-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #140550 üzenetére
Haha én is annyira a VIN ellenőrzésre voltam ráfeszülve, hogy azt meg nem vettem észre, hogy elírták a forgalmiban a teljesítményt.
#nincsbennetarcsi
-
sheep
addikt
Urak, volt már valakinek ügyintézése elveszett törzskönyv miatt?
Nem találom az enyémet és foglaltam időpontot az ocsmányirodába, de nem tudom mire számítsak.
(jövőre el akarom adni a kocsit -14 éves swift- és inkább elébe megyek a dolgoknak)[ Szerkesztve ]
MSI MPG Z390M GAMING EDGE AC, I7 9700K, INNO3D GEFORCE RTX 4090 X3 OC , G.Skill Aegis 32gb 3200 DDR4, HP Reverb G2 VR
-
g@bo
nagyúr
urak
2008-as verda de klima nélkül, vagy 2006-os de klímával, km teljesitmény közel azonos.
vélemény?
-
őstag
Mikor én vettem az autómat, kb 3 hete (Focus MK3 1.6 tdci) a tulajdonos mutatta a szerviz számlákat, assistance igazolást, forgalmit, törzskönyvet. Mondom minden ok, már csak egy személyi igazolványt és egy lakcímkártyát szeretnék látni. Rám nézett, elmosolyodott, (látni lehetett az arcán, hogy én ezt most komolyan gondolom?), majd megmutatta.
De erre a cikkre nem lehet mit írni.
-
szaki1986
tag
Sziasztok!
1-2 hónapja bújom már a netet használtautó ügyben, de eddig még nem jutottam dűlőre. Valószínűleg az igényeimmel van a baj, meg azzal, hogy ha kinézek egy típust, akkor tuti találok a neten róla vmi lelombozó véleményt ami eltántorít .
Na szóval, 1. autómat szeretném megvenni:
Árban 2-2,5 misi (max. 2,7 körül, úgyis lehet egy 100ast alkudni ), benzines motor (városban melóba járás, néha hétvégente/nyáron hosszabb út, kb. évi 10 ezer km), max 6-7 éves, 150 ezer futott km alatt, Golf kategóriás méret (sima 5 ajtós).
Extrák amiket szeretnék, hogy legyen benne: klíma (jó lenne azért a digitális), tolatóradar, tempomat (igaz városban nincs rá szükség, de ennyi pénzért jó lenne), USB-s (vagy SD kártyás) zene, középső könyéktámasz, Bluetooth jó ha van, de nem feltétlen létszükséglet.Amik eddig felmerültek:
Golf VI: külsőre-belsőre ez tetszik legjobban, de 1.4 80 LE-s motor gyenge, 1.2 TSI-től meg tartok a nem túl jó hírneve miatt, sok a fapad.
Focus: 2011-es modell jöhet max szóba, ebből viszont kb. csak dízel kombit találni. Amúgy 1.6 101 LE jönne szóba.
Mégane: 1.6 101 v. 110 LE, esetleg 1.2 TCe 116 LE. 1.4 TCe állítólag sokat zabál. Külseje miatt nem jövök lázba.
Mazda 3: 1.6 105 LE, kívülről nem rossz, műszerfal kicsit béna (2 különböző kijelző hót gáz sztem)
Astra J: 1.6 116 LE vagy 1.4T 140 LE. Jól néz ki, de nehéz kasztni miatt elvileg az 1.6 kevés.
Citroen C4: 1.6 120 LE, ennek még annyira nem jártam utána.Nagyjából ezeket találtam mint lehetséges alternatívák, 308, Ceed, i30, Toyoták, UFO Civic nem igazán begyere.
Igazából nem tudom, hogy mennyire kéne tartanom a 100-150 ezret futott turbós motoroktól, vagy maradjak csak a kicsit gyengébb, lomhább szívóknál. Higgadtan vezetek, betartom a sebességhatárokat, de annyi erő legyen a kocsiban, hogy egy előzésnél ne kelljen imádkoznom.
Nagyjából ennyi most ami így eszembe jutott, bocsi, hogy hosszúra sikeredett.
Hátha tud itt vki tapasztaltabb vmiféle hasznos tanácsot adni, esetleg saját tapasztalat alapján eltántorítani vmelyik típustól, vagy csak kicsit a "jó" választás felé navigálni . Előre is köszi.[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/136049009@N07/
-
Mike81
senior tag
válasz szaki1986 #140562 üzenetére
Ha higadtan vezetsz és betartod a sebességhatárokat akkor pl a Fordból elég lehet a 101 pacis is. Bár irtad hogy 2011-től nézed akkor gondolom az MK3-ra gondolsz nem a kifutott 2 szériára. Amúgy az 1.6-ból van 125 lovas is. Szerintem az 1.6 benzines jó lehet, nincs turbo 2tömegu. Sima egyszerű szívó, amivel valoszinuleg kevés szívó lesz😉Dinamokában meg elég még a kombi kasztnihoz is. Az Opelnél szerintem az 1.6 szívó is gyenge a suly miatt.Nem is beszélve az 1.4 szívóról. Itt szerintem min. az 1.4T kell. Viszont ott is van már 2tömegu meg turbo is ami nagyobb kockázatott rejt magában.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
-
rbalint88
addikt
válasz szaki1986 #140562 üzenetére
Amit még megnéznék: Lancia Delta, Alfa Giulietta. 1.4T-Jet/multiair motorral, 120 lótól vannak 170-ig asszem.
Szintén figyelnék Volvo C30/S40/V50 trióra, 1.8-tól felfele van benne előzéshez is tartalék. Az évjárat és km-paranoiát felejtsd el, állapotra menj. Első autóra nem feltétlenül költenék ennyi pénzt, illetve nem biztos, hogy a karcmentesség felmerülne szempontként (igazából bp-i igásló autónak nálam egyre kevésbé merül fel, mert sok a kcsg.)
A felszereltségbeli elvárások szerintem reálisak, hozzáraknám az ülésfűtést, ami egy baromi hasznos közérzetjavító cucc. Kiákban, Opelekben kormányfűtés is előfordul, az se megvetendő. Szintén sokat dob a hangulaton a napfénytető, ebből viszont csak olyat vennék, ami nyitható is, a fix panorámatető szerintem átqrás, de ha szeretsz a pokolban fortyogni, akkor kimondottan hasznos nyáron roló nélkül napon parkolásnál.
Ebben a kategóriában már szerencsére elég általános a kanyarkövető fényszóró/ködlámpa, szintén elég hasznos találmány. Navigációra nem feszülnék rá, ha valami középszarnál jobb okostelefonod van... Viszont a gyári kihangosító sokkal jobb, mint amit utólag bele lehet heftölni a kocsiba, szóval ha nem akarsz "kocsira van pénze, de kihangosítóra/headsetre már nem futotta" típusú szararc lenni, akkor érdemes arra is figyelni. -
sheep
addikt
válasz szaki1986 #140562 üzenetére
Ismerősömék nemrég vettek Mazda 3-ast (1.6 benzin 2006), 1.7 misiben megállt, szerintem nem rossz autó.
Az ajtók alja ennek is rohad, Ausztriából hozták. Amúgy motorikusan pöpec, digit klíma stb.
Viszont mp3-at nem tud lejátszani gyárilag és kihangosító sincs benne, ez már nálam is alap lenne.MSI MPG Z390M GAMING EDGE AC, I7 9700K, INNO3D GEFORCE RTX 4090 X3 OC , G.Skill Aegis 32gb 3200 DDR4, HP Reverb G2 VR
-
Assasin_
aktív tag
Üdv
Melyik az az angol oldal ahol gyorsulási adatokat tudok nézni nem csak 0-100ig hanem mondjuk 60-120ig. Mar linkeltek itt az oldalt csak elfelejtettem a nevet
Köszönöm
-
rbalint88
addikt
válasz HookR #140568 üzenetére
1.6-os az a ford ecoboost, amit gariban cserélgettek. 2.0 4 hengeres mondjuk bírja, láttam belőle 400 körül futott példányokat, de nem erőltetném azt a motor ennek ellenére. rövid ideig volt gyártásban és hát hangban nem egy kategória az ötösökkel.
1.6 dízellel ne vicceljünk ekkora bódéban, egyébként nincs vele komoly baj. turbó előtti olajszűrőt ki kell iktatni 'szt jónapot. 2.0hdi ugyanez, csak a turbónyűg nélkül.
5 hengerest vennék mindenképpen. unkatesómnak 2.0 d3 geartronicos V60 van, kellő dinamikával tudja mozgatni a bódét és tök jó hangja van. alacsony fordulaton olyan, mint egy vontatóhajó, kiforgatva meg szép érces, fémes hangja van, nagyon szerethető motor. mivel unokatesóm kicsit sem huligán, még csak 170-ig volt elrúgva az is úgy, hogy nyomtam a lábát az anyósról , de ott még van benne akarat. -
runner 125
nagyúr
válasz focvis #140572 üzenetére
Azt hittem csak nekem furcsa, h valaki egy láthatóan rozsdás ajtajú, köztudatottan iszonyú mértékben korrodáló, tök átlag 10 éves autóért 1,7 millát fizet.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
HookR
addikt
válasz rbalint88 #140571 üzenetére
Bár a szempontrendszerem nem a fogyasztásra van kihegyezve, azért nem lenne hátrány, ha nem szaladna el nagyon a
ménesló és nem szürcsölnék illetlenül hangosan a naftát.
Ha hihetünk a spritmonitor.de viszonylag alacsony számú mintájának, az 5 hengeres benzinesek átlaga jellemzően inkább 10 liter felett van. Mondjuk a vezetési stílusommal biztos, hogy javítanám a statisztikát, de így pusztán az adatok alapján egy 2.0T tűnik az aranyközépútnak a 9 körüli átlagával és 203 lóerejével.
Ha valamiért mégis dízelből lenne csak kifogástalan darab, akkor persze zokszó nélkül jöhet az 5 hengeres.
V60-ból volt szerencsém vezetni D3-as FL előttit és D5-ös FL utánit, nekem már a D3 is bőven elegendő lenne. A D5-ös meg... nem kell vele sokat gondolkodni előzésnél az biztos.▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
rbalint88
addikt
válasz HookR #140575 üzenetére
80-90% dizel, szoval elobb kapsz belole jot nagy esellyel... en 13k €-ig nezegettem oket, az bepapirozva megall 4M-bol, es annyiert 2012 utani faceliftes V70-bol volt valasztek azert, ha nem vagy km fetisiszta es elfogadod, hogy hasznalni veszik oket, ugyhogy a legtobb autoban 150+ a meter.
-
NavySeal
senior tag
Sziasztok,
14 éves Octavia kombi 1.9 TDI (ALH) 90Le családi autónkat tervezem lecserélni.
Évi 22-25ekm-t járok vele, leginkább munkába 35-35km 90-100km/h vidék.
A család 4 fős (2 gyerek, 2 felnőtt), így szükséges a kombi.
Max 5.5, 6milláig mennék el új autó esetén.
Biztosan finanszírozott lesz, így fontos a jó konstrukció is.
Legyen megbízható és ami kellene bele: könyöktámasz, klíma, hátsó tolatóradar, fűthető első ülések, kormányról vezérlés, kihangosító.
Köszönöm!Több valamit, kevesebb semmit!!
-
V.Stryker
nagyúr
Sziasztok,
Külföldi autó átírásával kapcsolatban kérdeznék. Van egy autó, amit a kereskedés úgy hírdet, hogy X összeg+ magyarországi üzembehelyezés. Kérdeztem,hogy akkor most nekem mik a költségeim, erre mondták,hogy ők a saját cégük nevére fogják iratni és én tőlük fogom megvenni. Tehát X összeg+magyarországi üzembe helyezés+ teljes átírás.
Tudom, hogy én vagyok a csökött agyú, de valaki segítsen már abba, hogy miért nem megoldható ez úgy a részükről, hogy egyből az én nevemre lesz a kocsi itthon üzembe helyezve? Miért kell minden szart az államnak kétszer kifizetni? forgalmi, stb.?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz NavySeal #140577 üzenetére
Én nem vagyok szakértője a témának, én is jelenleg vásárlásban vagyok, de nekünk most a céges egy új Octávia kombi, 1.6 CRTDI-vel (110le), sajátnak is simán elfogadnám, nem is kellene jobb. Motor se annyira nagyon gyenge, de van 2.0 CRTDI-be is. Újat is vehetsz ennyiért már, de 5M alatt találni 1-2 éves alig használtat is.
[ Szerkesztve ]
-
NavySeal
senior tag
-
nyogo83
senior tag
válasz V.Stryker #140578 üzenetére
Pontos okat nemtudom, de ez a ritkabbik eset es orulj neki hogy igy akarnak eljarni.
A legtobb esetben egy bianko adasvetelit iratnak veled, amin kozvetlenul te veszed meg a kulfoldi tulajtol (akinek persze kerdesesek a valos adatai) es gyakorlatilag neked kell forgalomba helyezni itthon.
Ebben az esetben a kereskedo sehol nem tunik fel hivatalos papiron, hogy toluk vetted volna, ergo ha barmi gebasz van futhatsz a penzed utan. -
g@bo
nagyúr
-
HoaryFox
őstag
válasz BigBlackDog #140584 üzenetére
Valószínű valami állat volt a motortérben és őt próbálták "kiszabadítani"
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
diegho
nagyúr
2003-as Merivát cserélnék nagyobb, tágasabb autóra. Sajnos elkövettem tavaly a hibát, hogy olyant vettem, ami a jelenlegi garázsba is belefér, de most lesz@rom a garázst, majd átépítem valahogyan. Mivel évi 10k körül megyek, nem az autóban töltöm az életemet, ezért nem is mennék 1M fölé a vételárban. Amiket néztem:
Mazda 6 - tudom rozsdára kell figyelni, más komoly probléma van ezekkel?
Avensis T22 - már volt korábban, tudom milyen, tökéletes lenne most is, de nehéz találni
Zafira A - erről egész jókat olvasni, 1.8-as motorral, kintről elég szépeket találni
Octavia I. - szintén jókat olvasni róla, aki van szereti, nekem még 1.4-es motorral sem tűnik használhatatlannak, lévén olyan helyen lakok, ahol az útminőség miatt 100 felett nem célszerű közlekedniVan esetleg valami még, ami említésre méltó 1M környékén és tágas az utastere és a csomagtere is? A Merivával a legnagyobb bajom, hogy keskeny, a csomagtartóban elférünk, az annyira nem gáz.
-
nyogo83
senior tag
válasz MunezXBK #140586 üzenetére
Lehet nem volt teljesen vilagos amit irtam
Pont a jelenlegi esetet mondom, hogy igy a teljesen korrekt ilyen szempontbol, amit V.Stryker kifogasolt, mert a kereskedestol veszi hivatalosan.
A masik verziora celoztam, amikor sok kereskedes (legalabbis jopar kereskedonel igy volt amikor autot kerestem) ugy arulta a kulfoldrol behozott autot, hogy az auto melle egy felig kitoltott adas-veteli volt a kulfoldi tulajjal. Magyarul ha megveszem, akkor az en reszemet kitoltjuk es papiron, igy a kulfolditol en vettem szemelyesen. A kereskedes meg sehol nem jelenik meg jogilag, ha barmi gond van.
-
BigBlackDog
veterán
Érdekességképpen merült fel egy kérdés. Milyen autó lenne az ajánlott 2-2,5m Huf környékén, ami 6-10 év környékén van és kb. UFO Civic méretű (legfeljebb inkább kicsivel nagyobb), viszont fogyasztásban kedvezőbb értékeket hoz -akár dízel is jöhet-, mint az 1.8 VTEC, illetve komfort, menetzaj terén is érezhetően jobb, mint a Civic? Értelemszerűen a megbízhatóság, fenntartás terén sem kéne elszállni.
Létezik olyan típus, ami kielégíti a fenti feltételeket maradéktalanul?
(#140589) diegho: A Zafirával kapcsolatban tudok nyilatkozni. Az 1.8 erőben már egész korrekt, viszont rövid a váltó, pályán 90 felett már jelentősen megnő a zajszint. Ha egyterű kell, nem rossz választás ilyen ársávban szerintem (belül érezhetően nagy a légtér), viszont vezetni nem egy álom, eléggé teherautós szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz BigBlackDog #140591 üzenetére
Civic 2.2 CTDI
-
veterán
válasz BigBlackDog #140591 üzenetére
Octavia vagy Golf szvsz maradéktalanul hozza a feltételeket; a Leont nem ismerem, hogy mennyire komfortos. 2.0 TDI, 1.4 TSI.
Eseteg Astra J, ebből csak a dízelből nézem ki, hogy hozza a dinamikát és a fogyasztást egyszerre.Szerk: a nem-germán autókat - érdeklődés hiányában - passzolom.
Egy gyártásvégi SAAB 9-3-at vehetne már valaki, az is kijön ennyiből. A fenntartása biztos picit drágább, de nem a világvége az Opel platform miatt.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Kornel #140592 üzenetére
Nem a motorzaj az elsődleges problémám, hanem ami az ajtók, meg kerekek felől jön. De igen, gondolkoztam ebben is. Mindenesetre nem égető a gond és nem is sürgős, legkorábban kb. egy év múlva lehet aktuális, hogy kicsit többet kell majd autókázni (jelenlegi 800-1200 km/hó helyett 1600-2000 km/hó).
(#140593) focvis: Köszi a tippeket. Ezektől a 2.0 TDI-ktől nem kell félni? Németek közül a 6-os Golfokat néztem eddig, de a motorban még nem gondolkoztam.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz BigBlackDog #140594 üzenetére
7-es golf alá nem adnám...
Vagy Leon, de csak a 7-es golf alapokon.
Viszont készülj fel, hogy kisebb lesz, és kevésbé variálható, cserébe persze csendesebb és minőségibb utasteret kínál. -
B-L-A-C-K
titán
válasz BigBlackDog #140591 üzenetére
Jééé Astra?
-
BigBlackDog
veterán
-
veterán
válasz BigBlackDog #140597 üzenetére
Golf 6 kva jó, 2.0 TDI fasza, főleg Golfban. #csalódízel.
Van hozzá minden bagóért, lehet pimpelni. Nem csörög, nem zörög, finom anyagok a beltérben.Basszus nekem a Golf6 jobban bejön, mint a 7, ezelőtt 2 évig G6 volt, most egy éve G7.
Méretre egyformák, 4 embernek is kényelmes, a csomesz viszont nem 4 emberes.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző