-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
neduddki
nagyúr
válasz zolikaDB #18904 üzenetére
HI!
beulsz ablak leteker /osszes amit elersz/, motor indit, klima kapcsol maxra sok ventivel, indulsz, mikor a huzat kikapta a meleget ablak vissza, mikor kezded erezni akkor vissza a kondit
azmingyuk gaz, ha ojan kondi van benne mint a mazzag6ban akkor ugyis mindegy, ha meg carinara hajaz akkor ugysi gyorsan megfagysz:- )udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
fero02
veterán
2 dologra tudok gondolni (minden bántás nélkül persze):
- vagy nem mentél még olyan autóval, amivel valóban lehet dinamikusan közlekedni
- qrvára leszarod, hogy hogy megy az autó és nincs igazán igényed jobbraA sajátom Fastra 1.7 Tdi, alig megy lomhábban, mint az 1.4 16V, viszont jóval öregebb és dízel ugye, meg legalább kevesebbet eszik. Ellenben az 1.4 már azt megérzi, ha beül mellém vki, indulásnál úgy kell játszani a gázzal, hogy ne fulladjon le (emelkedőn hatványozottan siralmas) és menet közben gázadásra 0 közeli reakció, előzést 3* meg kell gondolni (leginkább csak lendületből lehet) és a folyamatos halálfélelemből adódóan a tűzfalon is kitaposott gázpedálnál se megy.
-
zolikaDB
veterán
válasz fero02 #18908 üzenetére
Hallod, ez nagy volt! Minden szóval egyetértek. Az enyém egy megkímélt, nem kitaposott belű példány, de nincs mit szépíteni, ilyen. Amikor bent ültünk négyen: én (110kg), öcsém (135kg), haverunk (60kg), kutya (26kg volt akkor), simán éreztem, h az 1.3 tonnás kasztnival ez kicsit sok lesz annak a motornak. Meglódulni nem nagyon tudott, arra elég, h utazzunk egy adott tempóban, előzgetni meg nem kell. Amikor lakott területre érek, van forgalom, meg kanyargózni kell, elsőbbséget adni, akkor klíma szigorúan kikapcsol, több erő van, lakott terülen kívül, 80-90-re felgyorsulva klíma ki, akkor már úgysem váltok el.
Ennyi. Ez a kocsi jó, nekem kezdőautónak főleg, de tudom, h legközelebb (ha megélem és lesz rá pénz), ilyen pici motorral még városi közlekedésre sem.
Hiába a 16 szelep, a 90LE.
neduddki: nekem jó így, ahogy van, lehúzott ablakkal is kibírom azt a napi 15km-t.
"Tapasztalatok" a közelmúltból (klíma nélkül):
- legújabb generációs Octavia kombi, 1.6 dízel, tiptronic váltó: nem akart meglódulni, szerintme kicsi és gyenge az a motor ahhoz a nagy bódéhoz (vicc, ha Superb kombiba is raknak ilyen motort)
- második generációs Octavia szedán, 1.4 benzin, manuál váltó: a 75LE-s motor dinamikusabb picit, mint az Astránál, komfortosabb, kényelmesebb ülések, finomabb váltó, jobb fék
- Toyota Hiace 2.5 TDi, 5 személyes kisbusz, alap kasztni: húz, mint a barom[ Szerkesztve ]
-
TasiA
senior tag
válasz zolikaDB #18909 üzenetére
...de te legalább őszinte vagy és nem akarod bemesélni sem másnak sem magadnak, hogy hú de megy az 1.4!!! általában azok szokták erőltetni ezt a dolgot, akik nem vezettek még hoszabb távon olyat, ami megy is.
Klímára visszatérve, minden autó megérzi, még az enyém is, pedig 2.0 benzin, de városban a dög melegben a 60 fokos levegőt szívja, ha nem többet, mert kint is forróság+aszfaltról is jön a meleg és a motorterem is szarrá van forrósodva, így nem csoda, hogy nem túl bivaly. Alapjáratról 2000-ig szinte olyanná válik, mint egy turbólyukas dízel. 2200-től kezd el menni szegény. Amúgy én is úgy szoktam, ahogy kollega írta. Ablak le+klíma maxigázon, hogy hűtse le a forró levegő csöveket+ rostélyokat, na meg vigye ki a huzat a forró levegőt. Aztán ablak fel és mehet a móka.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
ilyenkor mindig az öreg Cserkuti jut eszembe, mikor a sok cuccialista autója után megvette az első rendes bmw-jét, talpraállította és kipróbálta. annyit mondott: a gyorsulásról alkotott fogalmaim tévesek voltak
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
TasiA
senior tag
válasz bambano #18911 üzenetére
húúú erről eszembe jut a suttyó korszakom, mikor meg voltam győződve, hogy Én vagyok az utak királya az 1500-ös Ladámmal. Ebben egészen odág biztos is voltam, ameddig nem kocsikáztunk egy fél péntek éjszakát egy C20XE Calibrával, ami nagyon egyben volt. (volt vagy 10éve) Na akkor elszégyeltem magam a Ladámmal együtt
-
bambano
titán
80-as évek végén sokat stoppoltam, egyszer felvett egy német amg mercivel... attól kezdve helyre tudtam tenni az ezeröcsit pedig jó volt keresztbe menni az ezerkecskével is, vizes füvön vagy havon, azt nagyon imádtam...
most meg nyomom neki, mint süket a csengőt, a jó gumi meg a rengeteg hárombetűs mindent elintéz, úgy megy a jeges úton, mint a tank. más világ ez már...
és mennyit fogunk nosztalogni, amikor már a használt autók szintjére is lemegy a downsizing meg az euro 9 környezetvédelmi norma és tiszta műanyag autó lesz minden... az evót meg a bubut meg a pörgős v10-es m5-öt már csak fotón fogjuk látni...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
1F2X5
csendes tag
válasz fero02 #18908 üzenetére
De igen. Apámnak 2.0pd 170lovas passatja van. Megy ám szépen. Amikor megvettem az astra-t bő 1hónapja piszok lomha volt. Ezt sikeresen megoldottam azzal, hogy "kikormoltam"
2-ben 5km-en keresztül 5.500-as fordulaton mentem. Aztán sokkal pattogósabb lett az autó.Ennek ellenére jövőre tervezem lecserélni egy A3/Ibiza 1.8T vagy 1.9pd-re.
28-ig külföldön vagyok. Ritkán/nem leszek net közelben.
-
fero02
veterán
válasz zolikaDB #18909 üzenetére
Ez egy Gastra Classic, 3-4 éves és 75e km van benne. Én vagyok az első, aki a fordulatszám mérő órát 3e rpm felé merte csavarni, szóval eddig jó dolga volt. Én a tyúkszemére lépek ha kell. De fölösleges, mert nagyon nem megy. A hangja viszont olyan, mint egy kávédarálóé.
Ezek után bele sem merek gondolni, h milyen lehet az 1-2 motorral (esetleg klímával).
1F2X5: akkor viszont user error van.
[ Szerkesztve ]
-
neduddki
nagyúr
HI!
ezt szgeeny falumban a "tyuning" ladasok a 90es eek eleejn megtapoataltak amikroa vacak dizel pozsomat kostolgattak:- )))
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
bambano
titán
válasz Jim Tonic #18920 üzenetére
igen, de nem a nyomaték meg a lóerő miatt, mert az nem kevés a 2-es turbóban sem. hanem hogy az euro 2-es vagy 3-as motor nem kezd el mélázni, ha gázt adsz, a kéziváltó nem töprengős fajta, ilyenek.
a másik oldalról meg az a félelem bennem, hogy annyi elektronika, érzékelő, drót, stb. biztos jó dolog, de ha egyszer megadja magát, akkor mi lesz? egyben cserélik a komplett vezetékkorbácsot?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Calogero
addikt
válasz fero02 #18908 üzenetére
2 dologra tudok gondolni (minden bántás nélkül persze):
- vagy nem mentél még olyan autóval, amivel valóban lehet dinamikusan közlekedni
- qrvára leszarod, hogy hogy megy az autó és nincs igazán igényed jobbraÉn a második eset vagyok....
Én nem kapcsolgatom ki/be a klímát, be van állítva a megfelelő fok, és teszi a dolgát.
Az ablakok szerintem akkor voltak lehúzva utoljára, amikor rákerült a fólia 2009-ben.[ Szerkesztve ]
-
neduddki
nagyúr
válasz Calogero #18927 üzenetére
HI!
"Az ablakok szerintem akkor voltak lehúzva utoljára, amikor rákerült a fólia 2009-ben." na ez egy agy hujjeseg
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
hdman
őstag
Sopron city :)
-
hdman
őstag
Igen, egy topikkal arrébb volt
Sopron city :)
-
Pitu
aktív tag
Srácok, megáll az eszem... a vezérléscserés kálváriámnak még mindig nincs vége. A kocsi 3 hete áll már szervízben. Olajszivattyú törés volt, ahogy ezt írtam, szereztem hozzá egy bontott z14xep-set, az nem volt jó, így kapott gyárit.
Ma reggel hívnak hogy mehetek az autóért. Beülök, indítom, erre rángatózva járt a motor, majd szépen lefulladt. Ezt eljátszotta 2-szer. Szerelőt felhív, mert csak a főnöke volt bent. Mondja hogy az aksi miatt, mert sokat állt az autó, menjek vele. Kimentem egy próbakörre, na kraft semmi, egyesben is nehezen, nagyobb gázadással indult meg. Az alapjárat is időnként ingadozik. Aztán jött a hab a tortán, leállítás és újraindítás után világított a szervízlámpa. Visszavittem nekik, mondtam hogy ez így nem ok...Most mit csináljak szerintetek? Mitől viselkedhet így az autó? Elég sok pénzem, idegem van már ebben...
-
bambano
titán
szerintem vissza kellene menned és emelt hangon közölni a szerelővel meg a főnökével, hogy laikus vagy, nem hülye és ha nem érti a különbséget a két szó között, akkor nézzenek utána a gugliban.
nem hiszek benne, hogy rossz akksi miatt rángat a motor. rossz akksi miatt nem indul be, de nem rángat.
előfordulhat, hogy egy foggal elrakták a vezérlést, azért kehes. vagy az is, hogy felkavarták a koszt a kocsiban és dugulása van.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Pitu
aktív tag
válasz bambano #18933 üzenetére
mondtam neki hogy kompressziót is méressen. álmomban nem gondoltam volna hogy beviszem vezérléscserére az autót és egy rakás hibát csinálnak nekem...
laikusként kérdezem, de ha a vezérlést arrébb rakja akár 1 foggal, az nem vágja szét a szelepeket nekem azonnal?egyébként produkált olyat is hogy gázadásra szépen fulladt meg. kicsit meghűlt bennem a vér a forgalom kellős közepén... utóljára a zsigulim játszotta ezt, amikor a gyorsító fúvókám eltömődött.
-
J00hnny
aktív tag
Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni a hozzáértőktől. 2 különböző kérdésem lenne egy 2007-es Astra H Sedan autóról:
1. Néha (tehát nem mindig) elkezd nyikorogni amikor megyek, de abban a pillanatban abbamarad ha egy kicsit is benyomom a féket.
Fogalmam sincs mi nyikoroghat és hogy mitől függ (sebességtől biztos nem...).2. A gyári CD30 jelű "hifi" helyére milyen mást lehet beépíteni? Itt a méretekre gondolok elsősorban, főleg a mélység. Ugyanehez a témához érdekelne, hogy ha veszek egy hifi-t akkor a Board computer funkciókat hogyan tudom elérni majd?
Előre is köszönöm, ha nem nevettek ki az esetleges buta kérdéseimért hanem gyorsan megválaszolásra kerülnek.
"There are 10 types of people in this world. Those that understand binary and those that don't."
-
J00hnny
aktív tag
válasz lujó55 #18939 üzenetére
Felvenni megpróbálom, de mint írtam nem mindig nyikorog, így kiszámíthatatlan. Kézifék? Akkor nem jelezne a műszerfalon?
Nem tudom hogy a felfüggesztések vagy a rugók, de azt igen ha kicsit is benyomom a féket abbamarad."There are 10 types of people in this world. Those that understand binary and those that don't."
-
-
J00hnny
aktív tag
válasz lujó55 #18941 üzenetére
Az az érdekes hogy esős időben egyáltalán nem jelentkezik. Leginkább napos, meleg napokon.
Nem hinném hogy bármi is "ki lenne" az autón, hiszen alig 50.000 km ment.
Ma reggel kicsit jobban ráfigyelve mintha a kerekek felől jönne.
Próbáltam a zajt rögzíteni, de nem lett jó a felvétel. A forgalom zaja elnyomta a felvételen a nyikorgást, pedig ez a valóságban pont fordított."There are 10 types of people in this world. Those that understand binary and those that don't."
-
lujó55
őstag
válasz J00hnny #18942 üzenetére
semmi baj. ha száraz időben jelentkezik jobban, akkor ott valami össze van feszülve a melegtől. próbáld ki a következőt: mielőtt elindulsz egy kicsit hintáztasd meg a kocsit. nekem könnyű, mert caravanon tetősin van, bele tudok kapaszkodni. ha hallod a nyikorgást, akkor szerintem a lengéscsillapító műanyag csöve nyüszög. érdmes kipróbálni behúzott kézifékkel és anélkül is. (azért Wagen el ne guruljon, sebességbe tedd be)
-
mpierre
veterán
Szintén Opelesként (G Astra) belefutottam az örök előtét ellenállás megdöglős dologba. Mivel a klíma használatakor csak a tőgáz ventilátor működik ez lesz a bűnös. (Nyomás felszalad, kopter lefújja a meleget, nyomás visszaesik és kezdjük előröl a kört.)
Namost hol keressem az említett alkatrészt?
- Egyesek szerint a kopter keretében van elhelyezve, hogy csak az egészet lehessen cserélni.
- Mások szerint jól szellőző helyen. (Műanyag keretbe semmiképp.)#### Scythe Kama Bay AMP 2000 Rev.B + Overnight Sensation hangdobozok + Kanto S6 #### Eladó cuccok: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mpierre/index.html ####
-
bambano
titán
válasz lujó55 #18948 üzenetére
azok az utak, ahol a tábornok járt, frissen aszfaltozott német autópályák azokhoz képest, amerre meló miatt járni szoktam...
szerk: egyébként nagyon bírom azokat, akiknek a hat liter körüli motor még small block
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- DXRacer használt szék eladó
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000