-
Fototrend
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabitoo88
tag
senki nem tud ezzel kapcsolatban semmit sem?!

-
gabitoo88
tag
Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy PMDG 737 alá kellene valami GPS program amivel tudom nézni éppen merre járok mert kicsit unalmas mindig ALT+TAB-al servinfo-t nézegetni!
-
Cypresss
senior tag
válasz
Geryson
#4563
üzenetére
Szia Gery,
Nagyon szépek a képek. Gratula az új monitorhoz!!!! A márkáját lehet tudni?
Én jelenleg ilyen (vizuális)konfigon tesztelek. Nem dicsekvésből mutatom meg, hanem mert büszke vagyok rá, sok pénzem és munkám van benne. Hátha ti is kedvet kaptok egy hasonló összeállításhoz.
Majd rakok fel nappali képet is, most nem volt kedvem kapcsolgatni. Egyébként is rettentő tehetségtelen fotós vagyok.
-
Geryson
addikt
Routefinder mindig akkor számol a legjobban, hogy a magasságban nagy játékteret hagysz neki! Amikor én interkontinentális utakat repülök, akkor pl. egészen FL300 és FL400 (vagy FL310 és FL410) közé állítom a határokat és akkor ezzel már lesz útvonal is. Amúgy ezt pont ő is javasolja az apróbetüsben!
Szóval nagy játéktér és már lesz is útvonal! -
fatal`
titán
Tudom, hogy elég idióta kérdés, de:
Próbáltam utat tervezni LHBP-EDDK a RouteFinderrel SID-STAR-ral, de nem tud a magasság miatt. Ha jól látom az utolsó intersection vagy airway FL160 felett nem használható. Ilyenkor mit kéne tenni? Hagyni hogy az ATC vektoráljon, vagy annál a pontnál / légifolyosón már olyan alacsonyan repülni?
Valóságban vajon merre mennek a gépek innen Kölnbe?
-
fatal`
titán
-
v!ct0y
veterán
Hogy a fenébe kell hozzáadni scenery-t (Amsterdam) ?
Hiába nyomok rá az ok-ra állandóan csak megnyitja. -
Gizmo94
veterán
-
Gizmo94
veterán
válasz
Geryson
#4563
üzenetére
Nem semmi cucc.
Ha én egy ilyet összehoznék ide, szerintem kiciánoznának vele együtt, vagy a kutya rágná szét..
De nagyon komoly, biztosan élmény vele a repülés.Korcsii: Jóvanna, viccvot.
Ja és aképek nagyon jók lettek, szép repülés volt, jó lehetett végignyomni. Grat! 
-
Brucehun
aktív tag
Egy kérdés az FS98-hoz van grafikai tuning?
-
boeing
őstag
Pmdg 747-esemnél nem müszik a LNAV gombocska,FMC minden oké.Tipp?
-
Korcsii
őstag
ugyan... idő szűkében szálltam én már fel toronynézetből is

amúgy jah, ez a legjobb megoldás... először lerepülöd simán, akár videózás nélkül, aztán visszajátszod akárhányszor akarod, és akkor lehet össze-vissza videózni, többször próbálkozni, ha elsőre nem is sikerül jól a felvétel... -
gabitoo88
tag
Srácok FS9-ben repülést hogy lehet felvenni?Hogy nézhető is legyen mondjuk Windows Media Playerrel
-
Korcsii
őstag
nah szóval Geryson és Korcsii gondolt egyet, és elment Vancouverbe - ahol jelenleg is tart az olimpia - sok nézővel és rakománnyal a fedélzetükön (Geryson saját elmondása szerint repülőgép-alkatrészeket szállított, mert a BAV-osok nem bíznak meg bennem
)...CLX369: ELLX-CYVR
DIK UN852 SPY UL7 LIRKI 6510N 6820N 7130N 7340N 7460N DAPAK NCAJ YZF J526 YQU J528 YWL T201 ELIDI KEINN7
4400nm - 9:41
BAW85K: EGLL-CYVR
BPK UN601 STN UN610 RATSU 6820N 7130N 7340N 7460N DAPAK NCAJ YZF J526 YQU J528 YWL T201 ELIDI KEINN7
4225nm - 9:32Képek (sok a nem fullscreen, mert félek váltani a két nézet között - fagyások):
6820N - az első közös waypoint (kb 2 óra repülés után)
Grönland - az első pillantás...
Grönland - ...ra szerelem
Grönland - aminek a látványával nem tudtam betelni
Grönland - enyhén naplementében (soha nem ment le teljesen)
Kanadai hegyek - amik tényleg szépek
Hegyek és Csendes-óceán - már süllyedés közben
Vancouver - reptér, ráfordulás a hosszúfalra
Parallel approach - csak sikerült összehozni
On the ground - megjöttünk, és a gép is egyben van
ui: nagyon jó volt, végre lerepülhettem azt az utat, amit már vagy egy hónapja (át)tervezgettem
nomeg touchdown rate: -94 fpm 
ma is érdemes volt felkelni, de most jó8 all

(#4562) Gizmo94: hagyjál
igen, amikor kérdezted, már ki volt kapcsolva 
(#4563) Geryson: a két kép kicsit ellentmond egymásnak
de amúgy faxa, nem csak a monitor, hanem a többi is 
-
Gizmo94
veterán
válasz
Korcsii
#4555
üzenetére
Én sem próbáltam ki,úgy nyilvánítottam véleményt.
Nem is akarom kipróbálni a továbbiakban sem, mert egyszerűen nem tetszik úgy ahogy van.
Ezért meg is akadtam a látvány minősítésénél ami szerintem ronda. Persze ettől függetlenül lehet,hogy remek gép, de én inkább kihagyom. -
v!ct0y
veterán
Próbálta már valaki az Airbus A300 ast az aerosoftól?
Még csak képeket láttam róla. Egy valami feltűnt, hogy nincs botkormánya se joystick-ja
Most vagy én vagyok a hülye vagy csak valami félresikerüét képeket raktak fel

-
Cypresss
senior tag
Szia,
Villognak nálam is rettentően. A terrain radius jó ötlet, megnézem és neked is köszönöm!
Közben annyit még elárulok, hogy az NGX FS9-ben nem kevesebb mint 30 százalékos
FPS csökkenést eredményezett. Viszont rettenetesen szép repülés közben
, még egy picit darabos ugyan a mozgása (ez gondolom a - még jelenleg - zéró optimalizálásnak és az FS9 elavult repülési modelljének köszönhető). Persze az is lehet, hogy én rontottam el valamit, mert egyelőre nincs önkicsomagolás és install, mindent kézzel kellett pakolgatnom. Szerintem kb egy-másfél hónap és egész használható lesz FS9 alatt is a gép, bár az FPS csökkenéssel nem tudom mit csinálnak, igaz nem is az én feldatom megoldani.Sziasztok!
-
Cypresss
senior tag
Szia,
Köszönöm, de ez nem az amit én keresek. Közben rájöttem, hogy nem lehet a fényerőt állítani, pontosabban van egy fizetős kiegészítő, ami többféle lámpát (xenon, hanyományos, többféle strobe) kínál. De ez annyira, nem fontos. Azért nagyon köszönöm, hogy időt szakítottál rám.
-
fatal`
titán
válasz
Cypresss
#4544
üzenetére
Az egyeshez sajnos nincs megoldás. Extended terrain textures pipáld be a beállításoknál, a terrain radiust lehet még állítani a cfgben, illetve 16xAF és esetleg (ha nem villognak az épületek, sajnos nálam igen) akkor a mipmapot húzd fel maxra. Mást nem lehet tenni. A sebesség az ilyen. A távoli low detailre pl. vízre nem tudsz mit tenni az olyan marad. Én cfgből a minimum alá húztam a látótávolságot (azt hiszem 55000 méterre), akkor a legtávolabbi víz is szép, és szerintem így reálisabb, a valóságban sem hinném, hogy ellátni 100+ km-re.
Más: Menorca X released (FSX and FS2004)
-
Korcsii
őstag
jah, csak itt egyik érték sem a fényességük... mondjuk egy delete all lehet megteszi a kívánt hatást
én elsőre az Effects mappában található fáhlok módosítására gondoltam (FSX-em van csak, de gondolom hasonló), viszont nem találtam bennük ilyesmire utaló beállításokat...1. defrag? esetleg FIBER_FRAME_TIME_FRACTION-an való játszogatás...
-
boeing
őstag
válasz
Cypresss
#4544
üzenetére
Hát a landing fényeket lehet szerkeszteni a aircraft cfg.megnyitásával.
[LIGHTS]
//Types: 1=beacon, 2=strobe, 3=navigation, 4=cockpit, 5=landing
light.0 = 3, -25.00, -58.20, 3.90, fx_shockwave_navred ,
light.1 = 3, -25.00, 58.20, 3.90, fx_shockwave_navgre ,
light.2 = 2, -71.52, 0.00, 5.92, fx_shockwave_strobe_l_nl ,
light.3 = 2, -25.20, -58.20, 4.20, fx_shockwave_strobe_l_2 ,
light.4 = 2, -25.20, 58.20, 4.20, fx_shockwave_strobe_l_3 ,
light.5 = 2, -7.55, 0.00, -5.50, fx_shockwave_beaconb ,
light.6 = 1, 2.00, 0.00, 8.70, fx_shockwave_beaconh ,
light.7 = 4, 47.60, 0.00, 3.00, fx_shockwave_vclight_l ,
light.8 = 3, -29.50, -56.60, 3.70, fx_shockwave_navwhi_l_nl ,
light.9 = 3, -29.50, 56.60, 3.70, fx_shockwave_navwhi_l_nl , -
Cypresss
senior tag
Sziasztok,
Egy kis segítséget kérnék. A béta teszt miatt vissza kellett raknom az FS9-et és két dolgot szeretnék módosítani, mert nagyon zavar, viszont olyan régen használtam már FS2004-et, hogy néhány dologra nem emléxem.
1. repülés közben a textúrák csak elnagyoltan jelennek meg és ahogy közelítek egyszer csak betöltődnek a mesh textúrái, vízek, stb. Tű élesen és szépen, de nekem ez lassú. Nem lehetne valahogy felgyorsítani-lerövidíteni, ezt a betöltési időt, és azt elérni hogy picit távolabbról is élesnek tűnjön minden? Az fs9 konfig fájlban márt átírtam a textúra sávszélességet 40-ről 400-ra, de érdemleges változást nem értem el. Mit javasoltok, mit próbáljak ki? A konfigom elég erős, nem hinném, hogy ez a gond.
2. Tudtok olyan módszert, varázslatot, ráolvasást
, amivel a landoló fények erejét lehet csökkenteni fs9-ben. Ki kell próbálnom néhány tesztet, ehhez kellene, de már nem tudom hogyan kell. Igazából abban sem vagyok biztos, hogy FS9-ben lehet ilyet, mert egyszer már kínlódtunk vele elég sokat és ha jól emlékszem nem lehetett a fényerőbe belenyúlni.Előre is köszönöm, ha lesz válasz, de ha nem az sem baj. Elivleg tudni fogom a megoldást jövő héten, csak az amerikai kolléga, keddnél előbb nem lesz gépközelben én viszont tesztelnék a hétvégén.
Sziasztok!
-
Bundee69
tag
Az AOA (Angle Of Attack) indított egy oktatófilm sorozatot Aviator 90. 90 nap 45 lecke . Minden második nap töltenek fel az oldalukra valami oktató filmet. Angolul tudók előnyben: [link]
PMDG nemrég adta ki a 747-400X-8i gépét, de már meg is jelentetett egy service packot hozzá. Akinek megvan az szedheti: [link]
-
boeing
őstag
Egy nagyon jó videó raktam fel,király ahogy a leteszi a gépet.
[link] -
Cypresss
senior tag
válasz
Gizmo94
#4438
üzenetére
A liveryk továbbra is ingyenesek lesznek. E tekintetben nem lesz negatív irányú változás.
A várható hivatalos PMDG festésekről:
Singapore Airlines Star Alliance
JAL
JAL Oneworld
JAL Cargo
JAL Cargo Bare Metal
Air Force One
Air New Zealand
Thai Airways International Star Alliance
Malaysia Airlines
Emirates Skycargo
World Airways CargoEz a lista Pete-től van, Ő a designer. Amint látható, Polar Air Cargo továbbra sincs....

De azért így is elég gazdag lesz a választék. -
Gizmo94
veterán
Nincs mit, szívesen. Nem tudtam,hogy kell a PMDG mellé, amúgy beraktam volna. Nekem is megtetszett, már repültem vele egy jó ideje, jópofa, csak apró.
Boeing: Igen, ritkaság, jól megcsinálták, csak sajnos már leálltak vele, nem fejlesztik és nem könnyű betömködni FSX alá.
-
Gizmo94
veterán
Mostmé?

Nem szégyen ez ,hogy bádogegér
, Tessék Tinmouse Projekt név alatt B737-est készített egy csapat, nem is rossz amúgy. .. 
Persze,hogy jók az FS9 alapgépei is VFR-re, sőt, végülis egy szinten mindkét FS alapgépei jók végszükség esetén IFR-re is.. Csak no FMC, meg khm, na.

-
Gizmo94
veterán
Ezt valahogy sejtettem, mivel tudom,hogy csak bádogegerekkel repkedsz..

Amúgy az FSX alap gépei nem is annyira szarok kezdésnek, egészen jól bele lehet jönni velük a repülésbe. Legalábbis,hogy kezelni tudjon egy jetet, megtanulja hogyan reagál a gép, takeoff-landing gyakorlásra,stb teljesen jók. VFR-re meg mindegyik kisgépe jó, ha nem fontos a részletes textúra. Gondolom,hogy aki most indul neki, nem egy LHBP-KJFK-val fog kezdeni.. Még a küldetések sem rosszak, mire nagyjából végigrecsegi valaki azért már megtanulja a fő dolgokat. Csak az engine lenne normális..

-
Gizmo94
veterán
A 737NG-nél így van de a a 747-esnél nincs így. Ott két modell van, vagy passenger, vagy cargo, ezeken belül a tetszőleges mennyiségű livery. Mindkét 747 modell VC-os, véletlenül sem tudsz választani az aircraft change menüben különféle panellel ellátott modellek között.
-
Geryson
addikt
válasz
Gizmo94
#4508
üzenetére
Oksa megnézem, köszi. Csodálkoztam én is, hogy csak nem lehet az, hogy a cargonak nincs VC-je.
Amúgy nagyon pazar a 32" monitor, kicsit furcsa, hogy minden műszer akkora mint a fejem, de majd csak megszokom. Holnap reggel hazajövök ELLX-re és közben tanulmányozom a kütyüket, utána meg a VC-t.
-
Gizmo94
veterán
válasz
Geryson
#4507
üzenetére
Akkor csak abból esett ki, ami a kisebb baj. A cargonak is kell lennie VC-nak akkor csak abból esett ki. Hasonlítsd össze a két panel mappát, ha kell írd felül a passengerével a cargot. Ha helyrejött, nyertél.
Ha nem, akkor nyisd meg mindkét verzió aircraft.cfg-jét és a passenger aircraft.cfg-jéből másold át ami a másikból esetleg hiányzik a VC bejegyzésben..
A zoom pedig a kötőjel

PS.: megnéztem, kell lennie az aircraft mappán belül a PMDG 400 és 400F mappában egyaránt panel és panel.vc mappának is.. Esetedben a cargoé valamitől sérült. Term. mindkettőt felül kell írnod a cargonál a passengerével . Utána ha ettől nem tért észre, az aircraft.cfg átnézése kicsit időigényesebb, de a vége siker lesz, ha az egyik modellben megvan a VC. A PMDG is lego akárcsak az egész FSX.
-
Geryson
addikt
válasz
Gizmo94
#4506
üzenetére
Időközben rá kellett jönnöm, hogy az utasverziónak VAN!
Itt ülök benne és próbálok rájönni, hogy melyik gomb a zoom, mert ide-oda mozogni már tudok, meg ha kint vagyok akkor megy a "chase distance", de bent a fülkében nem megy a zoom. Mondjuk a hajamra kenhetem, merthogy én csak cargot repülök és ott kellene a virtual. 
-
Gizmo94
veterán
válasz
Geryson
#4503
üzenetére
Sehogysem lehet PMDG-nél a VC-ot be és kikapcsolni, ezért nem ír róla semmit a manual.
Ha így tesz ahogy írod, akkor elszálltak a VC textúrái sajna, újra kell raknod az egész retek gépet, csak úgy lesz jó...PS.: én se tudok úgy leírni épkézláb módon három sort,hogy ne kellene szerkeszteni. Bravo.

-
Korcsii
őstag
válasz
Geryson
#4503
üzenetére
közben nekem is közbejött egy kis technikai problémám, így én sem repültem... de az a legkevesebb, hogy a te becsatlakozásodat is megtervezzem... EGLL és ELLX nincs olyan messze egymástól, szóval az út nagy része lehetne közös... igaz még nem jártam Luxemburgban, de egy STAR-t csak találok ÉNy-ra
amúgy én se NAT-oltam volna, valahol Grönland felett vezetett volna az utam... 7060N a teteje, arra pedig NAT ritkán jár 
amúgy csak most lőn világosság... eddig a routerfinder nevet nem azonosítottam ezzel az oldallal a korábbi üzenetek során
útkereső, úgy voltam vele, az meg ezeregy lehet
ez nem az én napom...(és sry, LAM STAR, nem SID, kicsúsztam még a 15 perces szerkesztési limitből is)

-
Geryson
addikt
Továbbra sincs senkinek ötlete, hogy hogyan lehet a PMDG 747-en bekapcsolni a virtual cockpitot?
Egyszerűen nem értem, beállított gombja nincs, ha meg odaváltok, akkor nézek ki a gépből műszerfal nélkül, azaz be sem töltötte. Nézem a manualt, semmit nem ír csak azt, hogy 1200 mozgó alkatrész van. Tök jó... 
hunfatal: A Routefinderre pont írtam, hogy most (megint) nem megy a NAT-os útvonaltervezés, legalábbis délután nem ment. Szombaton ezért nem mentem Korcsiival CYVR-re vinni egy kis olimpiai cumót...

-
Korcsii
őstag
válasz
gabitoo88
#4499
üzenetére
nah ezért írtam, hogy nem szentírás... holnap pont a Delta volt Európai szakasza tűnik a nyerőnek, ha a szélelőrejelzést nézzük... bár egy kicsit annak is átírtam az útvonalát UK felett...
NAT D: FEB 16/1130Z TO FEB 16/1900Z
DOGAL 54/20 54/30 53/40 52/50 CRONO DOTTYszóval ha összegezzük (új EU + NAT):
GILEP UY50 ABETI UL610 BATTY UL608 DENUT UL610 LAM UL179 CPT UL9 KENET UN14 BAKUR UN546 DEVOL UN544 DOGAL 5420N 5430N 5340N 5250N DOTTY N162B TOPPS J581 ENE
kicsit hosszabb, mint a mai, de nem számottevő.. a szelek többet számítanak időben, mint papíron az a +12 nm...
ui: LAM után nézz le (és/vagy balra)... lesz forgalom (EGLL SID)

good luck

-
Korcsii
őstag
szép kis V betűt rajzol

az az igazság, hogy eddig nem is figyeltem, hogy ezen az oldalon is van NAT opció... viszont hiába kapcsolom be (RNAV-ot is), nem NAT-on keresztül tervezi az utat, hanem lemegy majdnem az egyenlítőig, majd vissza... szóval másfélszer olyan hosszú út lesz így belőle (6693 nm)... légi utántöltés?!
amúgy kontinensen belüli tervezésre nekem is ez volt az egyik kedvencem (most már nem igazán használom, mert egyrészt a rövid utakhoz megkapjuk, másrészt szeretem a saját tervezésű utamat repülni - nincs kit szidni, ha valami borzasztó szelet kapok, vagy hülyén megy az útvonal)
Új hozzászólás Aktív témák
- Diablo IV
- Horgász topik
- Amit látnod kell 80’ – 90’ évek, egész estét betöltő mozi filmjei.
- Ezt nézed TikTokon és YouTube-on a telefonodon
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Battlefield 6
- Milyen okostelefont vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- További aktív témák...
- Inno3D GeForce RTX 4070 Ti X3 12G - Karácsonyi akcióban!
- Redragon Kumara K552 RGB Brown Switch magyar billentyűzet
- Lenovo Thinkpad P1 Gen 6 - i9-13980HX, 32GB, 2TB SSD, 16" WQUXGA (3840 2400), RTX 4090
- 15.gen! Intel Core Ultra 9 285K +16-32GB DDR5 RAM +hűtött VRM-es Z890 lap! GAR/SZÁMLA (a Te nevedre)
- OP AudioCodes C450HD Ip Phones - Szines kijelzős - Teams/ Zoom telefon - Új dobozos
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Lenovo ThinkPad T14 Gen1 Ryzen5 4650U Refurbished - Garancia
- Dell Latitude 5400 14" FHD IPS, i7 8665U, 8-16GB RAM, SSD, jó akku, számla, 6 hó gar
- Új! AKRacing Premium Master gamer szék
- Sony TA-F830ES erősítő + Sony ST-S730ES rádió tuner
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
FMC nem használsz?




Nem is csoda, Off seatbelt signalnál mindenki bekapcsolva ücsörgött,mint az uborkák.. Biztosan ezért nem volt 100%-os a hangulat..
Ja és aképek nagyon jók lettek, szép repülés volt, jó lehetett végignyomni. Grat!


FPS csökkenést eredményezett. Viszont rettenetesen szép repülés közben




