-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
AMD Power
titán
válasz VegyesTamás #8707 üzenetére
Jézus.... az elég sok.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
VegyesTamás
senior tag
válasz AMD Power #8708 üzenetére
Most összesítettem a blokkokat, ~17000 km-ről tettem el a blokkot, ez nagyjából 550 000 Ft volt nekem, nagyjából 32 Ft/km-es átlaggal. Az autóval idáig kicsit több mint 23 000 km-t tettem meg
Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli
-
szőröscica
addikt
válasz VegyesTamás #8709 üzenetére
Miért nem vezeted Spritmonitoron a fogyasztást?
Akkor nem kell gyűjtögetned a blokkokat -
-v-
addikt
válasz szőröscica #8710 üzenetére
Vagy vannak egyéb, kifinomult szoftvermegoldások is a mindenféle kiadások trackelésére
-
VegyesTamás
senior tag
válasz szőröscica #8710 üzenetére
Koin-t használom, ezt csak poénból gyűjtöm, fuelio se rossz meg van egy két jó app még erre de nem szükséges koinban ott van havi lebontásban
Rivaul: üzembentartóival 2év műszakival, jó motorral, 2évre biztos jó kasztnival 95k -ért nem várom, hogy a nem létező BC 5.5 ös fogyit ír nekem
a másik meg, hogy olajcsere 9400 az összes szűrővel..kerékcsapágy 2600. Másik bontott váltó 10k..motor +váltó bontva 30-40k két első lámpa, kompletten 8k kuplungszett 15k stbstb sorolhatnám még ezt sem szabad elfelejteni
[ Szerkesztve ]
Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli
-
#16741888
törölt tag
Sziasztok. Feldobnék egy témát. Nektek milyen tapasztalatotok van az aktuális szerelőtökkel, kárpitosotokkal karosszériásotokkal?
Nekem megmondom őszintén a tököm kivan az összessel, nem tudom lehet csak a multis agyammal nem értem ezeknek a szakembereknek a munkáját, vagy lehet bennem van a hiba de a tököm kivan.
Helyzet. 4 év cégautózás után úgy alakult hogy olyan munkát kaptam amelyikhez nem jár cégautó. Végig vezettem túlzás nélkül a Toyota meg Ford kínálatot, új Avensisbe beletettem 100k kmt, szóval lehet állítani hogy ismerem, ugyanakkor nem szerettem. Hibátlan abban hogy elvigyen A ból B pontba, kényelmes stb. de lélek nincs benne. Nulla, semmi.
Így aztán kevésbé gazdasági megfontolásokból mint inkább akaratból vettem egy 100as kasznis A6 TDi quattrot. Gyerek korom óta ilyet akartam, jó sokáig keresgéltem amíg vettem egy kevésbé bontószökevény darabot. Imádom vezetni, rohadt jó autó, viszont úgy voltam vele ha már megvan akkor kicsit építgessük, így elindultam az S irányba... főleg belülről... kapott bőrüléseket, kormányt stb.
A karosszériás rosszul teszi vissza a lökhárítót dehát nyilván az autót szidja hogy ez egy fos... a másik autószerelő hűtőcsere után szidja a karosszériást hogy milyen gányul van összerakva elölről, elhozom az autót zörög zörög, mire meghúzom a lámpában a csavarokat, elhagyom az indexet... a kormányt kárpitossal 3 szor lebeszélem hogyan akarom bőröztetni, richtig nem úgy csinálja, mindenhol csak a gond a probléma... szó szerint.
Ha bonyolultabb dolog van amihez nem kell alkatrész feltétlen, akkor nyilván megy a szájhúzás hogy de elfoglaltak meg stb. De basszameg nem kifizetem a rezsióradíjat? Nem kurva mind1 mivel foglalkozik ha úgyis felszámítja az óra árát? Ha mondok egy listát mire van szükségem a felét elfelejtik... leírva is. stb. stb.
Ez most nem 1 emberről van szó, hanem több, félig meddig ismerős (de azért nem túl közeli) "szakemberről" összerakott vélemény... legalább 4-5... kárpitossal, szerelővel, karosszériással stb.
Hozzá tartozik hogy én nem vagyok az a cigánykodós ember, megmondják mennyi, én kifizetem, ez nyilván annyira újszerű, hogy 3. - 4. alkalomra már rámegy a 20% felár, hiszen úgyis kifizeti.
Komolyan nincs ma Magyarországon normális szakember? Többször hittem hogy na végre megvan, aztán erőteljesen ledolgozták magukat nullába.
Nyilván én vagyok a balek, mert korrekten fizetek, de tényleg nem megy ez cigánykodás, hőbörgés, meg balhézás nélkül? Ez a baj, ezt kell csinálni, ennyi az alkatrész, ekkora lesz kész.
... és akkor a márkaszervizek, feltöltöm olajjal jólesz, meg nem cserélünk féket mert jólesz meg stb. dolgokról nem is beszéltem, az nyilván lejjebb van.
-
AMD Power
titán
válasz #16741888 #8714 üzenetére
Hála Istennek én a mostani szerelőmmel nagyon megvagyok elégedve. Múltkor a vezérlés felől hallottam valami szokatlant. Ráírtam FB. Már irt is vissza ,hogy vasárnap délután oda vigyem a gépet neki. De mondta ,hogy nyugodtan. Egy órát voltam nála. Szerelést nem csinált ez tény. De egy órát akkor is ott voltam nála. Nem volt hajlandó pénzt elfogadni érte mert ő nem csinált semmit. Múltkor hasonló volt. Akkor sem fogadott el pénzt mert ez garanciális "javítás" volt szerinte.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Rivaul
addikt
válasz #16741888 #8714 üzenetére
Ilyen a 90%, a maradék 10-et meg nem ismerem Egy korrekt szerelővel találkoztam eddig de az meg amolyan gyors szervizes és nem csinál/csinálhat mindent. Pont emiatt "tanulom" folyamatosan hogy miként is kell egy-egy dolgot megcsinálnom az autóimon. (amúgy a legtöbb az első 1-2-3 alkalommal korrekt míg tart a beetetési időszak, utána meg fossá húz...)
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
tresh
addikt
Na en pont ezert csinalok mindent magamnak az auton amit tudok es meg lehet csinalni, futomu,fek,elektronika,klima, mar a vezerles is audin elb*sztak pedig ugye itt mindenki k*rva nagy tdi magus...a nagy f*szt na mindegy. Lenyeg hogy mindent en csinalok mar amit meg nem lehet cserevel vagy helyben javitani viszem szakceghez
Elegem lett a sok "hozzaertobol"..
[ Szerkesztve ]
-
#16741888
törölt tag
Értelek és tök jogos, én is elkezdtem apróbb dolgokat megcsinálni, csak az embernek van egy munkája, van 2-3 hobbija, meg motorja meg stb. egész egyszerűen nem lehet mindenben jó... így sem elég a nap 24 órája...
És tényleg így van 1-2-3 alkalom korrekt, aztán elindulnak a megmagyarázhatatlan számlák.
Amúgy egy sor 5 TDIben mennyibe kerül a komplett vezérléscsere, vízpumpával?
-
DeFranco
nagyúr
válasz #16741888 #8725 üzenetére
totál egyetértek, az eredeti posttal és a mostanival is.
nekem is egy szerelőm van, aki korrekt, nem 100%-ban tökéletes, de ok. az összes többi szerelő akivel találkoztam (és párral már találkoztam) lusta simlis kókler világszégyene.
ha kicsit is foglalkozni akarsz az autóddal, és azt akarod, hogy ha nem is 100%-osan tökéletes, de legalább OK legyen (és nem úgy állsz hozzá, hogy gurul amíg gurul, ha megáll, akkor legkevesebb forintokból járóképessé teszed, minden zajra zörejre ott a rádió a műszerfalon meg a visszajelzők csak dísznek vannak) tehát ha gondos gazdája akarsz lenni a kocsinak, akkor szívás van, mert erre embert nem találsz. akkor sem ha megfizeted.
ofc mindenrevanegybëlgaszám 1:57-től ontopik, de a többi is aktuális.
-
VegyesTamás
senior tag
örülni fognak, hogy viszed az alkatrészt, ez ilyen élből nagyonszeretlek érzés a szerelő felől
AMDPower: hát neharagudj, de én is meggyőzőnek tartok egy emberméretű beszélő kutyát
Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli
-
AMD Power
titán
válasz VegyesTamás #8727 üzenetére
Igen imádják. Főleg ,hogy elesnek a lényegtől. Az alkatrész % kedvezménytől amit + le tudtak volna húzni rólad.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Melack
veterán
Van valakinek szerelő ismerőse a 13. kerben? Összességében csak egy olajcsere kellene, vinnék mindent, mert otthon nem tudom megcsinálni saját magam :/
Ex-Informatikai Szolgáltató Asztali Munkatárs
-
Snoop-y
veterán
válasz AMD Power #8728 üzenetére
Pont leszarom a legutobbi miatt:
kene szilentcsere itt meg itt.
Ok rendelj powerflexet
szerelo: ahh mi nem azzal dolgozunk
ok hozom en
olajbol motul 300v kell
szer: nalunk castrol van
ok hozom en
fek is kell (itt mar csak a vicc kedveert kerdeztem) van valami normalisabb?
szer: hat a pagid-ra van legnagyobb kedvezmeny
ok hozom enszoval ezek utan mit szeretnenek?
Szereltessem szarral a kocsit mert van egy beszallitoi szerzodesuk?
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
DeFranco
nagyúr
válasz szőröscica #8735 üzenetére
mert?
-
tresh
addikt
Ha meg üzemmeleg lesz a motor, az istennek sem nyúlnak hozzá.
Miért ne nyúlna hozzá?
(#8736) DeFranco Fizika gyorsabban és könnyeben lejön az olaj Nem azt mondom hogy üzem melegen szoktam olajat cserélni de megjön a tulaj a kocsival picit hagyom járva a motort kb még 60-70 fok körül van , aztán leállít össze pakolászom amit kell és már nyitom is a csavart és szépen lecsurdogál az oil
[ Szerkesztve ]
-
Melack
veterán
válasz szőröscica #8735 üzenetére
Ezt pl nem tudtam. Így azért más a helyzet.
(#8734) F_Zolee: ok, felhívom őket.
Tresh: köszi az infót neked is! Egy kicsit más irányú kérdés: fényszórót hogyan tudok beállítnai? Kicsit "kancsal" a kocsi, jobb oldali fénycsóva befelé néz. Én nem tudom, mit és hogyan csinálnak a szerelők, én csak hozom/viszem. Ok, most egy kicsit többet voltam bent, srácok sokat meséltek a tengelyekről meg ilyenekről.
[ Szerkesztve ]
Ex-Informatikai Szolgáltató Asztali Munkatárs
-
DeFranco
nagyúr
válasz szőröscica #8739 üzenetére
hm... értem, ez nekem új. eddig pont azon ment a huhogás, hogy nem szabad melegen cserélni, mert marad olaj a motorban meg a köztes terekben és nem csorog le az egész, ami túltöltést okoz ha decire töltöd
megint tanultam valamit.
-
DeFranco
nagyúr
először azt ellenőrizd, hogy jól van-e berakva az izzó.
nekem is volt, hogy gyorsan cseréltem, és nem feküdt fel tökéletesen a karimára, szerencsére pont ismerős ment előttem, és szólt hogy vakítok.
az ilyen félszemű vakítós majmok többségének szerintem ez lehet a baja, berakja, csak nem tökéletesen, aztán meg lesz*rja, vagy nem szól neki senki. ezért szoktam rájuk villantani.
fényszóró beállításról van egy cikk a tc-n nem tudom pontosan idézni, de viszonylag egyszerű.
-
Declare
őstag
válasz DeFranco #8742 üzenetére
Ez a fenyszoro beallitas engem is erdekel ez jo leiras szerintetek?
Gondolom xenonra is ugyan az vonatkozik, hogy milyen magasra vilagitson. Amiota az uj izzok vannak benne kb mindenki villogat este. Elötte is villogattak, de ezzel most kb mindenki. Kicsit kellene lecsavarni szerintem rajta, pedig elvileg a szerelönek mondtam, hogy nezze meg, de azt mondta jo volt, csak kisse jobbra huzott, azon allitott
-
-
Rivaul
addikt
válasz DeFranco #8740 üzenetére
Olaj mindenképpen marad az autóban. Ami meg van adva olajcsere értéknek az erre van kiszámolva. A száraz feltöltési érték átl közel egy literrel magasabb. Nekem 5.3 a száraz töltés és 4.5 a cserés. Az üzem meleg motort hagyod kb fél órát állni, míg már nem süt és aztán jöhet a leengedés.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
VegyesTamás
senior tag
válasz AMD Power #8728 üzenetére
itt már sajnos nem csak erről van szó..múltkor autó fenn kézifékkötél csere, fékbetétek csere, segédszíjak..alkatrészt hozta, nagyjából 3 órás munka.
Nekiindul, elkezd lebont, összehasonlít. Fékbetét nem jó, kézifékkötél nem jó, segédszíj, ok. Király, rárendel, nincs kirendeltségen, király holnap reggelre jön. Boldogság tölt el minket, hogy a nagyjából 3 órás munka helyett kedd 11 órától másnap reggel 10ig van az emelőn a kocsi..felszámolhatjuk? nem...kár? van, mert 3 óra helyet kicsit több időt foglal el az emelőn a kocsi. Borul a hét, mert másnap már nem hozhatják 7re a másik kocsit..átszervezni mindent. Itt ezt is figyelembe kell venni, nem csak a gonosz autószerelőbácsi aki heti 300k forgalmat csinál az autósboltnak, unixnak stb kap egy kis kedvezményt..ez olyan mintha a pékhez inkább te vinnéd a lisztet, mert te otthon megcsináltad, és legyenmáolcsóbbazakenyééérSnoop-y: érdekes..nálunk ez úgy működik, hogy átvizsgálás után vagy az ügyféllel együtt együnk a géphez, és mutatjuk mi van mennyiért, és mit szeretne, mi a tapasztalat..gagyit nem engedünk belerakatni, (vagy csak ha nagyon nincs pénze) nem csak mert szarabb vele szerelni, hanem mert nem egy tartós dolog.
Másik..ha az üf. hozza a cuccot nincs garancia. Legutóbb vezérlés csere..jajj de drága a szett. Nembaj majd ő hoz. ...Rendben nincs gari. OK, de olcsóbb. Rendben. Fél év eltelt, jön vissza valami csiporog..hmmm biza a vezérlésben egy görgő. Üf: de hát azt fél éve csináltátok rá kéne nézni...hmmm igen csak te hoztad az alkatrészt..jaa tényleg..jó akkor hagyjuk most
Olajcsere:szvsz ha először a szűrőt veszed le, és kap levegőt szépen le tud csorogni az olaj mire beállunk a kocsival kb langyos az olaj, szépen szűrő le, vissza az új, (gumisat vékonyan megzsírozni, meneteset finoman zsírsprayvel, kíváncsi vagyok erre ki figyel még oda manapság ) olaj le, feltölt nagyjából 0,5 literrel kevesebbel, motor beindít, olajnyomás ok, szint beállít, decire pontosan lehet követni a gyár által előírt mennyiséget ez így általában működik
fényszóró: sokan aranyosan kicserélik otthon elgörbítve az alaplapot és ezzel rontják el....de kicsit már zavar, hogy minden 2. autó este kibssza a szemem
[ Szerkesztve ]
Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli
-
tresh
addikt
na majd akkor így
Ha kiég, megsérül vagy eltörik a fényszórónk és ki kell cserélni, akkor ezt otthon, házilag is megtehetjük, viszont ilyen helyzetben be kell állítani a fényszórót, különben könnyen a szembe jövő arcába világíthatunk az út helyett, ezzel magunkat és másokat is balesetveszélybe sodorva.
Miután kicseréltük a fényszórót, a következő a lépés az, hogy találni kell egy függőleges falat, ami mellett egy 8-10 méteres vízszintes, egyenletes, sík terület van. Álljunk úgy az autóval, hogy az autó hossztengelye merőlegesen legyen rá és annyira közel álljunk a falhoz, amennyire csak tudunk. Jelöljük be a fényszóróink középpontjait a falon, majd kössük össze őket. Tolassunk hátra kb. 10 métert úgy, hogy a fal merőlegesen legyen az autónkra.
Fényszóró beállításaFényszóró beállítása
Ezután állítsuk be úgy a fényszórót, hogy a falra vetített vízszintes vonal kb. 10-10 cm-rel a bejelölt pontok magassága alatt legyen, a vonalakon található töréspontok pedig a jelölések alá essenek pontosan. Ez azért kell, hogy ne legyen se összetartása, se széttartása a lámpáinknak, hanem a fénynyalábok iránya párhuzamos legyen a kocsi hossztengelyével.
A fényszóró házán általában rajta van a gyári előírás %-ban. Ha 10%, akkor 10 méterről 10-10 cm-rel kell alatta lenni a fénynek, mint a jelölés, ha 12%, akkor 12-12 cm-rel és így tovább. Az egész beállítás előtt érdemes ellenőrizni a guminyomást, illetve egy 70 kg-os embert a hátsó ülésre ültetni, hogy a normál állapotú, megpakolt kocsira végezzük el a szükséges beállításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- Wise (ex-TransferWise)
- Vicces képek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Főzőcskés topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Háztartási gépek
- További aktív témák...