Új hozzászólás Aktív témák
-
TayRol
veterán
válasz SpongyaBob #15301 üzenetére
sőt, rá is segitesz egy kis Technokollal.
ja, EPL1-en a 20-as Lumix üveg lamelláinak széép lassú kattogása fényviszony-változás esetén normális? mintha egy fogaskerék mozgatná.
[ Szerkesztve ]
-
eeXaa
addikt
....hoztam pár uj életképet unalomüzésképpen
-
TayRol
veterán
tudom hogy van sajat topicja de hátha itt okosabbak vannak.:
valami kis (és tényleg kis) tatyó kellene a gx1-nek és külön az epl1-nek (20-és 45-ös fixekkel jelenleg de egy zoom tuti lesz még). milyen megoldást ajánlanátok?
-
-
Freddy76
addikt
Hm, asszem rájöttem még egy előnyére az m4/3 rendszernek... Nem kell oszlopszerű állvány, a 45-tel a Zasszony kompaktjához vett pics.nyi állvány is megtartja a gépet . Elég kézenfekvő persze, de valahogy erre nem is gondoltam .
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
-
madgie
titán
válasz Freddy76 #15309 üzenetére
Valami ebay-es dynatran állvány (at-828 talán), már nem gyártják, és bármilyen meglepő, joystick-fejes, tehát nem a stabilitás a legfőbb ismérve. Ettől függetlenül ha nincs szélvihar, akkor baromi stabilan áll a gép, eleve nem nyúlok hozzá az órás expozíciók között, be van "akasztva" a kioldó gombja, oszt elvan magának. Nemrég írtam, hogy vettem egy miniatűr, mégsem gorillapod-szintű állvány(ocská)t, azzal a nem titkolt céllal, hogy mindkét váz mehessen, ha akció van (nem kell egy órát várni, ha közben kitalálok mást), szerintem az is bírni fogja, nem lesz instabil.
Tehát azt mondom, hogy ha relatív nehéz, nem olcsó-Hama szintű állvány van kéznél, akkor nem lesz gond.
-
Superbad
tag
Tudtok nekem javasolni olyan előtétlencsét, amivel nagyjából kiválthatom a samy 7.5-t?
Illetve valami macro előtét is érdekelne.
Ha valamelyikőtök tud jó minőségű - és olcsóbb mint a Pana - ilyen cuccot, ossza meg velem bátran.
A negatív tapasztalatok is érdekelnének.46mm-es obira.
Köszi -
Schanyee
senior tag
Nekem is lenne egy kérdésem, ez a 2x-ező előtétlencse jó a 45-200mm-es pana objektív elé is, vagy csak a leírásban feltüntetett 14-42-vel használható. Azért kérdezem, mert mindkettőnek 52mm-es a szűrőmenete ha jól tudom és bár fogalmam sincs hogy működik, de feltételezem ezt oda kell belecsavarni. Ha jó rá, akkor kb milyen a minősége? (nem valami olcsó )
-
Superbad
tag
válasz Schanyee #15312 üzenetére
Szerintem amire rá lehet tekerni, azzal mindennel működik.
Minőségre én is kíváncsi lennék, de nekem valahogy az az érzésem, hogy a wide ill. fisheye előtétek sokkal jobb minőségűek mint a nagyítósok. Persze lehet nincs igazam. Sosem volt még "szorzós" előtétem.
Valszeg ront a minőségen, de az biztos, hogy kevesebbet mint egy kínai utángyártott valami.[ Szerkesztve ]
-
Superbad
tag
Köszi!
-
Superbad
tag
Csak próbálnék keresni valami olcsóbb megoldást.
-
Gondwana
addikt
válasz Superbad #15319 üzenetére
Postával innen (ha jól számoltam) 85k körül lenne - ami azért nem kevés, amikor ennyiért 20mm f/1.7 kapható, ami nagyságrendekkel többet tölt a gépen, azt meg te tudod, hol van az az anyagi határ, amiért érdemes kompromisszumozgatni mindenfélét.
LX3-on a DMW-LW46 mint konverter saroktól sarokig éles képet produkált, a 14mm f/2.5-ön viszont már lágyítja a széleket (a 20-ason meg még lusta voltam kipróbálni) - szóval nem minden esetben van úgy, hogy amire rátekerhető, azon jó is.... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
FEDman
addikt
válasz Schanyee #15312 üzenetére
Biztos 52-es ennek a menete?
Ezt az obit konkrétan az X-es 14-42-höz ajánlják aminek meg csak 37-es a szűrőmenete.
Mindettől függetlenül sok esetben a tele előtétek többet rontanak a képminőségen mintha csak simán megvágnád a képet. Szóval az ilyesfajta mókáktól én nem várnék sokat, pláne ekv. 400mm feletti tartományban nem.[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
No, megjött az amcsi G3, még egy bónusz 8 gigás SD-t is kaptam hozzá (két eredeti akku mellé). Mehet a hack
-
madgie
titán
válasz andersen10 #15326 üzenetére
Ja, GH2-re váltottam, de nem tudtam megszeretni, így guberáltam újra egy G3-at
És megint ja, van hozzá piszkált fw, igaz ,csak a videóra van hatással.
Az E-PL2 továbbra is eladó ám, eggyel több vázam van most, mint kéne
-
doktor úr
tag
válasz TayRol #15328 üzenetére
Nálam is nagyjából ez van: a (hackelt) videóképét imádom, gyönyörű. Mégsem szeretek vele igazán dolgozni, valahogy nem áll kézre. Válltámaszon vagy "rig"-en már más tészta. Nemrég voltam a Tisza-tavi Ökocentrumban, gondoltam, majd készítek jó kis felvételeket, de elment a kedvem, össze-vissza lökdösött az ezer ember azon a szűk helyen. Persze ez nem a gép hibája. Végül azt a pár másodpercnyi anyagot csak a lányom kedvéért vagdostam össze. [link] (GH2 + Canon FD 20 mm f2.8)
[ Szerkesztve ]
-
makszi
aktív tag
Obicsere téren arra jutottam hogy eladom a Pana 14-es palacsintát és helyette egy Oly 9-18-at veszek, meg mellé vagy egy 20/1.7-et vagy egy 25/1.4-et.
GH1 egyelőre marad...Szóval eladó egy Pana 14/2.5
[ Szerkesztve ]
-
arn
félisten
hogyan lehet megoldani, hogy lightroomban ugyanazt lassam export elott, mint egy szinprofilt nem ismero programban? psban, szimplan monitorprofilt hasznalok, es minden ok, de lightroomban csak akkor latom a vegeredmenyt, ha srgb jpgbe exportalok.
szinprofilt firefox kezeli, de pl a chrome meg nem - a vegen megis oda lyukadok ki, ha weben akarok publikalni, akkor a kompatibilis srgb johet szoba a prophoto helyett. talaltam egy olyat hogy "soft proofing", de hiaba valtom at srgbre, ugyanazt latom. ezzel csak a szintartomanyon kivuli szineket lehet szurni aztan csokolom?
ti milyen formatumot hasznaltok webes publikalasra?
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
arn
félisten
válasz robi-k #15335 üzenetére
nem... szerintem ezt akkor hasznalja, ha atloki psba. en akarmit csinaltam, mindig a prophotos kepet lattam. pedig total alap lenne. webdesignerkent be is fontam volna a hajam, ha a ps nem tudta volna a "monitoros" szineket megjeleniteni. tippelgetek, hogy mi is lesz a vegeredmeny.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Marseille199
senior tag
Sziasztok!
OFF, de esetleg hátha van valaki, akinek van ismerőse, esetleg látta, hogy valakinek van:Hétvégén mennék esküvőzni, igazából asszony barátnéjáéknak lesz, ő fog fotózni én csak súgok neki, de van lehetőségem kölcsönkapni egy canon végű lensbaby composert. Szóval esetleg valakinek nincs otthon elfekvőben egy váz a sötét oldalról? Péntektől kéne vasárnapig. Cserébe odaadom az egész m4/3 szettemet, 300-as teléstől, átalakítóstul, mindenestül!
"Amikor a kép életlen, a gondolat éles, és amikor a kép éles, a gondolat eltávolodik a fókuszponttól." - Hiroshi Sugimoto
-
gorgo
őstag
Én már kattintástól kezdve srgb-t használok végig. Az adobe rgb minimálisan nagyobb csak és egy alapból messze nem tökéletes fehéregyensúlyú és színvilágú gépnél már annyira hullamindegy ezzel szőrözni... És nyomdába sem kerülnek a képeim
Mellesleg mostanság lődöztem többször az asszony Olympusával. Amire anno annyira vágytam (az Olys színek) az mostanra az esetek többségében idegesít. Alig lehet megszabadulni a sárgás-barnás túltolt tónustól.... áááhhh..
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
arn
félisten
az lehet, hogy te azt hasznalod, csak nem abban latod hogy allitod igy a tonusokat?
a sargas szin inkabb csak a rawra jellemzo, jpgnel en ezt kevesbe tapasztaltam, szerintem szinhelyesebb.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
TayRol
veterán
válasz Mr.Csizmás #15341 üzenetére
vagy egy szépia-versenyben.
-
arn
félisten
az olympus feheregyensulya es szinei nekem jobbnak tuntek, mint a panae. epp a multkor toltottem le egy csomo rawot, hogy vegigteszteljem oket. de egyikben sincs annyi tartalek, mint a nikoneban (az em5 is jo) viszont amit tud a pana, azt gyorsan ki lehet belole hozni, nem kell vele annyit szarakodni.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
arn
félisten
meg annyit fuznek hozza, hogy nem szinhelyes dolgokat akarok csinalni, csak azt, hogy ugyanazon a gepen ugyanazt lassam szerkesztes kozben, es vegeredmenynek. nem nyomdaba akarom juttatni, csak bosszanto, hogy egyenkent kell utanaallitani a kepeknek mert vmit beallitottam, az srgb export meg mas tonusokat hoz.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
gorgo
őstag
nincs nagy fotós múltam, feldolgozás terén még kisebb, de az elején szoptam vele eleget, mire rájöttem. Tkp mindegy, hogy srgb-t vagy adobe rgb-t használ az ember (illetve leginkább csak a bemenet és kimeneti színtereknél igazán jelentős, közte használhatsz bármit, ha megfelelően teszed) átlag felhasználásra ez a kettő bőven elég. Nem beszélve arról, hogy a weben nincs sok értelme mást használni mint srgb-t. Aki meg ebből él, az úgysem itt kérdez ilyet. Az LR-ben nem a Camera Raw felel a képfeldolgozásért? Ott be lehet állítani srgb-t és adobe-rgb-t is, nemcsak pro-valamit.
A színhelyesség pedig nem olcsó móka, de nem ezen múlik hogy jók-e a képeid vagy sem (durva kivételektől eltekintve persze). Illetve egy szarul beállított v. szar monitor az kb. értelmetlenné tesz mindent.
Az oly/pana színvilágát illetően pedig erősen megszokás kérdése is. Mivel nekem pana van, nekem az megy sokkal gyorsabban, és ügyetlenkedem az olyval (pl1). Az azonban nagyon feltűnő, hogy mennyire mások a színei az Olynak, eltér minden más márkáétól. Legérdekesebb ott, ahol most esett át valaki gépváltáson ott nagyon feltűnő!
[ Szerkesztve ]
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
arn
félisten
webdesignerkent dolgoztam, igy elegge eszreveszem, ha vmi nem ugy nez ki a bongeszoben, mint amilyennek terveztem psban ez siman megoldhato a szinprofil beallitasoknal. a lightroomban meg csak most melyedek el, igy meg vannak feher foltok, es sehol nem talaltam meg eddig a megoldast. forumokban is tobb ember fennakadt ezen, de nem talaltam ra egyertelmu orvoslast, csak a szinter tulcsordulasokat lehet megmutattatni vele egy adott szinprofilhoz kepest. ezzel meg sokra nem megyek, ugyanugy mutatja mindegyik profilnal. a camera rawos dolognak meg utananezek.
a legujabb ie es ff is kezel szinprofilt, csak a chrome nem, oda kulon inditasi parameter kell ehhez. de a lenyegen nem valtoztat, srgb kell ahhoz, hogy mindenki "egyforman" lassa.
a monitorom nagyjabol szinhelyes, legalabbis egy atlagos monitorhoz kepest. pl2ot hasznalok, de a pana rawokkal dolgozni elsore is gyorsabb volt, mint az olympuseval. a szines kepeknel az olympus jobban tetszik, de ffnel a pana jon be jobban.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
eeXaa
addikt
...erre kiváncsi leszek [link]
-
eeXaa
addikt
"Az LR-ben nem a Camera Raw felel a képfeldolgozásért? Ott be lehet állítani srgb-t és adobe-rgb-t is, nemcsak pro-valamit." ..no igen ám , de én pl. azt a figyelmeztetést kapom az lr ben miután a preferneces ben átállítom a srgb 16 bit re az external editinget, hogy nem tud encompassálni a full range of color-al... akkor hogy is van ez?
-
eeXaa
addikt
válasz Mr.Csizmás #15348 üzenetére
oly 60mm f/2.8 macro lens
Also Schneider announced the release of a 60mm f/2.4 macro in 2013
...hogy jött ide az epm2
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fallout 4
- Renault, Dacia topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Vicces képek
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EA Sports WRC '23
- Villanyszerelés
- További aktív témák...