-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Lassú Víz
addikt
válasz
fr3ntzen
#28096
üzenetére
Nem. Vázsapka nélkül meg végképp nem. Egy kit objektív mellett még értelmetlen is. Minden objektív cserénél por kerül a tüköraknába, ami előbb-utóbb megjelenik a szenzoron, AF szenzoron és a mattüvegen. A pollen ráadásul ragadós is. Tartsd rajta a leggyakrabban használt alap objektívet, és csak akkor cserélj ha szükséges.
-
fr3ntzen
aktív tag
Sziasztok. Lehet idióta dolgot kérdezek sőt tuti.... 600D gépnél érdemes mindig levennem az obit és ugy tárolni?
-
Najz
tag
válasz
jjeahh
#28092
üzenetére
Igaz durván fogalmaztam !
jobb gép gondolom a samsung. inkább úgy kérdezem a méretbeli különbség és társai miatt érdemes lenne cserélni? ha csak ritkán fotózok vele !Colonel993 : nem nektek kell kitalálni kb úgy értettem hogy tud-e annyival többet ez a samu mint amennyivel többért el tudnám adni a canonhoz képest

-
-
Najz
tag
Sziasztok!
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy érdemes-e cserélnem.(úgy értem hogy akkor a jobbikat megtartanám a másik eladnám!) A jelenlegi gépem : Canon PowerShot SX230 HS és kaptam ajándékba egy Samsung NX1000-es gépet !
A jelenlegi gépem minőségével is meg vagyok elégedve. nem látok egetverő képkülönbséget a két gép között.
(bár lehet érdemes lenne állítani rajta pár dolgot) -
Tin_Shield
őstag
válasz
Alabástrom
#28088
üzenetére
A II-es minimális kozmetikai ráncfelvarrást kapott, optikailag maradt a régi. Esetleg annyi történhetett mint a 20-assal, hogy új bevonatot kaptak a lencsék.
-
Alabástrom
senior tag
Köszi!
És van jelentős különbség a Panasonic G 14mm f/2.5 első és második változata között? Érdemes a II-re vadászni, vagy mindegy?
-
silmatauki
őstag
válasz
Alabástrom
#28086
üzenetére
"Ilyen felállásban szerintetek melyik ad jobb képet? A saját jpg-jét használnám, lusta vagyok RAW-t kalapálni."
Akkor az Oly.
-
Alabástrom
senior tag
Sziasztok!
Két gép (rendszer?) között dilemmázok, tancsotokat kérnék:
Olympus E-PM2
Samsung NX3000
Elsősorban kirándulós képeket készítenék, ezért alapból Pana 14mm az Olyra, illetve NX 20mm a Samura. Illetve emellé gondolkozok egy 45mm-es Oly objektíven is. Ennek mi a Samus megfelelője?Ilyen felállásban szerintetek melyik ad jobb képet? A saját jpg-jét használnám, lusta vagyok RAW-t kalapálni. Valószínű sokat használnám nagyobb ISO értékeken.
Oly mellett szól a kisebb méret, viszont a Samut olcsóbban tudom kihozni (csakis használtban gondolkozok). Képminőségben viszont nem tudom, milyenek egymáshoz képest... Az említett objektívek is fontosak (30mm ekvivalens körül egy kirándulós, és 100mm körül egy emberezős.), tehát hogy ezen a tartományon és árkategóriában melyik rendszer erősebb.
(Esetleg rossz helyen keresgélek, és valami más rendszer?)
Köszi!
-
fr3ntzen
aktív tag
Még1x nagyon szépen köszönöm a segitséget.

A gép itt pihen már mellettem !

-
MrChris
nagyúr
válasz
szata.68
#28078
üzenetére
Natív, hogy a rendszerre gyártott, teljes vezérlést elvégző (AF, rekesz, obiadatok). Lehet Sigma is. Mert régi manuál lencsékkel +közgyűrűvel is lehet kiválóan makrózni, csak a te esetedben erre nem lesz türelme a kuncsaftnak

Konkrétabb speciálisabb válaszokat valszeg a Nikon dslr fórumban fogsz kapni váz és obi ügyben.
LED-es körvakukat amúgy nem ismerem, csak úgy láttam az pont erre való, de jobban utána kell nézni, mert szerintem nem visz nagyon messzire. -
fireman123
őstag
válasz
silmatauki
#28077
üzenetére
Csak már esne a D5300 ára ....de nem akar, hiába jelent meg az utód D5500 ...én is erre várok

-
szata.68
senior tag
válasz
silmatauki
#28077
üzenetére
A keresőbe tudok nézelődni,az nem gond. Pontosan mit értesz natív obi alatt?
100mm-es macrót javasoltak nekem. Jó a Sigma is,vagy inkább legyen egységesen minden Nikon?
A LED-es körvakukat néztem,és elég jó áron vannak,csak pont azért féltem,hogy hátha túl gagyik.Az 5500 az érintőkijelző miatt (is, meg az állítólagos kényelmesebb fogás,stb) tetszik,bár tényleg nagy az árkülönbség közöttük.
-
silmatauki
őstag
válasz
szata.68
#28075
üzenetére
"Amit most néztem ki az a Nikon D5500. Leírások alapján tetszik,de ha van valakinek személyes tapasztalata azt szívesen venném."
Hát, az 5500 kicsit csalódás – semmi igazán forradalmi nincs benne, és a szenzor is uaz, mint az 5300-ban. Valszeg sokkal jobban jársz pénzügyileg egy utóbbival most, hogy leesik az ára az utódmodell miatt.
-
MrChris
nagyúr
válasz
szata.68
#28075
üzenetére
szerintem erre a célra minőségben nagyjából az összes váz megfelel. Kérdés, hogy fotózáskor bele tudsz e nézni a keresőbe, mert ha nem akkor a DSLR liveview-ja kissé körülményes állandó használatra. Akkor inkább milc, lehetőleg dönthető vagy forgatható kijelzővel. Legalábbis ahogy én elképzelem a dolgot egy fogorvosnál.
Viszont a legfontosabb egy natív macro obi és szájhoz egy körvaku, vagy ledes körvaku az olcsóbb! A macrot általában portréhoz is tudod használni.
-
szata.68
senior tag
Helló
Fogászati dokumentációra szeretnék gépet venni. Portré,illetve szájfotókat (fogakról) kell majd készítenem.
Az első gondolatom egy jó minőségű bridge gép volt,de aztán egyre jobban kezdenek lebeszélni róluk.
Amit most néztem ki az a Nikon D5500. Leírások alapján tetszik,de ha van valakinek személyes tapasztalata azt szívesen venném.
Mit javasoltok? Csak az alapot vegyem,vagy kitben? Makro objektív,és vaku (pl R1C1) kellene mindenképp később.
Objektívből inkább Nikont,vagy nincs gond másik márkákkal sem? (pl Sigmára gondolok)
Köszi szépen előre is a válaszokat!Üdv.
Tamás
-
jjeahh
nagyúr
válasz
#40935168
#28067
üzenetére
Fura, hogy oly-nál mindíg csak a jpeg színeit dícsérik, mert a raw-ok színei is sokkal kevesebb utómunkát igényelnek

MrChris: Nekem a samu már most szimpi, az egyetlen dolog, amiért engem nem érdekelnek a samsungok az, hogy elkövetik ugyanazt a hibát mint a többiek, belépő szinten és középkategóriában minden gépet kereső nélkül dobnak ki
A szegény emberek egyetlen értelmes keresős milc-je a pana g széria, ami viszont mára dslr méretűre hízott... 
-
silmatauki
őstag
válasz
rudeee
#28059
üzenetére
"Kérdésem lenne, hogy az NX 30mm/F2 fix objektívről mik a vélemények?"
Nagyon jókat írnak róla, és Mo-n is olcsó. Sajna formális, igazi tesztről (SLRgear, Lenstip etc.) nem tudok. Én mindenesetre, ha veszek egy NX500-at, akkor vagy a 30-assal veszem, vagy ha úgy nincs kitben, veszek mellé egyet.
-
sideburns
aktív tag
válasz
rudeee
#28059
üzenetére
Helló!
Ezekkel a kérdésekkel inkább gyere át az NX300 topikba.
Egyébként igen, autófókusz van (mint minden NX objektívvel), képstabi nincs.
Kiváló képminőség, jó fényerő és alacsony ár is van.
-
MrChris
nagyúr
válasz
#31733248
#28060
üzenetére
Ezen a studió ábrán még a Panám színei is rendben vannak!

Ha már dpreview, nézd meg az a6000 sample galériát, én épp az imént tettem. Hát pont mint a Pana, hulla bőrszínek, meg úgy általában laposak semmilyenek, pedig jónéhány tengerparti, kiváló fényminőség, nem műszar. És aztán nézd meg hasonlóban az Olyt amit linkeltél, sziporkázó színek, életteli bőrök... aki nem látja, nem akarja látn. -
jjeahh
nagyúr
válasz
#31733248
#28060
üzenetére
Pont tesztábrákon nem fogod észrevenni a különbséget, egyáltalán használtál már olympust mondjuk portréra? Amúgy szerintem senki nem szapulja a sony-kat, én sem tettem, inkább te nem vagy képes elfogadni, hogy egy sony-nak is lehetnek hibái vagy hátrányai. Na de én tényleg unom már, be is fejeztem ezzel... lassan több az off hsz itt mint az on

-
Byk01
őstag
válasz
fr3ntzen
#28057
üzenetére
Nem hiszem, hogy ilyesmi lenne a dolog mögött. A Canonnál ahogy fogynak a számjegyek, úgy lesz egyre magasabb kategóriás a váz. A Nikonnál is van ilyen, de ott kicsit összetettebb a rendszer, és jobban elkülönül a DX formátum (4 számjegy, és a kategória növekedésével az első számjegy is magasabb) és az FX, viszont a D90-nel kikoptak a kétszámjegyű vázak (amik amúgy sem voltak következetesek, mivel a D40, D40x, D50, D60 belépő szint volt, a D70, D70s, D80, D90 haladó.
Ennyire bonyolult rendszereknél előfordulnak átfedések, hasonlóságok.Mondjuk azt nem értem, miért van nem profi szinten a Canonnak más megnevezési rendszere Japánban, Amerikában és a világ többi részén. Szóval Japánban és Amerikában nem tévesztik össze a D600-at a 600D-vel, mert ott nincs 600D.
-
#31733248
törölt tag
válasz
MrChris
#28046
üzenetére
"Pedig a sony jpg-i rosszabbak az olyénál"
Mutasd meg légyszi a különbséget.

De igen, jjeahh, valóban unom már olvasni ezt az örökös Sony-szapulást. Mint az iPhone fanboyok, amikor Samsungot látnak komolyan.

(#28058) silmatauki
Optimális eredmény van, legoptimálisabb nincs.
Amúgy szerintem minden gép jobban teljesít RAW-ból feldolgozva, csak a javulás mértéke különböző. -
rudeee
senior tag
Sziasztok!
Végül sikerült döntenem és egy NX300-as gép tulaja lettem.
Egyenlőre még barátkozós időszak van (1 nap alatt), viszont nagyon tetszik a gép.
Rendkívül jó a gépváz és az obi minősége is, az érintőkijelző meg nagyon rugalmassá teszi a működést ha éppen nem a gombokat használom.Kérdésem lenne, hogy az NX 30mm/F2 fix objektívről mik a vélemények?
Ha jól olvastam, akkor képstabi nincsen benne, viszont autofocus igen. Ez helyes infó?
Illetve kérdezném, hogy macro előtétlencsét lehet-e felhelyezni az alapobira?
A Raynox DCR-250-et néztem ki ami elvileg 52-67mm-es méretig felhelyezhető.
Az NX300-ra is rögzíthető szerintetek? (Alap obi 18-55mm 58mm-es szűrővel.)
Köszi! -
silmatauki
őstag
válasz
#31733248
#28045
üzenetére
Megismétlem amit alább is írtam: a legoptimálisabb eredmény eléréséhez Sony esetében gyakrabban kell RAW-ot előhívni, mint Fuji vagy Oly esetében. Van akinek ez fontos (aki nem akar RAW-ozni), van, akinek nem. Nekem mindenesetre a JPEG minőség nem oszt, nem szoroz: a fontos képeket úgyis RAW-olom C1-gyel, mert – többek között – a Fuji JPEG-ek zajszűrése nagyon erős még -2-n is, és a C1-gyel sokkal jobb eredményeket tudok belőlük kihozni.)
-
Byk01
őstag
válasz
fr3ntzen
#28052
üzenetére
Jobban jártál volna, ha az eladó írta volna el, és tényleg D600-at kapnál a pénzedért

Amúgy meg valóban könnyen keverhető a CaNikon típusmegnevezése, sőt, mindkettőnek volt D60 típusa, csak nem egy időben.Egyébként láttunk már itt olyat, ami hasonló volt, csak nem elírás. Volt, aki kérdezett, kapott véleményeket is, úgy tűnt, megfogadta, aztán, amikor legközelebb jött olyan gép érkezéséről számolt be, ami vagy szóba se került, vagy le akarták beszélni róla.
Majd igyekszem elkerülni, hogy kontrázhass, de ha mégis alkalmat adok rá, hát így jártam

-
fr3ntzen
aktív tag
válasz
ANDROID???
#28053
üzenetére
Én meg most nagyon örülök ,mert majdnem 0km-es garis a cucc markolattal 2 obival taskaval és egy állvánnyal (igaz az hama és nem nagy szám , de masik allvanyom van) és igy 135 pénz. és CANON 600D csak hogy kiemeljem !

-
konyi79
addikt
Néha dögunalom amit küzdötök ezen, de tényleg.
A Fuji és az Oly nagyon ráérzett a mostanában divatos kissé túlszaturált színvilágra, mindezt úgy megoldva nem tolakodóak a szinei, szépek a tónusátmenetek. Pont.
A Sony vagy nem akar vagy nem tud ez után menni, de laposabbak a szinei, de hívhatjuk nyugodtan természetesebbnek is. Simán hozza egy Nikon vagy Canon ooc jpeg szintjét, nem szar. Jobbak viszont vannak nála. Pont.
Az Oly emellett eszméletlen jó zajszűrő algoritmussal bír, a jobb midnél. A Fuji meg a színprofilokat ügyesen elnevezte filmmódoknak, és sikerült is ezeket szerethetően megírnia. Ezt nem tudja a Sony.
A Sony viszont másban tud jót. Piac legjobb szenzoraival vehetsz gépet, ha kicsit foglalkozol a dologgal a gépek árába jellemzően bele tudod alkudni az 5 éves gyári garanciát, ami nem éppen elvetendő szolgáltatás.
Szoval akinek Sony van, vegye tudomásul van rendszer, ami bizonyos dolgokban jobb, akinek meg nincs és csak veri itt magát mindig a szaraszonival fogjon egyszer egy ilyen gépet, és kezdjen el vele képelni. Ha nem tud vele jó képet csinálni, fossa össze magát, mert nem a géppel volt a baj. -
fr3ntzen
aktív tag
Holnap megyek a d600-ért . Köszi a helpet !

-
#31733248
törölt tag
válasz
silmatauki
#28016
üzenetére
Csakhogy az, ahogyan Te megfogalmazod, egyértelműen azt üzeni a topicban tanácsot kérőknek, hogy a vázból kieső Sony jpg-k rosszak, rosszabbak, mint az Oly jpg-k. Holott ez nem igaz. Ettől még érdemesebb lehet a Sonyval nem jpg-ben fotózni, mint mondjuk az Olyval, hiszen a RAW-feldolgozásnál nagyobbak a tartalékai. Ezért is ajánlják, hogy RAW-ban fotózz.
-
silmatauki
őstag
Nagyon jó hírek a legújabb Samukról:
"[Vs. Nikon7100] The NX1 has significantly better base ISO DR in qualitative terms - much less banding and shadow tinting."
-
konyi79
addikt
válasz
silmatauki
#28038
üzenetére
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Vegyél Sonyt, akár 3EV BRK sorozat 5 képpel.
C1 express meg ingyen letölthető hozzá, pro meg minimális ráfizetéssel (23EUR). -
silmatauki
őstag
válasz
schawo
#28041
üzenetére
Tudom, hogy sokkal jobban járnék egy középformátumos géppel. Csak nincs rá pénz (nem sok pííízt adnak a megrendelők) – örülök, ha az NX500-at meg tudom venni egy 30-assal, hogy a 28 Mpixel miatt lényegesen részletgazdagabbak lehessenek a képeim anélkül, hogy tovább kellene emelnem a gyutávot.
-
schawo
titán
válasz
silmatauki
#28040
üzenetére
Egy NX sem célgép, nem csak a Fuji nem az. Sőt, egyik sem, amiről itt szó van a topikban. Ezek csak önszívatásra alkalmasak. Csak a zenei példámat folytatva, amiket én használok ADDA, azok a hifis topikban szóba sem kerülnek, csak néha szőr mentén, említésképpen.
-
silmatauki
őstag
válasz
schawo
#28039
üzenetére
Csak mostanában kezdtem megrendelésre csinálni Gigapixel panókat – ezért is szemezek most jóval nagyobb felbontású, de hasonlóan zajmentes vázakkal. A 168 (7*24) kép meg kell ezekhez, mint input, 50-55mm körül, 180 fokos vertikális lefedéshez.
"ÖÖöö nem tudom, hogy ennek mi köze van ahhoz, amit én mondtam. Én semmilyen expósorozatról nem írtam. Csak csúcsfény-árnyék kidolgozásról."
Tudom – teljesen helyénvalók is voltak a megállapításaid normál (nem panós) esetben. Panónál viszont tényleg irdatlan expókülönbségek lehetnek, és ott tényleg nagyon jól jön a húzhatóság, mert nem kell HDR-rel szenvedni.
-
schawo
titán
válasz
silmatauki
#28038
üzenetére
ÖÖöö nem tudom, hogy ennek mi köze van ahhoz, amit én mondtam. Én semmilyen expósorozatról nem írtam. Csak csúcsfény-árnyék kidolgozásról.
Nem ismerem azokat a szoftvereket amit használsz. Én, ha kell, kidolgozni LR-ot (vagy OV-t) használok, panóra csak a Hugint ismerem. És nem szoktam ilyen 168 képes (
) panót csinálni. Főleg nem akarok megrendelőket kiszolgálni. És nem is tervezem. Sőt, a következő életemben sem tervezem. Valamit nem értek. Ha te üzleti célból panorámákat csinálsz, akkor miért nem rendes célgéppel csinálod, miért egy hobbifujival?(Igen, minden fuji hobbifuji - esküvőfotózás nem ér) Jó végül is nem az én dolgom, de hidd el, a többséget ku..ára nem érdeklik ezek a speciális problémákra adott speciális megoldások.Ez olyan, mintha a zenehallgatós topikban elkezdeném a stúdiós DA/AD konvertereket a bemeneti hangminőségük alapján ajánlgatni.
-
silmatauki
őstag
válasz
schawo
#28037
üzenetére
"És egy panót se alulexponálsz az éghez, és utána húzod fel az árnyékokat, hanem kettőt alulról, kettőt felülről, ha kell."
épp erről írtam az alább: ha bracketelsz panót, akkor sokkal lassabban lesz végeredmény, főleg ha gyorsan akarsz valami szépet mutatni a T. Megrendelőnek, amihez meg adja magát az ICE, különösen az online, multiplatform Photosynth viewer miatt. Plusz, ahogy írtam, egyes kamerák (pl. az összes Fuji) csak +1/-1EV-vel hajlandóak bracketelni, azaz kézzel kell tekergetni a shutter speed tárcsát az egyes felvételek között, ami azért mondjuk 168 részképnél (55 mm equiv pano vízszintesen 15, függőlegesen 25 fokos eltolású sorokban fotózva, -75-től +75 fokig) már igencsak nehézkes.
-
schawo
titán
válasz
silmatauki
#28036
üzenetére
4 < 7 különösen egy logaritmusos skálán. 18dB azaz nyolcszoros különbség.
És egy panót se alulexponálsz az éghez, és utána húzod fel az árnyékokat, hanem kettőt alulról, kettőt felülről, ha kell.
-
silmatauki
őstag
válasz
schawo
#28035
üzenetére
Simán lehet 4EV difi mondjuk egy ablakon belátszó égbolt és a belső szoba között. Vagy ha szabadtérben panózol, az ég és az árnyékban levő föld között (saját tapasztalat). Ilyenkor ha nem akarsz HDR-rel vacakolni*, akkor durván fel kell húzni az árnyékokat stitchelés előtt, uniform módon, minden egyes RAW-ra. Én így csinálom, és Fuji RAW-okkal, C1-gyel, szigorúan ISO200-on, baromi jó eredményeket kapok.
*:
- HDR inputot eleve nem forgad pl. az ICE, így annál eleve kell egy plusz lépés a HDR-esítéshez
- a Fujik csak +1/-1EV-t támogatnak, ami messze nem elég a 4EV különbséghez, így automata bracketinget nem használhatnánk. Pedig az, ha nagyobb lenne az átfogáshoz, simán használható lenne full manuál panóhoz is, mert AE módban, manuál ISO-nál, S-nél és A-nál az AE bracketing mód csak a zársebességet bántja (és nem az ISO-t vagy az apertúrát), és mindig csak a manuálisan beállított S körül. Franc se érti, miért +1/-1EV a maximum Fujinál... -
schawo
titán
válasz
silmatauki
#28033
üzenetére
Ha egy panón 4 fényérték lett visszahúzva az árnyékokon, akkor ott valami el lett baltázva. Vagy a készítéskor, vagy az utómunka során. De legyen. Viszont a 4 és a 7 között még mindig 3 fényérték van. 8x megvilágítás. Az közel van? Ne má'.
Én 12 megás régi mft-t használok, ahol a 2 fé már a határt jelentik. Nagyon kevés olyan képre emlékszem, ahol ez konkrét, megmegoldhatatlan problémát jelentett egy kép szempontjából. A szétcibált képek semmilyen gépből nem mutatnak jól, az emberi látással nincsenek összhangban.
-
silmatauki
őstag
válasz
schawo
#28032
üzenetére
5-7 EV visszahúzás igenis jól jöhet akkor, ha panorámát fotózol, és nagy a dinamikakülönbség. Ugyebár panorámánál, elkerülendő a stitchelés során csúnya sávosodást okozó expozíciókülönbségeket, a csúcsfényekhez kell mérni. Én panózásnál jellemzően 3-4EV-ket szoktam tolni az árnyékokon. Szerencsére az X-Trans RAW-ok ezt nagyon jól bírják (szemben mondjuk az m43-mal). Nem 5-7, de azért már közel van hozzá.
-
schawo
titán
válasz
silmatauki
#28031
üzenetére
Tudom, te bányafotó zajmániás vagy. Na de 7 fé árnyék visszahúzás? Ki az az barom, aki ilyet csinál? Még a világ legtehetségtelenebb, teljesen vak és egyben szellemi fogyatékos fotósa sem képes 5-7 fényértékkel alulexponálni a képeit, hacsak nem szándékosan. Ez egy gép leglényegtelenebb tulajdonsága, pontosan nulla jelentőséggel.
-
silmatauki
őstag
Hát sajna az ő tesztjükben nem sok konkrétum van – látszik, hogy minél előbb a “piacon” akartak lenni vele. Pl. semmi Nikon / Sony 24 Mpixeles összehasonlítás low light-ban, RAW-ban, minél kevesebb (vagy egyenesen 0) processzálással.
Ami viszont tényleg bizakodásra az okot, az a 3 órája publikált Nikon 7100 vs. NX1 teszt. Egyáltalán nem rosszabb az NX1, sőt, a 7100 sokkal durvábban bandingol már 5EV-s shadow 100ISO pushnál is, hát még extrám magas 7-nél. Az NX1 képében csak ez utóbbinál van banding, de sokkal kevesebb.
-
wms
senior tag
A photographyblog.com már tesztelte az nx500-ast. Igen jókat írtak róla

-
NdF
csendes tag
válasz
silmatauki
#28021
üzenetére
Köszi, akkor megvárom a teszteket. Eddig az oly volt a befutó, de most ez a Samu picit elbizonytalanított.

-
fr3ntzen
aktív tag
Akkor egy canon 600D-be nyugodtan belevághatok?
Fontos az info, mert lehet hét elején tudnék venni egyet.
Köszi a válaszokat.
-
Tin_Shield
őstag
A szenzor vélhetőleg jobb a Samuban, nagyobb a méret és a felbontás.
De a szenzor önmagában még =/= képminőséggel, bár fontos összetevő. Legalább ennyit számít az objektív(ek) minősége. És ott vannak még a többé-kevésbé szubjektív dolgok, mint pl. a színvilág, a jpg motor és/vagy a feldolgozás stb. Szóval nem olyan egyszerű kérdés ez. -
NdF
csendes tag
Ez a Samsung NX500 képminőségben hogy viszonyul az Olympus E-PL7-hez?
-
silmatauki
őstag
válasz
#31733248
#28011
üzenetére
"Nyilván nem a Sony jpg-it dicsőítik egy Oly-tesztben, de amikor az A6000-rel összevetették, nem írták, hogy jobb lenne nála az Oly jpg-ben. Mivel nem is az."
1. Ácsi! Az eredeti HSZ-emben ezzel vezettem be egy olyan beszélgetésfolyamra a válaszomat, ami JPEG-minőséggel foglalkozott: “A Sony-k is inkább RAW-only cuccok.”
Erre te ezt írtad:
“Azért egyszer nézd meg alaposabban az újabb Sony jpg-it. Vagy olvasd el a dpreview,com új E-M5 IItesztjét, ahol nem éppen ez a vélemény tükröződik.”
Akkor döntsd már el, hogy az OOC JPG-minőségről írsz, vagy sem. Mert a hsz-ed igenis úgy értelmezhető, hogy a DPR a Sony-k JPG-jét dícsérte úgy általában. Különösen, ha azt is figyelembe veszed, hogy – amint írtam vala – az egész beszélgetésfolyam az OOC JPEG-minőséggel foglalkozott már jóval a Te postod előtt.
Ami meg azt illeti, hogy közvetlenül hasonlítják-e a konkurencia JPEG engine-jeihez a DPR-esek a tesztelt cuccokat, kiemelve, hogy (ebben) az Oly és a Fuji a legjobb, a válasz igen – több ilyen review-t láttam már náluk.
2. Ahogy írtam alább, az adott szenzor outputból kihozható maximumról írtam. Tudom, hogy a Sony 24-esből sokkal több hozható ki, és emiatt a JPG-jei összességében (részletesség, DR stb,) esetenként jobbak lehetnek, mint az Oly. Ennek ellenére továbbra is most, 2015-ben és a legújabb Sony kamerákkal, mindenki azt ajánlja, hogy a Sony-t RAW-ban használja a jónép, mert egyszerűen a JPEG engine nem annyira optimális, mint az utófeldolgozás. Szemben a Fujival meg az Olyval, ugyebár.
-
konyi79
addikt
válasz
silmatauki
#28006
üzenetére
Nem, úgy értem (remélem) csak elő-áprilisi tréfának szántad, a samu majd megüti a sony-fuji-xtrans zajszintjét. 28MP-en. Amikor jelenleg még m4/3-ot nem tudják.
-
jjeahh
nagyúr
Gyenge fényben lassúcska af, (igaz nincs af segédfény rajta), nem kompatibilisek vele az opcionális keresők, a kijelző felbontása mai szemmel már gyengus kissé, nincs beépített vakuja, már ha ez számít valamit, de ezeket leszámítva nagyon jó gép szerintem, építési minőségben kiváló, b*romi masszív, a jpeg motra szuper, de a raw-okkal is kevesebbet kell utómunkázni mint a gf1-el, a szenzor asszem ugyanaz, de mivel az oly-ban vázstabi van picivel hosszabb záridőket enged kitartani, ergó valamivel gyengébb fényben is boldogulsz vele. Ezeket mind vele lőttem: [link]
-
Bozsana
tag
tudom hogy elég nagy off, de nem tudom hol tehetném fel a kérdést....
használja itt valaki az adobe által kínált lightroom+ps-t, 12 euro/hónapért?
-
g.killer
aktív tag
Sziasztok milyen memória kártya ajánlott? Nekem egy e-pl5-höz kéne!

-
#31733248
törölt tag
válasz
silmatauki
#28010
üzenetére
Nyilván nem a Sony jpg-it dicsőítik egy Oly-tesztben, de amikor az A6000-rel összevetették, nem írták, hogy jobb lenne nála az Oly jpg-ben. Mivel nem is az. A RAW-feldolgozásnál meg ugye egyértelmű a Sony fölénye.
-
silmatauki
őstag
válasz
#31733248
#28007
üzenetére
"Azért egyszer nézd meg alaposabban az újabb Sony jpg-it. Vagy olvasd el a dpreview,com új E-M5 IItesztjét, ahol nem éppen ez a vélemény tükröződik."
Hát nem tudom, a DPR EM5II tesztjében hol olvastál Sony JPEG-dicsőítést. Mert én sehol. A DPR soha sehol nem állította, hogy a Sony JPEG-jei a lehetőségekhez képest legalább ugyanolyan jó algoritmussal lennékek “előhíva”, mint az Olyé. Az, hogy pl. az RX100MkIII-tesztben már azt írták, jobb a kamera JPEG-e, mint az MkI-é, nem jelenti azt, hogy annyira ütős lenne úgy globalice.
“The JPEG processing is a little heavy-handed - you can turn down the noise reduction but you can't make the sharpening any more subtle, and even the 'low' NR setting is quite aggressive. However, the color response of the JPEGs seems more pleasant than the first-generation RX100 and, when considered as a whole image, rather than at 1:1 level, the camera's images aren't bad at all. And, as we say, the Raw files are excellent.”
De persze még ennél a még egy éves sincs-kameránál is megírták a "Cons" szekcióban (is), hogy “JPEG sharpening a little clumsy and interacts oddly with heavy noise reduction”. Mutass ilyet Oly vagy Fuji tesztben - ott egyik Cons se lesz JPEG-gel kapcsolatos...
-
#31733248
törölt tag
válasz
silmatauki
#27999
üzenetére
Azért egyszer nézd meg alaposabban az újabb Sony jpg-it. Vagy olvasd el a dpreview,com új E-M5 IItesztjét, ahol nem éppen ez a vélemény tükröződik.
Persze az is igaz, hogy nem csak másfélszer akkora az újabb 24 megapixeles szenzorok felbontása, mint az Olympusoké, de a RAW file-okban is nagyobb a tartalék, így még jobban megéri ezekből dolgozni.
-
schawo
titán
válasz
silmatauki
#28002
üzenetére
Igen, ha egy pici NX1-et kapunk, az nagy szám volna.
-
konyi79
addikt
válasz
silmatauki
#28002
üzenetére

Ezzel még várj 11 napot
-
silmatauki
őstag
válasz
konyi79
#28001
üzenetére
Mondjuk eddig minden általam olvasott review azt írta, hogy az NX500 képminősége és AF sebessége uaz, mint az NX1-é. Persze epedve várom a DPReview tesztet. Ha zajban, ill. dinamikában legalább olyan szinten teljesít (persze 16 Mpixelre leméretezés nélkül!), mint a Fuji X-Trans, akkor máris vevő vagyok egyre egy 30-as prime-mal.
-
konyi79
addikt
válasz
silmatauki
#27999
üzenetére
Az NX500 nyitóára már az X-E2 és A6000 mezőnye, melyek remek gépek és nem zsákbamacskák.
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! ASUS B660M i5 12400F 16GB DDR4 1TB SSD RTX 3070 8GB Zalman T4 Plus Cooler Master 750W
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i3 10105F 16GB DDR4 512GB SSD RX 590 8GB ZALMAN T4 Plus ADATA 600W
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 256GB Deep Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3516, 94% Akkumulátor
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 5050 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12400F 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3070 8GB Zalman Z1 PLUS A-Data 750W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Van az alap meg egy fix50es f1.8-as....

a samsung sem egy csúcs gép, de a tetűpattanás méretű szenzoros setét obis canon mellett valszeg egy másik dimenzió még a kitobival is... de ha te nem látod, akkor sztem tökmindegy melyiket tartod meg








és még tök jól működik 

Mr.Csizmás
