-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
etnies
senior tag
válasz zgospel #106354 üzenetére
Köszi mindenkinek a takarítószeres tanácsokat.
Nekem a harmadik láncom lett kuka 3 év után itt Angliában, mindet megette a rozsda. Most felszereltem egy Cobrra Nemo 2 láncolajozót, meglátjuk lesz-e különbség.
Egyelőre a Stihl biodegradable olajjal nyomom, úgy tűnik ez is megtapad a láncon."önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz zgospel #106417 üzenetére
Szépen motorozol, tetszik ahogy magadra húzod a motort.
(#106418) vendingo
Mit ír a gépkönyv? Nekem azt írja, mehet bele, de próbáljak ragaszkodni a 10w-40-hez. Volt már benne 15w50 vagy 10w50, nagy különbséget nem éreztem, pedig ez V, hátsó henger mindig melegebb. Nyáron araszolgatva megsüti a tojásomat.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
-
HSM
félisten
válasz zgospel #106865 üzenetére
Ültem zsírúj sport 1000-esen, nem a levegőbe beszélek...
Emlékszem az SV650-es történetedre, nem tudom, annak mi baja lehetett, az enyém nem ilyen.Ez a lóerő dolog pedig nagyobb sebességeknél (60-70km/h felett) kezd csak érezhető lenni, addig a rövid egyes fokozat teljesen eltünteti a deficitet. Persze, ha elmész 100km/h-val kanyarvadászni, az FZ6 jobb lesz forgatva, de itt kis fordulati, közúti nyomaték/erő volt a téma. A legtöbb sportos sor4 kéri a fordualtot és az egyes is általában hosszú, pl. az FZ6 is, és emiatt alul döglött, míg az SV alul oké, és felül döglik meg, főleg nagyobb tempónál. Más felhasználásnál jönnek ki az előnyeik.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz zgospel #106873 üzenetére
"egy ilyen sportmotor 13-14 ezret forog, mégis miért használná bárki 4 ezer alatt?"
Hát, mert mondjuk 4000rpm már minimum 40km/h.... Oké, városban itt-ott mehetsz 60-al, az 6000, egyesben. Annál csak lejjebb tudod forgatni. Én az SV-vel napi közlekedésben városban épp itt, 3-5000rpm között szoktam menni, ezért nálam itt kell alkotnia. Ezen múlik, hogy vigyorogva, vagy kelletlenül csinálom végig a napi utakat. Én nem szeretem tartósan városban forgatni, mert nem használok ilyenkor füldugót, és tartósan magas fordulaton nagyon hangos is és idegesítő.Azért örülök, hogy a második pontban azért sikeresen levezetted, hogy az SV az erősebb kis tempónál, éppen erről beszéltem...
Elvileg amúgy 64Nm-t tud, 7200rpm körül.(#106875) vendingo: Nekem ugye két generációval újabb a blokkja, itt azért már ilyen gondok nincsenek, 1800-as fordulattól teljesen simán használható, nem rángatja a láncot sem, teljesen jó vele városban. (Mondjuk ehhez kellett egy TPS szenzor beállítás is.) Egyedül az úthibákon szoktam mérgelődni, mert ha miattuk kicsit rántok a gázon az szépet ránt rajtam is, akár motorfék, akár hirtelen gázadás is legyen az eredmény.
Én kifejezetten szeretek vele városozni, keskeny, elfér, és imádom, ahogy kis fordulaton röfög, és lelkesen indul, amikor húzok rá kis gázt.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz zgospel #106877 üzenetére
Most komolyan ki akarsz oktatni számokból? Konkrétan végigszámoltam fékpadi mérések és az áttételek alapján, melyik motor mit tud. Pl. K3 GSX1000 50km/h-ig még gyengébb is, utána persze már erősebb, ahogy az SV-n elhagytuk a nyomatékcsúcsot, majd amikor az egyes végét, és főleg 100km/h körül, amikor az SV-n már a kettes is fogyóban, a GSXR meg épp csak elérte a nyomatékcsúcsát egyesben....
És akkor én vagyok a lapos föld hívő, LOL, NASA úr....
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz zgospel #107178 üzenetére
Azt ne mondd, h az új Triumph-odon már nyikorog mindkettő.
Grafitos zsír amúgy.
Grillo
Volvo-ból is van szar konstrukció.. az 1.6, 2.0 PSA motorokkal szereltek pl. ilyenek, de egy kis utánvolvasással könnyen kideríthető, h melyik blokk megbízható.. konkrétan az összes saját fejlesztésű Volvo motor az.
Mint ahogy Toyota-ból is van hulladék, amit úgy hívnak D4D és DCAT. Mindkét dieselük maga a betegágy..
Az új Volvo-kkal nincs tapasztalatom, de az S60-am D5 2.4-es diesellel több mint 6 éve hibátlanul szolgál, csak a kötelező szervizek mellett.
Ennek ellenére pár hónapon belül megválok tőle, és most először a szívemre hallgatva valami olyasmibe ugrok bele, ami bakancslistás volt. V8 benzin.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Horvi
őstag
válasz zgospel #107178 üzenetére
A kettő közül én a WD-40-t választanám. Igaz nem ken olyan sokáig szóval gyakrabban kell használni, viszont a zsírba meg beleragad a sok retek aztán az meg koptatja majd a sztender tengelyét. Nyílván ez hosszabb idő után jön elő. Viszont ha kb évente szétkapod elpucolod és újrazsírozod akkor az is simán jó.
(#107179) runner 125 vagy még a MoS2 is jó lehet akkor.
[ Szerkesztve ]
Hello darkness, my old friend...
-
runner 125
nagyúr
válasz zgospel #107224 üzenetére
Sonax cuccokkal nekem nincsenek túl jó tapasztalaim..
Elég régóta Autoglym termékeket használok, nekem bevált. De valamilyen frankó kerámiabevonaton nagyon agyalok. A legkomolyabban az védi a fényezést.
Gaboman
94km-t raktam bele, 90%-ban tócsákkal teli, sáros úton, erdőben, 41 km/h-s átlaggal zárva comupter szerint.
Tehát nem kell mondjam, ami szembe jött, azon átmentem. Valszeg a sok tócsa lemosta.
geresics
A gumi amúgy attól függetlenül, h nagyon hamar el fog fogyni, azért jó. Saras részen is szépen betapad, kanyarban csak nagyon felázott részen tudom keresztbe rakni a hátulját, máshol frankón kapaszkodik.
A sarat pedig szépen kiszórja magából. Nyilván olyan szakaszon, ahol lehet nagyobb tempót menni.
Persze a kitaposott csapa szárazon és sárosan is a legnagyobb veszély. Legalábbis eddig minden para szituációm így keletkezett. Az egyensúlyom már a csapán kívül volt, de a motor első kereke csak ment egyenesen benne tovább miközben folyamat próbálom kikormányozni... Vagy jobb esetben az első kerék átugik, de a hátsó nem, így pár métert keresztbemotorozva, két lábbal kalimpálva, próbálok nem elesni.
De gondolom ilyen szituban a legdurább, legbütykösebb cross gumi is megvezetődik..
Cimborám hülyült bele most a DJI Mavic Air-be, Vattás videói nyomán. Állítólag baromi jól tudja a követő funkciót, legalábbis ezzel érvelt legutóbb. Szal', lehet lassan lesz majd valamilyen látványos, és egyben mókás kezdő, amatőrködő anyag."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Geresics
addikt
válasz zgospel #107279 üzenetére
Versenykiírás: Totalbike24 – 2019.
Holnap futok egy-két kört, mert egyik cimborának kiderült, hogy ekkor van DH-EB futama, a másik meg családi nyaraláson lesz, és az asszony kivágná, ha az helyett inkább elköltene egy rakás pénzt...Amúgy számolgattunk picit. Nevezési díj, robogó (ami körbe is ér), alkatrészek, stb-stb. olyan 150eFt/fő. Nem hiszem, hogy túl sok olyan hülye van, mint mi, hogy csak a poén, meg egy bakancslistás pipáért kifizet ennyit, még ha ez egy életre szóló emlék is lesz...
OK, lehetne szponzorokat szerezni, de mire is? Egy egyszeri megjelenésre, ami ráadásul záros határidőn belül itt van, és mivel még csak sport egyesület sem vagyunk, így semmi adó-humbok nincs benne...
Meg ahhoz először kell egy fix csapat, hogy el lehessen menni kuncsorogni...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz zgospel #107285 üzenetére
Számold ki:
85eFt a nevezés
400eFt a robogó (150-200-ért olyat kapsz, ami nem tud 24 órán keresztül folyamatosan menni)
+ azonnali szerviz: olajak, fékek, fékcsövek, szűrők, fékkarok (tartalék is), stb.
+ benzin
+ enni inni 3 napon keresztül
+ ha valaki nem szereti a sátrat, neki még szállás (ezt már bele sem kalkuláltuk)
+ tartalék alkatrészekOK, hogy a motort el lehet utána adni. De el lehet? Te vennél egy motort, amit 24 órán keresztül hajtottak pályán? Amivel többször estek? Ami simán lehet, hogy még így is behal út közben? Erre nem lehet alapozni! Ha végigmegy, és utána el lesz adva, akkor vissza kell osztani a pénzt, tiszta sor! De addig ezzel nem szabad szerintem számolni, mert csak vita lesz belőle...
Szponzáricót számla ellenében csinálják sport egyesületek. Ez a lényege, így lehet csak elszámolnia a pénzt a szponzornak. Persze utána a markát is tartja, de az más kérdés. Számla nélkül esélytelen...
(#107286) vendingo
én is eladtam a Malaguti F10-emet, mert véres volt a torka. Utána még 35ekm-t tettek bele Pécs-Harkány útvonalon, munkába-járás címszóval[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
bigdady
nagyúr
válasz zgospel #107556 üzenetére
Hát n-szer biztos le lett állítva meg indítva az tuti hogy ne főjön meg a motor (folyamatosan maxon villogott a víz sokszor lehet a venti szívta le, bár még soha nem hallottam centit, van az fz6-ban? ), meg lámpa is automatikus ugye, csak hát a többi motornál nem volt ilyen gond...
Van itthon Lidl töltő de most nem rakom rá be akarom méretni hétfőn a jelenlegi állapotában. Amúgy ha ráraknám a töltőt mit kéne látnom azon kívül hogy tölt? Az idejét kéne figyelnem mennyi idő alatt töltené fel?
[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz zgospel #107599 üzenetére
Ja, én azt hittem hogy csak púpos, egyrészes bőr ruha, és D gyűrűs sisak kell mindenhova.
A bőr szett megvan, csak két részes. Abban motorozom. Sisakom sima AGV zárt, nem D gyűrűs. Amikor vettem még azt sem tudtam mi az a dupla D. Kb annyi volt a véleményem róla, hogy dik, hát ezt meg majd én fogom fűzögetni dupla annyi pénzért, nem?Ja, bocs, kettő van, de közben eszembe jutott még egy, szóval mégis csak 3.
Pannónia ring, Rába ring, Slovakia ring.Fogalmam sincs, hogy hogyan megyek, meg hogy milyen a kondim. Ebből a szempontból azt hiszem a fél nap lenne célszerű kezdésnek.
Erre gondoltam én is. A szabadnapra. -
Khaosz55
addikt
válasz zgospel #107606 üzenetére
Simán mehet a pannónia ringre. Az oktatáson 4 csoport van, a legelső csoport tényleg lassú tempó előzni sem lehet, úgyhogy nem kell parázni. Voltak akik érthetetlen mód még a kanyart se tudták bevenni lenetek a fűre. Az oktatás nem a köridőre megy. Barátnőm is simán megcsinálta és sokat fejlődött kanyarodást terén. 4X20 perc a pályán, olyan tapadás van ami szerintem közúton sehol sincs, szóval lehet döntögetni.
-
z123456789
addikt
válasz zgospel #107606 üzenetére
Van, mindegyik, igen.
Mindegyikre járnak ismerőseim (távoliak, lényegében veletek többet beszélgetek. ), rákérdezek náluk is. Slovakia Ringről elhiszem, akik oda járnak ismerősök, azokat amúgy is kicsit komolyabb motorosoknak gondolom.
Fogalmam sincs, semmi infót nem találtam róla, csak tudom, hogy ladákat szoktak ott kergetni.(#107608) Khaosz55
Akkor lehet tényleg ott kezdeném. Nem azért mert nem szeretek utazni 200+200 km-t a motorral, de azé na.
Viszont ha tényleg bejön, akkor szeretnék majd veletek is hajtani.[ Szerkesztve ]
-
-
z123456789
addikt
válasz zgospel #107947 üzenetére
(#107947) zgospel
Hát ez eléggé. :/ Ja, és egyébként ilyenkor erősen megfordul a fejemben, hogy eszem ágában nincs oda (sem) ebayes szart venni. Na, jó tudni ezt is. Nyomatékkulcsból nincs hiány, szeretem ha valamihez le van írva ez pontosan.(#107948) dellfanboy
De el ám, legalább 5x, abból volt egy 250 km-es Balatonig le, meg haza.(#107949) JoinR
Áh, örülök amúgy hogy tudunk rajta poénkodni, de......marha rosszul érint a dolog. Azért ennyire nem vagyok amatőr az életben szerelés terén. Autóimon sokmindent megcsináltam, precízen, faszán, nyomatékkal, ahogy kell, többször is. Rohadtul nem gondoltam volna, hogy az ott tényleg nem csak a gomba helye. Utólag tudok már én is okos lenni, hogy csak oda kelett volna nézni, a furatok, és a gomba csavarjának átmérőjéből gondolhattam volna, hogy azért olyan böszme vastag, mert annak ott fognia kell stb... Mindegy, ma mentem egy Győr-Fertőd távot is, nem volt gond, nem hallok semmit. De azért elmegyek a szerelőmhöz, hogy mondjon véleményt. Nem akarom, hogy eladásnál valami rejtett probléma legyen e miatt, vagy ha igen, akkor tudjak én is és a vevő is róla. Nem játék.
-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #108223 üzenetére
Sokkal jobb volt, mert ki tudott porogni, de nem volt kanyarsebesseg, az eleje miatt. Ezert mehettek el az egyenesben.
az edzeshez kepest, amikor te nem voltal, 15 ala nem tudtunk bemenni, mert ugyanolyan szar volt a kanyarsebesseg, es nem porgott ki a rossz sulyu gorgo es puha kontraszrugo miatt. A szabadedzesen ez sikerult, daralo elso kerekkel, mert jol dolgozott a variator, es porgott rendesen a motor. Mindenki javult 1 mp-t, csak a motorero miatt, erre tisztan emlekszem.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
#81556480
törölt tag
válasz zgospel #108238 üzenetére
Ez nem lapos, elvileg ez is hegyes profil. Amúgy nem vagyok teljesen kezdő, csak supermotom nem volt( 8 -éve) . CBR 600 volt pár éve, meg mindenféle kisebb nagyobb szemét Most le is írom magam itt biztos, de 85 ért nem nagyon fogok gumit venni, pedig most az van hogy megengedhetném. De ha a NASA fejlesztene alám gumit, szerintem akkor se motoroznám ki felét se. Előző KTM-időszakában (8éve) elég csóró voltam, csak használt 5-10k forintos gumival csapattam, pályáztam is. Dunlop sportmax d207GP volt a legjobb gumim.
ezzel azt akarom mondani, hogy nem tudom már mit akartam mondani
-
#81556480
törölt tag
válasz zgospel #108243 üzenetére
Nem döntöttem el, már megvan. Ha vissza nézed csak azt kérdeztem mennyit megy el . Egyébként nagy katasztrófa nem tud történni, mert ha bizonytalannak érzem leveszem, eladom, és veszek valami mást.
A nyáron nem sok motorozás lesz, inkább jövőre . Addig meg lesz időm télen felkészíteni a gépet.
[ Szerkesztve ]
-
3psilon
aktív tag
válasz zgospel #108684 üzenetére
Motorból meg turbós Hayabusát vegyél. Vagy Kawa H2R. Lemaradt a \s jelzés!
Így garantáltan feltekerheted magad az első fára!
Viccet félretéve, amit melegen ajánlok, azok a kiegészítő tréningek pl. Safety Hungary. Az alap tréning minden fillért megér: hogy kell felszállni, leszállni, kanyarodni, fékezni, lerakott motort felállítani; extra szlalom, elkerülés stb. gyakorlatok.
Én nullkilométeresen, rögtön jogsi után mentem (motort kapsz) és nagyon sokat adott. Ez persze nem garantál balesetmentes életet (a saját és mások szélsőséges hülyeségétől semmi nem véd meg), de talán segít. Továbbá vannak könyvek és weboldalak is.
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
Agostino
addikt
válasz zgospel #108684 üzenetére
Motorból meg turbós Hayabusát vegyél. Vagy Kawa H2R.
hát persze... : ))) a keretem ennél lényegesen kisebb, fél milla környéke. robogó, nagy robogó nem az asztalom. er 5 és ennek a vonalába tartozó darabok közül szeretnék válogatni. ezeknek a megjelenése is tetszik.
hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse
-
Shad0w
senior tag
válasz zgospel #108716 üzenetére
Ne is mond, nekem kb. most indult a szezon és hát lassan indul. Hiába tartottam garázsban a Hondát, hiába takartam le, hiába szedtem ki az akkut, hiába töltögettem két hetente, hiába volt tele a tank az istennek nem akartak leérni ma a térdeim.
#szarahondaLegközelebb Kakucsra akarok lemenni, hogy vissza szerezzem a hitem a gumikban, csak hétvégén vagy valami rendezvény van vagy nem érek rá. De akkor majd bedobom ide is ha mehetnékem van
-
runner 125
nagyúr
válasz zgospel #108722 üzenetére
Dehogynem.
Ha van egy nyúlánk gyári fékcsöved, ugyanolyan erőkar behúzás mellett a fékolaj kisebb nyomást tud kifejteni a "táguló" cső miatt a fékdugattyúkra, ez által a fékhatás is rosszabb.
Saját magam is éreztem a különbséget gyakorlatban. Nyilván nem fog fejre állni a fém fékcsőtől a motor, de az adagolhatóság, a nyomáspont, a pontosság jobb lesz, és fékhatás is előbb jelentkezik."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
canniball
nagyúr
válasz zgospel #108743 üzenetére
Hát a hondások a fentiek szerint így tanítják. Én két helyen voltam eddig, a Rilinél is úgy rémlik hogy mondták (bár erre mérget nem vennék), a Hungária Rendőregylet tréningjén viszont határozottan emlékszem hogy szóltak miatta. Az akkor 3/3.
Persze nyilván sok múlik a gépen és a pilótán is, míg ti két ujjal is tudtok stoppiezni addig nekem ez néggyel sem megy. Na jó, egyszer a tréningen sikerült úgy fékezni hogy éppen hogy csak de megemelkedett a hátulja, viszont közúton ilyen még nem fordult elő.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #108817 üzenetére
Tulaggodva???
Vegyuk sorra.
Mas hiba is van manualokban, pl 100Nm-el siman lehuzat olyan csavarokat, amit maximum 30-al kell. Hogy miert ajanljak az sg olajat? Vagy hiba, vagy valami azsiai piacon nem elerheto ugyanaz az olaj, ami nalunk termeszetes? Nem tudom.Ezt az olajat nem ajanlhatjak, mert technikailag elavult, a teszt metodusok is megvaltoztak, azaz nem lehet certifikalni api sg olajat, es nem felelne meg a legtobb szabalyozasnak es igenynek, ami jelenleg hatalyban van.
Maga a Jaso is ugyanolyan aktualitasban, mint az api szabvany, van belole T903 1998, 2006, 2011, 2016.
Ez sincs feltuntetve, hogy akkor melyik legyen.Miert, hogyan lesz uj api, vagy barmilyen specifikacio?
Ezt a jarmugyartok kerelmezik altalaban, uj fejlesztesu, mas igenyu motoroknal, vagy uj kornyezetvedelmi szabalyzasoknal, alatamasztva, hogy az olajnal milyen teljesitmenyvaltozasra van szukseg, ami mar nem egyezik egy mar meglevo kategoriaban foglaltakkal, vagy az eddigi kategoriaknal hasznalt teszt metodus nem alkalmas ennek a teljesitmenyvaltozasnak a meresere.
Mivel tamasztjak ala? Peldaul tapasztalati uton gyujtott adatokkal, hogy miert nem alkalmas a jelenlegi kategoria olaja az uj fejlesztesu motorokban, ott milyen problema lepett fel a jelenlegi olaj miatt. (!)Ezutan elbiraljak az uj specifikacio bevezeteset a kovetkezo kerdesek figyelembevetelevel:
Mi a javasolt valtoztatas, es miert van ra szukseg?
Az adatok alatamasztjak az igenyt?
Mikor van szuksege a piacnak az uj specifikaciora?
Mi lesz a potencialis hatasa a motorokra?
a fogyasztokra?
A kornyezetre?
Hogyan fog hatni a valtoztatas az eddigi api kategoriakra?
Milyen tesztek szuksegesek az ujonnan szukseges tulajdonsagok meresehez?
Esetleg rendelkezesre all egy uj tesztmetodus? Ha nem, mennyi ido kifejleszteni azt?Ezek a specifikaciok nem tulaggodasbol szuletnek, hanem mindig valamilyen uj igeny kielegitesere.
Nezzunk csak nehany feltetelezest, ok okozati viszonyban.
Az api sg olaj sok tulajdonsagat mas tesztmetodussal vizsgaltak, mint az api sn nel. Tobbek kozott a habosodast is. Illetve a lerakodaskepzest.
Ez miert baj?
Nezzuk, mi lesz egy palyahasznalatnal, jol felmelegitett allapotban egy 200 lovas R1 nel, 13 000 fordulaton.
A dugattyukat alulrol spriccelo olaj, egy nagy kod lesz a kartelban. Rengeteg levegot old magaban. Ez az olaj lemegy a teknobe. A siklocsapagyaknal a nagy nyomas es homerseklet hatasara ez az oldott levego elvalik az olajtol, azaz habosodik. A siklocsapagy abban a pillanatban beall.
Ha turazol a motorral, nem fog kijonni. Ha hatarhelyzetben van, akkor viszont szetszedes utan azt allapitja meg a szerelo, hogy nem kapott olajat a csapagy. Az olajpumpa jo, az olaj jo. Minden jo. Megse jo.Aztan a nagyaranyu kartelgazvisszavezetesbol egy sg olaj a szivoszelepeken mit csinalhat?
Csodalkozunk, ha ilyen meglepi fogadVajon mit csinal egy elavult olaj a nikkel szilicium karbid hengerbevonattal, hiszen olyan anyagok lehetnek benne, ami meg akkor nem okozott problemat egy vashuvelyes henger eseteben.
Kornyezetvedelmi eloirasokrol akkor meg nem is beszeltunk.
A benzin joval nagyobb etanoltartalmara is reagalniuk kellett.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
etnies
senior tag
válasz zgospel #108820 üzenetére
Nekem most Liqui Moly van benne, eddig Motul volt. A Motullal halkabban jár a motor, váltásérzet egy idő után ugyanolyan, viszont a Motult csipegette pályán, utóbbit nem.
Mind a kettő Api Sg, félszintetikus. Szerinted melyik a jobb?
Nekem fogalmam sincs."önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz zgospel #108824 üzenetére
A félszintetikus úgy gondoltam elég, de legyen:
MOTUL 5100 10w40 Api sg
LIQUID MOLY street 10w40 (semi synth) Api SnMotullal szebb a hangja, a mostani olajjal csattog egy kicsit, váltási érzet jobb Motulall az első pár hétben.
Motult eszegeti, Liquid Molyt nem."önmagam hite vagyok magamban"
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #108820 üzenetére
A minosegbeli kulonbseget atlatod, akkor azt is lattad eddig, hogy milyen problemakkal nem tud mit kezdeni egy ennyire regi olaj. Ezek utan akkor a tulaggodas reszet meg azelott megvalaszoltad magadnak, hogy en ennyit irtam volna.
Innentol ha tul sok a szoveg megint, akkor lepj tovabb a * -zott reszre.
A masik kerdesedre, azaz hogy a manual miert ezt irja.
Mar az elso soraimban ott volt, hogy pontosan ezt a reszet nem ertem, ugyanis hogy adnanak garanciat egy olyan olaj hasznalatahoz, amit az api nem fog ellenorizni, mivel mar ilyen olaj nem certifikalhato. Remelem igy mar vilagos, hogy miert irtam a tobbi reszet a hsznek.Tehat mikor jon ki ujabb kategoria?
Amikor nem tudja az olaj teljesiteni egy motor megvaltozott igenyeit.A motorkerekpar motorok nem sokat valtoztak az utobbi idoben, az autokhoz kepest egyszeruek, ugyanugy szivocso befecskendezesuek, ha igy nezzuk, keves ujdonsag van, amit egy regi olajnak teljesiteni kell, hiszen a keverekkepzes akkor karburatorral tortent, most meg injektorral. A kompressziviszony ment fel megjobban, es a fordulatszam. Igy valamennyi ertelme lenne annak, hogy megelegszik az api sg vel, hiszen semmilyen uj igenye nincs a motornak.
Nincs egy olyan kaliberu hibajelenseg, mint pl autoknal az LSPI, ami miatt az uj api sp-re lett szukseg.
Es akkor mi valtozott? A kornyezetvedelmi eloirasok biztosan. Mar emiatt is hogy lehet ilyen elavult olajat ajanlani? A foszfor es cinktartalom es meg jopar manapsag szabalyozott elem biztosan mas ebben az olajban. Mi valtozott meg? A tuzeloanyag. Az etanol hatasait sem tudja kezelni. Es amit egyfolytaban valtoztattak, az a lerakodaskepzes merteke.
Az elasztomerek hasznalata is megvaltozott a motorokban azota, tomitesek, szimeringek.Egy manualban leirnak sok hulyeseget. A yamaha mernokgardaja peldaul, akik biztosan tobbet tudnak nalam, leirjak, hogy a szeleptokeket molibdendiszulfid olajjal kenegesd, ami egy nikkel szilicium karbid hengerbevonat eseten karosithatja a hengerfalat. Megis ott van, es garanciat vallalnak ra. Az ugyanolyan hengerbevonattal rendelkezo BMW egyenesen tiltja ilyen anyagok hasznalatat, felkialtojellel, felkoverrel szedve.
A bmw es a Ducati sem nagyon fejlodott ilyen szempontbol, azok is szivocsobefecskendezesuek.
A bmw s 1000rr api sl-t ad meg, a panigale api sm-et olajnak.* nem tudom
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #108830 üzenetére
Az api oldalan azt irja, hogy technikailag elavult amikor nem all rendelkezesre a teszt metodus, hogy ellenorizheto legyen az olaj teljesitmenye.
Hogyan ellenorzi az api a forgalomban levo elavult sg es sh olajokat?40 ezres szelepallhezagallitast sem vennem szentirasnak nagy fordulatu motornal. 20 000 nel mar allitani kell hezagot. Az olajcsereperiodus, amit egyertelmuen lehetetlen egysegesen meghatarozni, sem komolyan veheto dolog, az is le van irva.
Irj nekik emailt, de ne magyaroknak.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #108820 üzenetére
A Yamahának van a "gyári" olaja, a Yamalube, amit nem tudom melyik gyártóval címkéztetnek maguknak. Viszont a márkaszervizek ezeket töltik bele. Ez belőle a zászlóshajó, ez a legjobb olajuk és ez is csak API SL.
Erre meg reagalni akartam.
Amikor elhoztam a motoromat, azonnal szelepet allitottam, 21 e km nel. 11 szelepnel volt kisebb mar hezag, amit allitani kellett, sokadjara bebizonyosodott, hogy a 40 ezres manualban megadott intervallum tarthatatlan.
Amikor levettem a fojtoszelephazat, ugyanez a latvany fogadott.
Markaszervizben, nemetorszagban szervizelt motor.Ha utananezel a feljebb levo api besorolasu olajoknal pontosan a lerakodaskepzest probaltak kezelni, meg megannyi mas tulajdonsaggal egyutt.
Ez eleg sok tipusnal problema, utananeztem. Es egy jobb olajjal biztos vagyok benne, hogy elkerulheto.
40 ezernel fogom legkozelebb levenni megint a fojtoszelephazat, majd meglatjuk mi lett a 300V hatasa.Hogy ez okoz e valamit teljesitmenycsokkenesen kivul? Meg az is lehet. A felhasznalo erezni fogja? Csak ha fekpadra viszi a motort. Garancialis idot kibirja? Ha nem versenypalyan nyelezi, biztosan. Ha meg versenypalyan van hasznalva a motor, garancialis kerdeseknel mindenki felteszi a kezet, hogy ez nem arra van.
vajon a mernokoknek milyen nyomos indokuk volt 100 Nm t irni egy lanckerekcsavarra, amikor az a csavar nem bir el meg 80 at sem, es kb kevesebb, mint a fele lenne a helyes meghuzasi nyomateka.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Geresics
addikt
válasz zgospel #108890 üzenetére
Túraenduro kategóriában igen, enduroban nem. Ő meg hardendurozza ezt a nemzetközi sajtó által unalmasnak jelzett vasat. Egyértelműen mindenki azt mondta, hogy ha adrenalint, és keménykedést akarsz, akkor 790Adv-R, mert ebben kb. annyi élményfaktor van, mint egy megbízható Swiftben
Túraenduro jellemzően 200+, Enduro olyan 150kg max, hardenduro pedig 100kg környéke.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs