-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz diablo1984 #38009 üzenetére
Köszönöm a választ.
Jelenleg kettő autó van a birtokomban, abból az egyik itthon ritka, mint a fehér holló, a másik egy tömeg autó paprikázott vátozata:
1. Nissan Pulsar EXA (N13) NX/Canopy aka Duffy kacsa (rendszám után):
- 1987 12. havi gyártás, lassan veterán
- Motor: CA18DE DOHC: 131 LE/159 Nm (@ 6400/5200), soros 4 hengeres, hengerenkénti gyújtótrafó (igazi cumi faktor, már kettőt cserélnem kellett)
- Súly: 1070 kg
- Fogyasztás: 10 l/100 kmEddig a száraz adatok. Egyéb ismertető jegyek: 2 ajtós kupé, targatetővel és cserélhető csomagtérajtóval. Elvileg 5 személyes, de aki be tud ülni mögém vagy a jobb 1 mögé, annak gratulálok. Sajnos a váltója automata (USA modell), így 4 sebességgel és egy OverDrive fokozattal tudok gazdálkodni. Automata léte ellenére meglepően sportosan is tud működni, akor automata váltóinak megfelelően, ha lepadlózza az ember, akkor egy másodpercet várni kell míg reagál, utána vissza kettőbe és vígan leforgatja magát 7200-ig.
Egy kis háttér info, hogy honnan lett: anno faterom vette meg magának, majd le akarta cserélni egy 5 személyes autóra. Én épp akkor tettem le a jogsit, így kisírtam, hogy ne adja el, hanem átveszem tőle. Ez volt 12 éve. Azóta sajnos csak a kötelezőket kapta meg, de azt az előírt rendszerességgel.
Sajnos az elmúlt 2 évben elhanyagoltam kicsit, így amikor tavaly nyáron kitoltam a garázsból, az alábbi orvoslandó hibalistát állítottam fel:
- jobb oldali ajtó rohad, kuka (van egy másik kasztni alkatrésznek szóval az nem gond)
- jobb/bal hátil rohad a küszöb vége ahol a hátsó sárvédő ív kezdődik
- jobb első sárvédőív rohad
- alja egy helyen rohad eléggé
- a komplett gumikéder és ablakvezető gumi szettet cserélni kell, mert beázik (keret nélküli ablak feat. targatető yeah) -> erre kaptam árajánlatot, csak gyári van, csak az amcsiknál: 475.000 HUF
- automata váltót meg kell nézetni mert alacsony fordulaton dobálgatja az OverDrive és a negyedik fokozat között magát
- a motort is át kéne nézetni, mert óra szerint csak 87.3xx méröld van benne, de fene tudja, hogy a fater előtti tulaj mennyi tekert vissza
- gyújtás szögem szinte 100%, hogy rossz, mert megszívja magát, cserébe ha elveszem a gázt szépen utándurrog
- alapjárati motorral is gond lehet, mert ha bemelegszik, akkor üresben felmegy a fordulat 2000-ig
- komplett kipufogó csere
- új fényezés
- komplett fékszett csere elől/hátulNos ez alsó hangon is 2,5 millió forint lenne. Ennyi pénzem meg nem volt tavaly októberben, de autó kellet, amivel napi szinten 74 km-t ingázok az M0-án otthon és munkahely között. Így aztán elkezdtem keresni egy olyan autót, ami:
- kicsi
- keveset fogyaszt
- japán
- megbízható, kötelezőkön kívül nem kell rá nagyon költeni, ha mégis akkor nem eszi meg a gatyámat
- 100 LE felett legyen, ha haladni kellA fenit kritérimuk alapján lett ő:
2. Toyota Yaris TS (XP10, 1st gen, még a nem ráncfelvarott könnycsepp lámpás verzió) aka Nitro (szintén rendszám alapján)
- 2003-as
- Motor: 1NZ-FE: 106 LE/145 Nm (@ 6000/4200), soros 4 hengeres
- Súly: 950 kg
- Fogyasztás: lábtól függően 5-6 l/100 kmAz autó Németországból került hozzám 148.xxx km-el, kissebb esztétikai hibákkal (szinte 100%, hogy kissé törött volt, rétegvizsgálat alapján a jobb első sárvédő lett újrafényezve, de határértéken belül):
- bal visszapillantót tükör lakkja le volt maródva
- első lökhárítót belülről átszúrta egy távtartó csavar, valamint le volt verve a fényezés
- hátsó lökhárító, valamint a felette lévő kasztni rész a bal hátsó lámpa alatt meg volt nyomva
- motorháztető tele kőfelverődéssel
- ratyin, utólag fehérre fényezett gyári alufelnikA fent felsoroltakat még idei év elején megcsináltattam 150.000 Ft-ból (hibás karosszéria és műanyag elemek javítása, fényezése, felnik szintereztetése gyári szürkére)
Maga az auto motorikusan, valamint a váltót tekintve hibátlan. Az alvázon, de az autó komplett alján egy rozsda folt sincs.A vétel óta beleraktam közel 15.000 km-t, de pozitív csalódás. Édesanyámnak egy mezei 1.0-ás van, az sem rossz, de azért ez más. A kuplung sokkal keményebb, lejjebb van vagy 5 cm-t, keményített futómű, 4 tárcsafék vs 2. Egyetlen dolog, ami nagyon hiányzik a Nissanból, az az üléspozíció. Ott szinte a földön ültem, itt meg jóval magasabbnak érzem (mivel az autó is magasabb), valamint a gyári sportüléseknek sincs akkora oldaltartásuk sajnos.
Mindent összevetve nem bántam meg a vételt, de Duffy sorsáról lassan döntenem kell, mert idén lejár a műszakija sajnos.
Köszi, annak aki elovasta. Az esetleges typo-k miatt elnézést van bennem már pár pálinka.
Új hozzászólás Aktív témák
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- EA Sports WRC '23
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Linux programok topic - (Milyen program, ami..? Linux verzio)
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Yettel topik
- GTA VI
- További aktív témák...