-
Fototrend
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
forceberg
veterán
válasz jasonka #8097 üzenetére
Egy Sigma 70-300 (APO)DG Macro vagy egy Tamron 70-300 Di kijöhet 30 alatt. Ár-értékben verhetetlenek, bárki bármit mond. Nem fullos obi egyik sem, de használhatóak!
Nekem a Sigma 70-300DG van, ezt ki lehet belőle hozni:
[link] vagy ezt [link]
Nikonból még az 55-200VR sem szokott lenni 40 alatt!. De vétel előtt jól kipróbálni, bármit is veszel!http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Peethy
őstag
válasz jasonka #8107 üzenetére
Nagyszerű, akkor szerintem ebből a héten már vásárlás lesz
Mindenképpen alaposan meg fogom majd nézni. Köszönöm! (egyébként D50-essel fogom használni, legfőképpen portrézásra)Ja és még valami: valaki el tudja magyarázni a croppolt-full frame szenzor közötti különbségeket, meg hogy mit mivel kell szorozni a gyújtótávolság esetén? Biztos leírta már valaki, de nincs kedvem ezernyi kommentet átböngészni..
http://ungvaripeter.hu - brand, arculattervezés, marketing
-
forceberg
veterán
válasz jasonka #8102 üzenetére
Köszönöm!
Peethy: FX - DX: átlóban kb. 1,5x nagyobb az FX szenzor. DX-nél a gyútávot 1,5-del kell szorozni. DX-en a fényerő ugyanannyi, mint FX-en. DX-en a valós rekesz kb. 1,5x szűkebb, mint FX-en. Azaz kb. a 35/1,8 DX-en kb. FX 52/2,8-nak felel meg látómezőben.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
asthring
tag
válasz jasonka #8124 üzenetére
Nekem van egy régi piros csíkos, 18 megapixelt szerintem nem tud tökéletesen kirajzolni, de lekicsinyítve a képeket vállalható. Nem tudom az újabbaknál javítottak-e a felbontáson. Makrózásra szinte nem bírom használni, mert csak 200-300mm-en makróz, akkorára kinyitva meg már hatalmas a cucc, brutál állvány, vagy napfény kell hozzá.
Itt van pár kép, meg ez[ Szerkesztve ]
http://asthring.deviantart.com | http://stonerrock.hu | http://postrock.hu
-
csakb
őstag
válasz jasonka #8124 üzenetére
A DL egy elég régi, vacak, olcsó konstrukció, az APO jelzésűek lényegesen jobbak, a DG a digitális gépekre optimalizálást jelenti a gyári marketing szerint.
Az APO-kból az aranycsíkos a régebbi, a piros az újabb verzió.
A DG APO-t vedd meg, ha ez a kérdés, de előtte próbáld ki mindenképp.
-
csakb
őstag
válasz jasonka #8135 üzenetére
Tamron 70-200 f/2.8? Tokina 50-135 f/2.8? Sigma 50-150 f/2.8? Ezek elég jók optikailag, de nem a 40 ezres kategóriába esnek. Vagy spórolnod kell még, vagy lejjebb adni az igényekből.
A korábban kérdezett Sigma DG APO, vagy a Tamron megfelelője viszonylag használható, olcsó alternatívák. Azokkal most mi a baj?
Vagy ott vannak Nikon budget zoomok. 55-300, 55-200, 70-300. Ezeket nem ismerem, de csodákat nyilván nem lehet várni tőlük. Viszont nem is olyan drágák.VR-t csak a Nikonokban találsz, vagy az újabb kiadású Tamron 70-300 Di VC-ben.
-
asthring
tag
válasz jasonka #8142 üzenetére
Nem tom segít e a döntésben, volt egy Sigma 28-135 / 3,8-5,6-om is canonon, de nagyon nem szerettem, rekeszelve sem volt meggyőző a képe, a 28mm meg legtöbbször sok volt, a 135 meg kevés, és gyakran pontatlanul élesített. A már említett sigma 70-300-zal jobban jársz szerintem, baromi olcsón lehet szerezni, én 20k alatt vettem.
http://asthring.deviantart.com | http://stonerrock.hu | http://postrock.hu
-
jasonka
aktív tag
-
kiskornel
addikt
válasz jasonka #8142 üzenetére
Most nem kötekedésképp: olvasd el a hszedet: [link]
Nem tudom, a többiek mit értettek belőle, de mivel mindenki elnémult, megkukult, legfeljebb csak poénkodott, ezért valószínű ugyanazt értették belőle, mint én is:
Kell egy 135 végű, zoom, "JÓ MNŐSÉGŰ", legyen AF, ha lehet VR... nikon vég 25-30e ajánljuk ilyeneket (max 40e).
Ha senki nem írt semmit a hsz-edre, legfeljebb poénkodtak az a fentiek miatt volt. Esetleg a használt piacon pár leharcolt darabot kaphatsz, ami már le volt ejtve, meg volt húzva, stb... tökéletes példányokat ennyiért nem adják oda.
A régebbi darabok meg tipikusan analóg gépre készültek -> "JÓ MINŐSÉGŰ" szó kizárja őket + többségük nem VR-es.Ha úgy kérdezed, mi a véleményünk a Nikkor 4-5,6 / 55-200 AF VR-ről, a Nikon rajongók úgyis válaszolnak...
Ilyenről mindenki álmodik: kevés pénzből; tökéletes cuccokat; kifogni a tökéletes példányokat; bácsi, aki félretette az obit, és nem is használta, ha már fújt a szél, stb. Erre nagyon kevés esélyed van a való világban. Akinek meg szerencséje van, az már 18 db-ot vett abból a példányból, és a 19. lett a "das ideale".
Remélem sikerül elsőre kikapnod a jót.http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
Klemice
senior tag
-
csakb
őstag
válasz jasonka #8144 üzenetére
Szívesen, és sok sikert!
Az SLR Gear-t tudom ajánlani, ha nem ismered, ott megtalálod az eddig felmerült obikat:
Érdemes még nézegetni a pixel-peepert is. Pl. Nikon 35-135-tel készült képek (nincs sok sajnos):
A találatokat tovább lehet szűkíteni gyújtótávolságokkal, rekeszértékekkel és képmérettel. Ha van sok kép a kinézett obival, akkor viszonylag pontos képet lehet arról alkotni, hogy optikailag milyen lehet a cucc. Nekem sokat segített már.
-
k1csi
senior tag
válasz jasonka #8154 üzenetére
Ha te 45 éve fotózol, akkor már biztosan észrevetted, hogy a fotózás folyamatos tanulás. Kb. évtizedenként újratanulható az egész.
Viszont a kavarodás úgy érzem részben abból származik, hogy még azt sem sikerült definiálnod, hogy neked mitől jó minőségű egy objektív, pl:
"JÓ MNŐSÉGŰ ( jó optikai tulajdonságokkal rendelkező )"
Hogy néhány lehetséges szempontot soroljak (ugye mindezt abszurdum olcsón elvárni).
Fényerős?
Jó a felbontása?
Gyors/Pontos/halk az AF?
Jó a mikrokontrasztja?
Kicsi a CA?
Jó a felépítése?
Nehezen csillan be?
Mérsékelten torzít/vinyettál?Gondolom az elmúlt 45 év alatt az is feltünt, hogy az objektívek nem olcsók, sőt, hogy továbbmenjek esetenként (kül. mostanság) 1-1 darab többet ér mint maga a váz. Ez az amit a legtöbb mai DSLR vásárló elront. Vesz egy viszonylag drága vázat és azt hiszi, hogy azt majd olcsó/fényerőttlen stb. obik majd kiszolgálják, külső vaku meg nem is kell.
Aztán meglepődnek, hogy alig tudnak jobb fotókat csinálni mint a korábbi kompaktjukkal.Az sem teljesen igaz, hogy régebbi filmes obik ragyogóan használhatók digitálisra is. Filmezésre kifejezetten, hiszen a kisebb felbontás és jobb MF előny.
Viszont bár az obiknál lassabb a fejlődés (esetenként, különösen felépítésben, visszafelé), a kor ott is meglátszik. Pl. a Canon néhány nagykorúvá vált fix obiját már esetenként jópár paraméterben lekörözik a profi zoomok.
És még ha nem is kell A1-ben nyomtatni a fotót, előny lehet, ha az obi felbontása lehetővé teszi pl. a vágást (crop). Pl. így egy rövidebb/kisebb átfogású zoom kivágással pótolhatja a telét, ha nem akarod extra nagy méretben nyomtatni. Azaz pl. egy obival kevesebb lehet a tatyóban.
De nem akarom ezt ragozni. Ideje lenne jópár dolognak utánaolvasnod.
Nekem még mindig megvan a 12 éves filmes SLR vázam az obival amivel megvettem. Pont az tudja mint új korában (és úgy is néz ki), mégsem akarom azt az obit rárakni a DSLR-re.
A DSLR egy rendszer, és nem szeretném, ha az obi lenne a leggyengébb láncszem a rendszerben...Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
kiskornel
addikt
válasz jasonka #8153 üzenetére
" régebbi darabok filmes fotózásra készültek igaz" - akkor más a JÓ számunkra. Látom, most már azt is írtad A1-es méretben nem akarsz nyomtatni.
Kisebb nagyítású cokat ki fogja rajzolni a régi filmes obi is. Általánosságban kevés olyan filmes obi van, amit digitálisra ajánlanak, még kevesebb ezek közt ami még zoom is. Ennek oka az, hogy a fénynek sokkal merőlegesebben kell megérkeznie a szenzorra, mint a filmre.
Ami hátulütője a dolgoknak, hogy monitoron nézve 1:1-es nagyításban nem lesz tiszta a kép.
Itt sztem nem sokan fognak neked zoomos régi, olcsó obit ajánlani, lévén nem akarunk senkinek se rosszat. Ha megkérdezed konkrétan mi a véleményünk, akinek van olyanja elmondja... de nem nagyon van digis gépen analógos zoomos obival rendelkező egyén. Ha meg van, akkor ő is tudja, hogy nagyfokú korlátok közt él.
Digitálisra tervezett obik esetében meg az általad írt költségvetés kicsit alacsony. Persze azokból is lehet kapni ilyen olcsón, de azoknak általában már valami baja van. Keringnek a decenteres / fókuszhibás ilyen-olyan példányok.
Félreértés ne essék, még mindig gyártanak olyan zoom obikat, amiket anno filmes korszakban terveztek, és még mindig árulják, mert van rá kereslet. Nekem is van ilyen: Canon 100-400L. De nem is az élességéről híres.
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
Canon500D
csendes tag
válasz jasonka #8166 üzenetére
Sziasztok!
Végigolvastam ezt a mai litániát...
Off!
Én tökéletesen kezdő vagyok fotózás témában, pontosan emiatt is tévedtem ide. Én a tengeri akvarisztika miatt kerültem kapcsolatba a tükörreflexes gépekkel. Rá kellett jönnöm, hogy az akkori bridge gépemmel csoda számba mentek a sikerült képek. Meg van "nekünk is" a magunk fóruma. Igaz annak a hobbinak még nincs ilyen számos követője, mint ennek. De nekünk is meg vannak a magunk vitái és nézeteltérései. A gőz kimegy, a méreg elszáll. És bár ebben a hobbiban könnyebb helyzetben vagy és jó szerivel találsz másik fórumot, nem ezt tartom megfelelő megoldásnak. Holnap utánra csak emléke lesz az összezörrenésnek, kivéve, ha tovább nem generáljátok a dolgot.
On!Tényleg figyelmesebben el kéne olvasni a Hsz-t, mielőtt bármit is hozzáfűz az ember...
Üdv Fishi
Kockázat nélkül nincs rizikó...
-
A Zéé
addikt
válasz jasonka #18675 üzenetére
Túl sokaknak nem lehet tapasztalata vele, mert olyan obi nem létezik.
MIcro Nikkorból AF-S 60/2.8 meg AF-S 105/2.8 VR létezik. Esetleg még AF-S 85/3.5 DX. Tamronnak van 90/2.8 Macro obija, ami itt a fórumon elő szokott kerülni, de olyant még sose használtam.Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz jasonka #18680 üzenetére
arra csak annyit tudok mondani, hogy nézegettem reviewokat róla, mert az ekv 90mm nekem nagyon szimpi lenne, de a teszteken kívül nem sok más képet találtam, ami vele készült. Annyira nem tűnik népszerű obinak, pedig a tesztekben csupa jókat írnak róla
Bár azért elég speciális obinak tűnik, és elég komoly rétegigény lehet. Komoly makrózáshoz rövid még sztem dx-en is, portrézni meg lehetne talán egy kicsit fényerősebb, meg lágyabb is[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
mazsi70
senior tag
válasz jasonka #28698 üzenetére
Igen ,ez az AF-P .
Bakker...elsiklottam felette ,hogy D40-re kell .Egyáltalán nem kompatibilis vele !1/250 ,f8 ,ISO100 ,10mm
The number of cameras compatible with this lens is limited. Even for compatible cameras, firmware update may be required*. Fully compatible models: D7500, D5600, D5500*, D5300*, D3400, D3300*, D500 and later models.
Compatible models with limited functions: D5, D810 series, Df, D750, D7200, D7100, D5200, Nikon 1 series with the FT1.
Incompatible models: D4 series, D3 series, D2 series, D1 series, D800 series, D700, D610, D600, D300 series, D200, D100, D7000, D5100, D5000, D90, D80, D70 series, D3200, D3100, D3000, D60, D50, D40 series, film cameras.
[ Szerkesztve ]
Nyilván akinek a szenzorméret a fontos, az fullframet vesz. (igazából az apsc létét nem tudom értelmezni)
Új hozzászólás Aktív témák
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- E-roller topik
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- További aktív témák...