-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
JoinR
senior tag
válasz ArthurShelby #255448 üzenetére
Nem amiatt pukkantak le a házak, mert használati jog volt tulajdonjog helyett. Mo-n az egyik leghatékonytalanabb energetikailag a lakásállomány még a régióhoz képest is, pedig volt 33 év a felújításokra.
-
ArthurShelby
addikt
válasz JoinR #255451 üzenetére
De te most aktuál politikáról beszélsz (amit én direkt kerülni szeretnék), amikor a lakásállomány energiakorszerűségét emlegeted. Én azt mondtam (példaként), hogy a tulajdonjog hiánya miatt nem törődtek a házakkal és ezért lerobbantak és hogy emiatt az autómegosztásnak sincs szerintem jövője.
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
macilaci78
nagyúr
válasz ArthurShelby #255448 üzenetére
Az autómegosztás jelenlegi formájában sz@r. Amikor használná az emberek többsége, akkor használják a saját tulajdonú autókat is, tehát lassan halad a forgalom, de azért időalapú a számlázás. Ráadásul van gyakori, hogy az indulási helyen nincs autó, a célállomás ha a lezárási zónán belül van is, nincs parkolóhely.
Saját példám: Zuglóból Újbudára BKV-val 50 perc, zárt pályán, így ez gyakorlatilag mindentől független. 8-kor indulva kocsival 35 perc úgy, hogy garázsból garázsba autózok és nincs dugó, a forgalom folyamatosan halad. Ha a Szerémi elejénél még parkolóhelyet is kellene keresnem és onnan elsétálni a munkahelyre, ahol az épület előtt nincs is parkoló, az még vagy 10 perc. Nyertem 5 percet.
Green Go legalacsonyabb percdíj 48Ft, plusz 100Ft az indítás. Egyik irányba 1.780 Ft.
A kocsi kb 90 Ft/km-be kerül mindennel, 700 Ft/l üzemanyaggal, 0 Ft maradványértékkel számolva, szűk 10 km az út, legyen 900 Ft egyik irányba.
A bérlet meg 9500 Ft/hó, 20 munkanappal számolva egy hónapot 240 Ft alá esik be egy út.Igen, a tömegközlekedésnek megvannak az árnyoldalai, van, amikor egyenesen méltóságon aluli. De ha a költségeket nézzük, akkor kevés olcsóbb alternatíva van.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Qru
MODERÁTOR
-
ArthurShelby
addikt
válasz focvis #255449 üzenetére
Én azt nem értem, mikor valaki 2 havi fizetéséért vesz telefont hitelre...
Vagy megjön a szépkártyára az utalás, rohan a mekibe és 1 hónap alatt elkölti az egész éves keretet...
De biztos van itt olyan "hülye" is, aki minden hónapban a fizetését a kocsira költi (mondjuk ezt én meg tudom érteni, ebbe nekem is könnyű beleesni). Az is érdekes, hogy ilyet főleg fiúk/férfiak csinálnak, a lányok/nők inkább lovaglásra, utazásra költik a pénzüket.Anno volt egy totalcar égéstér, ahol winkler (Kulcsár Szabolcs Attila) beszélgetett vitézyvel, aki akkora a közlekedési múzeúm projekjét vitte (már nem volt benne a bp-i tömegközlekedésben), akkoriban robbant be a tesla. Vitézynek nincs szolgálati autója (nem kér) és winkli győzködi, hogy ha lenne, akkor egy tesla lenne, mert a ződ. De vitézy folyamatosan visszautasítja (a teslát), sőt még elon muskról sem nyilatkozik pozitívan (pedig akkor mindenki csodálta).
Ott magyarázza el, hogy csomó amerikai nagyvárost az autók köré építettek (volt pénz paripa fegyver, és autósztrádák alakultak ki váráson belül), de még így is dugók vannak (nem volt elég), ezért szerinte a tömegközlekedés a megoldás. Részben ebben egyetértek vitézyvel és kell a hangsúlyos tömegközlekedés is egy nagyvárosban, de sztem teljesen nem szabad kiszorítani az autósokat.A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
z0d1@Ku$
senior tag
válasz ArthurShelby #255458 üzenetére
Kár, hogy a tömegközlekedés Pesten és amúgy Magyarországon egy totálisan halott dolog abban a formájában, ahogy most megy.
Lepukkant eszközök (pl. Kispesten az 50-es vonalán elkezdték használni a caf villamosokat, az első héttől már olyan csövesszag volt rajta, hogy az utca túloldaláról is érezni lehetett), baromi drága is hozzáteszem. Nagyon fasza hogy bevezették a 30 és 90 perces jegyeket, csak a legértelemesebb verziót, a 60 perceset hagyták ki, amit teljességgel ki is lehetne használni. Mert én pl 30 perc alatt nem jutok be a munkahelyemre tömeggel, a 90 percessel meg maradna 30 perc felesleges idő, amit nem használok ki, de hát ugye már ki van fizetve.
Autóval meg bent vagyok 15 perc alatt.
Mindez külföldön sokkal értelmesebb keretek között folyik, ott tényleg megéri letenni az autót, mert olyan minőségű a tömegközlekedés, amit hajlandók is az emberek kifizetni.
Itt meg ugye csak az megy, hogyan kerüljük a kallert meg az ellenőrt
Nem is járok tömegközlekedéssel ha nem muszáj, mert hányingerem van már attól is, ha rá kell néznem bármilyen bkv járműre... -
Peter.70
őstag
válasz macilaci78 #255453 üzenetére
Kicsit árnyalt a költség számítás. Azért számold azt is, ha 7végén mondjuk mész valahová ( akár belváros ) nem este, akkor már nem 240 egy út a bkv ktsge hanem 330 HUF.És az autó is drágább. A dugót is tekintve a városban nincs a tömegközlekedésnek alternatívája sztem
-
tboldi
nagyúr
FYI a Tescóban Clubcarddal 20%-kal kevesebbe kerülnek a Bosch AeroEco ablaktörlők.
-
Gergőke88
addikt
Noh átvettem ma a hybrid Mondeot.
3,5 éves 75e km. Kb 6-8 hónapig lesz nálam.
Kiváncsi leszek a fogyasztásra. Ami feltűnt eddig, hogy pályán 130-nál nagyon csendes. Így 5,9-6 litert mutatott fogyasztásra.
Led lámpa, fekete félbőr ülések, napfénytető ami érdemi extra benne. -
-
macilaci78
nagyúr
válasz Peter.70 #255461 üzenetére
Épp az a lényeg, hogy ha egy fix havidíjas bérletet a kötelező munkába járáson kívül másra is használsz, akkor a használatonkénti költsége csökken. Persze mellette minden mást fenntartani luxus.
Ugyanakkor néha kell más. Spec pont a belvárosba bemenni parkolót keresni, este 10-ig fizetni 600 forintjával óránként szerintem pont nem kell. Egyedül/üresen nem is szoktam kocsival menni, arra pont jó a robogó is jó idő esetén.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Gergőke88
addikt
válasz molnarpeter #255469 üzenetére
Szerintem akkor nincs perem, hanem egy síkba kerül. Aztán kitudja.
szerk: [link]
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
-
grizlisandor
addikt
válasz rasotamas #255471 üzenetére
A6 C7 quattro 3.0 dízel, a váltót nem tudom.
Valamelyik videóban említi milyen váltó van alatta, de most hirtelen nem ugrik be.
Történt egy s más, de még megy! -
brumi1024
veterán
válasz molnarpeter #255475 üzenetére
Jaja, a BiTDI ZF, tobbi DSG, a DSG teteje nyomatekban 600 Nm (a DL800-ast kiveve, de az Huracanban/R8-ban van csak).
[ Szerkesztve ]
-
Szoszo94
őstag
válasz ArthurShelby #255382 üzenetére
Én telefonról nézem mindig, de nem mindig érek a végére. Azért nem is szoktam sokszor sok témára reagálni, mert amíg nem írok, addig ott a kis jel amire ha rábökök, akkor a legutolsó olvasatlan üzenettől tudok visszafelé haladni és pár oldalt ilyenkor le tudok tudni, majd folytatom akkor mikor van újra kis időm
[ Szerkesztve ]
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
z0d1@Ku$
senior tag
válasz rasotamas #255473 üzenetére
Ja csak nem járok be minden nap dolgozni. Akkor is megéri? Oda megyek ahova akarok? Mármint ahol letesz a busz/villamos, és akkor onnan még 15-20 perc séta jobb esetben, meg várhatom fagyban/esőben az éppen aktuális tömegközlekedőedényt?
A hányinger keltő szagok és emberek tömkelegével....köszi nem. 23 éves koromig én is mindenhova bkv-ztam, nem nőtt kocsi a seggem alá nekem sem
Amíg megtehetem, addig kocsival fogok járni az biztos. -
daneel_hu
addikt
válasz ArthurShelby #255458 üzenetére
"Vitézynek nincs szolgálati autója (nem kér) és winkli győzködi, hogy ha lenne, akkor egy tesla lenne, mert a ződ. De vitézy folyamatosan visszautasítja (a teslát), sőt még elon muskról sem nyilatkozik pozitívan (pedig akkor mindenki csodálta)."
Vitézy mindig taxival jár.
Magyarán teljesen mindegy, hogy van-e szolgálati autója avagy sem.
(biztos forrás, asszony főnöke volt) -
válasz Tsebacsi #255446 üzenetére
Nekem volt két lakás,meg volt egy házam, a ház sokkal macerásabb és drágább fentratani
Más: ma megnézték a pirit, mondtak egy számot, én is mondtam egy számot, még megvan a piri[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
nandow
aktív tag
válasz Gergőke88 #255463 üzenetére
Adac teszt szerint is nagyon csendes. (Halkabb mint pl egy Passat a tesztek szerint.)
Fejegysége milyen, könnyen használható? Carplay/AA?
Amugy bosszantó a kombi csomagtere is a képek alapján. De majd egyszer élőben is megnézek egyet, mennyire lenne jó családi autónak. -
Bondix
tag
Valaki tudja pontosan hol van az Audiba (98-as Audi A4) a hűtőfolyadék leengedő "csavar"?
Akár kép is jöhet mert Google-n se tálatam meg.
Köszi szépen előre is -
Integrale
veterán
válasz aero. #255466 üzenetére
Az azért valahol megmosolyogtató, hogy egy ilyen csatornának 2x annyi feliratkozója van, mint a TC-nek, Speedzonenak, ezen felül a technika és a videó minősége is igényesebb.
Szerintem ha változatos lesz a tartalom, akkor komoly konkurenciája lesz ezeknek."Bad reklám is reklám too"
-
Zizmand
aktív tag
válasz Bondix #255490 üzenetére
Ez lehet, hogy segít: Audi A4 - Radiator replacement DIY
-
veterán
válasz Vismajor01 #255493 üzenetére
Nem, ez normál hibrid, részben Toyota liszensz (Ford motor).
-
-
Puma K
veterán
Egy hengerfejes és jó rozsdás V12-es E38-as videóra bökve (az ő autója talán?) úgy tűnik megtaláltam az orosz verzióját a Supercar Blondie-nak... Blondinka Drive
Nagyon blondika
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
A drága jó bajor barátom vízhűtője elkezdte kipisilni a hűtőfolyadékot...
Holnap nekiugornék a cserének, de hol tudnék szombaton polcról lekapni pl egy Nissens vízhűtőt az E39 520i M54B22-höz...?
Meg a hozzá való G11-es kék hűtőfolyadékot...?
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Gitáros topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Végre megjelenési dátumot kapott az xDefiant
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- SSD kibeszélő
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- DXRacer használt szék eladó
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest