakor, az ősbúza, nem gluténmentes, de a benne található glutén sokkal könnyebben emészthető, mint a modern búzáké. Az alakor fehérje szerkezete 14 kromoszómából áll, míg a modern búzáké 42-ből, ami miatt az alakor fehérje szerkezete kevésbé agresszív és kevesebb ígérte az autoimmun reakciókat. Ez az állapot teszi lehetővé, hogy sok gluténérzékeny ember fogyaszthatja az alakort, a modern búzákhoz képest. "
-
2-More
tag
válasz
blueboi69 #159016 üzenetére
Akkor, mi a kérdés? Kb 1 perc kereséssel megtalálod, mi a gond az alakorral, pontosan az, amit írtam, írtunk: alacsonyon terméshányad, nehezebb feldolgozhatóság. Cserébe pontosan ugyanannyi benne a glutén, mint bármely más buzafélében, maximum van benne gliadin ami kevésbé káros, ergo egy gluténérzékeny éppúgy nem eheti ezt se, mint egy nem gluténérzékeny. Ami szopás annak, aki az, de mivel a népesség kb 1%a gluténérzékeny, így sajnos, a világ nem hozzájuk alkalmazkodik. Az, hogy több benne a vitamin, főleg az A vitamin, az egy teljesen más dolog, jegyzem meg, az ilyesfajta vitaminokat az ember eleve nem a búzából fedezte elsődlegesen.
-
2-More
tag
válasz
blueboi69 #159014 üzenetére
De az gondolom megvan, hogy nem fogsz tudni PONTOSAN olyan búzát találni, mint 200 éve, lévén az időjárásra, kártevőkre kevésbé érzékeny fajták kiszorították azt az ősbúzát, amiből eleve meg sem bírtál volna annyit termelni, hogy egy nagyobb, és specializálódott szakmákat űző populációt életben tartson, ahol nem mindenki azért hajt, hogy este legyen mit megenni. Az, hogy egerésznek valami MÁS búzával, meg amúgy egy sereg más egzotikus milófasszal, mit a quinoa, meg egy sereg más ilyen csíra, olyan csíra, ami tök jó, egészséges, csak épp nem lehet vele nemhogy 8 milliárd embert jóllakatni (eleve nem lehet annyit, az össznépességnek vagy a harmada legalább éhezik), eleve nem terem meg csak bizonyos körülmények megléte esetén, stb.
-
blueboi69
őstag
válasz
2-More #159013 üzenetére
Hm.. értelek. Nem az a kenyér/szalonna/akármi kellene, mint akkor, hanem olyan, ami olyan alapanyagból volt mint akkor. Mivelhogy a mai modern kutatások alapján a régi búza az emberi szervezere nem olyan megterhelő több a vitamin, kéne több kovász stb, tehát ennek a modern tudásnak a felhasználásával és az AKKORI búzával lehetne jót alkotni.
Nem azt mondom, hogy mindent pontosan úgy csináljunk mint 200éve.
Tetszikérteni? -
2-More
tag
válasz
blueboi69 #158947 üzenetére
De ezt amúgy honnan tudjuk, hogy párszáz éve JOBB volt a szalonna, meg a kenyér, meg a búza? Én ezen vagyok fennakadva (folyamatosan), hogy NEM ettél "régi" kenyeret meg szalonnát, meg többi stb. A másik, hogy azért nem érdemes nagyon makettkodni, hogy hányszáz év, mert a modern kor előtt, értsd gépesítés, antibiotikum, műtrágya, élelmiszeribiztonság, társai, igazából szinte mindegy hogy 150-200-300 éves távlaton nézed, mit ettek vagy mit nem ettek, mert drasztikus változások nem voltak. Azt ették, ami volt, a mindentbele levest meg a hammbefőttet, és amikor nem volt mit enni, akkor meg éheztek, amikor meg sokáig nem volt, akkor meg éhenhaltak.
-
2-More
tag
válasz
Jahno #159009 üzenetére
Annyi értelme van ilyet asztali vasnak befogni, hogy semennyi. Van vagy 8-9 éve is már, hogy vettem kicsipénzér már akkor is lefingott D20as Lenovot, ugrott bele két 6 magos Xeon, így adta ki a 12-t, HT-vel a 24 magot. Sejted, kb semmi nem hajtott ki már ennyit sem. Kb tavaly nyáron építettem a Godzillát, amiben van 2x8 magos Xeon, és azóta rágom a gitett, kapjon e aliről valami v4 Xeonokat valahol a 10-12 mag/minnél magasabb órajel szinten, meg van benne 128GB ram, meg raktam bele tesztre 4x1070 GTXet SLI-ben. Rendes WS lap, azaz minden socket, amiben VGA volt, az 16x natív, a 4. kártya konkrétan már csökkentette a framerate-et, egyszerűen nem bírja kihajtani.
Ilyen szarok akkor jók, ha olcsón (ingyen) leesik valami levedlett céges SV vagy WS lap, ram, cpu, sallang, de max recsizni jó, gyakorlati értelme konvergál a nullához, cserébe brutál hosszú a bootidő, hisztis az asztali OSekre, eleve asztali OS maghatáros, ramhatáros, ki se fogja pörgetni a vasat rendesen, és hétköznapi feladatokban egy korrekt i7/ryzen7 konfig feltörli vele a padlót negyede fogysztás meg zaj melett, mert azért azt se felejtsük, két ilyen Epyc azért elkéri a delejt, ennek a uni változatai berregnek nálunk, a 32 magos Threadripper vas úgy felnyalja a 300+ wattot csúcsteherben, mint a picsa, úgy, hogy valami eke 710 Gayforce van benne, és más semmi. -
npera
addikt
Óóó, izgalom! A szemközti házsor alá nyomják be a "zoknit" a csatornába. Lassan a mi "sorunk" is kezdődik....
Tegnap jót grilleztem, lett borda, kolbász, pecsenye és rösti.
-
Jahno
veterán
És akkor hülye haverom kitalálta, hogy van egy ilyen cucca televerve memóriával és mindennel, tegyek rá Win11-et irodai/játszós gépnek: [link]
Délután megpróbálom, aztán lehet 5 perc után fel is adom.
-
-szabi-
addikt
válasz
qnadam #159006 üzenetére
Utoljára mikor közel veszteségmentes kodekkel foglalkoztam az még mjpeg volt.
Nem mondod eszembe sem jut, mivel csak néhány 20mp-es jelenetet érint a dolog kimenteni prores, dnxhd vagy cineform formátumba.
Rá is kellett keresnem mik is ezek, tényleg lemaradtam az mjpeg-nél.
Azt látom prores-ből 6, míg dnxhd-ből 5 lehetőség van.
A bemenet 4:2:0, 10bit így ezt az összes prores megugorja míg dnxhd-ből csak kettő.
Elvileg hevc is tud veszteségmentes videót de "--lossless" vagy "-lossless=1" paraméter hozzáadásával sem tudtam rávenni, hogy azt csinálja.
Ugyanazt a jeleneten futtatva a kódolási sebességek:
DNxHR HQX, 14.2fps
DNxHR 444, 8.2fps
CineForm, 7.5fps
ProRes 4444XQ, 5.9fps
ProRes HQ, 4.3fps
hevc, 2.0fps
Érdekesség DNxHR 444 színe szemmel láthatóan más, mint a többié, persze lehet csak mpc-hc viccel meg.
Néhányuk akkora bitrátával készült, hogy nem megy a folyamatos lejátszás.
A stabilizálást visszavettem 30%-ra, így azért marad mozgásérzet.
Köszi a tippet. -
válasz
-szabi- #158970 üzenetére
a shotcutot nem ismerem. gyroflow-val azt is lehet csinálni, hogy exportálsz egy prores vagy dnxhr fájlt, ami nem veszteségmentes, de nem fogsz különbséget látni
és azzal folytatod a szerkesztést.
ha 150 mbps videó ment fel, akkor valóban nem rajtad múlt, hanem a yt vágta agyon a füvet, ezzel nem igazán tudsz mit csinálni.
-
-szabi-
addikt
válasz
Jahno #158972 üzenetére
#158986 eattila
Hat évig használtam az előző kamerám egy olcsó mijia 4k.
Évek óta szerettem volna egy jobbat de mivel ritkán használtam, nagyon nehezen szántam rá magam, hogy annyit költsek rá.
Végül action 5 megjelenésekor a 4-st, olcsóbban kezdték árulni, akkor szántam rá magam egy black friday alkalmával.#158973 -igu-
Az albérlet körül jó minőségű, karbantartott utak vannak.
Tavasszal bringát hazavittem a kocsival, elsőre nagyon szokatlan volt.
Főleg mikor régebben ismert csapások mára eltűntek vagy épp a korábbi földutat beszántották.
Új hozzászólás Aktív témák
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- PlayStation 4
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Nintendo Switch 2
- Autós topik
- BestBuy ruhás topik
- Kerékpársportok
- Medence topik
- Szombathely és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- ThinkPad T14 Gen4 14" FHD+ IPS érintő Ryzen 5 PRO 7540U 16GB 256GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- 16GB-os SODIMM (notebook) DDR4 RAM bazár - nézz be, lesz, ami kell neked!
- HP 15-af105nh laptop (15,6FHD/AmdQuad/4GB/128SSD/Magyar) - Akku X
- JOYOR S5 Pro 10" Elektromos Roller 26Ah Akkumulátorral Moddolt!
- XPS 13 9310 13.4" FHD+ IPS i7-1185G7 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged