-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
szőröscica
addikt
válasz VegyesTamás #9250 üzenetére
Nyilván a 0W a legjobb, de ár-érték arányban szerintem egy belépő 5W40-es olaj a nyerő. 5 liter Elfet lehet kapni 7-8 ezer forint között, ami bagó. Ráadásul egy ilyen pici motorba gondolom elég kb. 3 liter, szóval alig-alig dobhatja meg egy olajcsere árát, cserébe kedvezőbb hidegindítási tulajdonságot, alacsonyabb kopást biztosít.
Nem azt mondom, hogy tegyen bele valami über szuper 0W30 olajat, de egy 5W40 full szintetikus tényleg alig drágább egy 10W40-nél.
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
A Kia egyre jobban érzi a formatervezést
5 évvel ezelőtt egészen bátran ki mertem volna jelenteni, hogy sosem kellene Kia, de igazából már az Optima is tetszett, az új Ceed GT verziója is király, a Sorento kb. az egyetlen ma kapható SUV, amit hazavinnék, és most ez. Brutál! Csak kár, hogy mindbe olyan pici motort raknak.
-
AMD Power
titán
válasz szőröscica #9252 üzenetére
Ezt már én is nem 1x néztem. Brutálisan jó lett. Eleje, hátulja.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
TaaT
veterán
válasz VegyesTamás #9250 üzenetére
A technika fejlődik, sztem még nem is volt 5w30-as olaj amikor 2001év második felében legördült az autóm Szlovákiában. Gyárilag 10w40-est tölthettek bele valszeg. Ehhez képest 2006-óta csak 5W30-as megy bele, és a 0W30-as is elférne. Kitudja, lehet legközelebb már az lesz.
Give them hell Ukraine!
-
TaaT
veterán
válasz szőröscica #9252 üzenetére
Hát, nem tudom, fura... Valahogy ez a kia jobban testszik ennél... [link]
Give them hell Ukraine!
-
8th
addikt
-
tomiii.
aktív tag
Ezt ma találtam, minden pontja igaz
Story of my life:
Ezekkel a tényekkel szerintem mindannyian tisztában vagyunk! grin emoticon
1. Mindegy, hogy mit ejtesz a motortérbe, az biztosan nem fog a műhely padlóján landolni.
2. A villáskulcs csak akkor csúszik meg a csavaron, ha a kezed közelében egy éles kiálló tárgy van.
3. A szerelés végén mindig marad egy felesleges csavar.
4. Egy leeső alkatrész annál messzebb esik, minél kisebb.
5. A menetirány spontán megváltozhat bármikor.
6. Tömítetlenségi probléma sohasem akkor jelentkezik, amikor szemmel tartod, hanem csak abban a pillanatban, amikor épp félrenézel.
7. Eltörhetetlen alkatrészek illetve szerszámok nem léteznek.
8. A leejtett szerszám mindig pontosan oda esik, ahol a legnagyobb kárt tudja okozni.
9. A frissen lakkozott felület pontosan addig vonzza magához a rovarokat, amíg nedves.
10. Egy hiba, amely hetekig bosszúságot okozott, pontosan abban a pillanatban megszűnik, amint behajtasz a műhely területére és azonnal visszatér, ahogy elhagyod a műhely területét.
11. Az a csavar, amire amúgy is nehezen lehet rátekerni az anyát, az mindig a legnehezebben hozzáférhető helyen van.
12. Szombati szerelések alkalmával az autó működéséhez elengedhetetlen alkatrészek mindig 14 óra után mennek tönkre.
13. A sárvédő szélén hagyott csavarhúzó mindig a motorháztető lecsukásakor az elengedés pillanatában jut eszedbe.
14. A hibakeresésnél a megoldást mindig az adja, aminek az adott hibához a legkevésbé sem lehetne köze, de végső elkeseredésedben mégis megpróbálod.
15. Az a szerszám, amit egy telefonhívás pillanatában éppen használsz, az a hívás végeztére örökre eltűnik.
16. A mindentudó okoskodók mindig abban a pillanatban lépnek be a műhelybe, amikor valami nem sikerül vagy épp megsérülsz. -
BomiBoogie
MODERÁTOR
válasz VegyesTamás #9246 üzenetére
Köszi szépen a részletes leírást, nagyjából igyekszem majd ezt követni.
-
Declare
őstag
En nem ismerem azt a kocsit, motort semmit. Viszont ilyenkor mindig felmerül bennem a "valami nem stimmel". Szoval, hogy egy 1.1 es benzin motor, 5-5,5 liter körül fogyasszon autopalyan....hat az kb jobb, mint az en 1.7 dizelem, amit azert vettem, hogy autopalyan jol fogyasszon nekem 130-140 tempomattal eszik 6 litert kb.
(#9240) AMD Power Detto....8l siman
-
-v-
addikt
válasz MunezXBK #9261 üzenetére
Hát jah, 140 tartásához már kell egy 45-55 lóerő kb., az a motor meg összesen tud 60-at 6200-nél ... és 140-nél forog 4500-5000 körül, az egyszerűség kedvéért csak simán visszaosztva mondjuk 43 - 48 lóerőt jelent 4500 - 5000 között, szóval ez barátok közt is padlógáz Ilyen fordulaton meg padlógáznál még egy ilyen kis motor is tud kajálgatni.
[ Szerkesztve ]
-
VegyesTamás
senior tag
van 0W-30as BMW-s olaj 8600ft/l rendeljek neked? vagy ink mobil super 3000 0W-30 5910 ért literje?
Nem arról van szó, hogy nem tesz neki, jót, csak a gyárnak jól működött a teszten a 10W-40es miértne működne neked is ugyan olyan jól? Úgy értem van egy szint amit hiába emelsz nem lesz jobb..ez olyan mint a fordulatszám-teljesítmény...egy idő után nem ad le több erőt hiába növeled a fszámot
Példa arra, hogy jóbb anyaggal is lehet problámát okozni:
Samara kijött ötös váltóval, elég sok olaj kell a váltóba (3,6 l) oroszok tisztába voltak vele, hogy ez így kva drága lesz ha hajtóműolajjal kell tölteni, megcsinálták úgy, hogy 10W40es kelljen bele. Pár okos, meg egy két fiatal szerelő, beletöltötte a hajtóműolajat, mert vagy azt hitte az kell bele, vagy azt mondta...hűűű ez jó lesz ám bele..mert ez jobb.
Eredmény: a sűrű olaj nem tudta rendesen kenni a5 5. sebesség csapágyát...a váltó besült. Szóval csak óvatosan
tomii: ez király megy is ki a műhelyfalra
[ Szerkesztve ]
Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli
-
TaaT
veterán
válasz VegyesTamás #9270 üzenetére
Oh van olcsóbb is [link]
Meg lehet hogy felesleges ebbe a motorba már az 5W30, és eldöcögne a 10W40-el is ahogy a melós kettesgolf teszi.
Viszont én 2évente (legsűrűbb most volt, 1,5év) cserélek olajat, oda meg azért már kellhet a minőségi cucc.
Give them hell Ukraine!
-
Qru
MODERÁTOR
Vezérlés lecserélve, alig 30k km-el szaladt túl a gyári csere perióduson...
Havernak most szakadt el az érdi emelkedőn, nála drága mulatságba csapott át a hanyagság.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Ha már vezérlés Az én verdámban 121k-nál volt cserélve a szíj (a többit nem tudom biztosan, a szerviztörténeten csak ez van feltüntetve, úgyhogy gyanítom a pumpa és a görgők még gyáriak) 2010-ben. Jól tudom, hogy 120k km vagy 6 év a csereintervallum? Mondjuk 30k km-el lecserélni a vezérlést vicces lenne
-
Qru
MODERÁTOR
Nem, az láncos. Ősök MK1 Puntója.
mod:
tboy93: Görgőt nem cseréltek? Csak nem... Az kb olyan mint fogkrém nélkül fogat mosni.
A szíj akkor is öregszik ha nem használod a kocsit azért van idő is megadva nem csak km. Rá kell nézni ha repedezett akkor cserés, ha nem akkor még kicsit tolható a csere. De nem érdemes spórolni rajta mert ha elszakad nagy kárt okoz a motorban (összeveri a hengerfej a szelepeket és maga a hengerfej is sérül tőle).
Nálam pl 5 év vagy 100k km van megadva gyárilag.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Őszintén, nem csodálkoznék rajta. Felhívtam őket vásárlás után (honda éles), megkérdeztem, hogy volt-e cserélve vezérlés. Csávó kikereste az adatbázisból, azt mondta 121k-nál volt. Nekem evidens hogy ilyenkor cserélünk mindent, ezért nem is kérdeztem rá, hogy pontosan mit cseréltek. Utána az egyik szerelőm aki nappal ott dolgozik kinyomtatta nekem a szerviztörténetét a kocsinak. Ebben csak a szíj van felszámolva, görgőt, vízpumpát nem látok.
Egyébként elég trógerek ebben a márkaszervizben, néhány hete vettem egy új faceliftes lökőst, felpróbáltuk haverral és hát igencsak rácsodálkoztam néhány dologra. Azt tudtam, hogy csattant hátul az autó és új lökőst kapott, ez fel is van tüntetve a szerviztörténetben + alatta ott van hogy "szerelési anyagok". Na ez az a tétel ami egyenlő a totális lehúzással, konkrétan ezek a kurv@k semmilyen tartó műanyagot nem cseréltek le, az autó oldalán lévő műanyag sín tartó elemeiből 5/4 törött, a lökösőn lévő tartókonzol törött, 4 tartópatent félig törött Úgyhogy majd amikor rakom fel az új lökőst vehetek 20k-ért különböző műanyag szarokat.
-
Qru
MODERÁTOR
Nem kell bemutatnod őket, ott vettem a Hondámat én is anno. Csak addig hordtam oda amíg élt rá a gari. Arra se vennék mérget, hogy valóban cseréltek mindent amit előírás szerűen kell...
mod:
TaaT: Ezt sosem értettem, minek kell az ilyen alkatrészeken filléreskedni. Egy vízpumpa nem egy nagy költség ha viszont megdöglik akkor az kellemetlen. Márkatárs is 180k-t fizetett a vezérlés cseréért de a kb 5k-s vízpumpát már nem cseréltette le mondván jó az még. Pff...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Buster17
addikt
Ablaktörlőből milyen márkát? Valeo, flenor vagy denso?
-
Rivaul
addikt
válasz Snoop-y #9297 üzenetére
Nem tudom. Én már csak a darabokat láttam a földön. Sztem tegnapi lehetett. A lámpa méretéből ami a bokorba volt sztem tranzit féleség lehetett. Ami valószínű is mert pl a GLS csak 2 sarokra van, és néha fáradt arcok vezetnek ahogy látom
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
szőröscica
addikt
Ó, Istenem, bár ne lenne lakáshitelem, holnap megvenném.
-
AMD Power
titán
Ilyen rohadt erős dollár mellett lassan újra 400Ft lesz a 95-s benzin ára.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...