-
Fototrend
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
$p@rr0w
őstag
Igen, egy bimetális szál felmelegszik ami a mechanikát működésbe hozva blokkolja egy műanyag zárnyelvvel a másik műanyagot ami beleakad az ajtó zárjába. MIkor kihűl a szál akkor vissza kellene engednie a relének a blokkoló műanyaggal együtt de nem enged vissza. Mivel lezár én úgy értelmezem hogy a felmelegítés, tehát az elektronika rendben kell legyen, visszahűlni meg ugye magától a környezettől kell azonban az ajtó mégsem nyílik tehát valahol a mechanika elakad ha jól értelmezem.
A tervem az hogy a relét magában visszakötöm az áramkörbe megindítom a lezárást majd kiengedést és megnézem hogy viselkedik. És a csavart ami feszíti a rugót rajta aszerint állítgatom aztán figyelem mit reagál.Ha viszont a relé tegyük fel jó, akkor maga a műanyag mechanika nem tudom hogy akadhat meg.
A rugó rendben visszalöki a helyére a zárnyelvet, csak arra tudok gondolni hogy a reléből kijövő műanyag zárnyelv és az ajtót tartó műanyag sok dörgölőzéstől valahogy az évek alatt összekopott és összeakadva maradnak.Kinőhetnétek már abból, hogy leírogatjátok miből nőttetek ki.
-
-
tordaitibi
veterán
"Tényleg van ilyen konstrukció, vagyis egy hirtelen cellazárlatossá vált akku csere csak egy jól felszerelt javító műhelyben lehetséges ? "
Fiat stilo hengerfejtömítés csere, akku leköt természetesen.
Munka kész, autó nem indítható, Fiat márkaszervizt felhív, válasz:
Hozzák be trélerrel mert az akkufesz megszűnését a komputer lopási kísérletnek, a riasztó kiiktatásának veszi.
A motorvezérlőt, a chassis komputert és a beépített rádiót is CSAK a Fiat szerviz tudta működésre bírni, 5 percig csak a kódokat adták be a rendszerbe.Daewoo, valami újabb, de annyira nem volt intelligens hogy lekapcsolja a szivargyújtóba bedugva hagyott hűtődobozt, akku totál lemerült, feltöltés után a szitu ugyanaz mint fennt.
Mercedes A osztály, a segédakku (ami egy 2 óra alatt megbontható helyen, a kormányoszlop mögött besüllyesztve a tűzfalba, feladata a start-stop elektronika és a motor akár percenként 3-5x indítása dugóba, mostfigyelj, a kapacitása nincs 30Ah!!!) tönkrement 1 év alatt, az autó indíthatatlan, mivel automata váltós ezért vontathatatlan, behúzhatatlan, bebikázhatatlan, itt ha nincs Mercedes assistance és ingyenes garancia, ez kb. 6 számjegyű forintba fájt volna, 300 körül.
Skoda, a jobbik fajta de még nem is a SuperB kivitel, a kulcstartó olyan szerencsétlenül esett le hogy a kulcsba eltört az immobiliser chip, a pótkulcs 1500 kilométerrre (külföldi út), a pótlás a helyi márkaképviseletnél nem volt kivitelezhető mert nem elég hogy a forgalmi szerinti tulajdonosé. a barátomé az autó, kell az adásvételi, ha új kocsi akkor a vásárlási számla, minden papír, egy vonalkódos papír amit az autóhoz adnak stb.stb. Ez külföldön kivitelezhetetlen volt, pótkulccsal ki, autó indul, hazatérés után a felsorolt okmányok bemutatása után a márkaszerviz 16 nap után(!), 47ezer Ft kifizetése után szállította a pótkulcsot.
Nem olyan egyszerű autózni.
-
tordaitibi
veterán
Sokat nem tudsz tenni, lassan már a kenyérpirító is pinkódra kezd el bebootolni, majd kéri a pirítási igényt hexa kódba (enyhe, félbarna, sült, koksz ), ezt az okostelefonodról tudod neki megadni, és mindezek után megméri a szelet súlyát, nedvességtartalmát, kikalkulálja az időt, egy .txt logfájlba lementi az adatokat és a végén a sikeres pirítás tényét, időbélyeggel ellátva és ezt feltölti a gyártó oldalára. Hogy finomítani lehessen az algoritmuson. Valamint azonnal kommunikál az intelligens kenyértartóval és figyelmeztet ha fogy a kenyér. A kenyértartó online kapcsolatban van a sarki kisbolt számítógépével és leadja a rendelést, mire bemész a boltba másnap a meló után már ott a kiló kenyered, és a tranzakció lebonyolítva a bankod és a kisbolt között.
Ezzel a módszerrel Te is vissza tudod keresni az eddigi pirítások számát, az energiafogyasztást, a kenyérfogyást, statisztikát készíthetsz heti-havi felbontásba stb.Amúgy nem rosszak ezek a megoldások az autós vonalon amatőr tolvajok ellen, a profik meg amúgy is ellopnak bármit, azok ellen nincs védelem. Ilyen hibák pedig szinte mérhetetlenül kis %-ban fordulnak elő a hétköznapokba.
-
-
-
tordaitibi
veterán
Oké, legyen mágneses, de akkor se jó sehogy, a tape-phono-tuner választókapcsolóba nem futhat be sehogyan közvetlenül az MM hangszedő jele, az stabilan a phono-preamplifierbe megy, és az előerősítőből jön a pár 100mV jel már.
Ezért nem értem a kollégát.
Hacsak nem közvetlenül a hangszedőről jövő árnyékolt vezetéket támadta meg a nyákon.
Örülhetett a 2-5mV kimenetű tekercs a vonali vagy fejhallgatós meghajtásnak akkor, zizeghetett a tű rendesen. Lehet bakelitet vágni.[ Szerkesztve ]
-
kjani18
őstag
csabyka666, Vladi
Köszi az ötleteket! Mechanikusan nem tudtam leszedni, benyúltam a proci kupakja és a hűtő közé, de a kupak deformálódik el.
Izo-propil alkohol, WD 40, szilikon spray van itthon, ezekkel kezdem áztatni.Olvasd el, benne van a megbízhatóságom is! https://logout.hu/bejegyzes/kjani18/uzletszabalyzatom.html
-
csabyka666
addikt
Ja akkor ez azért ekkora böcek. Teszek egy próbát.
A lényeg, hogy oka van, miért ekkora, nem csak azért csinálták ilyenre, mert nem tudtak más fajtát gyártani.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
Köszi a választ! Stabilizált tápokkal találkozok általában, azért volt furcsa, de itt akkor az elektronika elviseli, amihez készítették.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
mzso
veterán
"A leggagyibb sem szokott vibrálni"
Ezt bizton állíthatom, hogy téves. Még a márkásabbakra (Pl. Osram) is szoktak panaszkodni a LED-es topicban, hogy vibrál 100 (vagy 50) Hz-en. Ez sem hibás, csak szokás szerint csesztek belerakni pufferkondit, vagy haszontalanul kicsit raktak.[ Szerkesztve ]
-
mzso
veterán
Kisebb teljesítményűt is? A 2-8W-osokkal szokott lenni a baj. Pedig simán meg lehet oldani, van egy ugyanekkora 3W-os dimmelhető 2200K-es, ez meg a legkevésbé sem vibrál. Ráadásul ez LED szálas amiben jóval kevesebb hely van.
-
terapeuta007
aktív tag
Nagyjabol arrol van szo hogy nem igazan artalmas az elektrosztatikus mezo. Foleg nem ami otthon van. Foleg nem torpefesz AC a wireless toltesnel.
Magneses mezo okozhat leukemiat. De azt se otthon kapsz.The EF strength, which measures about 0.1–0.3 kV/m at ground level, depends on the electric charges in the air, the season and the weather [1]. Higher levels of EF up to 500 kV/m are measured at the body from static charge on clothing [2]. Typical technical devices generating static EF are direct current (DC) transmission lines, cathode ray tube displays, trams and urban railways. High-voltage direct current (HVDC) transmission lines produce static EF up to 35 kV/m (±600 kV HVDC transmission line) [3], DC motors in railway systems generate up to 0.3 kV/m inside the train, and between 10–20 kV/m at a distance of 30 cm from cathode ray tube displays [4].
[ Szerkesztve ]
Jimi Hendrix-Purple Haze
-
Czimby
addikt
Köszi!
Sajnos ezen már nem tudok módosítani, eszetlenül beragasztottam olvadékkal a készülékbe...
Arra gondoltam teszek egy nyomógombot egyik kábelére és csak akkor működik a kijelző ha megnyomom, így nem zavar be.
A 3vezetékes megoldással az a probléma, hogy csak külső táplálás esetén működne.
Most már csak valami kis méretű nyomógomb kellene, sajnos ilyen 12mm körülieket látok mindenhol.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
-
PitLee
őstag
Tippre az lehet a 75 ohm-os antenna csatlakozó.
Amúgy mi a különbség vagy miért is van 300ohm-os és 75ohm-os csatlakozó egy rádión?
A 75 a közeli adóhoz, erős jelhez egy kisebb a 300 egy távolihoz , gyenge jelhez, nagyobb antenna ?Régen a nagyszüleimnél a ház és a körtefa között volt egy rézdrót 4 ilyen porcelánnal, mint antenna, arra nem emlékszem erre hogyan volt kötve a bejövő, csak egy ér jött volna be a házba ?
-
PHM
addikt
De. A kimenet 3 fázisú, csak a tápja 1 fázis.
Ilyen esetben a 400/230V-os motort deltában kell bekötni.
Márpedig a motor olyan kell, hogy legyen, hiszen 230V-ról
működtették üzemi kondi segítségével.(#68295) GZoli7: A kimenet 3 fázisú, mint a frekfenciaváltók zöménél.
Ma olyan bizonytalan vagyok... Vagy mégsem?
-
-
-
hzsolee
őstag
Köszönöm. Ez egy komplett cucc, 2 vágható ledsor csatival, meg egy panel + , - , on/off, adj vezetékekel. Külső táppal próbáltam, tök jó, de jó lenne beleaplikálni. A leírásban 9-30 voltot írnak tápnak, én 12-vel teszteltem. A vezérlő két szálat is megtaláltam, csak ez a fránya 34V Azt már nem tudom hány led van egy soron, nem ma csináltam. Van rakat step down panelem, több mint 1W-os ellenállásom Vagy mekkora ellenállás kellene a panel elé? (Mármint a led driverhez)
A feleségem szerint 2 hibám van. Az egyik, hogy nem figyelek rá, a másikra nem emlékszem... ( . )( . ) Nagyon difficult az élet... meg schwer..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Nikon D7000 + Nikkor AF-s 18-200 VR ED G (7890 expo)
- Dell XPS 9320 13.4" FHD+ IPS i7-1260P 16GB 1TB NVMe ujjlolv IR kam., gar
- iBeLink BM-KS MAX 10,5TH KASPA bányászgép
- Lenovo ThinkStation 30 PC (Intel Xeon E5-1650 V2 12X3500Mhz, 32GB DDR3, 256GB SSD+1TB HDD, 2GB VGA)
- DELL Precision T5600 PC (2 db Xeon E5-2630 24X2800 Mhz, 64GB DDR3, Quadro K1200 4GB VGA, 256GB SSD)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs