-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Bencus88 #116894 üzenetére
A VÉDA az radaros nem lézeres, általában 20-30 méterről mér attól függően, hogy milyen szöget zár be az úttesttel (mert ugye felülről mér). Ha vízszintben mérne akkor 2-300 méter lenne a hatótávja.
Vasárnap az M0-on mértek az egyik felüljáróról, látom tényleg bekeményítettek nem csak a sajtónyilatkozatban. Ugye az elmúlt időkben belső utasítás szerint nem mérhettek autópályán felüljáróról.
mod:
gzbotii: Olcsóbb, akár egy gumicsere akár vmi szerelés ha közismert autóról van szó. Ha rétegautód van és nem egy mezei olajcsere a téma akkor viszont meg vagy lőve.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bbubby00 #116904 üzenetére
A lézeres akár 1,5 km-ről is be tud mérni (időjárás és domborzat függvénye), fénykép az megint időjárás/látási viszony függő és valóban 2-300 méterről tud csak képet készíteni. Én úsztam már meg így bírságot 2x, hogy bemérni bemért de képet nem tudott készíteni.
#nincsbennetarcsi
-
őstag
"...látom tényleg bekeményítettek..."
igen, legutóbb egy buszmegállóban, fekete Nissan SUV elé volt berejtve a trafi a 63-ason, párszáz méterre az M7 lehajtó után.. Régebben helyzetjelzővel szoktak állni az egyik kereszteződésben a szolgálati Audival, viszonylag jól belátható helyen, most azért megy a bujkálás..
"... and I hope you have a great day!"
-
Doki16
addikt
Hónap végén el kell mennem Szegedre, Dunaújvárosból. Alapvetően az 52-M5 útvonalat javasolja a maps.
A másik irány ahova nem kell matricát venni az az 53-Soltvadkert-Kiskunmajsa vonal. Szegedi embereket kérdezem, hogy melyik a jobb út oda. Kiskunmajsára mentem már és oda Soltvadkerttől kezdve katasztrófa az út. Ha Majsától is Szegedig, akkor inkább kerülők Kecskemét fele.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Johnny_vT
senior tag
Hogy halad az M1 felújítás mostanában? Van rá esély, hogy karácsonykor járható lesz? Alapból Győrnél le szoktunk jönni róla Fehérvár felé, de most lehet, hogy egyenesen Pestig kéne menni. Akkor már nem éri meg ez a kitérő, ugye?
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
őstag
válasz Johnny_vT #116909 üzenetére
Én heti szinten járok az M1-en Győr-Bp között, még tart az áttereléses felújítás (és szerintem még jó sokáig tartani is fog, csak más szakaszon), de azért élhető a dolog. Türelem persze kell, néha le kell hajtani róla baleset miatt (két hete is volt egy kis kerülőnk valahol Komáron környékén), de ezt a Google Maps / Waze jelzi. Mondjuk én már nem erőltetem a gyorsan menést, 110-120.. esetleg előzésekkor 150 körül, de ez sokáig nem tartható a forgalom miatt.
"Less but better" - Dieter Rams
-
-
pit stop
addikt
válasz Magnum_ #116889 üzenetére
VW után elég rétegmodelleket vettél, ott szerencse is kell meg jó tajékozódás (ami nálad megvolt) - de sokan nem szánják rá időt, csak a szitkozódás megy pékekről, meg hogy kívülről-messziről szép volt az autó, a fene gondolta...
Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Azért a 130 km/h pályára - véleményem szerint - nyugodtan lehetne 150, vagy 160 is akár több helyen. Ehelyett inkább az indokolatlan túl gyakori 110-100-80 és Mohács előtt még 60-ra is le kell lassítani táblától már inkább kihoz a sodromból az a marha, aki kitalálta, mint lenyugtatna, hogy nekem itt lassabban kell mennem. Azért, mert itt a két sávos pályaszakaszból, egy sávosra szűkül, kb 500 méteren át, de még mindig szélesebb, mint sima útszakaszon, ahol 90-nel lehet menni, ráadásul tükörsima frankó a betonozás. Még 1 km és lehet, hogy meg is kellene állni az autóval.
A 130 egy komolyabb autóval inkább nyűg, mint normális haladás. 151-re szoktam belőni, de sokszor ezt sem bírom ki, és ahogy észrevettem szinte más sem, akik alatt nem egy széteső csotrogány van. Tehát, nem azt mondom, hogy feljebb kellene vinni a sebességhatárt, hanem ahol belátható szakasz van, főleg nyíl egyenes részeken ott lehetne ez simán 150, vagy akár több is. Legalább teszt céljából lehetne pár ilyen szakasz, de azt is eltudom képzelni, hogy sok vezetni nem tudó, idióta odaözönlene és 220 felett nyomná akkor.
Mindegy is ez, csak egy gondolat volt és saját vélemény.
[ Szerkesztve ]
-
stickermajom
addikt
válasz ΞΔGLΞ #116915 üzenetére
Az átlag a 110-nél kapaszkodik már.. Még nagyobb lenne a különbség a büntetési határon autózók és a 110-zel szüttyögők között, ezzel szvsz nőne a balesetek száma. Amíg nem tudnak jobbra tartani, illetve nem tudják felfogni, hogy nem vágunk ki a belsőben gyorsabban jövő elé, addig szóba sem jöhet ilyesmi itthon. Egyszerűen nem érett meg rá az ország.
-
bbubby00
őstag
Itt vidéken szinte bármit megtesznek annak érdekében, hogy láthatatlanok maradjanak.
Értelemszerűen az autóink 1kivételével mindig betartom nagyjából a sebességeket.
Ugye a Mazdával nem is érdemes rohanni Meg ott a kis méret és a tetőnélküliség 100nál olyan érzést ad, mint az Insignia 160nálEladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz stickermajom #116916 üzenetére
Igazad lehet/van.
Németeknél teljesen más minden, az egész közlekedés, stílus etc...Ott nem is tartottam soha attól, hogy valami hülye bejönne a belsőbe anélkül, hogy csekkolná a tükrét. -
BigBlackDog
veterán
válasz Johnny_vT #116909 üzenetére
Van még terelés, de élhető szerintem is. 2*2 sáv ugyanúgy megvan ott is, csak 60/80 km/h korlátozással. Viszont a többi részen jobb lett a minőség is (van ahol tükörsima egyelőre, de azért van még pocsék szakasz is, de már talán nem életveszély). Ha nagy gáz van, akkor inkább az 1-esre érdemes lemenni (pl. Óbaroknál).
Mikor jöttök és ugye a Szarvassal? Kéne egy minimeet!
[ Szerkesztve ]
-
Johnny_vT
senior tag
válasz BigBlackDog #116919 üzenetére
Karácsonytól újév első néhány napjáig leszünk otthon és igen, a Szarvassal jövünk Egy full szabad napot tervezek lazításra a programok között, akkor megejthetünk egy #minitalit. Qru is érdeklődött a soröt iránt, ha többen leszünk az talán nem is olyan mini
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ΞΔGLΞ #116926 üzenetére
Hát nem, M35-ön utánam jött az elfogó autó, elsőre nem is értettem mit akarnak tőlem. GPS szerint 150-el mentem ami szerintük 149 km/h. Legalább megtudtam, hogy a Waze pontosan mér.
Amúgy itt van egy jó leírás a dologról: [Gyorshajtás, Traffipax büntetések]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Szada85
aktív tag
válasz MunezXBK #116920 üzenetére
Ez lehet attól is függ, hogy "kik" hajtanak a pályán, Frankfurt környékén (A3/A5-ös autópályákon pl.) azért egyre többször találkozni olyannal, aki bealszik, beragad a belsöbe, vagy épp behúzódik szó nélkül eléd.
A morál még így is jobb, mint otthon szerintem is, de azért létezö dolog itt is. -
-v-
addikt
válasz Szada85 #116928 üzenetére
behúzódik szó nélkül eléd
Szerintem az tök átlagos ott mindenhol, akárhányszor járok a németeknél, azt látom, aki 250-el jön az is számít rá, kijöhetnek elé, és ki is jönnek, 110-zel is, persze nem balesetet okozva, de nem kérnek elnézést, cserébe nem is felejtik kint magukat sokáig, megelőzi aztán visszamegy, a jürgen meg aki jött 250-nel szépen megvárja, nem villogja le meg megy túlzottan a seggébe, ha letakarodott visszaáll a 250-re .. szerintem a kulcs megint csak a kiszámíthatóság, jó eséllyel tudod mi fog történni.. Itthon bármi lehet, meg az ellenkezője is, na meg itt akinek audija meg bmw-je van az aztán elhiszi magáról, nehogy ám már valaki kijöjjön elé 130-cal előzni, amikor ő nyomulna a tdi-vel .. akkor is, amikor áll az M7 mert balatoni csúcsforgalom van, aztán majd egymásra találnak a kalapos pistabácsival, reggel 7-re meg már le van zárva a pálya baleset miatt.
[ Szerkesztve ]
-
Jaffa75
őstag
Pénteken ráírtam az autószőnyegesekre a 17-ben, hogy javítanak-e szőnyeget...
bevittem szombat délelőtt, meglepetésemre neki is esett a srác azonnal. A probléma az volt, hogy a koptató része el volt szakadva (gyakorlatilag a közepe hiányzott ), ránéz a srác, már mondta is azonnal, hogy ezt a Késmárk utcában készítették, ez már az x. darab (és x tart végtelenbe) ami a keze közé kerül. Azt mondta max féléves lehet a szőnyeg (én augusztusban vettem az autóval együtt, így akár igaz is lehet). Viisszafejtette a maradék koptatót, ami olyan rugalmatlan műanyagból volt, hogy nem is csodálkozom rajta hogy így széttöredezett... Felvarrt rá egy gumis tapintású darabot 2 szempillantás alatt, nem is látszott rajta hogy nem így készült...
Aztán mutatta, hogy a szőnyeg szélén van 2 Honda felirat, de mennyire gagyi, mert a ragasztás már engedi is el (valóban jött fel a széle) - ráeresztette a varrógépet mind a 2 oldalra, és szépen körbe is varrta vele - az egész mutatványért keményen egy ezrest kért el ... jóérzéssel, elégedetten távoztam!Ha legközelebb a Késmárkos szőnyegeseket ajánljátok, akkor ez majd jusson eszetekbe, hogy nem 100-as amit ők készítenek, és itt nem a szőnyeg anyaga vagy vastagsága a gyenge /ezt megállapította a srác a javításnál is/, hanem a dekorációs dolgok kidolgozási minősége, és a hozzáállás, hogy nem adom olcsón, de legalább okozzon fejfájást mivel csak rádobom valahogy...
-
gzbotii
nagyúr
Sokat nem pályáztam Németországban (1000km környékén) de ott is kijön eléd a német rendszámos SDI Caddy 90el, amikor te érkezel 140-150el, vagy rádhúz az úgyszintén német rendszámos, 30 év körüli nő a Fabia 3-al, amikor épp mellette mennél el 160+ -al.
Persze, jobb mind itt, de azért bőven kell figyelni, mert ott is megcsinálják.
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
-v-
addikt
Pesten nem is nagyok a dugók
Többi városban vajon mennyit fogyasztana egy 1.5 focus -
Szada85
aktív tag
Ezért írtam, hogy elképzelhetö, hogy pályánként más a szórás, mi legtöbbször az A3/A5 autópályákat használjuk, és ott - az én véleményem szerint - egyre kevésbé van meg ez a fajta kiszámíthatóság, amit írsz.
Ehhez hozzájárulhat persze az is, hogy az A3 Nyugat-Kelet "csatorna", amin aztán a legszínesebb nációjú mix özönlik át, az A5 pedig Észak-Dél irányba szeli át Németországot, ugyancsak nagy tranzit forgalmat generálva, de ezeken simán megvannak ugyanazon típusok, amiket Te is írtál, ugyanúgy látok sokszor messziröl villogókat, mások seggében vonatozókat is, akár dugóban leállósávon csapató "németprémiumot", mint egyszeri kisnyugdíjast riadtan a kormányba kapaszkodva sodródni az árral.
YT-n egyébként díszes csokor dashcam gyüjtemény sorozatok is vannak Németországról, én gyakran nézem öket, decemberre nekem is megjön a dashcam-em, majd csemegézek.
-
Hello
Lejárt műszaki esetén hogyan büntet a Véda? 2 nap 2-2 kapu alatt mentem el, mondjuk 3 napja volt lejárva :SMutogatni való hater díszpinty
-
-
barnam_
nagyúr
válasz gzbotii #116841 üzenetére
Szoktam nézni a videót, nagyon tehetséges és szimpatikus arc.
Egy dolog, ami korábban is feltűnt, de ebben a videóban még szembetűnőbb: sokszor nagyon gyorsan beszél, már-már szinte hadar. Nem tudom, lehet hogy itt kevés ideje volt felvenni az anyagot
Az autó frankó, de feltűnően hangos... nem akarom elhinni, hogy egy 123-as városi körülmények alatt ennyire zajos legyen. -
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs