-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
cOxeR
Ármester
válasz Gergőke88 #224154 üzenetére
A kérdés, elég széles-e a gyári felni. Én akartam szélesebb felnit is 9,5J van hátul, következő 10J lesz, még pont elfér.
I3-ra is vettem volna utángyártott felnit, de 20”-ban esély nincs közelíteni 5,5-6J-hez közelíteni, azt meg nagyon bután állna.
Gyári felnivel ez az egy megoldás van, jó az is persze. -
MunezXBK
nagyúr
Megérkeztek a felnik, de még ki sem csomagoltam őket.
-
cOxeR
Ármester
Igazából megyek már egy ideje körbe 155 virslin, ha fúj a szél és felmegyek pályára, azért nem kívánom a “száguldozás”, de inkább 19”-on a ballonosság a fő gond nem is a szélessége. Városba meg igazából kukkmindegy.
Azért az S felnivel, meg a 175/195 szelességgel egész jót lehet menni.
Van pár elmebeteg I3 módosítás… de ezt simán élném. Logikusan ültetve… nem ilyen magasan.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz cOxeR #224162 üzenetére
Mennyi és hogyan van emelve, van erről valami build infó? (akár csak az, hogy melyik csoportban volt.) Élném, csak kéne még alá kb rendszámtól rendszámig skid plate vicc, hogy itthon némelyik fekvőrendőr is túl magas, nem hogy lassít, alig lehet átmenni rajta, aztán szürkületben nekilódulva meg egyből odaverődik valami...
-
Qru
MODERÁTOR
Most irt a Mol, hogy ok is korlatozzak az egyszerre kiadhato uzemanyag mennyiseget (100 / 500 liter).
#nincsbennetarcsi
-
-
fant0mi
addikt
A benzin átlagára 553 forint, a gázolajé 574 forint lenne...
-
cOxeR
Ármester
válasz CactuS #224181 üzenetére
Én jókor vettem, 23k km alatt fogtam kb 600k-t az üzemanyagon meg a sallangokon. (olajcsere, adó) Mindemellett kb 7-800k-val felment az ára is, ami tovább fog szökkenni. Kérdés mikor fordul vissza, amikor majd az elektromos lesz többségben és azokat kell rommá adóztatni meg lehúzni, hogy legyen bevétel tudjukkiknek.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz cOxeR #224183 üzenetére
Tekekre menet az autopalyan szoktam latni egy i3-at. Mindig vmi kamion mogott gurulgat.
Amugy jopofa auto es amire terveztek arra boven-boven jo.
Akkor szepen fogtal rajta. Meg nem szamoltam ki mennyi aramot sporoltam azzal, hogy benzines kocsival jarok de ha lesz egy lyukas oram kiszamolom.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz cOxeR #224182 üzenetére
Én kia soulokat nézegettem, de 6mFt-ot nem tartabék egy daily driverben. Trió kiesik, leaf akku miatt szintén, marad mondjuk a pici Zoé, se az se épp olcsó. De mivel van fent napelem, így még inkább megérné a dolog nekünk.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
cOxeR
Ármester
Ez a kamion mögött gurulás sajnos hasznos neki, én is szoktam néha, pl ha messzebb megyek és nem akarok kétszer tölteni. Ma pl irány a Balaton (egy jó kis pörc elvonás orvoslására), ha pl Füredig/Tihanyig mennék lehet vonatoznék én is. A 110 tempomat meg a kamion mögötti 90 tempomat között simán van 30-40km hatótáv különbség.
Nem mindenre alkalmas, mondjuk eps-t pont szar belepakolni, mert 2,5 “bála” fér csak bele és harapni kell a kormányt is, hogy elférjen.
-
nagyúr
válasz cOxeR #224186 üzenetére
Nekem pont ez az, ami zavaró az e-autózásban.
Annyira el tudnék képzelni egy olyan lehetőséget, mint régen a vadnyugaton a "lócsere állomás" (de már volt erről szó). Na akkor egy fokozattal jobb lenne a helyzet.
(Persze pénz nélkül tökmindegy')
Persze az is igaz, hogy évente 2x hosszabb távot menvén mégis lenne benne ráció. De az olyan jútúb videók, ahol az infrastruktúra gyerekcipőben létét prezentálják... az megint olyan visszafogó.
Melőba járni viszont ideális lenne. Családinak viszont csak kiépített infrastruktúrával lenne élhető nekem (mert megyek, mint az állat).
Sajnos még nem keresett meg egy politikus sem, hogy "te figyu Cappa... itt egy e-autó, de aztán rám szavazzám'!" Elegendő pénz nélkül meg csak olvasok, oszt' annyi.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
cOxeR
Ármester
válasz CactuS #224185 üzenetére
Ezért lett nekem is az I3… nehéz olyat találni ami emészthető árban van. Nekem leszervizelve átírva 6,3-ba állt meg, Hollandiából (5,7 volt a bid amivel elhoztam, többi a szállitás + szerviz). + az I3s szett (azt meg ne boncolgassuk mennyi volt / most pl egy eladó van itthon 900k, ennél jóval olcsóbban vettem németektől)
Mondjuk sokmindent csináltattam: fékfolyadék csere, kisakku csere, klímagáz csere+töltés (elég sok kellett bele…), led izzók, futómű állítás, térkép frissítés, szoftveres tuning S szintre. Hajtómű olaj jön hamarosan, nem kötelező de tudjuk a lifetime olaj milyen… -
cOxeR
Ármester
válasz cappa72 #224187 üzenetére
Át kell állni rá agyban picit, meg tény ha van otthon lehetőséged jól/gazdaságosan tölteni úgy éri meg igazán.
Igen drága is sajnos, de ezzel látok spórolási rációt, robbanó motornál nincs. Persze lehet járni olcsó autóval, nekem is az volt előtte a végletekig… de egy életkor után gebedjek meg, de megérdemlem, ne 20 éves 3-400k-s autóval járjak. A 2-4M ársavban meg nem volt olyan amire biztosan mertem volna mondani, hogy na nem kell ráköltenem 1-2 éven belül 1M+-t…[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz cOxeR #224189 üzenetére
Milyen aukciós oldalon?
A régi, olcsó autóval az a baj, hogy bár gyakorlatban fenntartható olcsón, akár még élhető is egy-egy szebb példány, viszont a mai autók mellett városon belül is simán kapsz akkorát, hogy darabokban szednek ki belőle. Én már nagyon nem szívesen ülök ~2000 előtti autókban és nem azért, mert gazdag lennék vagy sznob. De van családom, nem szeretném, ha gyermekeim apa nélkül nőnének fel.
I3 nekem eleve a márka miatt sem szimpatikus - flottásként az egyik leginkább problémás márka volt, amíg le nem építettük, jelenleg egy darab GT van, kényszerből -, de a karbon váz a másik ok. Casco elég combos rá és pillanatok alatt lehet rajta GTKt csinálni emiatt. Ugyanakkor aláírom, hogy a könnyebb súly miatt nem rossz a fogyasztása és biztonságos is.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
macilaci78
nagyúr
90-100-zal tötymörögni pályán főleg kamion mögött elég hervasztó lehet. Nem mondom, egy sávtartó, távolságtartó tempomattal kipróbálnám, ha élhető, akkor lehet, lemondanék a sebességről.
Azok, akiknek lehetősége van otthon termelt árammal tölteni és munkábajárós közlekedőedénynek használják, nem képviselnek nagy tömeget. Napi munkábajárásra inkább társasházi, lakótelepi emberek adják a nagy számosságot, ott meg nemigazán van lehetőség nagy számosságú elektromos autópark töltésére szolgáló napelemet telepíteni.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
cOxeR
Ármester
-
nagyúr
válasz cOxeR #224189 üzenetére
Át kell állni rá agyban picit
Ezzel teljesen egyetértek; nem kicsit, és nem elég egy személynek - az egész családnak kell. Ők is szeretnek mihamarabb a célhoz odaérni, és nem mindegy, hogy egy nyaralásnál 8 vagy 10 órát megyünk. (ugyanakkor nagyszülő látogatásnál ez csak 250km
Igazából nem az ember kora számít, hanem a pénztárcája. Hiába korosodok, nem lesz több pénzem Hiába akarnék spórolni, és kevesebb közvetlen károsanyagot kibocsátani, ha nem tehetem meg.
Nekem a 22 éves kisöreg az elsődleges munkábajárós. Arra tuti nem kell költeni 1-2M-t (a tervezett karbantartásokat nem számítom ide).@#224190CactuS
Többek között ezért is szeretnénk másikat. A biztonság miatt. Bár az F Astra vége már erősített ajtókkal van (a 22 éves akkori technikának megfelelően), de az manapság már elavult. De amilyen árak vannak, és amennyire nincs autó, ami értelmes az 1-2 nap alatt elkel, így egyelőre felfüggesztettük a projektet. Helyette lesz garázsajtó.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz macilaci78 #224191 üzenetére
130-as tempót simán lehet tartani a mostani elektromosokkal is - M0 még a trióval is fogható -, ez egy beteg és hülye berögződés, hogy a kamion mögött kell kullogni, fűtés nélkül, behajtott tükrökkel. Semmivel sem különb, mint amikor egy benzinessel vagy hybriddel teszik ugyanezt, meg pirosnál 1,5 km-ről motorfékkel lassul valaki. Kollégám egy gen 1 ioniq-ot szokott használni a szülei meglátogatására (lenne más is, de direkt ezzel megy). 1 cigiszünettel elér az ország keleti felébe gond nélkül. A gen i leaf/trio még azért kompromisszumos, de egy gen 1 soul, ioniq, zoe már használható daily driverként napi 100 km-es távra. Annyit pedig elég kevés ember ingázik, de nekik is van ilyen hatótávra már elektromos.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz cappa72 #224193 üzenetére
Sokan azért vesznek egyterűt és kombit, dízel motorral... mert ha egyszer elmennek nyaralni, na akkor milyen jó lesz. És ezért egész évben cipelik a b*szom nagy bódét magukkal és használják a dízelt a városokban. Nekem nyilván könnyebb, mert ha kell, akkor van kisbusz/áruszállító, amivel tudok menni, csak hát na. Egyébként ha egész évben elektromossal jársz és tudod otthon tölteni, akkor a különbözetből bőven bőven kijön a matek és belefér egy megfelelő autó bérlése egy nyaraláshoz.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
nagyúr
válasz CactuS #224195 üzenetére
Egyébként ha egész évben elektromossal jársz és tudod otthon tölteni, akkor a különbözetből bőven bőven kijön a matek és belefér egy megfelelő autó bérlése egy nyaraláshoz.
Így van.
Csak faluban más a lehetőség a közlekedésre. Gyalog beérnék a munkahelyemre 2 óra alatt (túrabot segítségével). Busszal másfél... kocsival 15 perc.
Amikor a 3 gyereket 4 felé kell vinni (egy kis túlzással), ott már a mostani nem túl ráérős világban nem tudjuk nélkülözni a járműveket. A matek mindig csak úgy jön ki, ha már van elkülthető összeg rá. Ha nincs, akkor megragad elméleti szinten. Ha spórolnánk tíz évig, akkor lehetne e-autónk a mai árakon. De mire 10 évet várunk, lehet, hogy már sokkal drágábbak lesznek az akkor kor aktuális e-, vagy hidrogéncellás autói.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
tboldi
nagyúr
Helyzetjelentés a preferált Shell kútról:
Most van mindenféle gázolaj, de V-Power 95-ös lassan egy hete nincs. 100-as van, 549,9 Ft/liter.