Új hozzászólás Aktív témák
-
HÁZIGAZDA
válasz madgie #15896 üzenetére
szerintem az e-m5-tel a világon semmi baj sincs. tényleg. más kérdés, hogy kéne a pen-re is egy egyszerűbb (a mostani vf-3, de inkább a vf-2) evf a sarokban, jaja. az e-m5-re meg egy komolyabb. ez utóbbit most a gh3 fogja meglépni szerintem, és jó döntés lesz.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
MC Pite
veterán
Egyelőre páromnak nem találtam semmit amit tetszene neki és árban is oké. Viszont a fuji HS30as árát elnézve, meg ahogy nézegettem a milceket, felmerült hogy az enyém lenne cserélve.
Aki nem emékszik, röviden:
-Kényelmesebb méret (nagyobb, markolatos vázak, evf-el, vakuval), egy objektív mind felett (vmi 14-140 környéki, nem fogom cserélni, max ha egy palacsintával megdob a jézuska), és lehetőleg legyen belőle már 1-2 használt . Ár: Minél kevesebb persze(pl gh1 nem lenne rossz 130 körül, de G10 a 14-150el bő százért még jobb lenne). Ja, tapi helyett tárcsákat, gombokat favorizálok.
Múltkor a GH1 tetszett meg elsőre, de jobban nem túrtam át a magamnak való gépeket. Ezek fényében tudnátok 1-2 gépet ajánlani nekem?[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz MC Pite #15906 üzenetére
Ja, az se baj ha nem mikro4/3, csak tükör nem kell nekem, evf-et jobban szeretem; szal ha esetleg nagyobbat tudtok ami még megfelelne, megköszönnék egy kis iránymutatást. A rendes 4/3osok között érdemes nézelődni? Bár ezekből csak pár olyt ismerek, amikhez anno nem láttam nagy zoomátfogású objektívet...
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
neevous
tag
https://www.flickr.com/photos/david_papp/
-
arn
félisten
válasz MC Pite #15906 üzenetére
emlekeim szerint 120 kornyeken mennek csak az obik, igy nehez lesz annyert egy gh1et is szerezni melleje.
(#15901) Freddy76: naugye csak hasznalni kell.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
sebgutkopf
őstag
A témához én se értek többet mint te
Abból indulok ki, hogy ha fogok két raw filet, amiket mondjuk acr-el feldolgozok. Az egyik helyesen van kiexponálva, a másik 1 fé-el alá van lőve. Az alul exponáltat lehetne feljebb húzogatni (de akkor kiég a csúcsfény), vagy a gammával játszani, adni neki fill light-ot, ami ugyan rengeteget javít a képen és szinte csodákat lehet tenni vele és a blacks együttes állításával, de a fill light-tól akkor is némi zaj csúszik a sötétebb részletekbe, illetve a színek tónusa valahogy nem lesz olyan.
A lényeg, hogy szerintem az alul lőtt kép korrigálva szerintem nem fogja elérni a helyesen exponált kép feldolgozás utáni minőségét. -
sebgutkopf
őstag
válasz FEDman #15865 üzenetére
Sok sony szenzor alapérzékenysége az iso200. Lényegében a nex 3/5 mind iso200-ról indult, sőt az elvileg ugyanazon 16-os lapkával szerelt c3 vs 5n viszonylatban a c3 is iso200-ról indul, egyedül az 5n és 7 alapérzékenysége az iso100, valamint az eddig legújabb f3 is iso200-ról rajtol. Illetve majd az 5r és 6 kezd majd 100-ról.
Ez azért alapból elég sokat elmond a sony technológiájáról, hogyan tervezte a szenzorokat. Szerintem az Oly rendelt egy exmort szenzort néhány paraméter megadásával, a sony legyártotta és kész. Az szenzor alapérzékenysége iso200 és az Oly semmi extra bűvészkedést ezzel nem csinált, ellenben a képfeldolgozásban az Oly színeket nyilván ki tudta varázsolni a sony szenzorból is. -
sebgutkopf
őstag
válasz FEDman #15867 üzenetére
Ez igaz, viszont van annyi emlékem, hogy tudjam a jpg-hez képest is a sony szenzorokban csúcsfényben a raw esetében még mekkora tartalék van, míg a pana szenzorokban jóval kisebb szokott lenni, amit ráadásul az oly korábban olyan jól kifacsart, hogy raw-ból már alig lehetett valami részletet visszahozni.
Valóban nem vehető pontos mérésnek, de arányt, vagy irány tud mutatni. Az pedig azt mutatja, hogy amint az Oly megvett egy sony szenzort a csúcsgépébe rögtön 1 FÉ-el jobb csúcsfény dinamikát tudott belőle kihozni jpg-ben mint korábban bármikor a pana szenzorokból. -
HÁZIGAZDA
válasz sebgutkopf #15913 üzenetére
ennek semmi köze ahhoz, amit állítani próbálsz. két különböző gyártó két különböző szenzora, persze, hogy jobb a sony (a nikon-féle sony meg mindig mégjobbabb, ha már ).
abban van nagyon kevés igazság , hogy alulexponált képet utólag felhúzva zajosabb lesz a végeredmény, mint ha eleve helyesen exponálsz, mert a 12/14 bitnyi információ nem lineárisan oszlik el, lényegesen több jut a "csúcsfényekre", ergo relatíve jobban jár az ember, ha azokra exponál, mintha fordítva.
de, a szenzor dinamikaátfogása továbbra is egy hardveres tulajdonság, a lényeg az átfogás. pont a sony remek lapkáinál fedezték fel a fórumpistik, hogy alá tudnak exponálni akár 2-3 fé-vel, és gyakorlatilag zajmentesen tudják felhúzni.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
sebgutkopf
őstag
Na ez az, hogy pont arra akarok kilyukadni, hogy az átfogás egy hw-es tulajdonság és már az megköti a gyártó kezét, hogy mit tud kihozni belőle. Vagy most azzal akarsz megetetni, hogy az Oly eddig direkt nem csinált nagyobb csúcsfény dinamikát a pana szenzrokkal és a pana is direkt az árnyékra gyúr? Nem hinném.
Ezzel szembe az Oly az új szenzorral hirtelen kihúzott +1 FÉ csúcsfény dinamikát a kalapból. Eddig miért is nem tudta ezt megtenni? Ja igen, mert a pana szenzorokkal ezt nem tudta megtenni.[ Szerkesztve ]
-
arn
félisten
(FT5) Panasonic GH3 has WiFi and remote control applications!
hat itt lehet a ficsorokre fognak ramenni, es nem fotozasi szempontbol lesz nagy elorelepes.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
HÁZIGAZDA
válasz sebgutkopf #15915 üzenetére
öregem, légyszi olvass már előbb, és utána írj, de tényleg. nincs "csúcsfényekre gyúrás" egy szenzoron belül, hülyeséget beszéltél. nem gyúrt rá a sony a csúcsfényekre hardveresen, nem is lehetne, egyszerűen csinált egy jó szenzort.
arról meg (eddig) nem szólt a fáma, hogy A gyártó terméke jobb-e, mint B gyártóé, bibibíí... olyan állítást akarsz cáfolni, ami nem hangzott el. senki sem mondta, hogy a pana szenzorai ugyanolyan jók, jobbak vagy rosszabbak, te erőlteted ezt a vonalat.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
arn
félisten
válasz sebgutkopf #15915 üzenetére
a sony szenzorainak nagyobb a dinamikaatfogasa - ennyi. nincs itt kulon csucsfenyes hardveres moka, swesen kezelik le. ha az egyik jobban alul van exponalva, az annyit jelent, hogy szarabb a szenzor dinamikaja, es igy tudjak csak megoldani, hogy ne egjen be. persze a dinamika tobbi resze jobban lesz kompresszalva, ergo csokkennek a finom atmenetek.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
neevous
tag
Közben kint vannak az XE-1 specifikációk:
Ugyanaz a 16 Mpixeles APS-C CMOS szenzor, mint a FinePix X-Pro1-ben
6 kép/mp sorozat sebesség (ahogy az X-Pro1 is)
magnézium váz
továbbfejlesztett AF sebesség
FullHD videófelvétel H.264 tömörítéssel (mint X-Pro1 is)
mikrofon bemenet
elektronikus kereső (nem hibrid, mint az X-Pro1-é)
ISO25 érzékenységű Velvia szimuláció
fekete és ezüst színű külső
1000 dollár alatti ár
Piacra kerülés: 2012. december"ISO25 érzékenységű Velvia szimuláció" vajon visszahúzós móka?
https://www.flickr.com/photos/david_papp/
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #15912 üzenetére
Most kicsit elbeszélünk egymás mellett, de az is lehet én nem vagyok elég egyértelmű.
De akkor ugorjunk neki még egyszer.
Valószínű tényleg úgy történt, hogy az Olympus rendelt a Sony-tól egy szenzort, amit az megtervezett, legyártott neki. Tehát adott egy nyers elég jó dinamika átfogással rendelkező szenzorunk, aminek itt már sok paramétere adott, de ellenben például az alapérzékenysége az egy bizonyos határokon belül, mondjuk legyen ez +- 1 EV mozgástéren belül még lehet akármilyen attól függően, hogy azt a szenzort hogyan is adoptálják adott fényképezőgépbe.Egy szenzor alapérzékenysége változhat akár a rajta használt szűrők milyenségétől is, de ezeket most az egyszerűség kedvért vegyük ki a kalapból.
Tehát adott egy szenzorunk, aminek van egy fix dinamika átfogása. Mivel Sony szenzorról van szó így a mozgásterünk ilyen téren viszonylag tág határok között mozog.
No most naivan lehetne mondani, hogy minden gyártó a tónusgörbét úgy lövi be, hogy ezen az átfogáson a középszürke az nagyságrendileg valahol középen fog elhelyezkedni.
Ezzel szemben ezt szerintem elég szabadon tologatják a gyártók.Például eltolhatják kicsit a középszürkét a csúcsfények felé. Ebben az esetben a csúcsfényekben kevesebb tartalék marad. Mégis sokan megteszik ezt (pl. pont a régi Pana szenzoros gépek) mert így normál expo mellett kevesebb zajt tudnak felmutatni. Aminek persze a csúcsfényekben nagy ára van.
Vagy a másik út mikor a középszürkét inkább az árnyékos részek felé tolják el. Egy zajszegény Sony szenzornál ezt nyilván könnyebben meg lehet tenni. Emlékezzünk csak a Sony 16Mp-es APS-C lapkája iso100-on milyen brutál zajtalan, ilyen téren még az FF Canonoknál is jobb.)
Szóval ilyen körülmények között simán megtehető, hogy a gyártó a középszürkét kicsit lejjebb lövi be, ebben az esetben az árnykos részek kicsit zajosabbak lesznek, de a csúcsfényekben több tartalék marad.Ebben a két esetben nincs szó felhasználói oldalról vett alul vagy túl exponálásról, hanem a gyártó hangolja az adott szenzort így, vagy úgy.
Ha az első megoldást választotta volna az Olympus akkor szerintem most iso100-ról indulna ugyanezzel a szenzorral és egy picit kevesebb tartalékot tartalmazna a csúcsfényekben.
Ezzel szemben megérzésem szerint, mondván ha már ilyen jó zajban a Sony szenzor akkor már inkább bevállalta a második megoldást, amiben nincs olyan könyörtelen zajmentes alap iso, de még több tartalék marad fent. És szerintem pont emiatt lett itt az alap érzékenység iso200.Remélem így már érthetőbb voltam, ha nem akkor feladtam.
-
FEDman
addikt
válasz madgie #15927 üzenetére
Pedig egy ND szűrő milyen állat lenne egy ilyen gépben. Ráadásul úgy megoldva, hogy ne kelljen külön ki- bekapcsolni, hanem az iso állításhoz lenne kötve. Iso25-nél beugrana, iso200-nál meg ki.
Mennyivel egyszerűbb lenne, mint állandón külső ND szűrővel bohóckodni.Ettől függetlenül szinte biztos neked lesz végül igazad.
-
madgie
titán
Az eddigi fixekben tudtommal nincs ND, hacsak az új zoom-ba nem tettek bele egyet. A másik megoldás meg mókás volna: az érzékelő előtt szűrni... értitek: minimum APS-C méretű szűrő
-
Ijk
nagyúr
Azt hiszem végleg leteszek a nikon 1-ről: 18.5 f1.8
Azt hittem hogy lesz egy jó fényerős alapobi, de f1.8 az ócska ekkora szenzoron. Más hogy a sonynak van egy rx100-asa ilyen induló fényerővel, de az egy zsebkompakt, ez meg cserélhető obis milc. V2-vel 100k-t nem adnék érte, egyébként meg biztos 200 fölött lesz, amennyiből még egy d3200 + 35 f1.8 is kijönne. (Tudom hogy az tükrös, de ez akkor is vicc)A fuji új gépe viszont tetszik, más kérdés hogy mennyi lesz egy rendszer 2-3 fix obival.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
TayRol
veterán
A legszembeötlőbb az anyagminőségbeli különbség. Markolat teljesen jó - gumi, az evf király (főleg hogy dönthető), gombok kicsik de van nyomáspontjuk.
Képminőséggel kapcsolatban nem tudok még nyilatkozni, jövő héten megyek 8 napra nászútra majd tesztelem. De mindenképpen megérte a cserét, nekem ez a formavilág jön be.
Ja, a G3-GH2 után a kijelző fix ugyebár és ráadásul nem matt hanem fényes, szóval ujjlenyomatgyűjtő. Dedikált gombokkal rengeteg mindent el lehet érni. A 45/1.8 lamelláit nem ugráltatja szóval ez is plusz pont. Jó kis gép. -
FEDman
addikt
Ez kb. az amire számítottam. Itt is f/1,8 körül lesznek a normális árú fixek, aztán majd idővel biztos lesz pár f/1,2 is méregdrágán, de annak meg aztán végkép nem sok értelme lesz.
Nem rossz a Nikon 1 koncepciója, de hogy ez a rendszer nem azoknak szól akik szeretik az extra kicsi mélységélességet, az biztos. -
HÁZIGAZDA
válasz FEDman #15947 üzenetére
volt gh1-em, nem vettem volna meg, ha nem gondolom komolyan. nem jött be, szerintem szar a fogása, akkor inkább legyen dslr. amúgy meg a fuji vázak gyönyörűek, de például nekem az kevésbé a világom, nekem a plusz gripes e-m5 tetszik kimondottan.
de amúgy ma eladtam mindent, nincs semmi mft cuccom, csak az öreg e-1 + 40-150 kombó maradt. nem is veszek most semmit egy darabig, legközelebb síelésnél lenne aktuális bármi amúgy is. ha egyáltalán megyünk síelni.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Freddy76
addikt
válasz TayRol #15943 üzenetére
Innye, de csunya az a pukli a gx1 tetején . Mint egy kocka lada. De az oly az szép. Bár ha csak ezen múlna, nekem legjobban a fekete e-pl1 tetszik az ezüst oly 17-essel. Látom a szép színes szíjadról sem tettél le, csak átadtad a zasszonynak .
Látom, rekeszprioritással fotózol .
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."