-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Throme
veterán
-
Throme
veterán
válasz
berobi78
#39587
üzenetére
Kéne egy nyilvánosan, és ingyen elérhető központi adatbázis, ahova az összes lopott cucc szériaszámát feltöltik, még egyéb szükséges adatokkal egyetemben.
Aztán reklámozni, hogy az emberek fejében is rögzüljön, hogy használt cucc vásárlás előtt ezt meg kell nézni.
Sőt akár mobil applikációt lehetne erre készíteni hogy lefotózod a szériaszámot, majd arra rákeresve az adatbázisban jönne az eredmény.
Akár nemzetközivé tenni....végül is eu van vagy miszvsz
-
#31733248
törölt tag
válasz
pethob
#39579
üzenetére
(#39579) pethob
"Ha a képminőség=élesség, akkor Fuji-XE2 vs Sony a6000 kérdésben a szenzor is a Fuji mellett szól."
Ebben szerintem nincs különbség. Azt látom egyedüli különbségnek, hogy mesterséges fénynél egyes esetekben hajszálnyival szebb munkát végez a Fuji szenzora, mint az A6000-é, ami az X-Transnál csomósabb zajt termel. De számomra ennél többet ér, hogy az A6000-nél nem bukom be úgy a sötét tónusokat, mint a Fujinál (nézd meg: 80hun kolléga kutyás képén is jól látható), sokkal ritkábban jön zavarba az azonos anyagszínű mintázatoknál mint a Fuji, vagy hogy élvezhetem a Sony másfélszeres felbontásának az előnyeit. Ez az egész már ízlés és igények kérdése.
A Fuji filmszimulációs módjai tényleg karakteresek, de érdemes a Sony képmódjait is megnézni. Messze nincs olyan hype, mint a Fujinál, de azok is nagyon, nagyon jók. A szín telítettsége, a kontraszt, az élesség is 7-7 fokozatban állítható mindegy egyes képmódnál.
(#39580) Jegesmaci81
A filmszimulációs módok nem mindenkinek jönnek be (nekem sem igazán), de ezek csak opciók. Sokan felszisszennek, hogy milyen ronda színvilága van a Fujiknak, mások meg éppen ezekbe szerettek bele.
(#39585) Tin_Shield
"Ha valaki minőségileg akar tovább akar lépni a kitobiról APS-C-n, akkor kb. a 18-105 az egyetlen alternatíva, ami vagy megfelel valakinek (méret, fényerő, átfogás, villanyzúm) vagy nem. A 16-70 sajnos kapufa lett, pedig egy penge rajzú és megfizethető ekv. 24-105-ért akár még rendszert is váltanék."
Ez sem így van. Van a 18-55-ös másik kitobi, az általad említett 18-105, a hasonló átfogású obik között szintén jó 18-200 (ebből rögtön két változat is létezik).
"Mennyire teljes értékű, stabil és megbízható ez az adapteres mókolás?"
Az MC-11 adapter alapvetően a modern Canon és Sigma obikhoz van tervezve, azokkal jellemzően nagyon jól megy. De beszéltem nemrég egy Sonys kollégával aki a számomra álomobjektívet jelentő 135mm f2-vel használja, azzal is villámgyors és pontos. Bárhogy is nézem, ezekkel a Sony natív obijain felül nagyon minőségi kínálat érhető el.
(#39588) RicsiSuly
Gyere át a Sony MILC topicba, szívesen segítünk!

-
RicsiSuly
aktív tag
Megérkezett a Sony A6000-res gépem megnyomogattam hát lesz mit tanulni

Valami könyvet kell vennem, mert idegen xD. Lehet kicsit túllőttem a célon, de csak beletanulok
-
berobi78
tag
válasz
bododani
#39586
üzenetére
Ez a kérdés engem is érdekelne, én az X-E2-vel szemezek, van is itt a hardveraprón egy eladó gép, de azzal vigyázva, mert szinte 100%, hogy lopott!
Amikor a széria számról kérdeztem az eladót, elhajtott... És az értékelései között is van egy hasonló tapasztalat

Tényleg, arra van ötlete valakinek, hogy az ilyen emberekkel mit lehetne kezdeni?

-
bododani
senior tag
A fuji x-e2 és az x-t10 körül melyik a jobb választás? Azt olvastam neten hogy kb. ugyan az a képminőség.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
#31733248
#39578
üzenetére
Zoom van, méghozzá több jó is
Ha valaki minőségileg akar tovább akar lépni a kitobiról APS-C-n, akkor kb. a 18-105 az egyetlen alternatíva, ami vagy megfelel valakinek (méret, fényerő, átfogás, villanyzúm) vagy nem. A 16-70 sajnos kapufa lett, pedig egy penge rajzú és megfizethető ekv. 24-105-ért akár még rendszert is váltanék.
"Ellenben ott az MC-11 adapter"
Mennyire teljes értékű, stabil és megbízható ez az adapteres mókolás? Olvastam elég sok hideget is, úgy tűnik azért nem fenékig tejfel ez az élet, nem éri el a natív objektívek színvonalát sem gyorsaságban, sem pontosságban az AF.
-
zümzümm
senior tag
Eddig nem volt listán, de ahogy most szóba jött a Fuji és megnéztem pár tesztfotot... hát... nekem nagyon bejövős. Főleg a 16mm f1.4 obival.
-
80hun
addikt
válasz
Jegesmaci81
#39580
üzenetére
Kalibrált monitoron nézed?

Egyébként a szineket mindegyiknél oda állítod ahová akarod, nekem pl ez a kép így jött be a fujival
Igaz nem fuji obi volt rakta de az öreg manuál is megteszi
-
wms
senior tag
válasz
Jegesmaci81
#39580
üzenetére
A Fujinak különböző filmszimulációs módjai vannak, gyakorlatilag bármi kihozható belőle. Ezért kár elvetned.

-
Jegesmaci81
aktív tag
válasz
pethob
#39579
üzenetére
Ezért most biztos megkapom a magamét de nálam a Fuji azért esett ki mert rengeteg fotót végignézve a képek nekem olyannak hatottak mintha valamilyen szűrőn át lettek volna készítve. Kicsit természetellenesnek tűntek. Amúgy gyönyörű képeket csinál csak valahogy nem természetesek, túl élénkek a színek.
-
pethob
aktív tag
válasz
#31733248
#39578
üzenetére
Ha a képminőség=élesség, akkor Fuji-XE2 vs Sony a6000 kérdésben a szenzor is a Fuji mellett szól. Az x-trans II egy nagyon jó szenzor.
Az optikákat már mások kivesézték.
A Fuji jpg motorja is jobb, a film szimulációs módokkal olyan szín/kontraszt világot hozol, ami épp tetszik.
-
#31733248
törölt tag
válasz
bododani
#39565
üzenetére
(#39565) bododani
"Sziasztok. Nézegettem még gépeket, és a Fuji X-E2 vagy a Sony a6000 a jobb választás? (fotózás, képminőség)"
Szerintem nem érdemes erre leegyszerűsített válaszokat adni - kinek mi jön be és mennyit hajlandó ( vagy tud) érte fizetni. Érdemes a Flickr képeit is megnézni, látsz-e különbséget és ha igen, melyik tetszik jobban. Mindkét gép képminősége nagyon jó. A Sonyé a konkurensek közül talán a legnaturalisztikusabb (nálam ez előny), de sokan nem naturalisztikus képekre vágynak, hanem különlegesebb képi világúakra és ezt a Fuji nagyon jól szolgálja ki. Nekem a Fuji képei is nagyon tetszenek, egy valami nem: a Sonyhoz képest nagyon gyorsan bebukja a sötét árnyalatokat. Egy biztos: a full-frame alatti világban jelenleg a Fuji rendelkezik a legjobb objektívekkel, ráadásul a kínálat egészen különleges darabokat is magában foglal. A Sony nem nyújt ilyesmit.
A Sony előnye, hogy sokkal jobb a fókusza (főleg követő módban) és egyes opciói (pl. arcfelismerés, szem fókusz) jobban működik. Vannak hozzá remek vázra letölthető alkalmazások, ingyenes hozzá a Capture One Express.Általános célra ott van a Fuji 35mm f1.4, ami kb. másfélszer annyiba kerül, mint a Sonyra elérhető Sigma 30mm f1.4 és gyakorlatilag egyformán jók. A portrézásra használható Fuji 56mm f1.2 egyszerűen más ligában játszik, mint a Sony, sokkal fényerősebb és karakteresebb is annál. Viszont használtan is kb. négyszer annyiba kerül. Ugyanakkor ott van például a zseniális Fuji 16mm f1.4, ami mellé - nem csak a Sonynál - egyszerűen nem tudsz versenytársat tenni. Vagy az elképesztően karakteres 50-140mm, ami szintén drága (468 ezer), de olyan a képi világa, ami egyszerűen nincs máshol.
(#39567) silmatauki
"Zom-téma: a Sony nagyon nincs eleresztve jó, de megfizethető, és lehetőleg nem túl nagyméretű zoom obikkal. Ebből a szempontból az m43 sokkal jobb választás – ha zoomolni akarsz, akkor ne vegyél Sonyt."
Ez is egy szokásos Sony-ellenes leegyszerűsítő vélemény a részedről. Zoom van, méghozzá több jó is, teléből valóban kicsi a natív választék. Ellenben ott az MC-11 adapter, amivel jöhetnek az olyan jó és olcsó Canon és Sigma obik, mint a Canon 70-200mm f4. Lesz PDAF, stabi, miegyéb. Vagy mondjuk alig több, mint 60 ezerért a Canon 10-18.
-
jjeahh
nagyúr
Ja, én rengeteget járkálok a környéken az erdőkben, személy szerint én csak olyan hosszabb hegyi túrákra vinnék minél nagyobb zoomot, amilyenekre pl. Parci is jár, ott jól jöhet, ha egy üvegben benne van a nagylátó meg a tele is és a szabadban szinte mindíg van elég fény. De ha erdőben is fotózni kell valamit, ott a zoomok elvéreznek általában annyira kevés a fény, max statikus témára jók, állványról. Persze fel lehet tekerni az iso-t is az egekbe, de hát ez nem streetfotó, aminek jól áll a zaj és bármikor áttolhatjuk fehér-feketébe...
-
grigo
őstag
válasz
csacsi77
#39574
üzenetére
Teljesen helytálló gondolat szerintem. Csak olyan egyértelmű kijelentés volt, hogy természet csak zoom, hogy felhúztam rá a szemöldökömet. És ugye a természet rohadt nagy szemétláda tud lenni, olyan gyorsan elfogy a fény egyik pillanatról a másikra, hogy csak lesünk a szép nagy zoomjainkkal.
Csak azért pofáztam bele, mert eléggé félrevezető lehet egy ilyen kijelentés. -
80hun
addikt
Az egyetlen gond vele hogy innen már feljebb nem tudsz lépni. Ez meg még egy utazózoommal és egy videós zoommal bővül és kifujtak a telé obik sajnos.

Mft-nél azért ott a két nagytele , a fényerős alap és fényerős telezoomok is és van jópár normál telezoom is.
Néha úgy érzem hogy a sony szövetkezett az olyval hogy az apsc vonalra nem készít obit és az A7 vonalat nyomatja csak.

-
csacsi77
senior tag
A természetfotó tényleg relatív műfaj. Lehet, hogy a 200 méterre lévő szarvas agancsa közt akarod a pókot lefényképezni,akkor tele.
Ha ez a pók leesik és a két gomba között sző hálót és ezt akarod megörökíteni, akkor makró.
Ha a tájvédelmi körzetről akarsz egy sép látképet a kilátóról, akkor nagylátószög.
Kinek, kinek igénye szerint.
A legtöbb betévedő embernek a 14-140 (mft), 18-105/140 (Nikon, Sony), 18-135 (Canon, Pentax, Fuji) bőven elég objektívnek.
Aki nyalánkságokat akar, az meg ezeket használva rájön, hogy mi kell neki és később megveszi. -
Neck
veterán
válasz
vassmate
#39569
üzenetére
Azért a gyári Sony SEL55210 egyáltalán nem rossz rövid telézni - ár/érték arányban kifejezetten jó.
Szóval nem mondanám, hogy semmi sincs Sonyra
-
Tin_Shield
őstag
válasz
vassmate
#39569
üzenetére
A természetfotózás elég tág fogalom, sok minden belefér, mit értesz alatta? Ha például komolyabb teleobjektíves vad és madárfotózást, akkor érdemesebb szerintem egy középkategóriás DSLR-ben gondolkodni, főleg Canon vonalon (mondom ezt úgy, hogy egyébként nem vagyok a márka nagy barátja)
-
vassmate
csendes újonc
válasz
silmatauki
#39568
üzenetére
Ami téma igazán érdekel az a természetfotózás. Az meg viszont zoom-os műfaj meg több és jobb obikat igényel, szóval ennek tükrében azt hiszem a GX80 felé billen el a mérleg azok alapján amiket írtatok MrChrisel
-
silmatauki
őstag
válasz
bododani
#39565
üzenetére
"Sziasztok. Nézegettem még gépeket, és a Fuji X-E2 vagy a Sony a6000 a jobb választás? (fotózás, képminőség)"
Na ez viszont egyértelmű: a Fujinak az obiparkja lényegesen jobb (pl. a két kit alapzoom, a 16-50 és a 18-55, is kitűnő képminőségű) + az X-Transnak köszönhetően a képei is jobbak (sokkal kisebb színzaj), és nem csak azért, mert “csak” 16 Mpixeles, azaz nagyobbak az elemi pixelek. Plusz a JPEG-ek színvilága is jobb.
-
silmatauki
őstag
válasz
vassmate
#39561
üzenetére
"Az oké hogy a két gyári obi nem azonos, de azt vetettem fel hogy a két gép közül mindkettő ugyan azt az obit kapná akkor a sony ebben az esetben jobb lenne e."
Szimpla képminőség, RAW-tartalékok tekintetében igen. Persze sokat segít a stabi a GX80-ban, ami sajna hiányzik az A6000-ből, és a prime-okból IIRC csak az 55-ös rendelkezik stabival. De ha nem tudnád kihasználni a stabi előnyeit, akkor a Sonyban lényegesen több tartalék lenne.
Zom-téma: a Sony nagyon nincs eleresztve jó, de megfizethető, és lehetőleg nem túl nagyméretű zoom obikkal. Ebből a szempontból az m43 sokkal jobb választás – ha zoomolni akarsz, akkor ne vegyél Sonyt.
-
MrChris
nagyúr
válasz
vassmate
#39561
üzenetére
Hát most mit is mondhatnék erre, mit jelent az, hogy jobb? AF-ban jobb a Sony, Panának meg van tapifókusza. Videóban jobb a Pana, 1080p és 1080p között is nagy különbség van és ott a 4k. Ha csak a szenzor méretére vagyunk kíváncsiak a Sonyéban nagyobb van, viszont ebben nagyon feljött pixel szinten a gx80, jóformán csak a kevesebb pixelszám miatt gyengébb. De mikor, mennyivel is gyengébb? Max 0.5 fé, ami azért nem a világvége, egyetlen rekesz lépéssel már túl is van lépve. A 4fé-t megfogó IS pedig ebben is tudhat segíteni. Ha mégis alap számodra ez a szenzorhátrány, akkor a6000 kell neked. Aztán ott vannak a színek amiben szintén eltérés van. Kérdés mennyire vagy ezekre érzékeny. Mivel nem tudod u.a. a kitobit rájuk tenni ezért mégis érdemesebb lenne rendszert nézni, választani, a szerint konkrétan melyik obikat fogod rátenni, használni. Nekem kellett a megfizethető nagylátó ami kb a kitet jelenti, 100-200 ezrem nincs erre, márpedig ebben jóval jobb a Pana kit lencséje. Hozzá pedig a preferált normál és portré, telefotó annyira nem izgat, vannak rá régi manuáljaim amennyit lődözöm arra elég. Az IS pedig mindig ott van még a legszarosabb szódásüveg is stabilizált, videónál nincs remegő kocsonya Heliossal sem.
De inkább próbáld ki mindkettőt. -
bododani
senior tag
Sziasztok. Nézegettem még gépeket, és a Fuji X-E2 vagy a Sony a6000 a jobb választás? (fotózás, képminőség)
-
#31733248
törölt tag
válasz
Tin_Shield
#39559
üzenetére
(#39559) Tin_Shield
Beültetted a bogarat a fülembe,
nézegetem, de továbbra is fémnek tűnik.(#39560) vassmate
A gyakrabban keresett obikról épp most írtam.
-
vassmate
csendes újonc
válasz
MrChris
#39546
üzenetére
"Az a két obi nem teljesen azonos tudású. A Sonyé motoros zoomos, videónál hasznos lehet, Panáé viszont sokkal jobb képminőségű. A vázak is különbözően domborítanak."
Az oké hogy a két gyári obi nem azonos, de azt vetettem fel hogy a két gép közül mindkettő ugyan azt az obit kapná akkor a sony ebben az esetben jobb lenne e.
Mit értesz azalatt, hogy különbözően domborítanak?
-
vassmate
csendes újonc
válasz
silmatauki
#39552
üzenetére
Ugye pont az van, hogy első gép fogalmam sincs milyen gyutáv lesz a kedvencem.
Mit jelent mondjuk általánosságban az hogy a panának olcsóbbak a cuccai, mármint milyen összegekben gondolkodjak a jövőre nézve? -
Tin_Shield
őstag
válasz
#31733248
#39557
üzenetére
"Nézd meg kérlek az ezüst A6000 fotóit - ami fémnek látszik, az fém is.
"Biztos így van. Az Oly és a Pana használ fémnek ható műanyagot, de úgy látszik a Sony jobb ebben is.
Azt olvastam, hogy a felső rész és a hátlap fém, az előlap és a alsó rész kompozit, hivatalos info nincs tudtommal. Az a6300-ról van, ott ki is emeli a sajtóanyag a magnézium vázat. -
#31733248
törölt tag
válasz
madgie
#39518
üzenetére
(#39518) madgie
"Pedig sajnos keveset lehet az ilyesmiről olvasni, mft számok meg felbontás a sarokban mindenütt van ezerrel, de ilyen szubjektív szerethető dolgokat max a lelkes bloggerek néznek meg."
Komolyan mondom, néha nem értem a teszteket, mintha teljesen dilettánsok csinálnák őket. Portréobjektív teszt, f8-on, meg f11-en lőtt képekkel - ennek mi értelme van?
(#39520) jozsef8
"Valaki tudna nekem legfokepp csaladi es termeszet kepekhez egy jo minosegu gepet? Ar max 150 ezer."
A Nikon D3300-at, vagy a Sony A58-at javaslom. Próbáld ki mindkettőt, bekapcsolt állapotban nézd meg a keresőjüket és döntsd annak alapján, melyik a szimpatikusabb.
(#39525) Malanrion
Az új gépek közül a Nikon D5300-at és a Sony A58-at javaslom. Érdemesebb ezeket venni, már csak a dönthető kijelző miatt is. A Nikon komoly előnye a jó áron elérhető, jó minőségű 18-105mm-es obi, a Sonyé (ez ízlésfüggő) a felhasználóbarát elektronikus kereső.
(#39527) vassmate
Nekem A6000-em van, azt most nagyon jó áron, 178 ezerért megveheted. Ez ráadásul nagyon jól tartja az árát.
(#39547) 1501N
MFT-re használtan kb. ugyanannyiba kerülnek az obik, mint Sonyra. 19 és 30mm-es Sigmák: 30-35 ezerbe kerülnek mindkét rendszerre. Az 50-es portréobi a Sonynál 60 ezerbe kerül, akárcsak az Oly 45-ös, míg a Pana portréobi ritkább és drágább.
(#39556) Tin_Shield
Nézd meg kérlek az ezüst A6000 fotóit - ami fémnek látszik, az fém is.

-
Tin_Shield
őstag
válasz
Jegesmaci81
#39555
üzenetére
Amennyire én tudom nagyobb részben kompozit műanyag és kisebb részben magnézium. De a gyakorlatban ennek nincs nagy jelentősége, csak magyarázatot ad a súlykülönbségre.
-
Jegesmaci81
aktív tag
válasz
Tin_Shield
#39551
üzenetére
A6000 nagy része is fém.
-
MrChris
nagyúr
Az én szerintemem, pedig az, hogy szerintem előbb vedd kézbe és próbáld ki, majd írj róla. De így inkább ne.
Gx80 mostanában nagyon olcsón elő szokott fordulni, még akár ilyen olcsón is. Tudásához képest bestbuy ahogy itt írták. 3 fő hátránya van szerintem ennek a váznak, nincs mic csatija, kukker lencserendszere lehetne jobb és elég nehéz, úgy össze van rakva, hogy ölni lehet vele, vagy szöget beverni
A rendszerobjektívek nagyon jó minőségűek. -
silmatauki
őstag
válasz
vassmate
#39541
üzenetére
Én sarkítva úgy fogalmaznék, hogy
- ha mindenképp olcsó, de jó zoom kell, akkor Pana (12-32 minőség/méret/ár)
- ha kiegyezel a rendelkezésre álló akár natív, akár 3rd party prime-okkal (pont megfelelnek a gyutávjaik), akkor Sony. (Pl. ha az 55*1.5-ös gyutáv a kedvenced, akkor a Sony jobb választás.)A Pana mellett szól az, hogy amellett, hogy viszonylag (a Sonyhoz képest) olcsók a cuccaik, néha potom árakon be lehet őket szerezni, különösen akkor, ha Svéd/Finnországban lax/jársz (lásd a Rajala-témát itt alább).
-
Tin_Shield
őstag
"Kisebb méretű szenzorhoz tudtommal nem kell olyan jó minőségű objektív."
Rosszul gondolod, nagyon. Pont, hogy kell.
"A másik viszont, hogy a 20 megapixel azért látványosan több, mint a 16."
Ez igaz, ha az objektíved megfelelő feloldóképességgel rendelkezik akkor a több megapixel részletesebb képet ad. Ellenben egy gyenge rajzú objektívtől csak a kép mérete lesz nagyobb, de az érdemi információ mennyisége nem nő számottevően. Szóval jó dolog a nagy felbontás, de hogy kis is tudd használni, az objektívnek is lépést kell vele tartania.
"Ami nagyon furcsa nekem egyébként, hogy az a6000 könnyebb, mint a gx80. Pedig ügye fordítva kellene, hogy legyen..."
nincs ebben semmi furcsa, az a6000 műanyag, a GX85 fém.
-
1501N
tag
A 24 meg több, mint a 20

Így jó?
Volt régen ez az alapelv, hogy a 6-8 megapixel bőven elég... Ami lehetne igaz is, de ha egyszer tényleg bele szeretnél nagyítani egy részletbe, akkor azért kell a több képpont. És sajnos, hogyha nem össze-vissza kattintgat az ember, akkor lesz olyan részlet! -
1501N
tag
válasz
vassmate
#39544
üzenetére
Szia!
Szerintem nem
Kisebb méretű szenzorhoz tudtommal nem kell olyan jó minőségű objektív. Ráadásul m4/3-hoz mintha jóval nagyobb lenne a választék, ami az üvegeket illeti. Sőt, mintha olcsóbbak is lennének gyakran, mint a Sony.
A másik viszont, hogy a 20 megapixel azért látványosan több, mint a 16. Még egy Sony rx100 is jobb felbontású képet ad, mint egy 10-16 megapixeles aps-c-s dslr-nél. ( dslr fix üveggel ) Arról nem is beszélve, hogy a Sony üvegek azért jól össze vannak ám rakva.
Ami nagyon furcsa nekem egyébként, hogy az a6000 könnyebb, mint a gx80. Pedig ügye fordítva kellene, hogy legyen...
Az én listámon még ráadásul ott van a d7100 is.
Szóval szerintem az lesz, hogy amelyik kényelmesebbnek tűnik vagy jobb a szaga vagy mittomén...
-
hegyimorc
senior tag
válasz
vassmate
#39541
üzenetére
"Akkor az a6000 szenzorbeli előnyét egy gx80-ra tett jobb obival be lehet hozni ha jól értem?"
Szerzor előnyt csak elbaszni lehet, ha egy szar objektívet teszel rá, de ha mindkettőre ugyanolyan jót teszel, akkor amelyik előnyben volt, az előnyben is marad. (Ennek persze semmi köze az a6000-hoz vagy a gx80-hoz, inkább csak a fura kérdésre reagáltam)
-
vassmate
csendes újonc
válasz
silmatauki
#39539
üzenetére
De a GX80-is tetszik, meg most hogy olvasgatok a Pana DMC-G6 is felmerült.
Akkor az a6000 szenzorbeli előnyét egy gx80-ra tett jobb obival be lehet hozni ha jól értem? És mivel a gyári kit obi-tól úgyis hosszútávon jobbat szeretnék majd ha kicsit komolyabbra fordul a fotózás a pana rendszerével jobban (olcsóbban) járok
-
csacsi77
senior tag
-
silmatauki
őstag
válasz
vassmate
#39527
üzenetére
"Amiket eddig kinéztem: Panasonic DMC-G7
Panasonic DMC- GX8"A GX80 biztos, hogy nem bejövős? Már maga a shutter shock miatt (ami rendesen ott van a GX8-ban, hát még a G7-ben) is preferálnám. Plusz ugyebár a stabi, amivel a G7-re erősen ráver.
G7-et tényleg csak olyan alkalmakkor érdemes venni (ha fotózásra kell, és nem 4k-s videóra), ha aprópénzért szórják ki (mint pár napja 375-400-500 eur-ért, obifüggően).
"Milyen érdembeli különbségek vannak ami a gyakorlatban megmutatkozik mondjuk egy A6000 és egy Pana DMC-G7 vagy GX80 között? Most csak a fotózásra fókuszálva és nem nézve a videót."
Ahogy fentebb írtam, ha fotózni akarsz, akkor a G7-nél egyértelműen jobb (biztonságosabb + stabilizált) választás a GX80. Az A6000 is nagyon- nagyon jó cucc, de ugyebár az obipark nem olyan széles és olcsó, mint m43-on.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
vassmate
#39537
üzenetére
Mindkettőre vannak jó üvegek, a pana obiparkja nagyobb. A kép minősége ja, nem ilyen fekete vagy fehér, vagyis az optikán is múlik, sőt talán azon jobban. Amíg egy jobb szenzor előnyei inkább "csak" akkor jönnek elő, ha magas érzékenységen fotózol vagy bebukott részleteket kell visszahúznod raw-ban pl., addig egy jó minőségű üveg jótékony hatása minden egyes képen meglátszik.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
vassmate
#39534
üzenetére
Nagyvonalakban: más az obipark, sonyban valamivel jobb a szenzor, van pdaf (jobb a követő af gyorsan mozgó témáknál), a g7-nek a fogása, ergonómiája tuti, van forgatható kijelző, gx80-ban meg egy nagyon frankó vázstabi, ami minden objektívvel működik. Ezeken kívül persze kismillió "apró" eltérés van még, érdemes pár tesztet átböngészni értük.
-
vassmate
csendes újonc
válasz
csacsi77
#39528
üzenetére
visszaolvasgattam és ha jól veszem ki a sony a6000 most 200-ért 4 év garival tűnik a legjobb választásnak jelen pillanatban.
Milyen érdembeli különbségek vannak ami a gyakorlatban megmutatkozik mondjuk egy A6000 és egy Pana DMC-G7 vagy GX80 között? Most csak a fotózásra fókuszálva és nem nézve a videót.
-
vassmate
csendes újonc
válasz
Throme
#39529
üzenetére
Egyelőre általános célokra. Mivel még nem volt soha komolyabb gépem ezért nem is specifikáltam még hogy valójában mire szeretném használni. Tetszenek a természet fotók, makrók (tudom ezek mind objektív kérdései) de nyilván akkor is ezt használnám ha elmennék nyaralni vagy családi rendezvény van. Ha majd lesz időm eleget foglalkozni vele és megteszik a fotózás akkor persze lehet feljebb lépkedni. Addig meg szeretnék egy olyan általánosan jól használható gépet amivel képes vagyok jó képeket csinálni és elég jó ahhoz a gép hogy a kezdeti bénaságaimat kompenzálja, hogy legyen azért sikerélményem is

-
vassmate
csendes újonc
Sziasztok!
Fényképezőgép vásárlás előtt állok segítsetek kérlek eligazodni a témában. Azt hiszem a dslr gépeket kizártam a MILC-ek felé hajlok.
Olvasgattam sok tesztet meg gyártói oldalt, összehasonlításokat de kezdek belezavarodni melyik is lehet a legjobb választás most.
Az ár amiben gondolkodom 200-250 környéke (nagyon indokolt esetben 250 fölött picivel)
Amiket eddig kinéztem: Panasonic DMC-G7
Panasonic DMC- GX8
Sony a6000
Sony α68 (ILCA-68) bár erről sok infóm még nincsenNem tudom más gyártókat érdemes e firtatni.
köszönöm előre is!
-
-
Malanrion
tag
Sziasztok!
A közeljövőben szeretnék beruházni egy új DSLR gépre, a napokban több cikket és oldalt átnéztem, elég kezdő vagyok ezen téren. Elsősorban Nikon gépeket néztem, és egy belépő szintű gépet szeretnék. Az ár az 160 körül van, amit rászánnék, de ha 200 felé kúszik az összeg, akkor sem gond, inkább vennék egy "jobb" de időtálló gépet. A gépet utazáshoz, nyaraláshoz, túrázáshoz és épületekhez használnám, de a tájfotózás a sportképek, portrék, valamint a macro is közte van. (gondolom ezek már inkább objektív függők)
Lehet kit, vagy külön-külön ajánlott váz és objektív is.
Köszönöm. -
csacsi77
senior tag
válasz
jozsef8
#39520
üzenetére
Ilyen árban vegyél egy Nikon D3300+18-55 AF-P kombót. Talán még egy Meike MK-320 vaku is kijön belőle ebay-ről.
Kezdésnek jó lesz, de az objektív miatt kevés lehet a zoom. Ezt később pótolhatod egy 18-105 vagy 18-140 AF-S objektívvel. Ha pedig megtetszik a fotózás jöhetnek a fényerős fixek: 35, 50 és 85 mm AF-S obik. -
#31733248
törölt tag
-
bododani
senior tag
Sziasztok. Sony A6000 vagy Nikon D7100 a jobb képminőségben? (zaj, gyors mozgás lekövetése, részletesség)
-
jozsef8
aktív tag
Udv
Venni szeretnek egy dslr gepet. En sajnos nem nagyon ertek a gepekhez ezert segitseget szeretnek kerni. Nagyjabol utanaolvastam itt a leirasban hogy milyeneket lehetne keresni. Valaki tudna nekem legfokepp csaladi es termeszet kepekhez egy jo minosegu gepet? Ar max 150 ezer. Ennyiert mar lehet kapni normalis minosegu gepet? Koszi! -
madgie
titán
válasz
zümzümm
#39517
üzenetére
Pedig sajnos keveset lehet az ilyesmiről olvasni, mft számok meg felbontás a sarokban mindenütt van ezerrel, de ilyen szubjektív szerethető dolgokat max a lelkes bloggerek néznek meg.
Nekem is ott a Samyang 12, tök jó, a híre is az, a lerekeszelt hatágú csillagozásától meg borsódzik a hátam

-
zümzümm
senior tag
válasz
madgie
#39515
üzenetére
Na a bal oldali nagyon tetszik! A jobb oldali iszonyatos nekem.
Ha beleölök 150-200ezret egy vázba, plussz 50-80ezret egy obiba, és olyan fotot produkál mint a jobb oldali, akkor én sírva és véres szemmel dühöngve fogom a földhöz b*szni. Jó persze a földhöz b*szás túlzás, de iszonyatosan csalódott leszek. Nekem nagyon fontos hogy szép legyen a fények csillagként megjelenő rajzolata. -
madgie
titán
válasz
#31733248
#39514
üzenetére
Pedig eléggé objektívfüggő a dolog, itt egy példa (Fuji XF16 vs XF18, ugyanott, azonos blendén)
-
80hun
addikt
válasz
Rapid136
#39510
üzenetére
Nem gondolod hogy akkor ajánlanod kéne egy szettet annak aki keresi és nem nekem ecsetelni hogy mit bír ki szerinted egy csepp- porálló váz.

Az hogy én más véleményen vagyok mit zavar téged?
Én NEM fogom csap alatt mosni vagy esőben használni esetleg homokba temetni a gépemet.
-
Rapid136
őstag
A Pentax évek óta gyártja a por, eső és cseppálló vázait és a WR sorozatú objektiveket hozzá.
Ahol meg már úgy zuhog az eső hogy az esetlegesen káros lehetne a vázra, ott már fotózni sem lehet. Megjegyzem egyetlen beázott Pentax vázról sem hallottam még.
A Sonymat se féltettem soha, a Minolta 7D velem volt azon a trópusi viharos augusztus 20-án. Vízálló tesztes videót meg találsz az Olympustól, Sonytól is, amit ott kapnak annyit normál használatnál nem fognak.
Az egyik Sony pro vázzal egy lengyel fotós végignyomta a Dakar Rallyt Dél-Amerikában, porviharban, sárban. -
Rapid136
őstag
-
MrChris
nagyúr
-
Grga_Pitic
aktív tag
válasz
LógaGéza
#39493
üzenetére
Nem véletlenül írt 80hun két vázat, mert a háromnak semmi értelme sincs, szóval érdemes lenne lebeszélni róla a főnököt. Annyira azért strapabíróak a vázak, hogy az ütős-vágóst nyugodtan megspórolhatjátok.
Az 500 ezer keret csak a vázakra van, vagy az objektíveket és a kellékeket is bele kell érteni?
Ugyanis van pár dolog, amire biztosan szükség lesz: memóriakártya, táska, állvány (ez talán van, mert írtad), és minimum egy vaku. Ezek együtt állvány nélkül minimum 80-100 ezer, azzal 130-150 ezer Ft.
Aztán beltérben a kitobjektívek hamar elfogynak, ráadásul rendezvényre a fixektől ódzkodnék, mert egyrészt nem lehet akárhová állni, másrészt a megfelelő képkivágáshoz szükséges helyezkedés időt vesz igénybe, és könnyű lemaradni egy adott pillanatról. Fényerős 3rd party zoom is vagy 150 ezer Ft, és akkor csak egy darab van belőle... -
#31733248
törölt tag
válasz
LógaGéza
#39499
üzenetére
Vegyetek három darab Sony A58-at, néhány napon belül valószínűleg le lesz 100 ezerre akciózva a 18-55-ös kitobival. Úgy adott a strapabírás, a DSLR-külső, a rossz fényviszonyok között hasznos elektronikus kereső, ugyanakkor minden, itt felsorolt feladatra alkalmas. A további, fényerős obik is olcsók, ráadásul a három gép obijai egymással kompatibilisek lesznek. Javasolt darabok:
35mm f1.8
50mm f1.8 -
jjeahh
nagyúr
válasz
LógaGéza
#39499
üzenetére
Szerintem úgy jártok a legjobban, ha a videóra szánt gépre szántok picit többet az egyik fotós masina helyett.
Pl.: két nikon d3300 kit + videóra egy panasonic g7. Ráadásul a g7 laikusok szemében sokkal inkább néz ki dslr-nek mint kompaktnak, szal két legyet egy csapásra
. Ha nem kell a 4k, akkor videóra g6.
Amúgy én nem tom, de direkt élvezném ha valami gm5 szerű cuccal kéne dolgoznom, nagy szakállas hipszterként lehet azzal nagyobb feltűnést keltenék, mint valami 5d-vel
. Mondjuk manapság már nem lehet tudni, idén ritmusfesztiválon pl. meglepődtem, hogy mindenki kis sony milc-ekkel szaladgált, absz általános nálunk már, pedig a tavaly még rendesen megbámulták a fotós kollégák a nyakamban az a7s-t meg lumixokat. -
80hun
addikt
válasz
LógaGéza
#39499
üzenetére
Egyetlenegy gép van cserélhető obisból a piacon ami tényleg vízálló és az a Nikon 1 AW de csak két obi létezik hozzá.
Az időjárásálló vázak csepp és porállóak csak., tehát szakadó esőben van rá esély hogy beáznak.
De ha már DSLR akkor inkábbb a Nikon D3300 és a drágább D7100-at ajánlanám persze videóra egyik dslr sem lesz szuper.
Esetleg magasabb kategóriában a Canonok jók videózni , mondjuk 80D-től felfelé.
Álványról videózni inkább Panasonic G6 kit, igaz ez 130e de ennél olcsóbb videós gépet csak használtan kaptok.
Új hozzászólás Aktív témák
- A Retro Games feltámaszt egy legendát
- PlayStation 5
- Mr.Csizmás: ncore free regisztráció
- TP-LINK routerek
- Sorozatok
- Az SK Hynix elárulta, hogy meddig nem lesz elég memória
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Call of Duty: Black Ops 7
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- További aktív témák...
- Nikon D750 + 50mm f/1.4G + 24-120mm f/4G szett
- NIKON D7500 - DSLR fényképezőgép váz + teljes NIKON szett (makulátlan állapot!)
- Nikon AF-S DX Nikkor 35mm f1.8G objektív (makulátlan állapot!)
- Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6L IS USM - Újszerű -
- Nikon AF-P DX Nikkor 10-20mm f4.5-5.6G VR (makulátlan állapot!)
- LG 65QNED86T3A / QNED / 65" - 164 cm / 4K UHD / 120Hz / HDR Dolby Vision / FreeSync Premium / VRR
- HP EliteBook 840 G7 i5-10210U 16GB 512GB FHD 400nit 1 év garancia
- Panasonic CF-20 ütésálló, ipari notebook & tablet számlával, garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 128GB Gold-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS4096
- Önerő nélkül is elvihető! Részletfizetés. 27 % Áfás számlával Dell Alienware QD-OLED gamer monitor
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.





Nagyon jó kis gép, szép fényeket hozzá!



Az a két obi nem teljesen azonos tudású. A Sonyé motoros zoomos, videónál hasznos lehet, Panáé viszont sokkal jobb képminőségű. A vázak is különbözően domborítanak.

Mr.Csizmás
