-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
_NCT
őstag
válasz SocketA #15250 üzenetére
K9K motorod van vagy melyik?
Én a vezérlésen nem spórolnék, főleg ha a te típusodhoz ilyen olcsó. 10e km múlva úgy is cserélni kell, viszont ha most cserélteted, 5 év vagy 120k km-ig nem kell aggódnod rajta. Én lecseréltetném mindenképp. Amúgy meg érdekelne, hogyan mondja meg a szerelőd, hogy az még 10k km-t kibír. Az anyagfáradással mivan?? vagy a molekuláris összetételét is megvizsgálja? Mert akkor elhiszem.... Főleg hogy beszéltem olyannal, akinek 3 év alatt megadta magát a szíj.
Én ezen nem reszkíroznék, hacsak nem tudja az előző tulaj számlával igazolni, h mikor volt szíj csere, ha meg már 5 éves és külföldi út előtt állsz, szerintem ennek nem is szabadna kérdésnek lenni. Én 200km-t nem mertem a régi szíjjal menni, pedig nekem is azt mondták, nem lenne muszáj cserélni... De az ördög nem alszik...
[ Szerkesztve ]
-
válasz SocketA #15250 üzenetére
Nincs az a szerelő/ember/számítógép/semmi, aki megmondja, hogy még mennyit bír ki a vezérműszíj.
Bár, ha a szerelőd aláír egy hitelesített jegyzőkönyvet, hogy igenis kibír 10k km-ert és ezért ő teljes anyagi felelősséget vállal, akkor úgy OK. (fizeti a trélert hazafelé, fizeti a motorfelújítást, stb., ha nem jönne be a 10k km-es jóslat)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
aktív tag
giigz: Szerencsere nem annyira veszes a helyzet, meg hamar elvaltom az egyest, de teny, hogy szarul szol.
MMA87: Meglatjuk, mit mond a szerelo. Ha sokba kerul ezeket megcsinaltatni, akkor lehet semmit nem csinaltatok meg rajta, inkabb eladom. Aztan veszek egy Ford Focust. De bizok Ronikeben, eddig nem hagyott cserben. Meg vegulis funkciojat tokeletesen betolti, szepen megy a kocsi, egyedul az egyesnek van furcsa hangja, meg neha (most pl a hidegben nem) a valto nehezebben veszi az egyest, harmast, meg ha otosbol negyesbe visszahuzom. Ennyi. Ezert nem akarok erre tobb szazezret rakolteni. Akkor hasznalom igy egy ideig, aztan majd ha szarakodik, eladom.
(#15253) mycso Uj szijnal is megvan az esely, hogy elszakad, csak nyilvan joval-joval kisebb, de ezt persze senki nem mondja meg. Viszont baratom szereloje is azt mondta a kocsijara, hogy "ezzel meg lehet menni".
Mondom: Meglatjuk! Atbeszeljuk a szerelovel, hogy megeri-e egyaltalan megtartani a kocsit, vagy sz.rt vettem.
Ha megeri megtartani, akkor kicsereltetem, hogy nyugodtan aludjak, nem kerdes.
En is ertem, hogy nem eri meg ezzel kockaztatni, viszont az is erdekes, hogy a szerelonek erdeke lenne kicserelni, megsem mondja azt, hogy "Csereljuk, tegyuk bele a legdragabbat!"[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
K4J730 -as motorom van.
Neked is csak azt tudom mondani, amit az elobb irtam: Megallapitja a szerelo, hogy mennyit kellene meg belefeccolni a kocsiba, ha sokat, akkor kihajtom ez a 10eKm-t meg belole (nekem az egy ev!), aztan majd a kovetkezo tulaja azt csinal vele, amit akar.
-
_NCT
őstag
válasz SocketA #15256 üzenetére
Ezért eladod az autót 1 év múlva, mert vezérlést kell benne cseréltetni most? Akkor gondolom az új autód szalonból veszed. Mivel a többivel sem leszel bentebb, előbb utóbb mindegyikre költeni kell. Erről szól az autózás.
Mivan ha nem bír ki 10e km-t és elszakad fél év múlva? Keletkezik ne adj isten egy 200.000ft-os károd...Akkor mi érte volna meg jobban? Hajtani még 5 évig és most rákölteni azt a 60 ezret vezérlésre szereléssel, vagy hajtani és lehet h még több gyíkja lesz és a végén 700-ért se fogod tudni eladni.
Megmondom őszintén nem értelek. Ha esetleg a váltód is szar lesz + vezérlés és kuplung csere is kéne, akkor én nem hajtanám az autót 1 évig se, megérteném hogy meg akarsz ettől szabadulni. Most eladnám és gyűjtenék egy másikra. Mivel ki tudja h később mennyit buksz még vele.
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
MMA87: Ezek szerint csak erted: ha szar lesz a valto, a kuplung, meg rohad a kasztni, stb, vagyis sokat kell ra kolteni, akkor eladom. De nem egy ev mulva adom el, hanem egy even belul, amig nem kell kolteni.
Ertem en, hogy mindenre kolteni kell, de azert nem mindegy, hogy mennyit. Nem a vezerlessel van bajom, azt beleszamoltam, hogy cserelni kell. A kopo alkatreszekkel nincs baj. De mar csereltem katalizatort, kipufogot, lengescsillapitot, stb stb. Azert nem en szeretnek rajta mindent megcsinaltatni, meg havonta szerelohoz jarni. Nem er annyit, mivel nem hasznaljuk ki a kocsit.
De ha mar csak ezt a par dolgot kell rajta megcsinalni, es akkor jopar evig rendben lesz, akkor tovabbra is velunk marad, es szeretgetjukPersze - ahogy irtam mar -, ha a vezerlest megcsinaltatnank, vegulis lehet, hogy evekig hasznalhato lenne. Hiszen nagy baja nincs. Csak kicsit most bosszant, hogy Nektek nincsenek ilyen problemaitok. Aztan nem tudom eldonteni, hogy sz.rt vettunk, vagy minden kocsival ennyi nyug van.
Napi kerdes:
Tegnap meghuztam par csavart belul kesztyutarto, meg ajtonal, ilyesmi, mert lazanak ereztem. Lehet ebbol baj, hogy tul szorosra huztam, vagy ezeket nem nyomatekkulcsal huzzak, ugye? -
_NCT
őstag
válasz SocketA #15258 üzenetére
Másik kocsival is lehet ennyi nyűg, ez még csak a jéghegy csúcsa... Pl dieselnél olyan gatyábanyúlós dolgok tudnak lenni hogy csak na... Ford Focus jó autó nagyon, nekem is tettszik a 2-es, főleg az új Mondeo, de azok nagyja meg céges autó, nehéz normálisat találni, azt is kerestem mikor Maggie-re vadásztam.
Nem kioktatni akarlak, csak tanácsot adni, olyan autót nem találsz, amire nem kell költeni. Persze ahogy írtad, nem mind1 hogy mennyit. Én is húztam a számat most is mikor fizetni kellett, de legalább tudom, h minden faszentos az autóval, hűen fog szolgálni sokáig. Kívánom neked is ezt, és azért add meg a kis kurvának ami jár, hidd el hálás lesz érte
Nekünk nincs problémánk? Mindenkinek van valami... Nézz meg engem, vezérlés okoskerekestől hosszbordástól, váltóolajcsere kuplungfelújítás... Lehet amúgy a váltódnak neked is jót tenne az olajcsere, nekem rengeteget segített.
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Koszi a biztatast
Tavaly bereltunk egy Ford Focus dizel kombit, abba nagyon szerelmes voltam. -20 fokban is poccre indult, nagyon jo volt vezetni. Es ezert ilyen furcsa, mert abban majdnem 300ezer kilometer volt, berauto volt, megis kivul-belul jol nezett ki, jol ment. Persze ki tudja, arra mennyit koltottek. Ehhez kepest Ronike nagyon kis gyenge kocsinak tunik (de lehet csak azert, mert ez sajat es sajnalom ), viszont a Focus meg fapados a Megane mellett.
Valtoolajcseret meglatjuk, de erzesem szerint attol nem szunik meg a hang majd. Erdekes amugy, hogy valtofelujito keszletet sehol nem lattam eddig. Lehet venni kene egy bontott valtot, de az meg ki tudja meddig huzza...
-
_NCT
őstag
válasz SocketA #15260 üzenetére
Én se a hang miatt írtam, csak írtad, hogy nehezen veszi a sebességeket. Neked is olyan érzés, mintha szó szerint bele kéne tenni sebességbe, szinte érzed, hogy fém a fémmel érintkezik? Bár ez lehet amiatt is , hogy a kinyomóm most jó. Komolyan mikor benyomom tövig, olyan érzés mint mikor.... Szóval érzem szinte ahogy szétkapcsol a lendkerék és a kuplungtárcsa, öröm nyomogatni
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Hat ooooo.... erre most mit mondjak? Egyebkent jo a valto (ahhoz kepest, hogy picit hosszu az utja), tetszik a megvezetese is. Igen, nekem az egyes szokott ragadni, meg a 3as, illetve amikor otosbol lassabban valtok vissza. Ha egy egybol athuzom 5-bol 4-be, akkor alt. nem szokott gond lenni.
Nem tudom mennyire erzed, hogy mielott beteszed a sebessegbe olyan, mintha lenne egy kis "kapu" elotte es ilyenkor mintha ez nem nyilna ki teljesen.
Es azert is tunik logikusnak, hogy ez a kuplung hibaja lehet, mert ha kuplung nelkul probalod sebessegbe tenni, akkor pont ott erzed, hogy ez a "kapu" (nevezzuk igy ) megfogja. Vagy ugyanez van, amit irtam nemreg, hogyha 10km/h felett be akarod tenni, akkor ez a valami (majd az okosak megmondjak, hogy mi ez, talan a szinkrongyuru?!) nem engedi betenni.A kuplungnal orulok is meg nem is: Ha a kuplung mar hamarabb fogna, akkor jobban lehetne adagolni, ez jol jonne araszolgatasnal, de azt cserencsere nem szoktam, nappal nem hasznaljuk a kocsit, nem szoktunk dugoban allni szerencsere. Viszont igy, hogy fent fog pedig sokkal gyorsabb - szerintem - a valtas, mert nem kell annyira kinyomni, amikor mar nyomom belefe a kuplungot, akkor mar a kovetkezobe. Szoval vegulis ez nem annyira nagy gond. Bnom is azt mondja, hogy jo igy neki, nem kell, hogy finomabban adagolhato legyen.
Szerk.:
(#15263) MMA87 Mondom: Ha a valto mindig ilyen sima lenne, mint mostanaban a hidegben, meg egyesben nem lenne ez a hulye hang, nekem tokeletes lenne. A rozsdat meg eltuntetjuk. Csak lehet, hogy ez a kis aprosag sokba kerulne...[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz SocketA #15262 üzenetére
Nem akarlak elkeseríteni de ennek a kocsinak a difije szar szerintem.
Csak gyorsításkor búg így vagy mindig?Amikor indulsz és terhelés alatt van elég kemény hang hallatszik, nekem a 15 éves váltóm nem ad ki ilyen hangot.
Az sem túl bíztató, hogy ragadnak a sebességek.
Elsőnek egy villámgyors váltóolaj cserét javaslok, az a legolcsóbb megoldás.
Ha nem segít akkor kezdj el komplett váltót keresni.
Bontóban emberi összegekért hozzá lehet jutni.Most pedig egy összefoglaló válasz az irományaidra
Ne légy bolond, ha eddig ilyen szépen rendbe raktad a kocsit akkor ne most add el.
Költsd rá, ezt a 100-150.000.- forintot és garantálom 5 évig nem lesz vele bajod.
Az az általad rohadásnak nevezett rozsdafolt csak vicc, ahhoz egy jóérzésű lakatos hozzá se nyúl csak azt mondja neked csiszold le meg kend le. Azzal is mázlid van, mert nem fényezett elem, nem kell színre fújni.
Én a helyedben a tavasszal megemelném a kocsit vagy aknára állnék.
Megcsiszolnám amit kell lekenném noveroxal, vagy korallal.
aztán jó minőségű rugalmas alvázvédőbel telefújnám az egészet ha nincs kompresszor, akkor ecset és szépen fel kell kenni.
Egy napos munka de a büdös életbe nem fog többet rohadni de még rozsdásodni sem, ahol lekezeled.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
aktív tag
válasz rob210 #15264 üzenetére
Csak az egyesnek van ilyen hangja a tobbivel semmi gond.
Neked is a koszi a biztatast. A rozsdat azt majd hozzaertore bizom, de koszi, hogy leirtad. De az a biztos, ha hozzaerto csinalja meg. Plane, ha nem nagy tetel, inkabb fizetek erte, csak jo legyen.
Bontott valtoval az a bajom, hogy ki tudja az eloelet annak is?! Valoszinuleg hibas vagy totalkaros kocsibol kerult ki, ki tudja mennyit bir. De azert lehet korulnezek, mennyi egy bonott. Amugy felujitokeszlet miert nincs ehhez?!
-
rob210
Topikgazda
válasz SocketA #15266 üzenetére
van hozzá felújító készlet, de nem kiskereskedelmi forgalomban.
HA elviszed egy váltóshoz aki felújítással foglalkozik.
Akkor meg rögtön rá fogsz jönni, hogy inkább egy bontottat szeretnél venni.Higgy nekem én végig csináltam, a Golfnál, nem éri meg felújíttatni.
Renault power
-
aktív tag
válasz rob210 #15267 üzenetére
rob210: mennyi lehet egy jobb bontott ara? Nemsoka majd ranezek en is, de Te mit mondasz?
(#15269) ESP Igen, en is olvastam ilyet, hogy neha egy-egy ceges auto jobb lehet, foleg a felsobb kategoriasak, amiket oltonyos emberek hasznalnak, vigyaznak ra , mert nekik tenyleg kell a megjeleneshez, allandoan markaszervizben szervizelik, egyedul hasznaljak legtobbszor, szinte mindig garazsban allnal. Igen, ezeknek sok elonye van es igy neha tenyleg jobb lehet. Es egesz jo aron lehet hozzajuk jutni, mert a nagy cegek nem fognak szorakozni az eladasukkal.
Egyik csaladtagomnak is volt ilyen ceges kocsija, csak arra hasznalta, hogy dolgozni jarjon (kb 5 km), meg Pestre jart fel vele autopalyan mindig. Viszont minden ut utan kezimosoban mosatta le a kocsit, premium benyot tankolt, hiszen a ceg mindent fizetett...
Viszont egy Ford Focus nem biztos, hogy ilyen banasmodot kap...
-
tresh
addikt
válasz SocketA #15277 üzenetére
Diesel 6 sebességessel az lenen a baj hogy hosszabb úton jár a váltó így ha rá is menne (persze nem fog) akkor még rosszabb lenne a menet dinamikája az autónak a nyomaték hiány végett..max azt lehet hogyha megoldható hogy az 5ikedet kicserélni a diesel 5ös vagy 6 os ára és akkor nyersz pár 100 fordulatot de az ilyen mokólásnak so sincs jó vége Jó az úgy ahogy van végül is csak meg tervezték azt a gyárban..erre szoktam mondani azt hogy nem a motort kell cserélni ha már kevés az amit nyújt hanem az autót..főleg itthon mert itt egy motorcsere is több papírmunkába fáj mint eladni és venni egy másik autót az árról meg ne is beszéljünk
-
aktív tag
válasz rob210 #15278 üzenetére
Hat tenyleg jo lenne, ha csak annyi lenne... bar remelem nem kell majd cserelni, a szerelom megoldja, bizom benne De lattam valami ceget, akinek van egy csomo valtoja, szoval sztem nem lesz nehez beszerezni.
tresh: Azert nekem furcsa, hogy varosba neha 5-ig is fel kell valtani, hogy gazdasagosan lehessen vele kozlekedni. Mar 90-nel is magas a fordulatszam, 130nal meg 4ezer korul van. Nagyon sok, meg jo, hogy nem autopalyazok vele, mert ott szerintem nagyon kellene a 6. fokozat.
-
biker
nagyúr
ma reggel azt hittem, nem állok meg. egyszercsak nem volt fékrásegítés, majd kitoltam a pedált a tűzfalon, aztán lett. lehet hogy valahol repedezik egy vákumcső?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
aktív tag
tresh Huuu, akkor meg jo, hogy nem (negyes) golfot vettem
(#15283) ESP Persze, ertem en. De szerintem MMA87 is erre gondolt, hogy a Focust inkabb a "Pista es Tarsa Bt" veszi rohangalos/szerelos kocsinak (meg persze sajat hasznalatra melo utan), nem a felsovezetok kapjak. Persze kivetelek mindig vannak...
-
aktív tag
Nekem a dizel az nagyon bejott! Plane abban a kemeny minuszokban. Jol ment.
Amugy most nekem is 9.3 Literes fogyasztas jott ki az 1.4es MII-vel De ez a szamolas csak fel tank benzinre vonatkozik (180km alatt 19L), most csak varosi hasznalat volt, meg sok allas is (melegites, mig takaritottuk, varakozas, stb), szoval nem is olyan veszes.
-
Reaper04
aktív tag
Estét Mindenkinek!
Hosszbordás szíjat +feszítőt szétbontás nélkül lehet cserélni?
Most ez alatt arra gondolok, hogy ha hosszbordás szíjat nem cserélek, hanem majd pl. fél év múlva, mekkora munka lenne azt külön megcsináltatni? (illetve munkadíjban)
Ugyan az/annyi mint a vezérlés cserénél?[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Reaper04 #15288 üzenetére
A hosszbordás szíjj cseréje egyszerùbb és olcsóbb, de egyszerre szokták cserélni, mert az már nem olyan vészes tétel és nem kell kétszer szerelni.
Nekem pl. A kis egyszerű motoromnál 15 perc magam csinálom és 4500 a 2 szíj, mert itt 2 kis szíjj van.
A tied azért egy picivel drágább és bonyolúltabb de nem agysebészet.Renault power
-
Reaper04
aktív tag
válasz rob210 #15290 üzenetére
jaja, nézegettem a szervizkönyvben én is hogy néz ki, merre, hogyan.
A hosszbordás szettjében az enyémhez egy feszítőgörgőt és egy szíjat adnak. 21 pénz a Conti szett
(vezérműszíj szett meg 39e szintén Conti)Vagy elég csak a szíjat cserélni a hosszbordásnál? Nem kel feszítőt?
-
rob210
Topikgazda
válasz Reaper04 #15291 üzenetére
Nézd te tudod mit csinálsz de szerintem ne ezeken spórolj.
Pont ilyenkor szokott az lenni, hogy szíj csere görgő még jó lesz még spóroljunk rajta, aztán megszorul elszakad a szíjj otthogy a kocsi valahol, te még anyázol micsoda szar francia kocsid van közben te spóroltál filléreket amivel sokkal több szívás van.Tipikus magyar közmondás olcsó húsnak.....
Szóval én nem szivatom magam amit cserélni kell azt cserélem.
Ennyi.Renault power
-
lajo
senior tag
Sziasztok!
2004-es, 1,4 72kw, 5ajtós Monaco meganeon mekkora első féktárcsák vannak és milyen fékrendszer? -
lajo
senior tag
válasz FRENK1988 #15296 üzenetére
Köszi! Ezt biztosra mondjuk az unix mi alapján tudja megmondani? Motorszám? Az az ami szemből a bel oldalon van valami tartály mellett?
Holnap megyek diagnosztikára, mert rángat, dadog stb az autó. Szerintem gyújtótrafó eddig bírta. Mit gondoltok? Egyet cserélni, mindet, egyet olcsóra/drágára mindet olcsóra?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen