-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Declare
őstag
válasz BigBlackDog #55589 üzenetére
Rosseb sem erti ezeket a dolgokat....amigy fel kezzel telefonalni miert veszelyesebb, mint fel kezzel szendvicset enni? Vagy dohanyozni? Az meg tüzveszelyes is.
A lenyeg szerintem azon van, hogy ugye nem az utra figyelsz.
Amugy ez Nemetorszag amit irtam, de otthon sem lehet vezetes közben mondjuk sms t irni, tökmin1, hogy tartoban van a telo vagy fel kezzel fogod. Lenyeg hogy ovatosan kell külföldön banni minden ilyen dologgal (telo, üvegretapasztott navi, dashcam...), mert nem tudni mire harapnak jobban az egyes orszagokban....aztan akkor ott idegen nyelven a rendör elött allva nem vicces a dolog
(#55586) [rvilike]: Ö sem tudja mit akar mondani szerintem...mert ugye nem is mond semmit trollrollo
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz B-L-A-C-K #55646 üzenetére
Pont nemreg voltam tanuja egy hasonlonak. Negyen altunk kint a lakas elott es kb 2 meterre tolunk tolattak bele a egy Nissan Qashquai hatuljaba. Reccsent a lokharito, a Nissane repedt is(kb 1,5 eves uj auto).
Arrebb alt 200 meterrel es mint kutya a szarat otthagyta(50 koruli no).
Felmentem a tulajnak szolni ki/melyik auto volt es mondtam neki, hogy az egyszeruseg kedveert mondja azt, hogy latta az ablakbol az egeszet.
Ha gond lenne, szoljon es tanuskodok.
Mondta utana, hogy eloszor tagadta a no aztan mikor megemlitette, hogy akkor kihivjuk a rendorseget, mert serulesnyomok megvannak,plussz O latta az egeszet, raadasul lent is voltak szemtanuk, igy nem ellenkezett.[ Szerkesztve ]
-
Jaffa75
őstag
válasz HellGreg #55620 üzenetére
Nem szeretnélek nagyon hergelni, de az 1.6 Tdci-be a csont új EGR szelep bevizsgálással/cserével 72k volt Gödön... Semmi köze az általad leírt füsthöz egyébként, ha vacakol, akkor annyit tapasztalsz, hogy nagyon nem megy az autó - mintha tökig le lenne fojtva! Ha rádugja a stekkert, és megnézi a motor működését, akkor úgy fog kinézni a görbe, mint a badacsonyi hegy (nem csúcsos, hanem levágva a görbe teteje...).
Egy klasszikust idézve: "... szerintem ezzel speciel átbasztak..."
[ Szerkesztve ]
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz barnam_ #55650 üzenetére
A turbója döglődik, az ölte meg a DPF-et is. Sokan csak kiveszik a szűrőt, kiíratják és mennek tovább, aztán nemsokára megáll az autó teljesen.
Ha megtelik a DPF, befecskendezőket és turbót is cserélni kell, meg a szűrőt, utána megint sokáig jó lesz és gyári marad. Aki nem vállalja ezeket a költségeket, annak nem való dízel. Egy 3000 eurós beavatkozásról van szó, amire kb 250-300 000km után lehet számolni. De ismét üzembiztos és gyári értékeket tudó lesz a motor, mindenféle csel nélkül. Sok esetben sajnos az autó sem ér sokkal többet, ezért gazdasági totálkár rendesen megcsináltatni.
A DPF nem magától telik meg, hanem túl sok nagy részecskét kezd kibocsájtani a motor, ennek az okát kell megszüntetni, nem a tünetet kezelni egy új szűrővel. Az új szűrőt a régi turbó megtölti 15-20 000km után, és kezdődik a tánc...
[ Szerkesztve ]
-
válasz z123456789 #55536 üzenetére
az itthoni üzemanyagok között már nem nagyon érzékelem én sem a különbséget, 10 éve még 0.5 litert is mértem egy mol vs shell 95 között, most olyan dolgokat veszek észre, hogy 1500 alatt dadog, vagy nem.
Ami mérhetően rosszabb a madaras teszkós kút, ott tankolva 95-öst majd 1 literrel evett többet az autó minden alkalommal
A másik dolog, hogy elállítják a kutakat, 10 liter felett minden liternél 1 decivel kevesebbet kapsz, ezt kutas ismerősök mesélték anno, nem tudom, hogy ma is kivitelezhető-e.
Azért 10 liter, mert ellenőrzőskor annyit enged le az ellenőr. Ez arra is magyarázatot adhat, hogy kint miért evett az autó majd 1 literrel kevesebbetEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz HellGreg #55590 üzenetére
Ha van saját hőcserélője, akkor simán kilyukadhatott. Ha dobsz egy évjáratot, pontos típust, motorkódot, akkor megnézem azt az EGR-t.
Declare A DPF nem fárad el és nem tömődik el, ha a befecskendező rendszer, katalizátor, és a turbó rendben van. Ahogy a fent említett dolgok kopnak, úgy telik a DPF is. VW-nél legalább 250 000km-ben van meghatározva a szűrő élettartama, utána csere, de nem csak a szűrő, hanem a többi is. a CR befecskendezők kb 50 000km-ig újak, utána romlik a befecskendezési kép. 150 000km fölött meg minden nap ajándék nekik. Ha kezd megtelni a DPF, nem kell halogatni, le kell cserélni a fent említett dolgokat, a DPF ilyenkor még menthető. Ha nincs elrepedve belül a szűrő, ki tudják tisztítani, mintha új lenne... onnan megint 250 000km.
[ Szerkesztve ]
-
Jaffa75
őstag
válasz Declare #55661 üzenetére
a DPF-et úgy képzeld el, mint egy méhsejt keresztmetszetű szűrőt, ahol minden második le van zárva. Ezzel tartják bent a kormot, amit bizonyos időszakonként el-, (ki)éget - ezt hívják regenerálásnak. Ha minden jól megy, akkor ezt nem nagyon érzékeled vezetés közben (a régebbiek cériumos anyagot nyomtak bele (Pl. Ford), ennek van egy 1,25 literes tartálya hátul, a folyadék literje nagyjából 25k/; az újabbak között már vannak piezósak is), bár vannak kritériumai - (pl: Citroen), hogy a tank minimum félig legyen - hogy elindítsa a folyamatot. Ha sok a városi használat akkor ha elindítja is, nem bizti hogy lefut a program (mondjuk leállítod a közepénél mert nem tudsz róla), illetve nincs folyamatos kellő fordulatszám sem hozzá...
Ennek következménye, hogy ez a hiba is megfogja az autót, nem fog menni - jön a kényszerregenerálás, ami kb. egy félórás mutatvány, ahol laptopról indítják a mutatványt, kb 3-4000-es fordulaton gyilkolják a vasat (a kipuffrendszer a betonon nyomot is hagyhat ) hogy kiégesse a kormot...Ha ez sem vezet eredményre, akkor 3 út marad: ultrahangos tisztítás (kb 50k), csere, vagy a kiherélés...
Ha belehibáztam volna, akkor majd Mágus kijavít - én csak szenvedő alanya voltam ennek a remek rendszernek !
Szerk: mire beírtam az önálló esti monológomat meg is válaszolta!
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Jaffa75 #55665 üzenetére
Pontosan így van, de a tisztítás nem minden esetben oldja meg a dolgot.. Attól függ, miért tömődött el. Ha a sok rövid város miatt, de egyébként nem kopott semmi, akkor segíthet, de a legtöbb esetben nem ez a helyzet. Valami elfáradt, ami megtöltötte a szűrőt.
A kiégetés maga több tényezőtől függ. Nagyon fontos, hogy elég forró legyen a kipufogóban a katalizátor. Ekkor olyan dús keverékkel kezd üzemelni, hogy jusson elégetetlen nafta a kipufogóba is. Amint ez érintkezik a forró katalizátorral, izzásig hevíti azt, ezután megemeli a motorvezérlő a turbónyomást, és a forró gázokkal átfújja a szűrőt, ezért kell menni az autóval nagyobb fordulaton 1700-2700 között. Amint padlógázt adsz, megáll a regeneráció, mert kell neked a motor teljesítménye. Aki azt hiszi, hogy amikor regenerál az autó, akkor taposni kell, mint a barom, az nagyon téved. Többet árt, mint használ. 2200-as fordulaton állandó sebességen kell autókázni, ez ideális körülmény a motornak és a szűrőnek.
A legnagyobb baj, hogy az autó nem jelzi, mikor akar égetni, hogy a marha a volán mögött tudja és ne állítsa le...
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz Mágus2 #55662 üzenetére
De ezek a hibak miben jelentkeznek? Azert en jopar olyan dizel autorol tudok, amik bövel 250-300k km fölött vannak es nem volt cserelve bennük max egy turbo
Nekem pl 230+k van a kocsiban es semmi nem volt cserelve, csak a kettöstömegü. Nyaron a kipufogot csereltek es ott lelkesedett a szerelöm, hogy nezzem meg, a leszedett kipufogo belül olyan tiszta volt, hogy szinte nem lett kormos az ujja....Semmi jel nem utal ra, hogy barmivel, barmi baj lenne, vagy minden nap ajandekkent indulna el söt a szerelöm azt mondta, azaltal, hogy a kipufogo rendszer ilyen tiszta, az is következik, hogy jo allapotu a motor. Azert kerdezem, hogy lehet itt barmit merni, vagy tesztelni? Most erted, ha 150k km nel kicsereled a komplett szivosort meg mindent, azzal az en esetemben, pl a mai napig penzkidobast ertem volna el.
Meg hat a hahun amikor van egy ceges golf, ami 3 evesen 180 k km futasu, annak mar minden nap egy ajandek egy ilyen nagyszerviz nelkül?(#55665) Jaffa75 köszi
(#55667) Mágus2 kiegetest en pont igy szoktam 2000-2500 körül megyek egy erdei uton pont egy kört nekem 15 percig tart es a fogyasztasbol latni (ha sokat varosozom es nincs palya, akkor igy regeneralom...palyan csak a fogyin latszik ha megy)
(#55670) Mágus2 igen ugyanezt mondja a szerelöm is. Nekem sok a palya es nemet az üzemanyag ez jo kombo. A kerdes csak arra vonatkozott, hogy es mit lehet megelözni. Honnan tudom, ha döglödik a turbo (jo az allitolag füytül hangosan), vagy a szivosor vagy injektor vagy ilyesmi
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Declare #55668 üzenetére
Nem azt írtam, hogy biztosan elromlik, örülni kell neki ha mégsem, de készülj fel, nem lesz mindig ilyen gond mentes. Sok függ a használattól, az üzemanyag minőségtől. A pályás autóknál még 400 000km után sem szokott gond lenni, városban meg 70-80000km és EGR, DPF, Turbó... minden szar megdöglik.
Ha minden alkalommal bemelegszik a kipufogó, mikor használod, akkor passzív kiégetés végbe megy, aktív ilyenkor csak megelőzően kapcsol, nem a magas korom szint miatt. Pl pályán 1000km/1 aktív regen az átlag, mondjuk 10 percig, míg városban 2-300km/1 aktív regen és 20-25 perc. Nagyon nem mindegy...
Ha bemelegszik a motor, nem kell sajnálni, meg kell néha nyomni, hogy jól átmelegedjen a kipufogó. Nálam nincs gond, bármerre indulok, emelkedő van.
Észre fogod venni, ha valami nem OK, lustább lesz, alacsony fordulaton nem lesz olyan nyomatékos, gyengébb gázreakció.
[ Szerkesztve ]
-
Jaffa75
őstag
válasz Declare #55668 üzenetére
megelőzni nem tudod, hiszen azért van az autó hogy használd... ha sok a város, akkor lehet hogy nem dízel a legszerencsésebb választás, vagy készülni kell az effajta ktg-ekre is. Ha sok a pálya, az jót tesz, hiszen passszívan is égeti a kormot (nem véletlen a mondás, hogy kikormolja a kipufogót ), ezzel növelhető az élettartam...
Aggregátor: nem véletlen írtam 2 napja BBD-nak, hogy remek a vas ami nálad van! Ott nincs ilyen jellegű gond, csak olaj legyen benne!
BBD : nem hittél nekem, de legalább neki igen! Ezért írtam, hogy nem akarsz Te dízelt!
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz BigBlackDog #55671 üzenetére
Ha sokat mennél a dízel még így is megérheti, ha az üzemanyagon megtakarított pénzt később vissza öntöd a motorba. Legjobb újonnan venni, vagy alig használt korában, járni, míg minden frankó, majd eladni, mielőtt előjönnek a hibák. Aki használtan akar magának modern dízelt DPF-el, az készülhet a fent említett problémákra.
Épp a minap számoltam a skodámat a haver 2.0 8gen akkordjához képest Skoda 140 ló 320Nm, Accord 155 ló, a nyomatékot meg nem éreztem benne... Azonos futásnál 700 euró különbség van évente az üzemanyagra. Annyival kevesebbet tankoltam egy éven mint ő, ugyan annyit mentünk. Két éve van meg a verda mindkettőnknek, az 1400 euró megtakarítás a dízel javára. Ennyi maradt nálam a zsebben, ő már bele tankolta. Ha még két évig kitart ez a trend, akkor akár a turbó, DPF, befecsik szentháromságot is cseréletem, akkor is olcsóbban jövök ki, mint ha accordot tankolnám és újak lesznek a motor legdrágább részei. Meg kell nézni mit vesz az ember, meg szerencse is kell hozzá...én sem látok bele.
Akkor gáz, ha rögtön vétel után beüt valami drágaszág...
Emelkedőkön legalább nem kell a halál náchás facába forgatni, hogy menjen, mint az accordot.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz BigBlackDog #55673 üzenetére
1.4 TSI, mondtam már.
-
z123456789
addikt
válasz bajnokpityu #55618 üzenetére
(#55618) bajnokpityu
Bárcsak lett volna akksi a Simsonomban azidőtájt.
Fuuh de utáltam a simsonomat.(#55659) kisza25
Ezt, hogy kevesebb naftát kapsz, már én is hallottam. Vettem is egy 5 literes kannát, és ki fogom próbálni a kutakon. Ja, a kanna űrtartalmát is már lemértem több mérőedénnyel. -
Jaffa75
őstag
válasz BigBlackDog #55673 üzenetére
Városban sosem fogyaszt egy autó keveset... Csak ha nem jársz vele!
Alul nem elég nyomatékos a kuvik?? Pont az a jó benne, hogy nem kell kinyomni a szemét, és 3000-nél szúrhatod feljebb, illetve a 6 gang miatt nem ordít 130-nál sem.
Kicsit paradoxon ami össze szeretnél hozni, tudod, mint a gyorsan-olcsót-jót, ebből mindig csak kettő igaz!
Nem igazán ajánlanék semmit, mert elfogult vagyok! Az bizti, hogyha egyszer apámtól megöröklöm a Mercit, az lesz az utolsó dízel autóm! Addig #csakabenzines!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Mágus2 #55674 üzenetére
Ha kitart még két évet a verda, akkor éri meg eladni. A megtakarítást az árhoz csapni, megint lehet venni egy újabbat, ami még legalább 2-3 évig jó lesz.
Ha már cserélem a sokmindent a motoron, akkor marad, mert egyrészt az új dolgok megbízhatóak, másrészt senki nem adja ide az árukat eladásnál.
És ez az érzés amúgy is megfizethetetlen. Kiánál a benzines is elég dízelesen indul.
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
válasz Jaffa75 #55672 üzenetére
Persze, a motor örök élet+1 nap, de a karosszéria előbb utóbb elporlad (most még jó állapotban van egy-két pöttytől eltekintve, de azért jó lenne neki a garázs).
Viszont környezetvédelmi normákat tekintve nem épp ideális, elvileg szmogriadó esetén munkába se tudnék menni vele (BP).
-
-v-
addikt
válasz Mágus2 #55674 üzenetére
Emelkedőkön legalább nem kell a halál náchás facába forgatni, hogy menjen, mint az accordot.
Na ja, meg épp most néztem, szívónál 350m-enként kb. 4% kakaótól el lehet köszönni, ahogy megy föl az ember .. elég sok ló oda lesz, már nem olyan nagy magasságban is.
Akkor gáz, ha rögtön vétel után beüt valami drágaszág...
Hát annyi a különbség, akkor mindeképp meg kell tartani 4 évig utána
(#55681) Jaffa75: az ugyanaz igen, elvileg a feltöltött motor valameddig tudja kompenzálni. Azért durva, bükkben lillafüred fele is felmegy az út 700ig, ott egy 330i 231 lovából már csak 212 van meg aztán a bükk még nem is hegy, csak kis húzódás
[ Szerkesztve ]
-
Jaffa75
őstag
válasz barnam_ #55679 üzenetére
szmogriadó (szerencsére) talán az elmúlt 5 évben egyszer volt
Ha nekem lenne egy ilyen, az életben nem adnám el - a "kis" 190 2.5D a soröttel is nagyon frankó volt... Ha toltam is megállt 6,5-ben, és sosem hagyott ott!! Beletekertem egy 100-ast könnyedén...
Rvilike: olyan 1000 méterenként olvastam régebben 10%-ot. Ezért kell a kompresszor, vagy a turbó rá, ott ilyen meglepi nem érhet!
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Mágus2 #55674 üzenetére
Igen, ha sokat megyek vele, akkor ok. De az éves 20-25e km még eléggé a határon van szerintem. Évente 120-200e Huf körül lehet a megtakarítás szerintem (ráadásul jól látom, hogy a gázolaj drágább is éppen egy picit, mint a benzin?).
Jelenleg azon elmélkedek, hogy Pályán, országúton egy 2.4-es Accord, vagy 5 hengeres Volvo el lehet 7 literből 100 km-ként?
(#55675) focvis: Igen, azt jó alternatívának látom, csak a szíjas verzióval (talán ez a 3. generáció) szerelt Golfok, Oktávok már nem biztos, hogy kényelmesen beleférnének a keretbe.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz BigBlackDog #55682 üzenetére
Jelenleg azon elmélkedek, hogy Pályán, országúton egy 2.4-es Accord, vagy 5 hengeres Volvo el lehet 7 literből 100 km-ként?
Ezt jó gyorsan felejtsd el. Jó esetben 10 liter inkább az a 7 . Nálunk itt emelkedők vannak, a 155 lovas 2.0 accord nem megy 10 alá országúton sem, csak ha tolod.
Sokat akarsz ezektől a motoroktól, menjenek és ne fogyasszanak... Az egyikből engedni kell.
[ Szerkesztve ]
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz z123456789 #55684 üzenetére
Hülyegyerek módban szerintem többet is bevesz, nálunk szerpentinen meghajtva volt az 14 is. És ez csak a 2.0, a 2.4 biztosan többet kér. Kinek mi a hülyegyerek mód: nálam van egy tégla a gázpedálon, azzal nem is kell foglalkozni.. Csak a másik két pedál játszik, úgy is csak két lába van egy embernek.
3x felmentünk vele a Jahodna-n és szemlátomást esett a mutató... eltűnt egy negyed tank. Ez végig emelkedő, kened neki, ahogy bírod, majd meglátod mennyit fogyaszt.
[ Szerkesztve ]
-
raczger
őstag
válasz BigBlackDog #55682 üzenetére
A gyengébbik 2.4-es Volvóval 7 literből nem igazán, de 8-ból már biztos elvan országúton/pályán, spritmonitoron 8.55 liter az átlag.
Havernak van Accordja, neki 10 liter alá nem igazán megy, viszont nyomja is neki rendesen. Spritmonitoron van olyan, akinek 100k km alapján 7.47 az átlag, tojás van a pedálok alatt, de nem lehetetlen ezek szerint ilyet kihozni. [link]
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
z123456789
addikt
válasz Mágus2 #55685 üzenetére
Nem figyeltem már megint. Nem hegyvidékre értettem. Kisalföld nem valami dombos. Itt ezt produkálja. Hülyegyerek mód az kb az amit írsz. Ha nem is kihúzatva folyamatosan, de legalább pályán/főúton tartósabban magas km/h-val haladva, amit a Waze megenged.
Nem tudom Dogi hol használná. Szerpentinen biztosan többet eszik, ezzel nem is vitatkozom.Lásd Ráczgeri spritmonitorozását! Ott is a max ~13 l a 2.4-nek.
Mondjuk ezt a 9 liter átlagot sem tudom elfogadni a sima 2.0-ra. Én tényleg szerencsés vagyok. a 8 literemmel. Vagy tényleg síkabb a terep.[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz z123456789 #55688 üzenetére
De érted, nem érdekel hogy mennyit fogyaszt a kis-alföldön, ha nekem ide kell. Én is nézegetem a sprintmonitort, de itt nem lesz soha olyan jó fogyi.
A gyártók igazán megadhatnának valami fogyasztást hegyvidékre is, mert ez így nem OK. Nálam, 4,2-őt ír pályára a skoda, amit egyedül az M3-an tud, ahol viszonylag kevés emelkedő van. Itt inkább 6 liter fogyaszt országúton, ha kicsit megtaposom.
Saint_ Van is forgalom rendesen, nem kis város és nincs zöld hullám.
deicide Itt lenne az 17 liter is, ha megkergetnéd a ménest. 2.0 TFSI 200 lovas passat B6 variant simán beverte a 20 litert is, ha toltuk neki, de az nehezebb autó sokkal.
[ Szerkesztve ]
-
-
barnam_
nagyúr
válasz Jaffa75 #55681 üzenetére
Nem is tervezem eladni
Egyébként a 190-es az 5 hengeres dízellel nem lehet rossz, mert kb. 300 kg-al könnyebb, mint a 124-es.
szerk: 2.5 turbóval meg állat lehetA kilométerek ebbe is szaladnak, 1 év alatt mentem vele 20 ezret, pedig nem terveztem.
Általában nyugisan vezetek, 90-100 körül 2000-2500 között forog, ilyenkor még hangja se nagyon van a motornak. Zenét hallgatok, kizárom a külvilágot, aki siet menjen balról[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz z123456789 #55688 üzenetére
Mire kell a 2.4, ha csak simogatni akarja? Ezt soha nem értettem. Kell az erő, amit nem akarok kihasználni, nehogy 7 liternél többet fogyasszon.
Aki takarékos autót akar, ne vegyen erőset, dőleg ne magas firdulatú motort. Valami egyszerű 1.6 8V is elvan 7 literből, és nem kell félni a nyakára lépni.
-
válasz kisza25 #55472 üzenetére
Nos úgy alakult, hogy tegnap be sem indítottam az autót, ma azt csináltam amit tanácsoltatok, hogy tovább várjak izzításnál, pöcre indult és az alapjárat ugrálás is elmaradt, de ma mínusz 1-2 fok volt csak
Na mindegy az alapjárat ugrálás, már ilyenkor is volt, így meg nem.
Én eddig ahogy elaludt az izzító gyertya visszajelzés már indítottam is, ezek szerint várni kell pár másodpercel többetEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
B-L-A-C-K
titán
válasz z123456789 #55688 üzenetére
Nekem az insi mikor megvettem jó időben csak városi használattal 6.5 körül elvolt, most ilyen hidegben kis távokon benyal 10-et. Szóval függ ez nagyon hol, milyen időben használod, milyen távokon.