-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
bigrob
őstag
4-es Passatok 1.8 illetve 1.8T motorjairól vélemény? (2000-2004)
Annyival nem fogyaszthat többet mint másban az 1.6, de ez talán már megy isNincs életlen fúrószár csak gyenge előtolás!
-
gaborbol
őstag
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz gaborbol #141203 üzenetére
Ha nem volt törve, nem igazán kéne legyen rozsda. Talán a vezérműszíj a legérzékenyebb pont, hosszú állás után csere mindenképp, valami ilyesmi rémlik legalábbis. Ha adottak a körülmények, simán nekivágnék, a V8 az V8.
-
-
rbalint88
addikt
-
lenko
aktív tag
válasz tresh #141212 üzenetére
Bocs, de másold be hol állítottam ilyet. THX. Normál használatra így lett alkalmas...
(#141202) w333 Van belőle V5 is, de csak a 10 szelepes változat ami gyenge a tömeghez. V6 már nem olyan rossz, de az sem egy nagy szám, mert 4 motion. 1.8T a legjobb választás ebbe, vagy dízel...
Vagy a B5.5-be van a 2.0 131 lovas szívó, azzal még el lehet közlekedni.[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
pocokxx
Közösségépítő
Sziasztok!
Tesóm keres második autónak valami nagyobb egyterűt. Grand Voyagert akar mindenáron... Mikre érdemes figyelnie? (kb 6000 eurós a keret, No-ban venné meg.)"Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor
-
hobizoli
nagyúr
válasz tresh #141138 üzenetére
magat a befecskendezes idoziteset limitalja a vezermutengelyen a PD butyok helyzete
ahogy no a fordulatszam a befecskendezes es a tenyleges eges utani terjeszkedes kozott eltelo idoben a fotengely egyre nagyobb szoget fordul el
itt nyilvan ezred masodpercekrol van csak szo, de merheto szogben, es elnyulik az eges FHP utanra*
pl 4200rpm-nel 7 fordulat van 1sec alatt, ami 2520fok a fotengelyen, ott 0.001sec is 2.52fok-t jelent
na most a PD-nel asszem 5fok a PD butyok helyzete, a tunnerebb nem gyari tengelyeken van 7fok meg 10fok pont ezert ezt kikuszobolendo, vagy korrigalando, mert hiaba rakna be egy 280fokos tengelyt bele, amivel fent jobban forog, meg a nagyobb szelepemeles miatt tobb levego jut be, ha a PD butyok miatt meg nem jokor jonne a uzemanyag magas rpm mellet, de nyilvan ott az ilyen 2.5fok/0.001sec-k is eleg sokat szamitanak mar, aztan 280-s fokos tengelynel 5000rpm-nel az meg mar nem is csak 2.5fok lenne, meg jobban ele kell menni az elobefecskendeessel ezert van azoknal mar 7fok meg 10 fok-s PD butyoka CR-nel viszont siman annyival elorebbre lehet idoziteni az elobefecskendesi idopontot sw-bol, mert a nyomas eloallitasa nem fugg vezermutengely vagy a fotengely helyzetetol, ha azt akarod lehetne 20fok is
a PD minden utemben ujra eloallitja a nyomast, a CR-nel meg a szivattyu folyamatosan jar a vezermuszij altal hajtva, plusz dinamikusan lehet allitani a nyomast a railcsoben is
pl kis terhelesnel nem jar 1600bar-n, mert halal felesleges* az elnyult eges miatt (is) fustolnek a dizelek, meg persze mastol is tud, de ez is lehet az egyik oka
több drón kell ;P
-
gaborbol
őstag
Kossz mindenkinek a velemenyt.
Atkuldte az ember a belso kepeket, most mar ertem miert nem rakta fel a hirdeteshez.
Azt mondta ugyan, hogy a szelvedo meg a kuplung cseres, de azert nem igy kepzeli el fejben az ember ezeket elsoreTegnap atolvastam par 928 restoration project-tet. Csak a bor belso + szonyegek helyreallitasa olyan $4-5K lenne onmagaban. Ha 1 dollaert elhoznam akkor sem eri meg ezzel foglalkozni, alkatresznek lehetne megvenni, kiarulni, de arra meg se ido se extra hely.
Jobban belemellyedve, az elso szerianak amugy sincs ara, egy hasznalhato peldany atlag $7K korul mozog, egy teljesen restauralt meg $15-20k korul. Szinte mindenhol azt irjak, hogy nincs erteke a kocsinak
Ez volt az elso orr mototors - vizhuteses Porsche, es igazi marka rajongo( nem, hogy gyujto) ra se nez ezekre, ergo sosem lesz klasszikus, vagy erteket novelo auto kiveve a 928 GTS.Mindezeket leszamitva, mindenhol megemlitik, hogy a mai napig szep a formaja, eszmeletlen megbizhato, meg mindig alkalmas akar napi kozlekedesre, kenyelmes, konnyen vezetheto, nem benzin temeto, es a benne levo V8 ma is eleg a kellemes autozashoz,
Szeretnek valami regi autot (1986 vagy oregebb ) ami picit kulonlegesebb, stilusos, V8-as, megbizhato, nem kabrio, es el lehetne vele menni egy tobbszaz (esetleg parezer) kilometers turara vele, lehetne szerelgetni, de nem csak egy feneketlen kut lenne ahova bedobnek minden pezt aztan a vegen kivennek belole 20-30% -ot.
Ez pl a mostani ismeretekhez kepest egesz korrekt arban.
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz hobizoli #141220 üzenetére
Alapjában véve szerintem ez nem generál hátrányt egy mezei juzernél, max a tuning terén jelentkezhet "hátrány" belőle. De arra meg szerencsére ott a lehetőség mint a mezei tdi-knél pl vezérműtengely csere stb stb. Az tény hogy a pd is elérte a fejlesztési határait és csak a cr maradt, de amíg volt sose volt rosszabb a cr-el szembe. Ha jól emlékezek 97 végén jött az első "cr" aka jtd 156-os 105 pónival 255 nyúlmókussal. 99 évévégén jött a pd AJM motorkód 116 ló 310 NM . Tehát lemaradva nem igazán volt a technika a cr-el szembe. 2003 körül jött a digóknál a 16 szelepes jtd 140 illetve 150 pónival (ha jól tudom). 00/01 be már ott volt az ARL 150 ló/320NM és még mindig 8 szelep és pd
Egy hátrányt tudok el mondani a pd-ről most már több év dízelezés kapcsán. Tényleg kb egy literrel többet nyel mint a mezei tdi vagy a cr. De ha VAG csoportból kéne venni dízelt autót egyelőre én még maradnék a pd vonalon. Az új cr-ek terén én még nem érzem azt a kiforrottságot mint anno tdi/pd terén. Más gyártó dci/jtd motorjait simán vállalnám.
-
gaborbol
őstag
-
-
barnam_
nagyúr
válasz gaborbol #141224 üzenetére
Amcsi autóhoz nem értek, azon kívül, hogy "hűdenagy", meg "mekkoramotorja van"
Egyrészt adja magát a 60-70-es évek izomautói, de nem tudom, ezek mennyire megbízhatóak, másrészt már elég öregek is...
Ha a Porsche volt az álomautó, akkor vegyél azt. 911-et keresnék 80-90-es évjáratokból.
-
hobizoli
nagyúr
válasz tresh #141223 üzenetére
A CR mind crossflow rendszeru hengerfejes is egyben, igen, meg a 8v-k is.
Eleve fejlettebb az egesz konstrukcio maga minden reszeben.
Tovabba nincs belole kis meg nagycsapos fotengelyes valtozat, mint a PD-kbol.
Meg nincs vegtelen kutyulas, hogy 10 fele motorkodban 26 fele alkatresz van, de meg azonos evjaraton belul is mas a turbo ugyanannal a motrokodnal es modellnel is, meg mas a csucs is melle, meg mas a kollektor meg a szivosor is ez miatt.
Anyamert kell ennyit baszakodni.több drón kell ;P
-
szaki1986
tag
Sziasztok!
Benzines autót akarok mindenképp venni, viszont lehetőségem lenne egy nagyon jó árú flottás dízeles autó megvásárlására. Egy 3 éves, 53 ezer km-t futott Citroen C4 1.6 HDI 110 LE autóról lenne szó, 2,2 milliós áron adnák. Az én felhasználásom az lenne nagyjából, hogy az 5 km-re lévő munkahelyemre bejárjak illetve haza (napi 2x), max néha boltba még eljárnék. Ez menne a hét 5 napján és csak hétvégén mennék ennél hosszabb távokat (évi 10-12 ezer max). Egy ilyen fiatal autó ezt, hogy hálálná meg? Részecskeszűrő milyen gyorsan tömődik el? Rendszeresen nem felmelegedő motor mennyi idő után bosszulná meg magát? Ilyen autók olyan 2,8 milliónál indulnak, 2,2 millióért meg tudok venni egy kb. 8 éves 1.6-os min. 150 ezer km-es Golf V-öt. Emiatt csábító lenne ez az autó, csak nem tudom meddig tudnám használni ilyen körülmények között, mielőtt bejön vmi durva szervizköltség. Ti mit tennétek a helyemben?
https://www.flickr.com/photos/136049009@N07/
-
veterán
-
runner 125
nagyúr
válasz kelly416 #141233 üzenetére
Az állva bemelegítés kb. egyik motortípusnál sem ajánlott, alapjáraton sokkal lassabban melegszik, mint részterhelés alatt, a diesel meg pláne. Olvass utána.
Menetközben, fokozott terheléssel, finom gázpedálkezeléssel, 2000-2500 rpm-nél elváltva illik bemelegíteni. A túl kis fordulaton történő elváltás sem egészséges.szaki1986
Kihagynám. Az 5km alatt kb. be sem melegszik tökéletese a diesel.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
barnam_
nagyúr
válasz runner 125 #141235 üzenetére
Hát üzemi hőmérsékletre nem is fog felmelegdni 5 perc alatt, de arra jó, hogy legalább nem jéghideg motorral indul.
Én is szoktam egy 2-3 percet járatni indulás előtt.
-
tresh
addikt
válasz Integrale #141228 üzenetére
Igen ez így igaz. De igazából a lényeg azon volt hogy anno pd még abszolút jó döntés volt fejlesztési szinten.Tudta a cr-ek szintjét, csak még a CR-t lehetett tovább fejleszteni addig a pd fizikai korlátokba bukott. Egyik kedvenc motorom az ARL, 2000-től szerelték 150poni 320 nyúlmókus 1900-as fordulaton szerintem ez mai napig bőven megállná a helyét
(#141227) hobizoli : annyira azért nem vészes, de tény hogy van pár variáció főleg a kereszt/hosszmotorok végett.
-
kelly416
veterán
válasz runner 125 #141235 üzenetére
Ennyi erővel mehetnénk biciklivel vagy gyalog is a télnek. Természetesen értelek, én is tudom, hogy az a legjobb, de miután nem tudom, ki mekkora városban lakik, nem tudom, milyen ott a közlekedés ritmusa, lehet, jobb állva melegíteni kicsit, mint beleszaladni egy nagy reggeli rohanásba. Nekem ilyen gondom nincs, én kis városban lakom, de láttam már néhány reggeli rohanást nagyobb városokban, az nem tesz jobbat a verdának, mint az állva melegítés.
Persze, álló fűtés vagy 8th ajánlata a leginkább megfelelő szerintem is.szaki1986:
Legrosszabb esetben is megveszed, és ha nem jön be, eladod. 2,2-ért jön, 2.8 szerinted jelenleg a piaci ára, ha csak 2,5 körül adod el, akkor is pénzednél vagy és mással is jót tettél, olcsóbban van egy normálisabb, nem széthajtott és visszatekert autója.
Szerintem. -
szaki1986
tag
válasz kelly416 #141240 üzenetére
Igen, én is így gondolkodok. Ha nem begyere a verda, akkor is el lehet még passzolni később jó pénzért. Amúgy Szombathelyen lakok, nem durván nagy város, rohanni pedig sehova sem szoktam, szóval ráérek akár melegíteni is reggelente.
Az autó mostani gazdájának is lehet, hogy kelleni fog az autó, szóval nem is 100%, hogy el tudnám hozni. Úgy vagyok vele, hogy elmegyek majd meglesni, kipróbálom aztán meglátjuk.
Köszi mindenkinek a segítséget.https://www.flickr.com/photos/136049009@N07/
-
kelly416
veterán
válasz szaki1986 #141242 üzenetére
Nem a Te rohanásodról van szó, de Szegeden pl. találkoztam akkora reggeli csoportos rohanással a nagykörúton, hogy 70alatt én sem mentem, még így is előzgettek le, én senkit nem értem utol, és persze ebbe bele kell fékezni néha, utána meg újra gyorsítani. Erre gondoltam, hogy ha "lüktetsz a többiekkel", akkor sajna nem tudsz kíméletesen bemelegíteni sem bengásat sem traktort.
-
Declare
őstag
válasz kelly416 #141240 üzenetére
"jobb állva melegíteni kicsit"
Olvass utanna, legtöbben azon a velemenyen vannak, hogy az allva melegites -a mai autoknak legalabbis- nem jo. A motor forog, hidegen, nem optimalis olajnyomassal es a bemelegedes igy sokaig tart. Ezalatt a motor többet "forog", mintha szepen ovatosan 2000 körüli alapjaraton, kis terhelessel haladnal.
Olajnyomas felepülese utan erdemes indulni
Motorfütes jo lehet amugy, csak azert az macera...en is gondolkoztam rajta, de nem vagtam bele, pedig hasznos lenne.
Erdekesseg, hogy pl a Navaraban van ilyen motor melegitö gomb, ami annyit csinal, hogy az alapjaratot felemeli (talan 1500-2000). Ezt mas autonal meg nem lattam.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Declare #141244 üzenetére
vannak autok ahol a hideginditas emelt alapjarat eltart 20-30sec-g
addig emelt rpm-n jar, es kifejezetten szarabbul megy, ha egybol inditas utan elindulsz vele, erezni, hogy tok buta, mintha ezt megvarod, es utana indulsz el
valszeg annyira dusit, hogy meg gazt adva is mar fullad a benzinben, ha egybol indulsz
amin visszejti az alapjartot 1000 ala meg siman lehet vele menniaz nem sokkal kevesebb ido, mint amig korben le lehet gyakni a hartya jeget az uvegekrol egy rendes kaparoval
ha meg ra van fagyva a mint allat, akkor jobb is, ha nem indulsz el egybol a jeglevakras utan inditva es go, mert ahogy beulsz kicsit kimelegedve a pára belulrol racsapodik a szelvedore
de beinditod es a vakaras kozben jar a motor es melegszik a viz elindulva elobb lesz futesed, es azzal le tudod fujatni a parat
2-3fok alatt meg nem szoktak a klimak bekapcsolni, hogy azzal fujasd le a parat, meg akkor eleve le se lenne fagyva az uveg ha nincs minusztöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz hobizoli #141245 üzenetére
Punto-n tudom nezni a hutovizfokot egy pontmatrix kijelzon valos idoben az ECU-bol
inditas utan 3-4sec-nkent emelkedik egy fokot ha egyhelyben jar
ha egybol elindulok vele, akkor 2sec egy fok
valoban gyorsabban melegszik terhelve, de amire levesem a jeget rola, 30fokos kb es azzal mar lehet futeni is, meg lefujatni a lecsapodo parat az uvegrol, ha meg egybol indulok vele, akkor meg fujja a halal hideg levegot, amire semmi nem jo, csak vakoskodnitöbb drón kell ;P
-
barnam_
nagyúr
válasz Declare #141244 üzenetére
Olvass utanna, legtöbben azon a velemenyen vannak, hogy az allva melegites -a mai autoknak legalabbis- nem jo. A motor forog, hidegen, nem optimalis olajnyomassal es a bemelegedes igy sokaig tart. Ezalatt a motor többet "forog", mintha szepen ovatosan 2000 körüli alapjaraton, kis terhelessel haladnal.
Sok ember van ezen vélemény mellett, meg sokan ellene
Sőt, van olyan ismerősöm, aki indulás előtt hagyja alapjáraton ketyegni, míg be nem fűti az utasteret. (Igaz, neki nem az utcán áll a kocsi, így nem kell az autó mellett dekkolni...)Indítás után 2-3 másodperccel 3 bar olajnyomás van nálam. Ez miért ne lenne optimális?
-
Declare
őstag
válasz hobizoli #141245 üzenetére
En par masodperce (kb mondjuk 5 körül) biztosan varok nyaron is, indulas elött
Itt most arrol irtam, hogy valaki hosszu percekig jaratja az autot. Asszem TC cikkben szedtek ezt össze, tavaly olvastam. Több szervizes emberket kerdeztek meg es mindenhol ez volt a velemeny, hogy ne jarassuk hosszu percekig, mert nem jo. Nyilvan nem 10-20 masodpercröl van szo. Nekünk volt szomszedunk a dizelet kb 15-20 percig jaratta telen, mert az a jo neki
Amugy eszakibb orszagokba szant autokban gyakran van kiegeszitö fütes. Nekem is van az astraban. Elektromosan füti a vizet magatol. Igy inditas utan kb 10-20 masodperc mulva mar langyos levegöt tud fujni.
Egyik ismerösünknek volt valami kis dizel pugja, az telen fel ora haladas utan kezdett el langyosat fujni
(#141247) Aggregátor az hogy valaki kenyelmi okokbol bemelegiti az utasteret, megint mas kerdes Bar ha ilyen igenyei vannak, okosabb lenne egy kiegeszitö fütes.
En ugy tudom, alacsony fordulaton nincs optimalis olajnyomas benzinesnel olvastam, hogy azert hülyeseg pl az, hogy palyan ha forog 4000 et, akkor az karos, mert hogy pont magas fordulaton van optimalis olajnyomas. Ezt egy autokkal fogllakozo baratomtol is hallottam, meg neten is olvastam.[ Szerkesztve ]
-
lenko
aktív tag
válasz hobizoli #141245 üzenetére
Ez az emelt alapjárat, hogy mennyi ideig tart függ a külső hőmérséklettől is. Egy napi 8 órát tűző napon állás után nyáron, az enyém rögtön ledobja a fordulatot alapjáratra. Most amikor van reggel 5 fok, simán megy 20-25sec-ig 1100-as fordulaton, ezt nem várom meg teljesen, de mire kiállok az udvarról pont leejti addigra.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
barnam_
nagyúr
válasz Declare #141248 üzenetére
Északon a motorfűtést talán az indíthatóság könnyítése miatt is használnak.
Álló fűtésen én is gondolkoztam, de csak a szett 85 ezer (használtan, garival), a beépítés további pénz. Így egyelőre inkább kihagyom, olyan ordas mínuszok úgyse nagyon vannak nálunk. Pár percet ketyeg alapjáraton, után már tud annyi langyos levegőt fújni, hogy nem kell kabátban ülniEn ugy tudom, alacsony fordulaton nincs optimalis olajnyomas
Ez függ a motor fordulatszámától, meg az olaj viszkozitásától is. A hideg olaj sűrű, ezért a nyomása is nagyobb.
Üzem meleg motornál (85°C) nálam alapjáraton 1,5 - 2 bar nyomás van, ha rálépek a gázra, felugrik háromra. Ugyanakkor érdekes, hogy a gyár azt mondja, 0.3 bar alatt kritikus az olajnyomás. (bár ehhez már nagyon szétkopott motor kell)
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- További aktív témák...
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- DXRacer használt szék eladó
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest