-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
FerNandor
őstag
Mycso mi van az autóddal?
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
válasz FerNandor #13502 üzenetére
Egyelőre semmi, vagyis működik, szerelőhöz végül is nem vittem, talán picit nagyobb volt az ijedtség, mint kellett volna.
Így első blikkre, mintha az olajbetöltő kupak alól jött volna ki az olaj, ma rendeltem meg hozzá a tömítést, az holnap itt is van, kicserélem, illetve ha nem lenne jó, akkor az olajbetöltő kupakját is cserélem, rákérdeztem azt is tudnak rendelni.
Aztán majd kiderül...
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
FerNandor
őstag
ja, láttam, hogy máshol is erre tippeltek, utána már logikus volt.
renaultclubon eltünt a hozzászólásod?én mondtam, hogy az enyémben mégsincs elkpva úgy a kuplung? mondtam korábban, hogy hátramenetben, nagyobb gázzal csúsztatva, nagyon berángat, berezonál az autó és többen azt mondták, hogy valószínü a kuplung..
de szerencsére nem. a felsö motortartó kutyacsont volt elszakadva, kicseréltük és elmúlt a rángatás.
úgyhogy közelefve a 230ezerkm-hez, mégisincs szar állapotban a kuplungom[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
válasz FerNandor #13505 üzenetére
Közben ma ki is cserélten az O-gyűrűt, úgy fest, hogy itt a kupaknál volt valami, mert most az új gyűrűvel, rendesen megszorul a kupak a helyén.
A renaultclubon valami szerver probléma volt és eltűnt kb. 2 napnyi anyag/hozzászólás.
A kuplung az nem is számít semmit ehhez, az csak keményebb lesz és kisebb úton fog fogni rendesen. A kettőstömegű tud ilyet, viszont az alapjáraton is rázza a kasztnit (elég szépen) és hátramenetben gáz nélkül kell kipróbálni, csak sima kuplung csúsztatással.
Egyébként a motortartó az tud ilyeneket produkálni, már kétszer beleszaladtam én is. Nekem már az alsó/felső is cserélve van.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
giigz
veterán
Pont most értem haza, most álltam be.
Előtte a szerelőnél voltam, el is hoztam a kocsit. Most már beindul, állítólag az akkumulátor volt a gyenge, és nem tudta eléggé tekerni ahhoz, hogy beinduljon... Érdekes, mert előtte meg 2 hétig ugyanúgy indult, meg most az új aksival is ugyanúgy indul. Na mind1, szóval egy új aksi van most benne, ez 20k-ba kerül, szóval nem a leggagyibb. Új gyertyák, hűtőfolyadék csere, 1 liter olaj rátöltés. Aztán jött a felfüggesztéssel valami, itt két alkatrészt kellett cserélni, mert állítólag ezek már nem voltak jó állapotban, és ha ez szar, akkor a kormányt teheti tönkre... Az alapjárattal annyi a helyzet, hogy szerinte új alapjárati motor kell bele, de a jelenlegivel sincs semmi baj, csak 1.100 az alapjárat, úgy meg 800-900 lenne. Szóval most marad ez, egy kicsit magasabb az alapjárat... A jobbra húzással annyi a helyzet, hogy a futómű be lett állítva (5k-ért), és továbbra is húz jobbra. Meg lett cserélve a két első kerék, akkor meg balra húzott, tehát a kerekekkel van valami baj. Gondolom egy gumishoz kell elvinnem, és majd az megmondja mi van vele. Ezen kívül ugye majd lesz bele egy új óra, ami fordulatszámmérős.
Ennyi.
Szerk.: Ja még annyit, hogy ez így összesen 75k volt. Szóval átléptem az 500-at... De már csak pár ezres lesz, és 100%-os.
Szerk2.: Ja igen, a fék nyikorgása, majd elfelejtettem... Szóval a betét vastag, tehát azzal nincs probléma. Valami rozsda van valahol, és majd a fékezgetésektől az le fog kopni... A szerelőm szerint ez kb. 1000 km lesz...
Na meg most, hogy lett valami csinálva a felfüggesztéssel, jobban masszívabban megy az autó, jobban kezeli a kátyúkat.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Na, akkor Te is kivártad az autódat rendesen. Még az enyém is szervizben van, a héten kértem az okoskerék + vezérlés cseréjét 170k-ért Remélem pénteken már kész lesz és hasíthatok a hóban vele. Szóval én is rádobtam még majdnem 200-at, de így legalább nyugodtabb leszek és minden 100% lesz az autón.
-
Josi
aktív tag
Szóval mégis csak márkaszervízbe vitted.
De minek 4 napig otthagyni?
Egyeztetni velük egy időpontot, és 1 nap altt meg kéne nekik csinálni.
Nálam a vezérműszíjszakadás helyrehozása tartott 4 napig, és nem főmunkaidőben.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
WolfLenny
senior tag
Üdv.
Van egy 1.2 16V Thaliám. Nem vagyok egy sportos vezető és a jobb fogyasztás miatt nem pörgetem a motort. Kb. 2-3ezres fordulat között hajtom. Egy beszélgetés alkalmával mondták, hogy néha pörgessem ki magasabb fodrulatszámon, különben "belomhul".
Miért lomhul be? Milyen gyakran, mennyi ideig és mekkora fordulatszámon pörgessem?
Előre is köszi a választ!
-
just
aktív tag
válasz WolfLenny #13516 üzenetére
Mész 10-20km-t nagyobb fordulaton, mondjuk 5ezer környékén. Baja nem lesz. Diesel autók szoktam jobban elkormolódni, de a benzines is hajlamos egy idő után. Gyertyákat meg kipufogórendszert "koromtalanítja", passz hogy milyen hatásfokkal.
Two things what i hate. People that can't count...
-
gabx76
senior tag
Tapasztalataim szerint elég jó hatásfokkal. Az enyémnél (1.6 16V) érezhető a javulás. Hosszabb utakon szoktam megejteni, rendszerint jól ismert szakaszokon. Talán nem is kell 5000-ig felvinni, én 4ezer körül szoktam pörgetni. Visszadobom 4-be és megyek 100-110 körül egy darabon.
Érezhetően jobban harap a gép utána.
Mikor megvettem, előtte sokat állt, még olyan hibát is generált a koszolódás miatt, hogy útközben, mikor üresbe tettem egyszerűen leállt a motor. (Nem volt hideg, 30km után is csinálta.) Gyors telefonos segítség után meghúzattam a szekszárdi négysávoson, utána még 1-2 alkalommal az út során és többet nem jelentkezett a dolog.
-
tresh
addikt
válasz WolfLenny #13516 üzenetére
1.2 -es autót 2-3ezer között váltogatni ? Ez nem tudom hol nem sportos vezetés 2000 környékén váltok max és így is dinamikusan vezetek...'.2 től nem kell csodát várni , viszont valószínű sokat vagy városba
menj ki a pályára és hajtsd meg állandó mondjuk 120 as tempóval egy jó 20-25km távolságban utána érezhetően jobban fogja magát érezni a kocsi.. én azt az 1.2-est nem pörgetném 2000felé feleslegesjust: 5000-es ford 1.2 es autónál ? Le akarod vele gyilkoltatni ??5500nél tilt az autó...... Nem kell ez huzamosan nagy tempóra álljon be és "kikormoljamagát"...
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz rob210 #13523 üzenetére
az egy dolog... de abba egyetértünk hogy egy olyan motort ami 5500-nél leszabályoz nem huzatom 5ezerig mert hiába 16v ott már nincs több nyomaték/erő...mellesleg 1.6 16v nél megane 2 se éreztem azt hogy 2 ezernél feljebb kéne forgatnom..teszem hozzá itt a normális dinamikus vezetésről volt szó nem pedig a parketázom kategóriáról... 8v és 16v között a nyomaték leadása végett van eltérés és ezt nem is állítottam hogy nem így lenne de ha egy 1.6 vti civic ről beszélünk ami 8500-nél tilt és pörgetős motor akkor megértem hogy annak oda kell és lehet lépni főleg hogy 5000 körül nyit a vti vezérlés...de azért ez a blokk meg egy mezei 1.2 16v nem egy kategória,nem bírja és nem is kell forgatni feleslegesen főleg mert akkor már zabál is
SZATA: van egy 1.6 16v golf is otthon az pl 3000 alatt meg se akar mozdulni viszont 5000nél már vége van nincs benne erő és ilynekor kellemes 11-12 litert eszik...viszont mint írtam se az m2 nél se a xsara 1.6 16v nél nem éreztem azt hogy tovább kéne forgatnom normális közlekedésnél..az más kérdés ha előzni kell akkor forgatni kell
[ Szerkesztve ]
-
WolfLenny
senior tag
Köszi a javaslatokat. Asszem 6000 a max.a gyár szerint. Ha hol tudom 5000-nél adja le a max nyomatékot. elvileg tartósan olyan 4-5000 körül lehet max tartós fordulat.
-
Mondjuk ezt nem hjszem, hogy az 1.6 16v megane-t, te 2000-ig forgatva dinamikusan vezeted.
Fateroméknak 110 lovas 1.6 16v m1 ph2 van, és a saját autómhoz szokva (1.5dci) ami valóban dinamikusan autózható 2000-2500-ig forgatva, ha így vezetem az övékét, az minden, csak nem dinamikus, sőt szenvedésnek nevezném. Főleg, hogy 4000 körül van a max. nyomaték, így annak a közelében nevezhető dinamikusnak.
Ezeket a kis 16v motorokat, meg bizony a halálba kell forgatni, ha haladni szeretnél, természetesen ha csak poroszkálni, akkor lehet 2000-nél váltogatni.Sőt, ez az egész hülyeség most gondolkozom, mert ha 2000-nél elváltasz, az beejt kb. 1600 környékére, hát kiváncsi lennék, hogy ez hogy jön össze a dinamikával.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
zsizsef
senior tag
Pécsről van itt valaki?
Ez ügyben kellene egy kis segítség.[ Szerkesztve ]
-
Nordik
őstag
A 91-es Cliomba hátsó lengécsillapítókat kellene cserélni. Ezekből érdemes bontottat keresni? Csak mert néztem neten ilyen 12ezer ft körül vannak, namost nemtudom ez csak 1 darabra vonatkozik? Illetve kell még hozzájuk valamilyen alkatrész?
-
-
FerNandor
őstag
válasz zsizsef #13529 üzenetére
amúgy szerintem nem nagyon kell "nézegetni" ezt az autót: nagyon patent, nem tünik óratekergetösnek, még az olajsapka stb müanyagok is képröl patika tiszták (mondjuk lehet azért, mert még soha nem is cseréltek benne olajat, folyadékokat ). viccet félretéve, nem hiszem, hogy sok gond lenne vele.
mondjuk nem öreg autó, de szerintem, aki belülröl is így vigyáz rá, az a kátyúkat is kerülgeti. tapasztalatból mondommondjuk az már csak sima véleményem, hogy ilyen scenicet, ráadásul 7 személyeset csakis dízelben vennék.
1.445 kg csak az autó, mondjuk beleülnek 5-en + 350-400kg - 1800-1900kg, vajon mennyit eszik országúton? 7-8-9 litert? városban? 8-9-10-11-et?szerk.: mondjuk a hütöfolyadék a MIN alatt van
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
-
Reaper04
aktív tag
Nekem is M2-m van 1.6 16v.
2000 felett szoktam váltani általában, Nem szoktam nézegetni, csak ritkán, inkább motor hang alapján döntök.
De olyan 25-600-as fordulaton ha pontosítanom kellene.Nem vagyok egy sietős stílus, de szeretek vezetni. Dinamikus, de nem vad
Vagy csak én érzem így? -
AMD Power
titán
válasz Reaper04 #13540 üzenetére
Én ezért szeretem ezt a 8v motort. Ha 2000rpm környékén váltok az teljesen jó. Ha egy kicsit dinamikusabb akarok lenni akkor 3000rpm. Mondjuk nekem rövid is a váltóm. 55km/h 1500 pörög 5-ben.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
tresh
addikt
Azért ne felejtsd el hogy dupla nyomaték van nálad mert ott már alapon majdnem kétszer akkora nyomaték van mint egy 1.6 nál..és a benzin diesl tudjuk hogy nem egy kategória semmi terén főleg mert ha te általad említett haladós tempóra gondolunk oda nyomaték kell.
De akkor hogy tisztázzuk a fogalmat mint dinamika amit én értettem ez alatt és lehet rosszul fogalmaztam meg: tehát nem az hogy az 50-es táblánál 100 al a tiltásig forgatom a 3ikat mert csak akkor lehet haladni...hanem hogy városban 50-70es tempónál 2000 nél elváltva gyönyörűen lehet haladni mert nem kell több, amikor meg kell vissza egy sebesség és lám rögtön 2500 mondjuk a fordulat ahol egy 16v elkezd gondolkodni hogy haladni kell...
Ezeket a kis 16v motorokat, meg bizony a halálba kell forgatni, ha haladni szeretnél, természetesen ha csak poroszkálni, akkor lehet 2000-nél váltogatni.
Aki ezt teszi meg is érdemli...1.2 es autót nem azért veszek hogy én legyek a hungárián a schumaher..1 mert ha kitaposod a belét és ha megpusztul se fog gyorsulni úgy mint ahogy szeretné kettő meg kb 70 LE meg 110 NM nem fogja megváltania világot...plusz a gatyáját is le zabája..szóval szerintem tök mindegy hogy meddig forgatod max rövidítesz a motor élettartalmán...ha pedig haladni akarok nem 1.2-es zsebrakétát veszek hanem mondjuk min 2.0 benzint
szerk: Reaper04 is elég a max 2500 nél elváltok és gondolom ez 1,2 utána 3 ,4 et ha hang alapján teszi 2000 környékén van és halad
AMD Power: én sajnos pont ezt nem szeretem 1 írtó rövid 2 fogjukrá 3 ba lehet virgonckodni 4 be haladni 5 be meg annyira visszaveszi a fordulatot hogy fúj 60km/h 1500-on..
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Ez a 0.9-es tce motor is jónak néz ki, viszont a Ford 1.0-ás motorja valami brutálisan jól megy. 125 LE, jól húz, nagyon kellemesen lehet vele közlekedni.
-
AMD Power
titán
Én mondjuk jól elvagyok vele. Hála a 116Nm-nek. Nekem olyan 2700-2800 utún indul meg kb olyan 4500-ig. Országúton nem jó viszont a rövid váltóm. 140-nél már majdnem 4500 pörög.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
tresh
addikt
válasz AMD Power #13546 üzenetére
Hát igen nálam is 80 5ikbe már 2000-es fordulat ami kicsit érdekes mert 60 nál 1500..viszont amiért nagyon szeretem az hogy tényleg nem kell forgatni és alulról nyomatékosabb mint a 16v Bár ha cserélek mindenképp 16v lesz a vége csak még vacillálok hogy 1.6 vagy 2.0 liter legyen..amúgy érdekes hogy nyáron volt alkalmam egy xsaraval (1.6 16v 110 paci)egy jó darabig közlekedni és vegyesbe nagyon jó fogyasztása volt 6,5 liter persze nem tapostam hanem normálisan haladtam, ugyan ez az útvonal és kb hasonló távon a röncim lenyelte a maga 7-7,5 -ét
zsizsef: ekkora kasznihoz az 1.6 karcsú lesz szerintem és inkább 8 liter felett fog eszegetni(főleg klímával). Ahogy írták vagy 1.5 dci vagy eggyel nagyobb benyás motor kéne alá hogy haladjon is
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
Szerintem is egy 1.6 16v is ha az ember ésszel vezet lazán el lehet járni 7l-rel. De szerintem a 2.0 16v is ki lehet hozni egy 8-8.5l fogyit. És nem úgy,hogy tötymörögsz vele.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen