Új hozzászólás Aktív témák

  • #40935168

    törölt tag

    válasz Rapid136 #37948 üzenetére

    Minden szenzornak van egy natív ISO értéke, amin lő. Minden ettől eltérő ISO (100 natív esetén 200 és felette) buhera a gépvázban, jelerősítés. Egy bizonyos iso-ig jobban működik a dolog vázból emelve, mint programban, legalábbis ezt tapasztaltuk cimbivel, de marginális.., 3200-6400 környékén már nincs sok eltérés, max záridőben, ami azért nem elhanyagolható :D. Nem mindegy, milyen témát mennyi ideig lősz meg és milyen képzeletbeli ISO-ra cibálod utólag.

    A régi szenzorok előnye a kevés megapixel, hátránya a technológia (csíkszélesség, CCD, stb) és e kettő szorzata kábé a mai iso teljesítmény.

    De egy kép zajszintje is többféle módon értelmezhető, vagy vethető össze másokéval, például pixelszinten persze, hogy egy 24 MP-s APS-C zajosabb, mint egy 12-es, csakhogy a zajpixelek is kisebbek, ergo ha leméretezed a képet, "eltűnik" (és a kép más paraméterében romlik az átlagolások miatt, például kontraszt, tehát a sok megapixeles nagyonzajos kép mondjuk 1024x768-ra lehozva kifakul, míg a kevés megapixeles, kevesebb zajos kép inkább más jellegű lesz, talán grízesebb marad). A lényeg, hogy nyerni lehet ígyis-úgyis. De ezt még sokáig lehet ragozni, jópár tesztoldal (DxO is) leméretezett képen nézi a zajt és az alapján pontozza a gépeket, jönnek ki nagyon nemrossz eredmények..

    Szerintem ha arany középutat keresel, akkor Nikon D5100 most így hasra. Ettől aztán van régebbi váz is, szarabb szenzorral, meg újabb is, jobbal. Megapixelek ennek megfelelően: régi - kevés, új - több.

    Egészen csúcstechnológiás szenzorok kevés megapixellel nem nagyon vannak gyártva ma már. Ez alól egyetlen kivétel van, direkt ISO-ra kihegyezve, a Sony A7S (12MP, fullframe), de az összes többi szenzornál a megapixel-fétis megy, mert csak így tudják eladni.

Új hozzászólás Aktív témák